abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208183453
Ik vond het opvallend dat je zo goed kon zien dat mensen onder dezelfde omstandigheden heel anders reageren. De ware aard van mensen kwam naar boven. Ik vond dat interessant en verhelderend om mee te maken.

Ik heb van sommige mensen afscheid genomen en met anderen ben ik juist goed bevriend geraakt, omdat we dezelfde instelling bleken te hebben.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 20:59:46 #127
236264 crew  capricia
pi_208183488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:57 schreef Avelie het volgende:
Ik vond het opvallend dat je zo goed kon zien dat mensen onder dezelfde omstandigheden heel anders reageren. De ware aard van mensen kwam naar boven. Ik vond dat interessant en verhelderend om mee te maken.

Ik heb van sommige mensen afscheid genomen en met anderen ben ik juist goed bevriend geraakt, omdat we dezelfde instelling bleken te hebben.
Wat bedoel je met 'ware aard'?
Kan dat op zoveel manieren uitleggen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 22:11:16 #128
70532 loveli
N
pi_208184933
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat ze hun handen nog steeds niet niet goed wassen.
crap in = crap out
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 22:18:19 #129
236264 crew  capricia
pi_208185023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:11 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat ze hun handen nog steeds niet niet goed wassen.
De bril niet naar beneden doen. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 22:21:19 #130
236264 crew  capricia
pi_208185068
Maar even serieus. 'De ware aard' is voor mij ook mensen die van zichzelf ontdekken dat ze niet zo goed alleen kunnen zijn, zonder vertier en kroegen. Of mensen die wat sneller depressies ontwikkelen of angsten.

Iedereen leert op deze momenten zijn/haar ware aard kennen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2023 @ 22:26:43 #131
70532 loveli
N
pi_208185129
Het heeft de maatschappij veel gekost, kinderen die achter zijn in hun sociale ontwikkeling, tieners die niet verliefd konden worden, bejaarden die van de flat sprongen.

Het ging veel verder dan niet in de kroeg mogen, ook op werk zat men niet bij elkaar. Op anderhalve meter je bakkie koffie drinken in de kantine, je werkplek ontsmetten. Mensen in de supermarkt die ruzie maakten over afstand. Politie bellen omdat je buren teveel mensen in huis hebben. Bossen die werden afgesloten :')

Er zijn veel gekke dingen gebeurd.
crap in = crap out
pi_208185449
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Mensen die zich zo laten kennen, omdat ze voor het eerst een beetje tegenslag in hun leven hebben. Ik heb me daarover verbaasd. Volwassen mensen die zich gedragen als stampvoetende kleuters, omdat ze even niet konden doen waar ze zin in hadden.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 23:06:03 #133
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208185574
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik zie het als het startschot voor het op grote schaal geaccepteerde thuiswerken. Erg blij mee.
Dat is wel een game changer voor thuiswerken geweest ja.

Hopelijk blijft dat nog heeeeel lang. _O_
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 23:41:50 #134
236264 crew  capricia
pi_208185900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:26 schreef loveli het volgende:
Het heeft de maatschappij veel gekost, kinderen die achter zijn in hun sociale ontwikkeling, tieners die niet verliefd konden worden, bejaarden die van de flat sprongen.

Het ging veel verder dan niet in de kroeg mogen, ook op werk zat men niet bij elkaar. Op anderhalve meter je bakkie koffie drinken in de kantine, je werkplek ontsmetten. Mensen in de supermarkt die ruzie maakten over afstand. Politie bellen omdat je buren teveel mensen in huis hebben. Bossen die werden afgesloten :')

Er zijn veel gekke dingen gebeurd.
Dit is hoe jij persoonlijk terug kijkt op de pandemie?
Wat het jou gedaan heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208186035
Nu het officieel voorbij is (voor mij was het dat al wel sinds afgelopen zomer, maargoed)... Vooral op 2020 en 2021 kijk ik met fijne gedachten terug. Ik was niet in paniek, ik vond het vooral een bijzondere periode. Veel rust, veel minder verplichtingen om ergens te verschijnen. Dat is iets waar ik altijd al behoefte aan had, gewoon eens een pauze zonder dat je de enige bent die zich een tijdje wat meer afzondert. Het enige was dat ik mijn vrienden wel wat minder zag, dat was jammer en ik ben wel blij dat dat nu weer normaal kan. Maar ook dát had iets bijzonders, want we deden heel veel online. Urenlange calls met online spelletjes de hele avond, dat was iets dat ik voor het laatst had gedaan als tiener. Mijn vrienden die stonden daar later niet meer zo open voor, waren bezig met andere dingen, ik zelf ook. Dus ook dat was erg nostalgisch en toch leuk om weer eens een periode te doen.

Niet dat ik zou willen dat het altijd zo was. Ik denk dat de periode vooral leuk was omdat het zo'n momentje was. Nu dus een goede herinnering. Niet dat ik het virus niet serieus neem, maar mij persoonlijk heeft het gelukkig uiteindelijk niet echt geraakt en de gevallen in mijn omgeving waren soms flink ziek maar hebben er niets aan overgehouden, dus vandaar.
  Vis een optie? woensdag 1 maart 2023 @ 00:04:36 #136
70532 loveli
N
pi_208186076
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is hoe jij persoonlijk terug kijkt op de pandemie?
Wat het jou gedaan heeft.
Verlies van vertrouwen dat de maatschappij z'n gezonde verstand gebruikt.
crap in = crap out
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 00:15:30 #137
236264 crew  capricia
pi_208186160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 00:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Verlies van vertrouwen dat de maatschappij z'n gezonde verstand gebruikt.
Ik heb meer vrienden, die ik oprecht lief heb, die dit zo zien. En dat maakt me droevig.

Edit. Als extra aanvulling.
Vooral het buitengesloten voelen. En weinig steun van anderen gemerkt hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208186845
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb meer vrienden, die ik oprecht lief heb, die dit zo zien. En dat maakt me droevig.

Edit. Als extra aanvulling.
Vooral het buitengesloten voelen. En weinig steun van anderen gemerkt hebben.
Heb jij anderen gesteund?
  Vis een optie? woensdag 1 maart 2023 @ 09:41:19 #139
70532 loveli
N
pi_208187952
Niet buitengesloten gevoeld noch ongesteund. Vooral verbaasd over de gemaakte keuzes en prioriteiten èn hoe makkelijk iedereen de gekte weer vergeten is.
crap in = crap out
pi_208189023
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:41 schreef loveli het volgende:
Niet buitengesloten gevoeld noch ongesteund. Vooral verbaasd over de gemaakte keuzes en prioriteiten èn hoe makkelijk iedereen de gekte weer vergeten is.
Welke prioriteiten waren dat?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 11:37:24 #141
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_212606182
Voor mij is er een periode vóór, en een periode na covid-19.
Maar sommige wappies die ik ken zijn in die pandemie blijven hangen en beginnen er te pas en te onpas weer over.
Waarom vertrok Kuipers plotseling als minister van VWS? Iets met vaccinaties en oversterfte.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_212606900
Als een testfase hoe ver ze kunnen gaan voor het volk in opstand komt.

Ongelimiteerd ver blijkbaar.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:05:20 #143
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212607081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:44 schreef Redbullkid het volgende:
Als een testfase hoe ver ze kunnen gaan voor het volk in opstand komt.

Ongelimiteerd ver blijkbaar.
Oh, mij viel het eerder op dat bepaalde mensen zich ineens hysterisch gingen gedragen als hen gevraagd werd rekening te houden met een medemens (met bijv. kanker, een verzwakt immuunsysteen of een chronische ziekte), hoe makkelijk bepaalde mensen zich vervolgens door een -notabene- dansleraar allerlei complottheorien lieten aanpraten uit angst en hoe hysterisch mensen blijkbaar worden van het nemen van een vaccinatie. Je ziet ze nu nog steeds hangen, de stickers met een verbodsbord met een spuit erin, zo doodsbang zijn bepaalde groepen nog steeds voor de gedachte.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212607118
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh, mij viel het eerder op dat bepaalde mensen zich ineens hysterisch gingen gedragen als hen gevraagd werd rekening te houden met een medemens (met bijv. kanker, een verzwakt immuunsysteen of een chronische ziekte), hoe makkelijk bepaalde mensen zich vervolgens door een -notabene- dansleraar allerlei complottheorien lieten aanpraten uit angst en hoe hysterisch mensen blijkbaar worden van het nemen van een vaccinatie. Je ziet ze nu nog steeds hangen, de stickers met een verbodsbord met een spuit erin, zo doodsbang zijn bepaalde groepen nog steeds voor de gedachte.
Nou ja ik vind het persoonlijk niet heel vreemd.

Als je een overheid en media hebt die continue aan het liegen zijn. Dat je dan sneller eventuele complottheorieen als waarheid aanneemt.

Veel theorieen vond ik overdreven. Maar ik snap wel waarom ze bestaan.

En er is wel een verschil tussen rekening houden met iemand of dat je heel erg in je vrijheid beperkt word. Zeker omdat veel maatregelen bullshit waren.

Mondkapjes, avondklok, geen alcohol na 8 uur verkopen etc.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:19:35 #145
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212607183
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:10 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Nou ja ik vind het persoonlijk niet heel vreemd.

Als je een overheid en media hebt die continue aan het liegen zijn. Dat je dan sneller eventuele complottheorieen als waarheid aanneemt.

Veel theorieen vond ik overdreven. Maar ik snap wel waarom ze bestaan.

En er is wel een verschil tussen rekening houden met iemand of dat je heel erg in je vrijheid beperkt word. Zeker omdat veel maatregelen bullshit waren.

Mondkapjes, avondklok, geen alcohol na 8 uur verkopen etc.
Tja, maar bepaalde mensen schreeuwden meteen dat Nederland een dictatuur was of gingen de straat op om te rellen, zonder bij het idee eracher stil te staan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212608671
Dat hele covid-gedoe heeft me doen beseffen hoeveel wappies er eigenlijk rondlopen in Nederland en hoe triest het gesteld is met de mensen die heel makkelijk te beinvloeden zijn.

Zou me eigenlijk niet hoeven te verbazen, want het is net als met religie: mensen slikken ook dat voor zoete koek en daar verbaas ik me ook over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 27-02-2024 18:07:41 ]
  donderdag 29 februari 2024 @ 18:45:16 #147
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_212636868
In mijn persoonlijke belevingswereld eindigde de Covid-periode in februari 2022; er kon weer zonder al teveel gedoe naar het buitenland gereisd worden en sportscholen gingen definitief weer open.

Ik vond de opmars van Corona in Nederland en Europa in februari en maart 2020 heel fascinerend om te zien. Het breed in de media uitgemeten eerste besmettingsgeval in Nederland, waarna het er dagelijks tientallen, honderden en zelfs duizenden werden. Het kabinet dat aanvankelijk een 'boh, waait wel over' houding had (ik ook) en daarna een snelle omslag naar het besef van de ernst van de crisis. Live toespraak van Rutte, minister Bruins die letterlijk tegen de vlakte ging door de stress, en de maatschappij op slot. Ik vergeet nooit meer de lege terrassen en winkelstraten tijdens veel zonnige lentedagen in 2020.

Na het instellen van de avondklok in januari 2021 kon ik de regering niet meer volgen en kwam ik erachter dat zelfs een introvert persoon als ik té weinig menselijk contact kan hebben. Januari/februari 2021 ervoer ik toch wel als de pittigste fase van de hele periode.
  Vis een optie? donderdag 29 februari 2024 @ 19:37:35 #148
70532 loveli
N
pi_212637625
Ik herinner me hoe voorzichtig ik was in februari 2020. Dat mensen in een natuurwinkel zeiden dat we het allemaal moeten krijgen voor groepsimmuniteit en dat ik daar liever nog even mee wilde wachten. Halsema riep op om vooral maar Amsterdam te komen, Schiphol bleef gewoon open en er was helemaal niets aan de hand.

Ik herinner me een agent die met spoed jongeren die op hun achterwiel op en neer fietsten van de weg haalde. Niet omdat ze gevaar liepen omdat er ook vrachtwagens reden, maar omdat ze niet met 4 jongens samen mochten zijn.

Ik herinner me een licht dementerende oom van 96 waar niemand op bezoek mocht. Hij ging die periode verschrikkelijk snel achteruit.

Ik herinner me een bejaarde man die van een flat sprong, omdat hij zijn lief niet mocht zien.

Ik herinner me een fake artikel in het meest gerenommeerde medische tijdschrift, 'The Lancet'.

Ik herinner me dat ik mezelf na mijn besmetting een bedrieger vond als ik in de supermarkt een mondkapje opdeed.

Ik herinner me een totaal onzinnige lockdown.

Ik herinner me dat je elkaar eerst niet kon besmetten als je gevaccineerd was, toen wel, toen werd de kans dat je doodging als je covid kreeg niet meer zo groot en was er opeens nooit beloofd dat het besmetting zou tegengaan.

Ik herinner me een parlementaire enquête die niet doorging toen Rutte nog missionair was.

De wereld is in korte tijd knettergek geworden en het lijkt nog niet voorbij.
crap in = crap out
pi_212637691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:37 schreef loveli het volgende:
Ik herinner me hoe voorzichtig ik was in februari 2020. Dat mensen in een natuurwinkel zeiden dat we het allemaal moeten krijgen voor groepsimmuniteit en dat ik daar liever nog even mee wilde wachten. Halsema riep op om vooral maar Amsterdam te komen, Schiphol bleef gewoon open en er was helemaal niets aan de hand.

Ik herinner me een agent die met spoed jongeren die op hun achterwiel op en neer fietsten van de weg haalde. Niet omdat ze gevaar liepen omdat er ook vrachtwagens reden, maar omdat ze niet met 4 jongens samen mochten zijn.

Ik herinner me een licht dementerende oom van 96 waar niemand op bezoek mocht. Hij ging die periode verschrikkelijk snel achteruit.

Ik herinner me een bejaarde man die van een flat sprong, omdat hij zijn lief niet mocht zien.

Ik herinner me een fake artikel in het meest gerenommeerde medische tijdschrift, 'The Lancet'.

Ik herinner me dat ik mezelf na mijn besmetting een bedrieger vond als ik in de supermarkt een mondkapje opdeed.

Ik herinner me een totaal onzinnige lockdown.

Ik herinner me dat je elkaar eerst niet kon besmetten als je gevaccineerd was, toen wel, toen werd de kans dat je doodging als je covid kreeg niet meer zo groot en was er opeens nooit beloofd dat het besmetting zou tegengaan.

Ik herinner me een parlementaire enquête die niet doorging toen Rutte nog missionair was.

De wereld is in korte tijd knettergek geworden en het lijkt nog niet voorbij.
je herinnert je wel hersenspinsels
pi_212638157
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:41 schreef mschol het volgende:

[..]
je herinnert je wel hersenspinsels
Dit... mensen op straat hebben dat ervan gemaakt.. elk vaccin werkt op basis van reeds antistoffen paraat hebben zodat je niet zo ziek zal worden als je wel 'echt' besmet raakt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')