Terwijl je net zou denken dat WZC daar ideaal voor zijn: wanneer je mensen uitnodigt weet je niet hoeveel zullen opdagen, maar die bewoners van WZC zijn sowieso aanwezig, je kan de correcte hoeveelheid leveren. Ze hebben normaal gezien artsen die de vaccinaties kunnen uitvoeren. Bovendien levert de 15 minuten wachttijd/observatietijd in die setting geen problemen, je vaccineert hen waar ze zitten, en het personeel houdt een oogje in het zeil.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat was ook in Nederland het plan, tot ze erachter kwamen dat ze vaccins per 1000 verpakt zijn en toen moest opeens alles anders
Ik weet hetquote:Op dinsdag 29 december 2020 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, ik herhaal alleen wat Hugo de Jonge er zelf over heeft gezegd tegen de tweede kamer.
Feit blijft dat grootschalig vaccineren gewoon een goed idee is. Alle andere landen doen dat ook en hebben daar in de loop van het jaar dingen voor voorbereid.
Logistiek is dat idd zo waarbij dit dan serieus had moeten wijken voor het medische belang dat nu feitelijk ondergeschikt is gemaakt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee zoals ik al aangaf is het een stuk efficiënter als je dat grootschalig doet.
Dat is al een paar keer uitgelegd, de verzorgingstehuizen hebben hier over het algemeen geen goede faciliteiten voor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Logistiek is dat idd zo waarbij dit dan serieus had moeten wijken voor het medische belang dat nu feitelijk ondergeschikt is gemaakt.
https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdfquote:Op dinsdag 29 december 2020 03:17 schreef Za het volgende:
Geen significante verschillen gevonden tussen regulier coronavirus en de UK mutatie, niet ziekmakende, niet dodelijker, bron UK government.
https://assets.publishing(...)ng_2_FINAL.pdf…;
Ook niet geheel onlogisch, aangezien een nieuwe variant zich in een gebied waar besmetting snel plaatsvind, ook eerder een uitschieter zal hebben op minder significante aantallen, als vervolgens deze variant zich ook op andere plaatsen vaker zal voordoen, dan zal dit weer gelijk trekken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:17 schreef Za het volgende:
Geen significante verschillen gevonden tussen regulier coronavirus en de UK mutatie, niet ziekmakende, niet dodelijker, bron UK government.
https://assets.publishing(...)ng_2_FINAL.pdf…;
Lijkt in andere landen geen onoverkomelijk probleem te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is al een paar keer uitgelegd, de verzorgingstehuizen hebben hier over het algemeen geen goede faciliteiten voor.
Omdat het ook van je vaccinatie strategie afhangt, het 1 hoeft niet slechter te zijn als het andere.quote:Op dinsdag 29 december 2020 03:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijkt in andere landen geen onoverkomelijk probleem te zijn.
Als we nu eerst de ouderen in verzorgingcentra met Pfizer vaccineren dan blijven er nog wel een paar schotjes over zelfs. Het moet, met een klein beetje logistieke planning niet heel moeilijk zijn op op dag 1 van arriveren de trays te verdelen en per koelteanslort maar locatie te brengen. Op dag 2 of desnoods 3 & 4 kun je in ieder geval de ouderen gevaccineerd hebben. Zij zitten immers wel centraal op locatie. Het is heus geen rocket science.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Langs zijn patient gaan? Oh, ja want als zijn patienten zitten in het zelfde verzorgingshuis?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nieuwsuur heeft ook weer iemand opgebeld om even te zeiken zonder enige informatie
Valt totaal niet serieus te nemen.
Waar was dit?quote:Op maandag 28 december 2020 23:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kon het me ook niet voorstellen. Nu weet ik dat er mensen zijn die vanaf Drees in de bijstand zitten met hun hele familie en echt niks beters kunnen, nul doel in het leven hebben, niks gaan bijdragen ooit en die er gewoon mee wegkomen.
Hebben ze in het buitenland wel toch?quote:Op dinsdag 29 december 2020 06:18 schreef quirina het volgende:
Waarom maken ze geen injectie drive-through’s?
Arm uit autoraam, ontsmetten en prik er in en dan doorrijden.
Moeilijk verenigbaar met de 15 minuten observatie die aangeraden wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 06:18 schreef quirina het volgende:
Waarom maken ze geen injectie drive-through’s?
Arm uit autoraam, ontsmetten en prik er in en dan doorrijden.
Truequote:Op dinsdag 29 december 2020 06:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Moeilijk verenigbaar met de 15 minuten observatie die aangeraden wordt.
Er is sowieso nog geen zekerheid of Pfizer en Moderna ook beschermen tegen het overdragen van het virus.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:58 schreef KingRadler het volgende:
Ik vraag me dit af, als iemand Vaccin heeft gehad en in aanraking komt met Covid met de hand of mond.
Kan iemand een andere persoon die geen Vaccin heeft gehad besmetten.
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar als persoon a gevaccineerd is kan die persoon b nog wel besmettenquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:58 schreef KingRadler het volgende:
Ik vraag me dit af, als iemand Vaccin heeft gehad en in aanraking komt met Covid met de hand of mond.
Kan die persoon iemand die geen Vaccin heeft gehad besmetten.
quote:The new vaccines will probably prevent you from getting sick with Covid. No one knows yet whether they will keep you from spreading the virus to others — but that information is coming.
Ah nice, met oudjaarsavond maar even opzetten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:55 schreef Noek het volgende:
Deze gisteren gezien, wel entertaining maar ook bizar, wat een kut jaar!
Nee, daar is nog geen onderzoek naar gedaan. Het is prima mogelijk dat die bescherming tegen besmetting er wél is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar als persoon a gevaccineerd is kan die persoon b nog wel besmetten
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |