Laten we het hopen, maar heb er vooralsnog weinig vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:49 schreef Predator40 het volgende:
Hier kunnen we zien hoe hard nederland in gaat lopen op de rest van de wereld vanaf 18 januari:
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
als ze van plan A naar plan B en nu weer terug naar plan A gaan dan ben ik ook benieuwd....quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar heb er vooralsnog weinig vertrouwen meer in.
Nee, dit is plan C. Plan A was de mensen in verzorgingstehuizen. Plan B was het zorgpersoneel. Nu willen ze zich richten op ouderen die juist thuiswonen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze van plan A naar plan B en nu weer terug naar plan A gaan dan ben ik ook benieuwd....
oh de thuiswonenden? dan heb ik het verkeerd begrepen... ik ben benieuwd wanneer plan D komt, met dit tempo komt dit morgen... misschien worden dan de jongeren eerst gevacineerd?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dit is plan C. Plan A was de mensen in verzorgingstehuizen. Plan B was het zorgpersoneel. Nu willen ze zich richten op ouderen die juist thuiswonen.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze van plan A naar plan B en nu weer terug naar plan A gaan dan ben ik ook benieuwd....
Óók, niet alleen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dit is plan C. Plan A was de mensen in verzorgingstehuizen. Plan B was het zorgpersoneel. Nu willen ze zich richten op ouderen die juist thuiswonen.
Zeker, dat kunnen ze dus nu mooi aankijken bij de andere landen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Qarrad het volgende:
De overheid zit nu ook weer het wiel uit te vinden lijkt het terwijl ze ook gewoon kunnen kijken hoe de anderen het doen met die -70, per 1000 verpakt en maximaal tweemaal vervoeren. Het is niet alsof die voorwaarden alleen voor ons gelden...
Ga toch weg. Hij is minister. Hij had gewoon moeten doordrukken. Die overlegcultuur is leuk en prima, maar op enig moment moet je gewoon beslissen. Dan maar een aanwijzing of dienstopdracht desnoods.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hij wordt ook wel ontzettend en ontzettend tegengewerkt door mensen met verschillende belangen....
Het meest verbazingwekkendste vind ik het vasthouden aan de ziekenhuislabs bij de testcapaciteit.
Ik heb laatste nog de aflevering van lubach gekeken daarover en viel van mijn stoel van het lachen, hoewel het treurig is wat voor belangen daar speelden om het te laten falen.
dus mensen die weigeren ontslaan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Hij is minister. Hij had gewoon moeten doordrukken. Die overlegcultuur is leuk en prima, maar op enig moment moet je gewoon beslissen. Dan maar een aanwijzing of dienstopdracht desnoods.
Maar waarom zou het dan niet in de guidlines van Pfizer zelf staan? Ik kan het WSJ artikel niet lezen, wie is die Mr. Sawer precies? Misschien heeft ie het over een specifieke situatie (waar ze met meer dan twee ritten sowieso de 12 uur limiet zouden overtreden. in de VS zijn de afstanden vrij groot.).quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt in dat artikel expliciet melding van gemaakt. Hoe zij daaraan komen, weet ik niet. Wel interessant om te weten, want het is een behoorlijke beperking als het wel zo is.
Ah ok. Op zich natuurlijk prima. Maar de vraag blijft waarom het allemaal zo op het laatste moment moet. Het is echt bizar dat ze vorige week nog hierover debatteren in de tweede kamer en dat De Jonge vasthoudt aan het nieuwe plan. En nu overwegen ze alweer wat anders. Het was allang duidelijk dat de gezondheidsraad adviseert om eerst kwetsbare ouderen te vaccineren. Het eerste plan kwam niet uit de lucht vallen zou je denken.quote:
Je hebt er een fan bijquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja
• De luchtvervuiling is flink omlaag
• Kinderdagverblijven mogen antivaxxers weigeren
• Donald Trump gaat het witte huis verlaten
• Otters zijn in Nederland niet meer bedreigd
• We hebben nog net carnaval kunnen vieren
• De uitstoot van stikstof wordt ingeperkt
• Hades is uitgekomen
• Forum voor Democratie is in elkaar gedondert
• Mijn 20 jaar oude Italiaanse auto heeft de APK overleefd
• Crew Dragon blijkt te werken als nieuw ruimtevaartuig
• Kleine panda geboren
Tja ach. Je moet jezelf toch een beetje opvrolijken hea. Overigens moest ik er wel wat voor Googlen, mooie is dan dat je jaaroverzichten tegenkomt van 2019, die dan concluderen met de hoop dat 2020 beter wordt dan rampjaar 2019
Waarom zou je OMT leden ontslaan? Je kunt ook gewoon afwijken van een advies...quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus mensen die weigeren ontslaan?
dan mag hij beginnen met die muts van het omt die bloed aan haar handen heeft met haar belangen in de ziekenhuislabs....
sterkte ermee...quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je OMT leden ontslaan? Je kunt ook gewoon afwijken van een advies...
Sterker nog, dat doet de regering aan de lopende band. Het is echt niet zo dat het OMT-advies een op een tot beleid wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je OMT leden ontslaan? Je kunt ook gewoon afwijken van een advies...
De kwetsbare ouderen uit de verzorgingshuizen kunnen niet (gemakkelijk) naar testlocaties. Verzorgenden kunnen dat wel. Veel thuiswonende ouderen ook.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ok. Op zich natuurlijk prima. Maar de vraag blijft waarom het allemaal zo op het laatste moment moet. Het is echt bizar dat ze vorige week nog hierover debatteren in de tweede kamer en dat De Jonge vasthoudt aan het nieuwe plan. En nu overwegen ze alweer wat anders. Het was allang duidelijk dat de gezondheidsraad adviseert om eerst kwetsbare ouderen te vaccineren. Het eerste plan kwam niet uit de lucht vallen zou je denken.
dat is HET kenmerk van paniekvoetbal en zwak leiderschap.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ok. Op zich natuurlijk prima. Maar de vraag blijft waarom het allemaal zo op het laatste moment moet. Het is echt bizar dat ze vorige week nog hierover debatteren in de tweede kamer en dat De Jonge vasthoudt aan het nieuwe plan. En nu overwegen ze alweer wat anders. Het was allang duidelijk dat de gezondheidsraad adviseert om eerst kwetsbare ouderen te vaccineren. Het eerste plan kwam niet uit de lucht vallen zou je denken.
Maar waarom besluit De Jonge dan vorige week (of wanneer was het?) om met alleen het zorgpersoneel te beginnen en verdedigt-ie dit ook in de kamer? Het advies van de gezondheidsraad om met ouderen te beginnen is uit oktober!quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De kwetsbare ouderen uit de verzorgingshuizen kunnen niet (gemakkelijk) naar testlocaties. Verzorgenden kunnen dat wel. Veel thuiswonende ouderen ook.
Wat is de volgende stap? Dat de deuren en kozijnen van onderwijsinstellingen worden dichtgelast?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Op NOS Journaal zegt een expert weer doodleuk: “tot nu toe dachten we dat kinderen niet zo meededen met Corona..”
Dit ivm de 5 UK varianten op de basisschool..
wat is dat toch elke keer met dichtlassen op FOK. Het lijkt wel alsof ik de enige ben ik naar kozijnen kijkt en denkt: dit is toch hout?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap? Dat de deuren en kozijnen van onderwijsinstellingen worden dichtgelast?
Sterker nog: er komen in de loop van het eerste kwartaal genoeg vaccins binnen voor meer dan 3,5 miljoen burgers, maar ze hebben slechts een aanpak op papier voor de eerste 613k mensen. Er zijn dus nog bijna 3 miljoen doses blanco qua besteding dan (waarvan in principe 232k eerst naar de bewoners van verpleegtehuizen en instellingen moeten).quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp overigens ook weinig van plan A, want dat zijn maar 100.000 mensen. Op zich een goed begin, maar daar zou je vrij snel klaar mee moeten zijn. Wat hadden ze met de overige 400.000 doses vaccin willen doen dan?
Misschien niet opnieuw diepgevroren?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Er wordt in dat artikel expliciet melding van gemaakt. Hoe zij daaraan komen, weet ik niet. Wel interessant om te weten, want het is een behoorlijke beperking als het wel zo is.
arbeidskracht vinden in NL is ook echt ontzettend moeilijk. Daar heeft iedere sector in NL last van.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:13 schreef Chanel5 het volgende:
Zelfs de mensen om te injecteren hebben ze nog niet genoeg, ook dat was dus nog niet geregeld.
Zo snel als dikke stront de trap op, schaam je!
Is een kleine geste naar de mensen die zo gretig betogen dat alles DICHT moet!quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is dat toch elke keer met dichtlassen op FOK. Het lijkt wel alsof ik de enige ben ik naar kozijnen kijkt en denkt: dit is toch hout?
Het probleem is wat mij betreft niet zozeer dat ze niet vasthouden aan hun originele plan. Ik krijg niet de indruk dat er voor het originele plan nou echt bijster veel is voorbereid, of dat dat überhaupt een beetje goed doordacht in elkaar stak.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Goed leiderschap is ondanks verzet toch volhouden aan je originele plan en deze tot een goed einde te brengen.
daarom wordt er ook gewijzigd van plan, want ieder verzet komt met goede argumenten die niet verlegd kunnen worden door goed onderzoek voor het eerste plan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is wat mij betreft niet zozeer dat ze niet vasthouden aan hun originele plan. Ik krijg niet de indruk dat er voor het originele plan nou echt bijster veel is voorbereid, of dat dat überhaupt een beetje goed doordacht in elkaar stak.
Zoals ik het zie is het probleem vooral dat er niet al veel eerder dit jaar verschillende scenario's zijn opgesteld en daar de bijbehorende voorbereidingen voor zijn getroffen. De Jonge heeft het over flexibel willen zijn, maar dat betekent dus dat je dingen moet voorbereiden, niet dat je elke week het plan omgooit.
Vorige maand nog, Hugo de Jonge tegen NRC (27 november):quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:13 schreef Chanel5 het volgende:
Zelfs de mensen om te injecteren hebben ze nog niet genoeg, ook dat was dus nog niet geregeld.
Bij het GGZ is er niet genoeg geld en er is ook geen geld beschikbaar voor de GGZ. Dat is kabinetsbeleid.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:17 schreef quirina het volgende:
GGZ personeel is niet belangrijk genoeg om ook met de eerste ronde inentingen mee te doen terwijl zij ook hoog risico lopen om besmet te raken door cliënten.
Wat een visionair mensen, ongekendquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorige maand nog, Hugo de Jonge tegen NRC (27 november):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)roviseren-2-a4021765
Zie het nu bij 1Vandaag inderdaad, belachelijk gewoon. Waar zijn we toch mee bezig in dit land?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:17 schreef quirina het volgende:
GGZ personeel is niet belangrijk genoeg om ook met de eerste ronde inentingen mee te doen terwijl zij ook hoog risico lopen om besmet te raken door cliënten.
-insert driedubbele facepalm-quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe meer ik dit soort achterlijke onzin lees van die kerel, hoe bozer ik word. En het grootste deel van het volk trapt er gewoon in.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja dat, praatjesmakerquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon keihard roepen dat er geen sporthallen nodig zijn en dat we net zo goed zijn voorbereid als de landen om ons heen. Vervolgens moeten er twee weken later halsoverkop 30 sporthallen worden gevonden en beginnen de andere landen met vaccineren terwijl er hier nog vacatures open staan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een visionair mensen, ongekend
Hij schijnt ook grote vrienden te zijn met grote duimquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon keihard roepen dat er geen sporthallen nodig zijn en dat we net zo goed zijn voorbereid als de landen om ons heen. Vervolgens moeten er twee weken later halsoverkop 30 sporthallen worden gevonden en beginnen de andere landen met vaccineren terwijl er hier nog vacatures open staan.
[ afbeelding ]
Martin Sawer, executive director of the Healthcare Distribution Association, which represents pharmaceutical suppliers that are involved in distribution of the vaccine.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar waarom zou het dan niet in de guidlines van Pfizer zelf staan? Ik kan het WSJ artikel niet lezen, wie is die Mr. Sawer precies? Misschien heeft ie het over een specifieke situatie (waar ze met meer dan twee ritten sowieso de 12 uur limiet zouden overtreden. in de VS zijn de afstanden vrij groot.).
Bekijk het anders: wat is het verschil tussen drie afzonderlijke ritten van drie uur, of één rit van negen uur waar je twee keer een kwartier stilstaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Die snottebellen krijgen toch ook Corona en verspreiden het als de beste, dat ze er geen last van hebben is iets anders.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is een kleine geste naar de mensen die zo gretig betogen dat alles DICHT moet!
Maar voor een zgn eigenwijs volk met een grote bek zijn we flink gedwee.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe meer ik dit soort achterlijke onzin lees van die kerel, hoe bozer ik word. En het grootste deel van het volk trapt er gewoon in.
expert in wat ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Op NOS Journaal zegt een expert weer doodleuk: “tot nu toe dachten we dat kinderen niet zo meededen met Corona..”
Dit ivm de 5 UK varianten op de basisschool..
MADquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben er wel klaar mee, ontsla die teringmongool gewoon. Die hashtag lijkt wel een fucking spiegel voor De Jonge. /woest.
er was toch gezegd dat ze zomaar 1000 man hadden ???quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:13 schreef Chanel5 het volgende:
Goed dat je het probeert maar het is verspilde moeitequote:Op dinsdag 29 december 2020 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De kwetsbare ouderen uit de verzorgingshuizen kunnen niet (gemakkelijk) naar testlocaties. Verzorgenden kunnen dat wel. Veel thuiswonende ouderen ook.
daarom moest dit al veel eerder voorbereid worden, dat snapt iedere debiel toch wel ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
arbeidskracht vinden in NL is ook echt ontzettend moeilijk. Daar heeft iedere sector in NL last van.
Nee, Randstad ( UZB) die groot deel prikkers moet leveren moet speciale opleiding gaan aanbieden omdat er veel te weinig mensen zijn die kunnen prikken op deze schaal.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er was toch gezegd dat ze zomaar 1000 man hadden ???
Dat blijktquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed dat je het probeert maar het is verspilde moeite
Huisartsen moeten dat toch gewoon kunnen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:27 schreef JosMert het volgende:
Net bij Editie NL. The shitshow van Hugo de Jonge gaat verder.
Er worden 350/400 prikkers gezocht. En die zijn niet 1,2,3 gevonden want je moet er speciale opleiding voor hebben. Kan nog maanden duren eer ze de juiste hoeveelheid mensen/prikkers hebben gevonden.
Facepalm.
Die zijn te druk volgens de LHV.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Huisartsen moeten dat toch gewoon kunnen?
Die gaan toch niet 7 dagen per week, 8 uur per dag in zo'n hal zitten prikken?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu snap ik ook wel waarom ze al die vaccins in recordtempo goedkeuren daarquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen. Als dit ons voorland is worden het zware maanden.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben er wel klaar mee, ontsla die teringmongool gewoon. Die hashtag lijkt wel een fucking spiegel voor De Jonge. /woest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hear hear
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
Want die hebben hele dagen niets te doen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt. Gaan niet prikken. Hugo😍quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zijn te druk volgens de LHV.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:27 schreef JosMert het volgende:
Er worden 350/400 prikkers gezocht. En die zijn niet 1,2,3 gevonden want je moet er speciale opleiding voor hebben. Kan nog maanden duren eer ze de juiste hoeveelheid mensen/prikkers hebben gevonden.
Facepalm.
Die laat expres z'n gezicht niet zien, hoor. Hugo wordt gewoon opgeofferd, dat is helemaal niet gek voor het aantal zetels van de VVD straks in maart.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:34 schreef Confetti het volgende:
Als Rutte niet zo'n waardeloze leider was..totaal onzichtbaar.
Daarom weghouden bij alles en iedereen die oud en dik is, te veel gerookt hebben, en opa en oma.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die snottebellen krijgen toch ook Corona en verspreiden het als de beste, dat ze er geen last van hebben is iets anders.
We zijn er klaar voor hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:27 schreef JosMert het volgende:
Facepalm.
nou het is aardig duidelijk, nederland gaat niks inlopen maar steeds verder achterlopen aankomende maanden....quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zijn te druk volgens de LHV.
Er zijn een heleboel vrijwilligers die zich hebben aangemeld (ik ken er twee) maar die worden nu niet 'gebruikt' want die kunnen niet fulltime prikkenquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:27 schreef JosMert het volgende:
Facepalm.
"we zijn er klaar voor"quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zijn er klaar voor hoor.
Dit soort zaken doet die de hele dag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:34 schreef gniffie het volgende:
[..]Wat doet die man heel de dag? Draaiboekje wat je allemaal nodig hebt tijdens iedere fase van de pandemie is toch binnen paar weekjes gemaakt zou je zeggen. Bruno natuurlijk liggen verzaken
Het is echt om woest van te worden. Wat een onkunde. Hoe veel krediet heeft deze man nog?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"we zijn er klaar voor"
"we hebben zo 1000 man om te prikken"
Dezelfde ellende als toen het bron- en contactonderzoek moest worden opgezet. Er waren genoeg mensen die wilden helpen, maar er werden zulke strikte voorwaarden gesteld dat een hoop mensen afhaakten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:37 schreef popje het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel vrijwilligers die zich hebben aangemeld (ik ken er twee) maar die worden nu niet 'gebruikt' want die kunnen niet fulltime prikken
die staat al zwaar in het rood.....quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is echt om woest van te worden. Wat een onkunde. Hoe veel krediet heeft deze man nog?
Als ik morgen 10 hartoperaties ga doen en alle 10 de patiënten gaan dood omdat ik een beroerde hartchirurg ben zegt het ziekenhuis ook niet tegen de familie: Ach, maar hij heeft zo zijn best gedaan. Jammer dat het niet lukt, maar hij werkt zo hard. Ohja, gecondoleerd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:34 schreef Confetti het volgende:
Hugo doet zijn best maar ook wanprestaties met de beste bedoelingen zijn wanprestaties.
Als Rutte niet zo'n waardeloze leider was..totaal onzichtbaar.
Laatst een frikandel op met het jasje van een kroket eromheen. Fucking geniaal. Had Hugo best wat over mogen zeggen .quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit soort zaken doet die de hele dag.
Dit soort interviewtjes waarin hij een frikandel eten vergelijkt met een vaccin nemen.
https://streamable.com/r46plq
Hopelijk maken ze even pas op de plaats met nieuwe repressie maatregelen treffen en evalueren ze ook even op hun eigen onkunde wat betreft het vaccinatieonderwerp in dit overleg. Hoe kan je het nog aan je burgers verkopen om nog strengere maatregelen te treffen, en vingertje te wijzen dat we ons niet aan de maatregelen houden als je zelf er op alle vlakken in de exitstrategie uit deze crisis er een puinhoop van maakt.quote:Kabinet overlegt over ‘zorgelijke’ Britse variant, nog geen nieuwe coronamaatregelen in aantocht
Een deel van het kabinet komt morgenmiddag bij elkaar om te overleggen over de Britse variant van het coronavirus. Hoewel de situatie volgens Haagse ingewijden ‘zorgelijk’ is, worden deze week geen nieuwe coronamaatregelen verwacht.
De situatie is zorgelijk, maar we weten op dit moment nog weinig over deze mutatie’’, zegt een Haagse ingewijde. ,,Het is niet zo dat het kabinet deze week nieuwe coronamaatregelen gaat aankondigen. Dat is pas aan de orde als het aantal besmettingen hard zou stijgen en de huidige lockdown dus niet voldoende werkt.’’
De Britse lockdown werkt kennelijk ook niet echt. Geen idee wat ze ermee denken te bereiken om hier nog meer dicht te gooien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk maken ze even pas op de plaats met nieuwe repressie maatregelen treffen en evalueren ze ook even op hun eigen onkunde wat betreft het vaccinatieonderwerp in dit overleg. Hoe kan je het nog aan je burgers verkopen om nog strengere maatregelen te treffen, en vingertje te wijzen dat we ons niet aan de maatregelen houden als je zelf er op alle vlakken in de exitstrategie uit deze crisis er een puinhoop van maakt.
Het doel lijkt niet zo relevant voor de Redteam-achtige types die pas tevreden zijn als niemand meer zijn huis uit mag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Britse lockdown werkt kennelijk ook niet echt. Geen idee wat ze ermee denken te bereiken om hier nog meer dicht te gooien.
Precies dit.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hopelijk maken ze even pas op de plaats met nieuwe repressie maatregelen treffen en evalueren ze ook even op hun eigen onkunde wat betreft het vaccinatieonderwerp in dit overleg. Hoe kan je het nog aan je burgers verkopen om nog strengere maatregelen te treffen, en vingertje te wijzen dat we ons niet aan de maatregelen houden als je zelf er op alle vlakken in de exitstrategie uit deze crisis er een puinhoop van maakt.
Ik wel hoor, dan ga je denken aan een avondklok, en het sluiten van alle bedrijven/fabrieken die niet essentieel zijn. En een verbod om de straat op te gaan. Dit is al eens besproken en ook terug te lezen in een memo die ik even niet paraat heb, dus het ligt wel degelijk op de plank.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Britse lockdown werkt kennelijk ook niet echt. Geen idee wat ze ermee denken te bereiken om hier nog meer dicht te gooien.
Is dat overal zo? ik zag mensen in gyms in the UK op insta voorbijkomen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:43 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Jeetje die opnames, en dat terwijl ze al weken in lockdown zitten als ik me niet vergis?
Ze hebben verschillende "tiers", vergelijkbaar met de risiconiveaus die wij hebben. Londen is al een tijdje in tier 4, oftewel lockdown, maar dat geldt volgens mij niet voor alle regionen van het Verenigd Koninkrijk, nee.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Is dat overal zo? ik zag mensen in gyms in the UK op insta voorbijkomen.
Het hele fucking plan en alle mogelijke scenario's hadden al klaar kunnen zijn zijn in de zomer. Het maakt niet uit wanneer die vaccins dan uitgerold worden, op dit soort plannen zit geen houdbaarheidsdatum. De GGD's en de huisartsen weten zelfs nog van niksquote:Op dinsdag 29 december 2020 18:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Precies dit.
Al maanden wordt gezegd vaccin is the only way out. En het dan als laatste aanbieden en totaal niks voorbereid hebben. 0.0.
Flikker maar op den haag.
Gaat allemaal niks helpen. Het is winter, virusseizoen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wel hoor, dan ga je denken aan een avondklok, en het sluiten van alle bedrijven/fabrieken die niet essentieel zijn. En een verbod om de straat op te gaan. Dit is al eens besproken en ook terug te lezen in een memo die ik even niet paraat heb, dus het ligt wel degelijk op de plank.
Alleen dit zoort zaken zijn niet uit te leggen als je er zelf een puinhoop van maakt op alle vlakken in de exitstrategie.
Wijkverpleegkundigen, consultatiebureauartsen, doktersassistenten, er moeten toch wel mensen te vinden die ze per toerbeurt in kunnen zetten zou je denken...quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat de vergelijking beter zou zijn als wanneer jij de directeur bent van dat ziekenhuis waar al jarenlang matige chirurgen werken en waar ook nooit echt hele complexe operaties hoefden worden uitgevoerd. Als het dan ineens misgaat met 10 complexe operaties dan ben jij als directeur wel hoofdverantwoordelijk, maar het ligt zeker niet alleen aan jou. Ook zullen sommige dingen zelfs buiten jouw macht liggen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik morgen 10 hartoperaties ga doen en alle 10 de patiënten gaan dood omdat ik een beroerde hartchirurg ben zegt het ziekenhuis ook niet tegen de familie: Ach, maar hij heeft zo zijn best gedaan. Jammer dat het niet lukt, maar hij werkt zo hard. Ohja, gecondoleerd.
Over die 1000 prikkers. Dat heeft de Gouw meerdere malen in interviews gezegd inderdaad.
moet je tegen je baas zeggen als je fout op fout op fout blijft maken.....quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:57 schreef quirina het volgende:
Niet te hard zeiken op Hugo he?
Het zijn “leerpuntjes”.
Geen fouten!
“Leerpuntjes”
Hebben zij geen boodschap aan. Het gaat puur om het laten zien dat je wat doet. Mochten wij hier ooit 30k besmettingen per dag krijgen dan is het beeld van de huidige lockdown natuurlijk te soft vergeleken met de "ernst". De meute gaat weer schreeuwen dat de overheid ons moet redden van de ondergang, en daar heb je je Spaanse lockdown.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat allemaal niks helpen. Het is winter, virusseizoen.
Mijn vader was huisarts, die prikte samen met mijn moeder en de assistente 1000 patienten in 2 dagen. Daar werd dan alles voor stilgelegd, alleen spoedzorg ging door.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wijkverpleegkundigen, consultatiebureauartsen, doktersassistenten, er moeten toch wel mensen te vinden die ze per toerbeurt in kunnen zetten zou je denken...
Vriendin van mij woont in de UK en ze zitten daar allemaal massaal alweer op het terras alsof er niets aan de hand is. Het is niet overal zo.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Is dat overal zo? ik zag mensen in gyms in the UK op insta voorbijkomen.
Tja die zaten vorige week nog in de pub bier te drinken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen. Als dit ons voorland is worden het zware maanden.
Serieus, maar dan verwacht je dus dat deze besmettingscijfers en opnamecijfers slechts uit een deel van het vk komen, anders zouden die andere gebieden ook in lockdown zitten. Dat maakt het beeld niet bepaald gunstiger.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vriendin van mij woont in de UK en ze zitten daar allemaal massaal alweer op het terras alsof er niets aan de hand is. Het is niet overal zo.
Uiteraard wel, maar ze kunnen en willen (laatst nog op tv geweest) graag een bijdrage leveren. Het is echt te gek dat straks de logistiek eromheen ons maanden langer in de shit laat zitten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want die hebben hele dagen niets te doen?
Dus kun je niet zeggen dat de lockdown daar niet werkt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vriendin van mij woont in de UK en ze zitten daar allemaal massaal alweer op het terras alsof er niets aan de hand is. Het is niet overal zo.
Tx voor het posten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Martin Sawer, executive director of the Healthcare Distribution Association, which represents pharmaceutical suppliers that are involved in distribution of the vaccine.
Gek dat je het artikel niet kan lezen.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |