Zal zeker meespelen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
En kom je dan toch weer terug bij de hoge bevolkingsdichtheid waardoor het als een lopend vuurtje kan gaan? Je bezoekt andere mensen gemakkelijker als het een uurtje reizen is dan wanneer het 3 tot 6 uur reizen is.
Huh? Klinkt alsof ze meerdere vaccinatieschema's getest hebben en dat met de beste resultaten eruit pikken. Doe je dat normaal niet in phase 1 of 2 trials? Benieuwd naar de internationale reacties indien de Britten het volgende week reeds goedkeuren...quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:38 schreef Anton91 het volgende:
De CEO van het bedrijf, Pascal Soirot, zei vorige week in gesprek met de Sunday Times dat AstraZeneca de ’winnende formule’ om de effectiviteit ’daar te krijgen waar de rest is’ nu gevonden lijkt te hebben. Binnenkort wordt daarover meer bekendgemaakt, liet een de baas van het Indiase instituut waarmee AstraZeneca samen onderzoek doet zich ontvallen. Mogelijk gaat het om een interval van 2 tot 3 maanden tussen de twee inentingen. Het bedrijf is dus nog enorm zoekende naar een subgroep waar de werkzaamheid heel hoog ligt.
Gewoon goedkeuren en spuit erin. Kappen met die bureaucratie. Of zouden er andere belangen spelen dat ze de vaccinaties en terugkeer naar normaal zo lang mogelijk uit willen stellen. Klaus Schwab zal wel niet zo blij zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:38 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-op-de-markt-in-eu
[..]
......zooi!
Ik ben zo blij dat we niet meer in druk Amsterdam wonen, maar in een heerlijk rustige wijk in een klein durp.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij de overburen hier worden as we speak de party benodigdheden geleverd...
Dat is in het verleden ook wel eens gedacht, met soms desastreuze gevolgen. De proeven die worden gedaan met vaccins zijn er niet voor niks.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gewoon goedkeuren en spuit erin. Kappen met die bureaucratie.
ja de bevolkingsdichtheid de schuld geven voor ons gedrag......quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
En kom je dan toch weer terug bij de hoge bevolkingsdichtheid waardoor het als een lopend vuurtje kan gaan? Je bezoekt andere mensen gemakkelijker als het een uurtje reizen is dan wanneer het 3 tot 6 uur reizen is.
Lekker makkelijk als je de helft van de mensen 5 of 6 doses geeft. Smerige nazi’s.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland 42K vaccinaties.
Spierballentaal.
Je zal maar een spuitje moeten halen bij een dokter die Mengele heetquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker makkelijk als je de helft van de mensen 5 of 6 doses geeft. Smerige nazi’s.
Thanks, interessant. Maar de UK lijken mij ook geen domoren die dit vaccin wel goedkeuren en dus veilig genoeg vinden. Die zien de noodsituatie wel in, dat dit zo snel mogelijk ten einde gemaakt moet worden en de vaccins zijn de enige troef hierin volgens de bewindslieden. Ook de VS was veel sneller met goedkeuring van Pfizer, ook bepaald geen domoren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is in het verleden ook wel eens gedacht, met soms desastreuze gevolgen. De proeven die worden gedaan met vaccins zijn er niet voor niks.
Andere Tijden heeft vorig jaar een goede aflevering gemaakt over de geschiedenis van het vaccinatieprogramma in Nederland, waar dit o.a. ook aan bod komt: https://www.anderetijden.nl/aflevering/810/De-vaste-prik
De daling lijkt wel ingezet, hoewel het wel super weinig lijkt na 2 weken lockdownquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Volgens Martijn Broekman moet het percentage positief richting 5% om een beetje controle te krijgen over de situatie..
Toch het jaargetijde dan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De daling lijkt wel ingezet, hoewel het wel super weinig lijkt na 2 weken lockdown
Er moet inderdaad een balans worden gevonden tussen urgentie en zorgvuldigheid. Op zich loopt de EU ook weer niet zover achter het VK en de VS aan, het is misschien een kwestie van een paar weken. En je kunt het de EMA ook niet kwalijk nemen dat ze nog geen oordeel hebben kunnen vallen over het Oxfordvaccin als ze ook geen aanvraag hebben binnengekregen om ernaar te kijken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Thanks, interessant. Maar de UK lijken mij ook geen domoren die dit vaccin wel goedkeuren en dus veilig genoeg vinden. Die zien de noodsituatie wel in, dat dit zo snel mogelijk ten einde gemaakt moet worden en de vaccins zijn de enige troef hierin volgens de bewindslieden. Ook de VS was veel sneller met goedkeuring van Pfizer, ook bepaald geen domoren.
Deze landen zijn voortvarend van start gegaan met de vaccinaties.
Dit stukje bureaucratie speelt ons lekker parten waardoor de situatie langer dan noodzakelijker aan gaat houden. Als EU zijnde moet je er alles aan doen om zo snel mogelijk die spuiten te zetten. Je wordt er gewoon cynisch van.
Lijkt mij wel nuttig om uit te zoeken welke doseringen het beste werkt voor dat er wat random spuiten gezet worden. Heb tot nu toe het idee dat AstraZeneca er een beetje een zooitje van maakt. Druk op de EMA gaat wel toenemen als dit in de Uk wordt goedgekeurd. Want dit vaccine gaat met miljoenen tegelijk uitgevoerd worden daar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gewoon goedkeuren en spuit erin. Kappen met die bureaucratie. Of zouden er andere belangen spelen dat ze de vaccinaties en terugkeer naar normaal zo lang mogelijk uit willen stellen. Klaus Schwab zal wel niet zo blij zijn.
Bron: NOS.nl liveblogquote:Kabinet overweegt thuiswonende ouderen eerder te vaccineren
Het kabinet overweegt om ook thuiswonende ouderen uit te nodigen voor de eerste vaccinaties. Vorige week zei minister De Jonge nog dat het kabinet bleef bij de vaccinatiestrategie om eerst zorgpersoneel in te enten.
Op de dag voor Kerst stelde de Gezondheidsraad in een advies dat het Pfizer/BioNtech-vaccin het beste als eerst aan ouderen kon worden gegeven, omdat het voor die groep het beste werkt. Volgens ingewijden overweegt het kabinet daarom nu ook thuiswonende ouderen voorrang te geven.
Voor kwetsbare ouderen in verpleeghuizen is het vaak moeilijk om naar een grootschalige priklocatie te komen. Omdat dat voor veel thuiswonende ouderen makkelijker is, zouden zij wel in de eerste groep geplaatst kunnen worden. De ingewijden benadrukken dat er nog geen definitief besluit genomen is over wijzigingen in de vaccinatiestrategie.
Ay caramba, weer het plan om 5 voor 12 omgooienquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Prima idee, toch?
Bij dit soort operaties is het juist de bedoeling om je rigide aan afspraken en plannen te houden, anders loopt alles in de soep.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ai caramba, weer het plan om 5 voor 12 omgooienMaar inderdaad, misschien niet zo'n slecht idee. Al begrijp ik echt niet waarom het voor mensen in verpleeghuizen nou zo'n gedoe is om ze naar de priklocaties te brengen. Zoals die oud-RIVM-topman in Nieuwsuur zei: zo moeilijk is het toch niet om een busje te huren?
Het is ergens wel goed dat men niet te rigide vasthoudt aan de gemaakte plannen, maar ik vraag me echt af waarom dit allemaal zo rommelig moet.
Exact dit. Inhoudelijk prima. Onvoorstelbaar dat dit veer zo chaotisch en last minute moet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ay caramba, weer het plan om 5 voor 12 omgooienMaar inderdaad, misschien niet zo'n slecht idee. Al begrijp ik echt niet waarom het voor mensen in verpleeghuizen nou zo'n gedoe is om ze naar de priklocaties te brengen. Zoals die oud-RIVM-topman in Nieuwsuur zei: zo moeilijk is het toch niet om een busje te huren?
Het is ergens wel goed dat men niet te rigide vasthoudt aan de gemaakte plannen, maar ik vraag me echt af waarom dit allemaal zo rommelig moet.
Je kan het ook omdraaien, de GGD kan ook naar deze verpleeghuizen toerijden met een busje en daar deze vaccins toedienen. Creatief denken in een tijd die geen baat heeft bij standaardprocedures, helaas denken ze in Den Haag daar anders over.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ay caramba, weer het plan om 5 voor 12 omgooienMaar inderdaad, misschien niet zo'n slecht idee. Al begrijp ik echt niet waarom het voor mensen in verpleeghuizen nou zo'n gedoe is om ze naar de priklocaties te brengen. Zoals die oud-RIVM-topman in Nieuwsuur zei: zo moeilijk is het toch niet om een busje te huren?
neequote:Op dinsdag 29 december 2020 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima idee, toch?
de vaccins zijn gewoon te vroeg voor een land als nederlandquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Noek het volgende:
Er is gewoon geen plan. We zitten al maanden in een pandemie en er is geen plan. De routekaart die 's middags nog even gemaakt moest worden voor de persco waar ze niks mee hebben gedaan. Het is net alsof ik naar The Office kijk.
Maar het klinkt wel als een beter idee, ja.
Dat schijnt dus niet zo eenvoudig te zijn:quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien, de GGD kan ook naar deze verpleeghuizen toerijden met een busje en daar deze vaccins toedienen. Creatief denken in een tijd die geen baat heeft bij standaardprocedures, helaas denken ze in Den Haag daar anders over.
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)-network-11607468333quote:Defrosted vials of vaccine remain stable for up to five days if kept at 2-8 degrees Celsius. They can be transported only twice and for a maximum of 12 hours on the road, said Mr. Sawer. That means not only a race to get vaccines to their intended destinations, but a need for clear communication between vaccination centers and warehouses to prevent wastage.
Ja, ik denk dat we ze even terug moeten sturen of rond mei moeten starten op 4/5 locaties.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vaccins zijn gewoon te vroeg voor een land als nederland
De Routekaartquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Noek het volgende:
Er is gewoon geen plan. We zitten al maanden in een pandemie en er is geen plan. De routekaart die 's middags nog even gemaakt moest worden voor de persco waar ze niks mee hebben gedaan. Het is net alsof ik naar The Office kijk.
volgens mij ben je vanaf het midden van het land in max 2,5 uur aan elke grens die er is. Dat is dus mooi binnen de 12 uur.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat schijnt dus niet zo eenvoudig te zijn:
[..]
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)-network-11607468333
Er zitten dus beperkingen aan de mogelijkheden om dit vaccin een beetje rond te rijden naar 20 verzorgingshuizen. De verpakkingshoeveelheid maakt dit dus lastiger.
Komt allemaal niet erg professioneel en strak geregisseerd over op me, nee.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Noek het volgende:
Zou je zo'n vriezer in een busje of kar kunnen doen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Er zitten dus beperkingen aan de mogelijkheden om dit vaccin een beetje rond te rijden naar 20 verzorgingshuizen. De verpakkingshoeveelheid maakt dit dus lastiger.
Briljant. Dat we daar niet eerder op gekomen zijn!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima idee, toch?
En je mag het maar 2 keer vervoeren. Dus heb je aan een doos met 1.000 doses niet zoveel als je naar 20 tehuzien moet met 50 mensen om te vaccineren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
volgens mij ben je vanaf het midden van het land in max 2,5 uur aan elke grens die er is. Dat is dus mooi binnen de 12 uur.
'What upsets me about the job? Wasted talent, yeah.'quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Noek het volgende:
er zijn 2351 verpleegtehuizen in NL.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou je zo'n vriezer in een busje of kar kunnen doen?
gewoon in een box met droogijs ?!?!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
dan neem je 50 doses mee....quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je mag het maar 2 keer vervoeren. Dus heb je aan een doos met 1.000 doses niet zoveel als je naar 20 tehuzien moet met 50 mensen om te vaccineren.
Wie weet. Dan moet ie op de plaats van bestemming dus een tijdje blijven staan om te ontdooien en moet je dan op die plek dus minstens 1.000 mensen vaccineren met je meegenomen doses? Want dat is de minimale verpakking, toch?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan breng je het naar een verzorgingshuis, vaccineert de daar aanwezige 200 (of whatever) bewoners + personeelsleden, brengt het daarna naar een nabijgelegen sporthal of huisartsenpost en laat daar nog 800 mensen naartoe komen die zichzelf wel kunnen vervoeren. Opgelost.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je mag het maar 2 keer vervoeren. Dus heb je aan een doos met 1.000 doses niet zoveel als je naar 20 tehuzien moet met 50 mensen om te vaccineren.
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vaccins zijn gewoon te vroeg voor een land als nederland
Denk niet dat hij perse de ontvanger van die prik wil zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is in het verleden ook wel eens gedacht, met soms desastreuze gevolgen. De proeven die worden gedaan met vaccins zijn er niet voor niks.
Andere Tijden heeft vorig jaar een goede aflevering gemaakt over de geschiedenis van het vaccinatieprogramma in Nederland, waar dit o.a. ook aan bod komt: https://www.anderetijden.nl/aflevering/810/De-vaste-prik
hij wordt ook wel ontzettend en ontzettend tegengewerkt door mensen met verschillende belangen....quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.quote:
In Blok 10quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je zal maar een spuitje moeten halen bij een dokter die Mengele heet
huur 500 busjes en breng het rond. in 4 dagen ben je klaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.
Ik vermoed zomaar dat dat dus niet mogelijk is, anders zou men daar toch vast al opgekomen zijn. Ik bedoel: ze maken genoeg fouten, maar ze zijn niet compleet achterlijk, denk ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.
Ja hoe meer je achter de feiten aanhobbelt, hoe vervelender het allemaal is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.
het zou je verbazen hoeveel mensen tegen out-of-the-box denken zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dat dus niet mogelijk is, anders zou men daar toch vast al opgekomen zijn. Ik bedoel: ze maken genoeg fouten, maar ze zijn niet compleet achterlijk, denk ik.
misschien iemand met voortschrijdend inzicht, dat had wel fijn geweestquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja hoe meer je achter de feiten aanhobbelt, hoe vervelender het allemaal is.
Heel sneu, maar er is vast ook iemand die wél proactief en daadkrachtig daar kan optreden.
Iemand met een achtergrond in de zorg en veel ervaring met besturen, om maar iets bizars te noemen.
vooral bij de overheidquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het zou je verbazen hoeveel mensen tegen out-of-the-box denken zijn.
niet alleen overheden hoor... hoe groter het bedrijf hoe erger het is.quote:
Ik weet niet waar die maximaal 2x vervoeren op gebaseerd is, in de guidelines van Pfizer heb ik dat niet gelezen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
5 vials oppikken, vervoeren, de ongebruikte terugbrengen. Dan mag je aannemen dat die later opnieuw vervoerd worden.quote:Sample scenario:
A point of delivery (POD) has several trays of vaccine stored in an ultra
low temperature freezer (ULTF). An immunizer assigned to vaccinate at
a local long term care facility (LTCF) picks up 5 vials for the day that will
be transported in a portable 2-8°C container from the POD. At the end of
the day, she returns the unused, undiluted vials to the POD to be stored
at 2-8°C. These vials can not be re-frozen.
https://www.team-iha.org/(...)ution-considerationsquote:• If using 2° to 8°C for transportation, POD needs to have a process to
ensure that the 12 hours available for transportation at 2° to 8°C is
not exceeded.
Er wordt in dat artikel expliciet melding van gemaakt. Hoe zij daaraan komen, weet ik niet. Wel interessant om te weten, want het is een behoorlijke beperking als het wel zo is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die maximaal 2x vervoeren op gebaseerd is, in de guidelines van Pfizer heb ik dat niet gelezen.
En hun sample scenario impliceert dat ze meer dan 2 keer vervoerd kunnen worden:
[..]
5 vials oppikken, vervoeren, de ongebruikte terugbrengen. Dan mag je aannemen dat die later opnieuw vervoerd worden.
De limiet van 12 uur wordt wel genoemd:
[..]
https://www.team-iha.org/(...)ution-considerations
Laten we het hopen, maar heb er vooralsnog weinig vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:49 schreef Predator40 het volgende:
Hier kunnen we zien hoe hard nederland in gaat lopen op de rest van de wereld vanaf 18 januari:
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |