Dat vraag ik me dus nog steeds af. Een gevaccineerde kan nog steeds besmet raken en het virus doorgeven. Gaat het geen vals gevoel van veiligheid geven en mogelijk minder gebruik van beschermende middelen?quote:Op zondag 27 december 2020 20:00 schreef chratnox het volgende:
Zorgmedewerker lijkt mij symbolisch gezien slim. Laat aan andere zorgmedewerkers zien dat het veilig is en eraan komt en laat aan mensen die zorg nodig hebben zien dat de zorg veilig is.

Mwah, vind ik niet. Er is altijd een huisarts verbonden aan een verzorgingstehuis, in sommige gevallen ook een instellingsarts. In een dag heb je een heel verzorgingstehuis gevaccineerd. Indien er 50 mensen liggen in je eentje, indien er 1000 mensen liggen met (bijvoorbeeld) 5 mensen. Of de huisarts het nou doet, of de instellingsarts of GGD, is allemaal om 't even.quote:Op zondag 27 december 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat om het beeld. In twee weken 200.000 man inenten vraagt idd een project dat imo sws een week of meerdere weken gaat duren.
Met die vaccins is de bünhnewinst er al dat men een paar duizend injecties zet, mijn part langzaam één voor één in zorgvuldigheid doen. Het beeld dan geven dat men wil en goed bezig is. Men hoeft hier niet uit te leggen dat 200.000 niet in een of twee weken kan waar dit niet eens met testen wordt kan worden gehaald en een uiteindelijk effectiviteit pas medio februari zal gaan zijn.

Duitsers houden wel van doormarcheren.quote:Op zondag 27 december 2020 20:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de duitsers kunnen het wel........700.000 per week vanaf begin januari

Er lagen er 400.000 ofzo klaar, of misschien 200.000. In elk geval stukken meer dan nu. Kan me voorstellen dat het gros niet geleverd is als ze toch nog niet gezet gaan worden. Ik wist niet dat er maar 10.000 geleverd waren.quote:Op zondag 27 december 2020 20:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
10.000 zijn er geleverd, volgens dit artikel:
https://www.trouw.nl/binn(...)men-in-oss~b1fad7db/

Als je al die artsen hele dagen in gaat zetten om te vaccineren, komt de gewone zorg stil te staan. Is, zeker voor die groepen, niet echt handig.quote:Op zondag 27 december 2020 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah, vind ik niet. Er is altijd een huisarts verbonden aan een verzorgingstehuis, in sommige gevallen ook een instellingsarts. In een dag heb je een heel verzorgingstehuis gevaccineerd. Indien er 50 mensen liggen in je eentje, indien er 1000 mensen liggen met (bijvoorbeeld) 5 mensen. Of de huisarts het nou doet, of de instellingsarts of GGD, is allemaal om 't even.
De griepprik wordt ook aan die groepen gegeven, en dat is zo gebeurd. Ik snap best dat je dit wil registreren, maar ook dat kan de huisarts prima. Dat doen ze ook met de griepprik tenslotte.

ze geven bijvoorbeeld ook de burgers de schuld van alle ellende. Het ligt nooit aan henzelf.
 ze geven bijvoorbeeld ook de burgers de schuld van alle ellende. Het ligt nooit aan henzelf.

De rest van Europa doet aan "symbolisch prikken", hier doen we aan "symbolisch leveren"quote:Op zondag 27 december 2020 20:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er lagen er 400.000 ofzo klaar, of misschien 200.000. In elk geval stukken meer dan nu. Kan me voorstellen dat het gros niet geleverd is als ze toch nog niet gezet gaan worden. Ik wist niet dat er maar 10.000 geleverd waren.

Moeten er ook wel wat meer natuurlijk.quote:Op zondag 27 december 2020 20:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de duitsers kunnen het wel........700.000 per week vanaf begin januari

Maar één of twee van de assistenten kunnen dat prima op zich nemen, net als de huisarts zelf in de meeste gevallen ook de griepprik niet zet. Desnoods zetten ze die 1000 mensen die GGD heeft volgens de Gouw gewoon als extra mensen in bij de huisarts, waar ze onder coördinatie van de huisarts werken.quote:Op zondag 27 december 2020 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je al die artsen hele dagen in gaat zetten om te vaccineren, komt de gewone zorg stil te staan. Is, zeker voor die groepen, niet echt handig.

Er komen er nog genoeg aan, maar voor nu hebben we kennelijk niet meer dan voor een symbolische start gebruikt zouden kunnen worden. Ze hebben echt niet minder geleverd omdat ze toch nog niet gezet gaan worden, want dat zal de leverancier worst zijn. Er is geleverd conform afspraken, ga ik vanuit. Zou erg raar zijn als de leverancier zich op dat gebied ergens mee bemoeitquote:Op zondag 27 december 2020 20:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er lagen er 400.000 ofzo klaar, of misschien 200.000. In elk geval stukken meer dan nu. Kan me voorstellen dat het gros niet geleverd is als ze toch nog niet gezet gaan worden. Ik wist niet dat er maar 10.000 geleverd waren.

Op PVV stemmen dan in maart.quote:Op zondag 27 december 2020 20:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft wel gelijkze geven bijvoorbeeld ook de burgers de schuld van alle ellende. Het ligt nooit aan henzelf.

Want die geeft niet mensen de schuld van iets?quote:

Ik snap wat je bedoelt, maar dat vind ik wel te makkelijk. Alsof de enige rekenschap die het kabinet zich aan zou moeten rekenen eens per vier jaar is. De tweede kamer moet het kabinet controleren, en daarin heeft Wilders nu wel een terecht punt. Iedere keer wordt er gezegd dat mensen zich niet goed genoeg aan de maatregelen houden, maar er wordt niet gereflecteerd hoe ze het zelf ook beter hadden kunnen doen.quote:

Ik snap wat je zegt, en ik vind het dan te gemakkelijk om te zeggen “ja, hoe ze dat dan precies doen, doet er niet toe, het kan vast wél en ze doen het gewoon niet”.quote:Op zondag 27 december 2020 20:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar één of twee van de assistenten kunnen dat prima op zich nemen, net als de huisarts zelf in de meeste gevallen ook de griepprik niet zet. Desnoods zetten ze die 1000 mensen die GGD heeft volgens de Gouw gewoon als extra mensen in bij de huisarts, waar ze onder coördinatie van de huisarts werken.
Even los van hoe we 't precies doen, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er veel meer mogelijk is (in mijn ogen) dan er tot nu toe gedaan wordt. Dan te roepen als de Jonge zijnde: "Ja maar wij doen 't tenminste secuur en niet voor de bühne of overhaast zoals andere landen" vind ik te makkelijk.

Niet naar mij kijken, ik stem niet op PVV. Maar als hij vindt dat Wilders gelijk heeft en het goed doet, kan hij daarop stemmen.quote:Op zondag 27 december 2020 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want die geeft niet mensen de schuld van iets?

Gelukkig geeft Geert nooit de schuld aan "de buitenlanders".quote:Op zondag 27 december 2020 20:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft wel gelijkze geven bijvoorbeeld ook de burgers de schuld van alle ellende. Het ligt nooit aan henzelf.

Ik zou het juist omdraaien. 26 van de andere EU landen beginnen morgen en zijn voor 31 december bezig. Maken we het niet te moeilijk dan als het hier niet kan en daar wel? Qua zorg is de VS echt achtergesteld ten opzichte van Nederland, en daar zijn al meer dan 1 miljoen vaccinaties gezet. Zelfde met het VK, ook qua zorg ieder jaar ellende met de griep, en ook daar gaan ze keihard.quote:Op zondag 27 december 2020 20:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, en ik vind het dan te gemakkelijk om te zeggen “ja, hoe ze dat dan precies doen, doet er niet toe, het kan vast wél en ze doen het gewoon niet”.
Het zou ook gewoon kunnen dat het níet zo simpel is op te zetten.
Neemt niet weg dat de Jonge met zo’n opmerking andere landen onterecht beticht van verkeerde dingen.

9.750 vaccins.quote:Op zondag 27 december 2020 20:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
10.000 zijn er geleverd, volgens dit artikel:
https://www.trouw.nl/binn(...)men-in-oss~b1fad7db/

Weet ik niet.quote:Op zondag 27 december 2020 20:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het juist omdraaien. 26 van de andere EU landen beginnen morgen en zijn voor 31 december bezig. Maken we het niet te moeilijk dan als het hier niet kan en daar wel? Qua zorg is de VS echt achtergesteld ten opzichte van Nederland, en daar zijn al meer dan 1 miljoen vaccinaties gezet. Zelfde met het VK, ook qua zorg ieder jaar ellende met de griep, en ook daar gaan ze keihard.
Misschien denken we te moeilijk?

Hoeft toch ook geen arts te doen. Krijg de griepprik zelden van de huisarts. Die prikken wel mee, maar ook de praktijkondersteuners en assistenten.quote:Op zondag 27 december 2020 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Als je al die artsen hele dagen in gaat zetten om te vaccineren, komt de gewone zorg stil te staan. Is, zeker voor die groepen, niet echt handig.

Ja die heb ik ook gelezen. Had ermee te maken dat hun IT systeem het niet helemaal lekker aan kon oid, en ze het daarom maar opschreven. Ze zijn wel als een malle aan het vaccineren, en dat opgeschreven papiertje verwerken in hun IT systeem kan ook achteraf.quote:Op zondag 27 december 2020 20:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Ik heb ergens een artikel gelezen over logistieke problemen en/of fouten met de logistiek van de vaccins in UK, maar ik kan het niet meer vinden. Zo simpel bleek het dus daar ook niet, bij nader inzien.
Ik zal nog eens zoeken.

https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4849quote:Op zondag 27 december 2020 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gelezen. Had ermee te maken dat hun IT systeem het niet helemaal lekker aan kon oid, en ze het daarom maar opschreven. Ze zijn wel als een malle aan het vaccineren, en dat opgeschreven papiertje verwerken in hun IT systeem kan ook achteraf.
Ik had persoonlijk liever gezien dat we hier in NL die mentaliteit ook hadden. Goed is op dit moment even goed genoeg, die andere 20% fixen we wel terwijl we bezig zijn.

Ik denk dat de kritiek niet is dat ze iets eenvoudigs te complex maken. Het is natuurlijk ook gewoon heel erg ingewikkeld om op zo'n grote schaal te vaccineren.quote:Op zondag 27 december 2020 20:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zou ook gewoon kunnen dat het níet zo simpel is op te zetten.

Zo werkt dat hier niet. Ambtelijke procedures gaan altijd voor, ook tijdens een crisis.quote:Op zondag 27 december 2020 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gelezen. Had ermee te maken dat hun IT systeem het niet helemaal lekker aan kon oid, en ze het daarom maar opschreven. Ze zijn wel als een malle aan het vaccineren, en dat opgeschreven papiertje verwerken in hun IT systeem kan ook achteraf.
Ik had persoonlijk liever gezien dat we hier in NL die mentaliteit ook hadden. Goed is op dit moment even goed genoeg, die andere 20% fixen we wel terwijl we bezig zijn.

Als je leest dat de GGD de opdracht krijgt begin december om het uit te voeren. Of dat de GGD pas op 19 december de opdracht krijgt voor het ICT systeem voor de registratie.quote:Op zondag 27 december 2020 19:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen. Als het goed is, hebben ze echter ook een heel batterij ambtenaren die wél competent (kunnen) zijn. En als het incompetentie is, dan is daar verder helaas weinig aan te doen. En is de enorme boosheid ook niet op zijn plaats. Van iemand die niet beter kan, kun je ook niet beter verwachten. Vooral gaan stemmen in maart om andere poppetjes aan het roer te krijgen, dan.

Doet me altijd denken aan de Vogons uit de Hitchhikers Guide to the Galaxy. Sommige dingen in de afgelopen maanden zijn veel sneller gegaan dan verwacht, maar andere dingen duren zo belachelijk lang dat het het gevoel geeft dat die urgentie daar niet gevoeld wordt.quote:Op zondag 27 december 2020 20:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werkt dat hier niet. Ambtelijke procedures gaan altijd voor, ook tijdens een crisis.

die rijen komen bij ons pas ergens rond de 20stequote:Op zondag 27 december 2020 20:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Moeten er ook wel wat meer natuurlijk.
Maar goed, daar staan nu de rijen al voor het vaccin.
https://www.bild.de/news/(...)s-74631888.bild.html

Ik weet niet of dat echt had gekund.quote:Op zondag 27 december 2020 20:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de kritiek niet is dat ze iets eenvoudigs te complex maken. Het is natuurlijk ook gewoon heel erg ingewikkeld om op zo'n grote schaal te vaccineren.
Maar juist omdat het zo complex is, hadden ze wel eerder de zaken op orde moeten maken. Dat de vaccins nu worden geleverd en dan blijkt dat het niet uitgerold kan worden omdat ze te laat zijn begonnen met de organisatie, dat is wat Hugo de Jonge wmb wel aangerekend kan worden.

Is er al vaccin toerisme?quote:Op zondag 27 december 2020 20:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Moeten er ook wel wat meer natuurlijk.
Maar goed, daar staan nu de rijen al voor het vaccin.
https://www.bild.de/news/(...)s-74631888.bild.html

het was al vanaf het begin duidelijk dat er vaccins zouden komen, en er werd toen in april ergens geroepen, als alles meezit dan komen ze nog in 2020.quote:Op zondag 27 december 2020 20:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat echt had gekund.
Eerst waren er geruchten dat een vaccin wel ergens tweede half jaar 2021 beschikbaar zou kunnen zijn. Toen werd dat misschien wat eerder. Toen werd het Q1, toen ineens december 2020. De tijd die je dacht te hebben, werd ras korter. Dat vergt wel enorm veel en snelle aanpassingen, lijkt me.

Maar wat is het ergste wat er had kunnen gebeuren als ze (bijvoorbeeld) september alles al klaar hadden staan? Dan had het een paar maanden langer geduurd, maar was alles op de achtergrond al klaar. Enige wat je dan misschien nog moest regelen zijn locaties, dat lijkt me een kwestie van bellen met Jaarbeurs, Ahoy en dat soort plekken en zeggen: We willen jullie parkeerplaatsen een paar weken hebben, jullie zijn toch dicht.quote:Op zondag 27 december 2020 20:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerst waren er geruchten dat een vaccin wel ergens tweede half jaar 2021 beschikbaar zou kunnen zijn. Toen werd dat misschien wat eerder. Toen werd het Q1, toen ineens december 2020. De tijd die je dacht te hebben, werd ras korter. Dat vergt wel enorm veel en snelle aanpassingen, lijkt me.

Het echte vaccineren in Europese landen start ook pas in januari. Aan die enkele honderden die nu worden gevaccineerd heb je op langere termijn niets aan.quote:Op zondag 27 december 2020 20:29 schreef Noek het volgende:
Beelden uit Duitsland zagen er goed uit.
Daar kunnen ze wel even werken.
Gretzl, hulde!
Gek dat de NOS geen woord repte over Nederland en de plannen. Mooi plaatje van Europa ook waarbij te zien was welke landen waren gestart en dan ligt Nederland daar blanco te zijn.
Wat een gepruts.

wij beginnen pas 18 januari he.....dan is elk land allang bezigquote:Op zondag 27 december 2020 20:37 schreef Collide het volgende:
[..]
Het echte vaccineren in Europese landen start ook pas in januari. Aan die enkele honderden die nu worden gevaccineerd heb je op langere termijn niets aan.

8 januariquote:Op zondag 27 december 2020 20:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij beginnen pas 18 januari he.....dan is elk land allang bezig
en enkele honderden ? in duitsland vaccineren ze (honderd) duizenden nog dit jaar

Nee, nou ja... nu niet meer, neequote:Op zondag 27 december 2020 20:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
 Maar ze hadden toch het een en ander in de zomer op kunnen tuigen, denk ik dan.
 Maar ze hadden toch het een en ander in de zomer op kunnen tuigen, denk ik dan.

Ja, laten we onszelf dat maar wijsmaken zodat we geen achterlijk land lijken wat we natuurlijk wel zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 20:37 schreef Collide het volgende:
[..]
Het echte vaccineren in Europese landen start ook pas in januari. Aan die enkele honderden die nu worden gevaccineerd heb je op langere termijn niets aan.

Dat geldt voor sommige landen, maar zeker niet voor allemaal.quote:Op zondag 27 december 2020 20:37 schreef Collide het volgende:
[..]

8 januari beginnen wij symbolisch.....11 januari nog steeds symbolisch met 3 GGD locaties, 18 januari 26 GGD locaties.quote:

Ach tuurlijk, dat zie je nl ook overal in Europa gebeuren.quote:Op zondag 27 december 2020 20:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, nou ja... nu niet meer, neeMaar ze hadden toch het een en ander in de zomer op kunnen tuigen, denk ik dan.

Dit is dus een toonbeeld van de 'pijn' die zo'n opmerking als die van de Jonge veroorzaakt. Door alle andere landen weg te zetten alsof ze symbolisch vaccineren gaat dat een eigen leven leiden.quote:Op zondag 27 december 2020 20:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat geldt voor sommige landen, maar zeker niet voor allemaal.

Ja, Duitsland mooie voorbeeldlandquote:Op zondag 27 december 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
8 januari beginnen wij symbolisch.....11 januari nog steeds symbolisch met 3 GGD locaties, 18 januari 26 GGD locaties.
Duitsland heeft nu al 400 ( !!! ) locaties....

Topquote:1000 doses vaccins in Duitsland mogelijk onbruikbaar door te hoge temperatuur
De verdeling van de coronavaccins van Pfizer en BioNTech heeft in Duitsland vertraging opgelopen omdat zo'n 1000 doses mogelijk niet koud genoeg zijn geweest tijdens het vervoer. Medisch personeel in het district Lichtenfels, in het noorden van de deelstaat Beieren, ontdekte dat de temperatuur in een van de koelboxen was gestegen tot 15 graden Celsius, terwijl maximaal 8 graden door de fabrikanten is voorgeschreven.

440 las ik, waarvan ze een deadline van 15 december hadden afgesproken, zodat ze klaar stonden in het geval dat het vaccin beschikbaar kwam.quote:Op zondag 27 december 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Duitsland heeft nu al 400 ( !!! ) locaties....

of dat in nederland niet voor kan komen.....dream onquote:Op zondag 27 december 2020 20:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja, Duitsland mooie voorbeeldland
[..]

Als dat een fout van Pfizer is dan zou ik niet te hard lachen, heb je nog kans dat we dat hier ook zullen hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 20:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja, Duitsland mooie voorbeeldland
[..]

je blijft excuses verzinnenquote:Op zondag 27 december 2020 20:43 schreef Collide het volgende:
Zolang er een tekort is aan vaccins heeft het helemaal geen zin om nu heel snel te beginnen.

Met de hoeveelheid die er is van Pfizer kunnen 200.000 mensen gevaccineerd worden. Dan komt 6 januari Moderna ook nog als die goedgekeurd wordt, dan kun je er nog een keer zoveel doen.quote:Op zondag 27 december 2020 20:43 schreef Collide het volgende:
Zolang er een tekort is aan vaccins heeft het helemaal geen zin om nu heel snel te beginnen.

Ik heb die berichten over wanneer vaccins beschikbaar zouden komen zelf eigenlijk altijd met een korrel zout genomen. Er werd van alles gezegd van dat het nog jaren zou duren tot einde van 2020 al wel. Ik heb nooit in kunnen schatten wat nou reëel was. Neemt niet weg dat er inderdaad voorbereidingen hadden kunnen worden getroffen. Weet jij of er niets gedaan is? Of denken we dat, en weten we niet hoe dit traject er tot nu toe heeft uitgezien en wat er wél is gedaan?quote:Op zondag 27 december 2020 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is het ergste wat er had kunnen gebeuren als ze (bijvoorbeeld) september alles al klaar hadden staan? Dan had het een paar maanden langer geduurd, maar was alles op de achtergrond al klaar. Enige wat je dan misschien nog moest regelen zijn locaties, dat lijkt me een kwestie van bellen met Jaarbeurs, Ahoy en dat soort plekken en zeggen: We willen jullie parkeerplaatsen een paar weken hebben, jullie zijn toch dicht.
In de zomer werd er een aantal keer gezegd dat het zo vervelend was als mensen die BCO moesten doen en mensen die allerlei andere taken moesten doen zich anders zouden vervelen. Hoe fijn zou het zijn als je je nu verveeld omdat je daadwerkelijk alles al af hebt. Sowieso, er werd begin dit jaar gezegd dat er 2020 wel vaccins zouden zijn, dat werd later eind 2020 en later 2021. De planning was dus initieel altijd al dat ze dit jaar klaar moesten zijn.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |