SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Mijn nichtje werkt voor de GGD (doet tests). Die hebben wel een testbus, met een grote tent ervoor. Dat was één van die tenten die vandaag weggewaaid was.quote:Op zondag 27 december 2020 15:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De keuze hier van vaste locaties is toch al raar. Begrijp dat ze in Duitsland gewoon mobiele vaccinatie dingen hebben. Dus naar het gebouw kunnen.

Dat zou zeker een doel moeten zijn ja.quote:Op zondag 27 december 2020 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn nichtje werkt voor de GGD (doet tests). Die hebben wel een testbus, met een grote tent ervoor. Dat was één van die tenten die vandaag weggewaaid was.
Desnoods doe je het zonder testbus maar laat je die GGD medewerkers gewoon met een (gehuurde) auto rondsjezen. Die paar vaccins die ze mee moeten nemen kunnen dan ook gewoon in een koelbox.
In het slechtste geval duurt het 2 weken. Heeft totaal geen invloed op alle andere situaties, maar de hoeveelheid doden zal dan wel flink gaan afnemen, en dat lijkt me wel iets om na te streven.

Dat vind ik ook zo zuur. Van 't weekend heel trots allemaal "dat de vaccins in Nederland zijn!"quote:Op zondag 27 december 2020 16:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zou zeker een doel moeten zijn ja.
Wat mij betreft gaan ze ook snel als mogelijk, morgen dus, beginnen met het vaccineren van het ziekenhuispersoneel. Dat zou daar hopelijk de uitval ook moeten beperken (voor zover ze het vaccin willen dan).

Dat men hier gewoon niet militairen voor inzet.quote:Op zondag 27 december 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier zijn ze nog mensen aan het werven, hopelijk is dit allemaal goed in orde als er grotere groepen gevaccineerd moeten worden...

Die 1000 vind ik dan weer aan de hoge kant. Zelfs al beginnen ze nu zal je toch maar een deel bereiken, het aantal overlijdens zal niet stoppen. Kan wel verlaagd worden.quote:Op zondag 27 december 2020 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo zuur. Van 't weekend heel trots allemaal "dat de vaccins in Nederland zijn!"
Als er zo'n 70 mensen per dag overlijden betekent het "nog even wachten" dat er zo'n 1000 mensen overlijden die onnodig zijn (zo'n 20 dagen vertraging, 70 per dag, paar dagen voor vaccins effectief worden). Er zijn veel beslissingen genomen tijdens deze pandemie die wellicht levens gekost hebben, maar die zijn allemaal te verkroppen omdat ze het ook niet wisten en deden wat in hun ogen het beste was.
Deze overlijdens reken ik ze wel zwaar aan, zeker ook omdat het tegen het advies van de gezondheidsraad in is.
Ziekenhuispersoneel is ook wel een goede ja. Als er nu zo'n 20% verzuim is in ziekenhuizen en je kunt dat terugdringen naar 10% kun je een gigantische winst halen, want die andere 80% kunnen dan even iets meer ademhalen. Ik mis daadkracht/doorpakken op welke manier dan ook. Ik vind het niet erg als de verkeerde beslissing genomen wordt, maar geen beslissing/wachten kan ik heel slecht tegen.

Toevallig dat Astra Zeneca vandaag zegt dat hun vaccin 100% effectief is danquote:Op zondag 27 december 2020 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Problemen in vaccinland. Door de nieuwe mutatie moeten we een hogere vaccinatiegraad met betere bescherming hebben.

Interessant. Ik vond deze die eronder stond ook wel interessant, in het kader van goed nieuws:quote:Op zondag 27 december 2020 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Problemen in vaccinland. Door de nieuwe mutatie moeten we een hogere vaccinatiegraad met betere bescherming hebben.
Ik rekende gewoon 70 per dag * 20 dagen = 1400. Paar dagen starten eraf, zo rond de 1000. Laten we zeggen dat het er 500 zijn, toch nog steeds 500 doden die je kunt voorkomen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die 1000 vind ik dan weer aan de hoge kant. Zelfs al beginnen ze nu zal je toch maar een deel bereiken, het aantal overlijdens zal niet stoppen. Kan wel verlaagd worden.

Volgens mij klopt die berekening enkel wanneer die 20 dagen achterstand in de toekomst behouden blijft, maw wanneer het bij elke levering van vaccins 20 dagen langer duurt vooraleer ze gebruikt worden.quote:Op zondag 27 december 2020 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo zuur. Van 't weekend heel trots allemaal "dat de vaccins in Nederland zijn!"
Als er zo'n 70 mensen per dag overlijden betekent het "nog even wachten" dat er zo'n 1000 mensen overlijden die onnodig zijn (zo'n 20 dagen vertraging, 70 per dag, paar dagen voor vaccins effectief worden). Er zijn veel beslissingen genomen tijdens deze pandemie die wellicht levens gekost hebben, maar die zijn allemaal te verkroppen omdat ze het ook niet wisten en deden wat in hun ogen het beste was.
Deze overlijdens reken ik ze wel zwaar aan, zeker ook omdat het tegen het advies van de gezondheidsraad in is.

Het was even een hele simpele, puur gebaseerd op op 18 januari beginnen ipv vandaag. Als er een dag of 3 nodig is voor die effectief zijn en je kunt iedereen vaccineren in enkele dagen, zijn dat de dagen die je 'wint'.quote:Op zondag 27 december 2020 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die berekening enkel wanneer die 20 dagen achterstand in de toekomst behouden blijft, maw wanneer het bij elke levering van vaccins 20 dagen langer duurt vooraleer ze gebruikt worden.

Dat zijn Noord-Koreaanse percentages, hopen dat ze dit onderzoek wel goed uitgevoerd hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 16:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toevallig dat Astra Zeneca vandaag zegt dat hun vaccin 100% effectief is dan

Ze zijn nog bezig voor zover ik weet.quote:Op zondag 27 december 2020 16:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zijn Noord-Koreaanse percentages, hopen dat ze dit onderzoek wel goed uitgevoerd hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-betrouwbaar-corona

Als letterlijk niemand ziek is geworden in de vaccinatietestgroep, kun je er moeilijk iets anders van maken dan dat het 100% effectief is.quote:Op zondag 27 december 2020 16:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zijn Noord-Koreaanse percentages, hopen dat ze dit onderzoek wel goed uitgevoerd hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-betrouwbaar-corona

Oh. Weer eens iemand op Twitter die zegt dat de vaccins niet zullen gaan werken en dat de pandemie niet te stoppen zal zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Ook die 95% zou ik eerst willen zien. Hun eerste resultaten gaven slechts een effectiviteit van 62% bij de groep die een volle eerste dosis kreeg, 90% bij de groep die een halve eerste dosis kreeg (en die groep was kleiner en bevatte vooral jongere proefpersonen)quote:Op zondag 27 december 2020 16:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant. Ik vond deze die eronder stond ook wel interessant, in het kader van goed nieuws:
[ twitter ]
Oftewel, AstraZeneca ook zo'n 95% effectief, en 100% effectief tegen een heftig verloop. Die 100% zou ik eerst willen zien (klinkt te mooi om waar te zijn), maar lijkt me wel erg goed nieuws. Dan hebben we dus 3 verschillende vaccins met een hoge effectiviteit, waarvan het AstraZeneca vaccin ook nog 's snel beschikbaar is.
[..]

Moeten geen procedures worden van weken. 1e gesprek, casus, 2e gesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, contractvoorstel...quote:Op zondag 27 december 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier zijn ze nog mensen aan het werven, hopelijk is dit allemaal goed in orde als er grotere groepen gevaccineerd moeten worden...

Ook weer lekker op tijd, grote kans dat de EMA het Oxford vaccin in januari goed keurt.quote:Op zondag 27 december 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

waar komt dat percentage vandaan ? ik las 90%quote:Op zondag 27 december 2020 16:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toevallig dat Astra Zeneca vandaag zegt dat hun vaccin 100% effectief is dan

Zou in het bedrijfsleven in een dag kunnen. Maar je wilt natuurlijk ook niet iemand aannemen die je ongeschikt is puur omdat er verder geen kandidaten zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moeten geen procedures worden van weken. 1e gesprek, casus, 2e gesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, contractvoorstel...

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-gisteren~a2790692/quote:Op zondag 27 december 2020 16:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar komt dat percentage vandaan ? ik las 90%

Die kerel van de GGD (Sjaak de Gouw) gaf heel trots aan tijdje terug dat ze al 1000+ mensen hebben die kunnen prikken, dus mensen aan moeten nemen zou sowieso niet nodig moeten zijn om vol aan de gang te gaan. Waren overigens andere mensen dan degene die tests deden, dus daar zou 't geen impact op moeten hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 16:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou in het bedrijfsleven in een dag kunnen. Maar je wilt natuurlijk ook niet iemand aannemen die je ongeschikt is puur omdat er verder geen kandidaten zijn.

Volledige BS.quote:Op zondag 27 december 2020 16:07 schreef trein2000 het volgende:
See, when a virus is better at penetrating cells (as this new strain is), it means it probably infects many more cells, reproduces faster&spreads through the body faster, which means it’s harder to stop, which means it kills more. This was known 150y ago. It’s called passage
[ twitter ]

Nou ja, ik begrijp dat ze hier in Rotterdam van de testlocatie 1 van de hallen omzetten naar vaccinatielocatie. Dan heeft het wel zeker invloed want er is minder testruimte (als die nodig is dan).quote:Op zondag 27 december 2020 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die kerel van de GGD (Sjaak de Gouw) gaf heel trots aan tijdje terug dat ze al 1000+ mensen hebben die kunnen prikken, dus mensen aan moeten nemen zou sowieso niet nodig moeten zijn om vol aan de gang te gaan. Waren overigens andere mensen dan degene die tests deden, dus daar zou 't geen impact op moeten hebben.

Die kritiek snap ik wel. Het grappige is, veel van die programma's hebben iemand als Rutte of de Jonge die langskomen. Je kan dan natuurlijk op je klompen aanvoelen dat mensen zich niet aan de maatregelen houden want "Bij All you need is love deden ze 't ook niet, en daar was de Jonge ook". Ze zeggen telkens het ene, maar de daden spreken dat telkens tegen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:39 schreef -0- het volgende:
Zie net de GGD kritiek heeft op all you need is love.
Heb me de laatste weken sowieso zitten verbazen over het aantal mensen in tv studio's die er puur voor entertainment zitten.
Maar RTL was wel helemaal het toppunt laatste dagen met meerdere pure entertainment programma's waarin veel mensen totaal niet aan de regels hielden.
Dan kan je wel een keer noemen dat iedereen negatief getest is maar dat geeft natuurlijk een compleet verkeerd signaal. En daarnaast zullen een hoop mensen die zin nooit horen en denken waarom mogen zij wel?

Dat is logisch inderdaad. Het percentage van de bevolking dat gevaccineerd moet worden voor groepsimmuniteit is als volgt uit te rekenen: 1-(1/R0)/ε (waarbij ε de effectiviteit van het vaccin is).quote:Op zondag 27 december 2020 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Zo vermoeiend vind je niet? Wat dat betreft is altijd overal iedereen online echt geen zegen. Internet kan een bron van oneindige informatie zijn maar ook een bron van oneindige irritatiequote:Op zondag 27 december 2020 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh. Weer eens iemand op Twitter die zegt dat de vaccins niet zullen gaan werken en dat de pandemie niet te stoppen zal zijn.
[ afbeelding ]

Ik bedoel meer dat het gek is dat ze nu nog moeten beginnen met werving en selectie terwijl wij 8 januari al willen prikken.quote:Op zondag 27 december 2020 16:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou in het bedrijfsleven in een dag kunnen. Maar je wilt natuurlijk ook niet iemand aannemen die je ongeschikt is puur omdat er verder geen kandidaten zijn.

symbolisch he.....en al ?quote:Op zondag 27 december 2020 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het gek is dat ze nu nog moeten beginnen met werving en selectie terwijl wij 8 januari al willen prikken.

Er had ook kunnen staan :Ik bedoel meer dat het gek is dat ze nu nog moeten beginnen met werving en selectie terwijl wij al hebben uitgesteld tot 8 januari, en wederom is het erg kortdag.quote:

Die 8ste zullen ze ook wel weer opschuiven onder mom van 'laten we dan maar ineens de 18e overal tegelijk beginnen'. Of iets dergelijks.quote:Op zondag 27 december 2020 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het gek is dat ze nu nog moeten beginnen met werving en selectie terwijl wij 8 januari al willen prikken.

Ik had zoveel liever gehad dat we hier de discussie hadden dat het allemaal wel wat snel ging en we niet voldoende wisten over de mogelijke bijwerkingen dan dit.quote:Op zondag 27 december 2020 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]

"We moeten wachten tot onze software is opgeleverd."quote:Op zondag 27 december 2020 16:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 8ste zullen ze ook wel weer opschuiven onder mom van 'laten we dan maar ineens de 18e overal tegelijk beginnen'. Of iets dergelijks.

waarschijnlijk 1 verzorgingshuisje de 8ste.....handmatig registeren aangezien het GGD systeem crashtquote:Op zondag 27 december 2020 16:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 8ste zullen ze ook wel weer opschuiven onder mom van 'laten we dan maar ineens de 18e overal tegelijk beginnen'. Of iets dergelijks.

Het is vooral een vleugje cynisme, ingegeven door eerdere ervaringen met RIVM/OMT en De Jonge eerder dit jaar.quote:Op zondag 27 december 2020 17:00 schreef Questular het volgende:
We hebben meer negativiteit nodig. Zorgt ervoor dat alles beter en sneller gaat

Meer positiviteit zou heerlijk zijn, maar verder dan dat Hugo de Jonge de BV Hugo de Jonge promoot bij All you need is love komen we niet echt momenteel.quote:Op zondag 27 december 2020 17:00 schreef Questular het volgende:

Men vergeet hier dat de Britse variant sneller verspreidt en allang in Nederland is. In Engeland zeggen ze dat de veel hardere, maar niet totale, lockdown niet genoeg is om deze variant te bedwingen. Wij daarentegen hebben niet eens een lockdown die de bewegingsvrijheid aan banden legt.quote:Op zondag 27 december 2020 17:00 schreef Questular het volgende:

Als je bij een 'gewoon' bedrijf zo slecht bent voorbereid op zo'n operatie word je er meteen uitgegooidquote:Op zondag 27 december 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We moeten wachten tot onze software is opgeleverd."

Meer productiviteit zul je bedoelen.quote:Op zondag 27 december 2020 17:00 schreef Questular het volgende:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)avirus-vaccin-pfizerquote:Vaccineren in de EU: (bijna) alleen Nederland prikt nog niet
Nederland begint op 8 januari met vaccineren, maar bijna alle andere Europese landen zijn al begonnen met prikken. Dat kan omdat alle lidstaten van de Europese Unie gisteren tegelijkertijd het vaccin geleverd kregen van fabrikant Pfizer. De EU heeft 27, 28 en 29 december uitgeroepen tot Europese Vaccinatiedagen.
Nederland is dus een beetje in buitenbeentje in Europa. De meeste andere landen beginnen de dagen na de kerst met vaccineren. De eerste prikken zijn vooral symbolisch, om aan te geven dat er licht is aan het einde van de tunnel.
Waar nog niet?
Nederland is dus een van de weinige EU-landen waar nu nog niet geprikt wordt. In Luxemburg, Letland en dus België worden de eerste vaccinaties morgen uitgedeeld, Ierland volgt op 30 december. Tijdens oud en nieuw is Nederland dus het enige EU-land waar de vaccinaties nog niet zijn begonnen.

Netherlands: zero pointsquote:Op zondag 27 december 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)avirus-vaccin-pfizer

quote:Op zondag 27 december 2020 17:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ach, weetje, ik geloof best dat Hugo zijn best doet, maar zijn competenties liggen gewoon meer bij het geven van muziekles en bewegingsonderwijs aan peuters. En daar is niks mis mee! Alleen moet je dan geen minister van Volksgezondheid worden.
Gelukkig ziet hij ook af van het lijsttrekkerschap, waarmee voorkomen wordt dat hij per abuis tot premier gekozen zou worden. Een verder leed is ons zodoende bespaard gebleven.

Weet je nog, toen de von der Leyen zei: "Alle lidstaten moeten tegelijk beginnen"quote:Op zondag 27 december 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)avirus-vaccin-pfizer

Op zich begint iedereen ook tegelijk. Iedereen behalve wijquote:Op zondag 27 december 2020 17:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je nog, toen de von der Leyen zei: "Alle lidstaten moeten tegelijk beginnen"
Dat is al tijden geleden... Een week ofzo?

ze gaan toch niet op 1 land wachten wat 10 dagen later pas zijn bende op orde heeft omdat ze te laat zijn begonnen ?quote:Op zondag 27 december 2020 17:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je nog, toen de von der Leyen zei: "Alle lidstaten moeten tegelijk beginnen"
Dat is al tijden geleden... Een week ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |