abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197015126
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Het zijn 2 totaal andere zaken die niet vergelijkbaar zijn
Het is beide diefstal. In beide gevallen overtreed je de regels. De ene persoon praat het goed omdat het 'maar' een potlood is, de ander praat het goed omdat het 'maar' een leaseauto is.
  maandag 28 december 2020 @ 10:30:59 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197015181
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is beide diefstal. In beide gevallen overtreed je de regels. De ene persoon praat het goed omdat het 'maar' een potlood is, de ander praat het goed omdat het 'maar' een leaseauto is.
Bijkomend probleem is dat de drempel bij dat potlood stelen veel lager ligt, dus automatisch ook veel meer potlooddieven.
  maandag 28 december 2020 @ 10:31:01 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197015182
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Het zijn 2 totaal andere zaken die niet vergelijkbaar zijn
Vanuit jouw Blik snap ik dat, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 28 december 2020 @ 10:31:45 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_197015202
quote:
10s.gif Op maandag 28 december 2020 10:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vanuit jouw Blik snap ik dat, ja.
Vraag het een rechter en die zal er hetzelfde over oordelen
pi_197015352
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Vraag het een rechter en die zal er hetzelfde over oordelen
http://www.wetboek-online(...)0vierde%20categorie.

quote:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Een potlood zal minder zwaar wegen dan een auto wellicht, maar als jij al 10x een potlood gestolen hebt kun je er wellicht bekaaider vanaf komen dan iemand die een auto steelt.

Maargoed, de analogie raakt een beetje uit zijn verband. Punt is dat de regels voor iedereen gelden. Als de regel is om maximaal 3 mensen die niet bij het gezin horen thuis te hebben en je hebt er 6 thuis verlies je het recht (moreel gezien alleen al) om anderen te veroordelen omdat ze er meer dan 3 thuis hebben.

Je kunt het hooguit voor jezelf goedpraten dat het risico kleiner is omdat je met een kleinere groep was, je hebt net zo goed de regels overtreden.
  maandag 28 december 2020 @ 10:43:45 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_197015484
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

http://www.wetboek-online(...)0vierde%20categorie.
[..]

Een potlood zal minder zwaar wegen dan een auto wellicht, maar als jij al 10x een potlood gestolen hebt kun je er wellicht bekaaider vanaf komen dan iemand die een auto steelt.

Maargoed, de analogie raakt een beetje uit zijn verband. Punt is dat de regels voor iedereen gelden. Als de regel is om maximaal 3 mensen die niet bij het gezin horen thuis te hebben en je hebt er 6 thuis verlies je het recht (moreel gezien alleen al) om anderen te veroordelen omdat ze er meer dan 3 thuis hebben.

Je kunt het hooguit voor jezelf goedpraten dat het risico kleiner is omdat je met een kleinere groep was, je hebt net zo goed de regels overtreden.
Het ging om 1 persoon teveel, 6 personen waarvan 4 te gast. En dat 1 keer en dus niet 10 keer of 20 keer. En ja, zo zullen een hoop mensen gedacht hebben en op die manier de regels hebben overtreden. Een feestje met 50 is tegenwoordig nieuwswaardig als de politie daarachter komt

De analogie is dus wel degelijk juist. Als ik 10 of 20x een potlood steel zal een rechter wel degelijk een andere straf uitdelen als dat het 1x gebeurt.
  maandag 28 december 2020 @ 10:44:56 #207
346939 Janneke141
pi_197015532
Grapperhaus was na zijn bruiloft ook niet meer in de positie om anderen te verwijten dat ze zich niet aan de regels houden. Het interesseert me persoonlijk geen moer dat hij zijn schoonmoeder knuffelt, het stoort me dat figuren die zelf de regels overtreden, anderen de maat nemen omdat ze hetzelfde doen.

En @Blik het gaat natuurlijk niet om jouw Kerstbezoek. Het gaat om het bezoek van al die anderen ;)
pi_197015547
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 10:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik blijf het wel ironisch vinden dat er ook hier een stel jongetjes en meisjes zijn die contant druk zijn met dat het aan anderen ligt dat er een lockdown is en nog veel meer aan anderen ligt als ze die verlengen. Sterker, er zouden misschien zelfs nog meer maatregelen moeten komen, uiteraard door anderen.

Maar vervolgens blijkt dus wel dat ze tot minimaal de laatste persconferentie tegen elk advies in met hun kantoorbaan gewoon op kantoor zaten. Omdat ze blijkbaar ook niet de ballen hebben om overheidsadvies op te volgen of/en tegen hun baas in te gaan. Maar dat telt dat blijkbaar niet, de schuldigen zijn de mensen die naar de winkel gingen.

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen" blijft een mooie in deze.
Waaruit blijkt dat die allemaal wel gewoon op kantoor zijn dan?
pi_197015572
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Het ging om 1 persoon teveel, 6 personen waarvan 4 te gast. En dat 1 keer en dus niet 10 keer of 20 keer. En ja, zo zullen een hoop mensen gedacht hebben en op die manier de regels hebben overtreden. Een feestje met 50 is tegenwoordig nieuwswaardig als de politie daarachter komt

De analogie is dus wel degelijk juist. Als ik 10 of 20x een potlood steel zal een rechter wel degelijk een andere straf uitdelen als dat het 1x gebeurt.
Maar snap je nu zelf wat er tegen je gezegd wordt? Je veroordeelt anderen die de regels overtreden, terwijl je het zelf ook doet. Het verschil is dat jij het één keer gedaan hebt en anderen (volgens jouw aanname) 10 of 20 keer.

Dan kun je het goed praten zo vaak je wilt en hoe je het wilt, je hebt nog steeds de keuze gemaakt de regels te overtreden. Naar mijn mening verlies je het recht om te klagen dat een ander zich niet aan de regels houdt als je je op hetzelfde moment er ook niet aan gehouden hebt.

Alsof je 160 op de linkerbaan rijdt en ingehaald wordt door iemand die 165 rijdt en dan van diegene zegt: Jezus, die rijdt echt veel te hard hoor, dat kan echt niet.
pi_197015682
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
Grapperhaus was na zijn bruiloft ook niet meer in de positie om anderen te verwijten dat ze zich niet aan de regels houden. Het interesseert me persoonlijk geen moer dat hij zijn schoonmoeder knuffelt, het stoort me dat figuren die zelf de regels overtreden, anderen de maat nemen omdat ze hetzelfde doen.

En @:Blik het gaat natuurlijk niet om jouw Kerstbezoek. Het gaat om het bezoek van al die anderen ;)
Ergens vond ik het Grapperhaus akkefietje gelegen komen. Het toonde bovenal aan met wat voor onmenselijke regels we te maken hebben. En dat je vooral je grote muil moet houden over zogenaamde 'asocialen' die zich niet aan de meest a-sociale regel ooit houden.
I'll give you something to do
  maandag 28 december 2020 @ 10:52:44 #211
346939 Janneke141
pi_197015733
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:50 schreef galantis het volgende:

[..]

Ergens vond ik het Grapperhaus akkefietje gelegen komen. Het toonde bovenal aan met wat voor onmenselijke regels we te maken hebben. En dat je vooral je grote muil moet houden over zogenaamde 'asocialen' die zich niet aan de meest a-sociale regel ooit houden.
Het was voor een hoop beleidsmakers denk ik een mooie eye-opener dat 'eenvoudige regels' in het dagelijkse menselijke leven toch een beetje anders werken dan in ambtelijke kantoren.
  maandag 28 december 2020 @ 10:53:10 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_197015746
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar snap je nu zelf wat er tegen je gezegd wordt? Je veroordeelt anderen die de regels overtreden, terwijl je het zelf ook doet. Het verschil is dat jij het één keer gedaan hebt en anderen (volgens jouw aanname) 10 of 20 keer.

Dan kun je het goed praten zo vaak je wilt en hoe je het wilt, je hebt nog steeds de keuze gemaakt de regels te overtreden. Naar mijn mening verlies je het recht om te klagen dat een ander zich niet aan de regels houdt als je je op hetzelfde moment er ook niet aan gehouden hebt.

Alsof je 160 op de linkerbaan rijdt en ingehaald wordt door iemand die 165 rijdt en dan van diegene zegt: Jezus, die rijdt echt veel te hard hoor, dat kan echt niet.
Ik snap heel goed wat je zegt, ik ben het alleen niet met je eens. Iemand die een potlood steelt mag van mij prima een autodief veroordelen omdat dat een bepaalde grens overgaat.

Dus ik vind dat ik prima iemand mag veroordelen die een verjaardagsfeest geeft voor 50 man, ondanks dat ik zelf een kerstdiner heb gehad waarmee ik over de grens heenging met 1 persoon.

Dat mag je best hypocriet vinden, maar ik vind het weer hypocriet dat beide voorbeelden gelijk gesteld worden aan elkaar alsof ze volledig gelijk zijn
  maandag 28 december 2020 @ 10:56:16 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197015821
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat je zegt, ik ben het alleen niet met je eens. Iemand die een potlood steelt mag van mij prima een autodief veroordelen omdat dat een bepaalde grens overgaat.

Dus ik vind dat ik prima iemand mag veroordelen die een verjaardagsfeest geeft voor 50 man, ondanks dat ik zelf een kerstdiner heb gehad waarmee ik over de grens heenging met 1 persoon.

Dat mag je best hypocriet vinden, maar ik vind het weer hypocriet dat beide voorbeelden gelijk gesteld worden aan elkaar alsof ze volledig gelijk zijn
een bepaalde grens? Er was al een grens bepaald die je zelf gewoon overtreedt.
pi_197015835
Wel goed nieuws dat het Oxfordvaccin waarschijnlijk al dit jaar wordt goedgekeurd in het VK. Hopelijk volgt de EU daarna snel.
pi_197015920
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, zo blijven we cirkelredeneren. Net als velen met mij hebben wij ervoor gekozen kerst thuis te vieren, zonder mensen op bezoek te krijgen of ergens op bezoek te gaan, zodat we er hopelijk sneller vanaf zijn. Ik realiseer me prima dat dat waarschijnlijk ijdele hoop is, maar ik heb er wel alles aan gedaan om te voorkomen dat het verder verspreidt.

Nogmaals, ik heb er geen goed woord voor over dat er ergens 50 man op bezoek zijn geweest (als dat daadwerkelijk zo is, want in je eerdere posts heb je het erover dat je auto's hebt zien staan, dus het kunnen er ook 10 of 20 geweest zijn). Beide voorbeelden worden gelijk gesteld omdat ze beiden de regels overtreden. De één meer dan de ander (als in, je bent verder over het lijntje wanneer je 50 man op bezoek hebt dan wanneer je er 1 teveel hebt), maar beiden overtreden de regel die gezet is.

Oftewel, in je eigen logica draag je zelf ook bij aan de verdere verspreiding. Minder snel dan wanneer er 50 bij elkaar zijn, maar net zo goed. Dat is waar ik moeite mee heb.

Anderen veroordelen omdat ze hetzelfde doen als jij, maar met meer is gewoon onnodig. Doordat je in je eerdere post sprak over Audi's, BMW's en Porsches van de zaak heb ik het idee dat er een bepaalde afgunst vanuit komt. Dat het niet voortkomt uit daadwerkelijk het willen voorkomen, maar een idee van: "Maar zij doen het wel"!
pi_197015921
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:56 schreef 297534 het volgende:
Wel goed nieuws dat het Oxfordvaccin waarschijnlijk al dit jaar wordt goedgekeurd in het VK. Hopelijk volgt de EU daarna snel.
Ja, dat hoop ik ook, vooral omdat hier vrij veel van besteld waren, en de productie vrij rap kan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 28 december 2020 @ 11:00:37 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_197015936
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

een bepaalde grens? Er was al een grens bepaald die je zelf gewoon overtreedt.
En daarmee mag ik geen mening meer hebben over iemand die ook over de grens heengaat?
  maandag 28 december 2020 @ 11:01:18 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197015956
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:00 schreef Blik het volgende:

[..]

En daarmee mag ik geen mening meer hebben over iemand die ook over de grens heengaat?
natuurlijk mag dat, het is alleen wat hypocriet
  maandag 28 december 2020 @ 11:02:58 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_197016007
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk mag dat, het is alleen wat hypocriet
En dat mag je vinden, je moet alleen niet net doen alsof het allebei gelijk is aan elkaar
pi_197016021
Dit soort uitspraken zijn niet handig Hugo.

https://streamable.com/vjfxbb
pi_197016075
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:56 schreef 297534 het volgende:
Dit jaar als in de komende paar dagen nog?
pi_197016079
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 11:03 schreef JosMert het volgende:

Die man kan dit niet. Hij is niet capabel.
Dit, dus.
pi_197016107
quote:

Tja, dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze beter in kunnen zetten op begrijpen waarom mensen angstig zijn en die angst wegnemen met een goede uitleg dan het op deze manier doen.
pi_197016160
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die man kan dit niet. Hij is niet capabel.
Een vaccinatie vergelijken met een frikandel. En dan hoe hij erbij zit de lichaamstaal. Raar figuur dat het is.
  maandag 28 december 2020 @ 11:08:08 #225
346939 Janneke141
pi_197016163
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, dat is inderdaad niet handig. Ik denk dat ze beter in kunnen zetten op begrijpen waarom mensen angstig zijn en die angst wegnemen met een goede uitleg dan het op deze manier doen.
Weet je wat nog het ergste is? Dat ie hier over nagedacht heeft, en dat dit is wat eruit kwam. Bij zo'n interview heb ik namelijk niet het idee dat hij daar spontaan wat vragen gaat zitten beantwoorden.
  maandag 28 december 2020 @ 11:08:14 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197016164
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:05 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat was volgens mij wel de bedoeling ja.
pi_197016185
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:05 schreef Questular het volgende:

[..]

Ja, volgens serieuze Britse media zal het vaccin wellicht een van de volgende dagen al worden goedgekeurd en vanaf 4 januari a.s. worden 'uitgerold'.
  maandag 28 december 2020 @ 11:09:01 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197016188
quote:

Het enige wat jij hoefde te doen Hugo, was er voor te zorgen dat wij op tijd dat prikkie konden krijgen. Dus houd gewoon je grote mond eens dicht. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197016197
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weet je wat nog het ergste is? Dat ie hier over nagedacht heeft, en dat dit is wat eruit kwam. Bij zo'n interview heb ik namelijk niet het idee dat hij daar spontaan wat vragen gaat zitten beantwoorden.
Ook ja.

De man wekt zoveel agressie bij me op met zijn gehele voorkomen. Nog nooit gehad bij een politicus.
pi_197016219
quote:

[..]

Ik heb het idee dat hij er niet specifiek over nadenkt. Tijdens kamerdebatten e.d. komt het ook vrij vaak voor dat hij 'on the spot' even nog iets toezegt. Het lijkt meer de aard van het beestje te zijn.
  maandag 28 december 2020 @ 11:11:20 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197016264
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:09 schreef chratnox het volgende:

Ik heb het idee dat hij er niet specifiek over nadenkt. Tijdens kamerdebatten e.d. komt het ook vrij vaak voor dat hij 'on the spot' even nog iets toezegt. Het lijkt meer de aard van het beestje te zijn.
Dan nog steeds is het niet slim.
Daarbij... ze zullen echt wel binnenskamers genoeg gesproken hebben over hoe ze de mensen het beste kunnen motiveren om een vaccin te nemen.
Daar zal vast niet een "vergelijk het maar met frikandellen eten!" eruit zijn gekomen.

Maar misschien heeft hij de vrijheid om zelf maar wat te doen.. tja, dan krijg je helaas dit -O-
  maandag 28 december 2020 @ 11:11:38 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197016271
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:02 schreef Blik het volgende:

[..]

En dat mag je vinden, je moet alleen niet net doen alsof het allebei gelijk is aan elkaar
Waar doe ik dat? Het enige waar ik kritiek op heb is dat je zelf de grens verlegt en dan anderen verwijt dat ook te doen.
  maandag 28 december 2020 @ 11:17:43 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197016426
Ik heb ook behoorlijk gecringed bij de mediaoptredens van Hugo de laatste tijd. Lijkt of hij niet de gevolgen overziet van wat hij allemaal zegt. Maar ik denk oprecht dat hij er alles aan doet en zich de naad uit de broek werkt (80+ uur per week). 99% van de bevolking was allang gebroken in de functie met zoveel druk. Kijk maar eens naar al die bedreigingen. Vind het ook bijzonder dat iemand zonder specifiek opleiding in de zorg (of desnoods biologie etc.) zomaar op een positie als dit komt. De kritiek op testbeleid eerder en nu het vaccinatieplan is terecht. Alleen is het denk ik ons aller belang dat Hugo gewoon door kan gaan de komende maanden, een "kapotte gebroken" Hugo brengt alleen maar meer vertraging denk ik. En Hugo is ook gewoon mens he ;)
pi_197016495
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze weten al sinds juni dat vaccinatiebereidheid afneemt, en voor een groot deel ligt dat aan de overheid zelf, en er is bijzonder weinig goede en positieve info over vaccins te vinden die door de overheid gestimuleerd wordt. Een paar reclames op de radio. Waarom wordt er geen programma bijvoorbeeld gemaakt over bijvoorbeeld wat vaccins hebben betekend voor mazelen en polio. Hoeveel leed vaccins voorkomen, bij hoe weinig mensen ze schade veroorzaken etc.
pi_197016527
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:17 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook behoorlijk gecringed bij de mediaoptredens van Hugo de laatste tijd. Lijkt of hij niet de gevolgen overziet van wat hij allemaal zegt. Maar ik denk oprecht dat hij er alles aan doet en zich de naad uit de broek werkt (80+ uur per week). 99% van de bevolking was allang gebroken in de functie met zoveel druk. Kijk maar eens naar al die bedreigingen. Vind het ook bijzonder dat iemand zonder specifiek opleiding in de zorg (of desnoods biologie etc.) zomaar op een positie als dit komt. De kritiek op testbeleid eerder en nu het vaccinatieplan is terecht. Alleen is het denk ik ons aller belang dat Hugo gewoon door kan gaan de komende maanden, een "kapotte gebroken" Hugo brengt alleen maar meer vertraging denk ik. En Hugo is ook gewoon mens he ;)
Zo zie ik het ook. Er werd door verschillende mensen tegen 'm gezegd net voor het kerstreces dat hij er slecht uit zag, hij zei zelf ook dat hij ontzettend lange dagen maakte. Ik heb echt respect voor de hoeveelheid tijd en moeite die hij erin steekt, maar ik zou (als ik hem was) niet al die willekeurige media optredens doen. In een hoop van die media-optredens is hij ook niet om wat te vertellen over corona oid, maar om de persoon Hugo even te etaleren.

Wat is de toegevoegde waarde om als minister van volksgezondheid bij All you need is love te gaan zingen. Als alles helemaal op orde was en hij 'relaxed' de tijd uit kon zitten tot we kunnen gaan vaccineren is het een ander verhaal, maar als hij dagen maakt van 's morgens 6u tot 's avonds 11u ofzo zoals een keer in een interview stond is het niet zo slim om daar zelf schnabbels bij te gaan doen.

Daarbij dan ook dat er gezegd werd dat ze 12 januari met meer informatie kwamen of de maatregelen wel of niet langer van kracht zouden zijn, en dan nu al de media in gooien dat het na 19 januari nog wel verlengd wordt is net zo onhandig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2020 11:24:05 ]
  maandag 28 december 2020 @ 11:24:36 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197016602
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook. Er werd door verschillende mensen tegen 'm gezegd net voor het kerstreces dat hij er slecht uit zag, hij zei zelf ook dat hij ontzettend lange dagen maakte. Ik heb echt respect voor de hoeveelheid tijd en moeite die hij erin steekt, maar ik zou (als ik hem was) niet al die willekeurige media optredens doen. In een hoop van die media-optredens is hij ook niet om wat te vertellen over corona oid, maar om de persoon Hugo even te etaleren.

Wat is de toegevoegde waarde om als minister van volksgezondheid bij All you need is love te gaan zingen. Als alles helemaal op orde was en hij 'relaxed' de tijd uit kon zitten tot we kunnen gaan vaccineren is het een ander verhaal, maar als hij dagen maakt van 's morgens 6u tot 's avonds 11u ofzo zoals een keer in een interview stond is het niet zo slim om daar zelf schnabbels bij te gaan doen.
Nu hij zich terug getrokken heeft als partijleider maakt dat toch allemaal niet zoveel meer uit, misschien dat het nog in de planning zat.
pi_197016640
quote:

[..]

Maar als je echt gaat zeggen wat er in zit schrikken mensen vast ook. Wie krijgt een goed gevoel bij een naam als polysorbate 80, wat vrij algemeen als emulgator wordt gebruikt.
pi_197016644
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nu hij zich terug getrokken heeft als partijleider maakt dat toch allemaal niet zoveel meer uit, misschien dat het nog in de planning zat.
Hij heeft zich teruggetrokken als lijsttrekker, maar kan nog steeds campagne voeren voor het CDA, of voor de Jonge. Mocht februari alles een beetje op de rit zijn zal het me niets verbazen als er ineens komt: Ohja grapje, ik word toch wel lijstrekker.
  maandag 28 december 2020 @ 11:27:28 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197016679
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij heeft zich teruggetrokken als lijsttrekker, maar kan nog steeds campagne voeren voor het CDA, of voor de Jonge. Mocht februari alles een beetje op de rit zijn zal het me niets verbazen als er ineens komt: Ohja grapje, ik word toch wel lijstrekker.
:D een Tjerietje, nee dat verwacht ik niet maar het zou me niet verbazen als hij in een volgend kabinet gewoon weer minister is.
pi_197016707
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar als je echt gaat zeggen wat er in zit schrikken mensen vast ook. Wie krijgt een goed gevoel bij een naam als polysorbate 80, wat vrij algemeen als emulgator wordt gebruikt.
Je hoeft ook niet te weten wat erin zit, die opmerking is gewoon van mensen die het niet snappen, die niet snappen hoe het kan dat het zo snel ging etc. Leg uit hoe het proces doorlopen is, hoe de tests gegaan zijn, wat de mogelijke bijwerkingen zijn en zet die af tegen de symptomen van de ziekte zelf. De onrust van mensen afdoen met: "Ja, je wil toch ook niet weten wat er in een frikandel zit? Zet gewoon dat prikkie" is naar mijn mening gewoon dom.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 11:29:22 #241
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197016731
België is een van de laatste landen in de Europese Unie die zijn begonnen met vaccineren. Het allerlaatst is Nederland. Hier worden de eerste prikken gezet op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU

Een van de hoogste besmettingscijfers ter wereld én dan ook als aller aller laatste pas gaan vaccineren.

Well played Nederland, well played.
  maandag 28 december 2020 @ 11:29:53 #242
14505 OProg
A Life in Music
pi_197016742
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:17 schreef Momo het volgende:
Vind het ook bijzonder dat iemand zonder specifiek opleiding in de zorg (of desnoods biologie etc.) zomaar op een positie als dit komt. De kritiek op testbeleid eerder en nu het vaccinatieplan is terecht.
Ik denk dat je voor wat hij nu moet doen niet specifiek een opleiding in de zorg nodig hebt. Maar vooral ervaring met crisismanagement en een organisatie aansturen.

En dat heeft hij helaas ook niet. Maar iemand die al een keer een grote organisatie van de afgrond heeft gered zou in deze best welkom zijn als hulp.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 28 december 2020 @ 11:30:11 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197016751
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
België is een van de laatste landen in de Europese Unie die zijn begonnen met vaccineren. Het allerlaatst is Nederland. Hier worden de eerste prikken gezet op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU

Een van de hoogste besmettingscijfers ter wereld én dan ook als aller aller laatste pas gaan vaccineren.

Well played Nederland, well played.
[ afbeelding ]
goh dat wisten we nog niet Hans
pi_197016752
twitter

Jaloezie is een bitch.
pi_197016758
Ik word echt moe van de frikandellenverhaal dat je al een maand hoort. En bovendien, er staat gewoon op de verpakking wat er in een frikandel zit. Niks mis mee hoor.
pi_197016790
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:30 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Jaloezie is een bitch.
Zoiets is in NL echt ondenkbaar. Over tien jaar misschien...
pi_197016792
Ik vraag mij serieus af hoeveel mensen echt niet zouden willen, in mijn omgeving is het vooral, laat die prik maar zo snel mogelijk komen, des te sneller kunnen we weer normaal doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 11:32:09 #248
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197016797
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

goh dat wisten we nog niet Hans
Ok Piet.
pi_197016798
quote:

het enige wat jij hoefde te doen is op tijd de GGD te vragen om voor te bereiden..... :{
het enige wat jij hoefde te doen was voorbereiden op een 2de golf.

dag Hugo :W
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 28 december 2020 @ 11:32:31 #250
346939 Janneke141
pi_197016816
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:31 schreef _serial_ het volgende:
Ik vraag mij serieus af hoeveel mensen echt niet zouden willen, in mijn omgeving is het vooral, laat die prik maar zo snel mogelijk komen, des te sneller kunnen we weer normaal doen.
In ambtelijke begrippen is 'zo snel mogelijk' een bijzonder rekbaar begrip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')