Types als jij zijn knetterdergek geworden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:37 schreef loveli het volgende:
Ik herinner me hoe voorzichtig ik was in februari 2020. Dat mensen in een natuurwinkel zeiden dat we het allemaal moeten krijgen voor groepsimmuniteit en dat ik daar liever nog even mee wilde wachten. Halsema riep op om vooral maar Amsterdam te komen, Schiphol bleef gewoon open en er was helemaal niets aan de hand.
Ik herinner me een agent die met spoed jongeren die op hun achterwiel op en neer fietsten van de weg haalde. Niet omdat ze gevaar liepen omdat er ook vrachtwagens reden, maar omdat ze niet met 4 jongens samen mochten zijn.
Ik herinner me een licht dementerende oom van 96 waar niemand op bezoek mocht. Hij ging die periode verschrikkelijk snel achteruit.
Ik herinner me een bejaarde man die van een flat sprong, omdat hij zijn lief niet mocht zien.
Ik herinner me een fake artikel in het meest gerenommeerde medische tijdschrift, 'The Lancet'.
Ik herinner me dat ik mezelf na mijn besmetting een bedrieger vond als ik in de supermarkt een mondkapje opdeed.
Ik herinner me een totaal onzinnige lockdown.
Ik herinner me dat je elkaar eerst niet kon besmetten als je gevaccineerd was, toen wel, toen werd de kans dat je doodging als je covid kreeg niet meer zo groot en was er opeens nooit beloofd dat het besmetting zou tegengaan.
Ik herinner me een parlementaire enquête die niet doorging toen Rutte nog missionair was.
De wereld is in korte tijd knettergek geworden en het lijkt nog niet voorbij.
Ik kan me dit eigenlijk allemaal niet herinneren. Ben zeker dement geworden door de vaccinatie.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:37 schreef loveli het volgende:
Ik herinner me hoe voorzichtig ik was in februari 2020. Dat mensen in een natuurwinkel zeiden dat we het allemaal moeten krijgen voor groepsimmuniteit en dat ik daar liever nog even mee wilde wachten. Halsema riep op om vooral maar Amsterdam te komen, Schiphol bleef gewoon open en er was helemaal niets aan de hand.
Ik herinner me een agent die met spoed jongeren die op hun achterwiel op en neer fietsten van de weg haalde. Niet omdat ze gevaar liepen omdat er ook vrachtwagens reden, maar omdat ze niet met 4 jongens samen mochten zijn.
Ik herinner me een licht dementerende oom van 96 waar niemand op bezoek mocht. Hij ging die periode verschrikkelijk snel achteruit.
Ik herinner me een bejaarde man die van een flat sprong, omdat hij zijn lief niet mocht zien.
Ik herinner me een fake artikel in het meest gerenommeerde medische tijdschrift, 'The Lancet'.
Ik herinner me dat ik mezelf na mijn besmetting een bedrieger vond als ik in de supermarkt een mondkapje opdeed.
Ik herinner me een totaal onzinnige lockdown.
Ik herinner me dat je elkaar eerst niet kon besmetten als je gevaccineerd was, toen wel, toen werd de kans dat je doodging als je covid kreeg niet meer zo groot en was er opeens nooit beloofd dat het besmetting zou tegengaan.
Ik herinner me een parlementaire enquête die niet doorging toen Rutte nog missionair was.
De wereld is in korte tijd knettergek geworden en het lijkt nog niet voorbij.
Mijn buurman is in de eerste golf overleden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Types als jij zijn knetterdergek geworden.
Ik herinner me nog deze jongeman, kende hem een jaar of tien via een gezamenlijke vriend, hij stierf hartstikke jong tijdens de eerste coronagolf als verpleger:
https://www.volkskrant.nl(...)aan-corona~bf67bcd7/
Voor jou ook nog veel sterkte gewenstquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:03 schreef Document1 het volgende:
@:lenny77 ik herken veel in je verhaal al werk ik zelf in de gehandicaptenzorg. Ik mis ook nog steeds collega’s en heb bewoners zien overlijden waar in principe niets mee aan de hand was. Sterkte met het verwerken, de ziekenhuizen hebben echt aan de frontline gestaan.
Die intens blauwe lucht. Ja, dat is mij ook super bijgebleven. Was dat toeval dat we zo een mooi voorjaar hadden?quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:06 schreef winterstorm666 het volgende:
Het begin van Covid en de stille straten. Terwijl ik in een stil tankstation mijn diensten draaiden en om de haverklap Ambulances met zwaailicht en sirenes naar en van het ziekenhuis reden. De intens blauwe luchten.
Het medisch personeel met wallen onder de ogen en een intens trieste blik in de ogen. Mij op het hart drukte vooral op te passen. De opkomst en handhaving van de mondkapjes en de ellenlange discussies.....
De angst om mijn naasten te verliezen. En het gemis van lichamelijk contact.
De publieke ommezwaai tussen alle lof voor hulpverleners naar een kille afkeer voor al het gezag.(Nooit door mij)
Zelf Covid krijgen in een gelukkig afgezwakte vorm. Maar toch maandenlang naweeën.
En toch het verlies van enkele vrienden die zo veranderd zijn dat we er echt niet meer uitkomen.
Ja die rust. Dat was zo fijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
5 jaar na dato... toevallig van de week nog erover gesproken, hoe we van de ene maatregel in de andere vielen, thuisonderwij voor mijn oudste, het ineens niet meer met iedereen mogen spelen, inner circles maken zodat je kind toch sociaal kon blijven. Mondkapjes en teststraten... angst en onzekerheid maar ook RUST, de wereld kwam stil te staan, afspraken werden afgezegd of telefonisch gedaan en je was vooral veel thuis, het moeten kon ineens niet meer... Dat had ik graag nog wat langer vastgehouden.
Interessante overlevingsstrategie: bier en wijn als desinfectiemiddel en lasagne uit de magnetron als troost. Wie had gedacht dat isolement zo culinair én spiritueel verrijkend kon zijn? Een waar tijdperk van zelfzorg en bezinning.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 04:54 schreef de_boswachter het volgende:
Was vooral vaak dronken. En at magnetronvoer. Mooie tijd dus.
Is dit sarcastisch want dan vechten we het uit.quote:Op zaterdag 8 november 2025 06:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Interessante overlevingsstrategie: bier en wijn als desinfectiemiddel en lasagne uit de magnetron als troost. Wie had gedacht dat isolement zo culinair én spiritueel verrijkend kon zijn? Een waar tijdperk van zelfzorg en bezinning.
Het is ironisch bedoeld. Ik ben geen moraalridder, iedereen moet zelf weten wat hij zijn lichaam en geest aandoet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 06:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is dit sarcastisch want dan vechten we het uit.
Bedankt maatquote:Op zaterdag 8 november 2025 07:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Het is ironisch bedoeld. Ik ben geen moraalridder, iedereen moet zelf weten wat hij zijn lichaam en geest aandoet.
Zie mijn post #178. Ja, ik ben sinds de pandemie misantroop geworden. Ik ben tot het besef gekomen dat er teveel compleet gestoorden rondlopen en vooral mensen die eerder geloven dat de aarde plat is dan dat zij ongemakkelijke waarheden accepteren. Mijn vertrouwen in de mensheid is nog nooit zo laag geweest.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:33 schreef Kleurplaatje het volgende:
Als een jaar waarin mijn denken over de mensheid wel enorm veranderd is. Niet ten goede helaas. Ben benieuwd hoeveel anderen verkapt misantroop zijn geworden.
Ik kan me hier volledig in vinden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 05:24 schreef Meningbastion het volgende:
Toen corona uitbrak, leek het eerst nog iets abstracts, iets wat “daar ver weg” gebeurde. Italië, Wuhan, krantenkoppen met foto’s van lege straten. En toen opeens zat ook Nederland op slot. De stilte van die eerste weken herinner ik me nog goed: geen verkeer, geen terrassen, een vreemde rust die tegelijk benauwend was.
Maar eerlijk gezegd, als ik nu terugkijk, is het niet die stilte of de angst voor het virus die me het meest is bijgebleven. Het is het besef hoe snel gezond verstand verdampte. Mensen die ik dacht te kennen, gewone, redelijke mensen, begonnen plots bizarre dingen te beweren. Dat het virus niet bestond. Dat de overheid ons wilde chippen. Dat artsen samenspanden met farmaceuten om “ons klein te houden”. Ik weet nog dat ik dacht: hoe kan dit? Terwijl ziekenhuizen vol lagen, IC’s draaiden op hun tandvlees, stonden er buiten mensen te schreeuwen dat het allemaal “een leugen” was. "Die patiënten zijn allemaal door de overheid betaalde acteurs". Er was iets diep verontrustends aan dat spektakel. Niet alleen omdat het irrationeel was maar omdat het liet zien hoe dun de laag van rede en vertrouwen eigenlijk is.
Voor mij was die periode minder een strijd tegen een virus dan tegen de domheid, het wantrouwen en de opzettelijke blindheid die overal opdoken. En dat, achteraf, is wat me nog het meest met afgrijzen vervult: niet de ziekte, niet de lockdowns maar het inzicht dat zoveel mensen liever een waanidee omarmen dan een ongemakkelijke waarheid. Dat heeft mijn kijk op Nederland en mijn medeburgers voorgoed veranderd.
Ze staan hier nog steeds op viaducten en tijdens evenementen te protesteren. Zonderlinge figuren zonder baan of dagbesteding en op een dieet van zware shag en Schultenbrau.quote:Op maandag 10 november 2025 10:30 schreef StateOfMind het volgende:
Voor de rest ben ik er al jaren niet meer mee bezig, itt tot veel wappies van weleer, die het maar niet los kunnen laten![]()
![]()
Ze volgen geen MSM, dus weten waarschijnlijk niet eens dat het al voorbij is, en wachten nog steeds op het oude normaal.quote:Op maandag 10 november 2025 10:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze staan hier nog steeds op viaducten en tijdens evenementen te protesteren. Zonderlinge figuren zonder baan of dagbesteding en op een dieet van zware shag en Schultenbrau.
Mijn Portugese buurman had een platvink bij zich, die ontsmette zijn handen ermee, en daarna een paar slokken, de binnenkant moest ook ontsmet worden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 06:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Interessante overlevingsstrategie: bier en wijn als desinfectiemiddel en lasagne uit de magnetron als troost. Wie had gedacht dat isolement zo culinair én spiritueel verrijkend kon zijn? Een waar tijdperk van zelfzorg en bezinning.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schijten zonder zorgenquote:Op maandag 24 november 2025 07:57 schreef superniger het volgende:
Ik had opeens 150+ wc rollen op voorraad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |