Die testen zijn sowieso troebel omdat lang niet alle particuliere testen worden meegeteld, daarnaast heb je ook een stelletje hypochonders die zich gewoon al 10 keer hebben laten testen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:25 schreef Vallon het volgende:
Wat mij frappeert is dat je wel overal leest over het aantal positieve testen maar nergens (ik kon/kan het niet vinden) hoeveel testen daarvoor dan zijn afgenomen om het een verhoudingsbeeld te geven.
OK verpakking met daarin 975flesjes voor 4875 doses is middelmatig tot groot te noemen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je wilde toch laatst weten waarom de vaccinatiestrategie begin december opeens is omgegooid? Het antwoord staat in het artikel: omdat ze ervan uitgingen dat de vaccins in kleinere verpakkingen zouden worden geleverd en ze de informatie die hierover beschikbaar was in oktober niet gelezen hebben.
Daarom moest er begin december opeens halsoverkop een proces worden ingericht waar ze daarvoor nooit rekening mee hebben gehouden, ondanks dat onze buurlanden wel degelijk al bezig waren met het inrichten van grootschalige vaccinatielocaties.
De reden dat het grootschalig moest is met name omdat de koekfaciliteiten niet bij huisartsen beschikbaar zijn, en daarvoor bij grotere lokaties gekozen is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK verpakking met daarin 975flesjes voor 4875 doses is middelmatig tot groot te noemen.
De verpakkingsafmeting lijkt een plausibele verklaring ... ... totdat je/ik simpel besef dat je een grootverplakking (ik denk box 50x50x60cm met daarin 25*25*30 inhoud van 5 traytjes van 195 flesjes) prima kan uit & ompakken in kleinere delen en zelfs per flesje kan uitnemen. Nergens staat dat een batch in eéén keer ontdooid moet worden.
Kortom kulreden dat het daarom grootschalig moe(s)t.
Dat is voor mij ook nog een vraag die openstaat, hoeveel (herhalende) vervuiling zit er in die testen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die testen zijn sowieso troebel omdat lang niet alle particuliere testen worden meegeteld, daarnaast heb je ook een stelletje hypochonders die zich gewoon al 10 keer hebben laten testen.
Ah ja, de "prettesters". Ik was ze alweer bijna vergetenquote:Op dinsdag 29 december 2020 02:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
daarnaast heb je ook een stelletje hypochonders die zich gewoon al 10 keer hebben laten testen.
Ze zeggen dus dat ze het hebben geprobeerd om te pakken maar dat dat teveel gedoe was. Uit het artikel:quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK verpakking met daarin 975flesjes voor 4875 doses is middelmatig tot groot te noemen.
De verpakkingsafmeting lijkt een plausibele verklaring ... ... totdat je/ik simpel besef dat je een grootverplakking (ik denk box 50x50x60cm met daarin 25*25*30 inhoud van 5 traytjes van 195 flesjes) prima kan uit & ompakken in kleinere delen en zelfs per flesje kan uitnemen. Nergens staat dat een batch in eéén keer ontdooid moet worden.
Kortom kulreden dat het daarom grootschalig moe(s)t.
Hoe dan ook blijft wat mij de echte fout dat er niet eerder meerdere scenario's waren voorbereid. Als je inzet op een enkele strategie mislukt het al snel als dingen anders blijken te zitten dan je dacht.quote:Niet zozeer de bewaartemperatuur van -70 graden blijkt het probleem, maar de hoeveelheden - duizend per doos dus - waarin de farmaceut ze aanlevert. Tussen half november en de eerste week van december onderzoekt het RIVM of het mogelijk is de flesjes te herverpakken in kleinere hoeveelheden, noodzakelijk om de fijnmazigheid van de Nederlandse vaccinatiestructuur te kunnen bedienen. Het blijkt te omslachtig, te veel handelingen, 'het lukte gewoon niet goed', zegt De Jonge later in de Kamer. 'Van die ingewikkeldheid konden wij pas weten in de loop van november.'
Maar dat de vaccins in dozen van duizend kwamen, zegt Pfizer-directeur Kaptein, dat was bij het RIVM en bij het ministerie 'sinds begin oktober uit en te na bekend'. Een bewuste keuze van de farmaceut, zegt hij. 'Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat we miljarden doses moesten maken, we zitten immers in een pandemie. Wij werken voor een wereldwijde campagne, waarin we zijn uitgegaan van gecentraliseerde locaties met grote verpakkingen.'
Op https://ourworldindata.org/coronavirus-testing kan je de positivity rate vinden (Nederland op de kaart aanklikken).quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat mij frappeert is dat je wel overal leest over het aantal positieve testen maar nergens (ik kon/kan het niet vinden) hoeveel testen daarvoor dan zijn afgenomen om het een verhoudingsbeeld te geven.
Ja, klinkt leuk & vooral imposant totdat je (en ik zeker) bedenkt dat het vaccin na ontdooiing nog 5 dagen in een gewone koelkast te bewaren is. Pas bij het afmixen van het vaccin met moet het binnen 6 uur worden gebruikt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
De reden dat het grootschalig moest is met name omdat de koekfaciliteiten niet bij huisartsen beschikbaar zijn, en daarvoor bij grotere lokaties gekozen is.
Daarnaast denk ik dat het facilitair ook beter te regelen is als je een "straat" neerzet, in een dokterswachtkamer is het met 4 man al vrij snel vol, en dan heb je nog de mensen die gewoon even een halfuur later of vroeger komen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja, klinkt leuk & vooral imposant totdat je (en ik zeker) bedenkt dat het vaccin na ontdooiing nog 5 dagen in een gewone koelkast te bewaren is. Pas bij het afmixen van het vaccin met moet het binnen 6 uur worden gebruikt.
Nou vraag je wel weer heel veel van ze hoor!quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Het RIVM meldt het aantal afgenomen testen alleen per weekaantal (op/straks Dinsdag). De media wordt echter wel gevoed en per dag geïnformeerd over het aantal positieve uitslagen. Dat dan een zinloos mediaal sfeergetal is wanneer onbekend is hoeveel mensen dan zijn getest.
Hooguit dat het aantal positieve testen ergens vaag een duiding kan zijn met hoeveel mensen dan een paar dagen later in het ziekenhuis komen...... mits ze dan oud & onderliggende aandoeningen hebben.
Tot 01dec20 was het aantal geteste personen nog een vage aanduiding met hoeveel personen symptomen zouden hebben. Vanaf 01dec20 is dat onderscheid weg omdat iedereen zich, ongeacht redenen, kan testen.
Ze gingen er bij Pfizer dus ook altijd vanuit dat landen grote vaccinatielocaties zouden inrichten. Het is immers een pandemie, er moeten miljoenen mensen zo snel mogelijk worden ingeënt. Zoiets pak je niet kleinschalig aan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik dat het facilitair ook beter te regelen is als je een "straat" neerzet, in een dokterswachtkamer is het met 4 man al vrij snel vol, en dan heb je nog de mensen die gewoon even een halfuur later of vroeger komen.
Je bent , nofi, vast de nieuwe PR man of hebt geen kennis van traytjes.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zeggen dus dat ze het hebben geprobeerd om te pakken maar dat dat teveel gedoe was.
Hoe dan ook blijft wat mij de echte fout dat er niet eerder meerdere scenario's waren voorbereid. Als je inzet op een enkele strategie mislukt het al snel als dingen anders blijken te zitten dan je dacht.
En wat zou dat als voordeel hebben?quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je bent , nofi, vast de nieuwe PR man of hebt geen kennis van traytjes.
De verpakking is geen blok ijs of zo maar doosjes met daarin 5 laagjes flesjes omgeven door een isolatie box.
Die doos kan je prima herverdelen, desnoods in één keer ontdooien - als men zich aan de Pfizer instructie wil houden - waarna je de 975 flesjes binnen 5 dagen ergens een koelkast locatie moet zien te krijgen.
Het is bullshit en ergens trieste humor die zo over ons, Tweede Kamer en met name gebruikers is uitgezaaid.
En nu ga ik mij vrolijk gemaakt, te bed begeven.
Wel een erg vaag antwoord: "te omslachtig", "het lukte gewoon niet goed". Het is niet eens duidelijk wat ze probeerden: kleinere hoeveelheden op -75°, of ontdooide dosissen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zeggen dus dat ze het hebben geprobeerd om te pakken maar dat dat teveel gedoe was. Uit het artikel:
[..]
Hoe dan ook blijft wat mij de echte fout dat er niet eerder meerdere scenario's waren voorbereid. Als je inzet op een enkele strategie mislukt het al snel als dingen anders blijken te zitten dan je dacht.
Ik verdedig het niet, ik herhaal alleen wat Hugo de Jonge er zelf over heeft gezegd tegen de tweede kamer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je bent , nofi, vast de nieuwe PR man of hebt geen kennis van traytjes.
De verpakking is geen blok ijs of zo maar doosjes met daarin 5 laagjes flesjes omgeven door een isolatie box.
Die doos kan je prima herverdelen, desnoods in één keer ontdooien - als men zich aan de Pfizer instructie wil houden - waarna je de 975 flesjes binnen 5 dagen ergens een koelkast locatie moet zien te krijgen.
Het is bullshit en ergens trieste humor die zo over ons, Tweede Kamer en met name gebruikers is uitgezaaid.
En nu ga ik mij vrolijk gemaakt, te bed begeven.
Hoezo, de zorgdokter kan toch gewoon langs zijn patient gaan ? Of desnoods eerst "centraal" de verpleeghuizen doen ? We hebben het hier over kwetsbare ouderen die ergen (af)wachten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik dat het facilitair ook beter te regelen is als je een "straat" neerzet, in een dokterswachtkamer is het met 4 man al vrij snel vol, en dan heb je nog de mensen die gewoon even een halfuur later of vroeger komen.
Maar alle andere landen beginnen met bewoners van WZC.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, ik herhaal alleen wat Hugo de Jonge er zelf over heeft gezegd tegen de tweede kamer.
Feit blijft dat grootschalig vaccineren gewoon een goed idee is. Alle andere landen doen dat ook en hebben daar in de loop van het jaar dingen voor voorbereid.
Voor zover ik het begrijp gaan zit dit alsnog doen met het Moderna-vaccin, dat wel in kleinere verpakkingen wordt geleverd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoezo, de zorgdokter kan toch gewoon langs zijn patient gaan ? Of desnoods eerst "centraal" de verpleeghuizen doen ? We hebben het hier over kwetsbare ouderen die ergen (af)wachten.
Maar goed er zal nog veel over worden uitgebralt zodat Hugo & Co niets te verwijten is.
Geen voordeel en ik ben al helemaal niet van conspiracy's.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat zou dat als voordeel hebben?
Dat was ook in Nederland het plan, tot ze erachter kwamen dat ze vaccins per 1000 verpakt zijn en toen moest opeens alles andersquote:Op dinsdag 29 december 2020 02:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar alle andere landen beginnen met bewoners van WZC.
Langs zijn patient gaan? Oh, ja want als zijn patienten zitten in het zelfde verzorgingshuis?quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoezo, de zorgdokter kan toch gewoon langs zijn patient gaan ? Of desnoods eerst "centraal" de verpleeghuizen doen ? We hebben het hier over kwetsbare ouderen die ergen (af)wachten.
Maar goed er zal nog veel over worden uitgebralt zodat Hugo & Co niets te verwijten is.
Nee zoals ik al aangaf is het een stuk efficiënter als je dat grootschalig doet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen voordeel en ik ben al ehelmaal niet van conspiracy's.
Het is een beetje dom wat nu weer blijkt.
Terwijl je net zou denken dat WZC daar ideaal voor zijn: wanneer je mensen uitnodigt weet je niet hoeveel zullen opdagen, maar die bewoners van WZC zijn sowieso aanwezig, je kan de correcte hoeveelheid leveren. Ze hebben normaal gezien artsen die de vaccinaties kunnen uitvoeren. Bovendien levert de 15 minuten wachttijd/observatietijd in die setting geen problemen, je vaccineert hen waar ze zitten, en het personeel houdt een oogje in het zeil.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat was ook in Nederland het plan, tot ze erachter kwamen dat ze vaccins per 1000 verpakt zijn en toen moest opeens alles anders
Ik weet hetquote:Op dinsdag 29 december 2020 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, ik herhaal alleen wat Hugo de Jonge er zelf over heeft gezegd tegen de tweede kamer.
Feit blijft dat grootschalig vaccineren gewoon een goed idee is. Alle andere landen doen dat ook en hebben daar in de loop van het jaar dingen voor voorbereid.
Logistiek is dat idd zo waarbij dit dan serieus had moeten wijken voor het medische belang dat nu feitelijk ondergeschikt is gemaakt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee zoals ik al aangaf is het een stuk efficiënter als je dat grootschalig doet.
Dat is al een paar keer uitgelegd, de verzorgingstehuizen hebben hier over het algemeen geen goede faciliteiten voor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Logistiek is dat idd zo waarbij dit dan serieus had moeten wijken voor het medische belang dat nu feitelijk ondergeschikt is gemaakt.
https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdfquote:Op dinsdag 29 december 2020 03:17 schreef Za het volgende:
Geen significante verschillen gevonden tussen regulier coronavirus en de UK mutatie, niet ziekmakende, niet dodelijker, bron UK government.
https://assets.publishing(...)ng_2_FINAL.pdf…;
Ook niet geheel onlogisch, aangezien een nieuwe variant zich in een gebied waar besmetting snel plaatsvind, ook eerder een uitschieter zal hebben op minder significante aantallen, als vervolgens deze variant zich ook op andere plaatsen vaker zal voordoen, dan zal dit weer gelijk trekken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:17 schreef Za het volgende:
Geen significante verschillen gevonden tussen regulier coronavirus en de UK mutatie, niet ziekmakende, niet dodelijker, bron UK government.
https://assets.publishing(...)ng_2_FINAL.pdf…;
Lijkt in andere landen geen onoverkomelijk probleem te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is al een paar keer uitgelegd, de verzorgingstehuizen hebben hier over het algemeen geen goede faciliteiten voor.
Omdat het ook van je vaccinatie strategie afhangt, het 1 hoeft niet slechter te zijn als het andere.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijkt in andere landen geen onoverkomelijk probleem te zijn.
Als we nu eerst de ouderen in verzorgingcentra met Pfizer vaccineren dan blijven er nog wel een paar schotjes over zelfs. Het moet, met een klein beetje logistieke planning niet heel moeilijk zijn op op dag 1 van arriveren de trays te verdelen en per koelteanslort maar locatie te brengen. Op dag 2 of desnoods 3 & 4 kun je in ieder geval de ouderen gevaccineerd hebben. Zij zitten immers wel centraal op locatie. Het is heus geen rocket science.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Langs zijn patient gaan? Oh, ja want als zijn patienten zitten in het zelfde verzorgingshuis?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nieuwsuur heeft ook weer iemand opgebeld om even te zeiken zonder enige informatie
Valt totaal niet serieus te nemen.
Waar was dit?quote:Op maandag 28 december 2020 23:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kon het me ook niet voorstellen. Nu weet ik dat er mensen zijn die vanaf Drees in de bijstand zitten met hun hele familie en echt niks beters kunnen, nul doel in het leven hebben, niks gaan bijdragen ooit en die er gewoon mee wegkomen.
Hebben ze in het buitenland wel toch?quote:Op dinsdag 29 december 2020 06:18 schreef quirina het volgende:
Waarom maken ze geen injectie drive-through’s?
Arm uit autoraam, ontsmetten en prik er in en dan doorrijden.
Moeilijk verenigbaar met de 15 minuten observatie die aangeraden wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 06:18 schreef quirina het volgende:
Waarom maken ze geen injectie drive-through’s?
Arm uit autoraam, ontsmetten en prik er in en dan doorrijden.
Truequote:Op dinsdag 29 december 2020 06:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Moeilijk verenigbaar met de 15 minuten observatie die aangeraden wordt.
Er is sowieso nog geen zekerheid of Pfizer en Moderna ook beschermen tegen het overdragen van het virus.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:58 schreef KingRadler het volgende:
Ik vraag me dit af, als iemand Vaccin heeft gehad en in aanraking komt met Covid met de hand of mond.
Kan iemand een andere persoon die geen Vaccin heeft gehad besmetten.
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar als persoon a gevaccineerd is kan die persoon b nog wel besmettenquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:58 schreef KingRadler het volgende:
Ik vraag me dit af, als iemand Vaccin heeft gehad en in aanraking komt met Covid met de hand of mond.
Kan die persoon iemand die geen Vaccin heeft gehad besmetten.
quote:The new vaccines will probably prevent you from getting sick with Covid. No one knows yet whether they will keep you from spreading the virus to others — but that information is coming.
Ah nice, met oudjaarsavond maar even opzetten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:55 schreef Noek het volgende:
Deze gisteren gezien, wel entertaining maar ook bizar, wat een kut jaar!
Nee, daar is nog geen onderzoek naar gedaan. Het is prima mogelijk dat die bescherming tegen besmetting er wél is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar als persoon a gevaccineerd is kan die persoon b nog wel besmetten
[..]
we moeten eigenlijk nog meer onderzoek afwachten ik hoop dat we het snel weten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar als persoon a gevaccineerd is kan die persoon b nog wel besmetten
[..]
Kan ik anderen nog besmetten als ik gevaccineerd ben?quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:58 schreef KingRadler het volgende:
Kan die persoon iemand die geen Vaccin heeft gehad besmetten.
Zeker belangrijk voor de nabije toekomst want je gaat een groep gevaccineerden krijgen, kan je die mengen met negatief geteste personen of niet? Bijvoorbeeld bij een evenement.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:03 schreef KingRadler het volgende:
[..]
we moeten eigenlijk nog meer onderzoek afwachten ik hoop dat we het snel weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |