Lijkt net alsof ze daar wél goed voorbereid zijnquote:
We hadden de Duitsers moeten vragen of zij het vaccinatie gebeuren hier wilden regelen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt net alsof ze daar wél goed voorbereid zijn
Volgens Hugo is dit niet zorgvuldig......quote:
Aangezien ziekenhuizen dit bij het bloedprikken al hebben moet het zeker te doen zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 11:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zoiets is in NL echt ondenkbaar. Over tien jaar misschien...
dat had maanden geleden al gevraagd moeten worden toen men het nog spierballenvertoon vond wat ze deden.quote:Op maandag 28 december 2020 11:36 schreef Buitendam het volgende:
Vraag dan de Duitsers om het hier te regelen.
Mijn ouders wonen in dezelfde villawijk als de buren, er is weinig afgunst op type auto's. Ik noemde de merken auto's omdat het een reactie was op dat enkel en alleen het klootjesvolk zich niet aan de maatregelen houdt, dat is dus gewoon niet zo. De ongehoorzaamheid zit hem in alle lagen van de bevolking, en ook in iedere leeftijdsklasse.quote:Op maandag 28 december 2020 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, zo blijven we cirkelredeneren. Net als velen met mij hebben wij ervoor gekozen kerst thuis te vieren, zonder mensen op bezoek te krijgen of ergens op bezoek te gaan, zodat we er hopelijk sneller vanaf zijn. Ik realiseer me prima dat dat waarschijnlijk ijdele hoop is, maar ik heb er wel alles aan gedaan om te voorkomen dat het verder verspreidt.
Nogmaals, ik heb er geen goed woord voor over dat er ergens 50 man op bezoek zijn geweest (als dat daadwerkelijk zo is, want in je eerdere posts heb je het erover dat je auto's hebt zien staan, dus het kunnen er ook 10 of 20 geweest zijn). Beide voorbeelden worden gelijk gesteld omdat ze beiden de regels overtreden. De één meer dan de ander (als in, je bent verder over het lijntje wanneer je 50 man op bezoek hebt dan wanneer je er 1 teveel hebt), maar beiden overtreden de regel die gezet is.
Oftewel, in je eigen logica draag je zelf ook bij aan de verdere verspreiding. Minder snel dan wanneer er 50 bij elkaar zijn, maar net zo goed. Dat is waar ik moeite mee heb.
Anderen veroordelen omdat ze hetzelfde doen als jij, maar met meer is gewoon onnodig. Doordat je in je eerdere post sprak over Audi's, BMW's en Porsches van de zaak heb ik het idee dat er een bepaalde afgunst vanuit komt. Dat het niet voortkomt uit daadwerkelijk het willen voorkomen, maar een idee van: "Maar zij doen het wel"!
Al is het symboolpolitiek om nu te beginnen, het is dan wel vrij sterke symboolpolitiek.quote:Op maandag 28 december 2020 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Volgens Hugo is dit niet zorgvuldig......
wij hebben gvd nog niet eens de registratiesystemen op orde
Ah oké, die had ik niet op die manier gelezen, duidelijk. Ik ben het met je eens dat het in alle lagen van de bevolking en leeftijd plaatsvindt, allemaal met redenen die voor henzelf zwaarwegend zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 11:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen in dezelfde villawijk als de buren, er is weinig afgunst op type auto's. Ik noemde de merken auto's omdat het een reactie was op dat enkel en alleen het klootjesvolk zich niet aan de maatregelen houdt, dat is dus gewoon niet zo. De ongehoorzaamheid zit hem in alle lagen van de bevolking, en ook in iedere leeftijdsklasse.
dat is de vorige keer niet in goede aarde gevallenquote:Op maandag 28 december 2020 11:36 schreef Buitendam het volgende:
Vraag dan de Duitsers om het hier te regelen.
ze vangen ook nederlanders op in hun ziekenhuizen tijdens deze crisis, als je de oorlog bedoeld die is al een hele tijd terug he.quote:Op maandag 28 december 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is de vorige keer niet in goede aarde gevallen
Niks tegen de Duitsers hoor, we zijn toch al min of meer een provincie ervan ook al doen we alsof dat niet zo is.quote:Op maandag 28 december 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze vangen ook nederlanders op in hun ziekenhuizen tijdens deze crisis, als je de oorlog bedoeld die is al een hele tijd terug he.
Zo ongeschikt als het maar kan. Kan best een aardige gozer zijn en ik snap dat hij hard werkt, maar hard werken is wat anders dan goed werk verrichten. Echt 0 zelfreflectie, staat totaal niet stil bij de gevolgen van zijn uitspraken. Gaat echt niet helpen om meer mensen over te halen om toch een vaccinatie te halen. Werkt enkel averechts. Ik hoop echt dat hij z’n positie kwijt raakt na de verkiezingen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef JosMert het volgende:
[..]
Een vaccinatie vergelijken met een frikandel. En dan hoe hij erbij zit de lichaamstaal. Raar figuur dat het is.
Ze hadden in elk geval tijd in hun voorbereiding om een digitaal WC slot te ontwikkelen. Maar gelukkig zijn wij zorgvuldigquote:Op maandag 28 december 2020 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit is gewoon een digitaal wc slot
voorbereiden kunnen ze wel, dat NL hier afgaat helemaal mee eens hoor maar uiteindelijk zal het weinig uitmaken voor het te behalen minimum.quote:Op maandag 28 december 2020 11:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze hadden in elk geval tijd in hun voorbereiding om een digitaal WC slot te ontwikkelen. Maar gelukkig zijn wij zorgvuldig.
Ik geloof net als jij dat als het eenmaal op stoom is dat het keihard gaat en dat we snel klaar zijn. De houding van (in dit geval GGD GHOR) in dit Volkskrant artikel laat niet zien dat er enige urgentie is:quote:Op maandag 28 december 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorbereiden kunnen ze wel, dat NL hier afgaat helemaal mee eens hoor maar uiteindelijk zal het weinig uitmaken voor het te behalen minimum.
quote:Babic zegt dat hij niet geïrriteerd is door de gang van zaken, maar zijn scherpe toon zegt iets anders. ‘Heb je al gehoord over de chaos in Amerika?’ Daar, en ook in Engeland, zijn problemen met het registratiesysteem van de vaccins. Zorgvuldigheid gaat boven alles, vinden ze. Wat andere landen doen, moeten ze lekker zelf weten.
Ik heb mijn twijfels (op basis van niets anders dan gevoel) over het laatste inmiddels. We gaan het zien of het op termijn inderdaad niets gaat uitmaken. Ik heb nu de indruk dat er dan weer wat andere mitsen en maren tevoorschijn komen op de lange route die onze mammoettanker aan het afleggen is.quote:Op maandag 28 december 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorbereiden kunnen ze wel, dat NL hier afgaat helemaal mee eens hoor maar uiteindelijk zal het weinig uitmaken voor het te behalen minimum.
Dat is toch om ziedend van te worden? Pompen of verzuipen voor ziekenhuispersoneel, allerhande ondernemers wiens zaak kapot dreigt te gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof net als jij dat als het eenmaal op stoom is dat het keihard gaat en dat we snel klaar zijn. De houding van (in dit geval GGD GHOR) in dit Volkskrant artikel laat niet zien dat er enige urgentie is:
https://www.volkskrant.nl(...)vaccineren~b1c2bd77/
Dat is waar ik moeite mee heb. We hebben ziekenhuizen die de hulp van defensie inroepen, verzorgingstehuizen die dat doen, artsen die aangeven dat we 'afstevenen op het meest zwarte scenario' en dergelijke berichten en de partij die moet gaan vaccineren zegt:
[..]
Twijfelen mag, dat hebben ze inmiddels wel verdiend, ze zijn op het arrogante af.quote:Op maandag 28 december 2020 11:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb mijn twijfels (op basis van niets anders dan gevoel) over het laatste inmiddels. We gaan het zien of het op termijn inderdaad niets gaat uitmaken. Ik heb nu de indruk dat er dan weer wat andere mitsen en maren tevoorschijn komen op de lange route die onze mammoettanker aan het afleggen is.
Inderdaad. Waarom niet een avond lang programmas over vaccins op de NPO, waarin heel veel facetten van vaccins en hun ontwikkeling worden uitgelegd. Ook dingen die in het verleden verkeerd zijn gegaan (narcolepsie) of dingen die bij sommige mensen gevoelig liggen (gebruik cellen gewonnen uit embryo's die in de jaren 50/60 zijn geabborteerd).quote:Op maandag 28 december 2020 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te weten wat erin zit, die opmerking is gewoon van mensen die het niet snappen, die niet snappen hoe het kan dat het zo snel ging etc. Leg uit hoe het proces doorlopen is, hoe de tests gegaan zijn, wat de mogelijke bijwerkingen zijn en zet die af tegen de symptomen van de ziekte zelf. De onrust van mensen afdoen met: "Ja, je wil toch ook niet weten wat er in een frikandel zit? Zet gewoon dat prikkie" is naar mijn mening gewoon dom.
Ik neem ook aan dat ons GGD systeem op de schop gaat bij een volgende regeerperiodequote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef Confetti het volgende:
Als we nou de crisis zo geweldig hadden aangepakt tot nu toe had ik de arrogantie van de GGD wel begrepen.
Maar we zijn verdorie een van de slechtste presteerders ter WERELD. En dan nog die ouderwetse Nederlandse arrogantie. Echt stuitend. Dit komt ook omdat de centrale regering deze mensen niet ter verantwoording roept maar laat aankloten.
De quote die je plaatst is ook wel enigszins gekleurd, he. Het enige echte citaat staat tussen '' en dat "moeten ze lekker zelf weten" is de invulling van degene die het stukje geschreven heeft.quote:Op maandag 28 december 2020 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof net als jij dat als het eenmaal op stoom is dat het keihard gaat en dat we snel klaar zijn. De houding van (in dit geval GGD GHOR) in dit Volkskrant artikel laat niet zien dat er enige urgentie is:
https://www.volkskrant.nl(...)vaccineren~b1c2bd77/
Dat is waar ik moeite mee heb. We hebben ziekenhuizen die de hulp van defensie inroepen, verzorgingstehuizen die dat doen, artsen die aangeven dat we 'afstevenen op het meest zwarte scenario' en dergelijke berichten en de partij die moet gaan vaccineren zegt:
[..]
een mammoettanker is niet opeens een speedboot.quote:Op maandag 28 december 2020 11:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb mijn twijfels (op basis van niets anders dan gevoel) over het laatste inmiddels. We gaan het zien of het op termijn inderdaad niets gaat uitmaken. Ik heb nu de indruk dat er dan weer wat andere mitsen en maren tevoorschijn komen op de lange route die onze mammoettanker aan het afleggen is.
Stelen is stelen. Regels overtreden is regels overtreden. Je mag wel zeggen dat jij bereid bent om een bepaald risico te lopen maar dat bv naar een feest met 50 man voor jou te risicovol is. Dit zonder andere overtreders te veroordelen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
En daarmee mag ik geen mening meer hebben over iemand die ook over de grens heengaat?
hoe willen wij een inhaalslag maken als we pas op 26 GGD locaties beginnen 18 januari ?quote:Op maandag 28 december 2020 12:05 schreef Breekfast het volgende:
We focussen ons nu wel heel erg op de datum waarop de eerste mensen worden gevaccineerd. Ik word er ook moedeloos van hoor. Iedereen is al begonnen, en wij starten pas op 8 januari.
Maar worden er Europees ook cijfers bijgehouden van hoeveel % van de bevolking van elk land inmiddels is gevaccineerd?
Dat is wat mij betreft veel interessanter om te volgen. Als wij later starten maar direct een inhaalslag maken op de landen die enkel symbolisch begonnen zijn dan kijk je er toch iets anders naar.
In het vaccintopic staan in de OP diverse links naar sites die deze percentages wereldwijd bijhouden.quote:Op maandag 28 december 2020 12:05 schreef Breekfast het volgende:
We focussen ons nu wel heel erg op de datum waarop de eerste mensen worden gevaccineerd. Ik word er ook moedeloos van hoor. Iedereen is al begonnen, en wij starten pas op 8 januari.
Maar worden er Europees ook cijfers bijgehouden van hoeveel % van de bevolking van elk land inmiddels is gevaccineerd?
Dat is wat mij betreft veel interessanter om te volgen. Als wij later starten maar direct een inhaalslag maken op de landen die enkel symbolisch begonnen zijn dan kijk je er toch iets anders naar.
is er wat positiefs te melden dan op het moment ?quote:Op maandag 28 december 2020 12:08 schreef Questular het volgende:
Tering wat is de boel hier vervallen in alleen maar negatief gedoe.
[ afbeelding ]
Volgens een journalist hier is het in de wandelgangen van Den Haag ook bekend dat De Jonge zelf zich groen en geel ergert aan de GGD.quote:Op maandag 28 december 2020 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het enige wat jij hoefde te doen is op tijd de GGD te vragen om voor te bereiden.....![]()
het enige wat jij hoefde te doen was voorbereiden op een 2de golf.
dag Hugo
Dat helpt niet neequote:Op maandag 28 december 2020 12:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe willen wij een inhaalslag maken als we pas op 26 GGD locaties beginnen 18 januari ?
GGD vallen onder veiligheidregio's die weer onder een ander ministerie vallen. Daar ligt het probleemquote:Op maandag 28 december 2020 12:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens een journalist hier is het in de wandelgangen van Den Haag ook bekend dat De Jonge zelf zich groen en geel ergert aan de GGD.
De Jonge werkt hard, en zit op het randje van stressed out/overspannen/burn out als je hem ziet, maar volgens mij is hij inderdaad niet de beste man op die plek. Hij had in ieder geval ook een communicatie adviseur heel dicht naast hem moeten hebben, en een ervaren crisismanager. Maar ook het OMT adviseert, in mijn ogen, lang niet altijd goed. Het OMT adviseerde het eerste half jaar om niet hard in te zetten op testen testen testen bijvoorbeeld. En nu wordt ook laks omgegaan met de Engelse en Zuid-Afrikaanse variant, en die worden over een week of 6-10 een groot probleem, en met inzet nu zou je dat weken tot een maand of meer uit kunnen stellen, wat niet te onderschatten is als je op volle capaciteit aan het vaccineren bent.
leuk en aardig maar "hij" is diegene die het plan heeft gewijzigd en de GGD pas begin dec heeft gevraagd !quote:Op maandag 28 december 2020 12:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens een journalist hier is het in de wandelgangen van Den Haag ook bekend dat De Jonge zelf zich groen en geel ergert aan de GGD.
De Jonge werkt hard, en zit op het randje van stressed out/overspannen/burn out als je hem ziet, maar volgens mij is hij inderdaad niet de beste man op die plek. Hij had in ieder geval ook een communicatie adviseur heel dicht naast hem moeten hebben, en een ervaren crisismanager. Maar ook het OMT adviseert, in mijn ogen, lang niet altijd goed. Het OMT adviseerde het eerste half jaar om niet hard in te zetten op testen testen testen bijvoorbeeld. En nu wordt ook laks omgegaan met de Engelse en Zuid-Afrikaanse variant, en die worden over een week of 6-10 een groot probleem, en met inzet nu zou je dat weken tot een maand of meer uit kunnen stellen, wat niet te onderschatten is als je op volle capaciteit aan het vaccineren bent.
Goed gezegd Henk!quote:Op maandag 28 december 2020 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
België is een van de laatste landen in de Europese Unie die zijn begonnen met vaccineren. Het allerlaatst is Nederland. Hier worden de eerste prikken gezet op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU
Een van de hoogste besmettingscijfers ter wereld én dan ook als aller aller laatste pas gaan vaccineren.
Well played Nederland, well played.
[ afbeelding ]
En je vriendin werkt in een ziekenhuis?quote:Op maandag 28 december 2020 12:24 schreef Benny het volgende:
Het is binnen een paar dagen helemaal mis bij mijn vriendin op het werk. Meerdere cliënten zijn met spoed opgenomen nadat ze al plots met kerst moest werken. Ook komen er coronacliënten in zorg die niet opgenomen kunnen worden.
Een week geleden was er nog niks aan de hand
Wat vreselijk.quote:Op maandag 28 december 2020 12:24 schreef Benny het volgende:
Het is binnen een paar dagen helemaal mis bij mijn vriendin op het werk. Meerdere cliënten zijn met spoed opgenomen nadat ze al plots met kerst moest werken. Ook komen er coronacliënten in zorg die niet opgenomen kunnen worden.
Allicht, maar als we die Bruins nog gehad hadden dan was het helemaal drama geweest. Over mensen op de verkeerde plek gesproken.quote:Op maandag 28 december 2020 12:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Jonge werkt hard, en zit op het randje van stressed out/overspannen/burn out als je hem ziet, maar volgens mij is hij inderdaad niet de beste man op die plek.
Thuiszorg. Voornamelijk ouderenquote:Op maandag 28 december 2020 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vreselijk.![]()
Wat voor cliënten zijn het?
We zien eigenlijk vanaf destijds de problemen in Wuhan en later Italië het gefaal van de Nederlandse overheid al van mijlenver aankomen.quote:Op maandag 28 december 2020 12:06 schreef Predator40 het volgende:
deze "vaccinatiefaal" zagen we al aankomen,
Collega's en wij kwamen er tot nu toe goed vanafquote:Op maandag 28 december 2020 12:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O wat naar zeg.
Dus ook daar gaat het in rap tempo rond.
Besmette collega's?
Ja kan keihard gaan. Bij mijn werk hebben we tot nu toe de dans nog ontsprongen (een enkele besmetting bij cliënten, regelmatig personeel dat besmet is, maar geen uitbraak), maar vrees met grote vrezen dat het alsnog flink misgaat deze weken.quote:Op maandag 28 december 2020 12:24 schreef Benny het volgende:
Ik zou toch willen dat we veel sneller met vaccineren begonnen. Kan echt (ook al zijn het maar een beperkte hoeveelheid vaccins) leed voorkomen.quote:
Hopen dat dat zo blijft.quote:Op maandag 28 december 2020 12:30 schreef Benny het volgende:
[..]
Collega's en wij kwamen er tot nu toe goed vanaf
Het is echt overal nu. Veel meer dan in de eerste golf.quote:Op maandag 28 december 2020 12:30 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ja kan keihard gaan. Bij mijn werk hebben we tot nu toe de dans nog ontsprongen (een enkele besmetting bij cliënten, regelmatig personeel dat besmet is, maar geen uitbraak), maar vrees met grote vrezen dat het alsnog flink misgaat deze weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |