volgens mij ben je vanaf het midden van het land in max 2,5 uur aan elke grens die er is. Dat is dus mooi binnen de 12 uur.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat schijnt dus niet zo eenvoudig te zijn:
[..]
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)-network-11607468333
Er zitten dus beperkingen aan de mogelijkheden om dit vaccin een beetje rond te rijden naar 20 verzorgingshuizen. De verpakkingshoeveelheid maakt dit dus lastiger.
Komt allemaal niet erg professioneel en strak geregisseerd over op me, nee.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Noek het volgende:
Er is gewoon geen plan. We zitten al maanden in een pandemie en er is geen plan. De routekaart die 's middags nog even gemaakt moest worden voor de persco waar ze niks mee hebben gedaan. Het is net alsof ik naar The Office kijk.
Maar het klinkt wel als een beter idee, ja.
Zou je zo'n vriezer in een busje of kar kunnen doen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Er zitten dus beperkingen aan de mogelijkheden om dit vaccin een beetje rond te rijden naar 20 verzorgingshuizen. De verpakkingshoeveelheid maakt dit dus lastiger.
Briljant. Dat we daar niet eerder op gekomen zijn!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Prima idee, toch?
En je mag het maar 2 keer vervoeren. Dus heb je aan een doos met 1.000 doses niet zoveel als je naar 20 tehuzien moet met 50 mensen om te vaccineren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
volgens mij ben je vanaf het midden van het land in max 2,5 uur aan elke grens die er is. Dat is dus mooi binnen de 12 uur.
'What upsets me about the job? Wasted talent, yeah.'quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:34 schreef Noek het volgende:
Er is gewoon geen plan. We zitten al maanden in een pandemie en er is geen plan. De routekaart die 's middags nog even gemaakt moest worden voor de persco waar ze niks mee hebben gedaan. Het is net alsof ik naar The Office kijk.
Maar het klinkt wel als een beter idee, ja.
er zijn 2351 verpleegtehuizen in NL.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou je zo'n vriezer in een busje of kar kunnen doen?
gewoon in een box met droogijs ?!?!quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
dan neem je 50 doses mee....quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je mag het maar 2 keer vervoeren. Dus heb je aan een doos met 1.000 doses niet zoveel als je naar 20 tehuzien moet met 50 mensen om te vaccineren.
Wie weet. Dan moet ie op de plaats van bestemming dus een tijdje blijven staan om te ontdooien en moet je dan op die plek dus minstens 1.000 mensen vaccineren met je meegenomen doses? Want dat is de minimale verpakking, toch?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan breng je het naar een verzorgingshuis, vaccineert de daar aanwezige 200 (of whatever) bewoners + personeelsleden, brengt het daarna naar een nabijgelegen sporthal of huisartsenpost en laat daar nog 800 mensen naartoe komen die zichzelf wel kunnen vervoeren. Opgelost.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je mag het maar 2 keer vervoeren. Dus heb je aan een doos met 1.000 doses niet zoveel als je naar 20 tehuzien moet met 50 mensen om te vaccineren.
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vaccins zijn gewoon te vroeg voor een land als nederland
Denk niet dat hij perse de ontvanger van die prik wil zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is in het verleden ook wel eens gedacht, met soms desastreuze gevolgen. De proeven die worden gedaan met vaccins zijn er niet voor niks.
Andere Tijden heeft vorig jaar een goede aflevering gemaakt over de geschiedenis van het vaccinatieprogramma in Nederland, waar dit o.a. ook aan bod komt: https://www.anderetijden.nl/aflevering/810/De-vaste-prik
hij wordt ook wel ontzettend en ontzettend tegengewerkt door mensen met verschillende belangen....quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.quote:
In Blok 10quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je zal maar een spuitje moeten halen bij een dokter die Mengele heet
huur 500 busjes en breng het rond. in 4 dagen ben je klaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.
Ik vermoed zomaar dat dat dus niet mogelijk is, anders zou men daar toch vast al opgekomen zijn. Ik bedoel: ze maken genoeg fouten, maar ze zijn niet compleet achterlijk, denk ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik snap het ook niet....open die verpakking, gooi het aantal wat je nodig hebt in een box met droogijs en rij het uit.
Ja hoe meer je achter de feiten aanhobbelt, hoe vervelender het allemaal is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vervelend voor Hugo de Jonge. Eerst organiseer je een kekke appathon om in een weekend de corona-app in elkaar te klussen, wat helemaal mislukt. Ben je daar tot september mee bezig, blijkt er helemaal niet genoeg testcapaciteit te zijn. Ondertussen loopt het BCO in de soep en gooi je uit wanhoop het partijleiderschap maar van je af. En als je dan eindelijk na het sluiten van zo ongeveer alles de boel weer een kleiiin beetje op de rails hebt, komt er opeens uit het niks een vaccin op de mat vallen. Moet je dáár weer wat mee! Het is om gek van te worden, joh.
het zou je verbazen hoeveel mensen tegen out-of-the-box denken zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dat dus niet mogelijk is, anders zou men daar toch vast al opgekomen zijn. Ik bedoel: ze maken genoeg fouten, maar ze zijn niet compleet achterlijk, denk ik.
misschien iemand met voortschrijdend inzicht, dat had wel fijn geweestquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja hoe meer je achter de feiten aanhobbelt, hoe vervelender het allemaal is.
Heel sneu, maar er is vast ook iemand die wél proactief en daadkrachtig daar kan optreden.
Iemand met een achtergrond in de zorg en veel ervaring met besturen, om maar iets bizars te noemen.
vooral bij de overheidquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het zou je verbazen hoeveel mensen tegen out-of-the-box denken zijn.
niet alleen overheden hoor... hoe groter het bedrijf hoe erger het is.quote:
Ik weet niet waar die maximaal 2x vervoeren op gebaseerd is, in de guidelines van Pfizer heb ik dat niet gelezen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
5 vials oppikken, vervoeren, de ongebruikte terugbrengen. Dan mag je aannemen dat die later opnieuw vervoerd worden.quote:Sample scenario:
A point of delivery (POD) has several trays of vaccine stored in an ultra
low temperature freezer (ULTF). An immunizer assigned to vaccinate at
a local long term care facility (LTCF) picks up 5 vials for the day that will
be transported in a portable 2-8°C container from the POD. At the end of
the day, she returns the unused, undiluted vials to the POD to be stored
at 2-8°C. These vials can not be re-frozen.
https://www.team-iha.org/(...)ution-considerationsquote:• If using 2° to 8°C for transportation, POD needs to have a process to
ensure that the 12 hours available for transportation at 2° to 8°C is
not exceeded.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |