abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197087628
de laatste dagen van het jaar?
pi_197087632
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:44 schreef Myraela het volgende:
Mezelf inhouden niet toch naar de gebakskraam te rijden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 december 2020 @ 11:48:08 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197087696
Energielabel fixen dus.
En zo nog even de stad in laatste boodschappen en morgen alleen dan nog de appelflappen en/of appelbeignets halen. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_197087728
Bankzaken regelen, frituurpan verschonen en J overhalen dat hij best die bomen durft te kappen. En hopelijk straks naar buiten om die bomen dus te kappen.
Spoilers!
pi_197087735
Morgen een rondje langs horeca om nog een paar lekkere boxen op te halen :9

Vandaag of morgen oliebollen bakken.
pi_197087803
Werken :Y) En luisteren naar twee minecraftende mini’s :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 30 december 2020 @ 11:52:06 #7
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197087809
Onderweg naar de camping *O*
Alles mee. ALLES!
pi_197087827
Wij gaan morgen zo ontzettend veel eten voor 4 personen hebben. 3 borrelboxen voor 2 personen, 4 vissoep, een kaasplankje, een stukje worteltaart, oliebollen, appelbeignets, perenbeignets. Ik werd steeds weggestemd toen ik zei dat we echt wel genoeg hadden :')
Spoilers!
pi_197087866
Werken }:| En ik had al drie mental breakdowns omdat mijn gloednieuw laptop loopt te klooien. Waarom lopen laptops AL-TIJD te klooien :r
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197087871
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:39 schreef z80 het volgende:
Ontbijt met ossenworst, het laatste beetje. Maar zou dat spul nog wel ossenworst mogen heten. Er zit namelijk geen os in. Ja het is puur rundvlees met wat specerijen. Maar een os is een gecastreerde stier. En die zijn nauwelijks nog te vinden. En zeker niet in de vleesindustrie.
Stieren worden nog regelmatig gecastreerd hoor, vaak op jonge leeftijd omdat het anders enorme problemen in de opfok geeft, dat zijn vaak gemengde groepen qua sekse. Juist de rassen gehouden voor vlees blijven nog wel eens een jaar of 2 -3 op het bedrijf. (Stiertjes van melkkoeien niet, die worden binnen enkele weken gedood of soms tot een maand of 6 aangehouden)

Maar ossenworst kan tegenwoordig ook van koeien komen. Of dus van die melk-stiertjes. Dus dan is het inderdaad geen ossenworst.
pi_197087891
Ohja, ik ben ook nog gewoon aan het werk. Schiet wel lekker op vandaag. Altijd fijn. O+
pi_197087894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
Werken }:| En ik had al drie mental breakdowns omdat mijn gloednieuw laptop loopt te klooien. Waarom lopen laptops AL-TIJD te klooien :r
Tijd van de maand denk ik, vriend loopt hier ook al de hele week te socializen met de IT afdeling
pi_197087897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef gcjoel het volgende:
Onderweg naar de camping *O*
Alles mee. ALLES!
Veel plezier *O*
pi_197087898
Hier werkplek maken zodat ik volgende week kan werken zonder gestoord te worden EN te storen dus.

Me afvragen of mijn oude werkgever nog daadwerkelijk zn spullen terug wil EN wanneer het geld overgemaakt gaat worden.

Zenuwachtig doen voor nieuwe baan.. dat is oprecht spannend. Heb er ook onwijs zin in dus het komt vast goed.

En eh... nintendo switch/boek/haken... en dat is het wel zo’n beetje.
pi_197087933
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan morgen zo ontzettend veel eten voor 4 personen hebben. 3 borrelboxen voor 2 personen, 4 vissoep, een kaasplankje, een stukje worteltaart, oliebollen, appelbeignets, perenbeignets. Ik werd steeds weggestemd toen ik zei dat we echt wel genoeg hadden :')
Ik wilde eigenlijk ook nog een extra box halen maar mijn man vond 3 boxen en oliebollen wel genoeg :D
pi_197087975
Akkoord gegeven voor een offerte voor een airco *O*
Spoilers!
pi_197088018
Werken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197088020
Veel plezier gcjoel! *O*

En nieuwe baan, had ik even gemist, gefeli Uhmp!

Hier bezig met de studie. En eens even zien wat we moren qua lekkers moeten inslaan. Mogelijk gaan we morgen kaasfonduen met 'kaas' van Williecroft :9 (Alleen dan even op zoek naar een fondue set ... misschien heeft schoonzus er nog wel een, of schoonouders....)
pi_197088062
Uhmp, wat fijn!
Spoilers!
pi_197088063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:56 schreef Sarabi het volgende:
Ik wilde eigenlijk ook nog een extra box halen maar mijn man vond 3 boxen en oliebollen wel genoeg :D
Wat ga je allemaal halen dan? :D
pi_197088065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier werkplek maken zodat ik volgende week kan werken zonder gestoord te worden EN te storen dus.

Me afvragen of mijn oude werkgever nog daadwerkelijk zn spullen terug wil EN wanneer het geld overgemaakt gaat worden.

Zenuwachtig doen voor nieuwe baan.. dat is oprecht spannend. Heb er ook onwijs zin in dus het komt vast goed.

Spannend *O* maar komt vast helemaal goed
pi_197088066
Om 16 uur een corona test. -O- Vrijwel zeker niets aan de hand, maar ik blijf licht verkouden, beter maar zekerheid hebben. Moest eerst naar een testlocatie om 1930 waar de fietstocht naartoe over een vervelende lange dijk is. Maar nu een locatie 10 minuten fietsen
We have far more in common than that which devides us..
pi_197088112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat ga je allemaal halen dan? :D
Een gourmet box voor 2p en dan nog 2x een borrelbox voor 2p.
Maar ik zag ook nog een erg lekkere box van Smokey Goodness voorbij komen, maar het hielp niet dat we dan 3u onderweg zouden zijn om de box op te halen.
pi_197088126
Ik ga morgen als het goed is alleen weer pom ophalen. Verder hebben we nog wel zat eten in huis, maar dat is stiekem toch een stuk minder tof. :')
pi_197088137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Om 16 uur een corona test. -O- Vrijwel zeker niets aan de hand, maar ik blijf licht verkouden, beter maar zekerheid hebben. Moest eerst naar een testlocatie om 1930 waar de fietstocht naartoe over een vervelende lange dijk is. Maar nu een locatie 10 minuten fietsen
Fijn dat je nu op een betere locatie kan.
Verder fingers crossed dat het gewoon een verkoudheid is.
pi_197088140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef Uhmmpie het volgende:

Mooi nieuws, gefeliciteerd
pi_197088171
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef Myraela het volgende:
Ik ga morgen als het goed is alleen weer pom ophalen. Verder hebben we nog wel zat eten in huis, maar dat is stiekem toch een stuk minder tof. :')
Het is ook niet dat we geen eten in huis hebben :') de komende 2 weken hoef ik geen spullen voor lunch en avondeten te bestellen.

Maar dat vond ik inderdaad minder leuk. Het is toch al een saaiere dag dan normaal.
pi_197088201
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Fijn dat je nu op een betere locatie kan.
Verder fingers crossed dat het gewoon een verkoudheid is.
Vorige week woensdag voor het laatst iemand in huis gehad. Daar heb ik niets van gehoord dus zal ook wel niets zijn, maar da’s iemand die niet veel uitdoet op de maatregelen. En ik zou het fijn vinden om “gewoon” verkouden te zijn.
pi_197088231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Het is toch al een saaiere dag dan normaal.
Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.
pi_197088275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat valt hier dan wel weer mee. Ik heb echt precies niets met OEN. Dus dan zitten we vaak gewoon samen thuis. Ga ik voor 12 uur al naar bed, vanuit bed nog wat vuurwerk kijken. Ik vind het echt altijd al een saaie avond.
Ik had ook nooit iets met OEN tot een paar jaar geleden O+ sindsdien zijn we OEN gaan vieren in de Efteling.
pi_197088278
Vooral rusten.
Werewolf
pi_197088298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik had ook nooit iets met OEN tot een paar jaar geleden O+ sindsdien zijn we OEN gaan vieren in de Efteling.
Oh dan kan ik me wel voorstellen dat het nu wat saai is. :D Is het dan gewoon normale Efteling tot middernacht met attracties?
pi_197088544
@Uhmmpie gefeliciteerd met nieuwe baan!
@Tele6 ik typte hele post, topic dicht.. maar korte(re) samenvatting: kut als je door je zorgbehoefte zo'n veel kleinere keuze hebt omdat je rekening moet houden met wie met wie contracten heeft en zo! Ik heb dit jaar voor het eerst een naturapolis, hiervoor altijd volledig vrije zorgkeuze, maar wel van tevoren gecheckt en mijn eigen apotheek, m'n gewone fysio, m'n bekkenfysio en indien tóch echt nodig dit jaar m'n psychologenpraktijk hebben allemaal met deze verzekeraar een contract. Maar dat kan omdat ik dus ook precies weet waar ik heen wil als ik wat nodig heb, bij jou is dat natuurlijk heel onzeker.. en dan wil je inderdaad dat je bij zoveel mogelijk instellingen terecht kan.

Borrel boxen klinken best goed allemaal!
Ik heb nog genoeg borrel materiaal in de koelkast haha. Morgen wel even twee oliebollen en twee appelbeignets ofzo halen. Heb gister chocola en baconmayonaise en fuet aan ex meegegeven haha, scheelt weer. En toetje gegeten allebei
Nu moet nog op:
Kaas (gaat geraspt de vriezer in wat op 1jan nog over is)
Brie
Camembert
Nog een Frans kaasje
Drie bakjes crème brulee

Dat schiet al goed op dus :s)

Hoe ver ben jij al met je lijst, @minilot?

Tevens al een ommetje gehad, straks nog keer want mooi weer hier!! Heerlijk. Zou eigenlijk naar een vriendin maar nog steeds verkouden (sinds 12dec al, op 14 en 20 dec negatief getest) maar omdat ik ook moet niesen had ze dat toch liever niet (want als ik haar met gewone verkoudheid aansteek is dat natuurlijk ook kut met testen en even niks mogen enz). Zal je net zien, sinds we besloten te verzetten heb ik natuurlijk geen enkele keer meer geniest. Nou ja. Better safe than sorry, zegmaar. Denk dat het komt doordat m'n allergie pillen op waren, die heb ik vandaag weer binnen gekregen dus hopelijk snel echt weg weer.

@Kaatje1 fijn dat je toch dichterbij terecht kan! Ik hoop met je mee op een gewone verkoudheid. Toch fijn om even die bevestiging te krijgen dan.
pi_197088608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh dan kan ik me wel voorstellen dat het nu wat saai is. :D Is het dan gewoon normale Efteling tot middernacht met attracties?
Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halen :D
Meestal waren wij een van de laatste op de parkeerplaats ergens tussen half 2 en 2.

En dan met alle attracties die tijdens de winterefteling ook open zijn.

En om middernacht een vuurwerkshow.
pi_197088699
Mijn kind is even uit logeren dus vandaag wat klusjes in 't huis doen, zoals van de logeerkamer de nieuwe kinderkamer maken. Morgen een bruiloft }:| en daarna naar mijn ouders om daar OEN te vieren, het kind is daar ook :P
pi_197088751
Thanx allemaal :)

Dacht stiekem dat ik dat allang met jullie gedeeld had :)
pi_197088779
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Mijn kind is even uit logeren dus vandaag wat klusjes in 't huis doen, zoals van de logeerkamer de nieuwe kinderkamer maken. Morgen een bruiloft }:| en daarna naar mijn ouders om daar OEN te vieren, het kind is daar ook :P
Huh, hoe een bruiloft dan?
pi_197088786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bankzaken regelen, frituurpan verschonen en J overhalen dat hij best die bomen durft te kappen. En hopelijk straks naar buiten om die bomen dus te kappen.
" Van het dak weg richten " en klaar ben je toch? :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 12:27:20 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197088827
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wel een beetje een verschil tussen stad en platteland.

De 's ochtends is normaal gesproken een zoete inval, afnemers van oliebollen. 's Middags her en der even kijken bij carbidschieten. En 's avonds zitten toch wel veel mensen samen.

M'n ma heeft wat nieuwe jonge collega's uit de stad. Die hadden aangegeven dat ze de 31e wel willen werken. Sowieso zit in haar gebied bijna niemand te wachten op een buurtwerker die dag, maar verder gaat ook niemand werken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197088837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh, hoe een bruiloft dan?
Alleen de ceremonie... Dat mag nog met 30 man, maar daarna dus meteen weer naar huis :')
pi_197088930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De 's ochtends is normaal gesproken een zoete inval, afnemers van oliebollen. 's Middags her en der even kijken bij carbidschieten. En 's avonds zitten toch wel veel mensen samen.

M'n ma heeft wat nieuwe jonge collega's uit de stad. Die hadden aangegeven dat ze de 31e wel willen werken. Sowieso zit in haar gebied bijna niemand te wachten op een buurtwerker die dag, maar verder gaat ook niemand werken.
Mja ik vond het vroeger in mijn mini stadje ook een stuk leuker. Iedereen was thuis en na 12en sowieso buiten.
Eerst rond lunchtijd even langs opa en oma want oliebollen... :)
Smiddags bakte mijn moeder altijd zelf en was het zoete inval voor alle kinderen uit de buurt.
Eenmaal uitgebakken liepen er vaak nog wat buren binnen voor een oliebol en een praatje..
savonds gezellig op de bank met het gezin en na 12 uur... was eigenlijk iedereen samen buiten.

Dat mis ik wel een beetje in de grote stad.
Dooie boel bij mij in de buurt altijd.
pi_197088934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vorige week woensdag voor het laatst iemand in huis gehad. Daar heb ik niets van gehoord dus zal ook wel niets zijn, maar da’s iemand die niet veel uitdoet op de maatregelen. En ik zou het fijn vinden om “gewoon” verkouden te zijn.
Zekerheid voor alles :Y

*meld*

Uitzicht *O*

Lijf schrok zich dood: van verplaatsingen van maximaal 20 meter zomaar ruim vijf kilometer in de pootjes. Dikke blaar nu :') Maar wat was het lekker buiten O+
En geen Corona gerelateerde lijfelijke protesten ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197088965
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:

Heeft weinig met stad of platteland te maken hoor. Mijn vriendinnen gaan normaal ook gewoon naar feestjes, familie zoekt elkaar ook op. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind elke avond gezellig, maar op OEN heb ik de hele tijd het gevoel dat ik aan het wachten ben. En waarop eigenlijk?

Plus dat ik niet van vuurwerk hou en geen alcohol drink.
pi_197089002
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:27 schreef Aure het volgende:
Alleen de ceremonie... Dat mag nog met 30 man, maar daarna dus meteen weer naar huis :')
Ahja, lekker saai wel. :D Gaan ze het feest nog een ander keer inhalen zodra dat weer kan?
pi_197089026
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zekerheid voor alles :Y

*meld*

Uitzicht *O*
[ afbeelding ]
Lijf schrok zich dood: van verplaatsingen van maximaal 20 meter zomaar ruim vijf kilometer in de pootjes. Dikke blaar nu :') Maar wat was het lekker buiten O+
En geen Corona gerelateerde lijfelijke protesten ^O^
Yeah voor buiten zijn
Hoest met smaak en reuk?

Las hier net een stuk op omroep gelderland dat een aantal mensen op de Geitenkamp een soort vuurwerkoorlog in gedachten hebben en dat er ook adressen rondgaan van mensen die geklaagd hebben. Ga er maar vanuit dat de politie ook meeleest
pi_197089051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heeft weinig met stad of platteland te maken hoor. Mijn vriendinnen gaan normaal ook gewoon naar feestjes, familie zoekt elkaar ook op. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind elke avond gezellig, maar op OEN heb ik de hele tijd het gevoel dat ik aan het wachten ben. En waarop eigenlijk?

Plus dat ik niet van vuurwerk hou en geen alcohol drink.
Die laatste twee heb ik ook ja. Al vind ik siervuurwerk kijken vanuit binnen wel prima, maar in de wijk waar ik nu woon is het meer kaliber bernbommen.
Ik vier o&n al sinds middelbare school hetzelfde: thuis op de bank, oliebollen, appelbeignets, oudejaarsconference (bij voorkeur Youp), gelukkig nieuwjaar zeggen, vuurwerk kijken met vrienden van Amstel live op, naar bed.
Enige variatie zit hem in eerst bij ouders thuis en met gezin, daarna met vriend en nu alleen (maar om 00u wel even naar buiten met de andere buren die thuis zijn). Prima ook zo.
pi_197089099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Yeah voor buiten zijn
Hoest met smaak en reuk?

Las hier net een stuk op omroep gelderland dat een aantal mensen op de Geitenkamp een soort vuurwerkoorlog in gedachten hebben en dat er ook adressen rondgaan van mensen die geklaagd hebben. Ga er maar vanuit dat de politie ook meeleest
Nog steeds weg. En dat kan lang duren, telt niet als ‘quarantaine symptoom’, dus wordt saai om dagelijks te updaten :P
Ik zal af en toe wat klagen (zoals nu, als ik lees van alle lekkere boxen die iedereen haalt ;( ) en jubelen als er wat smaak terug aan het komen is.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197089171
OEN is de laatste jaren steeds ‘kaler’. Niet echt feestjes in de buurt, om het jaar moet ik werken met N dus dan ga ik liever niet te laat naar bed dus de laatste jaren eigenlijk altijd thuis in mijn eentje met een belrondje om 12 uur. Geen drama.
pi_197089313
OEN feestjes heb ik eigenlijk nooit gehad. Voorheen kwamen we wel met veel vrienden samen. En soms vier ik het met mensen hier uit de flat en dat de ene keer de hele avond, en de andere keer na 12 uur.
En vanavond gewoon alleen, en ook om 12 uur maar niet naar buiten/naar anderen. Zin in Youp maar ook de masked singer. Dat kijk ik dan vrijdag wel
pi_197089327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nicu, picu, inzo :?

Wij hebben weer lekker opgeruimd. Eerst een grote stapel grofvuil buiten gezet voor morgen. Terwijl we dat deden kregen we een berichtje van de milieustraat dat we vooral daar niet naartoe moesten gaan. Ik vond ons al zo slim om een ophaalafspraak te maken en na dat berichtje nog meer *)
We hebben ook gelijk een stapel grofvuil voor de ophaal van volgende maand gemaakt. En daarna verder met opruimen van de bijgebouwen. De bijkeuken is voor 100% opgeruimd. Zak kleding weg, 7 stuks overtollig schoonmaakspul gaat naar vriendin, lelijke en kapotte bloempot weg, 3 paar schoenen weg. Er is ook een begin gemaakt aan de stal maar daar zijn we nog wel enkele weken bezig. We zijn er inmiddels van overtuigd dat er gewoon rommel ontstaat en dat er zomaar spullen spawnen. Er is geen andere verklaring voor de enorme berg zooi die we in vier jaar tijd hebben verzameld.
Ik denk het ook :Y
Volgens dezelfde theorie die dacht dat er vanzelf muizen ontstaan als ergens graankorrels zijn, geen babymuisjes of iets nodig. :P

A en B zijn ook aan het opruimen geweest, dat was ook nodig om tussen de 100000 onderdelen van elektronica te vinden wat nodig was voor het opereren van mijn telefoon. En 100000 micro-usb kabeltjes om te kijken of de telefoon nog zou laden met een van die kabeltjes. We hebben ook een kabeltje opgeofferd om te kijken of de telefoon zou laden als we (als B vooral) het kabeltje direct aan de telefoon vast zou solderen ipv via het stekkertje.

Operatie is trouwens mislukt, patiënt wacht nu op een donororgaan. Printplaatje zou 7 januari moeten komen dus hopelijk krijgen we 'm dan aan de praat. :X
Ik ga maar een nieuwe telefoon bestellen. Net kerst-geld gehad van oma dus dat kan dan mooi O+
pi_197089330
Ook goeiemorgen, even lunchen en weer weg :)

Ik las iets over medische mondmaskers, ik denk dat ze bedoelen geen ffp maskers (filteren ingeademde lucht), maar chirurgische mondmaskers (filteren uitgeademde lucht) wel ok lijkt me :Y Verschil is ook duidelijk te zien.
pi_197089341
Oh en sorry trouwens dat ik het topic dichtdeed en geen nieuwe opende. Ik werd halverwege het schrijven van bovenstaand stuk geskypet.
pi_197089410
Ik vond het solderen zo interessant dat B nu twee DIY elektronica-setjes heeft besteld zodat ik kan leren solderen O+ we gaan 1000 ledlampjes solderen op een printplaat in de vorm van een kerstboom O+
pi_197089478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond het solderen zo interessant dat B nu twee DIY elektronica-setjes heeft besteld zodat ik kan leren solderen O+ we gaan 1000 ledlampjes solderen op een printplaat in de vorm van een kerstboom O+
Cool! En met 1000 leer je het wel lijkt me :D
pi_197089554
quote:
Ha, een hobby🤪

Saaie woensdag vandaag. MnX is naar de radio.
Veel komt los in mijn keel, nou dan weten jullie het wel. Smakelijk en Groen.

Goed Cat van je wandeling👍🏼
pi_197089601
Beetje te druk momenteel voor meeklets maar @vlindertje89 we zitten sinds gisterenavond op minus één van de anderhalve fles advocaat ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_197089660
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ha, een hobby🤪

Bah Anne :X
Verder wel wat beter inmiddels? Goed teken dat het loskomt?
pi_197089874
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ha, een hobby🤪

Jakkie @AnneX, maar dan ben je het straks wel kwijt en meer lucht hopelijk
pi_197089948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Oh en sorry trouwens dat ik het topic dichtdeed en geen nieuwe opende. Ik werd halverwege het schrijven van bovenstaand stuk geskypet.
Huh? Je hebt het oude topic toch niet gesloten?
pi_197090057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh? Je hebt het oude topic toch niet gesloten?
Nu ik terugkijk inderdaad niet :o :o
Zonet hield het topic op na wat ik had geschreven en toen ik iets wilde schrijven zei hij dat het topic vol was, dus ik dacht dat mijn post de laatste was. Maar nee dus _O-
Hij zal wel nog niet ververst hebben toen.
pi_197090063
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Officieel tot 1u, maar vaak kan je nog wel langer in attracties en eten halen :D
Meestal waren wij een van de laatste op de parkeerplaats ergens tussen half 2 en 2.

En muziek! Veel muziek.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_197090154
quote:
Vellenmankitjes O+ Daar heb ik er 100-den van in elkaar gezet. Van deursloten tot led lampjes :D
Op de LTS en MBO werd het aangeraden om zulke dingen te doen om het solderen beter en mooier te kunnen O+
pi_197090254
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:08 schreef Tally het volgende:

[..]

En muziek! Veel muziek.
Oja O+ ook erg leuk en gezellig
pi_197090280
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Ik heb morgenochtend eerst een crematie. Daarna oliebollen en appelbeignets bakken. Als ik dan nog zin heb. :')
pi_197090342
En hier geen borrelboxen. Want er was in het stadtje niks wat hier ook opgegeten zou worden. Dus heb ik zelf genoeg zooi gehaald om te maken. Morgen is hapjesdag O+
pi_197090486
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef Holyme het volgende:
Ook goeiemorgen, even lunchen en weer weg :)

Ik las iets over medische mondmaskers, ik denk dat ze bedoelen geen ffp maskers (filteren ingeademde lucht), maar chirurgische mondmaskers (filteren uitgeademde lucht) wel ok lijkt me :Y Verschil is ook duidelijk te zien.
Ik heb m'n vader toch mooi een FFP2 masker meegegeven voor de begrafenis vol covidpatiënten.

Hier met OEN gewoon met z'n tweetjes. Zal wel filmpje, oliebollen (ga ik dit jaar samen met ,'n vader bakken) en stiekem toch vuurwerk kijken worden. Wat wel heel erg raar aanvoelt is dat het morgen OEN is en ik misschien 2-3x vuurwerk heb gehoord deze maand. Normaal is de overbuurjongen vandaag ook al de hele dag bezig. Deze hele week!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197090590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb m'n vader toch mooi een FFP2 masker meegegeven voor de begrafenis vol covidpatiënten.

Ja, snap ik! En zo stond ik ook te trainen toen covid net om de hoek kwam kijken :P
pi_197091208
Wij hebben altijd wilde feesten gehad op oudjaarsavond. Toen iedereen zich begon voort te planten werd dat ietsje rustiger. De laatste 5 jaar hebben we gewoon bij vrienden thuis gezeten. Ook gezellig. We zijn maar 1 keer thuis geweest, toen was ik ziek.
Spoilers!
pi_197091845
Wij deden altijd oud en nieuw met alle ooms tantes neefjes nichtjes en aanhang / reproducties aan mn moeders kant, in t westen van t land.
Vorig jaar niet door familie omstandigheden, dit jaar niet omdat 2020.
pi_197091863
De app waarmee ik een "gratitude journal" bijhoud en bijhoud hoe ik me voel en bijhoud hoe ik geslapen heb, heeft zichzelf gebackupt O+ dus ik ben die data (meer dan een jaar!) niet kwijt *G* *G*

Nu overweeg ik toch om m'n vorige telefoon een tijdje te blijven gebruiken. Hij trekt Wordfeud en de journal-app en Whatsapp en Gmail, en meer heb ik ook eigenlijk niet nodig tot ik weer op vakantie ga en navigatie nodig heb...
De oude telefoon kan geen 4G maar ik kom toch amper het huis uit ( = van de wifi af).
Hmmm.
Even wachten kan sowieso geen kwaad.

Iemand nog telefoontips? Ik zat al naar de Sony Xperia 10 II en de Samsung Galaxy A41 te kijken (relatief klein, relatief nieuw, niet bizar duur).
pi_197092190
Ik heb een Nokia 8.1 waar ik heel blij mee ben, maar die is niet echt klein. Hiervoor had ik een Motorola Moto G ikweetnietmeerhoeveel en daar was ik ook blij mee. Maar ook die was niet echt klein.

En wat fijn van de backup *O*
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 13:56:10 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197092221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:

en geen alcohol drink.
Ik ook niet. Moet ook niet, vuurwerk is een serieuze zaak dat moet je niet doen met een bult drank in de pens :+
Net als carbid schieten, moet je ook niet bezopen doen :+
pi_197092225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ahja, lekker saai wel. :D Gaan ze het feest nog een ander keer inhalen zodra dat weer kan?
Geen idee :D
pi_197092245
quote:
Stiekem vind ik het best ook wel leuk om te doen :)
Al jaren niet gedaan trouwens.. maar wij deden het op school weleens en ik vond dat toen altijd wel tof.

Laatst kwam vriend van mij dochterlief een motortje brengen dat nog in elkaar gezet moest worden... zaten ze gezellig met zn 2en te knutselen en te solderen aan tafel.

Heel stilletjes.. vond ik dat echt heel tof O+
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 13:56:45 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197092249
@Tele6 Motorola Moto G
pi_197092381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Met de ex en dochterlief ook weleens gedaan.. echt leuk wel.
Al is met zo’n mini.. soms de avond wel lang. Laatste keer hebben we dr continu laten dansen... want zodra ze stil stond was ze moe.
En dan even dansen en dan ging het wel weer.
In de auto heeft ze volgens mij nog net gemerkt dat we het parkeerterrein af reden :)
pi_197092414
Half bijgelezen.

Ik denk niet dat uitbundigere OEN-vieringen echt met het platteland te maken hebben. Vroegâh vierden wij altijd OEN bij vrienden van mijn ouders (die overleden vriendin van m'n moeder dus), ik geloof dat we daar wel met een stuk of 20 man/vrouw zaten. Heel de dag spelletjes spelen, kniepertjes, oliebollen en appelflappen eten (allemaal zelfgebakken door diverse huishoudens), muziek, buiten sterretjes afsteken.

Later vierden we het ook wel bij mijn ouders thuis, dan zat je dus om 3 uur 's nachts met de hele buurt in een huis (was wel knus :P ). Maar ook dus een belachelijke hoeveelheid zelfgebakken oliebollen, appelflappen/beignets, toastjes, wraps...noem het maar. En dan ook met z'n allen om 12 uur naar buiten. En daarna nog gezellig ouwehoeren of ergens in een van de huizen los gaan met de karaokeset. Volgende ochtend stond dan heel de buurt samen het plein te vegen.

Laatste jaren vieren vriend en ik het of met enkele vrienden, of met z'n 2en, net hoe het uitkomt. Dit jaar dus met een vriendin erbij. Hier in de wijk is het vrijwel elk jaar behoorlijk rustig. Weinig verbondenheid tussen de verschillende huishoudens. Dat vind ik wel eens jammer (hoewel dit jaar het dus wel verstandig is.)
pi_197092436
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:56 schreef derLudolf het volgende:
@:Tele6 Motorola Moto G
Goeie ook :Y
Lijkt heel vergelijkbaar met de Samsung. Grappig genoeg is de Motorola 6.8 inch en de Samsung 6 inch met dezelfde resolutie _O- en de Motorola is LCD terwijl de andere OLED zijn.

Ohhh de Motorola heeft een veel grotere accu :D

Maar hij is wel beduidend groter, zwaarder en dikker. :{
pi_197092553
Beestachtige OENfeesten a la Lucky hier inderdaad, tot de voortplanting roet in het eten gooide. Ook toen onze hevige experimenteerjaren voorbij waren altijd nog wel xtc op oudejaarsnacht, tot Günther. :) Verder niet het soort vrienden dat op elkaar zit te wachten met OEN dus de laatste jaren thuis en/of met wat schoonfamilie en flink drank en eten. Prima, maar wel anders prima :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_197092581
quote:
Hier ook een motorola... heel tevreden mee. Een s3 geloof ik?
Heb hem hier niet bij de hand... want gebruik hem vooral voor werk.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:05:03 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092606
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Goeie ook :Y
Lijkt heel vergelijkbaar met de Samsung. Grappig genoeg is de Motorola 6.8 inch en de Samsung 6 inch met dezelfde resolutie _O- en de Motorola is LCD terwijl de andere OLED zijn.

Ohhh de Motorola heeft een veel grotere accu :D

Maar hij is wel beduidend groter, zwaarder en dikker. :{
Een samsung heeft wel heel mooi beeld. Gaat lang mee op een accu lading als je het scherm niet te fel zet. Dit in tegenstelling tot een lcd, daar is het energieverbruik tussen 60% en 95% licht te verwaarlozen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197092700
Sinds mijn Samsung een auto over zich heen heeft gehad en het nog gewoon stug bleef doen, ben ik nog meer Samsung-fan dan ik al was :P
  woensdag 30 december 2020 @ 14:08:17 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092727
Klein rondje met de fiets. Ongeveer 15KM in druil weer. Maar als buienradar dit keer wel gelijk krijg is het vanaf 17:00 droog. Kan ik een rondje wandelen en bij de netto langs voor fruit.
pi_197092806
Ik kan zo hebberig worden van mooie boeken..... alleen degene die ik nu graag zou willen, kost maar 300 dollar :')
pi_197092808
quote:
Heb ik ook. Bevalt prima ^O^
Hiervoor een Samsung en wat een *%@$ ding was dat zeg :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 december 2020 @ 14:10:27 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092814
Wel merk? Fok maakt van een aantal merken een linkje. Maar dat gaat geregeld niet goed. En verdwijnt het hele woord.
pi_197092844
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan zo hebberig worden van mooie boeken..... alleen degene die ik nu graag zou willen, kost maar 300 dollar :')
Welke wil je?

Hier aan het worstelen met mijn bol-bon.. want alles wat ik wil is bij amazon veel goedkoper...
pi_197092870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef z80 het volgende:
Wel merk? Fok maakt van een aantal merken een linkje. Maar dat gaat geregeld niet goed. En verdwijnt het hele woord.
Geen idee tegen wie je het hebt. Maar ik heb nu een m o t o r o l a en die is top en daarvoor een s a m s u n g en die was echt kut.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:12:04 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092882
Samsung. verdwijnt dus. Blijkbaar mag je het daar niet meer over hebben. :+
pi_197092896
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef z80 het volgende:
Daar heb ik an sich geen problemen mee :7
pi_197092923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef z80 het volgende:
Hiet stond het er gewoon :X

Wel op de mobiele site dus.
pi_197092972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee tegen wie je het hebt. Maar ik heb nu een m o t o r o l a en die is top en daarvoor een s a m s u n g en die was echt kut.
Wat was er kut aan? :)
pi_197092980
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Dat was voor heel veel prachtige medische boeken ook een vrij gangbare prijs. Ze gaan er volgens mij vooral van uit dat dokters en professoren die boeken willen hebben. Arme medische student zonder doktersinkomen -O-
  woensdag 30 december 2020 @ 14:14:55 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_197092990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar heb ik an sich geen problemen mee :7
Met de S serie nooit problemen gehad. Vond het wel prettige toestellen. Was enkel wennen aan de "schil" die Samsung. er overheen gooit.
pi_197093054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Welke wil je?

Hier aan het worstelen met mijn bol-bon.. want alles wat ik wil is bij amazon veel goedkoper...
Deze: https://www.amazon.com/An(...)7/ref=dp_ob_title_bk

Meest saaie kaft ook, maar het is een anatomieboek.
Illustraties vinden is moeilijk, maar alle illustraties zijn in deze stijl:

Volgens mijn prof anatomie was Barone overigens een hork van een vent (had een hekel aan vrouwen, ze had hem wel eens ontmoet). Maar tekenen kon ie wel :P .
pi_197093064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Wat was er kut aan? :)
De camera was bagger, batterij snel leeg en omg de gps was....bijzonder. Ik kon er geen pokemon op spelen, want ik was nooit waar ik was op de gps. Ook een keer in een vreemde stad een fietsroute proberen te krijgen, maar begreep geen hol van de route. Keek ik hoe de straat heette waar ik stond, bleek mijn telefoon's gps me heel ergens anders te hebben neer gezet |:(
pi_197093084
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef z80 het volgende:

Met de S serie nooit problemen gehad. Vond het wel prettige toestellen. Was enkel wennen aan de "schil" die Samsung. er overheen gooit.
En dat! Ik zat niet te wachten op een Samsungschil.
pi_197093139
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Deze: https://www.amazon.com/An(...)7/ref=dp_ob_title_bk

Meest saaie kaft ook, maar het is een anatomieboek.
Illustraties vinden is moeilijk, maar alle illustraties zijn in deze stijl:
[ afbeelding ]

Volgens mijn prof anatomie was Barone overigens een hork van een vent (had een hekel aan vrouwen, ze had hem wel eens ontmoet). Maar tekenen kon ie wel :P .
Zou mijn lief ook blij van worden :)
De tekening voorop vind ik wel heel mooi trouwens ook.
pi_197093153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was voor heel veel prachtige medische boeken ook een vrij gangbare prijs. Ze gaan er volgens mij vooral van uit dat dokters en professoren die boeken willen hebben. Arme medische student zonder doktersinkomen -O-
Ja klopt. Is ook de reden dat geen enkel handboek vanuit de uni verplicht wordt. Relevante illustraties worden wel als lesmateriaal verstrekt (mogen we dus officieel ook niet verspreiden).

Ik heb wel wat handboeken, maar de duurde zijn dan wel 2e hands. En eentje wel aangekocht via een groepsaankoop via de uni. Prachtig fysiologieboek. 90 euro. (normale prijs 120, dus dat is ook best 'goedkoop', want het is geen dun boekje).
pi_197093177
Ja, ik kwam ook van een Samsung toen ik naar moto G ging, wat een verademing!

Iemand toevallig geïnteresseerd in een gloednieuwe Apple Watch series 6 hier? Maat (44/40mm) en kleur (spacegrey, zilver, goud, blauw) zelf te kiezen, ¤50 goedkoper dan als je m in de winkel haalt. Nog geseald en bon kan op je naam gezet worden. Ik kan bij dat ASR vitality er eentje aanschaffen en door veel te sporten elke maand wat cashback krijgen, maar heb al een Garmin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')