quote:Op woensdag 30 december 2020 11:44 schreef Myraela het volgende:
Mezelf inhouden niet toch naar de gebakskraam te rijden.
Stieren worden nog regelmatig gecastreerd hoor, vaak op jonge leeftijd omdat het anders enorme problemen in de opfok geeft, dat zijn vaak gemengde groepen qua sekse. Juist de rassen gehouden voor vlees blijven nog wel eens een jaar of 2 -3 op het bedrijf. (Stiertjes van melkkoeien niet, die worden binnen enkele weken gedood of soms tot een maand of 6 aangehouden)quote:Op woensdag 30 december 2020 11:39 schreef z80 het volgende:
Ontbijt met ossenworst, het laatste beetje. Maar zou dat spul nog wel ossenworst mogen heten. Er zit namelijk geen os in. Ja het is puur rundvlees met wat specerijen. Maar een os is een gecastreerde stier. En die zijn nauwelijks nog te vinden. En zeker niet in de vleesindustrie.
Tijd van de maand denk ik, vriend loopt hier ook al de hele week te socializen met de IT afdelingquote:Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
WerkenEn ik had al drie mental breakdowns omdat mijn gloednieuw laptop loopt te klooien. Waarom lopen laptops AL-TIJD te klooien
Veel plezierquote:Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef gcjoel het volgende:
Onderweg naar de camping![]()
Alles mee. ALLES!
Ik wilde eigenlijk ook nog een extra box halen maar mijn man vond 3 boxen en oliebollen wel genoegquote:Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan morgen zo ontzettend veel eten voor 4 personen hebben. 3 borrelboxen voor 2 personen, 4 vissoep, een kaasplankje, een stukje worteltaart, oliebollen, appelbeignets, perenbeignets. Ik werd steeds weggestemd toen ik zei dat we echt wel genoeg hadden
Wat ga je allemaal halen dan?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik wilde eigenlijk ook nog een extra box halen maar mijn man vond 3 boxen en oliebollen wel genoeg
Spannendquote:Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier werkplek maken zodat ik volgende week kan werken zonder gestoord te worden EN te storen dus.
Me afvragen of mijn oude werkgever nog daadwerkelijk zn spullen terug wil EN wanneer het geld overgemaakt gaat worden.
Zenuwachtig doen voor nieuwe baan.. dat is oprecht spannend. Heb er ook onwijs zin in dus het komt vast goed.
En eh... nintendo switch/boek/haken... en dat is het wel zo’n beetje.
Een gourmet box voor 2p en dan nog 2x een borrelbox voor 2p.quote:
Fijn dat je nu op een betere locatie kan.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Om 16 uur een corona test.Vrijwel zeker niets aan de hand, maar ik blijf licht verkouden, beter maar zekerheid hebben. Moest eerst naar een testlocatie om 1930 waar de fietstocht naartoe over een vervelende lange dijk is. Maar nu een locatie 10 minuten fietsen
Mooi nieuws, gefeliciteerdquote:Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier werkplek maken zodat ik volgende week kan werken zonder gestoord te worden EN te storen dus.
Me afvragen of mijn oude werkgever nog daadwerkelijk zn spullen terug wil EN wanneer het geld overgemaakt gaat worden.
Zenuwachtig doen voor nieuwe baan.. dat is oprecht spannend. Heb er ook onwijs zin in dus het komt vast goed.
En eh... nintendo switch/boek/haken... en dat is het wel zo’n beetje.
Het is ook niet dat we geen eten in huis hebbenquote:Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef Myraela het volgende:
Ik ga morgen als het goed is alleen weer pom ophalen. Verder hebben we nog wel zat eten in huis, maar dat is stiekem toch een stuk minder tof.
Vorige week woensdag voor het laatst iemand in huis gehad. Daar heb ik niets van gehoord dus zal ook wel niets zijn, maar da’s iemand die niet veel uitdoet op de maatregelen. En ik zou het fijn vinden om “gewoon” verkouden te zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijn dat je nu op een betere locatie kan.
Verder fingers crossed dat het gewoon een verkoudheid is.
Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Het is toch al een saaiere dag dan normaal.
Ik had ook nooit iets met OEN tot een paar jaar geledenquote:Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.
Oh dan kan ik me wel voorstellen dat het nu wat saai is.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik had ook nooit iets met OEN tot een paar jaar geledensindsdien zijn we OEN gaan vieren in de Efteling.
Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halenquote:Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dan kan ik me wel voorstellen dat het nu wat saai is.Is het dan gewoon normale Efteling tot middernacht met attracties?
Huh, hoe een bruiloft dan?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Mijn kind is even uit logeren dus vandaag wat klusjes in 't huis doen, zoals van de logeerkamer de nieuwe kinderkamer maken. Morgen een bruiloften daarna naar mijn ouders om daar OEN te vieren, het kind is daar ook
" Van het dak weg richten " en klaar ben je toch?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bankzaken regelen, frituurpan verschonen en J overhalen dat hij best die bomen durft te kappen. En hopelijk straks naar buiten om die bomen dus te kappen.
Dat is volgens mij wel een beetje een verschil tussen stad en platteland.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.
Mja ik vond het vroeger in mijn mini stadje ook een stuk leuker. Iedereen was thuis en na 12en sowieso buiten.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel een beetje een verschil tussen stad en platteland.
De 's ochtends is normaal gesproken een zoete inval, afnemers van oliebollen. 's Middags her en der even kijken bij carbidschieten. En 's avonds zitten toch wel veel mensen samen.
M'n ma heeft wat nieuwe jonge collega's uit de stad. Die hadden aangegeven dat ze de 31e wel willen werken. Sowieso zit in haar gebied bijna niemand te wachten op een buurtwerker die dag, maar verder gaat ook niemand werken.
Zekerheid voor allesquote:Op woensdag 30 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vorige week woensdag voor het laatst iemand in huis gehad. Daar heb ik niets van gehoord dus zal ook wel niets zijn, maar da’s iemand die niet veel uitdoet op de maatregelen. En ik zou het fijn vinden om “gewoon” verkouden te zijn.
Heeft weinig met stad of platteland te maken hoor. Mijn vriendinnen gaan normaal ook gewoon naar feestjes, familie zoekt elkaar ook op. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind elke avond gezellig, maar op OEN heb ik de hele tijd het gevoel dat ik aan het wachten ben. En waarop eigenlijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:
Dat is volgens mij wel een beetje een verschil tussen stad en platteland.
De 's ochtends is normaal gesproken een zoete inval, afnemers van oliebollen. 's Middags her en der even kijken bij carbidschieten. En 's avonds zitten toch wel veel mensen samen.
M'n ma heeft wat nieuwe jonge collega's uit de stad. Die hadden aangegeven dat ze de 31e wel willen werken. Sowieso zit in haar gebied bijna niemand te wachten op een buurtwerker die dag, maar verder gaat ook niemand werken.
Ahja, lekker saai wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef Aure het volgende:
Alleen de ceremonie... Dat mag nog met 30 man, maar daarna dus meteen weer naar huis
Yeah voor buiten zijnquote:Op woensdag 30 december 2020 12:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zekerheid voor alles
*meld*
Uitzicht![]()
[ afbeelding ]
Lijf schrok zich dood: van verplaatsingen van maximaal 20 meter zomaar ruim vijf kilometer in de pootjes. Dikke blaar nuMaar wat was het lekker buiten
![]()
En geen Corona gerelateerde lijfelijke protesten
Die laatste twee heb ik ook ja. Al vind ik siervuurwerk kijken vanuit binnen wel prima, maar in de wijk waar ik nu woon is het meer kaliber bernbommen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heeft weinig met stad of platteland te maken hoor. Mijn vriendinnen gaan normaal ook gewoon naar feestjes, familie zoekt elkaar ook op. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind elke avond gezellig, maar op OEN heb ik de hele tijd het gevoel dat ik aan het wachten ben. En waarop eigenlijk?
Plus dat ik niet van vuurwerk hou en geen alcohol drink.
Nog steeds weg. En dat kan lang duren, telt niet als ‘quarantaine symptoom’, dus wordt saai om dagelijks te updatenquote:Op woensdag 30 december 2020 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Yeah voor buiten zijn
Hoest met smaak en reuk?
Las hier net een stuk op omroep gelderland dat een aantal mensen op de Geitenkamp een soort vuurwerkoorlog in gedachten hebben en dat er ook adressen rondgaan van mensen die geklaagd hebben. Ga er maar vanuit dat de politie ook meeleest
Ik denk het ookquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nicu, picu, inzo![]()
Wij hebben weer lekker opgeruimd. Eerst een grote stapel grofvuil buiten gezet voor morgen. Terwijl we dat deden kregen we een berichtje van de milieustraat dat we vooral daar niet naartoe moesten gaan. Ik vond ons al zo slim om een ophaalafspraak te maken en na dat berichtje nog meer
We hebben ook gelijk een stapel grofvuil voor de ophaal van volgende maand gemaakt. En daarna verder met opruimen van de bijgebouwen. De bijkeuken is voor 100% opgeruimd. Zak kleding weg, 7 stuks overtollig schoonmaakspul gaat naar vriendin, lelijke en kapotte bloempot weg, 3 paar schoenen weg. Er is ook een begin gemaakt aan de stal maar daar zijn we nog wel enkele weken bezig. We zijn er inmiddels van overtuigd dat er gewoon rommel ontstaat en dat er zomaar spullen spawnen. Er is geen andere verklaring voor de enorme berg zooi die we in vier jaar tijd hebben verzameld.
Cool! En met 1000 leer je het wel lijkt mequote:Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond het solderen zo interessant dat B nu twee DIY elektronica-setjes heeft besteld zodat ik kan leren solderenwe gaan 1000 ledlampjes solderen op een printplaat in de vorm van een kerstboom
Ha, een hobby🤪quote:Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond het solderen zo interessant dat B nu twee DIY elektronica-setjes heeft besteld zodat ik kan leren solderenwe gaan 1000 ledlampjes solderen op een printplaat in de vorm van een kerstboom
Bah Annequote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ha, een hobby🤪
Saaie woensdag vandaag. MnX is naar de radio.
Veel komt los in mijn keel, nou dan weten jullie het wel. Smakelijk en Groen.
Goed Cat van je wandeling👍🏼
Jakkie @AnneX, maar dan ben je het straks wel kwijt en meer lucht hopelijkquote:Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ha, een hobby🤪
Saaie woensdag vandaag. MnX is naar de radio.
Veel komt los in mijn keel, nou dan weten jullie het wel. Smakelijk en Groen.
Goed Cat van je wandeling👍🏼
Huh? Je hebt het oude topic toch niet gesloten?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Oh en sorry trouwens dat ik het topic dichtdeed en geen nieuwe opende. Ik werd halverwege het schrijven van bovenstaand stuk geskypet.
Nu ik terugkijk inderdaad nietquote:Op woensdag 30 december 2020 13:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh? Je hebt het oude topic toch niet gesloten?
En muziek! Veel muziek.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halen
Meestal waren wij een van de laatste op de parkeerplaats ergens tussen half 2 en 2.
En dan met alle attracties die tijdens de winterefteling ook open zijn.
En om middernacht een vuurwerkshow.
Vellenmankitjesquote:Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb morgenochtend eerst een crematie. Daarna oliebollen en appelbeignets bakken. Als ik dan nog zin heb.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Mijn kind is even uit logeren dus vandaag wat klusjes in 't huis doen, zoals van de logeerkamer de nieuwe kinderkamer maken. Morgen een bruiloften daarna naar mijn ouders om daar OEN te vieren, het kind is daar ook
Ik heb m'n vader toch mooi een FFP2 masker meegegeven voor de begrafenis vol covidpatiënten.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Holyme het volgende:
Ook goeiemorgen, even lunchen en weer weg![]()
Ik las iets over medische mondmaskers, ik denk dat ze bedoelen geen ffp maskers (filteren ingeademde lucht), maar chirurgische mondmaskers (filteren uitgeademde lucht) wel ok lijkt meVerschil is ook duidelijk te zien.
Ja, snap ik! En zo stond ik ook te trainen toen covid net om de hoek kwam kijkenquote:Op woensdag 30 december 2020 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb m'n vader toch mooi een FFP2 masker meegegeven voor de begrafenis vol covidpatiënten.
Ik ook niet. Moet ook niet, vuurwerk is een serieuze zaak dat moet je niet doen met een bult drank in de pensquote:
Geen ideequote:Op woensdag 30 december 2020 12:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ahja, lekker saai wel.Gaan ze het feest nog een ander keer inhalen zodra dat weer kan?
Stiekem vind ik het best ook wel leuk om te doenquote:Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Met de ex en dochterlief ook weleens gedaan.. echt leuk wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halen
Meestal waren wij een van de laatste op de parkeerplaats ergens tussen half 2 en 2.
En dan met alle attracties die tijdens de winterefteling ook open zijn.
En om middernacht een vuurwerkshow.
Hier ook een motorola... heel tevreden mee. Een s3 geloof ik?quote:
Een samsung heeft wel heel mooi beeld. Gaat lang mee op een accu lading als je het scherm niet te fel zet. Dit in tegenstelling tot een lcd, daar is het energieverbruik tussen 60% en 95% licht te verwaarlozen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Goeie ook
Lijkt heel vergelijkbaar met de Samsung. Grappig genoeg is de Motorola 6.8 inch en de Samsung 6 inch met dezelfde resolutieen de Motorola is LCD terwijl de andere OLED zijn.
Ohhh de Motorola heeft een veel grotere accu
Maar hij is wel beduidend groter, zwaarder en dikker.
Welke wil je?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan zo hebberig worden van mooie boeken..... alleen degene die ik nu graag zou willen, kost maar 300 dollar
Geen idee tegen wie je het hebt. Maar ik heb nu een m o t o r o l a en die is top en daarvoor een s a m s u n g en die was echt kut.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef z80 het volgende:
Wel merk? Fok maakt van een aantal merken een linkje. Maar dat gaat geregeld niet goed. En verdwijnt het hele woord.
Daar heb ik an sich geen problemen meequote:Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef z80 het volgende:
Samsung. verdwijnt dus. Blijkbaar mag je het daar niet meer over hebben.
Hiet stond het er gewoonquote:Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef z80 het volgende:
Samsung. verdwijnt dus. Blijkbaar mag je het daar niet meer over hebben.
Wat was er kut aan?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee tegen wie je het hebt. Maar ik heb nu een m o t o r o l a en die is top en daarvoor een s a m s u n g en die was echt kut.
Dat was voor heel veel prachtige medische boeken ook een vrij gangbare prijs. Ze gaan er volgens mij vooral van uit dat dokters en professoren die boeken willen hebben. Arme medische student zonder doktersinkomenquote:Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan zo hebberig worden van mooie boeken..... alleen degene die ik nu graag zou willen, kost maar 300 dollar
Met de S serie nooit problemen gehad. Vond het wel prettige toestellen. Was enkel wennen aan de "schil" die Samsung. er overheen gooit.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik an sich geen problemen mee
Deze: https://www.amazon.com/An(...)7/ref=dp_ob_title_bkquote:Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Welke wil je?
Hier aan het worstelen met mijn bol-bon.. want alles wat ik wil is bij amazon veel goedkoper...
De camera was bagger, batterij snel leeg en omg de gps was....bijzonder. Ik kon er geen pokemon op spelen, want ik was nooit waar ik was op de gps. Ook een keer in een vreemde stad een fietsroute proberen te krijgen, maar begreep geen hol van de route. Keek ik hoe de straat heette waar ik stond, bleek mijn telefoon's gps me heel ergens anders te hebben neer gezetquote:
En dat! Ik zat niet te wachten op een Samsungschil.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef z80 het volgende:
Met de S serie nooit problemen gehad. Vond het wel prettige toestellen. Was enkel wennen aan de "schil" die Samsung. er overheen gooit.
Zou mijn lief ook blij van wordenquote:Op woensdag 30 december 2020 14:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Deze: https://www.amazon.com/An(...)7/ref=dp_ob_title_bk
Meest saaie kaft ook, maar het is een anatomieboek.
Illustraties vinden is moeilijk, maar alle illustraties zijn in deze stijl:
[ afbeelding ]
Volgens mijn prof anatomie was Barone overigens een hork van een vent (had een hekel aan vrouwen, ze had hem wel eens ontmoet). Maar tekenen kon ie wel.
Ja klopt. Is ook de reden dat geen enkel handboek vanuit de uni verplicht wordt. Relevante illustraties worden wel als lesmateriaal verstrekt (mogen we dus officieel ook niet verspreiden).quote:Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was voor heel veel prachtige medische boeken ook een vrij gangbare prijs. Ze gaan er volgens mij vooral van uit dat dokters en professoren die boeken willen hebben. Arme medische student zonder doktersinkomen
Tekening is een andere uitgave geloof ik. Degene die je kunt kopen hebben allemaal zo'n saaie witte kaft met enkel de titel.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zou mijn lief ook blij van worden
De tekening voorop vind ik wel heel mooi trouwens ook.
Mja doe ik hier ook weleens.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tekening is een andere uitgave geloof ik. Degene die je kunt kopen hebben allemaal zo'n saaie witte kaft met enkel de titel.
Zelfs mijn vriend zat net even te kijken, die heeft er normaal weinig mee
Da's aardig van ze. Ik zat aan honderden euro's, volgens mij totaal over de 1000 euro mijn eerste jaar. Alle basis biologie- en scheikundeboeken. Van de universiteitsbibliotheek lenen ging niet, want die hadden 4 exemplaren liggen of zo en we waren met 100-200 studenten.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja klopt. Is ook de reden dat geen enkel handboek vanuit de uni verplicht wordt. Relevante illustraties worden wel als lesmateriaal verstrekt (mogen we dus officieel ook niet verspreiden).
Ik heb wel wat handboeken, maar de duurde zijn dan wel 2e hands. En eentje wel aangekocht via een groepsaankoop via de uni. Prachtig fysiologieboek. 90 euro. (normale prijs 120, dus dat is ook best 'goedkoop', want het is geen dun boekje).
Oh de camera van mijn Motorola is wel prima eigenlijk. Het was hoe dan ook een énorme verbetering tov die Samsung, dus dan was ik al snel tevreden natuurlijkquote:Op woensdag 30 december 2020 14:19 schreef Tele6 het volgende:
Ja, die schil is wel een dingetje. Ik ben een opensource Android gewend nu (LineageOS) want ik zat nu op de gekraakte Xiaomi die eerst van B was, en daarvoor had ik de Motorola Moto G 2015 (still going strong, maar poeptraag en waardeloze camera). Dus ik ben "kale" Android gewend.
GPS is volgens mij afhankelijk van welke telefoon en niet per se van het merk. B z'n voorvorige Chinese telefoon had ook GPS om te huilen. M'n vaders Samsung tablet zit er telkens 200 m naast.
Jij had gewoon een vegan phone!quote:Op woensdag 30 december 2020 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh de camera van mijn Motorola is wel prima eigenlijk. Het was hoe dan ook een énorme verbetering tov die Samsung, dus dan was ik al snel tevreden natuurlijk
De hele lol van Pokemon ging er voor mij af, want het was vaak gewoon niet mogelijk iets te vangen ook al stond ik er boven op. Maar hij sprong ook heel random van hot naar her en dan kon ik soms per ongeluk wel iets vangen wat op een heel andere plek zat. Het gaf Pokemon wel een bijzondere onbedoelde dimensie. Maar goed, dat was het ergste niet. Route en plaatsbepaling die nergens op sloeg was het ergste.
Heb nog allerlei tutorials online geprobeerd om het te fixen incl downloaden van gps fix apps en zo. Hielp niks.
Dat is het ook, het hangt ook af van het model, niet alleen het merk. Natúúrlijk heeft de Moto G uit 2015 een aardappelcamera, want het was een budgetmodel 5 jaar geleden. Je Motorola nu heeft sowieso een betere camera.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh de camera van mijn Motorola is wel prima eigenlijk. Het was hoe dan ook een énorme verbetering tov die Samsung, dus dan was ik al snel tevreden natuurlijk
De hele lol van Pokemon ging er voor mij af, want het was vaak gewoon niet mogelijk iets te vangen ook al stond ik er boven op. Maar hij sprong ook heel random van hot naar her en dan kon ik soms per ongeluk wel iets vangen wat op een heel andere plek zat. Het gaf Pokemon wel een bijzondere onbedoelde dimensie. Maar goed, dat was het ergste niet. Route en plaatsbepaling die nergens op sloeg was het ergste.
Heb nog allerlei tutorials online geprobeerd om het te fixen incl downloaden van gps fix apps en zo. Hielp niks.
Waarschijnlijkquote:
Daarom ook Motorola, dat is Android zonder iets erover, dacht ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat! Ik zat niet te wachten op een Samsungschil.
Ja, bijna geen schil.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom ook Motorola, dat is Android zonder iets erover, dacht ik.
Ik had ook beter moeten weten dan een Samsung te kopen. Heel vroeger had ik ook een gewone Motorola mobiele telefoon en die beviel ook al zo enorm goedquote:Op woensdag 30 december 2020 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Daarom ook Motorola, dat is Android zonder iets erover, dacht ik.
Volgens mij zijn er tegenwoordig meerdere uitvoeringen van de Moto G? Moto G, G Plus en nog een smaakjequote:Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef Tele6 het volgende:
Maar ik denk toch wel graag een OLED scherm te willen, en die Motorola is ook groter dan ik eigenlijk wilde, dus dan valt hij op 2 fronten toch af.
Ik had nu in Tweakers op die van 200-nogwat euro geklikt met Android 10. Dat was de G Plus geloof ik. Maar ik zal nog eens kijken.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er tegenwoordig meerdere uitvoeringen van de Moto G? Moto G, G Plus en nog een smaakje
Alle Motorola's die ik kan vinden die Android 10 hebben, zijn groter dan ik eigenlijk wil. Sowieso zijn alle telefoons groter dan ik eigenlijk wilquote:Op woensdag 30 december 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had nu in Tweakers op die van 200-nogwat euro geklikt met Android 10. Dat was de G Plus geloof ik. Maar ik zal nog eens kijken.
Als ik boerderijvlees koop doe ik dat wel eens bij een melkveehouder (Blaarkoppen), en die houdt alle stiertjes aan, laat ze castreren, lekker groot groeien en dan slachten. Dus ook in die sector gebeurt het, en dat zou best kunnen gaan groeien als er nog wat meer mensen overstappen van supermarktvlees naar 'beter vlees'. Een boer als deze kan niet aan de vraag naar vlees voldoen, en dat hoor ik van alle boerderijen die vlees van eigen erf zelf uitventen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Stiertjes van melkkoeien niet, die worden binnen enkele weken gedood of soms tot een maand of 6 aangehouden
Ik heb een refurbished iphone SE gekocht. Niet duur en wel lekker klein, ben er erg tevreden over.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:48 schreef Tele6 het volgende:
De app waarmee ik een "gratitude journal" bijhoud en bijhoud hoe ik me voel en bijhoud hoe ik geslapen heb, heeft zichzelf gebackuptdus ik ben die data (meer dan een jaar!) niet kwijt
![]()
![]()
Nu overweeg ik toch om m'n vorige telefoon een tijdje te blijven gebruiken. Hij trekt Wordfeud en de journal-app en Whatsapp en Gmail, en meer heb ik ook eigenlijk niet nodig tot ik weer op vakantie ga en navigatie nodig heb...
De oude telefoon kan geen 4G maar ik kom toch amper het huis uit ( = van de wifi af).
Hmmm.
Even wachten kan sowieso geen kwaad.
Iemand nog telefoontips? Ik zat al naar de Sony Xperia 10 II en de Samsung Galaxy A41 te kijken (relatief klein, relatief nieuw, niet bizar duur).
Vertelquote:Op woensdag 30 december 2020 15:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hoewel 2020 een vreemd jaar was had ik toch enkele hoogtepuntjes.
Ah ja ik had het eigenlijk meer over de Holsteiners, die grootste tak van de melkveehouderij houdt dergelijke kalveren zelden lang aan. Blaarkoppen zijn eigenlijk al dubbeldoel-koeien, dus wat lucratiever om wel ouder te laten worden. Maar inderdaad, die moet je wel castreren dan ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik boerderijvlees koop doe ik dat wel eens bij een melkveehouder (Blaarkoppen), en die houdt alle stiertjes aan, laat ze castreren, lekker groot groeien en dan slachten. Dus ook in die sector gebeurt het, en dat zou best kunnen gaan groeien als er nog wat meer mensen overstappen van supermarktvlees naar 'beter vlees'. Een boer als deze kan niet aan de vraag naar vlees voldoen, en dat hoor ik van alle boerderijen die vlees van eigen erf zelf uitventen.
Bovendien kun je met Blaarkoppen die voldoende leveren voor gewone melkveebedrijvenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik boerderijvlees koop doe ik dat wel eens bij een melkveehouder (Blaarkoppen), en die houdt alle stiertjes aan, laat ze castreren, lekker groot groeien en dan slachten. Dus ook in die sector gebeurt het, en dat zou best kunnen gaan groeien als er nog wat meer mensen overstappen van supermarktvlees naar 'beter vlees'. Een boer als deze kan niet aan de vraag naar vlees voldoen, en dat hoor ik van alle boerderijen die vlees van eigen erf zelf uitventen.
Hier ook zekerquote:
Eensquote:Op woensdag 30 december 2020 15:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier ook zekervoelt wel een beetje raar om te zeggen, maar op sommige vlakken was het een mooi jaar
Dat klinkt fijn jaquote:Op woensdag 30 december 2020 15:45 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Twee keer naar zee, Zoo Antwerpen, ...
Adem in... adem uit...quote:Op woensdag 30 december 2020 16:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nog een keer de trappen opgerend en nu was ik niet buiten adem![]()
Ik baal een beetje van de timing. Als ik nu voor een test ga (met een hoge kans dat die negatief is) zit ik met B z'n verjaardag alleen thuis.
Ik geloof dat vermoeidheid geen reden is om te testen. @:AnneX
In de Coronamelder app staat hij in ieder geval niet in het lijstje.
Gevoelige keel, snotterig, dát zijn klachten.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou toch voor de zekerheid testen @:Tele6. Heb geen keelpijn maar gevoelige keel, niet verkouden maar snotterig, wel meer niezen, mini hoestje wat ik eigenlijk nooit heb. Het is allemaal niet 100% goed. Maar omdat ik 7 dagen geleden voor het laatst binnen 1,5 meter bij iemand ben geweest dacht ik, voor de zekerheid maar testen.
Op de heenweg een enorme hoosbui, dus zal ik nu wel enorm verkouden worden. En m’n regencape is ook lek
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou toch voor de zekerheid testen @:Tele6. Heb geen keelpijn maar gevoelige keel, niet verkouden maar snotterig, wel meer niezen, mini hoestje wat ik eigenlijk nooit heb. Het is allemaal niet 100% goed. Maar omdat ik 7 dagen geleden voor het laatst binnen 1,5 meter bij iemand ben geweest dacht ik, voor de zekerheid maar testen.
Op de heenweg een enorme hoosbui, dus zal ik nu wel enorm verkouden worden. En m’n regencape is ook lek
Dit.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gevoelige keel, snotterig, dát zijn klachten.
Moe zijn omdat je vier trappen hebt opgerend.. is dat niet. Zeker niet als dat de tweede keer niet zo is.
Klinkt heel zinnigquote:Op woensdag 30 december 2020 16:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]![]()
Gelukkig komt verkoudheid van een virus en niet van een hoosbui. Alsnog niet comfortabel
@:Cat-astrophe
Ik ben in maart ook een hele tijd benauwd/moe geweest en wat toen het beste hielp was meditatieik zit mezelf enorm te stressen omdat ik van ieder klein dingetje bang word dat het corona is, en dan word ik benauwd van de stress, en daar krijg ik dan weer stress van.
Toen B er gisteravond tot vanochtend was, ben ik ook geen enkel moment benauwd geweest![]()
Ik ga proberen het een beetje los te laten denk ik, en zodra ik iets van keelpijn/snot/koorts krijg, meteen isoleren en testen. Klinkt zinnig?
Net zoals dat je meteen jeuk krijgt als iemand over hoofdluis begintquote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit.
En benauwd zijn kan je jezelf ook inbeelden.
Zo voelde ik me bij de eerste zoveel persconferenties ook meteen benauwdkwartier daarna steeds niets meer.
*krabkrab*quote:Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Net zoals dat je meteen jeuk krijgt als iemand over hoofdluis begint
Yepquote:Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Net zoals dat je meteen jeuk krijgt als iemand over hoofdluis begint
Nee, ik heb geen koortsthermometerquote:Op woensdag 30 december 2020 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Benauwd is bij mij lastig, ik heb soms last van hyperventilatie zeker bij spanningen of wanneer ik erop let, niet handig.
@:Tele6 heb je ook een koortsthermometer? Volgens mij is verhoging ook een indicatie, maar dan moet je natuurlijk weten wat je normale temperatuur is
Herkenbaar. Tenminste: dat mijn thermometer in maart kapot bleek en ik ergens in september eraan dacht een nieuwe te kopen. Meest simpele model, de rest idd uitverkocht.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen koortsthermometer
Ook werkelijk geen idee wat mijn normale temperatuur zou moeten zijn dus.
Aan het begin van de corona dacht ik nog dat het wel handig kon zijn om een thermometer te hebben, maar toen waren ze overal uitverkocht en daarna heb ik er niet meer aan gedacht
Ik heb een speciaal voor oliebollen. Die hoefde ik alleen maar even van boven te halen en even beetje stof d'r af te vegen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:41 schreef fietsie het volgende:
Frituurpan in de vaatwasser geparkeerd, en toen was ik wel even klaar met voorbereiden
Die telefoon van jou was zo mafquote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
WaarschijnlijkOp nieuwe telefoon amper Pokemon gespeeld overigens. Voor het laatst echt met Lucky in Kijkduin. Dat was ook vervelend (Lucky
niet hoor), want daar waren veel te veel bijzondere Pokemon. Wat je daar in 5 minuten kon vangen, daar zou ik in Hoogeveen een maand over doen.
Nu verzamel ik gewoon allerlei achievements, toys, pets, mounts en kleding in wowGenoeg te verzamelen
(zonder allemaal troep in je huis
)
Hier is hij net uit de vaatwasser. Straks maken we zelf friet met kroketten van de kunstenaar. 2 Nieuwe smaken, ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:41 schreef fietsie het volgende:
Frituurpan in de vaatwasser geparkeerd, en toen was ik wel even klaar met voorbereiden
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:46 schreef sigme het volgende:
Drie dagen, twee nachten logeerbezoek gehad![]()
Zo gezellig, lekker eten, biertjes drinken, bitterballen van de krokettenkunst proeven. Laaaaaaaat naar bed, redelijk op tijd eruit.
Nu 3 dagen bijkomen en hopen dat de koortslip wegtrekt voordat 'ie doorbreekt.
Ik wil oooook krokettenkunstquote:Op woensdag 30 december 2020 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier is hij net uit de vaatwasser. Straks maken we zelf friet met kroketten van de kunstenaar. 2 Nieuwe smaken, ik ben erg benieuwd.
De oliebollen worden hier aan huis geleverd door de muziekvereniging. Appelflappen halen we bij de fruitteler.
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Ik wil oooook krokettenkunstEn oliebollen. En appelflappen.
Klinkt als een goed logeergebeuren sigme![]()
Welke smaken heb je L_S?
Warm het lekkerstquote:Op woensdag 30 december 2020 18:09 schreef fietsie het volgende:
Oliebollen doe ik traditiegetrouw pas en alleen op oudjaarsdag; lekker vers nog , en eigenlijk eet ik ze alleen bij 't bakken
Mijn man vindt ze juist een dag oud het lekkerst (beetje raar is hij wel). Ik vind er sowieso niet veel aanquote:Op woensdag 30 december 2020 18:09 schreef fietsie het volgende:
Oliebollen doe ik traditiegetrouw pas en alleen op oudjaarsdag; lekker vers nog , en eigenlijk eet ik ze alleen bij 't bakken
Het was verder wel echt een top dag qua gezelligheidquote:Op woensdag 30 december 2020 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die telefoon van jou was zo maf![]()
Ik heb een Moto G Plus. Hij is groot. Na een week weet je niet beter. Ik vind het wel maf dat een grote telefoon weer hips is, vroeger moest het juist zo klein mogelijk.
Ik vind het wel een enorm nadeel dat er geen knoppen meer onderaan het scherm zitten. Alles moet met swypen en dat werkt echt minder prettig. Na 3 maanden ben ik nog niet gewend.
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit.
Zo voelde ik me bij de eerste zoveel persconferenties ook meteen benauwdkwartier daarna steeds niets meer.
Toen 1 collega positief getest was voelden we ons met zn 15en collectief benauwd, kortademig en "het voelt echt als een beginnende verkoudheid"quote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit.
Woah! Lust je geen oliebollen?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Oliebollen
B is een vegan gebakken cheesecake aan het maken![]()
Ik zeg niet dat daar aan ligt... MAAR toevallig is het wel allemaal.quote:
Klinkt erg verwarrend inderdaadquote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[..]
Toen 1 collega positief getest was voelden we ons met zn 15en collectief benauwd, kortademig en "het voelt echt als een beginnende verkoudheid"
De helft had wel keroni, maar er was weinig relatie tussen de grootste klagers en de positieven. Overigens was mee dan de helft van de collega's op een gegeven moment ziek. De helft had corona (niet ziek) en daar boven op een aantal mensen die zieker waren dan de keronaleijers, maar geen keroni hadden... Heel verwarrnd allemaal.
En dan morgen nog de hele dag.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moet nog 1 keer naar buiten dit jaar en ik heb mn schoenen nog aan... Ik heb nog tot 8 uur
Ik heb in mijn leven wel al héél veel echt smerige oliebollen geproefd ja. Vooral als een club of vereniging die dan in van die plastic zakken bij de supermarkt hadden gekocht. En dan niet de vers gebakken, maar die zakken waarvan ik het vermoeden heb dat ze in de zomer al gebakken waren. Man man man wat smerig.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef fietsie het volgende:
Misschien helpt het wel dat ik nog nooit gekochte oliebollen heb geproefd die in de buurt van smakelijk kwamen...
Elke keer als ik jouw plannen lees denk ik "wat knus en leuk"quote:Op woensdag 30 december 2020 18:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik haal gewoon oliebollen, ik heb geen friteuse en maar een klein huis en geen schuur of tuin. En de oliebollen van de kraam die tegenover de Intratuin staat zijn meer dan prima![]()
Verder ga ik morgen met vriendin eerst even naar het bos (vriend is dan toch nog aan het werk) nadat ik haar heb opgehaald met de auto, daarna gaan we 'kaas'fonduen, meer lekkers eten, en verder zien we het wel.
Zin in!
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je per se nog even buiten moet doenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moet nog 1 keer naar buiten dit jaar en ik heb mn schoenen nog aan... Ik heb nog tot 8 uur
Morgen kom ik denk ik mn bed niet eens uitquote:
Dingen halen die tot 8 uur gehaald kunnen wordenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je per se nog even buiten moet doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wish us luck
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Maar je weet wel dat OEN niet vanavond is?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Morgen kom ik denk ik mn bed niet eens uitLaat staan de deur
Boodschappenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dingen halen die tot 8 uur gehaald kunnen worden
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga morgen namiddag mijn laatste logeerkitten de deur uit schoppen![]()
Toch allemaal in 2020 de deur uitgeschoptquote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga morgen namiddag mijn laatste logeerkitten de deur uit schoppen![]()
mwoah, 6 uur. Tenminste 30 jaar geleden in het durpie waar ik vandaan kom ergens in Drenthe waren de winkels tot 6 uur open. De slager tot 5 uur.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
10 jaar geleden was er geen winkel open na 5 uur, maar nu in paniek als je ergens voooor 20.00 uur moet zijn hoor![]()
(op 3 minuten en 10 seconden lopen)
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Barreltje het volgende:
Wij fietsen mirgeb als het goed is baar mn zusje en dan snachts weer terug..Schenk er nog 1 in, BarrelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wish us luck
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Barreltje het volgende:
Wij fietsen mirgeb als het goed is baar mn zusje en dan snachts weer terug..Scheveningen....dat is toch rond OEN een beetje het Veen van het Westen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wish us luck"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Bij mijn aprilnest neb ik er inderdaad een doekje overheen gehaald.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Moeten er nog rare toeren uitgehaald worden om het beestje te ont-corona-en of is dat geen zorg? (Ken verhalen over beesten die afgepoetst moesten worden, maar dat was volgens mij in de tijd dat we geen idee hadden van waarlangs corona zich kon verspreiden)
Ja?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar je weet wel dat OEN niet vanavond is?
Ja, maar de bakker had dan na lunchtijd al ongeveer niks meer liggen. Onze bakker fungeerde ook als cafetaria zodat hij aan het eind van de middag nog wat te doen hadquote:Op woensdag 30 december 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
mwoah, 6 uur. Tenminste 30 jaar geleden in het durpie waar ik vandaan kom ergens in Drenthe waren de winkels tot 6 uur open. De slager tot 5 uur.
Livin’ on the edgequote:Op woensdag 30 december 2020 18:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Toch allemaal in 2020 de deur uitgeschopt
Dat klopt welquote:Op woensdag 30 december 2020 18:38 schreef Tele6 het volgende:
Ja, maar de bakker had dan na lunchtijd al ongeveer niks meer liggen. Onze bakker fungeerde ook als cafetaria zodat hij aan het eind van de middag nog wat te doen had
Ging toch bijna 3 posts goedquote:Op woensdag 30 december 2020 18:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Schenk er nog 1 in, Barrel
Vakkundig gebruik van de sts hierquote:
Mij doe je er ook echt geen plezier mee. Heb wel eens bij syrische mensen een soort mini oliebollen gehad (formaat soepbal) en dan gedrenkt in een soort rozen/suikerwater. Dat was wel lekkerquote:
Dit klinkt niet meer als oliebol hoorquote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mij doe je er ook echt geen plezier mee. Heb wel eens bij syrische mensen een soort mini oliebollen gehad (formaat soepbal) en dan gedrenkt in een soort rozen/suikerwater. Dat was wel lekker
Het klinkt als net zo oliebol als een donut.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt niet meer als oliebol hoorLijkt me wel lekker.
Donuts vind ik dan weer alleen lekker nèt uit de frituur. En ook al die donuts met glazuur en andere fratsen mogen ze wat mij betreft zelf houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Tele6 het volgende:
Het klinkt als net zo oliebol als een donut.
Ik haalde er heel sterkt de olie smaak van oliebollen uit brrrr. Wel fijn dat ze zomklein waren (en nog veel meer wel lekkers was)quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt niet meer als oliebol hoorLijkt me wel lekker.
Vers uit de frituur, beetje poedersuiker eropquote:Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Donuts vind ik dan weer alleen lekker nèt uit de frituur. En ook al die donuts met glazuur en andere fratsen mogen ze wat mij betreft zelf houden.
Nom nom nomquote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef Tele6 het volgende:
Vers uit de frituur, beetje poedersuiker erop
En een grote cider om het weg te spoelen?quote:Op woensdag 30 december 2020 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nom nom nom![]()
Mooie herinneringen aan kerstmarkt in Hereford, wandelend over de spoorbrug in dikke vlokken sneeuw en dan op de markt heerlijk warme, verse donuts met alleen wat kaneelpoedersuiker
Eh nee. Chocolademelk natuurlijk. Of Gluhweinquote:Op woensdag 30 december 2020 19:39 schreef fietsie het volgende:
En een grote cider om het weg te spoelen?
Ook lekkerquote:Op woensdag 30 december 2020 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh nee. Chocolademelk natuurlijk. Of Gluhwein
Ja, de Strongbow fabriek staat daarquote:Op woensdag 30 december 2020 19:42 schreef fietsie het volgende:
Ook lekker(Ik was ooit in het Hereford Museum of Cider
)
Ah, dat "overkwam" mij toen ik voor 't eerst in Cork was, een destilleerderijquote:Op woensdag 30 december 2020 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, de Strongbow fabriek staat daarDe eerste keer dat ik er ws was in de hrfst en het rook ongelofelijk naar appel(sap) in de lucht
Een vuurkorf klinkt al snel gezelligquote:Op woensdag 30 december 2020 19:56 schreef AnneX het volgende:
Morgenavond dus een vuurkorf buiten en de rij is uitgenodigd, op afstand.
“Gezellig” waren de reacties in de buurtapp.
Wij zwaaien wel even op afstand. De hapjes en frituur zie ik wel langsgaan en doorgegeven worden.
Verder met z’n tweeën gezellig doen, misschien facetimen met broers en samen champie drinken om een gedenkwaardig jaar af te sluiten.
Mn.X haalt nog oliebollen hier of daar. Er zijn drie ‘goeie’ bakkers in de buurt.
Wat heeft de gebakskraam dan wat je wel lust?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben weer afgekickt van de gedachte om toch naar de gebakskraam te gaan.
Want 1. Ik hou niet van oliebollen en 2. ik vanavond alweer veel te veel gegeten.
Ik heb wel nog genoeg restjes van de rijsttafels om nog een week te eten.
Té gezellig, vrees ik. 8/9 huishoudens, in alle generaties van jong tot senior.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een vuurkorf klinkt al snel gezellig
Voel je je alweer een beetje de oude?
Ah ja, bubbelen moest ik ook van de logopedist na een hele winter keelontsteking. Even een rietje zoeken met een grotere doorsnee dan een normaal rietje.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Té gezellig, vrees ik. 8/9 huishoudens, in alle generaties van jong tot senior.
Dan verwacht ik dat 2 jonge gezinnen nog langskomen uit het dorp, voor opa en oma.
Affijn, zojuist het journaal gezien. Drama nieuws!![]()
De oude ? 🤪 neuh, naar buiten slaat de koude lucht op de rauw gehoeste keel.
En mijn stem is stuk. Na de vakantie eens even met de Zangjuf overleggen.
En een filmpje over Bubbelen opzoeken.
Eigenlijk niets, maar dat realiseer ik me altijd pas nadat ik het in m'n waffel heb gepropt.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Wat heeft de gebakskraam dan wat je wel lust?
Stekkertje stuk? Of hij laadt niet op?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef sigme het volgende:
M'n laptopje heeft zojuist de geest gegeven, laadconnector stuk, er komt bijna geen stroom meer in.
Gelukkig heb ik sinds een maand ofzo een nieuw laptopje van de baas, dus die maar opgegraven. Per toeval ligt dat ding in dit huis, het ligt standaard in het andere huis zodat ik hier of daar kan thuiswerken zonder laptop in de fietstas.
Ook al!quote:Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef sigme het volgende:
M'n laptopje heeft zojuist de geest gegeven, laadconnector stuk, er komt bijna geen stroom meer in.
Gelukkig heb ik sinds een maand ofzo een nieuw laptopje van de baas, dus die maar opgegraven. Per toeval ligt dat ding in dit huis, het ligt standaard in het andere huis zodat ik hier of daar kan thuiswerken zonder laptop in de fietstas.
En hielp het? was je je stem kwijt?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ah ja, bubbelen moest ik ook van de logopedist na een hele winter keelontsteking. Even een rietje zoeken met een grotere doorsnee dan een normaal rietje.
Van een afstandje zwaaien en glimlachenquote:Op woensdag 30 december 2020 20:16 schreef AnneX het volgende:
Té gezellig, vrees ik. 8/9 huishoudens, in alle generaties van jong tot senior.
Dan verwacht ik dat 2 jonge gezinnen nog langskomen uit het dorp, voor opa en oma.
Affijn, zojuist het journaal gezien. Drama nieuws!![]()
De oude ? 🤪 neuh, naar buiten slaat de koude lucht op de rauw gehoeste keel.
En mijn stem is stuk. Na de vakantie eens even met de Zangjuf overleggen.
En een filmpje over Bubbelen opzoeken.
https://shop.vocalcenter.nl/product-categorie/bubbelen/ Ergens had ik een filmpje, even zoeken morgen.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van een afstandje zwaaien en glimlachen
Enne, wat is bubbelen?
Ik was enorm schor en na een paar minuten raakte ik mijn stem kwijt. Met het bubbelen en andere oefeningen werd het steeds beter. Nu gebruik ik mijn stem op een betere manier, waardoor ik mijn stembanden niet meer zo mishandelquote:Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
En hielp het? was je je stem kwijt?
@:sigme a refurbushed laptop of ipad dan? Lukt het met een ander kabeltje?
Stekkertje in orde, connectortje binnen in laptop losse contactjes denk ik. Hij pingelt ook al weken (het geluidje van usb-connectie kwijt/terug en komt met grote regelmaat met meldingen over storingen door een usn-apparaat (er zit geen usb-apparaat aan). Het is een 5 jaar oude peaq (huismerk mediamarkt).quote:Op woensdag 30 december 2020 20:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stekkertje stuk? Of hij laadt niet op?
Dankjewel!quote:Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Elke keer als ik jouw plannen lees denk ik "wat knus en leuk"
Veel plezier morgen
Ah ja, Peaq heb ik ook 2,5 jaar gehad. En toen met veel plezier met een hamer verwerkt tot een in de vuilnisbak passend pakketje, na demontage van de SSD.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Stekkertje in orde, connectortje binnen in laptop losse contactjes denk ik. Hij pingelt ook al weken (het geluidje van usb-connectie kwijt/terug en komt met grote regelmaat met meldingen over storingen door een usn-apparaat (er zit geen usb-apparaat aan). Het is een 5 jaar oude peaq (huismerk mediamarkt).
Nee, ander kabeltje gaat dit niet fixen, en ik heb dus toevallig een spiksplinternieuwe véél sjiekere laptop dan ik ooit zou kopen gewoon hier voor mezelf klaar liggen. Hendig hoor, thuiswerkregelingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
En hielp het? was je je stem kwijt?
@:sigme a refurbushed laptop of ipad dan? Lukt het met een ander kabeltje?
oooh, dit had ik moeten weten toen ik een enorme keelontsteking hadquote:Op woensdag 30 december 2020 20:31 schreef AnneX het volgende:
https://shop.vocalcenter.nl/product-categorie/bubbelen/ Ergens had ik een filmpje, even zoeken morgen.
Voorbeeld https://m.facebook.com/watch/?v=1816536738361885&_rdr
Ik heb al jaren nooit niks echt 'er op' staan, alles op een los geheugenkaartje en/of cloud. Dus dat is gelukkig geen probleem.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ook al!
Boks met mijn telefoon.
Bij jou klinkt het alsof je nog wel spul eraf kon halen voordat hij definitief ten onder ging?
Dank! Ik vind het reuze interessantquote:Op woensdag 30 december 2020 20:38 schreef AnneX het volgende:
@:Isa Meer over bubbelen https://www.stemoptimaal.nl/blog/bubbelen-voor-volwassenen/
Scheelt weer googlen😉
Op mijn laptop staat ook helemaal niksquote:Op woensdag 30 december 2020 20:38 schreef sigme het volgende:
Ik heb al jaren nooit niks echt 'er op' staan, alles op een los geheugenkaartje en/of cloud. Dus dat is gelukkig geen probleem.
Bubbelen werkt echt heel fijnquote:Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dank! Ik vind het reuze interessantHad er ech tnog nooit van gehoord en ziet er heel nuttig uit voor zingen (en gillen
).
Muv een miljoenmiljard megabytes WoW binaries? (Of maken die het niet zo bont als de makers van The Elderscrolls Online meer?)quote:Op woensdag 30 december 2020 20:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op mijn laptop staat ook helemaal niks
Ik heb hem even gekopieerd naar de whatsapp van kantoor vol met ajax-fansquote:
WoW en WoW addons. Maar die addons zet ik zo weer over vanaf de pc en WoW kan je zo weer downloaden. Geen idee hoe groot dat tegenwoordig is.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:42 schreef fietsie het volgende:
Muv een miljoenmiljard megabytes WoW binaries? (Of maken die het niet zo bont als de makers van The Elderscrolls Online meer?)
Ik kon ook nooit gillenquote:Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dank! Ik vind het reuze interessantHad er ech tnog nooit van gehoord en ziet er heel nuttig uit voor zingen (en gillen
).
Handigquote:Op woensdag 30 december 2020 20:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb al jaren nooit niks echt 'er op' staan, alles op een los geheugenkaartje en/of cloud. Dus dat is gelukkig geen probleem.
Mijn astma medicatie zorgt er nu denk ik ook voor dat ik na een boel praten echt heel hees klink. Het heeft wel iets sexy's, maar iets zegt me dat er iets mis gaat met de stembanden. Een logopediste is niet eens zo'n slecht idee.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik kon ook nooit gillen
en een geluid dat er inmiddels uit komt!
Mocht je er eens de tijd en het budget voor hebben, kan het helemaal geen kwaad om eens een paar keer een logopedist te bezoeken. Zeker als je een beroep hebt waarvoor je veel praat. Ik heb het gedaan toen ik als bijbaantje een dag in de week onderwijs gaf, en het hielp me enorm om te leren hoe ik luid en verstaanbaar kon praten, maar ook hoe ik zo kon praten dat ik een klein groepje mensen kon helpen maar niet fluisterde (want dat is slecht voor je stem).
quote:Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kon ook nooit gillen
en een geluid dat er inmiddels uit komt!
Ik klink soms ook nog steeds wel schor, dat gaat er kennelijk nooit echt vanaf. Maar het doet in ieder geval geen zeer meer om te praten. Heb jij wel eens dat het zeer doet?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn astma medicatie zorgt er nu denk ik ook voor dat ik na een boel praten echt heel hees klink. Het heeft wel iets sexy's, maar iets zegt me dat er iets mis gaat met de stembanden. Een logopediste is niet eens zo'n slecht idee.
AnneX, ik hoop dat het me je stem helemaal in orde komtWant zou maar wat stom zijn dat als je weer kán zingen met andere mensen, het niet goed wil wegens rauw gehoeste stem.
Dat er toch in het dagelijks leven nieveel te gillen valt?quote:
Dat een belangrijk appje zich backupt is wel fijn!quote:Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Handig
Mijn telefoon had wel een boel foto's en appjes, maar van die appjes is het eigenlijk wel goed dat ze niet voor eeuwig blijven staan en de foto's had ik voor het grootste deel wel in Google Foto's staan of op mijn computer of een usb-stick. Ik maakte me alleen zorgen om mijn dagboek-app, maar die bleek zichzelf in mijn Google Drive geparkeerd te hebben(mooi: ook als de app ten onder gaat kan ik de gegevens uit een json-bestandje terughalen).
Je mag je werklaptop dus privé gebruiken? Of is dit een andere dan waar je normaal je werk op doet?
Heb jij die dinges voor je neus ook nog? Mijn huisarts wilde me ineens zien ipv verlengen van de verstrekkingquote:Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn astma medicatie zorgt er nu denk ik ook voor dat ik na een boel praten echt heel hees klink. Het heeft wel iets sexy's, maar iets zegt me dat er iets mis gaat met de stembanden. Een logopediste is niet eens zo'n slecht idee.
Nee, doet nooit zeer. Of hees, of geen geluid. Geen geluid is raar als je wel geluid probeert te makenquote:Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik klink soms ook nog steeds wel schor, dat gaat er kennelijk nooit echt vanaf. Maar het doet in ieder geval geen zeer meer om te praten. Heb jij wel eens dat het zeer doet?
Ik vond de prijs van de logopedist nog wel meevallen. Met een beetje geluk krijg je zelfs een deel vergoed als je het via je huisarts vraagt. (Die gaat eerst nog ff in je keel kijken en bepalen of je niet ook langs een KNO-arts moet. Je kan ook knobbeltjes of zo op je stembanden hebben waar je schor van wordt. Maar meestal is dat pas een kwestie als de schorheid niet weggaat met logopedie, had ik begrepen.)
Tuurlijk welquote:Op woensdag 30 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:
Dat er toch in het dagelijks leven nieveel te gillen valt?
Ja, die heb ik nogquote:Op woensdag 30 december 2020 21:00 schreef fietsie het volgende:
Heb jij die dinges voor je neus ook nog? Mijn huisarts wilde me ineens zien ipv verlengen van de verstrekking
Kan best hoor. Bij mij heeft het alles wat ontspannener gemaakt, dus ook lachen kan minder geforceerd/hees/schor klinken.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk welAchtbanen en enge films en zo!
Overigens lach ik ook raar sindsdien. Ik vind mijn lach echt über stomKan een logopediste je ook weer leuk doen lachen?
Andere afdeling fiets. Paar deuren verderop.quote:
Wellicht een hilarische logopediste?quote:Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk welAchtbanen en enge films en zo!
Overigens lach ik ook raar sindsdien. Ik vind mijn lach echt über stomKan een logopediste je ook weer leuk doen lachen?
Ik kan nie verzinnen waarom er nu ineens een consult nodig isquote:
Misschien als je klachten nog bestaan dat de ha nader onderzoek wil of misschien andere neusspray proberen?quote:Op woensdag 30 december 2020 21:08 schreef fietsie het volgende:
Ik kan nie verzinnen waarom er nu ineens een consult nodig is
Meeste laptops hebben een hdd/ssd/M2 die er uit kan en aangesloten kan worden op een andere computer. Al dan niet in een externe behuizing met een usb poort.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat een belangrijk appje zich backupt is wel fijn!
De werklaptop mag prive gebruikt worden en is in gewone modus ook gewoon een normale windows10-masjien. Als ik erop wil werken moet ik een VM-verbinding openen. Dus eigenlijk is het exact hetzelfde als m'n eigen laptopje, met uitzondering van de office-installatie op de 'prive-kant'. Nog maar eens een keertje zien of ik die kan overharken.
Ik leerde gisteren dat dat een Cold Moon heetquote:
Die is zo lekkerquote:Op woensdag 30 december 2020 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar onze kroketten waren alisia, stilton, rendang en bospaddenstoel. Alisia en bospaddenstoel waren nieuw. Alisia mag zeker blijven maar de bospaddenstoel heeft de rendang van de eerste plaats verstoren
quote:Op woensdag 30 december 2020 21:38 schreef fietsie het volgende:
Zow,, 8 giga goudreinetten omgezet in gesuikerde kaneelplakken voor de appelflappen van morgen.
Gek wel, ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kan nie verzinnen waarom er nu ineens een consult nodig is
Ik leerde dan van mn opa dat de kans groot was op voortzetting van het weerspatroon wat nu heerst, voor 3 weken. Grijs, regen en geen vorst dus.quote:
Antihistamine ben ik mee gestopt toen hier alles in lockdown ging. Maakt het ge-nies en loopneus toch niet meer uit. En bij twijfel of ergens heen met vreemde kan ik alsnog een pilletje nemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gek wel, ja.
Gaat over corticosteroïden neusspray toch?
Ik gebruik die echt al jaren dagelijks en nog geen enkele keer voor op consult hoeven terug komen.
Sinds corona ook weer astma medicatie en anti allergie pillen erbij, anders om de haverklap verkouden. Normaal was dat natuurlijk nooit echt een probleem, maar ja, nu toch wat onpraktisch. Ze waren half december op en ik kon direct 14 en 20 dec weer gaan testen en tm vandaag verkouden geweest. Vanmorgen weer m'n anti allergie pillen gekregen, bij de lunch genomen en sinds een uur erna niet meer geniest en nauwelijks nog snotneus. Voorlopig nog maar blijven slikken dus..
Een vriend en aan de drank? Het moet niet gekker worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Duim voor je Kaatje, zal waarschijnlijk wel goed zitten bij je![]()
Morgen komt vriend eten/'borrelen'/tv kijken.
Heb een kilo kipvleugels, 2 dozen bittergarnituur voor uit de oven, appelbeignets (van de Hoogvliet enorm lekker) en een glaasje boerenjongens
Vond t aardig wat maar weinig vergeleken bij alle borrel- en gourmetboxen hier![]()
Ja ik heb die spray dus als vervanger voor het continue doorslikken van antihistaminica; dat hoef ik nu alleen nog maar als ik (verwacht) in de buurt van paarden of katten te gaan komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gek wel, ja.
Gaat over corticosteroïden neusspray toch?
Ik gebruik die echt al jaren dagelijks en nog geen enkele keer voor op consult hoeven terug komen.
Sinds corona ook weer astma medicatie en anti allergie pillen erbij, anders om de haverklap verkouden. Normaal was dat natuurlijk nooit echt een probleem, maar ja, nu toch wat onpraktisch. Ze waren half december op en ik kon direct 14 en 20 dec weer gaan testen en tm vandaag verkouden geweest. Vanmorgen weer m'n anti allergie pillen gekregen, bij de lunch genomen en sinds een uur erna niet meer geniest en nauwelijks nog snotneus. Voorlopig nog maar blijven slikken dus..
Fijn dat het daar zo goed voor werkt!quote:Op woensdag 30 december 2020 21:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja ik heb die spray dus als vervanger voor het continue doorslikken van antihistaminica; dat hoef ik nu alleen nog maar als ik (verwacht) in de buurt van paarden of katten te gaan komen.
Er is een reden dat ik die de tweede keer ook heb besteldquote:Op woensdag 30 december 2020 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar onze kroketten waren alisia, stilton, rendang en bospaddenstoel. Alisia en bospaddenstoel waren nieuw. Alisia mag zeker blijven maar de bospaddenstoel heeft de rendang van de eerste plaats verstoren
Terecht.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er is een reden dat ik die de tweede keer ook heb besteld![]()
Maal twee. Want ik deelde alle verpakkingen met mijn ouders en maar twee bospaddestoel kan écht niet
Beste vriendquote:Op woensdag 30 december 2020 21:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Een vriend en aan de drank? Het moet niet gekker worden.
Morgen nog werken dan, of ga je na werktijd nog bakken?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef fietsie het volgende:
Zow. Alle oliebollen zut schoon en vetvrij.
Nee ik hoop dat ik mezelf vrij bijtijds uit bed gejaagd krijg; morgen vrij.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Morgen nog werken dan, of ga je na werktijd nog bakken?
Kan je het dan niet ergens anders laten rijzen? Badkamer en daar de verwarming aan?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoop dat ik om 8u in de keuken sta. Rijzen zal wel wat langer duren, de kachel kan niet aan omdat het bed van ma d'r praktisch tegenaan staat
Ja, kan wel. Maar een gaskachel druk je op de afstandsbediening en laat je lekker volgas loeienquote:Op woensdag 30 december 2020 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je het dan niet ergens anders laten rijzen? Badkamer en daar de verwarming aan?
Ik speel vals.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, kan wel. Maar een gaskachel druk je op de afstandsbediening en laat je lekker volgas loeienCentrale verwarming duurt wat langer.
Sudder vs turboquote:Op woensdag 30 december 2020 23:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, kan wel. Maar een gaskachel druk je op de afstandsbediening en laat je lekker volgas loeienCentrale verwarming duurt wat langer.
Hmmm misschien kan ik de emmers in de badkuip zettenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik speel vals.
Teil warm water. klein krukje erin. Bak met beslag op krukje. Geheel onder plastic, handdoek erop.
Ik bak minder en 's middags heb ik niets te doen nu, dus het mag wel wat langer duren.quote:
quote:Op donderdag 31 december 2020 01:18 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Het is zo'n nacht dst ik zou willen dst ik mn vingwr in mn keel kon stoppen.. nu maar met emmer op de bank en wachten tot her eruit komt...
Ik ben het overzicht van mijn lijst even kwijt. Doordat mijn schoonvader alleen kwam gisteren en we hem wilde troosten met zijn favoriete taart, hebben we nu spekkoek en roomijs over. De chocoladeballetjes hebben we wel weggegeven. Maar hij gaf zelf een soort Italiaanse cake, waarvan we nog een kwart hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 07:49 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Zak paprikaribbelchips en bij nader inzien nog een gevonden bak Hertog kersenijs kunnen de lijst af. Erbij kunnen per boodschappen vanmorgen:
- 10 oliebollen
- 4 appelbeignets
- een beest van een borrelplank met nogal wat kazen, vleeswaren, chutneys, olijven, brood en crackers
Hoe is de lijst daar?
quote:Op donderdag 31 december 2020 06:50 schreef minilot het volgende:
Heh, cooling down op weg naar huis met een propvolle zak warme oliebollen onder mijn arm voelde daarnet wel lekker dissonant![]()
Fijne OEN allemaal!
Mis ik hier een goede grap?quote:Op donderdag 31 december 2020 08:35 schreef Candaasje het volgende:
We delen de prijs door 3 (ik, zus en ouders). Dus kom maar op met die 30/2= 15 miljoen
Als je er maar een opvang voor kansarme hondjes uit Verweggiestan mee begint dan, dan kan ik er wel mee levenquote:Op donderdag 31 december 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Ja, uh, ik heb ook al een staatslot dus ik ben bang, Candaasje, dat die prijs voor mij is. Dus.
Ja, geen probleem.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als je er maar een opvang voor kansarme hondjes uit Verweggiestan mee begint dan, dan kan ik er wel mee leven
Hoezo?quote:
Met hoeveel ben je vandaag?quote:Op donderdag 31 december 2020 07:49 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Zak paprikaribbelchips en bij nader inzien nog een gevonden bak Hertog kersenijs kunnen de lijst af. Erbij kunnen per boodschappen vanmorgen:
- 10 oliebollen
- 4 appelbeignets
- een beest van een borrelplank met nogal wat kazen, vleeswaren, chutneys, olijven, brood en crackers
Hoe is de lijst daar?
Het las als '30 gedeeld door 2'quote:Op donderdag 31 december 2020 08:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Die 30/2 slaat op 'half lot'. 30 miljoen is de hoofdprijs.
Maar het is dus dus inderdaad 'slechts' 5 miljoen per persoon/koppel.
Ah, het las inderdaad als: gedeeld door 3, dus 30/2. Ik heb toch werkelijk geen idee wat de hoofdprijs is en wat 'halfjes' zijnquote:Op donderdag 31 december 2020 08:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Die 30/2 slaat op 'half lot'. 30 miljoen is de hoofdprijs.
Maar het is dus dus inderdaad 'slechts' 5 miljoen per persoon/koppel.
quote:Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef minilot het volgende:
Moggeh @:Candaasje, ik duim voor jeEdit: sorry, ik duim bij nader inzien voor @:Lonaa!
![]()
Nog goeie voornemens, SC-snoesjes van me? Hierzo:
- mijn belabberde Duits eens opkrikken naar acceptabel niveau.Duits
- zodra feestjes weer mogen, een keertje een gelegenheid voor mdma creëren
- hardloopafstand opkrikken naar halve en dan hele marathon
- behalve dat hollen ook eens zien of ik wat sterker kan worden
- eindelijk eens dat loeigrote, lelijke chalet uit de achtertuin (laten) verwijderen en nieuwe bestemming aan dat stuk tuin geven
- broertje leren koken, eerdere pogingen zijn blijven steken op ei bakken en uitleggen hoe z'n magnetron werkt
Heb er helemaal zin in
Nou jullie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |