In Blok 10quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je zal maar een spuitje moeten halen bij een dokter die Mengele heet
huur 500 busjes en breng het rond. in 4 dagen ben je klaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.
Ik vermoed zomaar dat dat dus niet mogelijk is, anders zou men daar toch vast al opgekomen zijn. Ik bedoel: ze maken genoeg fouten, maar ze zijn niet compleet achterlijk, denk ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.
Ja hoe meer je achter de feiten aanhobbelt, hoe vervelender het allemaal is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.
het zou je verbazen hoeveel mensen tegen out-of-the-box denken zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dat dus niet mogelijk is, anders zou men daar toch vast al opgekomen zijn. Ik bedoel: ze maken genoeg fouten, maar ze zijn niet compleet achterlijk, denk ik.
misschien iemand met voortschrijdend inzicht, dat had wel fijn geweestquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja hoe meer je achter de feiten aanhobbelt, hoe vervelender het allemaal is.
Heel sneu, maar er is vast ook iemand die wél proactief en daadkrachtig daar kan optreden.
Iemand met een achtergrond in de zorg en veel ervaring met besturen, om maar iets bizars te noemen.
vooral bij de overheidquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het zou je verbazen hoeveel mensen tegen out-of-the-box denken zijn.
niet alleen overheden hoor... hoe groter het bedrijf hoe erger het is.quote:
Ik weet niet waar die maximaal 2x vervoeren op gebaseerd is, in de guidelines van Pfizer heb ik dat niet gelezen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat schijnt dus niet zo eenvoudig te zijn:
[..]
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)-network-11607468333
Er zitten dus beperkingen aan de mogelijkheden om dit vaccin een beetje rond te rijden naar 20 verzorgingshuizen. De verpakkingshoeveelheid maakt dit dus lastiger.
5 vials oppikken, vervoeren, de ongebruikte terugbrengen. Dan mag je aannemen dat die later opnieuw vervoerd worden.quote:Sample scenario:
A point of delivery (POD) has several trays of vaccine stored in an ultra
low temperature freezer (ULTF). An immunizer assigned to vaccinate at
a local long term care facility (LTCF) picks up 5 vials for the day that will
be transported in a portable 2-8°C container from the POD. At the end of
the day, she returns the unused, undiluted vials to the POD to be stored
at 2-8°C. These vials can not be re-frozen.
https://www.team-iha.org/(...)ution-considerationsquote:• If using 2° to 8°C for transportation, POD needs to have a process to
ensure that the 12 hours available for transportation at 2° to 8°C is
not exceeded.
Er wordt in dat artikel expliciet melding van gemaakt. Hoe zij daaraan komen, weet ik niet. Wel interessant om te weten, want het is een behoorlijke beperking als het wel zo is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die maximaal 2x vervoeren op gebaseerd is, in de guidelines van Pfizer heb ik dat niet gelezen.
En hun sample scenario impliceert dat ze meer dan 2 keer vervoerd kunnen worden:
[..]
5 vials oppikken, vervoeren, de ongebruikte terugbrengen. Dan mag je aannemen dat die later opnieuw vervoerd worden.
De limiet van 12 uur wordt wel genoemd:
[..]
https://www.team-iha.org/(...)ution-considerations
Laten we het hopen, maar heb er vooralsnog weinig vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:49 schreef Predator40 het volgende:
Hier kunnen we zien hoe hard nederland in gaat lopen op de rest van de wereld vanaf 18 januari:
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
als ze van plan A naar plan B en nu weer terug naar plan A gaan dan ben ik ook benieuwd....quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar heb er vooralsnog weinig vertrouwen meer in.
Nee, dit is plan C. Plan A was de mensen in verzorgingstehuizen. Plan B was het zorgpersoneel. Nu willen ze zich richten op ouderen die juist thuiswonen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze van plan A naar plan B en nu weer terug naar plan A gaan dan ben ik ook benieuwd....
oh de thuiswonenden? dan heb ik het verkeerd begrepen... ik ben benieuwd wanneer plan D komt, met dit tempo komt dit morgen... misschien worden dan de jongeren eerst gevacineerd?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dit is plan C. Plan A was de mensen in verzorgingstehuizen. Plan B was het zorgpersoneel. Nu willen ze zich richten op ouderen die juist thuiswonen.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze van plan A naar plan B en nu weer terug naar plan A gaan dan ben ik ook benieuwd....
Óók, niet alleen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dit is plan C. Plan A was de mensen in verzorgingstehuizen. Plan B was het zorgpersoneel. Nu willen ze zich richten op ouderen die juist thuiswonen.
Zeker, dat kunnen ze dus nu mooi aankijken bij de andere landen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Qarrad het volgende:
De overheid zit nu ook weer het wiel uit te vinden lijkt het terwijl ze ook gewoon kunnen kijken hoe de anderen het doen met die -70, per 1000 verpakt en maximaal tweemaal vervoeren. Het is niet alsof die voorwaarden alleen voor ons gelden...
Ga toch weg. Hij is minister. Hij had gewoon moeten doordrukken. Die overlegcultuur is leuk en prima, maar op enig moment moet je gewoon beslissen. Dan maar een aanwijzing of dienstopdracht desnoods.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hij wordt ook wel ontzettend en ontzettend tegengewerkt door mensen met verschillende belangen....
Het meest verbazingwekkendste vind ik het vasthouden aan de ziekenhuislabs bij de testcapaciteit.
Ik heb laatste nog de aflevering van lubach gekeken daarover en viel van mijn stoel van het lachen, hoewel het treurig is wat voor belangen daar speelden om het te laten falen.
dus mensen die weigeren ontslaan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Hij is minister. Hij had gewoon moeten doordrukken. Die overlegcultuur is leuk en prima, maar op enig moment moet je gewoon beslissen. Dan maar een aanwijzing of dienstopdracht desnoods.
Maar waarom zou het dan niet in de guidlines van Pfizer zelf staan? Ik kan het WSJ artikel niet lezen, wie is die Mr. Sawer precies? Misschien heeft ie het over een specifieke situatie (waar ze met meer dan twee ritten sowieso de 12 uur limiet zouden overtreden. in de VS zijn de afstanden vrij groot.).quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt in dat artikel expliciet melding van gemaakt. Hoe zij daaraan komen, weet ik niet. Wel interessant om te weten, want het is een behoorlijke beperking als het wel zo is.
Ah ok. Op zich natuurlijk prima. Maar de vraag blijft waarom het allemaal zo op het laatste moment moet. Het is echt bizar dat ze vorige week nog hierover debatteren in de tweede kamer en dat De Jonge vasthoudt aan het nieuwe plan. En nu overwegen ze alweer wat anders. Het was allang duidelijk dat de gezondheidsraad adviseert om eerst kwetsbare ouderen te vaccineren. Het eerste plan kwam niet uit de lucht vallen zou je denken.quote:
Je hebt er een fan bijquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja
• De luchtvervuiling is flink omlaag
• Kinderdagverblijven mogen antivaxxers weigeren
• Donald Trump gaat het witte huis verlaten
• Otters zijn in Nederland niet meer bedreigd
• We hebben nog net carnaval kunnen vieren
• De uitstoot van stikstof wordt ingeperkt
• Hades is uitgekomen
• Forum voor Democratie is in elkaar gedondert
• Mijn 20 jaar oude Italiaanse auto heeft de APK overleefd
• Crew Dragon blijkt te werken als nieuw ruimtevaartuig
• Kleine panda geboren
Tja ach. Je moet jezelf toch een beetje opvrolijken hea. Overigens moest ik er wel wat voor Googlen, mooie is dan dat je jaaroverzichten tegenkomt van 2019, die dan concluderen met de hoop dat 2020 beter wordt dan rampjaar 2019
Waarom zou je OMT leden ontslaan? Je kunt ook gewoon afwijken van een advies...quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus mensen die weigeren ontslaan?
dan mag hij beginnen met die muts van het omt die bloed aan haar handen heeft met haar belangen in de ziekenhuislabs....
sterkte ermee...quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je OMT leden ontslaan? Je kunt ook gewoon afwijken van een advies...
Sterker nog, dat doet de regering aan de lopende band. Het is echt niet zo dat het OMT-advies een op een tot beleid wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je OMT leden ontslaan? Je kunt ook gewoon afwijken van een advies...
De kwetsbare ouderen uit de verzorgingshuizen kunnen niet (gemakkelijk) naar testlocaties. Verzorgenden kunnen dat wel. Veel thuiswonende ouderen ook.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ok. Op zich natuurlijk prima. Maar de vraag blijft waarom het allemaal zo op het laatste moment moet. Het is echt bizar dat ze vorige week nog hierover debatteren in de tweede kamer en dat De Jonge vasthoudt aan het nieuwe plan. En nu overwegen ze alweer wat anders. Het was allang duidelijk dat de gezondheidsraad adviseert om eerst kwetsbare ouderen te vaccineren. Het eerste plan kwam niet uit de lucht vallen zou je denken.
dat is HET kenmerk van paniekvoetbal en zwak leiderschap.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ok. Op zich natuurlijk prima. Maar de vraag blijft waarom het allemaal zo op het laatste moment moet. Het is echt bizar dat ze vorige week nog hierover debatteren in de tweede kamer en dat De Jonge vasthoudt aan het nieuwe plan. En nu overwegen ze alweer wat anders. Het was allang duidelijk dat de gezondheidsraad adviseert om eerst kwetsbare ouderen te vaccineren. Het eerste plan kwam niet uit de lucht vallen zou je denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |