Thnx , you toquote:
Skihupfen is altijd goed.quote:
Dank je wel Pullup, voor jou hetzelfdequote:Op vrijdag 1 januari 2021 07:17 schreef pullup het volgende:
Geweldig nieuwjaar voor iedereen toegewenst
Hij heeft betere shows gehad maar het was prima zoquote:Op vrijdag 1 januari 2021 07:20 schreef pullup het volgende:
Stukje Youp gezien gisteren en dat was helemaal prima.
Voor jou uiteraard hetzelfdequote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:47 schreef oma-Nijn het volgende:
Allemaal een liefdevol en gezond 2021.
Mooi hé?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
De twee kanten van 2020
Twintigtwintig heeft me niks gebracht!
Mij hoor je niet zeggen
Dat we samen meer kunnen dan alleen
want als ik even verder kijk, ontdek ik
spanning en onrust om mij heen
Elke week voelde ik minder
verbinding met mensen die me dierbaar zijn
ik voelde
Dat ik vervreemd raakte van de buitenwereld
en zeg me vooral niet
'Er zit iets moois in iedere dag'
Want hoe je het ook wendt of keert
ik heb dit jaar stilgestaan
Je zult mij nooit horen zeggen:
Twintigtwintig bracht me veel lichtpuntjes!![]()
![]()
Lees het gedicht nu van onder naar boven
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:24 schreef espri het volgende:
[..]
Mooi hé?
Die kreeg ik ook van de week.
Nee precies verloren jaar is iets te negatief meteen maar dat is menselijk hé?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:25 schreef mazaru het volgende:
[..]![]()
Ik vond het ook geen verloren jaar. Het was een bijzonder jaar
Ja raar eigenlijk. Dit jaar heeft mensen gedwongen op de rem te trappen. En ondanks al het verdriet dat dit jaar ook heeft gebracht en waar we al genoeg over hebben gehoord heeft het ook goede dingen gebracht. Tijd en aandacht voor elkaar, lieve gebaren groot en klein, een schonere lucht en een flinke voorraad wc-papierquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:26 schreef espri het volgende:
[..]
Nee precies verloren jaar is iets te negatief meteen maar dat is menselijk hé?
Negativiteit onthouden we beter dan positiviteit.
Mooi verwoord ja, ik doe nog steeds met m’n voorraad papier...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:36 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja raar eigenlijk. Dit jaar heeft mensen gedwongen op de rem te trappen. En ondanks al het verdriet dat dit jaar ook heeft gebracht en waar we al genoeg over hebben gehoord heeft het ook goede dingen gebracht. Tijd en aandacht voor elkaar, lieve gebaren groot en klein, een schonere lucht en een flinke voorraad wc-papier
Ja dat vernielen snap ik ook nooit zo goed waarom dat nodig is...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:42 schreef marcb1974 het volgende:
Nou stonden er hier in doorgaande weg, tegenover mijn huis ongeveer, bushokjes.
Nu staan ze er nog wel, maar slechts gedeeltelijk
Zeker een waar stukquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:48 schreef pullup het volgende:
En dit vind ik ook wel een treffend stuk
https://joop.bnnvara.nl/o(...)o-traag-op-gang-komt
Mwah, appels en peren. Denk niet dat het klopt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:48 schreef pullup het volgende:
En dit vind ik ook wel een treffend stuk
https://joop.bnnvara.nl/o(...)o-traag-op-gang-komt
Ik heb dat interview gezien en het is inderdaad een beetje uit zn verband gerukt .. Het ging Coutinho er om dat niet zo snel mogelijk gevaccineerd gaat worden .. de essentie om zo snel mogelijk levens te kunnen sparenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, appels en peren. Denk niet dat het klopt.
In de lift blijft het ook lang hangen. Ik stap er niet meer in.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Soury het volgende:
Beste wensen allemaal [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Vanmorgen een stuk gelopen, heerlijk weer met een zonnetje. Minder leuk er hing een brief in de lift dat er corona gevallen zijn in het gebouw. Dus extra oppassen en niet meer dat één persoon in de lift. En mondkapjes binnen (maar dat deed iedereen al).
Dus maar even nergens meer op bezoek, en geen bezoek hier
Beste wensen en ja het blijft oppassen geblazenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Soury het volgende:
Beste wensen allemaal [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Vanmorgen een stuk gelopen, heerlijk weer met een zonnetje. Minder leuk er hing een brief in de lift dat er corona gevallen zijn in het gebouw. Dus extra oppassen en niet meer dat één persoon in de lift. En mondkapjes binnen (maar dat deed iedereen al).
Dus maar even nergens meer op bezoek, en geen bezoek hier
Ik wel want geen zin om 4 etages met de trap te gaanquote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:51 schreef aloa het volgende:
[..]
In de lift blijft het ook lang hangen. Ik stap er niet meer in.
Ik ook hoor, maar ik ga ééns per week naar mijn moeder en die is 88. Dat doe ik maar even niet meer. Weet weet heb ik het ook wel zonder klachten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik wel want geen zin om 4 etages met de trap te gaan
Ja je weet maar nooit ..quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar ik ga ééns per week naar mijn moeder en die is 88. Dat doe ik maar even niet meer. Weet weet heb ik het ook wel zonder klachten.
Tja naar beneden is geen probleem.quote:
Leesbril afzetten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:36 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Van de trap lazeren is gevaarlijker dan dat virusje
Zet je leesbril maar eens op als je de trap afloopt, dan merk je het vanzelf.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:41 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wat heeft een leesbril met traplopen te maken?
Dat jij zo'n ding nodig hebt wil niet zeggen dat het voor iedereen van 40+ zo is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zet je leesbril maar eens op als je de trap afloopt, dan merk je het vanzelf.
Je mag ook een leesbril van mij lenen en dan de trap af lopen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:44 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat jij zo'n ding nodig hebt wil niet zeggen dat het voor iedereen van 40+ zo is.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dees ook niet, die lult maar wat.
quote:
Die is waarschijnlijk zelf ooit bijna van de trap gedonderd met dr lesbril opquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dees ook niet, die lult maar wat.
Misschien wel een goed idee voor 2021quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:50 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Misschien moet ik iets doen met die gave
Dat nog niet, maar je gevoel voor diepte raakt wel een beetje in de war als je de trap afloopt met een leesbril op.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef chufi het volgende:
[..]
Die is waarschijnlijk zelf ooit bijna van de trap gedonderd met dr lesbril op
Jij hebt zeker ook geen goede voornemens MrsL?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:50 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Misschien wel een goed idee voor 2021
Niet echt neequote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook geen goede voornemens MrsL?
Nou dat wil ik dan ook weer niet zeggen, althans ik nietquote:
Bescheiden hoor, ik welquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:56 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Nou dat wil ik dan ook weer niet zeggen, althans ik niet
Of het is netmijntandengepoetstsmiley, dat kan ook.quote:
Laten we het daar maar bij houden jaquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Of het is netmijntandengepoetstsmiley, dat kan ook.
Voor jou hetzelfde GOAquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Iedereen veel liefde, geluk en licht
Ik heb dat al zonder bril. En ik heb een leuning nodig. Deze shit is een no goquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat nog niet, maar je gevoel voor diepte raakt wel een beetje in de war als je de trap afloopt met een leesbril op.
Zou kunnenquote:
Ik had met dat behangwerk wel eens dat de leuningen al weg waren gesloopt en dan moest je met nogal wat bagage naar boven, dat kroop ikquote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had met dat behangwerk wel eens dat de leuningen al weg waren gesloopt en dan moest je met nogal wat bagage naar boven, dat kroop ik
Das balen dan idd ... Maar goed je leeft nogquote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had met dat behangwerk wel eens dat de leuningen al weg waren gesloopt en dan moest je met nogal wat bagage naar boven, dat kroop ik
Ik neem aan dat je sommige steile trappen in oude woningen kent.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:55 schreef chufi het volgende:
[..]
[..]
Das balen dan idd ... Maar goed je leeft nog
Ja die ken ikquote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je sommige steile trappen in oude woningen kent.
Trappen waren ooit een doodsoorzaak nr. 1 De rijkelui gingen de mooie trappen op en de huishouders en bedienden moesten met kilo's over de steile trappen. Ach neem je toch een nieuwequote:
Ik zit aan de wiet sinds een paar maanden. Weer wat andersquote:
Dan eet je niet meer?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zit aan de wiet sinds een paar maanden. Weer wat anders
Ik eet meestal meer.quote:
Als jij er toch blij van wordtquote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zit aan de wiet sinds een paar maanden. Weer wat anders
Ja best welquote:
Je wordt er 's morgens minder duf van wakker dan van een fles wijn.quote:
Staan ze al in de straat?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:04 schreef marcb1974 het volgende:
Je zal toch maar geen postcodeloterij loten hebben dit jaar
Nee, maar het is wel mijn postcodequote:
In de juiste volgorde?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel mijn postcode
De cijfers dan.
Yep. ze hebben het nu weggehaald, maar net stond het er nog.quote:
Oh , ik kijk het nietquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Yep. ze hebben het nu weggehaald, maar net stond het er nog.
ik vind het verschrikkelijk saai.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wonen jullie bij elkaar in de buurt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:16 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
ik vind het verschrikkelijk saai.
Heb trouwens mijn cijfers ook gezien.
zou het echt niet weten, bij mij ging het om 250 euroquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:17 schreef chufi het volgende:
[..]
[..]
Wonen jullie bij elkaar in de buurt?
Stond op ad.nl, anders had ik het ook niet geweten.quote:
Oh, ik kijk niet naar dat tv ding, want heb toch geen loten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:16 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
ik vind het verschrikkelijk saai.
Heb trouwens mijn cijfers ook gezien.
Dat was nog mn volgende vraag ..quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, ik kijk niet naar dat tv ding, want heb toch geen loten.
Niet?! Dan wint de hele straat straks tonnen en jij nietquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, ik kijk niet naar dat tv ding, want heb toch geen loten.
Dat zou zomaar kunnen jaquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Niet?! Dan wint de hele straat straks tonnen en jij niet![]()
Tientje in de oudejaarsloterij hier
Wel postcodeloterijloten?quote:
Dan heb je daar niet de hoofdprijs opquote:
Andere keer dan maar weerquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan heb je daar niet de hoofdprijs op
Zou mooi zijn voor jequote:
Nee dank, doe weer netjes vandaag.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:37 schreef drakin het volgende:
Ik heb nog oliebollen, wil iemand 1?
Heb je geen lot voor nodig.
Ik heb best trekin een oliebol jaquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:37 schreef drakin het volgende:
Ik heb nog oliebollen, wil iemand 1?
Heb je geen lot voor nodig.
Ach als je flink geld gewonnen had kon je het voorlopig toch niet uit geven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:27 schreef pullup het volgende:
Helaas geen succes in de Oudejaars loterij
Online shoppenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ach als je flink geld gewonnen had kon je het voorlopig toch niet uit geven.
#zonnetjeinhuisis
Dat heb ik afgelopen dagen al genoeg gedaan, een nieuw huisje inrichten kost handen vol klauwenquote:
Geloof het zomaar jaquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat heb ik afgelopen dagen al genoeg gedaan, een nieuw huisje inrichten kost handen vol klauwen
Mooi zo, daar doe je het voorquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Laminaat, gordijnen, koelkast, kookplaat, maar het knapt wel op
Klopt, ik heb het idee dat het niet serieus er aan toe gaat daar.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:43 schreef Deisyy het volgende:
@:drakin je hebt nog steeds geen Elvegeluk-topic gemaakt in WEB
Je komt niet eens voor een oliebolquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee dank, doe weer netjes vandaag.
Bijna warm, ik doe hem vast op een bordje voor jequote:
Glaasje water ben ik nu een stuk blijer mee, mag dat ook?quote:
Ow echt?! Nou volgens mij is Viv heel serieus hoor en is dat topic waar je het over hebt niet als voorbeeld bedoeld?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:48 schreef drakin het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het idee dat het niet serieus er aan toe gaat daar.
Zo'n nep webwinkel topic helpt ook niet echt.
Misschien later in het jaar.
Lekkah! Ik had gisteren een paar glutenloze bollen in het Gluutloze winkeltje gehaald, dat leken wel wel tennisballen, niet te vreten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Bijna warm, ik doe hem vast op een bordje voor je
Ja hoor, water gewoon, water warm, met of zonder theezakje, citroenschijf, sinaasappelschijf of kaneelstokje?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Glaasje water ben ik nu een stuk blijer mee, mag dat ook?
Als het dan mag koud water graagquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:57 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja hoor, water gewoon, water warm, met of zonder theezakje, citroenschijf, sinaasappelschijf of kaneelstokje?
Ik wilde dit keer voor biologische oliebollen, maaf die waten veel te duur.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:52 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lekkah! Ik had gisteren een paar glutenloze bollen in het Gluutloze winkeltje gehaald, dat leken wel wel tennisballen, niet te vreten.
Top. Je bent welkomquote:
Ook goedquote:
Dankquote:
Als je dat wil moet je zelf meenemenquote:
Ik heb nog wel wat liggen hierquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Als je dat wil moet je zelf meenemen
Met dees en marc zit ik vandaag aan mijn max bezoekers, morgen heb ij 1 bezoeker en zondag ook, neem je dan een ijsje mee?quote:
quote:
Voor jullie ookquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:16 schreef shiitake het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. Gelukkig Nieuwjaar!![]()
Ah lief.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:18 schreef FaithHealer het volgende:
Ik was vandaag weer eens bij mijn moeder.
Die had een fleece kleedje gekocht voor Iggy.
Rose met witte hartjes.![]()
Kom thuis, leg dat in haar mandje, en de prinses gaat er meteen in liggen, zo lief.
Ben er blij mee,zo makkelijk wassen ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:20 schreef shiitake het volgende:
[..]
Ah lief.Ja hier is fleece ook favoriet.
Nee, die kreeg 19.30 te horen dat het niet nodig wasquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Jij ook nog.. Heeft je schoonzoon nog gewerkt?
En het kan zo de droger in.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:21 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Ben er blij mee,zo makkelijk wassen ook.
Beter wel dat hij niet hoefde.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Nee, die kreeg 19.30 te horen dat het niet nodig was
Maar er is bijna niet gehandhaafd volgens mij.
Misschien om niet te provoceren.
OK, toch ook een opluchting voor je .. En fijn dat het rustig is gebleven in die regio ...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Nee, die kreeg 19.30 te horen dat het niet nodig was
Maar er is bijna niet gehandhaafd volgens mij.
Misschien om niet te provoceren.
Ik snap dat ook niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beter wel dat hij niet hoefde.
Dat ze niet handhaven is eigenlijk wel weer zwak, het is dit jaar wel echt nodig.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:28 schreef FaithHealer het volgende:
Ik had vannacht een appje van Baardaap, en vanochtend een appje van oudere broer.
Doet me toch goed, uit hun zelf.![]()
Soms is iets kleins genoeg om blij van te worden.
Om 12 uur 's nachts op 31 december is bijna niet te handhaven, daar komt ellende van, het is gewoon een heel lastig op te lossen probleem.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Beter wel dat hij niet hoefde.
Dat ze niet handhaven is eigenlijk wel weer zwak, het is dit jaar wel echt nodig.
Dat is inderdaad lief.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:28 schreef FaithHealer het volgende:
Ik had vannacht een appje van Baardaap, en vanochtend een appje van oudere broer.
Doet me toch goed, uit hun zelf.![]()
Soms is iets kleins genoeg om blij van te worden.
Ik denk dat ze bewust het even losgelaten hebben.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Om 12 uur 's nachts op 31 december is bijna niet te handhaven, daar komt ellende van, het is gewoon een heel lastig op te lossen probleem.
Inderdaad, om heel veel ellende te voorkomen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:34 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bewust het even losgelaten hebben.
12 uur misschien niet, maar de uren daarvoor en -na zeker wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Om 12 uur 's nachts op 31 december is bijna niet te handhaven, daar komt ellende van, het is gewoon een heel lastig op te lossen probleem.
21 januari zou Mo 58 worden.quote:
De dagen ervoor had er inderdaad meer gesurveilleerd moeten worden, het is allemaal maar een beetje op zijn beloop gelaten, hier tenminste wel. Maar ook op nieuwjaarsnacht is het geen goed idee om ineens te gaan handhaven, dat is echt vragen om problemen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
12 uur misschien niet, maar de uren daarvoor en -na zeker wel.
En die zijn er helaas toch al geweest. Weer genoeg hulpverleners bekogeld met (zwaar en illegaal) vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De dagen ervoor had er inderdaad meer gesurveilleerd moeten worden, het is allemaal maar een beetje op zijn beloop gelaten, hier tenminste wel. Maar ook op nieuwjaarsnacht is het geen goed idee om ineens te gaan handhaven, dat is echt vragen om problemen.
Zoiets als in The Sound of Music?quote:
Als je je daar prettig bij voelt moet je dat inderdaad doen, thermoskan koffie mee, want ik denk dat de horeca dan nog dicht is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:36 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
21 januari zou Mo 58 worden.
Iemand heeft mij aangeboden om met mij naar Heerlen te gaan dan. Dagje uit.
Denk dat ik dat moet doen.
Nee, die hebben ze daar nietquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:39 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Zoiets als in The Sound of Music?
Benzinestations onderweg.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je je daar prettig bij voelt moet je dat inderdaad doen, thermoskan koffie mee, want ik denk dat de horeca dan nog dicht is.
Het is tegenwoordig levensgevaarlijk werk om bij de politie, brandweer of ambulance te werkenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En die zijn er helaas toch al geweest. Weer genoeg hulpverleners bekogeld met (zwaar en illegaal) vuurwerk.
Het had ook niet ineens op nieuwjaarsnacht moeten beginnen inderdaad, maar de afgelopen tijd al beter.
Zelfs iets maken is toch leuker? Kan je ook 'passend' makenquote:
En vergeet de SEH in de ziekenhuizen niet, hoe vaak het daar niet mis gaatquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig levensgevaarlijk werk om bij de politie, brandweer of ambulance te werken
Heb je die film wel gezien?quote:
Ooit, lang geleden.quote:
Dat is natuurlijk ook een optie, er is bij veel benzinestations prima koffie te krijgen.quote:
Als je het moet geloven zijn het NSB-ers, Ze " moeten" het volk beschermen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig levensgevaarlijk werk om bij de politie, brandweer of ambulance te werken
Ze hebben er weilanden op de bergtoppenquote:
En ze doen het altijd fout.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:45 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Als je het moet geloven zijn het NSB-ers, Ze " moeten" het volk beschermen.
Kloptquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze hebben er weilanden op de bergtoppen
Als ik daar rond dwaal hoef ik eigenlijk niks. Alleen herinneringen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zelfs iets maken is toch leuker? Kan je ook 'passend' maken
Er waren bomen in de filmquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klopt
Alleen het schattige is schaduw, en dat is er minder op de bergtoppen
dat bedoel ik, dat kan ook in eten of drinken zitten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef FaithHealer het volgende:
[..]
Als ik daar rond dwaal hoef ik eigenlijk niks. Alleen herinneringen.
Daar hingen ze toch mensen in op? Of was dat wel een andere film?quote:
Nee joh.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar hingen ze toch mensen in op? Of was dat wel een andere film?
Dat was een andere film. Hier zongen ze vooral heel veel en verstopten zich achter een grafsteen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar hingen ze toch mensen in op? Of was dat wel een andere film?
Een Limburgse vlaai met abrikozen, slagroom en witte chocolade. Dat was een dorp verderop.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
dat bedoel ik, dat kan ook in eten of drinken zitten.
Dan is dat meer de film die ik nu heb opstaan denk ikquote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:52 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat was een andere film. Hier zongen ze vooral heel veel en verstopten zich achter een grafsteen.
Trustequote:
De film nu en een film die je tich jaar geleden hebt gezien haal je door elkaar?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan is dat meer de film die ik nu heb opstaan denk ik
Nou ja, deze heb ik lang geleden ook al eens gezien.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:03 schreef drakin het volgende:
[..]
De film nu en een film die je tich jaar geleden hebt gezien haal je door elkaar?
De periode waar 50% van historische films over gaat.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, deze heb ik lang geleden ook al eens gezien.
En het gaat over dezelfde periode.
Veel in ieder geval ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:05 schreef drakin het volgende:
[..]
De periode waar 50% van historische films over gaat.
Welke kijk je nu dan?
Films die historisch kloppen zijn vaak wel de betere.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Veel in ieder geval ja.
Der Untergang.
Zit daar ook een schattige weide in?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Veel in ieder geval ja.
Der Untergang.
Dit is dan ook 1 van de beste vind ik.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Films die historisch kloppen zijn vaak wel de betere.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Zit daar ook een schattige weide in?
Hier zit weinig schattigs inquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Zit daar ook een schattige weide in?
Het is te lang geleden die filmquote:
Ook wel veel met fantasie. Maar lekker vermakelijk om te kijken. En er zitten goede tussen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit is dan ook 1 van de beste vind ik.
Net al Band of Brothers.
Al kloppen veel WO 2 films historisch redelijk.
Ik heb hem toen in de bios gezien.quote:
Ja, natuurlijk ook fantasie.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:20 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ook wel veel met fantasie. Maar lekker vermakelijk om te kijken. En er zitten goede tussen.
JoJo Rabbit zegt mij niets.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk ook fantasie.
Heb je JoJo Rabbit gezien?
De overval is ook lang geleden. Das op de gevangenis in Leeuwarden of Groningen toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
JoJo Rabbit zegt mij niets.
Heb jij de overval gezien?
Jij weet, de bevrijding van verzetsstrijders uit de gevangenis.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De overval is ook lang geleden. Das op de gevangenis in Leeuwarden of Groningen toch?
Ja, knap hoe ze dat gedaan hebbenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:27 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Jij weet, de bevrijding van verzetsstrijders uit de gevangenis.
Echt wel, alles hing bijna af met de sleutel. De film kan je bij het museum van Leeuwarden bestellen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, knap hoe ze dat gedaan hebben
Leeuwarden staat al een tijd op mijn to go lijstje. Ooit, na corona, ga ik die kan op.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:34 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Echt wel, alles hing bijna af met de sleutel. De film kan je bij het museum van Leeuwarden bestellen.
Ik ben wel eens op de begraafplaatsen geweest zoals Margraten. Dan wordt je toch wel even stil als je de graven ziet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leeuwarden staat al een tijd op mijn to go lijstje. Ooit, na corona, ga ik die kan op.
Herkenbaar ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:41 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ben wel eens op de begraafplaatsen geweest zoals Margraten. Dan wordt je toch wel even stil als je de graven ziet.
De mensen die die tijd hebben meegemaakt vergelijken het niet met de situatie van nu.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:40 schreef marcb1974 het volgende:
Best wel ja, ook al meer dan eens gezien.
En dan te bedenken dat mensen die die tijd hebben meegemaakt deze tijd soms even erg of erger vinden
Sommige doen dat dus duidelijk wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De mensen die die tijd hebben meegemaakt vergelijken het niet met de situatie van nu.
Maar die komen niet uit die tijd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Sommige doen dat dus duidelijk wel.
Ja wel, mensen die niet uit die tijd komen en de vergelijking maken registreer ik amper. Juist degene die wel uit die tijd komen en de vergelijking maken kunnen dat ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Maar die komen niet uit die tijd.
Tja, je staat voor zoveel dingen geregistreerd. Medische dingen mogen niet opgevraagd worden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja wel, mensen die niet uit die tijd komen en de vergelijking maken registreer ik amper. Juist degene die wel uit die tijd komen en de vergelijking maken kunnen dat ook.
Zit nu een bericht te zoeken, maar kan het niet vinden.
Ik ook best wel heftig om al die graven te zien.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:58 schreef chufi het volgende:
Ik was ooit op de Amerikaanse begraafplaats van Omaha Beach in Bretagne, tijdens een studie excursie ...
Had ook niets met mn Geologie studie te maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ook best wel heftig om al die graven te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Had ook niets met mn Geologie studie te maken.Blijft indrukwekkendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
Het wordt ook best wel door de Amerikanen, Engelsen, Canadezen, Polen gewaardeerd dat we zo'n mooie plek voor hun gevallende hebben.quote:
larevo nestaalp eib la leev et sleev lew neella re njiz rEquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:16 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het wordt ook best wel door de Amerikanen, Engelsen, Canadezen, Polen gewaardeerd dat we zo'n mooie plek voor hun gevallende hebben.
Leeuwarden, de laatst vertellende overlever zat bij een vereniging waar ik ook bij zit. Zat, want hij is er niet meerquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De overval is ook lang geleden. Das op de gevangenis in Leeuwarden of Groningen toch?
beide gezien jaquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk ook fantasie.
Heb je JoJo Rabbit gezien? Of 'Er is wieder da'
En voor een glas water!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leeuwarden staat al een tijd op mijn to go lijstje. Ooit, na corona, ga ik die kan op.
Daar wil ik nog eens naartoequote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:41 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ben wel eens op de begraafplaatsen geweest zoals Margraten. Dan wordt je toch wel even stil als je de graven ziet.
Ik vond Lindholm Hoje in Denemarken indrukwekkend.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ook best wel heftig om al die graven te zien.
Begraafplaatsen hebben niets met geologie te maken ... meer met archeologie zou ik denkenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik vond Lindholm Hoje in Denemarken indrukwekkend.
Maar uit een totaal andere tijd
Zou eerder wat voor Sjoefs geologie studie wel nuttig zijn geweest
zoek het anders eens op, allemaal stenen!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Begraafplaatsen hebben niets met geologie te maken ... meer met archeologie zou ik denken
Je merkte niet dat je achteruit typte?quote:
Zal er aan denkenquote:
Ik hoop ergens dit jaar die richting op te verhuizenquote:
Ja gezien maar geologie is toch andersquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:53 schreef drakin het volgende:
[..]
zoek het anders eens op, allemaal stenen!
Nee .. echt geen idee.. zal wel een toetscombi geweest zijn die het activeerdequote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je merkte niet dat je achteruit typte?
Je kan je tekst zomaar omdraaien met een toetsencombinatie? En dan alleen jouw tekst en niet de quote?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:00 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee .. echt geen idee.. zal wel een toetscombi geweest zijn die het activeerde
Ja serieus ik weet het echt niet hoe het gebeurde ... zag het en dacht laat maar staan, misschien weet iemand anders hoe dit te doen ..quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je kan je tekst zomaar omdraaien met een toetsencombinatie? En dan alleen jouw tekst en niet de quote?
Mocht je het ooit uitvinden, ben benieuwdquote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:04 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja serieus ik weet het echt niet hoe het gebeurde ... zag het en dacht laat maar staan, misschien weet iemand anders hoe dit te doen ..
Daar kan ik niemand meer verstaanquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zal er aan denken
[..]
Ik hoop ergens dit jaar die richting op te verhuizen
(niet Margraten, maar daar in de buurt).
Valt mee, over het algemeen is het prima te verstaan.quote:
Het zijn anders hele oude stenen = geologiequote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja gezien maar geologie is toch anders
Ik ha gjin probleem my it Frysk oars!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Valt mee, over het algemeen is het prima te verstaan.
Alleen als ze echt in dialect praten wordt het moeilijk. Maar dat is voor mij ook met Fries.
Lindholm Hoje zit nog een schuine streep door de oquote:
ja ik had het al gevonden schreef ik toch ...quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:18 schreef drakin het volgende:
[..]
Lindholm Hoje zit nog een schuine streep door de o
quote:
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:21 schreef chufi het volgende:
[..]
ja ik had het al gevonden schreef ik toch ...
Jij wat?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:17 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ha gjin probleem my it Frysk oars!
Doe bist n laiverdquote:
En zo kun je ook huizen bouwen van oude stenen ... en soms is dat gewoon en soms is dat archeologisch en vaak zijn dan ook niet alle stenen even oud .. Een auto rijdt ook op benzine , maar dat is ook geen Geologiequote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:17 schreef drakin het volgende:
[..]
Het zijn anders hele oude stenen = geologie
ze zijn gerecycled om ze te hergebruiken op andere graven = archeologie
Beetje van beide
Het is gewoon Duits?quote:
Kan wel een site vinden die het doet voor jequote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:29 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat gaat om iets anders .... hoe ik opeens tekst omgekeerd produceerde
maar daar zat ik dus nietquote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan wel een site vinden die het doet voor je
yawa raf os er'ew elbuort ym lla ,yadretsey
Kijkquote:Op zaterdag 2 januari 2021 02:51 schreef Flory het volgende:
D: si dnekeew teh tadmo jibre taw reew negrom kjilnjihcsraaw nepok ne po sejtser ed gaadnav reih nete ew ,raaj ewuein teh ni iraunaj 2 reewla si teH
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Toch jammer ...quote:
quote:Dat betekent dat deelnemers die meespelen met de winnende wijkcode per lot maximaal 6.100 euro winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |