abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197032472
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mooi zo, het gaat de goede kant op folks! Op wat goedgelovige zielen na beginnen steeds meer mensen in te zien dat ze goed verder kunnen leven zonder de shotjes, nergens voor nodig.
Leg mij nou eens uit hoe je het voor elkaar krijgt om voor jezelf goed te praten dat we 300 jaar terug de tijd in moeten vwb gezondheidszorg? Je weet wel toen de levensverwachting ~40 jaar was.
  maandag 28 december 2020 @ 19:35:39 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197032680
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 19:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Leg mij nou eens uit hoe je het voor elkaar krijgt om voor jezelf goed te praten dat we 300 jaar terug de tijd in moeten vwb gezondheidszorg? Je weet wel toen de levensverwachting ~40 jaar was.
Corona is een grap dus de oplossing is ook een grap. Zoiets.
Huilen dan.
pi_197032705
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 19:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij bent corona nog niet beu?
Wat een domme vraag.
Er zijn ook heel veel discussie geweest over Hydroxychloroquine, maar dat moet je wel in stadium geven
niet als mensen al half dood zijn.

quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 19:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Raoult is helemaal geen befaamd viroloog: in medisch-wetenschappelijke kringen wordt het HCQ-onderzoek (en dan voornamelijk de methodologie en de extrapolatie van de resultaten) van de beste man flink bekritiseerd. Belangrijker nog: geen enkele studie heeft de resultaten van zijn trials weten te reproduceren.
maar voor jou was ook onzin.

dus tja, dan maar rennen voor een spuitje waar je niet weet wat dat gaat doen...
pi_197032801
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 19:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Is allemaal niet zo relevant hè.
Ah, daar leek het even op omdat jij het aanhaalde.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 28 december 2020 @ 19:44:11 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197033056
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat een domme vraag.
Waarom? 't Lijkt me een vrij legitieme vraag eigenlijk.
quote:
Er zijn ook heel veel discussie geweest over Hydroxychloroquine, maar dat moet je wel in stadium geven
niet als mensen al half dood zijn.
Precies, daar is veel discussie over geweest en de wetenschap is erover uit: HCQ wordt 'm niet. Daar is uitgebreid naar gekeken: HCQ met en zonder allerlei combinaties van bijvoorbeeld zink en azitromycine en in verschillende stadia van een infectie. Talloze onderzoeken. Move on.

Kijk, al zou (!!!) HCQ goed werken in specifieke situaties dan is dat nog niet preventief. Dan heb je het nog steeds over mensen die daadwerkelijk ziek worden en onder medisch toezicht een behandeling nodig hebben (lees: in het ziekenhuis liggen). Je kan niet zeggen: hier heb je een doos HCQ, succes ermee! Die behandeling is maatwerk.

En nogmaals: de RCT studies (je weet wel, die men gebruikt om klinische effectiviteit te bewijzen) laten zien dat HCQ geen positief effect heeft op de behandeling.
quote:
[..]

maar voor jou was ook onzin.

dus tja, dan maar rennen voor een spuitje waar je niet weet wat dat gaat doen...
Meneer Raoult heeft een omstreden onderzoek uitgevoerd waarvan de resultaten niet gereproduceerd kunnen worden in vervolgonderzoeken. Bij HCQ weet je wat het gaat doen: in het beste geval niks, en in het slechtste geval de bijwerkingen.

Maar nee, het is veel beter om te blijven dwepen met een middel waarvan de effectiviteit niet aangetoond is ondanks het vele onderzoek dat ernaar gedaan is.
Huilen dan.
pi_197033197
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 19:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Precies, daar is veel discussie over geweest en de wetenschap is erover uit: HCQ wordt 'm niet. Daar is uitgebreid naar gekeken: HCQ met en zonder allerlei combinaties van bijvoorbeeld zink en azitromycine en in verschillende stadia van een infectie. Talloze onderzoeken. Move on.

Kijk, al zou (!!!) HCQ goed werken in specifieke situaties dan is dat nog niet preventief. Dan heb je het nog steeds over mensen die daadwerkelijk ziek worden en onder medisch toezicht een behandeling nodig hebben (lees: in het ziekenhuis liggen). Je kan niet zeggen: hier heb je een doos HCQ, succes ermee! Die behandeling is maatwerk.

En nogmaals: de RCT studies (je weet wel, die men gebruikt om klinische effectiviteit te bewijzen) laten zien dat HCQ geen positief effect heeft op de behandeling.
[..]

Meneer Raoult heeft een omstreden onderzoek uitgevoerd waarvan de resultaten niet gereproduceerd kunnen worden in vervolgonderzoeken. Bij HCQ weet je wat het gaat doen: in het beste geval niks, en in het slechtste geval de bijwerkingen.
Dus je gaat een spuitje halen?

Dan wens ik jou ook succes.
pi_197033227
quote:
Nou... we scoren niet zo goed... Ze zeggen dat we 2 ziekenhuisbedden hebben per 1000 inwoners. We stonden in 2017 al op de 24e plek, maar met 2 is dat 39. Ik kan me voorstellen dat wat je zegt over inkorten behandelingen daardoor minder bedden nodig zijn, maar dit is toch zorgelijk? Ik kan me herinneren dat NL in top 3 van de zorg wereldwijd was, maar dit is toch best triest... Of is de zorg juist zo goed dat we geen bedden meer nodig hebben?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds
pi_197033355
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 19:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij bent corona nog niet beu?
Ik heb het inmiddels blijkbaar gehad. Tenminste, die geweldige test zei van wel. Weekje ziekjes, beetje hoesten en snotteren, dagje hoofdpijn. En doorrrrr...

Het "probleem" wat er nu is in de wereld: Mensen die uitkijken op teststraten melden allemaal dat er drie man en een paardekop komen op een dag, terwijl er geschermd wordt met tienduizenden "testen" per dag.

Er wordt ons verteld dat de ziekenhuizen overvol liggen, terwijl grote groepen personeel tijd over hebben om TikTok-dansjes in te studeren en uit te voeren.
Hoeveel ziekenhuizen zijn er in Nederland? En hoeveel covid-patiënten? Hoeveel van die patiënten die gerapporteed worden als opgenomen in het ziekenhuis zijn eigenlijk dagopnames (poliklinisch dus).
Als de ziekenhuizen overvol liggen en er tekort is aan personeel, waarom wordt hulp in de vorm van dat hospitaalschip met zorgpersoneel dan categoriek afgewezen? Waarom zijn de noodziekenhuizen in het MECC en Ahoy nooit gebruikt?

Je hoeft geen complot"gekkie" te zijn om te zien dat er een hoop compleet tegenstrijdig is.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 28 december 2020 @ 19:53:18 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197033381
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dus je gaat een spuitje halen?

Dan wens ik jou ook succes.
Ook voor jou de vraag: al eens gekeken naar de 'bijwerkingen' van corona, de incidentie daarvan, en dat vergeleken met de bijwerkingen en bijbehorende incidenties van de verschillende vaccins :? .
Huilen dan.
  maandag 28 december 2020 @ 19:54:47 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197033433
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik heb het inmiddels blijkbaar gehad. Tenminste, die geweldige test zei van wel. Weekje ziekjes, beetje hoesten en snotteren, dagje hoofdpijn. En doorrrrr...

Het "probleem" wat er nu is in de wereld: Mensen die uitkijken op teststraten melden allemaal dat er drie man en een paardekop komen op een dag, terwijl er geschermd wordt met tienduizenden "testen" per dag.

Er wordt ons verteld dat de ziekenhuizen overvol liggen, terwijl grote groepen personeel tijd over hebben om TikTok-dansjes in te studeren en uit te voeren.
Hoeveel ziekenhuizen zijn er in Nederland? En hoeveel covid-patiënten? Hoeveel van die patiënten die gerapporteed worden als opgenomen in het ziekenhuis zijn eigenlijk dagopnames (poliklinisch dus).
Als de ziekenhuizen overvol liggen en er tekort is aan personeel, waarom wordt hulp in de vorm van dat hospitaalschip met zorgpersoneel dan categoriek afgewezen? Waarom zijn de noodziekenhuizen in het MECC en Ahoy nooit gebruikt?

Je hoeft geen complot"gekkie" te zijn om te zien dat er een hoop compleet tegenstrijdig is.
Je mag met m'n tante bellen als je 't allemaal niet gelooft. Arts op de SEH in het Beatrixziekenhuis.
Huilen dan.
pi_197033606
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Je zou idd verwachten dat die noodziekenhuizen vol zouden liggen, niks daarvan. Vervolgens worden die noodziekenhuizen afgebroken terwijl er al 6 maanden gewaarschuwd wordt voor een 2e golf. Laat die dingen staan als de dreiging zo groot is.
pi_197033975
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:12 schreef controlaltdelete het volgende:

Dat gaat de goede kant op ^O^
Volgens dat artikel is 90 procent van de artsen voorstander van vaccineren en datzelfde percentage raadt zijn patiënten ook aan jaarlijks het griepvaccin te halen.

Daarnaast is de enquête afgenomen in september, toen nog veel onduidelijkheid bestond over een vaccin.

Gezien jouw algehele houding jegens corona en het vaccin, vraag ik mij of je het artikel wel goed hebt gelezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197034092
Spanje gaat namen vaccinweigeraars bijhouden in register
De Spaanse overheid gaat de namen bijhouden van de mensen die een coronavaccin weigeren. De lijst zal niet openbaar worden gemaakt, maar kan wel met andere Europese landen worden gedeeld.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-weigeraars-register
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197034094
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens dat artikel is 90 procent van de artsen voorstander van vaccineren en datzelfde percentage raadt zijn patiënten ook aan jaarlijks het griepvaccin te halen.

Daarnaast is de enquête afgenomen in september, toen nog veel onduidelijkheid bestond over een vaccin.

Gezien jouw algehele houding jegens corona en het vaccin, vraag ik mij of je het artikel wel goed hebt gelezen.
Maar dit vaccin is toch niet hetzelfde als t griepvaccin?
pi_197034279
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Spaanse overheid gaat de namen bijhouden van de mensen die een coronavaccin weigeren. De lijst zal niet openbaar worden gemaakt, maar kan wel met andere Europese landen worden gedeeld.
Las het ook net. Bijzonder zullen we maar zeggen....
  maandag 28 december 2020 @ 20:20:52 #166
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197034374
Tot nu toe onmogelijk? Nieuwe test ‘kan corona onderscheiden van griep’

Het Franse bedrijf bioMerieux mag een nieuwe coronatest gaan produceren die onderscheid zou kunnen maken tussen het coronavirus en de griep, meldt de Oostenrijkse publieke omroep ORF. Dit roept de vraag op of we tot dusver niet in staat zijn geweest om corona te onderscheiden van griepvirussen.

Aangezien er allerlei verschillende coronavirussen in omloop zijn, hebben veel mensen al immuniteit opgebouwd. De Duitse corona-goeroe Christian Drosten zei ‘dat 34 procent van de patiënten al T-cellen heeft tegen Sars-CoV-2, terwijl deze patiënten nog nooit eerder in contact zijn geweest met het Sars 2-virus’.

Kennelijk is het tot dusver niet mogelijk geweest griepvirussen en corona goed van elkaar te kunnen onderscheiden met behulp van een test, schrijft het Oostenrijkse magazine Wochenblick. Anders zou de nieuwe test van het Franse bedrijf immers niet nodig zijn.

Als de huidige tests geen onderscheid maken tussen influenza en coronavirussen, kun je je dus afvragen of de mensen die positief zijn getest corona hadden of griep, aldus het magazine.

Inderdaad goede vraag.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197034455
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar dit vaccin is toch niet hetzelfde als t griepvaccin?
Het principe is natuurlijk hetzelfde. Grote verschil dat het coronavaccin helemaal nieuw is.

In september gaf een deel van de artsen aan terughoudend te zijn met het aanbevelen van het vaccin, omdat ze op dat moment nog niet over informatie beschikten. Dat is nu natuurlijk anders.

Het percentage artsen dat het coronavaccin ondersteunt zal ook alleen maar groter worden.
  maandag 28 december 2020 @ 20:23:29 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197034469
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Tot nu toe onmogelijk? Nieuwe test ‘kan corona onderscheiden van griep’

Het Franse bedrijf bioMerieux mag een nieuwe coronatest gaan produceren die onderscheid zou kunnen maken tussen het coronavirus en de griep, meldt de Oostenrijkse publieke omroep ORF. Dit roept de vraag op of we tot dusver niet in staat zijn geweest om corona te onderscheiden van griepvirussen.

Aangezien er allerlei verschillende coronavirussen in omloop zijn, hebben veel mensen al immuniteit opgebouwd. De Duitse corona-goeroe Christian Drosten zei ‘dat 34 procent van de patiënten al T-cellen heeft tegen Sars-CoV-2, terwijl deze patiënten nog nooit eerder in contact zijn geweest met het Sars 2-virus’.

Kennelijk is het tot dusver niet mogelijk geweest griepvirussen en corona goed van elkaar te kunnen onderscheiden met behulp van een test, schrijft het Oostenrijkse magazine Wochenblick. Anders zou de nieuwe test van het Franse bedrijf immers niet nodig zijn.

Als de huidige tests geen onderscheid maken tussen influenza en coronavirussen, kun je je dus afvragen of de mensen die positief zijn getest corona hadden of griep, aldus het magazine.

Inderdaad goede vraag.
Slechte vraag. De primers waarmee getest wordt zijn specifiek voor SARS-CoV-2 en reageren niet op genetisch materiaal afkomstig van influenzavirussen.
Huilen dan.
pi_197034472
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zat het nét te lezen...

Daar was ik al bang voor... straks ben je meer of minder gedwongen op die vaccinatie-prik te halen
pi_197034548
quote:
15s.gif Op maandag 28 december 2020 20:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zat het nét te lezen...

Daar was ik al bang voor... straks ben je meer of minder gedwongen op die vaccinatie-prik te halen
Als een grote groep weigert kunnen ze weinig doen.
pi_197034585
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:20 schreef controlaltdelete het volgende:

Inderdaad goede vraag.
Waarom probeert die malle nieuwssite die vraag dan niet te beantwoorden?

Een belletje met deskundigen, het RIVM of een (commerciële) teststraat moet afdoende zijn.

Daarom snap ik niet dat mensen zich wenden tot 'alternatieve media'. Met journalistiek heeft het namelijk niets te maken.
  maandag 28 december 2020 @ 20:28:04 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197034649
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom probeert die malle nieuwssite die vraag dan niet te beantwoorden?

Een belletje met deskundigen, het RIVM of een (commerciële) teststraat moet afdoende zijn.

Daarom snap ik niet dat mensen zich wenden tot 'alternatieve media'. Met journalistiek heeft het namelijk niets te maken.
Op die website van wochenblick.at is dat hele bericht ook niet terug te vinden. Helaas wel allerlei andere leugens en bangmakerij.
Huilen dan.
  maandag 28 december 2020 @ 20:28:21 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197034659
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2020 19:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

HA! dat bedoel ik! :D
HONGER NAAR INFORMATIE
Niet onbelangrijk: de enquête werd afgenomen eind september. Ondertussen blijken de kandidaat-vaccins van Pfizer en Moderna boven de 90 procent efficiëntie te zitten, ook de tussentijdse resultaten van AstraZeneca/Oxford zijn bemoedigend. Afgaande op de Grote Coronastudie steeg het aantal Belgen dat zich wil vaccineren tussen eind september en nu met zo’n 10 procent, naar 82 procent. “Als je vandaag die enquête onder artsen opnieuw zou afnemen, zou je ook daar een veel hoger cijfer zien”, zegt epidemioloog Pierre Van Damme (UAntwerpen).

Zelfde bericht.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_197034697
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Als een grote groep weigert kunnen ze weinig doen.
Dat is waar... hoop ik :D ze kunnen je toch moeilijk vastbinden op een stoel en dan die prik geven...

Hoewel... je weet het maar nooit.. uitsluiting kan ook .. maar dan voor álles... niet meer naar buiten mogen
ofzo..
  maandag 28 december 2020 @ 20:29:51 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')