abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197087628
de laatste dagen van het jaar?
pi_197087632
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:44 schreef Myraela het volgende:
Mezelf inhouden niet toch naar de gebakskraam te rijden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 december 2020 @ 11:48:08 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197087696
Energielabel fixen dus.
En zo nog even de stad in laatste boodschappen en morgen alleen dan nog de appelflappen en/of appelbeignets halen. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197087728
Bankzaken regelen, frituurpan verschonen en J overhalen dat hij best die bomen durft te kappen. En hopelijk straks naar buiten om die bomen dus te kappen.
Spoilers!
pi_197087735
Morgen een rondje langs horeca om nog een paar lekkere boxen op te halen :9

Vandaag of morgen oliebollen bakken.
pi_197087803
Werken :Y) En luisteren naar twee minecraftende mini’s :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 30 december 2020 @ 11:52:06 #7
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197087809
Onderweg naar de camping *O*
Alles mee. ALLES!
pi_197087827
Wij gaan morgen zo ontzettend veel eten voor 4 personen hebben. 3 borrelboxen voor 2 personen, 4 vissoep, een kaasplankje, een stukje worteltaart, oliebollen, appelbeignets, perenbeignets. Ik werd steeds weggestemd toen ik zei dat we echt wel genoeg hadden :')
Spoilers!
pi_197087866
Werken }:| En ik had al drie mental breakdowns omdat mijn gloednieuw laptop loopt te klooien. Waarom lopen laptops AL-TIJD te klooien :r
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197087871
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:39 schreef z80 het volgende:
Ontbijt met ossenworst, het laatste beetje. Maar zou dat spul nog wel ossenworst mogen heten. Er zit namelijk geen os in. Ja het is puur rundvlees met wat specerijen. Maar een os is een gecastreerde stier. En die zijn nauwelijks nog te vinden. En zeker niet in de vleesindustrie.
Stieren worden nog regelmatig gecastreerd hoor, vaak op jonge leeftijd omdat het anders enorme problemen in de opfok geeft, dat zijn vaak gemengde groepen qua sekse. Juist de rassen gehouden voor vlees blijven nog wel eens een jaar of 2 -3 op het bedrijf. (Stiertjes van melkkoeien niet, die worden binnen enkele weken gedood of soms tot een maand of 6 aangehouden)

Maar ossenworst kan tegenwoordig ook van koeien komen. Of dus van die melk-stiertjes. Dus dan is het inderdaad geen ossenworst.
pi_197087891
Ohja, ik ben ook nog gewoon aan het werk. Schiet wel lekker op vandaag. Altijd fijn. O+
pi_197087894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
Werken }:| En ik had al drie mental breakdowns omdat mijn gloednieuw laptop loopt te klooien. Waarom lopen laptops AL-TIJD te klooien :r
Tijd van de maand denk ik, vriend loopt hier ook al de hele week te socializen met de IT afdeling
pi_197087897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef gcjoel het volgende:
Onderweg naar de camping *O*
Alles mee. ALLES!
Veel plezier *O*
pi_197087898
Hier werkplek maken zodat ik volgende week kan werken zonder gestoord te worden EN te storen dus.

Me afvragen of mijn oude werkgever nog daadwerkelijk zn spullen terug wil EN wanneer het geld overgemaakt gaat worden.

Zenuwachtig doen voor nieuwe baan.. dat is oprecht spannend. Heb er ook onwijs zin in dus het komt vast goed.

En eh... nintendo switch/boek/haken... en dat is het wel zo’n beetje.
pi_197087933
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan morgen zo ontzettend veel eten voor 4 personen hebben. 3 borrelboxen voor 2 personen, 4 vissoep, een kaasplankje, een stukje worteltaart, oliebollen, appelbeignets, perenbeignets. Ik werd steeds weggestemd toen ik zei dat we echt wel genoeg hadden :')
Ik wilde eigenlijk ook nog een extra box halen maar mijn man vond 3 boxen en oliebollen wel genoeg :D
pi_197087975
Akkoord gegeven voor een offerte voor een airco *O*
Spoilers!
pi_197088018
Werken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197088020
Veel plezier gcjoel! *O*

En nieuwe baan, had ik even gemist, gefeli Uhmp!

Hier bezig met de studie. En eens even zien wat we moren qua lekkers moeten inslaan. Mogelijk gaan we morgen kaasfonduen met 'kaas' van Williecroft :9 (Alleen dan even op zoek naar een fondue set ... misschien heeft schoonzus er nog wel een, of schoonouders....)
pi_197088062
Uhmp, wat fijn!
Spoilers!
pi_197088063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik wilde eigenlijk ook nog een extra box halen maar mijn man vond 3 boxen en oliebollen wel genoeg :D
Wat ga je allemaal halen dan? :D
pi_197088065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier werkplek maken zodat ik volgende week kan werken zonder gestoord te worden EN te storen dus.

Me afvragen of mijn oude werkgever nog daadwerkelijk zn spullen terug wil EN wanneer het geld overgemaakt gaat worden.

Zenuwachtig doen voor nieuwe baan.. dat is oprecht spannend. Heb er ook onwijs zin in dus het komt vast goed.

Spannend *O* maar komt vast helemaal goed
pi_197088066
Om 16 uur een corona test. -O- Vrijwel zeker niets aan de hand, maar ik blijf licht verkouden, beter maar zekerheid hebben. Moest eerst naar een testlocatie om 1930 waar de fietstocht naartoe over een vervelende lange dijk is. Maar nu een locatie 10 minuten fietsen
We have far more in common than that which devides us..
pi_197088112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat ga je allemaal halen dan? :D
Een gourmet box voor 2p en dan nog 2x een borrelbox voor 2p.
Maar ik zag ook nog een erg lekkere box van Smokey Goodness voorbij komen, maar het hielp niet dat we dan 3u onderweg zouden zijn om de box op te halen.
pi_197088126
Ik ga morgen als het goed is alleen weer pom ophalen. Verder hebben we nog wel zat eten in huis, maar dat is stiekem toch een stuk minder tof. :')
pi_197088137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Om 16 uur een corona test. -O- Vrijwel zeker niets aan de hand, maar ik blijf licht verkouden, beter maar zekerheid hebben. Moest eerst naar een testlocatie om 1930 waar de fietstocht naartoe over een vervelende lange dijk is. Maar nu een locatie 10 minuten fietsen
Fijn dat je nu op een betere locatie kan.
Verder fingers crossed dat het gewoon een verkoudheid is.
pi_197088140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:

Mooi nieuws, gefeliciteerd
pi_197088171
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef Myraela het volgende:
Ik ga morgen als het goed is alleen weer pom ophalen. Verder hebben we nog wel zat eten in huis, maar dat is stiekem toch een stuk minder tof. :')
Het is ook niet dat we geen eten in huis hebben :') de komende 2 weken hoef ik geen spullen voor lunch en avondeten te bestellen.

Maar dat vond ik inderdaad minder leuk. Het is toch al een saaiere dag dan normaal.
pi_197088201
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Fijn dat je nu op een betere locatie kan.
Verder fingers crossed dat het gewoon een verkoudheid is.
Vorige week woensdag voor het laatst iemand in huis gehad. Daar heb ik niets van gehoord dus zal ook wel niets zijn, maar da’s iemand die niet veel uitdoet op de maatregelen. En ik zou het fijn vinden om “gewoon” verkouden te zijn.
pi_197088231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Het is toch al een saaiere dag dan normaal.
Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.
pi_197088275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.
Ik had ook nooit iets met OEN tot een paar jaar geleden O+ sindsdien zijn we OEN gaan vieren in de Efteling.
pi_197088278
Vooral rusten.
Werewolf
pi_197088298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik had ook nooit iets met OEN tot een paar jaar geleden O+ sindsdien zijn we OEN gaan vieren in de Efteling.
Oh dan kan ik me wel voorstellen dat het nu wat saai is. :D Is het dan gewoon normale Efteling tot middernacht met attracties?
pi_197088544
@Uhmmpie gefeliciteerd met nieuwe baan!
@Tele6 ik typte hele post, topic dicht.. maar korte(re) samenvatting: kut als je door je zorgbehoefte zo'n veel kleinere keuze hebt omdat je rekening moet houden met wie met wie contracten heeft en zo! Ik heb dit jaar voor het eerst een naturapolis, hiervoor altijd volledig vrije zorgkeuze, maar wel van tevoren gecheckt en mijn eigen apotheek, m'n gewone fysio, m'n bekkenfysio en indien tóch echt nodig dit jaar m'n psychologenpraktijk hebben allemaal met deze verzekeraar een contract. Maar dat kan omdat ik dus ook precies weet waar ik heen wil als ik wat nodig heb, bij jou is dat natuurlijk heel onzeker.. en dan wil je inderdaad dat je bij zoveel mogelijk instellingen terecht kan.

Borrel boxen klinken best goed allemaal!
Ik heb nog genoeg borrel materiaal in de koelkast haha. Morgen wel even twee oliebollen en twee appelbeignets ofzo halen. Heb gister chocola en baconmayonaise en fuet aan ex meegegeven haha, scheelt weer. En toetje gegeten allebei
Nu moet nog op:
Kaas (gaat geraspt de vriezer in wat op 1jan nog over is)
Brie
Camembert
Nog een Frans kaasje
Drie bakjes crème brulee

Dat schiet al goed op dus :s)

Hoe ver ben jij al met je lijst, @minilot?

Tevens al een ommetje gehad, straks nog keer want mooi weer hier!! Heerlijk. Zou eigenlijk naar een vriendin maar nog steeds verkouden (sinds 12dec al, op 14 en 20 dec negatief getest) maar omdat ik ook moet niesen had ze dat toch liever niet (want als ik haar met gewone verkoudheid aansteek is dat natuurlijk ook kut met testen en even niks mogen enz). Zal je net zien, sinds we besloten te verzetten heb ik natuurlijk geen enkele keer meer geniest. Nou ja. Better safe than sorry, zegmaar. Denk dat het komt doordat m'n allergie pillen op waren, die heb ik vandaag weer binnen gekregen dus hopelijk snel echt weg weer.

@Kaatje1 fijn dat je toch dichterbij terecht kan! Ik hoop met je mee op een gewone verkoudheid. Toch fijn om even die bevestiging te krijgen dan.
pi_197088608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh dan kan ik me wel voorstellen dat het nu wat saai is. :D Is het dan gewoon normale Efteling tot middernacht met attracties?
Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halen :D
Meestal waren wij een van de laatste op de parkeerplaats ergens tussen half 2 en 2.

En dan met alle attracties die tijdens de winterefteling ook open zijn.

En om middernacht een vuurwerkshow.
pi_197088699
Mijn kind is even uit logeren dus vandaag wat klusjes in 't huis doen, zoals van de logeerkamer de nieuwe kinderkamer maken. Morgen een bruiloft }:| en daarna naar mijn ouders om daar OEN te vieren, het kind is daar ook :P
pi_197088751
Thanx allemaal :)

Dacht stiekem dat ik dat allang met jullie gedeeld had :)
pi_197088779
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Mijn kind is even uit logeren dus vandaag wat klusjes in 't huis doen, zoals van de logeerkamer de nieuwe kinderkamer maken. Morgen een bruiloft }:| en daarna naar mijn ouders om daar OEN te vieren, het kind is daar ook :P
Huh, hoe een bruiloft dan?
pi_197088786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bankzaken regelen, frituurpan verschonen en J overhalen dat hij best die bomen durft te kappen. En hopelijk straks naar buiten om die bomen dus te kappen.
" Van het dak weg richten " en klaar ben je toch? :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 12:27:20 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197088827
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wel een beetje een verschil tussen stad en platteland.

De 's ochtends is normaal gesproken een zoete inval, afnemers van oliebollen. 's Middags her en der even kijken bij carbidschieten. En 's avonds zitten toch wel veel mensen samen.

M'n ma heeft wat nieuwe jonge collega's uit de stad. Die hadden aangegeven dat ze de 31e wel willen werken. Sowieso zit in haar gebied bijna niemand te wachten op een buurtwerker die dag, maar verder gaat ook niemand werken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197088837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh, hoe een bruiloft dan?
Alleen de ceremonie... Dat mag nog met 30 man, maar daarna dus meteen weer naar huis :')
pi_197088930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De 's ochtends is normaal gesproken een zoete inval, afnemers van oliebollen. 's Middags her en der even kijken bij carbidschieten. En 's avonds zitten toch wel veel mensen samen.

M'n ma heeft wat nieuwe jonge collega's uit de stad. Die hadden aangegeven dat ze de 31e wel willen werken. Sowieso zit in haar gebied bijna niemand te wachten op een buurtwerker die dag, maar verder gaat ook niemand werken.
Mja ik vond het vroeger in mijn mini stadje ook een stuk leuker. Iedereen was thuis en na 12en sowieso buiten.
Eerst rond lunchtijd even langs opa en oma want oliebollen... :)
Smiddags bakte mijn moeder altijd zelf en was het zoete inval voor alle kinderen uit de buurt.
Eenmaal uitgebakken liepen er vaak nog wat buren binnen voor een oliebol en een praatje..
savonds gezellig op de bank met het gezin en na 12 uur... was eigenlijk iedereen samen buiten.

Dat mis ik wel een beetje in de grote stad.
Dooie boel bij mij in de buurt altijd.
pi_197088934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vorige week woensdag voor het laatst iemand in huis gehad. Daar heb ik niets van gehoord dus zal ook wel niets zijn, maar da’s iemand die niet veel uitdoet op de maatregelen. En ik zou het fijn vinden om “gewoon” verkouden te zijn.
Zekerheid voor alles :Y

*meld*

Uitzicht *O*

Lijf schrok zich dood: van verplaatsingen van maximaal 20 meter zomaar ruim vijf kilometer in de pootjes. Dikke blaar nu :') Maar wat was het lekker buiten O+
En geen Corona gerelateerde lijfelijke protesten ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197088965
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:

Heeft weinig met stad of platteland te maken hoor. Mijn vriendinnen gaan normaal ook gewoon naar feestjes, familie zoekt elkaar ook op. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind elke avond gezellig, maar op OEN heb ik de hele tijd het gevoel dat ik aan het wachten ben. En waarop eigenlijk?

Plus dat ik niet van vuurwerk hou en geen alcohol drink.
pi_197089002
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef Aure het volgende:
Alleen de ceremonie... Dat mag nog met 30 man, maar daarna dus meteen weer naar huis :')
Ahja, lekker saai wel. :D Gaan ze het feest nog een ander keer inhalen zodra dat weer kan?
pi_197089026
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zekerheid voor alles :Y

*meld*

Uitzicht *O*
[ afbeelding ]
Lijf schrok zich dood: van verplaatsingen van maximaal 20 meter zomaar ruim vijf kilometer in de pootjes. Dikke blaar nu :') Maar wat was het lekker buiten O+
En geen Corona gerelateerde lijfelijke protesten ^O^
Yeah voor buiten zijn
Hoest met smaak en reuk?

Las hier net een stuk op omroep gelderland dat een aantal mensen op de Geitenkamp een soort vuurwerkoorlog in gedachten hebben en dat er ook adressen rondgaan van mensen die geklaagd hebben. Ga er maar vanuit dat de politie ook meeleest
pi_197089051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heeft weinig met stad of platteland te maken hoor. Mijn vriendinnen gaan normaal ook gewoon naar feestjes, familie zoekt elkaar ook op. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind elke avond gezellig, maar op OEN heb ik de hele tijd het gevoel dat ik aan het wachten ben. En waarop eigenlijk?

Plus dat ik niet van vuurwerk hou en geen alcohol drink.
Die laatste twee heb ik ook ja. Al vind ik siervuurwerk kijken vanuit binnen wel prima, maar in de wijk waar ik nu woon is het meer kaliber bernbommen.
Ik vier o&n al sinds middelbare school hetzelfde: thuis op de bank, oliebollen, appelbeignets, oudejaarsconference (bij voorkeur Youp), gelukkig nieuwjaar zeggen, vuurwerk kijken met vrienden van Amstel live op, naar bed.
Enige variatie zit hem in eerst bij ouders thuis en met gezin, daarna met vriend en nu alleen (maar om 00u wel even naar buiten met de andere buren die thuis zijn). Prima ook zo.
pi_197089099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Yeah voor buiten zijn
Hoest met smaak en reuk?

Las hier net een stuk op omroep gelderland dat een aantal mensen op de Geitenkamp een soort vuurwerkoorlog in gedachten hebben en dat er ook adressen rondgaan van mensen die geklaagd hebben. Ga er maar vanuit dat de politie ook meeleest
Nog steeds weg. En dat kan lang duren, telt niet als ‘quarantaine symptoom’, dus wordt saai om dagelijks te updaten :P
Ik zal af en toe wat klagen (zoals nu, als ik lees van alle lekkere boxen die iedereen haalt ;( ) en jubelen als er wat smaak terug aan het komen is.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197089171
OEN is de laatste jaren steeds ‘kaler’. Niet echt feestjes in de buurt, om het jaar moet ik werken met N dus dan ga ik liever niet te laat naar bed dus de laatste jaren eigenlijk altijd thuis in mijn eentje met een belrondje om 12 uur. Geen drama.
pi_197089313
OEN feestjes heb ik eigenlijk nooit gehad. Voorheen kwamen we wel met veel vrienden samen. En soms vier ik het met mensen hier uit de flat en dat de ene keer de hele avond, en de andere keer na 12 uur.
En vanavond gewoon alleen, en ook om 12 uur maar niet naar buiten/naar anderen. Zin in Youp maar ook de masked singer. Dat kijk ik dan vrijdag wel
pi_197089327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nicu, picu, inzo :?

Wij hebben weer lekker opgeruimd. Eerst een grote stapel grofvuil buiten gezet voor morgen. Terwijl we dat deden kregen we een berichtje van de milieustraat dat we vooral daar niet naartoe moesten gaan. Ik vond ons al zo slim om een ophaalafspraak te maken en na dat berichtje nog meer *)
We hebben ook gelijk een stapel grofvuil voor de ophaal van volgende maand gemaakt. En daarna verder met opruimen van de bijgebouwen. De bijkeuken is voor 100% opgeruimd. Zak kleding weg, 7 stuks overtollig schoonmaakspul gaat naar vriendin, lelijke en kapotte bloempot weg, 3 paar schoenen weg. Er is ook een begin gemaakt aan de stal maar daar zijn we nog wel enkele weken bezig. We zijn er inmiddels van overtuigd dat er gewoon rommel ontstaat en dat er zomaar spullen spawnen. Er is geen andere verklaring voor de enorme berg zooi die we in vier jaar tijd hebben verzameld.
Ik denk het ook :Y
Volgens dezelfde theorie die dacht dat er vanzelf muizen ontstaan als ergens graankorrels zijn, geen babymuisjes of iets nodig. :P

A en B zijn ook aan het opruimen geweest, dat was ook nodig om tussen de 100000 onderdelen van elektronica te vinden wat nodig was voor het opereren van mijn telefoon. En 100000 micro-usb kabeltjes om te kijken of de telefoon nog zou laden met een van die kabeltjes. We hebben ook een kabeltje opgeofferd om te kijken of de telefoon zou laden als we (als B vooral) het kabeltje direct aan de telefoon vast zou solderen ipv via het stekkertje.

Operatie is trouwens mislukt, patiënt wacht nu op een donororgaan. Printplaatje zou 7 januari moeten komen dus hopelijk krijgen we 'm dan aan de praat. :X
Ik ga maar een nieuwe telefoon bestellen. Net kerst-geld gehad van oma dus dat kan dan mooi O+
pi_197089330
Ook goeiemorgen, even lunchen en weer weg :)

Ik las iets over medische mondmaskers, ik denk dat ze bedoelen geen ffp maskers (filteren ingeademde lucht), maar chirurgische mondmaskers (filteren uitgeademde lucht) wel ok lijkt me :Y Verschil is ook duidelijk te zien.
pi_197089341
Oh en sorry trouwens dat ik het topic dichtdeed en geen nieuwe opende. Ik werd halverwege het schrijven van bovenstaand stuk geskypet.
pi_197089410
Ik vond het solderen zo interessant dat B nu twee DIY elektronica-setjes heeft besteld zodat ik kan leren solderen O+ we gaan 1000 ledlampjes solderen op een printplaat in de vorm van een kerstboom O+
pi_197089478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond het solderen zo interessant dat B nu twee DIY elektronica-setjes heeft besteld zodat ik kan leren solderen O+ we gaan 1000 ledlampjes solderen op een printplaat in de vorm van een kerstboom O+
Cool! En met 1000 leer je het wel lijkt me :D
pi_197089554
quote:
Ha, een hobby🤪

Saaie woensdag vandaag. MnX is naar de radio.
Veel komt los in mijn keel, nou dan weten jullie het wel. Smakelijk en Groen.

Goed Cat van je wandeling👍🏼
pi_197089601
Beetje te druk momenteel voor meeklets maar @vlindertje89 we zitten sinds gisterenavond op minus één van de anderhalve fles advocaat ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_197089660
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ha, een hobby🤪

Bah Anne :X
Verder wel wat beter inmiddels? Goed teken dat het loskomt?
pi_197089874
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ha, een hobby🤪

Jakkie @AnneX, maar dan ben je het straks wel kwijt en meer lucht hopelijk
pi_197089948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Oh en sorry trouwens dat ik het topic dichtdeed en geen nieuwe opende. Ik werd halverwege het schrijven van bovenstaand stuk geskypet.
Huh? Je hebt het oude topic toch niet gesloten?
pi_197090057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh? Je hebt het oude topic toch niet gesloten?
Nu ik terugkijk inderdaad niet :o :o
Zonet hield het topic op na wat ik had geschreven en toen ik iets wilde schrijven zei hij dat het topic vol was, dus ik dacht dat mijn post de laatste was. Maar nee dus _O-
Hij zal wel nog niet ververst hebben toen.
pi_197090063
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halen :D
Meestal waren wij een van de laatste op de parkeerplaats ergens tussen half 2 en 2.

En muziek! Veel muziek.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_197090154
quote:
Vellenmankitjes O+ Daar heb ik er 100-den van in elkaar gezet. Van deursloten tot led lampjes :D
Op de LTS en MBO werd het aangeraden om zulke dingen te doen om het solderen beter en mooier te kunnen O+
pi_197090254
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:08 schreef Tally het volgende:

[..]

En muziek! Veel muziek.
Oja O+ ook erg leuk en gezellig
pi_197090280
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Ik heb morgenochtend eerst een crematie. Daarna oliebollen en appelbeignets bakken. Als ik dan nog zin heb. :')
pi_197090342
En hier geen borrelboxen. Want er was in het stadtje niks wat hier ook opgegeten zou worden. Dus heb ik zelf genoeg zooi gehaald om te maken. Morgen is hapjesdag O+
pi_197090486
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Holyme het volgende:
Ook goeiemorgen, even lunchen en weer weg :)

Ik las iets over medische mondmaskers, ik denk dat ze bedoelen geen ffp maskers (filteren ingeademde lucht), maar chirurgische mondmaskers (filteren uitgeademde lucht) wel ok lijkt me :Y Verschil is ook duidelijk te zien.
Ik heb m'n vader toch mooi een FFP2 masker meegegeven voor de begrafenis vol covidpatiënten.

Hier met OEN gewoon met z'n tweetjes. Zal wel filmpje, oliebollen (ga ik dit jaar samen met ,'n vader bakken) en stiekem toch vuurwerk kijken worden. Wat wel heel erg raar aanvoelt is dat het morgen OEN is en ik misschien 2-3x vuurwerk heb gehoord deze maand. Normaal is de overbuurjongen vandaag ook al de hele dag bezig. Deze hele week!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197090590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb m'n vader toch mooi een FFP2 masker meegegeven voor de begrafenis vol covidpatiënten.

Ja, snap ik! En zo stond ik ook te trainen toen covid net om de hoek kwam kijken :P
pi_197091208
Wij hebben altijd wilde feesten gehad op oudjaarsavond. Toen iedereen zich begon voort te planten werd dat ietsje rustiger. De laatste 5 jaar hebben we gewoon bij vrienden thuis gezeten. Ook gezellig. We zijn maar 1 keer thuis geweest, toen was ik ziek.
Spoilers!
pi_197091845
Wij deden altijd oud en nieuw met alle ooms tantes neefjes nichtjes en aanhang / reproducties aan mn moeders kant, in t westen van t land.
Vorig jaar niet door familie omstandigheden, dit jaar niet omdat 2020.
pi_197091863
De app waarmee ik een "gratitude journal" bijhoud en bijhoud hoe ik me voel en bijhoud hoe ik geslapen heb, heeft zichzelf gebackupt O+ dus ik ben die data (meer dan een jaar!) niet kwijt *G* *G*

Nu overweeg ik toch om m'n vorige telefoon een tijdje te blijven gebruiken. Hij trekt Wordfeud en de journal-app en Whatsapp en Gmail, en meer heb ik ook eigenlijk niet nodig tot ik weer op vakantie ga en navigatie nodig heb...
De oude telefoon kan geen 4G maar ik kom toch amper het huis uit ( = van de wifi af).
Hmmm.
Even wachten kan sowieso geen kwaad.

Iemand nog telefoontips? Ik zat al naar de Sony Xperia 10 II en de Samsung Galaxy A41 te kijken (relatief klein, relatief nieuw, niet bizar duur).
pi_197092190
Ik heb een Nokia 8.1 waar ik heel blij mee ben, maar die is niet echt klein. Hiervoor had ik een Motorola Moto G ikweetnietmeerhoeveel en daar was ik ook blij mee. Maar ook die was niet echt klein.

En wat fijn van de backup *O*
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 13:56:10 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197092221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:

en geen alcohol drink.
Ik ook niet. Moet ook niet, vuurwerk is een serieuze zaak dat moet je niet doen met een bult drank in de pens :+
Net als carbid schieten, moet je ook niet bezopen doen :+
pi_197092225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ahja, lekker saai wel. :D Gaan ze het feest nog een ander keer inhalen zodra dat weer kan?
Geen idee :D
pi_197092245
quote:
Stiekem vind ik het best ook wel leuk om te doen :)
Al jaren niet gedaan trouwens.. maar wij deden het op school weleens en ik vond dat toen altijd wel tof.

Laatst kwam vriend van mij dochterlief een motortje brengen dat nog in elkaar gezet moest worden... zaten ze gezellig met zn 2en te knutselen en te solderen aan tafel.

Heel stilletjes.. vond ik dat echt heel tof O+
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 13:56:45 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197092249
@Tele6 Motorola Moto G
pi_197092381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Met de ex en dochterlief ook weleens gedaan.. echt leuk wel.
Al is met zo’n mini.. soms de avond wel lang. Laatste keer hebben we dr continu laten dansen... want zodra ze stil stond was ze moe.
En dan even dansen en dan ging het wel weer.
In de auto heeft ze volgens mij nog net gemerkt dat we het parkeerterrein af reden :)
pi_197092414
Half bijgelezen.

Ik denk niet dat uitbundigere OEN-vieringen echt met het platteland te maken hebben. Vroegâh vierden wij altijd OEN bij vrienden van mijn ouders (die overleden vriendin van m'n moeder dus), ik geloof dat we daar wel met een stuk of 20 man/vrouw zaten. Heel de dag spelletjes spelen, kniepertjes, oliebollen en appelflappen eten (allemaal zelfgebakken door diverse huishoudens), muziek, buiten sterretjes afsteken.

Later vierden we het ook wel bij mijn ouders thuis, dan zat je dus om 3 uur 's nachts met de hele buurt in een huis (was wel knus :P ). Maar ook dus een belachelijke hoeveelheid zelfgebakken oliebollen, appelflappen/beignets, toastjes, wraps...noem het maar. En dan ook met z'n allen om 12 uur naar buiten. En daarna nog gezellig ouwehoeren of ergens in een van de huizen los gaan met de karaokeset. Volgende ochtend stond dan heel de buurt samen het plein te vegen.

Laatste jaren vieren vriend en ik het of met enkele vrienden, of met z'n 2en, net hoe het uitkomt. Dit jaar dus met een vriendin erbij. Hier in de wijk is het vrijwel elk jaar behoorlijk rustig. Weinig verbondenheid tussen de verschillende huishoudens. Dat vind ik wel eens jammer (hoewel dit jaar het dus wel verstandig is.)
pi_197092436
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:56 schreef derLudolf het volgende:
@:Tele6 Motorola Moto G
Goeie ook :Y
Lijkt heel vergelijkbaar met de Samsung. Grappig genoeg is de Motorola 6.8 inch en de Samsung 6 inch met dezelfde resolutie _O- en de Motorola is LCD terwijl de andere OLED zijn.

Ohhh de Motorola heeft een veel grotere accu :D

Maar hij is wel beduidend groter, zwaarder en dikker. :{
pi_197092553
Beestachtige OENfeesten a la Lucky hier inderdaad, tot de voortplanting roet in het eten gooide. Ook toen onze hevige experimenteerjaren voorbij waren altijd nog wel xtc op oudejaarsnacht, tot Günther. :) Verder niet het soort vrienden dat op elkaar zit te wachten met OEN dus de laatste jaren thuis en/of met wat schoonfamilie en flink drank en eten. Prima, maar wel anders prima :7
pi_197092581
quote:
Hier ook een motorola... heel tevreden mee. Een s3 geloof ik?
Heb hem hier niet bij de hand... want gebruik hem vooral voor werk.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:05:03 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092606
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Goeie ook :Y
Lijkt heel vergelijkbaar met de Samsung. Grappig genoeg is de Motorola 6.8 inch en de Samsung 6 inch met dezelfde resolutie _O- en de Motorola is LCD terwijl de andere OLED zijn.

Ohhh de Motorola heeft een veel grotere accu :D

Maar hij is wel beduidend groter, zwaarder en dikker. :{
Een samsung heeft wel heel mooi beeld. Gaat lang mee op een accu lading als je het scherm niet te fel zet. Dit in tegenstelling tot een lcd, daar is het energieverbruik tussen 60% en 95% licht te verwaarlozen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197092700
Sinds mijn Samsung een auto over zich heen heeft gehad en het nog gewoon stug bleef doen, ben ik nog meer Samsung-fan dan ik al was :P
  woensdag 30 december 2020 @ 14:08:17 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092727
Klein rondje met de fiets. Ongeveer 15KM in druil weer. Maar als buienradar dit keer wel gelijk krijg is het vanaf 17:00 droog. Kan ik een rondje wandelen en bij de netto langs voor fruit.
pi_197092806
Ik kan zo hebberig worden van mooie boeken..... alleen degene die ik nu graag zou willen, kost maar 300 dollar :')
pi_197092808
quote:
Heb ik ook. Bevalt prima ^O^
Hiervoor een Samsung en wat een *%@$ ding was dat zeg :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 december 2020 @ 14:10:27 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092814
Wel merk? Fok maakt van een aantal merken een linkje. Maar dat gaat geregeld niet goed. En verdwijnt het hele woord.
pi_197092844
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan zo hebberig worden van mooie boeken..... alleen degene die ik nu graag zou willen, kost maar 300 dollar :')
Welke wil je?

Hier aan het worstelen met mijn bol-bon.. want alles wat ik wil is bij amazon veel goedkoper...
pi_197092870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef z80 het volgende:
Wel merk? Fok maakt van een aantal merken een linkje. Maar dat gaat geregeld niet goed. En verdwijnt het hele woord.
Geen idee tegen wie je het hebt. Maar ik heb nu een m o t o r o l a en die is top en daarvoor een s a m s u n g en die was echt kut.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:12:04 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092882
Samsung. verdwijnt dus. Blijkbaar mag je het daar niet meer over hebben. :+
pi_197092896
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef z80 het volgende:
Daar heb ik an sich geen problemen mee :7
pi_197092923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef z80 het volgende:
Hiet stond het er gewoon :X

Wel op de mobiele site dus.
pi_197092972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee tegen wie je het hebt. Maar ik heb nu een m o t o r o l a en die is top en daarvoor een s a m s u n g en die was echt kut.
Wat was er kut aan? :)
pi_197092980
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Dat was voor heel veel prachtige medische boeken ook een vrij gangbare prijs. Ze gaan er volgens mij vooral van uit dat dokters en professoren die boeken willen hebben. Arme medische student zonder doktersinkomen -O-
  woensdag 30 december 2020 @ 14:14:55 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar heb ik an sich geen problemen mee :7
Met de S serie nooit problemen gehad. Vond het wel prettige toestellen. Was enkel wennen aan de "schil" die Samsung. er overheen gooit.
pi_197093054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Welke wil je?

Hier aan het worstelen met mijn bol-bon.. want alles wat ik wil is bij amazon veel goedkoper...
Deze: https://www.amazon.com/An(...)7/ref=dp_ob_title_bk

Meest saaie kaft ook, maar het is een anatomieboek.
Illustraties vinden is moeilijk, maar alle illustraties zijn in deze stijl:

Volgens mijn prof anatomie was Barone overigens een hork van een vent (had een hekel aan vrouwen, ze had hem wel eens ontmoet). Maar tekenen kon ie wel :P .
pi_197093064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Wat was er kut aan? :)
De camera was bagger, batterij snel leeg en omg de gps was....bijzonder. Ik kon er geen pokemon op spelen, want ik was nooit waar ik was op de gps. Ook een keer in een vreemde stad een fietsroute proberen te krijgen, maar begreep geen hol van de route. Keek ik hoe de straat heette waar ik stond, bleek mijn telefoon's gps me heel ergens anders te hebben neer gezet |:(
pi_197093084
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef z80 het volgende:

Met de S serie nooit problemen gehad. Vond het wel prettige toestellen. Was enkel wennen aan de "schil" die Samsung. er overheen gooit.
En dat! Ik zat niet te wachten op een Samsungschil.
pi_197093139
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Deze: https://www.amazon.com/An(...)7/ref=dp_ob_title_bk

Meest saaie kaft ook, maar het is een anatomieboek.
Illustraties vinden is moeilijk, maar alle illustraties zijn in deze stijl:
[ afbeelding ]

Volgens mijn prof anatomie was Barone overigens een hork van een vent (had een hekel aan vrouwen, ze had hem wel eens ontmoet). Maar tekenen kon ie wel :P .
Zou mijn lief ook blij van worden :)
De tekening voorop vind ik wel heel mooi trouwens ook.
pi_197093153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was voor heel veel prachtige medische boeken ook een vrij gangbare prijs. Ze gaan er volgens mij vooral van uit dat dokters en professoren die boeken willen hebben. Arme medische student zonder doktersinkomen -O-
Ja klopt. Is ook de reden dat geen enkel handboek vanuit de uni verplicht wordt. Relevante illustraties worden wel als lesmateriaal verstrekt (mogen we dus officieel ook niet verspreiden).

Ik heb wel wat handboeken, maar de duurde zijn dan wel 2e hands. En eentje wel aangekocht via een groepsaankoop via de uni. Prachtig fysiologieboek. 90 euro. (normale prijs 120, dus dat is ook best 'goedkoop', want het is geen dun boekje).
pi_197093177
Ja, ik kwam ook van een Samsung toen ik naar moto G ging, wat een verademing!

Iemand toevallig geïnteresseerd in een gloednieuwe Apple Watch series 6 hier? Maat (44/40mm) en kleur (spacegrey, zilver, goud, blauw) zelf te kiezen, ¤50 goedkoper dan als je m in de winkel haalt. Nog geseald en bon kan op je naam gezet worden. Ik kan bij dat ASR vitality er eentje aanschaffen en door veel te sporten elke maand wat cashback krijgen, maar heb al een Garmin.
pi_197093192
Ja, die schil is wel een dingetje. Ik ben een opensource Android gewend nu (LineageOS) want ik zat nu op de gekraakte Xiaomi die eerst van B was, en daarvoor had ik de Motorola Moto G 2015 (still going strong, maar poeptraag en waardeloze camera). Dus ik ben "kale" Android gewend.

GPS is volgens mij afhankelijk van welke telefoon en niet per se van het merk. B z'n voorvorige Chinese telefoon had ook GPS om te huilen. M'n vaders Samsung tablet zit er telkens 200 m naast.
pi_197093215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zou mijn lief ook blij van worden :)
De tekening voorop vind ik wel heel mooi trouwens ook.
Tekening is een andere uitgave geloof ik. Degene die je kunt kopen hebben allemaal zo'n saaie witte kaft met enkel de titel.

Zelfs mijn vriend zat net even te kijken, die heeft er normaal weinig mee :D
pi_197093291
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tekening is een andere uitgave geloof ik. Degene die je kunt kopen hebben allemaal zo'n saaie witte kaft met enkel de titel.

Zelfs mijn vriend zat net even te kijken, die heeft er normaal weinig mee :D
Mja doe ik hier ook weleens.
Al liggen hier merendeels dingen over de menselijke anatomie...
Heb zelf nooit oz de neiging om zoiets te kopen... maar trek ze hier toch af en toe wel uit de kast :)

En qua kaft.. mooie kaft is altijd leuker maar uiteindelijk gaat het om de binnenkant natuurlijk
pi_197093331
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja klopt. Is ook de reden dat geen enkel handboek vanuit de uni verplicht wordt. Relevante illustraties worden wel als lesmateriaal verstrekt (mogen we dus officieel ook niet verspreiden).

Ik heb wel wat handboeken, maar de duurde zijn dan wel 2e hands. En eentje wel aangekocht via een groepsaankoop via de uni. Prachtig fysiologieboek. 90 euro. (normale prijs 120, dus dat is ook best 'goedkoop', want het is geen dun boekje).
Da's aardig van ze. Ik zat aan honderden euro's, volgens mij totaal over de 1000 euro mijn eerste jaar. Alle basis biologie- en scheikundeboeken. Van de universiteitsbibliotheek lenen ging niet, want die hadden 4 exemplaren liggen of zo en we waren met 100-200 studenten.
pi_197093347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:19 schreef Tele6 het volgende:
Ja, die schil is wel een dingetje. Ik ben een opensource Android gewend nu (LineageOS) want ik zat nu op de gekraakte Xiaomi die eerst van B was, en daarvoor had ik de Motorola Moto G 2015 (still going strong, maar poeptraag en waardeloze camera). Dus ik ben "kale" Android gewend.

GPS is volgens mij afhankelijk van welke telefoon en niet per se van het merk. B z'n voorvorige Chinese telefoon had ook GPS om te huilen. M'n vaders Samsung tablet zit er telkens 200 m naast.
Oh de camera van mijn Motorola is wel prima eigenlijk. Het was hoe dan ook een énorme verbetering tov die Samsung, dus dan was ik al snel tevreden natuurlijk :+

De hele lol van Pokemon ging er voor mij af, want het was vaak gewoon niet mogelijk iets te vangen ook al stond ik er boven op. Maar hij sprong ook heel random van hot naar her en dan kon ik soms per ongeluk wel iets vangen wat op een heel andere plek zat. Het gaf Pokemon wel een bijzondere onbedoelde dimensie. Maar goed, dat was het ergste niet. Route en plaatsbepaling die nergens op sloeg was het ergste.

Heb nog allerlei tutorials online geprobeerd om het te fixen incl downloaden van gps fix apps en zo. Hielp niks.
pi_197093366
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh de camera van mijn Motorola is wel prima eigenlijk. Het was hoe dan ook een énorme verbetering tov die Samsung, dus dan was ik al snel tevreden natuurlijk :+

De hele lol van Pokemon ging er voor mij af, want het was vaak gewoon niet mogelijk iets te vangen ook al stond ik er boven op. Maar hij sprong ook heel random van hot naar her en dan kon ik soms per ongeluk wel iets vangen wat op een heel andere plek zat. Het gaf Pokemon wel een bijzondere onbedoelde dimensie. Maar goed, dat was het ergste niet. Route en plaatsbepaling die nergens op sloeg was het ergste.

Heb nog allerlei tutorials online geprobeerd om het te fixen incl downloaden van gps fix apps en zo. Hielp niks.
Jij had gewoon een vegan phone! :P
pi_197093521
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is het ook, het hangt ook af van het model, niet alleen het merk. Natúúrlijk heeft de Moto G uit 2015 een aardappelcamera, want het was een budgetmodel 5 jaar geleden. Je Motorola nu heeft sowieso een betere camera.
Lastig te zeggen dus of die Samsung Galaxy A41 ook slechte GPS heeft, want het is een ander model dan de Samsung die jij had.

B fixte het door een externe GPS te gebruiken die dan via Bluetooth aan z'n telefoon ging. Dat werkte best prima. Inmiddels gebruikt m'n vader het GPS-apparaatje bij de tablet, voor navigatie in de auto. Kost de eerste keer wat moeite om te verbinden, maar daarna heb je accurate GPS.
pi_197093533
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:23 schreef Candaasje het volgende:

Jij had gewoon een vegan phone! :P
Waarschijnlijk :7 Op nieuwe telefoon amper Pokemon gespeeld overigens. Voor het laatst echt met Lucky in Kijkduin. Dat was ook vervelend (Lucky O+ niet hoor), want daar waren veel te veel bijzondere Pokemon. Wat je daar in 5 minuten kon vangen, daar zou ik in Hoogeveen een maand over doen.

Nu verzamel ik gewoon allerlei achievements, toys, pets, mounts en kleding in wow O+ Genoeg te verzamelen :+ (zonder allemaal troep in je huis _O_ )
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 14:29:03 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197093580
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat! Ik zat niet te wachten op een Samsungschil.
Daarom ook Motorola, dat is Android zonder iets erover, dacht ik.
pi_197093634
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, bijna geen schil. :Y
pi_197093678
Maar ik denk toch wel graag een OLED scherm te willen, en die Motorola is ook groter dan ik eigenlijk wilde, dus dan valt hij op 2 fronten toch af. :@
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 14:30:52 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197093679
Verder boeit me de camera in een telefoon niets, liefst geven ze daar zo min mogelijk aan uit.
pi_197093684
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:29 schreef derLudolf het volgende:

Ik had ook beter moeten weten dan een Samsung te kopen. Heel vroeger had ik ook een gewone Motorola mobiele telefoon en die beviel ook al zo enorm goed O+
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 14:31:51 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197093728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef Tele6 het volgende:
Maar ik denk toch wel graag een OLED scherm te willen, en die Motorola is ook groter dan ik eigenlijk wilde, dus dan valt hij op 2 fronten toch af. :@
Volgens mij zijn er tegenwoordig meerdere uitvoeringen van de Moto G? Moto G, G Plus en nog een smaakje
pi_197093818
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er tegenwoordig meerdere uitvoeringen van de Moto G? Moto G, G Plus en nog een smaakje
Ik had nu in Tweakers op die van 200-nogwat euro geklikt met Android 10. Dat was de G Plus geloof ik. Maar ik zal nog eens kijken.
pi_197093839
Ik vind een goede camera in een telefoon toch wel erg fijn hoor. Ik vind de camera in mijn telefoon nu zo goed dat ik geen echte camera meer meeneem.

Niet goed genoeg als fotografie echt je hobby is en je kunstzinnige beelden wil maken, maar voor de normale foto's echt helemaal top.
pi_197094373
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik had nu in Tweakers op die van 200-nogwat euro geklikt met Android 10. Dat was de G Plus geloof ik. Maar ik zal nog eens kijken.
Alle Motorola's die ik kan vinden die Android 10 hebben, zijn groter dan ik eigenlijk wil. Sowieso zijn alle telefoons groter dan ik eigenlijk wil :') maar ik vind 6.8 of 6 inch nog best een verschil. Ik neig nu naar de Sony Xperia 10 II, na ook wat negatievere dingen te hebben gelezen over de Samsung die ik overwoog (idd veel rotzooi-apps, fragiele buitenkant, relatief weinig accu).
pi_197095045
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Stiertjes van melkkoeien niet, die worden binnen enkele weken gedood of soms tot een maand of 6 aangehouden
Als ik boerderijvlees koop doe ik dat wel eens bij een melkveehouder (Blaarkoppen), en die houdt alle stiertjes aan, laat ze castreren, lekker groot groeien en dan slachten. Dus ook in die sector gebeurt het, en dat zou best kunnen gaan groeien als er nog wat meer mensen overstappen van supermarktvlees naar 'beter vlees'. Een boer als deze kan niet aan de vraag naar vlees voldoen, en dat hoor ik van alle boerderijen die vlees van eigen erf zelf uitventen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197095117
Hoewel 2020 een vreemd jaar was had ik toch enkele hoogtepuntjes.
Werewolf
pi_197095491
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:48 schreef Tele6 het volgende:
De app waarmee ik een "gratitude journal" bijhoud en bijhoud hoe ik me voel en bijhoud hoe ik geslapen heb, heeft zichzelf gebackupt O+ dus ik ben die data (meer dan een jaar!) niet kwijt *G* *G*

Nu overweeg ik toch om m'n vorige telefoon een tijdje te blijven gebruiken. Hij trekt Wordfeud en de journal-app en Whatsapp en Gmail, en meer heb ik ook eigenlijk niet nodig tot ik weer op vakantie ga en navigatie nodig heb...
De oude telefoon kan geen 4G maar ik kom toch amper het huis uit ( = van de wifi af).
Hmmm.
Even wachten kan sowieso geen kwaad.

Iemand nog telefoontips? Ik zat al naar de Sony Xperia 10 II en de Samsung Galaxy A41 te kijken (relatief klein, relatief nieuw, niet bizar duur).
Ik heb een refurbished iphone SE gekocht. Niet duur en wel lekker klein, ben er erg tevreden over.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197096094
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hoewel 2020 een vreemd jaar was had ik toch enkele hoogtepuntjes.
Vertel :)

Hier ook wel trouwens O+
pi_197096220
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Als ik boerderijvlees koop doe ik dat wel eens bij een melkveehouder (Blaarkoppen), en die houdt alle stiertjes aan, laat ze castreren, lekker groot groeien en dan slachten. Dus ook in die sector gebeurt het, en dat zou best kunnen gaan groeien als er nog wat meer mensen overstappen van supermarktvlees naar 'beter vlees'. Een boer als deze kan niet aan de vraag naar vlees voldoen, en dat hoor ik van alle boerderijen die vlees van eigen erf zelf uitventen.
Ah ja ik had het eigenlijk meer over de Holsteiners, die grootste tak van de melkveehouderij houdt dergelijke kalveren zelden lang aan. Blaarkoppen zijn eigenlijk al dubbeldoel-koeien, dus wat lucratiever om wel ouder te laten worden. Maar inderdaad, die moet je wel castreren dan ja.
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 15:42:57 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197096289
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Bovendien kun je met Blaarkoppen die voldoende leveren voor gewone melkveebedrijven :P

Wel mooie beesten trouwens.
pi_197096359
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ook wel trouwens O+
Twee keer naar zee, Zoo Antwerpen, ...
Werewolf
pi_197096699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ook wel trouwens O+
Hier ook zeker O+ voelt wel een beetje raar om te zeggen, maar op sommige vlakken was het een mooi jaar
  woensdag 30 december 2020 @ 15:58:17 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197096829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hier ook zeker O+ voelt wel een beetje raar om te zeggen, maar op sommige vlakken was het een mooi jaar
Eens O+
pi_197097238
Ik heb wat covid-paranoia opgelopen met kerst, geloof ik. Ik voelde me gisteren vermoeider dan normaal, en vandaag was ik buiten adem nadat ik 4 trappen opgelopen was met twee treden tegelijk, dus dan heb ik covid toch? 8)7
B was er gisteren, en die merkte niks bijzonders aan me. Hij stelde voor dat ik pas covid zou hebben als ik keelpijn had, of daadwerkelijke benauwdheid, of koorts.
Maar misschien heb ik morgen wel keelpijn en zijn dit vroege signalen van covid.
Zouden jullie voor een test gaan? Dat zou betekenen dat ik niet bij B kan zijn met zijn verjaardag / OEN.
pi_197098194
@Tele6 ...dan zou ik zo maar een test gaan doen.
Niks paranoia, gewoon realistisch gezien de situatie.
Zelf scoor ik ook op de app https://decoronacheck.nl/ de laatste weken.
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 16:38:58 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197098326
Zo eten, ragu bolognese. Vanochtend om 10u begonnen, heeft de hele dag staan pruttelen en ruikt heerlijk.

Gelukkig een dikke pan vol dus er kan ook nog wat en de vriezer.
pi_197098556
Ik ben nog een keer de trappen opgerend en nu was ik niet buiten adem 8)7

Ik baal een beetje van de timing. Als ik nu voor een test ga (met een hoge kans dat die negatief is) zit ik met B z'n verjaardag alleen thuis.
Ik geloof dat vermoeidheid geen reden is om te testen. @AnneX
In de Coronamelder app staat hij in ieder geval niet in het lijstje.
pi_197098806
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:45 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Twee keer naar zee, Zoo Antwerpen, ...
Dat klinkt fijn ja
pi_197098950
Ik zou toch voor de zekerheid testen @Tele6. Heb geen keelpijn maar gevoelige keel, niet verkouden maar snotterig, wel meer niezen, mini hoestje wat ik eigenlijk nooit heb. Het is allemaal niet 100% goed. Maar omdat ik 7 dagen geleden voor het laatst binnen 1,5 meter bij iemand ben geweest dacht ik, voor de zekerheid maar testen.
Op de heenweg een enorme hoosbui, dus zal ik nu wel enorm verkouden worden. En m’n regencape is ook lek -O-
pi_197099097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nog een keer de trappen opgerend en nu was ik niet buiten adem 8)7

Ik baal een beetje van de timing. Als ik nu voor een test ga (met een hoge kans dat die negatief is) zit ik met B z'n verjaardag alleen thuis.
Ik geloof dat vermoeidheid geen reden is om te testen. @:AnneX
In de Coronamelder app staat hij in ieder geval niet in het lijstje.
Adem in... adem uit... ;)

Benauwdheid na inspanning, zonder een enkele andere klacht is geen reden tot testen.
Dan heb je juist kans op een vals negatieve uitslag. En inderdaad de wachttijd tot je die uitslag hebt.
pi_197099135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou toch voor de zekerheid testen @:Tele6. Heb geen keelpijn maar gevoelige keel, niet verkouden maar snotterig, wel meer niezen, mini hoestje wat ik eigenlijk nooit heb. Het is allemaal niet 100% goed. Maar omdat ik 7 dagen geleden voor het laatst binnen 1,5 meter bij iemand ben geweest dacht ik, voor de zekerheid maar testen.
Op de heenweg een enorme hoosbui, dus zal ik nu wel enorm verkouden worden. En m’n regencape is ook lek -O-
Gevoelige keel, snotterig, dát zijn klachten.
Moe zijn omdat je vier trappen hebt opgerend.. is dat niet. Zeker niet als dat de tweede keer niet zo is.
pi_197099175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou toch voor de zekerheid testen @:Tele6. Heb geen keelpijn maar gevoelige keel, niet verkouden maar snotterig, wel meer niezen, mini hoestje wat ik eigenlijk nooit heb. Het is allemaal niet 100% goed. Maar omdat ik 7 dagen geleden voor het laatst binnen 1,5 meter bij iemand ben geweest dacht ik, voor de zekerheid maar testen.
-O-
Gelukkig komt verkoudheid van een virus en niet van een hoosbui. Alsnog niet comfortabel :*

@Cat-astrophe
Ik ben in maart ook een hele tijd benauwd/moe geweest en wat toen het beste hielp was meditatie :P ik zit mezelf enorm te stressen omdat ik van ieder klein dingetje bang word dat het corona is, en dan word ik benauwd van de stress, en daar krijg ik dan weer stress van.
Toen B er gisteravond tot vanochtend was, ben ik ook geen enkel moment benauwd geweest :')
Ik ga proberen het een beetje los te laten denk ik, en zodra ik iets van keelpijn/snot/koorts krijg, meteen isoleren en testen. Klinkt zinnig?
pi_197099307
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gevoelige keel, snotterig, dát zijn klachten.
Moe zijn omdat je vier trappen hebt opgerend.. is dat niet. Zeker niet als dat de tweede keer niet zo is.
Dit.
En benauwd zijn kan je jezelf ook inbeelden.
Zo voelde ik me bij de eerste zoveel persconferenties ook meteen benauwd :') kwartier daarna steeds niets meer.
pi_197099379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

-O-
Gelukkig komt verkoudheid van een virus en niet van een hoosbui. Alsnog niet comfortabel :*

@:Cat-astrophe
Ik ben in maart ook een hele tijd benauwd/moe geweest en wat toen het beste hielp was meditatie :P ik zit mezelf enorm te stressen omdat ik van ieder klein dingetje bang word dat het corona is, en dan word ik benauwd van de stress, en daar krijg ik dan weer stress van.
Toen B er gisteravond tot vanochtend was, ben ik ook geen enkel moment benauwd geweest :')
Ik ga proberen het een beetje los te laten denk ik, en zodra ik iets van keelpijn/snot/koorts krijg, meteen isoleren en testen. Klinkt zinnig?
Klinkt heel zinnig ^O^
En je ziet aan mij: je hoeft er niet doodziek van te worden. Alleen meteen heel veel lekkere dingen eten, want áls je positief getest wordt heeft dat wellicht weinig zin meer :')

Geldt ook voor @Kaatje1 nu snoepen! :P
pi_197099382
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit.
Zo voelde ik me bij de eerste zoveel persconferenties ook meteen benauwd :') kwartier daarna steeds niets meer.
Net zoals dat je meteen jeuk krijgt als iemand over hoofdluis begint })
pi_197099421
Benauwd is bij mij lastig, ik heb soms last van hyperventilatie zeker bij spanningen of wanneer ik erop let, niet handig.

@Tele6 heb je ook een koortsthermometer? Volgens mij is verhoging ook een indicatie, maar dan moet je natuurlijk weten wat je normale temperatuur is
pi_197099430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]

*krabkrab* :X :(
pi_197099472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Yep :D
pi_197099484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Benauwd is bij mij lastig, ik heb soms last van hyperventilatie zeker bij spanningen of wanneer ik erop let, niet handig.

@:Tele6 heb je ook een koortsthermometer? Volgens mij is verhoging ook een indicatie, maar dan moet je natuurlijk weten wat je normale temperatuur is
Nee, ik heb geen koortsthermometer :@
Ook werkelijk geen idee wat mijn normale temperatuur zou moeten zijn dus.
Aan het begin van de corona dacht ik nog dat het wel handig kon zijn om een thermometer te hebben, maar toen waren ze overal uitverkocht en daarna heb ik er niet meer aan gedacht :')
pi_197099833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen koortsthermometer :@
Ook werkelijk geen idee wat mijn normale temperatuur zou moeten zijn dus.
Aan het begin van de corona dacht ik nog dat het wel handig kon zijn om een thermometer te hebben, maar toen waren ze overal uitverkocht en daarna heb ik er niet meer aan gedacht :')
Herkenbaar. Tenminste: dat mijn thermometer in maart kapot bleek en ik ergens in september eraan dacht een nieuwe te kopen. Meest simpele model, de rest idd uitverkocht.
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 17:32:26 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197100408
Werkbank schoongemaakt, ingepakt met plastic, radio afgestemd op de 94.5, frituurpan op z'n plek gezet.

Zo de beslagemmers even voor de dag toveren en dan begint morgenochtend het bakspektakel weer.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:41:23 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197100724
Frituurpan in de vaatwasser geparkeerd, en toen was ik wel even klaar met voorbereiden :P
pi_197100908
Drie dagen, twee nachten logeerbezoek gehad O+
Zo gezellig, lekker eten, biertjes drinken, bitterballen van de krokettenkunst proeven. Laaaaaaaat naar bed, redelijk op tijd eruit.

Nu 3 dagen bijkomen en hopen dat de koortslip wegtrekt voordat 'ie doorbreekt.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:52:03 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197101101
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 17:52:48 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197101131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:41 schreef fietsie het volgende:
Frituurpan in de vaatwasser geparkeerd, en toen was ik wel even klaar met voorbereiden :P
Ik heb een speciaal voor oliebollen. Die hoefde ik alleen maar even van boven te halen en even beetje stof d'r af te vegen.

Ik heb twee merken arachideolie, wat een verschil in kleur :o
pi_197101192
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarschijnlijk :7 Op nieuwe telefoon amper Pokemon gespeeld overigens. Voor het laatst echt met Lucky in Kijkduin. Dat was ook vervelend (Lucky O+ niet hoor), want daar waren veel te veel bijzondere Pokemon. Wat je daar in 5 minuten kon vangen, daar zou ik in Hoogeveen een maand over doen.

Nu verzamel ik gewoon allerlei achievements, toys, pets, mounts en kleding in wow O+ Genoeg te verzamelen :+ (zonder allemaal troep in je huis _O_ )
Die telefoon van jou was zo maf _O-

Ik heb een Moto G Plus. Hij is groot. Na een week weet je niet beter. Ik vind het wel maf dat een grote telefoon weer hips is, vroeger moest het juist zo klein mogelijk.
Ik vind het wel een enorm nadeel dat er geen knoppen meer onderaan het scherm zitten. Alles moet met swypen en dat werkt echt minder prettig. Na 3 maanden ben ik nog niet gewend.
Spoilers!
pi_197101253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:41 schreef fietsie het volgende:
Hier is hij net uit de vaatwasser. Straks maken we zelf friet met kroketten van de kunstenaar. 2 Nieuwe smaken, ik ben erg benieuwd.

De oliebollen worden hier aan huis geleverd door de muziekvereniging. Appelflappen halen we bij de fruitteler.
Spoilers!
pi_197101333
Net klaar met de oliebollen *O*

Verder gaan we voor ons nieuwe bier houtsnippers weken in whisky. We dachten met 2 liter wel klaar te zijn, maar hadden uiteindelijk 6 liter nodig :D
De verkoopster van de slijterij zal wel denken...
pi_197101359
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:46 schreef sigme het volgende:
Drie dagen, twee nachten logeerbezoek gehad O+
Zo gezellig, lekker eten, biertjes drinken, bitterballen van de krokettenkunst proeven. Laaaaaaaat naar bed, redelijk op tijd eruit.

Nu 3 dagen bijkomen en hopen dat de koortslip wegtrekt voordat 'ie doorbreekt.
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier is hij net uit de vaatwasser. Straks maken we zelf friet met kroketten van de kunstenaar. 2 Nieuwe smaken, ik ben erg benieuwd.

De oliebollen worden hier aan huis geleverd door de muziekvereniging. Appelflappen halen we bij de fruitteler.
Ik wil oooook krokettenkunst ;( En oliebollen. En appelflappen.

Klinkt als een goed logeergebeuren sigme ^O^

Welke smaken heb je L_S?
pi_197101549
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

Ik wil oooook krokettenkunst ;( En oliebollen. En appelflappen.

Klinkt als een goed logeergebeuren sigme ^O^

Welke smaken heb je L_S?
-O-
  woensdag 30 december 2020 @ 18:09:02 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197101643
Oliebollen doe ik traditiegetrouw pas en alleen op oudjaarsdag; lekker vers nog , en eigenlijk eet ik ze alleen bij 't bakken :P
pi_197101709
Hoop dat de uitslag wel morgen voor ca 15 uur is, dan kan ik nog een paar appelflappen halen
  woensdag 30 december 2020 @ 18:15:03 #156
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197101839
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:09 schreef fietsie het volgende:
Oliebollen doe ik traditiegetrouw pas en alleen op oudjaarsdag; lekker vers nog , en eigenlijk eet ik ze alleen bij 't bakken :P
Warm het lekkerst :9
  woensdag 30 december 2020 @ 18:25:45 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197102184
Vanavond kroketten festijn *O*
Hier:
2x rendang
1x wild
1x monte
1x crab
1x salve (al weten we niet precies wat dat is :+ )

Cocktails erbij van Ron B. ^O^ w/
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197102198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:09 schreef fietsie het volgende:
Mijn man vindt ze juist een dag oud het lekkerst (beetje raar is hij wel). Ik vind er sowieso niet veel aan :+ dus hij mocht kiezen.
Net het meeste afgegeven aan mijn ouders.
pi_197102234
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Die telefoon van jou was zo maf _O-

Ik heb een Moto G Plus. Hij is groot. Na een week weet je niet beter. Ik vind het wel maf dat een grote telefoon weer hips is, vroeger moest het juist zo klein mogelijk.
Ik vind het wel een enorm nadeel dat er geen knoppen meer onderaan het scherm zitten. Alles moet met swypen en dat werkt echt minder prettig. Na 3 maanden ben ik nog niet gewend.
Het was verder wel echt een top dag qua gezelligheid O+ Jammer alleen dat ik ziek werd (en dat 2 maanden af en aan bleef...). Ik word wel steeds beter in swipen *)
pi_197102241
Ik haal gewoon oliebollen, ik heb geen friteuse en maar een klein huis en geen schuur of tuin. En de oliebollen van de kraam die tegenover de Intratuin staat zijn meer dan prima :9

Verder ga ik morgen met vriendin eerst even naar het bos (vriend is dan toch nog aan het werk) nadat ik haar heb opgehaald met de auto, daarna gaan we 'kaas'fonduen, meer lekkers eten, en verder zien we het wel.

Zin in! O+
pi_197102289
Oliebollen :r

B is een vegan gebakken cheesecake aan het maken O+ :9~
pi_197102299
quote:

[..]

Dit.
quote:

[..]

Dit.
Toen 1 collega positief getest was voelden we ons met zn 15en collectief benauwd, kortademig en "het voelt echt als een beginnende verkoudheid" :')

De helft had wel keroni, maar er was weinig relatie tussen de grootste klagers en de positieven. Overigens was mee dan de helft van de collega's op een gegeven moment ziek. De helft had corona (niet ziek) en daar boven op een aantal mensen die zieker waren dan de keronaleijers, maar geen keroni hadden... Heel verwarrnd allemaal.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197102342
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Oliebollen :r

B is een vegan gebakken cheesecake aan het maken O+ :9~
Woah! Lust je geen oliebollen? :o
pi_197102349
quote:
Ik zeg niet dat daar aan ligt... MAAR toevallig is het wel allemaal.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:30:25 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197102355
Misschien helpt het wel dat ik nog nooit gekochte oliebollen heb geproefd die in de buurt van smakelijk kwamen...
pi_197102379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[..]

Toen 1 collega positief getest was voelden we ons met zn 15en collectief benauwd, kortademig en "het voelt echt als een beginnende verkoudheid" :')

De helft had wel keroni, maar er was weinig relatie tussen de grootste klagers en de positieven. Overigens was mee dan de helft van de collega's op een gegeven moment ziek. De helft had corona (niet ziek) en daar boven op een aantal mensen die zieker waren dan de keronaleijers, maar geen keroni hadden... Heel verwarrnd allemaal.
Klinkt erg verwarrend inderdaad :D
pi_197102396
Ik moet nog 1 keer naar buiten dit jaar en ik heb mn schoenen nog aan... Ik heb nog tot 8 uur :D
  woensdag 30 december 2020 @ 18:32:08 #168
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197102413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moet nog 1 keer naar buiten dit jaar en ik heb mn schoenen nog aan... Ik heb nog tot 8 uur :D
En dan morgen nog de hele dag.
pi_197102418
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef fietsie het volgende:
Misschien helpt het wel dat ik nog nooit gekochte oliebollen heb geproefd die in de buurt van smakelijk kwamen...
Ik heb in mijn leven wel al héél veel echt smerige oliebollen geproefd ja. Vooral als een club of vereniging die dan in van die plastic zakken bij de supermarkt hadden gekocht. En dan niet de vers gebakken, maar die zakken waarvan ik het vermoeden heb dat ze in de zomer al gebakken waren. Man man man wat smerig.
pi_197102419
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik haal gewoon oliebollen, ik heb geen friteuse en maar een klein huis en geen schuur of tuin. En de oliebollen van de kraam die tegenover de Intratuin staat zijn meer dan prima :9

Verder ga ik morgen met vriendin eerst even naar het bos (vriend is dan toch nog aan het werk) nadat ik haar heb opgehaald met de auto, daarna gaan we 'kaas'fonduen, meer lekkers eten, en verder zien we het wel.

Zin in! O+
Elke keer als ik jouw plannen lees denk ik "wat knus en leuk"
Veel plezier morgen *O*
pi_197102427
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je per se nog even buiten moet doen :7
pi_197102452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dan morgen nog de hele dag.
Morgen kom ik denk ik mn bed niet eens uit :D Laat staan de deur :D
pi_197102467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je per se nog even buiten moet doen :7
Dingen halen die tot 8 uur gehaald kunnen worden *O*
pi_197102478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja. :')
Als ze net vers zijn tolereer ik ze, maar ik ga ze niet voor mijn lol eten.
pi_197102489
10 jaar geleden was er geen winkel open na 5 uur, maar nu in paniek als je ergens voooor 20.00 uur moet zijn hoor :D

(op 3 minuten en 10 seconden lopen :') )
pi_197102493
Ik ga morgen namiddag mijn laatste logeerkitten de deur uit schoppen *O* O+
  woensdag 30 december 2020 @ 18:35:17 #177
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197102517
Wij fietsen mirgeb als het goed is baar mn zusje en dan snachts weer terug..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wish us luck 8)7
  woensdag 30 december 2020 @ 18:35:23 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197102523
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Morgen kom ik denk ik mn bed niet eens uit :D Laat staan de deur :D
Maar je weet wel dat OEN niet vanavond is?
pi_197102534
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

Dingen halen die tot 8 uur gehaald kunnen worden *O*
Boodschappen :7
pi_197102544
Kitten gaat een andere deur in, waar hij heel veel kroelen en knuffels en aandacht krijgt. En een wat meer sociale katervriend dan die twee drama’s van mij :')
pi_197102556
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
*G*

Moeten er nog rare toeren uitgehaald worden om het beestje te ont-corona-en of is dat geen zorg? (Ken verhalen over beesten die afgepoetst moesten worden, maar dat was volgens mij in de tijd dat we geen idee hadden van waarlangs corona zich kon verspreiden)
  woensdag 30 december 2020 @ 18:36:12 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197102566
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Toch allemaal in 2020 de deur uitgeschopt *O*
pi_197102574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
10 jaar geleden was er geen winkel open na 5 uur, maar nu in paniek als je ergens voooor 20.00 uur moet zijn hoor :D

(op 3 minuten en 10 seconden lopen :') )
mwoah, 6 uur. Tenminste 30 jaar geleden in het durpie waar ik vandaan kom ergens in Drenthe waren de winkels tot 6 uur open. De slager tot 5 uur.
pi_197102604
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Barreltje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wish us luck 8)7
Schenk er nog 1 in, Barrel :D
pi_197102615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Barreltje het volgende:
SPOILER
Wish us luck 8)7
Scheveningen....dat is toch rond OEN een beetje het Veen van het Westen?
pi_197102616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

*G*

Moeten er nog rare toeren uitgehaald worden om het beestje te ont-corona-en of is dat geen zorg? (Ken verhalen over beesten die afgepoetst moesten worden, maar dat was volgens mij in de tijd dat we geen idee hadden van waarlangs corona zich kon verspreiden)
Bij mijn aprilnest neb ik er inderdaad een doekje overheen gehaald.

Nu is de enige concessie dat hij vannacht niet bij me mag slapen (ik bereid me voor op een nacht vol MIEW). En morgen nog vaker handjes wassen als ik hem aanhaal. En het is vanaf nu klaar met de kitten kusjes hier ;(
pi_197102621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar je weet wel dat OEN niet vanavond is?
Ja?
pi_197102646
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

mwoah, 6 uur. Tenminste 30 jaar geleden in het durpie waar ik vandaan kom ergens in Drenthe waren de winkels tot 6 uur open. De slager tot 5 uur.
Ja, maar de bakker had dan na lunchtijd al ongeveer niks meer liggen. Onze bakker fungeerde ook als cafetaria zodat hij aan het eind van de middag nog wat te doen had :D
pi_197102654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Toch allemaal in 2020 de deur uitgeschopt *O*
Livin’ on the edge B-)
pi_197102761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:38 schreef Tele6 het volgende:

Ja, maar de bakker had dan na lunchtijd al ongeveer niks meer liggen. Onze bakker fungeerde ook als cafetaria zodat hij aan het eind van de middag nog wat te doen had :D
Dat klopt wel :') Dan kon je alleen nog terecht voor gebakjes en koekjes en zo.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:49:18 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197103008
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Schenk er nog 1 in, Barrel :D
Ging toch bijna 3 posts goed :+
pi_197103063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ging toch bijna 3 posts goed :+
Vakkundig gebruik van de sts hier ^O^
En op tijd op de rem getrapt :+
pi_197103353
Zo binnen. Broek uit broek uit!
pi_197103395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mij doe je er ook echt geen plezier mee. Heb wel eens bij syrische mensen een soort mini oliebollen gehad (formaat soepbal) en dan gedrenkt in een soort rozen/suikerwater. Dat was wel lekker
pi_197103458
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Kaatje1 het volgende:

Mij doe je er ook echt geen plezier mee. Heb wel eens bij syrische mensen een soort mini oliebollen gehad (formaat soepbal) en dan gedrenkt in een soort rozen/suikerwater. Dat was wel lekker
Dit klinkt niet meer als oliebol hoor 8-) Lijkt me wel lekker.
pi_197103494
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het klinkt als net zo oliebol als een donut. :P
pi_197103529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Tele6 het volgende:

Het klinkt als net zo oliebol als een donut. :P
Donuts vind ik dan weer alleen lekker nèt uit de frituur. En ook al die donuts met glazuur en andere fratsen mogen ze wat mij betreft zelf houden.
pi_197103554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik haalde er heel sterkt de olie smaak van oliebollen uit brrrr. Wel fijn dat ze zomklein waren (en nog veel meer wel lekkers was)
pi_197103573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Donuts vind ik dan weer alleen lekker nèt uit de frituur. En ook al die donuts met glazuur en andere fratsen mogen ze wat mij betreft zelf houden.
Vers uit de frituur, beetje poedersuiker erop ^O^
pi_197103685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef Tele6 het volgende:

Vers uit de frituur, beetje poedersuiker erop ^O^
Nom nom nom :9

Mooie herinneringen aan kerstmarkt in Hereford, wandelend over de spoorbrug in dikke vlokken sneeuw en dan op de markt heerlijk warme, verse donuts met alleen wat kaneelpoedersuiker O+
  woensdag 30 december 2020 @ 19:39:36 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197105150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nom nom nom :9

Mooie herinneringen aan kerstmarkt in Hereford, wandelend over de spoorbrug in dikke vlokken sneeuw en dan op de markt heerlijk warme, verse donuts met alleen wat kaneelpoedersuiker O+
En een grote cider om het weg te spoelen?
pi_197105248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:39 schreef fietsie het volgende:

En een grote cider om het weg te spoelen?
Eh nee. Chocolademelk natuurlijk. Of Gluhwein O+
  woensdag 30 december 2020 @ 19:42:05 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197105283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eh nee. Chocolademelk natuurlijk. Of Gluhwein O+
Ook lekker :) (Ik was ooit in het Hereford Museum of Cider :P )
pi_197105556
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:42 schreef fietsie het volgende:

Ook lekker :) (Ik was ooit in het Hereford Museum of Cider :P )
Ja, de Strongbow fabriek staat daar :Y De eerste keer dat ik er ws was in de hrfst en het rook ongelofelijk naar appel(sap) in de lucht :+
  woensdag 30 december 2020 @ 19:50:10 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197105684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, de Strongbow fabriek staat daar :Y De eerste keer dat ik er ws was in de hrfst en het rook ongelofelijk naar appel(sap) in de lucht :+
Ah, dat "overkwam" mij toen ik voor 't eerst in Cork was, een destilleerderij O-)

Volgens mij ben ik iedere dag dat ik ooit in de UK geweest ben bij iets met alcohol geweest. :@
En dan nu nagenoeg niets meer drinken..

[ Bericht 11% gewijzigd door fietsie op 30-12-2020 19:55:13 ]
pi_197106053
Morgenavond dus een vuurkorf buiten en de rij is uitgenodigd, op afstand.
“Gezellig” waren de reacties in de buurtapp.
Wij zwaaien wel even op afstand. De hapjes en frituur zie ik wel langsgaan en doorgegeven worden.
Verder met z’n tweeën gezellig doen, misschien facetimen met broers en samen champie drinken om een gedenkwaardig jaar af te sluiten.
Mn.X haalt nog oliebollen hier of daar. Er zijn drie ‘goeie’ bakkers in de buurt.
pi_197106317
Inmiddels hangen er een stuk of 40 kaarten op de deur.
Het grappige vind ik ieder jaar, dat er geen 2 dezelfde zijn. >:O

Succes met bakken Ludolf en fietsie!
  woensdag 30 december 2020 @ 20:04:34 #208
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197106439
Ik haal oliebollen bij een kraam. Verder niet veel bijzonders. Ik ga om 22:00 slapen, want die kleine komt toch echt tussen 06:00 en 07:00 en ik heb geen zin om brak de dag door te komen met een stuiterende peuter.
pi_197106454
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:56 schreef AnneX het volgende:
Morgenavond dus een vuurkorf buiten en de rij is uitgenodigd, op afstand.
“Gezellig” waren de reacties in de buurtapp.
Wij zwaaien wel even op afstand. De hapjes en frituur zie ik wel langsgaan en doorgegeven worden.
Verder met z’n tweeën gezellig doen, misschien facetimen met broers en samen champie drinken om een gedenkwaardig jaar af te sluiten.
Mn.X haalt nog oliebollen hier of daar. Er zijn drie ‘goeie’ bakkers in de buurt.
Een vuurkorf klinkt al snel gezellig O+

Voel je je alweer een beetje de oude?
pi_197106528
Ik ben weer afgekickt van de gedachte om toch naar de gebakskraam te gaan.

Want 1. Ik hou niet van oliebollen en 2. ik vanavond alweer veel te veel gegeten. :')

Ik heb wel nog genoeg restjes van de rijsttafels om nog een week te eten.
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 20:15:41 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197106934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben weer afgekickt van de gedachte om toch naar de gebakskraam te gaan.

Want 1. Ik hou niet van oliebollen en 2. ik vanavond alweer veel te veel gegeten. :')

Ik heb wel nog genoeg restjes van de rijsttafels om nog een week te eten.
Wat heeft de gebakskraam dan wat je wel lust? :D
pi_197106982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vuurkorf klinkt al snel gezellig O+

Voel je je alweer een beetje de oude?
Té gezellig, vrees ik. 8/9 huishoudens, in alle generaties van jong tot senior.
Dan verwacht ik dat 2 jonge gezinnen nog langskomen uit het dorp, voor opa en oma.
Affijn, zojuist het journaal gezien. Drama nieuws! 8)7

De oude ? 🤪 neuh, naar buiten slaat de koude lucht op de rauw gehoeste keel.
En mijn stem is stuk. Na de vakantie eens even met de Zangjuf overleggen.
En een filmpje over Bubbelen opzoeken.
pi_197107036
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dan verwacht ik dat 2 jonge gezinnen nog langskomen uit het dorp, voor opa en oma.

Ah ja, bubbelen moest ik ook van de logopedist na een hele winter keelontsteking. Even een rietje zoeken met een grotere doorsnee dan een normaal rietje. :Y
pi_197107129
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Wat heeft de gebakskraam dan wat je wel lust? :D
Eigenlijk niets, maar dat realiseer ik me altijd pas nadat ik het in m'n waffel heb gepropt.
pi_197107224
Zijn er mensen, die naar I.M. kijken?
Het is erg goed qua verhaal, qua vormgeving, qua acteurs. Ramsey Nasr O+
Voelt alleen wel erg intiem en voyeuristisch om bovenop de liefdesgeschiedenis van Conny en Ischa te zitten!
pi_197107346
M'n laptopje heeft zojuist de geest gegeven, laadconnector stuk, er komt bijna geen stroom meer in.
Gelukkig heb ik sinds een maand ofzo een nieuw laptopje van de baas, dus die maar opgegraven. Per toeval ligt dat ding in dit huis, het ligt standaard in het andere huis zodat ik hier of daar kan thuiswerken zonder laptop in de fietstas.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:25:09 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197107403
quote:
11s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef sigme het volgende:
M'n laptopje heeft zojuist de geest gegeven, laadconnector stuk, er komt bijna geen stroom meer in.
Gelukkig heb ik sinds een maand ofzo een nieuw laptopje van de baas, dus die maar opgegraven. Per toeval ligt dat ding in dit huis, het ligt standaard in het andere huis zodat ik hier of daar kan thuiswerken zonder laptop in de fietstas.
Stekkertje stuk? Of hij laadt niet op?
pi_197107406
quote:
11s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef sigme het volgende:
Ook al! :o

Boks met mijn telefoon. :P

Bij jou klinkt het alsof je nog wel spul eraf kon halen voordat hij definitief ten onder ging? :)
pi_197107607
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ah ja, bubbelen moest ik ook van de logopedist na een hele winter keelontsteking. Even een rietje zoeken met een grotere doorsnee dan een normaal rietje. :Y
En hielp het? was je je stem kwijt?

@sigme a refurbushed laptop of ipad dan? Lukt het met een ander kabeltje?
pi_197107639
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:16 schreef AnneX het volgende:

Van een afstandje zwaaien en glimlachen ;)

Enne, wat is bubbelen? :o
pi_197107739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Van een afstandje zwaaien en glimlachen ;)

Enne, wat is bubbelen? :o
https://shop.vocalcenter.nl/product-categorie/bubbelen/ Ergens had ik een filmpje, even zoeken morgen.
Voorbeeld https://m.facebook.com/watch/?v=1816536738361885&_rdr
pi_197107757
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:sigme a refurbushed laptop of ipad dan? Lukt het met een ander kabeltje?
Ik was enorm schor en na een paar minuten raakte ik mijn stem kwijt. Met het bubbelen en andere oefeningen werd het steeds beter. Nu gebruik ik mijn stem op een betere manier, waardoor ik mijn stembanden niet meer zo mishandel ^O^ en ik ben sinds de logopedie m'n stem niet meer kwijt geweest.
pi_197107900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Stekkertje stuk? Of hij laadt niet op?
Stekkertje in orde, connectortje binnen in laptop losse contactjes denk ik. Hij pingelt ook al weken (het geluidje van usb-connectie kwijt/terug en komt met grote regelmaat met meldingen over storingen door een usn-apparaat (er zit geen usb-apparaat aan). Het is een 5 jaar oude peaq (huismerk mediamarkt).
pi_197107910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Elke keer als ik jouw plannen lees denk ik "wat knus en leuk"
Veel plezier morgen *O*
Dankjewel! :*
Kneuterig, maar dat is soms ook gewoon heel fijn, haha.

*verder teruglezen gaat*
  woensdag 30 december 2020 @ 20:35:25 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197107947
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Stekkertje in orde, connectortje binnen in laptop losse contactjes denk ik. Hij pingelt ook al weken (het geluidje van usb-connectie kwijt/terug en komt met grote regelmaat met meldingen over storingen door een usn-apparaat (er zit geen usb-apparaat aan). Het is een 5 jaar oude peaq (huismerk mediamarkt).
Ah ja, Peaq heb ik ook 2,5 jaar gehad. En toen met veel plezier met een hamer verwerkt tot een in de vuilnisbak passend pakketje, na demontage van de SSD.
pi_197107986
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:sigme a refurbushed laptop of ipad dan? Lukt het met een ander kabeltje?
Nee, ander kabeltje gaat dit niet fixen, en ik heb dus toevallig een spiksplinternieuwe véél sjiekere laptop dan ik ooit zou kopen gewoon hier voor mezelf klaar liggen. Hendig hoor, thuiswerkregelingen.
pi_197108067
quote:
oooh, dit had ik moeten weten toen ik een enorme keelontsteking had :o Daarna nooit meer kunnen gillen of hoge tonen halen. Doet gewoon niks. Nul geluid :{
pi_197108106
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ook al! :o

Boks met mijn telefoon. :P

Bij jou klinkt het alsof je nog wel spul eraf kon halen voordat hij definitief ten onder ging? :)
Ik heb al jaren nooit niks echt 'er op' staan, alles op een los geheugenkaartje en/of cloud. Dus dat is gelukkig geen probleem.
pi_197108177
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:38 schreef AnneX het volgende:
@:Isa Meer over bubbelen https://www.stemoptimaal.nl/blog/bubbelen-voor-volwassenen/
Scheelt weer googlen😉
Dank! Ik vind het reuze interessant :@ Had er ech tnog nooit van gehoord en ziet er heel nuttig uit voor zingen (en gillen :+ ).
pi_197108209
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:38 schreef sigme het volgende:

Ik heb al jaren nooit niks echt 'er op' staan, alles op een los geheugenkaartje en/of cloud. Dus dat is gelukkig geen probleem.
Op mijn laptop staat ook helemaal niks :7
pi_197108308
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dank! Ik vind het reuze interessant :@ Had er ech tnog nooit van gehoord en ziet er heel nuttig uit voor zingen (en gillen :+ ).
Bubbelen werkt echt heel fijn :Y
Ontspant de stembanden en zorgt zo voor gezonder stemgebruik en beter bereik.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:42:02 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197108318
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op mijn laptop staat ook helemaal niks :7
Muv een miljoenmiljard megabytes WoW binaries? (Of maken die het niet zo bont als de makers van The Elderscrolls Online meer?)
pi_197108421
quote:
Ik heb hem even gekopieerd naar de whatsapp van kantoor vol met ajax-fans 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197108429
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:42 schreef fietsie het volgende:

Muv een miljoenmiljard megabytes WoW binaries? (Of maken die het niet zo bont als de makers van The Elderscrolls Online meer?)
WoW en WoW addons. Maar die addons zet ik zo weer over vanaf de pc en WoW kan je zo weer downloaden. Geen idee hoe groot dat tegenwoordig is.
pi_197108884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kon ook nooit gillen :Y

en een geluid dat er inmiddels uit komt! _O-

Mocht je er eens de tijd en het budget voor hebben, kan het helemaal geen kwaad om eens een paar keer een logopedist te bezoeken. Zeker als je een beroep hebt waarvoor je veel praat. Ik heb het gedaan toen ik als bijbaantje een dag in de week onderwijs gaf, en het hielp me enorm om te leren hoe ik luid en verstaanbaar kon praten, maar ook hoe ik zo kon praten dat ik een klein groepje mensen kon helpen maar niet fluisterde (want dat is slecht voor je stem). :)
pi_197109019
Ik zou eigenlijk ook eens een logopediste moeten zoeken. Ik praat natuurlijk nogal snel, en hoewel ik het zelf vaak niet eens door heb - pas als ik mezelf terug hoor heb ik moeite met mezelf verstaan :') - komt het bij veel mensen nog wel eens gehaast of zenuwachtig over. Ook als ik zelf dus gewoon kalm ben vanbinnen. Niet handig.
pi_197109031
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Handig :Y

Mijn telefoon had wel een boel foto's en appjes, maar van die appjes is het eigenlijk wel goed dat ze niet voor eeuwig blijven staan en de foto's had ik voor het grootste deel wel in Google Foto's staan of op mijn computer of een usb-stick. Ik maakte me alleen zorgen om mijn dagboek-app, maar die bleek zichzelf in mijn Google Drive geparkeerd te hebben _O_ (mooi: ook als de app ten onder gaat kan ik de gegevens uit een json-bestandje terughalen).

Je mag je werklaptop dus privé gebruiken? Of is dit een andere dan waar je normaal je werk op doet? :)
pi_197109038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef Tele6 het volgende:

Mocht je er eens de tijd en het budget voor hebben, kan het helemaal geen kwaad om eens een paar keer een logopedist te bezoeken. Zeker als je een beroep hebt waarvoor je veel praat. Ik heb het gedaan toen ik als bijbaantje een dag in de week onderwijs gaf, en het hielp me enorm om te leren hoe ik luid en verstaanbaar kon praten, maar ook hoe ik zo kon praten dat ik een klein groepje mensen kon helpen maar niet fluisterde (want dat is slecht voor je stem). :)
Mijn astma medicatie zorgt er nu denk ik ook voor dat ik na een boel praten echt heel hees klink. Het heeft wel iets sexy's, maar iets zegt me dat er iets mis gaat met de stembanden. Een logopediste is niet eens zo'n slecht idee.

AnneX, ik hoop dat het me je stem helemaal in orde komt :* Want zou maar wat stom zijn dat als je weer kán zingen met andere mensen, het niet goed wil wegens rauw gehoeste stem.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:56:47 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197109129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

pi_197109144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn astma medicatie zorgt er nu denk ik ook voor dat ik na een boel praten echt heel hees klink. Het heeft wel iets sexy's, maar iets zegt me dat er iets mis gaat met de stembanden. Een logopediste is niet eens zo'n slecht idee.

AnneX, ik hoop dat het me je stem helemaal in orde komt :* Want zou maar wat stom zijn dat als je weer kán zingen met andere mensen, het niet goed wil wegens rauw gehoeste stem.
Ik klink soms ook nog steeds wel schor, dat gaat er kennelijk nooit echt vanaf. Maar het doet in ieder geval geen zeer meer om te praten. Heb jij wel eens dat het zeer doet?

Ik vond de prijs van de logopedist nog wel meevallen. Met een beetje geluk krijg je zelfs een deel vergoed als je het via je huisarts vraagt. (Die gaat eerst nog ff in je keel kijken en bepalen of je niet ook langs een KNO-arts moet. Je kan ook knobbeltjes of zo op je stembanden hebben waar je schor van wordt. Maar meestal is dat pas een kwestie als de schorheid niet weggaat met logopedie, had ik begrepen.)
pi_197109155
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

:?
  woensdag 30 december 2020 @ 20:59:15 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197109249
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:?
Dat er toch in het dagelijks leven nieveel te gillen valt?
pi_197109285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Handig :Y

Mijn telefoon had wel een boel foto's en appjes, maar van die appjes is het eigenlijk wel goed dat ze niet voor eeuwig blijven staan en de foto's had ik voor het grootste deel wel in Google Foto's staan of op mijn computer of een usb-stick. Ik maakte me alleen zorgen om mijn dagboek-app, maar die bleek zichzelf in mijn Google Drive geparkeerd te hebben _O_ (mooi: ook als de app ten onder gaat kan ik de gegevens uit een json-bestandje terughalen).

Je mag je werklaptop dus privé gebruiken? Of is dit een andere dan waar je normaal je werk op doet? :)
Dat een belangrijk appje zich backupt is wel fijn!

De werklaptop mag prive gebruikt worden en is in gewone modus ook gewoon een normale windows10-masjien. Als ik erop wil werken moet ik een VM-verbinding openen. Dus eigenlijk is het exact hetzelfde als m'n eigen laptopje, met uitzondering van de office-installatie op de 'prive-kant'. Nog maar eens een keertje zien of ik die kan overharken.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:00:17 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197109324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb jij die dinges voor je neus ook nog? Mijn huisarts wilde me ineens zien ipv verlengen van de verstrekking
pi_197109330
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef Tele6 het volgende:

Ik klink soms ook nog steeds wel schor, dat gaat er kennelijk nooit echt vanaf. Maar het doet in ieder geval geen zeer meer om te praten. Heb jij wel eens dat het zeer doet?

Ik vond de prijs van de logopedist nog wel meevallen. Met een beetje geluk krijg je zelfs een deel vergoed als je het via je huisarts vraagt. (Die gaat eerst nog ff in je keel kijken en bepalen of je niet ook langs een KNO-arts moet. Je kan ook knobbeltjes of zo op je stembanden hebben waar je schor van wordt. Maar meestal is dat pas een kwestie als de schorheid niet weggaat met logopedie, had ik begrepen.)
Nee, doet nooit zeer. Of hees, of geen geluid. Geen geluid is raar als je wel geluid probeert te maken 8-)

En vergoed zal wel niet, want hoog eigen risico :+ En geen aanvullende verzekering waar logopedie in zit.
pi_197109380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:

Dat er toch in het dagelijks leven nieveel te gillen valt?
Tuurlijk wel :o Achtbanen en enge films en zo!

Overigens lach ik ook raar sindsdien. Ik vind mijn lach echt über stom :') Kan een logopediste je ook weer leuk doen lachen? O-)
pi_197109406
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:00 schreef fietsie het volgende:

Heb jij die dinges voor je neus ook nog? Mijn huisarts wilde me ineens zien ipv verlengen van de verstrekking
Ja, die heb ik nog :Y
pi_197109453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Overigens lach ik ook raar sindsdien. Ik vind mijn lach echt über stom :') Kan een logopediste je ook weer leuk doen lachen? O-)
Kan best hoor. Bij mij heeft het alles wat ontspannener gemaakt, dus ook lachen kan minder geforceerd/hees/schor klinken.
pi_197109498
“ Logopedie krijgt u vergoed uit uw basisverzekering. U krijgt deze vergoeding als u naar een zorgverlener met een contract voor uw behandeling gaat. Met deze zorgverleners hebben wij namelijk afspraken gemaakt over kwaliteit en prijzen.”

Tja, hoog eigen risico ...wel weer aftrekbaar volgend jaar.
2020: Anamnese en onderzoek na verwijzing ¤ 81,-
Reguliere individuele zitting ¤ 41,-
Individuele zitting preverbale logopedie ¤ 81,-
Toeslag voor behandeling aan huis ¤ 23,-
Eenmalig logopedisch onderzoek (op medische indicatie) ¤ 81,-
  woensdag 30 december 2020 @ 21:07:23 #251
63722 z80
I fink you freaky
pi_197109627
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

Andere afdeling fiets. Paar deuren verderop.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:08:35 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197109676
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wellicht een hilarische logopediste?
  woensdag 30 december 2020 @ 21:08:57 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197109694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, die heb ik nog :Y
Ik kan nie verzinnen waarom er nu ineens een consult nodig is
pi_197109732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:08 schreef fietsie het volgende:

Misschien als je klachten nog bestaan dat de ha nader onderzoek wil of misschien andere neusspray proberen?
  woensdag 30 december 2020 @ 21:10:42 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_197109766
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat een belangrijk appje zich backupt is wel fijn!

De werklaptop mag prive gebruikt worden en is in gewone modus ook gewoon een normale windows10-masjien. Als ik erop wil werken moet ik een VM-verbinding openen. Dus eigenlijk is het exact hetzelfde als m'n eigen laptopje, met uitzondering van de office-installatie op de 'prive-kant'. Nog maar eens een keertje zien of ik die kan overharken.
Meeste laptops hebben een hdd/ssd/M2 die er uit kan en aangesloten kan worden op een andere computer. Al dan niet in een externe behuizing met een usb poort.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:11:31 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197109814
Volle maan O+
pi_197109888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:11 schreef Barreltje het volgende:
Volle maan O+
Ik leerde gisteren dat dat een Cold Moon heet :7
pi_197110025
Ik moet nog opruimen. Geen zin. Maar morgen amper tijd, ik ken dat. Dus het moet maar.
pi_197110590
Ik weet niet meer wie het vroeg maar onze kroketten waren alisia, stilton, rendang en bospaddenstoel. Alisia en bospaddenstoel waren nieuw. Alisia mag zeker blijven maar de bospaddenstoel heeft de rendang van de eerste plaats verstoren :9
Spoilers!
pi_197110721
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar onze kroketten waren alisia, stilton, rendang en bospaddenstoel. Alisia en bospaddenstoel waren nieuw. Alisia mag zeker blijven maar de bospaddenstoel heeft de rendang van de eerste plaats verstoren :9
Die is zo lekker
  woensdag 30 december 2020 @ 21:38:04 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197111101
Zow,, 8 giga goudreinetten omgezet in gesuikerde kaneelplakken voor de appelflappen van morgen.

pi_197111169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:38 schreef fietsie het volgende:
Zow,, 8 giga goudreinetten omgezet in gesuikerde kaneelplakken voor de appelflappen van morgen.
:9~
pi_197111301
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gek wel, ja.
Gaat over corticosteroïden neusspray toch?
Ik gebruik die echt al jaren dagelijks en nog geen enkele keer voor op consult hoeven terug komen.
Sinds corona ook weer astma medicatie en anti allergie pillen erbij, anders om de haverklap verkouden. Normaal was dat natuurlijk nooit echt een probleem, maar ja, nu toch wat onpraktisch. Ze waren half december op en ik kon direct 14 en 20 dec weer gaan testen en tm vandaag verkouden geweest. Vanmorgen weer m'n anti allergie pillen gekregen, bij de lunch genomen en sinds een uur erna niet meer geniest en nauwelijks nog snotneus. Voorlopig nog maar blijven slikken dus..
  woensdag 30 december 2020 @ 21:43:02 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197111321
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:11 schreef Barreltje het volgende:
Volle maan O+
Ik leerde dan van mn opa dat de kans groot was op voortzetting van het weerspatroon wat nu heerst, voor 3 weken. Grijs, regen en geen vorst dus.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:48:11 #265
63722 z80
I fink you freaky
pi_197111588
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Gek wel, ja.
Ik gebruik die echt al jaren dagelijks en nog geen enkele keer voor op consult hoeven terug komen.
Sinds corona ook weer astma medicatie en anti allergie pillen erbij, anders om de haverklap verkouden. Normaal was dat natuurlijk nooit echt een probleem, maar ja, nu toch wat onpraktisch. Ze waren half december op en ik kon direct 14 en 20 dec weer gaan testen en tm vandaag verkouden geweest. Vanmorgen weer m'n anti allergie pillen gekregen, bij de lunch genomen en sinds een uur erna niet meer geniest en nauwelijks nog snotneus. Voorlopig nog maar blijven slikken dus..
Antihistamine ben ik mee gestopt toen hier alles in lockdown ging. Maakt het ge-nies en loopneus toch niet meer uit. En bij twijfel of ergens heen met vreemde kan ik alsnog een pilletje nemen.
Familie, vrienden en collega's weten dat ik het hele jaar door snotter en nies.
pi_197111591
Duim voor je Kaatje, zal waarschijnlijk wel goed zitten bij je :)

Morgen komt vriend eten/'borrelen'/tv kijken.
Heb een kilo kipvleugels, 2 dozen bittergarnituur voor uit de oven, appelbeignets (van de Hoogvliet enorm lekker) en een glaasje boerenjongens >:O

Vond t aardig wat maar weinig vergeleken bij alle borrel- en gourmetboxen hier :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 30 december 2020 @ 21:53:58 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_197111931
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Duim voor je Kaatje, zal waarschijnlijk wel goed zitten bij je :)

Morgen komt vriend eten/'borrelen'/tv kijken.
Heb een kilo kipvleugels, 2 dozen bittergarnituur voor uit de oven, appelbeignets (van de Hoogvliet enorm lekker) en een glaasje boerenjongens >:O

Vond t aardig wat maar weinig vergeleken bij alle borrel- en gourmetboxen hier :D
Een vriend en aan de drank? Het moet niet gekker worden.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:54:01 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197111937
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Gek wel, ja.
Ja ik heb die spray dus als vervanger voor het continue doorslikken van antihistaminica; dat hoef ik nu alleen nog maar als ik (verwacht) in de buurt van paarden of katten te gaan komen.
pi_197112365
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja ik heb die spray dus als vervanger voor het continue doorslikken van antihistaminica; dat hoef ik nu alleen nog maar als ik (verwacht) in de buurt van paarden of katten te gaan komen.
Fijn dat het daar zo goed voor werkt!
Misschien is het consult dan om te bespreken of je idd tevreden bent nu zo? Ofzo. Maar alsnog wel gek dat dat dan niet van tevoren is aangegeven, dat ze na x tijd willen evalueren of zo.
pi_197112545
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is een reden dat ik die de tweede keer ook heb besteld O+
Maal twee. Want ik deelde alle verpakkingen met mijn ouders en maar twee bospaddestoel kan écht niet :{w
pi_197112678
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Er is een reden dat ik die de tweede keer ook heb besteld O+
Maal twee. Want ik deelde alle verpakkingen met mijn ouders en maar twee bospaddestoel kan écht niet :{w
Terecht.
Spoilers!
pi_197114006
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:53 schreef z80 het volgende:

[..]

Een vriend en aan de drank? Het moet niet gekker worden.
Beste vriend :)
En die zoete rozijnen vind ik heerlijk. Hou ook van likeurchocola'tjes zoals mon cheri of rumbonen.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:02:53 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197115719
Zow. Alle oliebollen zut schoon en vetvrij.
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 23:09:40 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197116099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef fietsie het volgende:
Zow. Alle oliebollen zut schoon en vetvrij.
Morgen nog werken dan, of ga je na werktijd nog bakken?
  woensdag 30 december 2020 @ 23:13:09 #275
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197116303
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Morgen nog werken dan, of ga je na werktijd nog bakken?
Nee ik hoop dat ik mezelf vrij bijtijds uit bed gejaagd krijg; morgen vrij.
Maar uitslapen klinkt ook wel lekker :P
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 23:21:21 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197116726
Ik hoop dat ik om 8u in de keuken sta. Rijzen zal wel wat langer duren, de kachel kan niet aan omdat het bed van ma d'r praktisch tegenaan staat :P
pi_197117339
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoop dat ik om 8u in de keuken sta. Rijzen zal wel wat langer duren, de kachel kan niet aan omdat het bed van ma d'r praktisch tegenaan staat :P
Kan je het dan niet ergens anders laten rijzen? Badkamer en daar de verwarming aan?
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 23:39:18 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197117580
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je het dan niet ergens anders laten rijzen? Badkamer en daar de verwarming aan?
Ja, kan wel. Maar een gaskachel druk je op de afstandsbediening en laat je lekker volgas loeien ;) Centrale verwarming duurt wat langer.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:40:20 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197117632
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, kan wel. Maar een gaskachel druk je op de afstandsbediening en laat je lekker volgas loeien ;) Centrale verwarming duurt wat langer.
Ik speel vals.

Teil warm water. klein krukje erin. Bak met beslag op krukje. Geheel onder plastic, handdoek erop.
pi_197117637
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Sudder vs turbo ;)
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 23:53:32 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197118214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik speel vals.

Teil warm water. klein krukje erin. Bak met beslag op krukje. Geheel onder plastic, handdoek erop.
Hmmm misschien kan ik de emmers in de badkuip zetten :D
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 23:54:33 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197118261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Sudder vs turbo ;)
Ik bak minder en 's middags heb ik niets te doen nu, dus het mag wel wat langer duren.
  donderdag 31 december 2020 @ 01:18:28 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197120992
-O-

Het is zo'n nacht dst ik zou willen dst ik mn vingwr in mn keel kon stoppen.. nu maar met emmer op de bank en wachten tot her eruit komt...
pi_197123808
Heh, cooling down op weg naar huis met een propvolle zak warme oliebollen onder mijn arm voelde daarnet wel lekker dissonant :')
Fijne OEN allemaal! O+

@Barreltje Meh, beterschap ermee joh! Misselijkheid is zó vervelend :* Nog wel wat kunnen slapen?

@Isabeau Wat lijkt het me bizar om niet te kunnen gillen! :o

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 31-12-2020 06:57:05 ]
pi_197123900
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:18 schreef Barreltje het volgende:
-O-

Het is zo'n nacht dst ik zou willen dst ik mn vingwr in mn keel kon stoppen.. nu maar met emmer op de bank en wachten tot her eruit komt...
-O- Nog geslapen?
Is t door verkeerd eten gekomen?
Hoop dat je maag rustiger is geworden.
pi_197124124
@Myraela Zak paprikaribbelchips en bij nader inzien nog een gevonden bak Hertog kersenijs kunnen de lijst af. Erbij kunnen per boodschappen vanmorgen:
- 10 oliebollen
- 4 appelbeignets
- een beest van een borrelplank met nogal wat kazen, vleeswaren, chutneys, olijven, brood en crackers :7
Hoe is de lijst daar?
pi_197124384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 07:49 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Zak paprikaribbelchips en bij nader inzien nog een gevonden bak Hertog kersenijs kunnen de lijst af. Erbij kunnen per boodschappen vanmorgen:
- 10 oliebollen
- 4 appelbeignets
- een beest van een borrelplank met nogal wat kazen, vleeswaren, chutneys, olijven, brood en crackers :7
Hoe is de lijst daar?
Ik ben het overzicht van mijn lijst even kwijt. Doordat mijn schoonvader alleen kwam gisteren en we hem wilde troosten met zijn favoriete taart, hebben we nu spekkoek en roomijs over. De chocoladeballetjes hebben we wel weggegeven. Maar hij gaf zelf een soort Italiaanse cake, waarvan we nog een kwart hebben.

En dan is de pom ook even onzeker geworden. Ik krijg maar geen reactie op mijn bestelling per mail, m'n vriend belt vanmiddag nog even na. Als dat niet doorgaat, kan ik niet beloven dat we niet last-minute nog iets te vreten bedenken. Want last-minute een fatsoenlijk borrelpakket bestellen zit er natuurlijk niet meer in. Beetje kut.

Anyhow, in de kasten nu nog:
Halve bak roomijs
Iets meer dan een kwart spekkoek
Zak bugles, met een bak heksenkaas
1 doos vega mini frituurmix
2 appelbeignets met spijs
Kwart van de Italiaanse cake

En dan hebben we ook nog alle 5 de croissants en de 2 chocoladebroodjes in de vriezer. Maar die kunnen ook best nog even blijven liggen.
pi_197124575
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 06:50 schreef minilot het volgende:
Heh, cooling down op weg naar huis met een propvolle zak warme oliebollen onder mijn arm voelde daarnet wel lekker dissonant :')
Fijne OEN allemaal! O+

:D

Beterschap Barrel. Hopelijk ben je er inmiddels vanaf :*

Ik ga zo eens kijken hoe druk het bij de oliebollenkraam is. Dan gelijk wat boodschappen doen.
Terug douchen, nog een beetje stofzuigen en dan zal het wel tijd zijn om in de auto te stappen richting vriend en bos.

En vanavond laat ik jullie wel weten of ik miljonair ben geworden en de rest van mijn dagen tussen mijn geredde koeien/lama's/varkens/kippen/schapen/geiten/etc, leef. Mijn ouders hadden voor de kerst 2 'halfjes' gekocht. We delen de prijs door 3 (ik, zus en ouders). Dus kom maar op met die 30/2= 15 miljoen. 8-)
pi_197124636
Ja, uh, ik heb ook al een staatslot dus ik ben bang, Candaasje, dat die prijs voor mij is. Dus.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197124637
Sorry.
pi_197124641
Moggeh @Candaasje, ik duim voor je ;) Edit: sorry, ik duim bij nader inzien voor @Lonaa! >:)

Nog goeie voornemens, SC-snoesjes van me? Hierzo:
- mijn belabberde Duits eens opkrikken naar acceptabel niveau. O+ Duits O+
- zodra feestjes weer mogen, een keertje een gelegenheid voor mdma (voor het eerst in jaren!) creëren
- hardloopafstand opkrikken naar halve en dan hele marathon
- behalve dat hollen ook eens zien of ik wat sterker kan worden
- eindelijk eens dat loeigrote, lelijke chalet uit de achtertuin (laten) verwijderen en nieuwe bestemming aan dat stuk tuin geven
- broertje leren koken, eerdere pogingen zijn blijven steken op ei bakken en uitleggen hoe z'n magnetron werkt :+
Heb er helemaal zin in O+

Nou jullie! *O*
pi_197124647
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:35 schreef Candaasje het volgende:
We delen de prijs door 3 (ik, zus en ouders). Dus kom maar op met die 30/2= 15 miljoen
Mis ik hier een goede grap? ;(
pi_197124649
quote:
2s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Ja, uh, ik heb ook al een staatslot dus ik ben bang, Candaasje, dat die prijs voor mij is. Dus.
Als je er maar een opvang voor kansarme hondjes uit Verweggiestan mee begint dan, dan kan ik er wel mee leven :{w
pi_197124657
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als je er maar een opvang voor kansarme hondjes uit Verweggiestan mee begint dan, dan kan ik er wel mee leven :{w
Ja, geen probleem.
pi_197124662
Geen staatslot hier, nooit eigenlijk. Zou ook werkelijk niet weten wat ik met een berg geld aan moest.
pi_197124667
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mis ik hier een goede grap? ;(
Hoezo? :P

Die 30/2 slaat op 'half lot'. 30 miljoen is de hoofdprijs.
Maar het is dus dus inderdaad 'slechts' 5 miljoen per persoon/koppel.
pi_197124673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 07:49 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Zak paprikaribbelchips en bij nader inzien nog een gevonden bak Hertog kersenijs kunnen de lijst af. Erbij kunnen per boodschappen vanmorgen:
- 10 oliebollen
- 4 appelbeignets
Hoe is de lijst daar?
Met hoeveel ben je vandaag?
Klinkt wel lekker allemaal. Van jouw lijstje van vandaag heb ik alleen de 4 beignets waarvan 2 nu mee naar 'kantoor' en 2 voor vanavond.
pi_197124675
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het las als '30 gedeeld door 2'
pi_197124685
Goede voornemens, mini. Duits ^O^ Als je wilt üben, dan roep je maar :+

Ik heb geen echte voornemens, ik ben wel van plan om in januari weer de 30 dagen yoga van Adriene te gaan doen. En verder wil ik met mijn opleiding wat langetermijndingen wat strakker gaan organiseren. Verder gaan we maar gewoon op hetzelfde spoor door.
pi_197124695
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah, het las inderdaad als: gedeeld door 3, dus 30/2. Ik heb toch werkelijk geen idee wat de hoofdprijs is en wat 'halfjes' zijn :D
pi_197124697
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:41 schreef minilot het volgende:
Moggeh @:Candaasje, ik duim voor je ;) Edit: sorry, ik duim bij nader inzien voor @:Lonaa! >:)

Nog goeie voornemens, SC-snoesjes van me? Hierzo:
- mijn belabberde Duits eens opkrikken naar acceptabel niveau. O+ Duits O+
- zodra feestjes weer mogen, een keertje een gelegenheid voor mdma creëren
- hardloopafstand opkrikken naar halve en dan hele marathon
- behalve dat hollen ook eens zien of ik wat sterker kan worden
- eindelijk eens dat loeigrote, lelijke chalet uit de achtertuin (laten) verwijderen en nieuwe bestemming aan dat stuk tuin geven
- broertje leren koken, eerdere pogingen zijn blijven steken op ei bakken en uitleggen hoe z'n magnetron werkt :+
Heb er helemaal zin in O+

Nou jullie! *O*
}:|
Ik zal het onthouden

Goh goede voornemens....

- M'n studiejaar eens halen en dus op tijd beginnen met bijhouden van de leerstof (as if... :+ )
- Meer bewegen
- Een aantal vrienden wat minder verwaarlozen
- Nog wat andere acties op touw zetten

... zoiets denk ik. Ik doe eigenlijk niet echt aan goede voornemens. Althans, ik doe daar het hele jaar aan en er komt vaak niks van terecht :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')