Het is beide diefstal. In beide gevallen overtreed je de regels. De ene persoon praat het goed omdat het 'maar' een potlood is, de ander praat het goed omdat het 'maar' een leaseauto is.quote:Op maandag 28 december 2020 10:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Het zijn 2 totaal andere zaken die niet vergelijkbaar zijn
Bijkomend probleem is dat de drempel bij dat potlood stelen veel lager ligt, dus automatisch ook veel meer potlooddieven.quote:Op maandag 28 december 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is beide diefstal. In beide gevallen overtreed je de regels. De ene persoon praat het goed omdat het 'maar' een potlood is, de ander praat het goed omdat het 'maar' een leaseauto is.
Vanuit jouw Blik snap ik dat, ja.quote:Op maandag 28 december 2020 10:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Het zijn 2 totaal andere zaken die niet vergelijkbaar zijn
Vraag het een rechter en die zal er hetzelfde over oordelenquote:Op maandag 28 december 2020 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit jouw Blik snap ik dat, ja.
http://www.wetboek-online(...)0vierde%20categorie.quote:Op maandag 28 december 2020 10:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Vraag het een rechter en die zal er hetzelfde over oordelen
Een potlood zal minder zwaar wegen dan een auto wellicht, maar als jij al 10x een potlood gestolen hebt kun je er wellicht bekaaider vanaf komen dan iemand die een auto steelt.quote:Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Het ging om 1 persoon teveel, 6 personen waarvan 4 te gast. En dat 1 keer en dus niet 10 keer of 20 keer. En ja, zo zullen een hoop mensen gedacht hebben en op die manier de regels hebben overtreden. Een feestje met 50 is tegenwoordig nieuwswaardig als de politie daarachter komtquote:Op maandag 28 december 2020 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
http://www.wetboek-online(...)0vierde%20categorie.
[..]
Een potlood zal minder zwaar wegen dan een auto wellicht, maar als jij al 10x een potlood gestolen hebt kun je er wellicht bekaaider vanaf komen dan iemand die een auto steelt.
Maargoed, de analogie raakt een beetje uit zijn verband. Punt is dat de regels voor iedereen gelden. Als de regel is om maximaal 3 mensen die niet bij het gezin horen thuis te hebben en je hebt er 6 thuis verlies je het recht (moreel gezien alleen al) om anderen te veroordelen omdat ze er meer dan 3 thuis hebben.
Je kunt het hooguit voor jezelf goedpraten dat het risico kleiner is omdat je met een kleinere groep was, je hebt net zo goed de regels overtreden.
Waaruit blijkt dat die allemaal wel gewoon op kantoor zijn dan?quote:Op maandag 28 december 2020 10:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik blijf het wel ironisch vinden dat er ook hier een stel jongetjes en meisjes zijn die contant druk zijn met dat het aan anderen ligt dat er een lockdown is en nog veel meer aan anderen ligt als ze die verlengen. Sterker, er zouden misschien zelfs nog meer maatregelen moeten komen, uiteraard door anderen.
Maar vervolgens blijkt dus wel dat ze tot minimaal de laatste persconferentie tegen elk advies in met hun kantoorbaan gewoon op kantoor zaten. Omdat ze blijkbaar ook niet de ballen hebben om overheidsadvies op te volgen of/en tegen hun baas in te gaan. Maar dat telt dat blijkbaar niet, de schuldigen zijn de mensen die naar de winkel gingen.
"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen" blijft een mooie in deze.
Maar snap je nu zelf wat er tegen je gezegd wordt? Je veroordeelt anderen die de regels overtreden, terwijl je het zelf ook doet. Het verschil is dat jij het één keer gedaan hebt en anderen (volgens jouw aanname) 10 of 20 keer.quote:Op maandag 28 december 2020 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Het ging om 1 persoon teveel, 6 personen waarvan 4 te gast. En dat 1 keer en dus niet 10 keer of 20 keer. En ja, zo zullen een hoop mensen gedacht hebben en op die manier de regels hebben overtreden. Een feestje met 50 is tegenwoordig nieuwswaardig als de politie daarachter komt
De analogie is dus wel degelijk juist. Als ik 10 of 20x een potlood steel zal een rechter wel degelijk een andere straf uitdelen als dat het 1x gebeurt.
Ergens vond ik het Grapperhaus akkefietje gelegen komen. Het toonde bovenal aan met wat voor onmenselijke regels we te maken hebben. En dat je vooral je grote muil moet houden over zogenaamde 'asocialen' die zich niet aan de meest a-sociale regel ooit houden.quote:Op maandag 28 december 2020 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
Grapperhaus was na zijn bruiloft ook niet meer in de positie om anderen te verwijten dat ze zich niet aan de regels houden. Het interesseert me persoonlijk geen moer dat hij zijn schoonmoeder knuffelt, het stoort me dat figuren die zelf de regels overtreden, anderen de maat nemen omdat ze hetzelfde doen.
En @:Blik het gaat natuurlijk niet om jouw Kerstbezoek. Het gaat om het bezoek van al die anderen
Het was voor een hoop beleidsmakers denk ik een mooie eye-opener dat 'eenvoudige regels' in het dagelijkse menselijke leven toch een beetje anders werken dan in ambtelijke kantoren.quote:Op maandag 28 december 2020 10:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Ergens vond ik het Grapperhaus akkefietje gelegen komen. Het toonde bovenal aan met wat voor onmenselijke regels we te maken hebben. En dat je vooral je grote muil moet houden over zogenaamde 'asocialen' die zich niet aan de meest a-sociale regel ooit houden.
Ik snap heel goed wat je zegt, ik ben het alleen niet met je eens. Iemand die een potlood steelt mag van mij prima een autodief veroordelen omdat dat een bepaalde grens overgaat.quote:Op maandag 28 december 2020 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar snap je nu zelf wat er tegen je gezegd wordt? Je veroordeelt anderen die de regels overtreden, terwijl je het zelf ook doet. Het verschil is dat jij het één keer gedaan hebt en anderen (volgens jouw aanname) 10 of 20 keer.
Dan kun je het goed praten zo vaak je wilt en hoe je het wilt, je hebt nog steeds de keuze gemaakt de regels te overtreden. Naar mijn mening verlies je het recht om te klagen dat een ander zich niet aan de regels houdt als je je op hetzelfde moment er ook niet aan gehouden hebt.
Alsof je 160 op de linkerbaan rijdt en ingehaald wordt door iemand die 165 rijdt en dan van diegene zegt: Jezus, die rijdt echt veel te hard hoor, dat kan echt niet.
een bepaalde grens? Er was al een grens bepaald die je zelf gewoon overtreedt.quote:Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je zegt, ik ben het alleen niet met je eens. Iemand die een potlood steelt mag van mij prima een autodief veroordelen omdat dat een bepaalde grens overgaat.
Dus ik vind dat ik prima iemand mag veroordelen die een verjaardagsfeest geeft voor 50 man, ondanks dat ik zelf een kerstdiner heb gehad waarmee ik over de grens heenging met 1 persoon.
Dat mag je best hypocriet vinden, maar ik vind het weer hypocriet dat beide voorbeelden gelijk gesteld worden aan elkaar alsof ze volledig gelijk zijn
Tja, zo blijven we cirkelredeneren. Net als velen met mij hebben wij ervoor gekozen kerst thuis te vieren, zonder mensen op bezoek te krijgen of ergens op bezoek te gaan, zodat we er hopelijk sneller vanaf zijn. Ik realiseer me prima dat dat waarschijnlijk ijdele hoop is, maar ik heb er wel alles aan gedaan om te voorkomen dat het verder verspreidt.quote:Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je zegt, ik ben het alleen niet met je eens. Iemand die een potlood steelt mag van mij prima een autodief veroordelen omdat dat een bepaalde grens overgaat.
Dus ik vind dat ik prima iemand mag veroordelen die een verjaardagsfeest geeft voor 50 man, ondanks dat ik zelf een kerstdiner heb gehad waarmee ik over de grens heenging met 1 persoon.
Dat mag je best hypocriet vinden, maar ik vind het weer hypocriet dat beide voorbeelden gelijk gesteld worden aan elkaar alsof ze volledig gelijk zijn
Ja, dat hoop ik ook, vooral omdat hier vrij veel van besteld waren, en de productie vrij rap kan.quote:Op maandag 28 december 2020 10:56 schreef 297534 het volgende:
Wel goed nieuws dat het Oxfordvaccin waarschijnlijk al dit jaar wordt goedgekeurd in het VK. Hopelijk volgt de EU daarna snel.
En daarmee mag ik geen mening meer hebben over iemand die ook over de grens heengaat?quote:Op maandag 28 december 2020 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
een bepaalde grens? Er was al een grens bepaald die je zelf gewoon overtreedt.
natuurlijk mag dat, het is alleen wat hypocrietquote:Op maandag 28 december 2020 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
En daarmee mag ik geen mening meer hebben over iemand die ook over de grens heengaat?
En dat mag je vinden, je moet alleen niet net doen alsof het allebei gelijk is aan elkaarquote:Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk mag dat, het is alleen wat hypocriet
Dit jaar als in de komende paar dagen nog?quote:Op maandag 28 december 2020 10:56 schreef 297534 het volgende:
Wel goed nieuws dat het Oxfordvaccin waarschijnlijk al dit jaar wordt goedgekeurd in het VK. Hopelijk volgt de EU daarna snel.
Die man kan dit niet. Hij is niet capabel.quote:Op maandag 28 december 2020 11:03 schreef JosMert het volgende:
Dit soort uitspraken zijn niet handig Hugo.
https://streamable.com/vjfxbb
Tja, dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze beter in kunnen zetten op begrijpen waarom mensen angstig zijn en die angst wegnemen met een goede uitleg dan het op deze manier doen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:03 schreef JosMert het volgende:
Een vaccinatie vergelijken met een frikandel. En dan hoe hij erbij zit de lichaamstaal. Raar figuur dat het is.quote:Op maandag 28 december 2020 11:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die man kan dit niet. Hij is niet capabel.
Weet je wat nog het ergste is? Dat ie hier over nagedacht heeft, en dat dit is wat eruit kwam. Bij zo'n interview heb ik namelijk niet het idee dat hij daar spontaan wat vragen gaat zitten beantwoorden.quote:Op maandag 28 december 2020 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze beter in kunnen zetten op begrijpen waarom mensen angstig zijn en die angst wegnemen met een goede uitleg dan het op deze manier doen.
Dat was volgens mij wel de bedoeling ja.quote:Op maandag 28 december 2020 11:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit jaar als in de komende paar dagen nog?
Ja, volgens serieuze Britse media zal het vaccin wellicht een van de volgende dagen al worden goedgekeurd en vanaf 4 januari a.s. worden 'uitgerold'.quote:Op maandag 28 december 2020 11:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit jaar als in de komende paar dagen nog?
Het enige wat jij hoefde te doen Hugo, was er voor te zorgen dat wij op tijd dat prikkie konden krijgen. Dus houd gewoon je grote mond eens dicht.quote:Op maandag 28 december 2020 11:03 schreef JosMert het volgende:
Ook ja.quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet je wat nog het ergste is? Dat ie hier over nagedacht heeft, en dat dit is wat eruit kwam. Bij zo'n interview heb ik namelijk niet het idee dat hij daar spontaan wat vragen gaat zitten beantwoorden.
Ik heb het idee dat hij er niet specifiek over nadenkt. Tijdens kamerdebatten e.d. komt het ook vrij vaak voor dat hij 'on the spot' even nog iets toezegt. Het lijkt meer de aard van het beestje te zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet je wat nog het ergste is? Dat ie hier over nagedacht heeft, en dat dit is wat eruit kwam. Bij zo'n interview heb ik namelijk niet het idee dat hij daar spontaan wat vragen gaat zitten beantwoorden.
Dan nog steeds is het niet slim.quote:Op maandag 28 december 2020 11:09 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het idee dat hij er niet specifiek over nadenkt. Tijdens kamerdebatten e.d. komt het ook vrij vaak voor dat hij 'on the spot' even nog iets toezegt. Het lijkt meer de aard van het beestje te zijn.
Waar doe ik dat? Het enige waar ik kritiek op heb is dat je zelf de grens verlegt en dan anderen verwijt dat ook te doen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:02 schreef Blik het volgende:
[..]
En dat mag je vinden, je moet alleen niet net doen alsof het allebei gelijk is aan elkaar
Ze weten al sinds juni dat vaccinatiebereidheid afneemt, en voor een groot deel ligt dat aan de overheid zelf, en er is bijzonder weinig goede en positieve info over vaccins te vinden die door de overheid gestimuleerd wordt. Een paar reclames op de radio. Waarom wordt er geen programma bijvoorbeeld gemaakt over bijvoorbeeld wat vaccins hebben betekend voor mazelen en polio. Hoeveel leed vaccins voorkomen, bij hoe weinig mensen ze schade veroorzaken etc.quote:Op maandag 28 december 2020 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze beter in kunnen zetten op begrijpen waarom mensen angstig zijn en die angst wegnemen met een goede uitleg dan het op deze manier doen.
Zo zie ik het ook. Er werd door verschillende mensen tegen 'm gezegd net voor het kerstreces dat hij er slecht uit zag, hij zei zelf ook dat hij ontzettend lange dagen maakte. Ik heb echt respect voor de hoeveelheid tijd en moeite die hij erin steekt, maar ik zou (als ik hem was) niet al die willekeurige media optredens doen. In een hoop van die media-optredens is hij ook niet om wat te vertellen over corona oid, maar om de persoon Hugo even te etaleren.quote:Op maandag 28 december 2020 11:17 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook behoorlijk gecringed bij de mediaoptredens van Hugo de laatste tijd. Lijkt of hij niet de gevolgen overziet van wat hij allemaal zegt. Maar ik denk oprecht dat hij er alles aan doet en zich de naad uit de broek werkt (80+ uur per week). 99% van de bevolking was allang gebroken in de functie met zoveel druk. Kijk maar eens naar al die bedreigingen. Vind het ook bijzonder dat iemand zonder specifiek opleiding in de zorg (of desnoods biologie etc.) zomaar op een positie als dit komt. De kritiek op testbeleid eerder en nu het vaccinatieplan is terecht. Alleen is het denk ik ons aller belang dat Hugo gewoon door kan gaan de komende maanden, een "kapotte gebroken" Hugo brengt alleen maar meer vertraging denk ik. En Hugo is ook gewoon mens he
Nu hij zich terug getrokken heeft als partijleider maakt dat toch allemaal niet zoveel meer uit, misschien dat het nog in de planning zat.quote:Op maandag 28 december 2020 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Er werd door verschillende mensen tegen 'm gezegd net voor het kerstreces dat hij er slecht uit zag, hij zei zelf ook dat hij ontzettend lange dagen maakte. Ik heb echt respect voor de hoeveelheid tijd en moeite die hij erin steekt, maar ik zou (als ik hem was) niet al die willekeurige media optredens doen. In een hoop van die media-optredens is hij ook niet om wat te vertellen over corona oid, maar om de persoon Hugo even te etaleren.
Wat is de toegevoegde waarde om als minister van volksgezondheid bij All you need is love te gaan zingen. Als alles helemaal op orde was en hij 'relaxed' de tijd uit kon zitten tot we kunnen gaan vaccineren is het een ander verhaal, maar als hij dagen maakt van 's morgens 6u tot 's avonds 11u ofzo zoals een keer in een interview stond is het niet zo slim om daar zelf schnabbels bij te gaan doen.
Maar als je echt gaat zeggen wat er in zit schrikken mensen vast ook. Wie krijgt een goed gevoel bij een naam als polysorbate 80, wat vrij algemeen als emulgator wordt gebruikt.quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij heeft zich teruggetrokken als lijsttrekker, maar kan nog steeds campagne voeren voor het CDA, of voor de Jonge. Mocht februari alles een beetje op de rit zijn zal het me niets verbazen als er ineens komt: Ohja grapje, ik word toch wel lijstrekker.quote:Op maandag 28 december 2020 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu hij zich terug getrokken heeft als partijleider maakt dat toch allemaal niet zoveel meer uit, misschien dat het nog in de planning zat.
quote:Op maandag 28 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij heeft zich teruggetrokken als lijsttrekker, maar kan nog steeds campagne voeren voor het CDA, of voor de Jonge. Mocht februari alles een beetje op de rit zijn zal het me niets verbazen als er ineens komt: Ohja grapje, ik word toch wel lijstrekker.
Je hoeft ook niet te weten wat erin zit, die opmerking is gewoon van mensen die het niet snappen, die niet snappen hoe het kan dat het zo snel ging etc. Leg uit hoe het proces doorlopen is, hoe de tests gegaan zijn, wat de mogelijke bijwerkingen zijn en zet die af tegen de symptomen van de ziekte zelf. De onrust van mensen afdoen met: "Ja, je wil toch ook niet weten wat er in een frikandel zit? Zet gewoon dat prikkie" is naar mijn mening gewoon dom.quote:Op maandag 28 december 2020 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar als je echt gaat zeggen wat er in zit schrikken mensen vast ook. Wie krijgt een goed gevoel bij een naam als polysorbate 80, wat vrij algemeen als emulgator wordt gebruikt.
Ik denk dat je voor wat hij nu moet doen niet specifiek een opleiding in de zorg nodig hebt. Maar vooral ervaring met crisismanagement en een organisatie aansturen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:17 schreef Momo het volgende:
Vind het ook bijzonder dat iemand zonder specifiek opleiding in de zorg (of desnoods biologie etc.) zomaar op een positie als dit komt. De kritiek op testbeleid eerder en nu het vaccinatieplan is terecht.
goh dat wisten we nog niet Hansquote:Op maandag 28 december 2020 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
België is een van de laatste landen in de Europese Unie die zijn begonnen met vaccineren. Het allerlaatst is Nederland. Hier worden de eerste prikken gezet op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU
Een van de hoogste besmettingscijfers ter wereld én dan ook als aller aller laatste pas gaan vaccineren.
Well played Nederland, well played.
[ afbeelding ]
het enige wat jij hoefde te doen is op tijd de GGD te vragen om voor te bereiden.....quote:Op maandag 28 december 2020 11:03 schreef JosMert het volgende:
In ambtelijke begrippen is 'zo snel mogelijk' een bijzonder rekbaar begrip.quote:Op maandag 28 december 2020 11:31 schreef _serial_ het volgende:
Ik vraag mij serieus af hoeveel mensen echt niet zouden willen, in mijn omgeving is het vooral, laat die prik maar zo snel mogelijk komen, des te sneller kunnen we weer normaal doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |