abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2020 @ 16:37:15 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197061381
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Het is dan ook een "lockdown" :D

Als je alleen nu al tijdens de Top 2000 de zoom's bekijkt zie je hoeveel mensen bijelkaar zitten zonder afstand en dat is dan nog maar een miniscuul deel van de bevolking wat je daar ziet :D

Heel veel gezinnen natuurlijk, maar soms ook gewoon duidelijke vriendengroepen met 5-6 man bij elkaar.

Altijd beter dan met 100 man in de kroeg, maar echt de regels naleven met z'n allen zit er nog steeds niet in.
Ik vond het ook apart om te zien dat bv Top 2000 A Go Go dit jaar dan weliswaar geen gevuld café met publiek heeft, maar wel gewoon een 6-koppige band zonder mondkapjes of niks :?
pi_197061388
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Het is dan ook een "lockdown" :D

Als je alleen nu al tijdens de Top 2000 de zoom's bekijkt zie je hoeveel mensen bijelkaar zitten zonder afstand en dat is dan nog maar een miniscuul deel van de bevolking wat je daar ziet :D

Heel veel gezinnen natuurlijk, maar soms ook gewoon duidelijke vriendengroepen met 5-6 man bij elkaar.

Altijd beter dan met 100 man in de kroeg, maar echt de regels naleven met z'n allen zit er nog steeds niet in.
Dat viel ons ook al op, inderdaad, dat er best wat groepen voorbij komen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197061421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Heb ontzettend veel kritiek op de regering, maar denk serieus niet dat een andere regering het beter had gedaan. De andere partijen hebben nog minder daadkracht wat mij betreft. Heel heel heel misschien een Asscher, maar dat is echt een dikke vette maybe.

Snel en daadkrachtig optreden zit gewoon niet in de genen van onze overheid. Het moet over allerlei schijven uitgevoerd worden. In normale situaties is het heerlijk, werkt het prima en is het super duper democratisch, maar in noodsituaties zoals nu zit je met de gebakken peren.
Al blijf ik erbij dat er ergens gewoon een fout is gemaakt door niet gewoon te beginnen met prikken.

Waarschijnlijk hebben ze vastgehouden aan het idee dat veel mensen vinden dat het te snel gaat, of zijn ze om een andere reden vergeten het hoog op de agenda te zetten.

Hoe moeilijk is het nu om kleinschalig te beginnen door gewoon maximaal 100 spuiten te zetten?
pi_197061422
https://www.telegraaf.nl/(...)et-op-de-markt-in-eu

quote:
Vaccin AstraZeneca voorlopig niet op de markt in EU

AMSTERDAM - Het duurt waarschijnlijk nog wel even voor het coronavaccin van de Britse farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford wordt goedgekeurd in de Europese Unie. Volgens plaatsvervangend directeur van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) Noel Wathion hebben de ontwikkelaars van het vaccin nog niet eens een aanvraag ingediend bij de medicijnwaakhond.

Het Verenigd Koninkrijk wil al op 4 januari beginnen met de uitrol van het vaccin van AstraZeneca. Daar gaat een Britse toezichthouder over, en die lijkt op het punt te staan groen licht te geven. Maar op het Europese vasteland is dat nog ondenkbaar, aldus Wathion, de nummer twee bij EMA. „De gegevens die wij momenteel hebben, volstaan zelfs niet om het AstraZeneca-vaccin een voorwaardelijke vergunning te geven”, zo heeft hij laten weten in een interview met de Belgische krant Het Nieuwsblad.

AstraZeneca worstelt bijvoorbeeld nog met de effectiviteit. Het bedrijf veroorzaakte ophef toen het meldde dat bij toeval werd ontdekt dat een lagere en een hogere dosis samen, het beste resultaat opleverden. Iemand had per ongeluk te weinig vaccin in de buisjes gedaan. Dat bleek te werken. Twee volledige vaccins gaven slechts 62 % bescherming. Maar vervolgens werd bekend dat de proefpersonen die één volledige, en één lagere dosis kregen, gemiddeld veel jonger waren. Niemand was ouder dan 55 jaar. Het bedrijf kondigde vervolgonderzoek aan.

De CEO van het bedrijf, Pascal Soirot, zei vorige week in gesprek met de Sunday Times dat AstraZeneca de ’winnende formule’ om de effectiviteit ’daar te krijgen waar de rest is’ nu gevonden lijkt te hebben. Binnenkort wordt daarover meer bekendgemaakt, liet een de baas van het Indiase instituut waarmee AstraZeneca samen onderzoek doet zich ontvallen. Mogelijk gaat het om een interval van 2 tot 3 maanden tussen de twee inentingen. Het bedrijf is dus nog enorm zoekende naar een subgroep waar de werkzaamheid heel hoog ligt.

Het Verenigd Koninkrijk wil al op 4 januari beginnen met de uitrol van het vaccin van AstraZeneca. Daar gaat een Britse toezichthouder over, en die lijkt op het punt te staan groen licht te geven. Maar op het Europese vasteland is dat nog ondenkbaar, aldus Wathion, de nummer twee bij EMA. „De gegevens die wij momenteel hebben, volstaan zelfs niet om het AstraZeneca-vaccin een voorwaardelijke vergunning te geven”, zo heeft hij laten weten in een interview met de Belgische krant Het Nieuwsblad.

AstraZeneca worstelt bijvoorbeeld nog met de effectiviteit. Het bedrijf veroorzaakte ophef toen het meldde dat bij toeval werd ontdekt dat een lagere en een hogere dosis samen, het beste resultaat opleverden. Iemand had per ongeluk te weinig vaccin in de buisjes gedaan. Dat bleek te werken. Twee volledige vaccins gaven slechts 62 % bescherming. Maar vervolgens werd bekend dat de proefpersonen die één volledige, en één lagere dosis kregen, gemiddeld veel jonger waren. Niemand was ouder dan 55 jaar. Het bedrijf kondigde vervolgonderzoek aan.

De CEO van het bedrijf, Pascal Soirot, zei vorige week in gesprek met de Sunday Times dat AstraZeneca de ’winnende formule’ om de effectiviteit ’daar te krijgen waar de rest is’ nu gevonden lijkt te hebben. Binnenkort wordt daarover meer bekendgemaakt, liet een de baas van het Indiase instituut waarmee AstraZeneca samen onderzoek doet zich ontvallen. Mogelijk gaat het om een interval van 2 tot 3 maanden tussen de twee inentingen. Het bedrijf is dus nog enorm zoekende naar een subgroep waar de werkzaamheid heel hoog ligt.

Overal al Pfizer-vaccins, maar niet in Nederland
De vaccinatie tegen het coronavirus in Europa is inmiddels goed op stoom gekomen. Ook in Ierland werd dinsdag begonnen met vaccineren tegen het coronavirus. Nederland is daarmee het enige land in de Europese Unie waar nog niet wordt gevaccineerd. Ons land volgt vanaf volgende week vrijdag.

Alle Europese landen gebruiken het vaccin Comirnaty van de Amerikaanse farmaceut Pfizer en het Duitse BioNTech. Comirnaty is het enige vaccin dat tot nu toe is toegelaten in Europa. Er wordt wereldwijd door meerdere farmaceuten aan vaccins gewerkt. Dat van de Amerikaanse fabrikant Moderna wacht al op goedkeuring voor gebruik in de EU. Het EMA zal daarover op volgende week woensdag besluiten.
......zooi!
pi_197061427
Maar als die groepen mensen gewoon wat in hun bubbels blijven en niet naar school kunnen of naar de sport dan moet dat wel een remmende werking hebben.
Go hard or go home
pi_197061433
twitter

Volgens Martijn Broekman moet het percentage positief richting 5% om een beetje controle te krijgen over de situatie..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197061438
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

In het kader van positiviteit, overmorgen op vakantie. Nouja, vakantie, de buurt ontvluchten omdat mn kleine vorig jaar met het vuurwerk de hele avond krijsend heeft doorgebracht. Dus paar dagen vakantiepark, waar niets open is dus waar 't lekker rustig zal zijn :D
Rust O+

Schaap leest net hier voor dat er opgeroepen wordt om allemaal om 12 uur met O&N te claxoneren met je auto. Nee! Ik wil gewoon lekker rust. Geen vuurwerk, geen herrie, gewoon lekker stilte O+
pi_197061449
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hopelijk gaat dat volgend jaar beter. Ik hoop het echt. Reizen O+ Jij had een reis in Scandinavië gepland toch? Ik zou het super tof vinden om een paar weken (rond de winter) in Oostenrijk door te brengen. En we willen erg graag naar Japan, maar vakanties buiten Europa zie ik al helemaal niet gebeuren in 2021. Maar ik blijf hopen. Nederland is leuk en zo, maar ik wil nog zoveel van de wereld zien en ik vind NL qua landschappen maar wat saai :P
Volledig Coronaproof: Noordkaap Challenge

Richting de Noordpool is sowieso geweldig. Wij hadden voor onze kleine geboren werd Groenland nog op de planning staan. Daar wachten we nu maar mee tot ze oud genoeg is :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2020 @ 16:40:10 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197061461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Al blijf ik erbij dat er ergens gewoon een fout is gemaakt door niet gewoon te beginnen met prikken.

Waarschijnlijk hebben ze vastgehouden aan het idee dat veel mensen vinden dat het te snel gaat, of zijn ze om een andere reden vergeten het hoog op de agenda te zetten.

Hoe moeilijk is het nu om kleinschalig te beginnen door gewoon maximaal 100 spuiten te zetten?
Hoe dan ook was het goed geweest om het te doen. Als men beter was voorbereid had je in 2020 al minstens 5000 prikken kunnen zetten. Op het geheel straks is 5000 misschien niks, maar toch had het een heel andere signaal afgegeven na het keer op keer te laat zijn met dingen.
pi_197061463
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat je Kyran bent. Dacht echt: Huh, welke discussies hebben wij gehad? :D
Ik zie het ook nu pas, nav jouw post :D
  dinsdag 29 december 2020 @ 16:40:57 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197061481
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
Jongen, ik was toch een nieuw deel aan het openen met de briljante titel "Wel positief denken, niet positief testen" wtf geef me even een minuutje om met dit soort meesterwerken te komen :( :r
pi_197061482
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:49 schreef D_A het volgende:

Het gaat dan ook om de besmettelijkheid en dus de druk op de zorg die het met zich meebrengt.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het besmettelijker is. Besmetting gaat op dezelfde wijze als nu, van mens op mens via de nasale route. Het virus verspreidt zichzelf niet, maar is er een passief onderdeel van.

Bijna de helft minder ziekenhuisopnames zou inhouden minder druk op de zorg.
pi_197061491
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volledig Coronaproof: Noordkaap Challenge

Richting de Noordpool is sowieso geweldig. Wij hadden voor onze kleine geboren werd Groenland nog op de planning staan. Daar wachten we nu maar mee tot ze oud genoeg is :)
Lijkt me ook geweldig ja O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2020 @ 16:41:38 #39
416575 crew  Evenstar
pi_197061497
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:38 schreef Noek het volgende:
Maar als die groepen mensen gewoon wat in hun bubbels blijven en niet naar school kunnen of naar de sport dan moet dat wel een remmende werking hebben.
Het gaat denk ik sowieso wel een remmende werking hebben, anders hebben wij echt een probleem. De vraag is echter hoe sterk die werking gaat zijn. Als de groepen echt ook groepen blijven en niet weer mengen met andere groepen gaat het gelukkig meevallen, maar als de groepen die nu samen kerst hebben gevierd straks gaan mengen met oud & nieuw groepen gaat het volgens mij niet zo goed aflopen.
pi_197061574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:41 schreef Evenstar het volgende:

[..] maar als de groepen die nu samen kerst hebben gevierd straks gaan mengen met oud & nieuw groepen gaat het volgens mij niet zo goed aflopen.
Kerst = familie, Oud en Nieuw = vrienden. Nieuwjaar (1-3 Januari) = weer familie.

En dan spreek ik niet enkel voor mezelf.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197061646
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Het gaat denk ik sowieso wel een remmende werking hebben, anders hebben wij echt een probleem. De vraag is echter hoe sterk die werking gaat zijn. Als de groepen echt ook groepen blijven en niet weer mengen met andere groepen gaat het gelukkig meevallen, maar als de groepen die nu samen kerst hebben gevierd straks gaan mengen met oud & nieuw groepen gaat het volgens mij niet zo goed aflopen.
En dan zijn er heel veel mensen die gewoon thuisblijven en die dat anders niet zouden doen zoals de Noekjes en de Arie Boomsma's, dat is nl ook zo'n deugmens.

We gaan het meemaken.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2020 @ 16:46:27 #42
416575 crew  Evenstar
pi_197061697
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kerst = familie, Oud en Nieuw = vrienden. Nieuwjaar (1-3 Januari) = weer familie.

Daar ben ik dus ook bang voor. Wij zitten zelf nu echt in een bubbel, laatste werkdag was 18-12, sindsdien niemand meer gezien (behalve via videobellen). Kerst gevierd met gezin. Oud & Nieuw komt 1 vriendin langs die ook goed oplet wat ze doet.

Tikje saai over het geheel, maar het is wat het is. Ik kan met mijn werk ook niet onnodig risico ga lopen. Ik ben al bij dat wij iemand kunnen ontvangen op 31-12 :D tradities etc :D
pi_197061716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hoe dan ook was het goed geweest om het te doen. Als men beter was voorbereid had je in 2020 al minstens 5000 prikken kunnen zetten. Op het geheel straks is 5000 misschien niks, maar toch had het een heel andere signaal afgegeven na het keer op keer te laat zijn met dingen.
Ik kan dat aantal van 5000 vaccins niet terugvinden...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2020 @ 16:48:22 #44
416575 crew  Evenstar
pi_197061767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan dat aantal van 5000 vaccins niet terugvinden...
Had een bijvoorbeeld voor gemoeten, is gewoon uit de lucht gegrepepen. Kan 1000 zijn of 2000 of 10000.
pi_197061862
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit kan en gebeurd ook volgens de regels, prima maar niet echt heel handig zeg maar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 29 december 2020 @ 16:51:06 #46
12221 Tijn