abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2020 @ 01:17:45 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197120978

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197120987
Hugo stemmen voor meest sexy man van 2020. Who is with me
pi_197121202
Haagseinsider, een twitteraccount dat vaak akelig dichtbij zit voorspelt een einde van De Jonge binnen 3 weken als gevolg van een motie van wantrouwen vanuit de coalitie...
zie email 27 oktober
  donderdag 31 december 2020 @ 01:33:04 #4
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_197121377
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:26 schreef trein2000 het volgende:
Haagseinsider, een twitteraccount dat vaak akelig dichtbij zit voorspelt een einde van De Jonge binnen 3 weken als gevolg van een motie van wantrouwen vanuit de coalitie...
Ben erg benieuwd wanneer de deur open gaat van het hok waar ze in zitten en de poep al tijden terug de ventilator heeft geraakt

Want zo voelt het voor mij nu iig...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197121501
quote:
En terecht
pi_197121519
:D
Ik zat niet op te letten! :@

Maar hey! :( :@
En ik heb mij nog wel zo netjes gedragen de laatste tijd.... -O-
  donderdag 31 december 2020 @ 01:39:07 #7
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_197121521
quote:
Waar kan ik dit lezen trouwens, zie het zo snel niet op zijn/haar Twitter
pi_197121556
quote:
Tweet? Ik zie het niet namelijk..
  donderdag 31 december 2020 @ 01:42:01 #9
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197121576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Werd verguisd en afgemaakt omdat ik het hier in de zomer al had over strengere maatregelen als enige samen met m'n maat @:gretzl

Dus, nee waai zeker niet met alle winden mee :)

Situatie is in de ziekenhuizen gewoon ernstig aan het verslechteren de laatste week met name. Dat kun je zelf ook zien in de cijfers.
Hier even weinig gekeken, maar dat was een bewuste keus.

Ik vermaak me deze dagen gewoon beter met de Top 2000 en andere muzieklijstje dan nog eens een week corona.

Corona in Nederland is helaas toch weer de volgende herhaling van zetten. Het blijft bizar hoe het in Nederland sluipenderwijs voor een tweede maal zo bizar uit de hand is gelopen. En ik vrees dat we het ergste nog lang niet achter de rug hebben, gezien de druk op de ziekenhuizen die almaar groter wordt -O-

Sterkte voor iedereen die in de zorg werkt of familie/vrienden heeft die nu getroffen zijn.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197121584
twitter
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En de drie weken staan ergens anders. Maar dan moet je zelf maar even scrollen.
zie email 27 oktober
  donderdag 31 december 2020 @ 01:43:14 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197121612
Niet anders verwacht van hetzelfde land dat meerdere oorlogen tegen een overmacht heeft gewonnen door hun efficientie (Six day War 1967 gewonnen van Jordanie, Syrie en Egypte, en de Yom Kippur War 1973 gewonnen van Egypte en Syrie met hulp/versterking van Sovjet Unie, Jordanie, Irak, Saudi Arabie, Libie, Kuweit, Algarije, Marokko, Cuba)

Ben benieuwd hoe efficient andere landen gaan handelen.

====================

https://www.telegraaf.nl/(...)assenen-ingeent-zijn

Premium artikel: Isral wereldkampioen vaccineren: in 3 maanden iedereen ingent

Gratis artikel van The Guardian:
quote:
https://www.theguardian.c(...)id-vaccination-drive

How has Israel launched the world’s fastest Covid vaccination drive?
Israel on track to have vaccinated 10% of citizens by weekend but Palestinians might wait months

As the UK approves of the Oxford University/AstraZeneca Covid vaccine, the latest jab to gain approval, a global effort to vaccinate billions gathers momentum. Governments worldwide will be looking at Israel, which is roaring ahead with an ambitious inoculation drive.

By the end of this week, the country of 9 million is expected to have injected more than 10% of its population with vaccines, a far higher fraction than other states including the UK, which began vaccinating almost two weeks earlier.

What is Israel’s timetable?
The prime minister, Benjamin Netanyahu, has promised Israelis that the country will be the first to “emerge” from the pandemic if they cooperate.

Having ramped up to a 24/7 operation, health providers are administering the first dose of the Pfizer/BioNTech vaccine at a rate of 150,000 people a day – almost 2% of the population.

Over-60s, healthcare workers, carers and high-risk people, are being prioritised. Local media have reported deals with Pfizer and Moderna to procure several more million doses for early 2021, which will be critical if the rollout is to keep up the pace.

How has Israel carried out the world’s fastest vaccination drive?
Israel has some natural advantages, being a relatively small country, both in terms of geography and population.

Still, many other countries share those characteristics. Israel’s initial success is also being attributed to its healthcare system, which pre-dates the state’s creation and is now highly digitalised. Everyone over 18 is obliged to register with government-linked insurance agencies, and army medics have been called in to help.

In tandem, the government has launched a vigorous campaign against anti-vax misinformation. The justice ministry successfully petitioned Facebook to remove four groups that published “content designed to mislead about coronavirus vaccines”.

Citizens are also being encouraged to get the jab by officials who have dangled the prospect of a “green passport”, a document that would allow vaccinated persons to eat in restaurants, travel freely and be exempted from quarantine. However, as there is no proof that vaccines reduce transmission, the idea has been met with scepticism.

Is there a political dimension to the rollout?
Yes, a huge one. Netanyahu is due to fight a competitive national election on 23 March, giving the prime minister a massive incentive to get Israel back to some form of normality in the next three months – and then claim credit for it.

Earlier this month, after Pfizer released positive preliminary results, Netanyahu said he had been working “around the clock” to strike a deal, including making calls to the company’s CEO at 2am.

Many Israelis have been disappointed with their government’s response to the crisis so far. The country is under a punishing third national lockdown, with accusations that authorities have squandered opportunities to keep infection rates low.

What about the Palestinians?
Millions of Palestinians living under Israeli control in the occupied West Bank and Gaza are not included in the vaccine drive, leading to accusations the country is skirting moral, humanitarian and legal obligations.

While Israeli settlers living deep inside the West Bank are already being vaccinated, Palestinians around them may have to wait for months.

Palestinian officials hope to get some shots through a WHO-led partnership called COVAX. Still, Gerald Rockenschaub, the head of office at WHO Jerusalem, said it could be “early to mid-2021” before vaccines were available for distribution in the Palestinian territories.

Israeli officials have suggested they might provide surplus vaccines to Palestinians, and the Palestinian Authority has not officially asked for help.

Gisha, an Israeli rights group, said cooperation between Palestinian authorities and the international community “does not absolve Israel from its ultimate responsibility toward Palestinians under occupation”.

The disparity not only represents a stark microcosm of what is happening at a global level – with richer, more powerful countries first to be vaccinated – but it could also affect Israel’s own ability to exit the pandemic.

Thousands of West Bank Palestinians work in Israel and Jewish settlements, potentially slowing the country’s path towards the goal of herd immunity.

Are any other countries also making fast progress?
Bahrain, a Gulf country with a population of about 1.5 million, is in second place, with 3% of its population having received a jab. Other small, rich states in the region, such as Kuwait, could possibly soon catch up with Israel.
pi_197121629
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
[..]

En de drie weken staan ergens anders. Maar dan moet je zelf maar even scrollen.
Thanks, ik zie ook dat hij zijn tweets weghaalt inderdaad.
pi_197121648
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Thanks, ik zie ook dat hij zijn tweets weghaalt inderdaad.
Dat was ook waarom ik het even samenvatte ;)
zie email 27 oktober
pi_197121651
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tja...
quote:
Ok het is lekker laat en alleen serieuze mensen zijn wakker. Net als @Angry_Staffer
zal ik nu jullie vragen beantwoorden over de Haagse politiek. We halen deze tweets weg voordat de rest wakker wordt. GO.
De vragen staan er nog, de antwoorden zijn reeds verwijderd....
are we infinite or am I alone
  donderdag 31 december 2020 @ 01:46:31 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197121692
Als Hugo de Jonge nu ontslagen wordt, heeft-ie mooi z'n partijleiderschap voor niks opgezegd :+
pi_197121753
quote:
Had iemand het goed kunnen doen?
Zo'n nieuwe post moet leunen op het apparaat eronder.
Of in dit geval op al de winkeltjes eronder.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 31 december 2020 @ 01:53:46 #17
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_197121871
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:48 schreef svann het volgende:

[..]

Fundament was al behoorlijk dor hout om maar even in coronatermen te blijven.
Klopt.
Echter is er ondanks dat, ook daadwerkelijk niets goed aangepakt de afgelopen elf maanden. Regie, sturing, beleid uiteenzetten, nope nope nope

En dat laatste stuk had wel enorm veel ellende kunnen besparen en 'goeds kunnen doen'
  donderdag 31 december 2020 @ 01:54:46 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197121893
quote:

[..]

Als onze overheid niet een beetje professioneel de regie kan voeren in zo'n crisis en in negen maanden tijd niet een vaccinatiecampagne op kan zetten, verkoop de toko dan maar aan Duitsland ofzo. :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 31 december 2020 @ 02:31:07 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197122502
quote:

[..]

Ik denk wel dat iemand met verstand van zaken een verschil had kunnen maken. Iemand die niet voor de mooie praatjes gaat, maar echt voor de inhoud. Kijk, dat er in maart en april een hoop chaos was kan niemand Hugo echt kwalijk nemen. En dat die app een paar maanden later verschijnt, nou ja vooruit. Maar toen na de zomer de testcapaciteit niet op orde was en er geen goed BCO meer kon worden gedaan begon het wel duidelijk te worden dat Hugo er een potje van aan het maken was. Met deze vaccinatieflop is-ie wat mij betreft definitief door de mand gevallen. Daar was gewoon tijd voor om dat goed te regelen en dat is niet gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 31-12-2020 03:15:51 ]
pi_197122503
Dat ben ik met jullie eens.
Dat er de afgelopen tijd niet meerdere scenario's uitgewerkt zijn, is bijzonder vreemd.
Er mist iets van een overkoepelende GGD die vooral praktisch denkt en organiseert.

En dan die partijen van duizend stuks vaccin, die een paar dagen goed blijven boven de -80.
Dat is dan toch zo in bijvoorbeeld vijf partijen van 200 te distribueren? Heel wat praktischer.
Al is het niet zo ready to use als de griepprik. Behalve ontdooit moet het ook nog verdund, dacht ik.
Ik snap het probleem eigenlijk niet.
* aan wal staat
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197123071
quote:

[..]

Goed kunnen doen denk ik niet. Ook de Jonge blijft afhankelijk van poppetjes onder en boven hem. Wat me echter bijstaat (of het klopt even daargelaten) is dat in elk onderwerp van deze crisis aangaande de zorg het aandeel van Hugo nog niet 1 keer positief resultaat heeft gehad.

Steeds werd er door Hugo “iets” geroepen in de media waar de GGD daags later een compleet ander antwoord kon geven. Dat duidt er wmb op dat hij amper contact heeft met de GGD.

Ik het het allemaal niet meer helder op mijn netvlies maar naar mijn idee is echt werkelijk alles wat uit de mond van Hugo komt gelogen of op zijn minst niet de waarheid zoals die door overige instanties wordt gepresenteerd.

Dat hij de controle over de uitvoerende organen onder zijn bewind kwijt is dat was vanaf de eerste dag al duidelijk. Dat lijkt me iets wat hem nog niet direct verweten hoeft te worden. Dat hij continue de feiten anders presenteert is echter not done.
Het zijn geen leugens om eigen bestwil maar leugens omdat hij de informatie mist die hij als minister toch zou moeten hebben.

Daarnaast vind ik dat onze MP als hoofdverantwoordelijke daar ook een rol in heeft die niet geheel vlekkeloos is.
pi_197123629
Hugo moet gewoon fouten erkennen. Een late vaccinatie is gewoon fout, en geen teken van 'zorgvuldig' voorbereiden.
  donderdag 31 december 2020 @ 07:07:53 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197123867
Tsja, je kan maar begonnen zijn toch? Begin in ieder geval vast met (kwetsbare) zorgverleners die nog geen corona hebben gehad. Zeker op dat gebied helpen kleine stapjes wel degelijk. Het is dan ook niet gek dat Gommers en co het ook die kant op wilden pushen. Nu zit er gewoon vele weken onnodige ruimte tussen het moment dat het mogelijk was en wanneer je eerste zorgprofessionals een zorg minder hebben.

Maar goed, ik snap ook oprecht niet waarom zoveel landen beginnen met hun bijna centennials beginnen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197123868
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 03:27 schreef Vliegbaard het volgende:

Daarnaast vind ik dat onze MP als hoofdverantwoordelijke daar ook een rol in heeft die niet geheel vlekkeloos is.
Dat lijkt me de kern, maar die weglacher komt overal mee weg, zo lijkt het.

Rutte is een leider die niet echt wil leiden, dat werkt niet in een crisis.
pi_197124136
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:18 schreef Lowkeyz het volgende:
Hugo stemmen voor meest sexy man van 2020. Who is with me
Hij mag van mij de Maas inspringen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 31 december 2020 @ 07:58:51 #26
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197124171
quote:
10s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:46 schreef Tijn het volgende:
Als Hugo de Jonge nu ontslagen wordt, heeft-ie mooi z'n partijleiderschap voor niks opgezegd :+
Hij kan altijd nog een schoenenwinkel beginnen.
Zodra de winkels weer open mogen dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:00:39 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197124180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 06:00 schreef skrn het volgende:
Hugo moet gewoon fouten erkennen. Een late vaccinatie is gewoon fout, en geen teken van 'zorgvuldig' voorbereiden.
Een politicus die zijn fouten toegeeft _O-
Ik acht de kans groter dat ik de jackpot win. En ik doe niet eens mee met die loterij.
A murky, forgotten land.
pi_197124258
Maandag dus beginnen met vaccineren, die 2 zetten het kabinet goed voor lul zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 31 december 2020 @ 08:16:20 #29
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197124310
https://www.volkskrant.nl(...)aat-op-kan~bdbf2bd7/

Interview met de twee baasjes vaccinaties van het RIVM:

"Heeft het RIVM voldoende slagkracht om deze vaccinatiecampagne te organiseren?

'We werken al samen met onder meer de GGD's, de huisartsen, werkgevers, zorginstellingen en met Defensie op het logistieke vlak. Ook staan commerciele bureaus ons bij met capaciteit en denkkracht.

Dit is een gezamenlijke inspanning, met ook het ministerie en de farmaceuten. Het is niet alleen een RIVM-dingetje.'

Geen antwoord op de vraag, kunnen jullie het aan? We overleggen veel en werken samen... Zucht.

Vooraf was ook duidelijk dat er een ICT-systeem nodig zou zijn waarin alle vaccinaties worden geregistreerd. Hoe staat het daarmee?

'Sowieso hoef je niet te wachten met vaccineren tot de ICT klaar is. Dan begin je desnoods met registraties op papier.'

https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-rekken~abc40c9c/

Eindejaarsoverzicht met Jaap van Dissel:

'We gaan vaccineren in januari, een tweede dosis volgt dan medio februari. Dus vanaf die periode zijn vermoedelijk gedeeltelijke versoepelingen mogelijk voor de groepen die ingeent zijn. Dat wordt voor ons als OMT ook weer een spannende opdracht: hoe adviseer je precies de goede maatregelen, zodat je kunt versoepelen?'

Nieuwe strategie, versoepelen voor de groepen die gevaccineerd zijn?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197124363
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:16 schreef popje het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)aat-op-kan~bdbf2bd7/

Interview met de twee baasjes vaccinaties van het RIVM:

"Heeft het RIVM voldoende slagkracht om deze vaccinatiecampagne te organiseren?

'We werken al samen met onder meer de GGD's, de huisartsen, werkgevers, zorginstellingen en met Defensie op het logistieke vlak. Ook staan commerciele bureaus ons bij met capaciteit en denkkracht.

Dit is een gezamenlijke inspanning, met ook het ministerie en de farmaceuten. Het is niet alleen een RIVM-dingetje.'

Geen antwoord op de vraag, kunnen jullie het aan? We overleggen veel en werken samen... Zucht.

Vooraf was ook duidelijk dat er een ICT-systeem nodig zou zijn waarin alle vaccinaties worden geregistreerd. Hoe staat het daarmee?

'Sowieso hoef je niet te wachten met vaccineren tot de ICT klaar is. Dan begin je desnoods met registraties op papier.'

https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-rekken~abc40c9c/

Eindejaarsoverzicht met Jaap van Dissel:

'We gaan vaccineren in januari, een tweede dosis volgt dan medio februari. Dus vanaf die periode zijn vermoedelijk gedeeltelijke versoepelingen mogelijk voor de groepen die ingeent zijn. Dat wordt voor ons als OMT ook weer een spannende opdracht: hoe adviseer je precies de goede maatregelen, zodat je kunt versoepelen?'

Ja, dan gaat het restaurant open met zorgpersoneel in de bediening of 80+ personeel.
pi_197124485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

@:lenny_leonard kan ons morgen vast vertellen of dit spierballentaal is of dat er daadwerkelijk wat verandert.
Weet ik nog niet goed. Kreeg gisteren een appje van Berden hierover (voorzitter strategisch roaz Brabant). Ik ben vandaag niet bij het crisisoverleg omdat ik vakantie heb. Dus ik kan het niet goed inschatten op dit moment.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:28:50 #32
3778 popje
pi_197124503
Oh en nog een leuke quote:

Is die typisch Nederlandse overlegcultuur een voordeel of een nadeel?

'Beide. Dat je ontzettend veel moet overleggen, is een extra nadeel in deze coronatijd, met al die videoverbindingen. Het grote voordeel is dat het draagvlak en de betrokkenheid bij je programma heel groot is. En dat verdient zich terug.'

|:(
pi_197124519
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ja, dan gaat het restaurant open met zorgpersoneel in de bediening of 80+ personeel.
En alleen 80+ mag dan uit eten.

Van der Valk knijpt in zijn handjes.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197124540
ze noemen het gewoon een super lockdown straks en mag je niet meer verder dan 5km van je huis.
Arrr!
pi_197124646
Van Ark kan begrijpen dat ziekenhuizen voor noodsituaties enkele bedden vrijhouden, maar die bedden zijn nu gewoon nodig. "Bij elkaar opgeteld zijn die bedden net de ruimte die we nodig hebben om de piek op te vangen."

Dat is best een gevaarlijke uitspraak. Als er dan regionaal een ongeluk gebeurt (of welke acute situatie zich ook aandient), dan is er dus gewoon geen plek op de IC?
Ik ga hier echt niet in mee.
pi_197124664
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Een politicus die zijn fouten toegeeft _O-
Ik acht de kans groter dat ik de jackpot win. En ik doe niet eens mee met die loterij.
:D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197124670
edit- verkeerde topic
pi_197124687
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Van Ark kan begrijpen dat ziekenhuizen voor noodsituaties enkele bedden vrijhouden, maar die bedden zijn nu gewoon nodig. "Bij elkaar opgeteld zijn die bedden net de ruimte die we nodig hebben om de piek op te vangen."

Dat is best een gevaarlijke uitspraak. Als er dan regionaal een ongeluk gebeurt (of welke acute situatie zich ook aandient), dan is er dus gewoon geen plek op de IC?
Lastige afweging lijkt me dat.

Wat is momenteel de gemiddelde overlevingskans van iemand die met COVID op jullie IC opgenomen wordt?
  donderdag 31 december 2020 @ 08:45:19 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_197124693
Gelukkig hebben we ook nog Murica, waar antivaxxers honderden vaccins (en dus het voorkomen van duizenden transmissievectors) vernietigen.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:45:28 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197124694
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:11 schreef halfway het volgende:
Maandag dus beginnen met vaccineren, die 2 zetten het kabinet goed voor lul zo.
Dat heeft het kabinet zelf al gedaan. Deze twee mannen denken in wat wel kan in plaats van dat ze geconfronteerd met de feiten zeggen dat het niet sneller kan allemaal. Hup, over een andere boeg dus. Door.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:46:04 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197124704
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:31 schreef longasleep het volgende:
ze noemen het gewoon een super lockdown straks en mag je niet meer verder dan 5km van je huis.
En dan hebben we nog de mega lockdown en de ultra lockdown achter de hand :Y
A murky, forgotten land.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:47:50 #42
3778 popje
pi_197124728
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En dan hebben we nog de mega lockdown en de ultra lockdown achter de hand :Y
En vergeet de super-duper-lockdown niet ~O>
  donderdag 31 december 2020 @ 08:48:38 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197124742
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:47 schreef popje het volgende:

[..]

En vergeet de super-duper-lockdown niet ~O>
Er kan niks meer misgaan *O*
A murky, forgotten land.
pi_197124762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Lastige afweging lijkt me dat.

Wat is momenteel de gemiddelde overlevingskans van iemand die met COVID op jullie IC opgenomen wordt?
Echt geen idee eigenlijk.

Misschien klinkt het lomp, maar ik kijk alleen naar uitstroom. Of iemand terug gaat naar de kliniek is voor mij hetzelfde als dat iemand overlijdt.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:51:00 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197124777
quote:
Hoezo nieuw? Dit roepen ze al een tijdje.

Goed idee wel. Dan kunnen de mensen die de minste risico's lopen en derhalve als laatste worden gevaccineerd, het langste wachten met weer normale dingen kunnen doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197124782
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
Goed idee wel. Dan kunnen de mensen die de minste risico's lopen en derhalve als laatste worden gevaccineerd, het langste wachten met weer normale dingen kunnen doen.
Je bent sarcastisch toch? :@
vosss is de naam,
pi_197124796
quote:
89s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Joh
It's better to regret something you did than something you didn't do
  donderdag 31 december 2020 @ 08:53:10 #48
3778 popje
pi_197124803
quote:

[..]

Mag ik wel hopen...
pi_197124804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:52 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Joh
Ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid. Omdat er goed idee bij stond :@
vosss is de naam,
  donderdag 31 december 2020 @ 08:53:39 #50
346939 Janneke141
pi_197124811
quote:

[..]

Nogal.

Maar onder mij komen een paar users die niet sarcastisch zijn uitleggen waarom het wel een goed idee is.
pi_197124818
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid. Omdat er goed idee bij stond :@
Als je Janneke haar posts een beetje volgt, weet je hoe ze erin staat ;)
  donderdag 31 december 2020 @ 08:54:40 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197124827
quote:
In tandem, the government has launched a vigorous campaign against anti-vax misinformation. The justice ministry successfully petitioned Facebook to remove four groups that published “content designed to mislead about coronavirus vaccines”.
Stukje van de aanpak in Isral. Behalve vanuit de overheid had zo'n beetje elke krant en newssite een goede rubriek met feitelijke informatie en argumenten van experts, echte experts met titels en zo, tegen de valse, verkeerd geduide of incomplete informatie van de antivaxxer-bewegingen. Gewoon op het niveau van de gemiddelde lezer.

Het lijkt effect te hebben. Hopelijk lijkt ons kabinet mee.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:55:41 #53
3778 popje
pi_197124844
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nogal.

Maar onder mij komen een paar users die niet sarcastisch zijn uitleggen waarom het wel een goed idee is.
80+ weer naar een festival! Maar 18-30 zit binnen tot het einde van het jaar... Er stond ook nog een leuke quote over 'Nederland moet maar accepteren dat ze een jaartje niet met zomervakantie kunnen'. Wordt 2021 dan weer een jaar van 'we moeten maar accepteren dat alles weer niet doorgaat?'
pi_197124854
https://www.nu.nl/coronav(...)en-we-eerder-in.html

quote:
De signaalwaarden gaan naar beneden, zodat je eerder overgaat op strengere maatregelen. Nu bleken die waarden toch uit te nodigen om steeds verder op te rekken", zegt de voorzitter van het Outbreak Management Team (OMT).

Van Dissel is het niet eens met de kritiek dat dit najaar te laat is ingegrepen, maar hij vindt wel dat in de toekomst sneller overgegaan moet worden tot nieuwe maatregelen zodra het aantal positieve tests stijgt, zegt hij tegen de krant.
Dat klinkt behoorlijk tegenstrijdig. Zou Jaap ooit durven toegeven dat hij het fout had of kan zijn ego dat niet aan?
pi_197124856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Echt geen idee eigenlijk.

Misschien klinkt het lomp, maar ik kijk alleen naar uitstroom. Of iemand terug gaat naar de kliniek is voor mij hetzelfde als dat iemand overlijdt.
Klinkt aardig cru, maar dat zal allicht een stukje beroepsdeformatie zijn. 😁

Wat ik me afvroeg, misschien weet jij dat, zijn er bij scenario code zwart ook situaties denkbaar waar er i.p.v. 1 IC-behoeftige COVID patint, gekozen wordt om meerdere ‘gewone’ COVID patinten op te nemen. IC is natuurlijk erg intensief, en lagere overlevingskans. Het lijkt me niet logisch dat er straks mensen die er al erg slecht aan toe zijn wel geholpen worden, en patinten die gefixt kunnen worden door toedienen van wat extra zuurstof (even sterk gechargeerd) niet geholpen worden, terwijl het laatste een ziek huis logischerwijs minder capaciteit kost.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:58:44 #57
3778 popje
pi_197124880
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]

Dat klinkt behoorlijk tegenstrijdig. Zou Jaap ooit durven toegeven dat hij het fout had of kan zijn ego dat niet aan?
Inderdaad, nee dat we dat eerder niet deden is natuurlijk niet fout, maar vanaf nu gaan we het wel anders doen!
pi_197124881
quote:
[..]

Ik las het ook. Ik denk dat laatste, heel misschien als er over een jaar of 15 een Andere Tijden wordt gemaakt, en hij leeft dan nog, dat hij iets van fouten toegeeft.
Die ego's van al de personen die in de positie zitten om beslissingen te maken rondom deze crisis, zitten behoorlijk in de weg van de oplossingen krijg ik het idee.
pi_197124883
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:55 schreef popje het volgende:

[..]

80+ weer naar een festival! Maar 18-30 zit binnen tot het einde van het jaar... Er stond ook nog een leuke quote over 'Nederland moet maar accepteren dat ze een jaartje niet met zomervakantie kunnen'. Wordt 2021 dan weer een jaar van 'we moeten maar accepteren dat alles weer niet doorgaat?'
Ja. 2021 wordt hetzelfde als 2020 en net zo kut.

Heel veel users waaronder ik roepen dit al maandenlang. Get used to it zou ik zeggen ;)
  donderdag 31 december 2020 @ 08:59:13 #60
346939 Janneke141
pi_197124888
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:55 schreef popje het volgende:

[..]

De bingo gaat door, maar de lessen op de basisschool nog niet.

Ik zie het voor de festivals somber in. Niet eens omdat het tegen die tijd niet zou kunnen, maar omdat het risico om te starten met organiseren te groot is. Geen verzekeraar dekt dat. Dus als de overheid niet zelf garant gaat staan denk ik niet dat er deze zomer veel grootschaligs gaat gebeuren. En qua vakanties: hiervoor zijn we natuurlijk ook grotendeels afhankelijk van de internationale situatie.

Maar van Dissel heeft de lockdown vanmorgen in een interview alvast weer met een maand extra verlengd (kan hij niet, maar je snapt wat ik bedoel) dus voorlopig zitten we nog wel even in het cirkeltje van 'er mag niks'.
pi_197124912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Klinkt aardig cru, maar dat zal allicht een stukje beroepsdeformatie zijn. 😁

Wat ik me afvroeg, misschien weet jij dat, zijn er bij scenario code zwart ook situaties denkbaar waar er i.p.v. 1 IC-behoeftige COVID patint, gekozen wordt om meerdere ‘gewone’ COVID patinten op te nemen. IC is natuurlijk erg intensief, en lagere overlevingskans. Het lijkt me niet logisch dat er straks mensen die er al erg slecht aan toe zijn wel geholpen worden, en patinten die gefixt kunnen worden door toedienen van wat extra zuurstof (even sterk gechargeerd) niet geholpen worden, terwijl het laatste een ziek huis logischerwijs minder capaciteit kost.
Nee, op die manier kijken we er niet naar.

Snap opzich je punt natuurlijk wel. Maar meestal beginnen patinten op de kliniek. Meestal knappen ze op, maar sommigen verslechteren waardoor ze naar de IC moeten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2020 09:03:05 ]
pi_197124922
quote:
[..]

Het ego van die man is echt ziekelijk (wellicht letterlijk, maar dat is aan de psychologen) hoog inderdaad.

Ik ben weer met stomheid geslagen over dit artikel. Er werd hier veel te laat ingegrepen, pas lang nadat bepaalde signaalwaardes al lang overschreden waren.

Het heeft geen enkel nut waardes aan te passen als je toch niet gelijk reageert.

Of je moet het doen om jezelf voor de gek te houden.
Dat klinkt een beetje als een ex van me. Die had de irritante gewoonte om alle klokken in huis/auto 10 minuten voor te laten lopen. Dit zodat ze altijd op tijd zou zijn. Bullshit natuurlijk, want je weet dat je klok 10 minuten voorstaat, dus daar reken je toch mee.
pi_197124923
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Alweer tegengesproken ook

https://www.nu.nl/coronav(...)hand.html?redirect=1
pi_197124932
quote:
Liever vandaag dan morgen. Wanbeleid van die kerel.
pi_197124939
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, op die manier kijken we er niet naar.

Snap opzich je punt natuurlijk wel. Maar meestal beginnen patinten op de kliniek. Meestal knappen ze op, maar sommigen verslechteren waardoor ze naar de IC moeten.

Is dat niet raar?

Waarom zou je alle tijd aan 1 iemand besteden, die er al erg slecht aan toe is, terwijl je met dezelfde tijd 5 andere mensen kunt helpen?
pi_197124946
quote:
[..]

Ik moest het ook 3x lezen (echt gedaan) omdat ik dacht de clue te missen .
Maar nee, ik kan het niet anders interpreteren dat hij zichzelf tegenspreekt.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:08:54 #67
346939 Janneke141
pi_197124987
De vaccinatielocaties gaan 7 dagen per week 350 prikken per dag zetten.

Betekent dat er grofweg 60.000 mensen per week worden gevaccineerd, dus.

https://www.gelderlander.(...)-gebeuren~a2ac04e83/

Dan heb je er aan het einde van Q1 ongeveer 300.000 gehad.
pi_197124999
quote:
'We gaan vaccineren in januari, een tweede dosis volgt dan medio februari. Dus vanaf die periode zijn vermoedelijk gedeeltelijke versoepelingen mogelijk voor de groepen die ingeent zijn.

Op 1limburg staat deze tekst:

quote:
"We gaan vaccineren in januari, een tweede dosis volgt dan medio februari. Dus vanaf die periode zijn vermoedelijk gedeeltelijke versoepelingen mogelijk door de groepen die ingent zijn", aldus Van Dissel
https://www.1limburg.nl/l(...)ingen-vanaf-februari

Voor/door. Dat is nogal een verschilletje. Zegmaar.
vosss is de naam,
  donderdag 31 december 2020 @ 09:10:01 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197125001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:08 schreef Janneke141 het volgende:

Dit kan wel opgeschaald worden later in het jaar indien er meer beschikbaar is? 60K per week is echt veel te weinig.
pi_197125003
Als ik dan naar NL kijk, dan dan schrik ik best wel.
We schijnen een van de rijkste landen ter wereld te zijn, maar we hebben onze zorg totaal niet op orde.

-We waren niet in staat om tijdig en voldoende mensen te testen

- We zijn ondanks al ons geld niet in staat om relatief snel mensen om te scholen om basishandelingen in de zorg te verrichten zodat volledig geschoold personeel zich niet kapot hoeft te werken.

-We zijn niet in staat om tijdig(zinvolle) maatregelen te treffen

-We zijn niet in staat om tijdig te beginen met vaccineren
pi_197125009
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gommers bij Nieuwsuur* stond er helemaal niet zo in als volgens deze tweet. Sowieso lijkt me hier de kern van het probleem pijnlijk duidelijk worden: een overheid die de sturing verliest in een gedecentraliseerd systeem waarin de lokale/regionale partijen denken dat ze het beter weten dan de centrale organen.

* Sowieso interessant om terug te kijken. Heel genuanceerd en realistisch. Geen paniekberichten, zoals de persberichten van Gommers bij BNR suggereren.
Ik heb het net teruggekeken. Prettig gesprek, heel genuanceerd, ondanks dat de presentatrice hier en daar wel wat paniek en grote woorden probeerde te ontlokken. Gommers en Kuipers wilden duidelijk niet de kant op van de paniek, maar van de voorzorg en realiteit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 december 2020 @ 09:12:35 #72
346939 Janneke141
pi_197125031
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit kan wel opgeschaald worden later in het jaar indien er meer beschikbaar is? 60K per week is echt veel te weinig.
Dat mag ik hopen, anders ben je negen jaar bezig. Maar zo gauw ook Moderna en evt. AZ beschikbaar komen gaat het ook alsnog via de huisartsen lopen lijkt me.
pi_197125065
quote:

Dat zet niet echt zoden aan de dijk natuurlijk. Kortom, de eerste 6 maanden van 2021 kunnen we afschrijven (was al duidelijk natuurlijk). Schooljaar is ook naar de knoppen.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:18:35 #74
346939 Janneke141
pi_197125151
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat zet niet echt zoden aan de dijk natuurlijk. Kortom, de eerste 6 maanden van 2021 kunnen we afschrijven (was al duidelijk natuurlijk). Schooljaar is ook naar de knoppen.
Nee, erg ambitieus vind ik het ook niet. Eerder werd gezegd dat iemand 12 prikken in een uur kan zetten. Als we dat getal even voor waar aannemen en we gaan uit van een prikdag van 8 uur, dan huren ze dus loodsen af om er vier mensen in te zetten die een spuit zetten.

Dus ik hoop heel erg dat die 350 per week per locatie het berekende getal is op basis van het aantal beschikbare vaccins in het begin, en dat het meer wordt als er meer geleverd wordt. Want anders dringt het beeld van volle pakhuizen en lege priklocaties zich wel erg snel op.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:24:01 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197125274
Slachtoffer geworden van de meest imbeciele coronamaatregel. De corridor voor bejaarden :r

Geen erg in gehad, wilde om 0900 een volledig uitgestorven supermarkt binnenwandelen. Mocht niet. Anderhalf uur wachten en nu staat er bijna 100 man voor de deur te wachten om eindelijk naar binnen te mogen. Walgelijk :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197125286
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:10 schreef JosMert het volgende:
Als ik dan naar NL kijk, dan dan schrik ik best wel.
We schijnen een van de rijkste landen ter wereld te zijn, maar we hebben onze zorg totaal niet op orde.

-We waren niet in staat om tijdig en voldoende mensen te testen

- We zijn ondanks al ons geld niet in staat om relatief snel mensen om te scholen om basishandelingen in de zorg te verrichten zodat volledig geschoold personeel zich niet kapot hoeft te werken.

-We zijn niet in staat om tijdig(zinvolle) maatregelen te treffen

-We zijn niet in staat om tijdig te beginen met vaccineren
De zorg niet op orde? Welk land zou jij kiezen als je aangereden wordt om in het ziekenhuis te belanden? Ik weet het wel.
sig verwijderd door FA
pi_197125309
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:24 schreef Dven het volgende:
Slachtoffer geworden van de meest imbeciele coronamaatregel. De corridor voor bejaarden :r

Geen erg in gehad, wilde om 0900 een volledig uitgestorven supermarkt binnenwandelen. Mocht niet. Anderhalf uur wachten en nu staat er bijna 100 man voor de deur te wachten om eindelijk naar binnen te mogen. Walgelijk :r
Gewoon zeggen dat je astma hebt en dus tot de risicodoelgroep behoort.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:26:40 #78
38496 Perrin
pi_197125310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:24 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

De zorg niet op orde? Welk land zou jij kiezen als je aangereden wordt om in het ziekenhuis te belanden? Ik weet het wel.
Een aanrijding heeft niks te maken met de voorbeelden die hij geeft.
pi_197125311
quote:

[..]

Mogen we ook kiezen om niet aangereden te worden? :@
vosss is de naam,
  donderdag 31 december 2020 @ 09:27:33 #80
346939 Janneke141
pi_197125324
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Mogen we ook kiezen om niet aangereden te worden? :@
Ik heb van horen zeggen dat het verbieden van autoverkeer echt enorm veel aanrijdingen scheelt.
pi_197125362
quote:

[..]

Ik zou een van de vele landen kiezen waar je als 70-jarige nog wel wordt opgenomen.
pi_197125368
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:24 schreef Dven het volgende:

Waarom berhaupt anderhalf uur ergens voor wachten :')
pi_197125404
quote:
[..]

hij kan altijd het argument gebruiken dat de maatregelen niet zo zijn opgevolgd als verwacht
  donderdag 31 december 2020 @ 09:32:17 #84
38496 Perrin
pi_197125405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:29 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik zou een van de vele landen kiezen waar je als 70-jarige nog wel wordt opgenomen.
Ik zou een land verkiezen waar zowel de ziekenhuizen goede zorg bieden als de overheid een beetje fatsoenlijk een crisis kan managen en een vaccinatieprogramma kan opzetten.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:32:28 #85
3778 popje
pi_197125407
quote:
3s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Op 1limburg staat deze tekst:
[..]

https://www.1limburg.nl/l(...)ingen-vanaf-februari

Voor/door. Dat is nogal een verschilletje. Zegmaar.
Mmm, dan vraag ik me af wat 'versoepelingen door' betekent. Gaan 80 plussers dan beleid maken?
  donderdag 31 december 2020 @ 09:33:08 #86
3778 popje
pi_197125418
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

60000 mensen per week? Dan zijn we in 2022 nog niet klaar...
pi_197125443
Ik zie trouwens steeds meer tv programma’s waar vooraf gesteld wordt dat iedereen negatief getest is van tevoren, en waar vervolgens iedereen gewoon kort op elkaar staat en ook lichamelijk contact maakt.

Onder andere All You Need Is Love en Lego Masters kersteditie.

Is dit een nieuwe richtlijn voor televisie (net als profvoetbal etc) of maken ze gewoon hun eigen regels?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 31 december 2020 @ 09:34:59 #88
3778 popje
pi_197125452
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb van horen zeggen dat het verbieden van autoverkeer echt enorm veel aanrijdingen scheelt.
Ik heb gehoord dat je maar beter niet geboren kan worden, dan ga je ook niet dood...
  donderdag 31 december 2020 @ 09:36:29 #89
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197125476
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:34 schreef Drekkoning het volgende:
Ik zie trouwens steeds meer tv programma’s waar vooraf gesteld wordt dat iedereen negatief getest is van tevoren, en waar vervolgens iedereen gewoon kort op elkaar staat en ook lichamelijk contact maakt.

Onder andere All You Need Is Love en Lego Masters kersteditie.

Is dit een nieuwe richtlijn voor televisie (net als profvoetbal etc) of maken ze gewoon hun eigen regels?
Hiermee geef je ook nog eens een verkeerd signaal af. Testen zou alleen moeten zijn voor noodzakelijke dingen en niet voor de fun. Anders kunnen je je ook wel allemaal laten testen en vervolgens gewoon lekker afspreken met je vrienden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197125477
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:34 schreef popje het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat je maar beter niet geboren kan worden, dan ga je ook niet dood...
en dan toch een geboortegolf door corona, mensen leren het nooit
pi_197125487
quote:

Bizar. Dan zitten daar dus 4 mensen op hun dooie gemakkie een beetje prikken te zetten tussen 9 en 5. Terwijl de ICs 24 uur per dag vol liggen en mensen sterven. Schandalig en bizar!
pi_197125499
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Hiermee geef je ook nog eens een verkeerd signaal af. Testen zou alleen moeten zijn voor noodzakelijke dingen en niet voor de fun. Anders kunnen je je ook wel allemaal laten testen en vervolgens gewoon lekker afspreken met je vrienden.
gedeeltelijk wel eens maar als ze het zelf betalen vind ik het nog wel wat anders, probleem is meer dat ze geen rekening houden met incubatietijd.
pi_197125515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bizar. Dan zitten daar dus 4 mensen op hun dooie gemakkie een beetje prikken te zetten tussen 9 en 5. Terwijl de ICs 24 uur per dag vol liggen en mensen sterven. Schandalig en bizar!
Je kan zo bij de Telegraaf gaan werken :)
pi_197125516
quote:
Maak je borst maar nat dan voor de nieuwsberichten in de komende dagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 december 2020 @ 09:39:38 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197125535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, erg ambitieus vind ik het ook niet. Eerder werd gezegd dat iemand 12 prikken in een uur kan zetten. Als we dat getal even voor waar aannemen en we gaan uit van een prikdag van 8 uur, dan huren ze dus loodsen af om er vier mensen in te zetten die een spuit zetten.

Dus ik hoop heel erg dat die 350 per week per locatie het berekende getal is op basis van het aantal beschikbare vaccins in het begin, en dat het meer wordt als er meer geleverd wordt. Want anders dringt het beeld van volle pakhuizen en lege priklocaties zich wel erg snel op.
Ambitie zou moeten zijn - zodra de vaccins daadwerkelijk elke week geleverd worden - een miljoen per week, dan heb je in 4 maanden 16 miljoen man gehad.

Uiteraard ben je wel afhankelijk van beschikbare doses, dat snap ik ook wel. Maar leg die lat verdomme eens fatsoenlijk neer voor jezelf.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:41:50 #96
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197125574
quote:
_O_

Mooi hoe de regering de deksel op haar neus krijgt voor haar naeve beleid.
Op 't randje en erover.
pi_197125575
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Uiteraard ben je wel afhankelijk van beschikbare doses
dat is toch wel een belangrijk punt
  donderdag 31 december 2020 @ 09:43:05 #98
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197125595
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Nederland is het aantal beschikbare doses nou niet iets waar we ons op dit moment al zorgen over hoeven te maken.
Op 't randje en erover.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:43:24 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197125601
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds goede hoop dat zodra Moderna en Oxford ook beschikbaar komen het heel hard kan gaan met leveringen.
  donderdag 31 december 2020 @ 09:45:37 #100
131800 Tarado
cap de fusca
pi_197125655
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

In Nederland is het aantal beschikbare doses nou niet iets waar we ons op dit moment al zorgen over hoeven te maken.
dat klopt maar je kan wel prikcapaciteit hebben van een miljoenmiljard per dag maar dat heeft weinig zin als je dan binnen 3 dagen uitgeprikt bent
  donderdag 31 december 2020 @ 09:46:41 #101
131800 Tarado
cap de fusca
pi_197125672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds goede hoop dat zodra Moderna en Oxford ook beschikbaar komen het heel hard kan gaan met leveringen.
Dat is ook mijn hoop op een goeie afloop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')