abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204777665
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit gerucht gaat te ronden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dan weer wél goed, indien goed gebracht. Maar dat vertrouw ik RTD/Tennant/Tate wel toe. Vooral RTD/Tennant snappen (denk ik) de relatie tussen de Doctor en Rose goed.
pi_204777752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Dat is dan weer wél goed, indien goed gebracht. Maar dat vertrouw ik RTD/Tennant/Tate wel toe. Vooral RTD/Tennant snappen (denk ik) de relatie tussen de Doctor en Rose goed.
En de sexuele voorkeur van Donna :Y
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204777794
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
En de sexuele voorkeur van Donna :Y
Je bedoelt dat Donna de Doctor helemaal plat wil neuken, yes, no?
pi_204777802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Donna de Doctor helemaal plat wil neuken, yes, no?
De 14e wellicht wel :7
pi_205054602
Recentelijk was ik in Londen en heb ik Dr Who Time Fracture gezien. Al is gezien misschien niet het juiste woord, beleven is passender. Het is een immersive experience, waarbij je niet in je stoel gaat zitten en kijken wat er gebeurt, maar actief meedoet. Dit houdt in dat je naar verschillende ruimtes loopt voor delen van het verhaal, acteurs je direct aanspreken en je bijvoorbeeld live 'ontvoerd' kan worden door karakters.

De acteurs zitten allemaal goed in hun rol, hebben humor en vragen actief participatie van het publiek. Je ziet bekende karakters zoals je die allemaal wel kent. Dr Who zelf zie je eigenlijk pas op het laatst in een filmpje en is niet echt onderdeel van het verhaal (meer UNIT), maar dat was prima mi. De pauze was ook tof gedaan met een bar en live zang daarbij. Langzamerhand werden daarnaast mensen weggeplukt om weer verder te gaan in het verhaal. Het schijnt dat je vervolgens niet allemaal hetzelfde verhaal meemaakt, dus dat maakte wel nieuwsgierig om nog een keer te gaan. Ik kwam in elk geval langs de Weeping Angels, wat echt wel creepy was.
Hoewel ik het als fan wel heel tof vond gedaan, waren er ook wel nadelen. Er zit namelijk gigantisch veel chaos in: doordat groepjes mensen regelmatig werden weggehaald uit de grotere groep, leidt dit af van een verhaal
Ze dragen geen microfoons, dus je moet geconcentreerd luisteren, terwijl er ook nog muziek speelt, special effects zijn, een andere groep in dezelfde zaal een andere uitleg krijgt en je met de groep ook stukken moet lopen terwijl de uitleg doorgaat en je in de hoek mensen iets ziet doen waarvan je denkt 'hee dat is ook tof, hoe kom ik daar bij'.

Ondanks de nadelen, met als gevolg dat ik lang niet alles heb gevolgd, vond ik het toch een gave belevenis om te hebben meegemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meridiaan op 15-06-2022 07:26:32 ]
  Admin zondag 19 juni 2022 @ 08:22:54 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_205089794
De foto's en video's van de opnames met Neil Patrick Harris die momenteel de ronde doen zijn inmiddels boeiender dan alle Chibnall/Whitaker afleveringen bij elkaar
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 19 juni 2022 @ 09:14:38 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205089978
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 08:22 schreef Danny het volgende:
De foto's en video's van de opnames met Neil Patrick Harris die momenteel de ronde doen zijn inmiddels boeiender dan alle Chibnall/Whitaker afleveringen bij elkaar
Doe eens posten dan!
  Admin zondag 19 juni 2022 @ 19:08:03 #204
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_205094245
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Doe eens posten dan!
https://fb.watch/dL3Y5iJQJB/
https://www.facebook.com/(...)Agq7TE4ZexCVnTY6upl/

Zit mobiel dus ff middels linkjes

Google op doctor who bristol levert al wel wat materiaal op ook
pi_205479586
Wilff is niet meer ;(
quote:
Bernard Cribbins is op 93-jarige leeftijd overleden. De Britse acteur werd vooral bekend door rollen in Doctor Who en het jeugdprogramma The Wombles. Zijn agentschap maakt het nieuws via BBC bekend.

Cribbins was zeventig jaar lang een bekend gezicht op de Britse televisie. In 1966 speelde hij de rol van Doctor Who's compagnon Tom Campbell in de film Daleks' Invasion Earth 2150.

41 jaar later dook hij opnieuw op in Doctor Who, toen als Wilfred Mott in de tv-serie. De rol maakte hem tussen 2007 tot 2010 een van de vaste gezichten van de reeks. Tussendoor was hij onder meer te zien in bekende tv-series als Coronation Street en Dalziel and Pascoe.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:46:06 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205540513
twitter

Gelukkig maar, het werd eens tijd voor een TV serie die wat meer donkere LGBTQ+ mensen van kleur de kans geeft. Dat soort vertegenwoordiging is er anno 2022 nog steeds niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:40:58 #207
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206351298
23-10: The Power of the Doctor
Dan gaan we in elk geval weer een regeneratie krijgen, of we de nieuwe doctor al te zien krijgen is nog de vraag.
pi_206352438
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:40 schreef SiGNe het volgende:
23-10: The Power of the Doctor
Dan gaan we in elk geval weer een regeneratie krijgen, of we de nieuwe doctor al te zien krijgen is nog de vraag.
Dankzij de enorm slechte Chibnal tijdperk, ben ik min of meer permanent afgehaakt... Ik wacht de reviews wel af.
  Admin dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:12:34 #209
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206364437
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Dankzij de enorm slechte Chibnal tijdperk, ben ik min of meer permanent afgehaakt... Ik wacht de reviews wel af.
Wij blijven wel kijken en zijn wel blijven kijken, maar de magie is er wel compleet vanaf dankzij Jodie en Chibnall. Sterker; ik ga de aflevering niet eens live kijken dit keer want het valt samen met de F1 race in Austin, Tx. Een aflevering niet live kijken was tot een paar jaar geleden absoluut ondenkbaar voor ons als gezin zijnde die 2x met een bus vol Whovians naar Cardiff is geweest naar oa de Doctor Who experience (en rondwandelingen naar iconische plekken zoals Yanto's shrine (Torchwood) en diverse filming locations.
Doctor Who is verworden tot niets meer dan 'een serie'. En niet echt een goeie serie. Met liefde kijken we nog wel de oude pre-Chibnall episodes terug, al is in met name het laatste Moffat/Capaldiseizoen de woke inbreng van de BBC al duidelijk merkbaar en zakt de kwaliteit grotendeels in.

Ik hoop dat RTD er weer leven in kan blazen. Ik kan zwarte homoacteurs en transseksuelen met gemak accepteren als ze goed acteren, de verhalen goed zijn en ik als kijker en fan niet als -foob of -ist of toxic wordt weggezet door een 'white cis-men are bad' narrative die helemaal nergens voor nodig is.

We zullen zien.
pi_206364472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:12 schreef Danny het volgende:

[..]
Wij blijven wel kijken en zijn wel blijven kijken, maar de magie is er wel compleet vanaf dankzij Jodie en Chibnall. Sterker; ik ga de aflevering niet eens live kijken dit keer want het valt samen met de F1 race in Austin, Tx. Een aflevering niet live kijken was tot een paar jaar geleden absoluut ondenkbaar voor ons als gezin zijnde die 2x met een bus vol Whovians naar Cardiff is geweest naar oa de Doctor Who experience (en rondwandelingen naar iconische plekken zoals Yanto's shrine (Torchwood) en diverse filming locations.
Doctor Who is verworden tot niets meer dan 'een serie'. En niet echt een goeie serie. Met liefde kijken we nog wel de oude pre-Chibnall episodes terug, al is in met name het laatste Moffat/Capaldiseizoen de woke inbreng van de BBC al duidelijk merkbaar en zakt de kwaliteit grotendeels in.
toen ik zag dat jij de laatste post had in dit topic heb ik met mezelf gewed dat het woord 'woke' erin zou zitten. Ik heb gewonnen.

quote:
Ik kan zwarte homoacteurs en transseksuelen met gemak accepteren als ze goed acteren
nobel van je.
  Admin dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:19:16 #211
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206364518
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Nielsch het volgende:
toen ik zag dat jij de laatste post had in dit topic heb ik met mezelf gewed dat het woord 'woke' erin zou zitten. Ik heb gewonnen.
ok
quote:
nobel van je.
Dank je. Daar was het me niet om te doen. Het interesseert me niet wie een rol speelt als er goed geacteerd wordt en het materiaal goed is. Dat was het de afgelopen jaren allerminst.

Verder mag je gewoon je persoonlijke aanvallen op mij - ook verkapte - achterwege laten en ontopic blijven. Tnx.
pi_206365556
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:12 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik hoop dat RTD er weer leven in kan blazen. Ik kan zwarte homoacteurs en transseksuelen met gemak accepteren als ze goed acteren, de verhalen goed zijn en ik als kijker en fan niet als -foob of -ist of toxic wordt weggezet door een 'white cis-men are bad' narrative die helemaal nergens voor nodig is.

We zullen zien.
Dat. Helaas heeft RTD al heel erg door laten schijnen dat hij ook volledig verloren is aan de woke-sekte. Maar we zullen zien. De politieke BS is niet wat mij weggejaagd heeft, de enorm slechte verhalen, "acteren" en beschuldigingen richting de fans hebben mij weggejaagd.

De complete BS retcons houden mij weg, voorlopig.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:30:44 #213
45 SiGNe
pi_206410778
Het blijft Doctor Who, als 't nog woker wordt dan wil ik dat wel met eigen ogen zien voor ik er een oordeel over ga vellen.

Wordt wel een download want F1 heeft bij mij voorrang
pi_206411406
Is het woke als de nieuwe doctor geen blank mens is ?
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:31:28 #215
45 SiGNe
pi_206413377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 19:13 schreef Bluesdude het volgende:
Is het woke als de nieuwe doctor geen blank mens is ?
De Doctor is geen mens..

We hebben trouwens al eens een donkere Doctor gezien, een vrouw zelfs.
pi_206413621
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]
De Doctor is geen mens..

dus... als de nieuwe doctor gespeeld wordt door een niet-blank mens dan is dat niet woke en verkeerd ?
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:01 #217
45 SiGNe
pi_206413822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
dus... als de nieuwe doctor gespeeld wordt door een niet-blank mens dan is dat niet woke en verkeerd ?
Voor het karakter maar kleur, leeftijd of geslacht niet uit.
Misschien dat de Doctor zelfs in dieren kan veranderen maar dat is niet duidelijk tot nu toe.

Of het woke wordt ligt aan de schrijvers die de invulling van de rol schrijven
  Admin zondag 23 oktober 2022 @ 00:18:40 #218
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206415854
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]
De Doctor is geen mens..

En die was in haar 3 minuten on screen beter dan Jodie in haar hele run :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 22:00 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Voor het karakter maar kleur, leeftijd of geslacht niet uit.
Misschien dat de Doctor zelfs in dieren kan veranderen maar dat is niet duidelijk tot nu toe.

Of het woke wordt ligt aan de schrijvers die de invulling van de rol schrijven
Dat idd
  Admin zondag 23 oktober 2022 @ 15:48:20 #219
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206420305

Wat hij zegt; zolang mensen zich nog boos maakten over hoe slecht het was gaven mensen er nog om. Nu merk ik zelf dat het me eigenlijk geen zak interesseert. Ik kijk vanavond niet, ik kijk F1.
Dat was een paar jaar geleden ondenkbaar geweest.

Waarschijnlijk kijk ik morgen ergens een keer. Of overmorgen. Ik zie wel.
Het boeit me niet zoveel meer. En dat vind ik persoonlijk heel erg, na al die jaren...

[ Bericht 32% gewijzigd door Danny op 23-10-2022 15:56:07 ]
  zondag 23 oktober 2022 @ 16:49:29 #220
45 SiGNe
pi_206420899
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 15:48 schreef Danny het volgende:

Wat hij zegt; zolang mensen zich nog boos maakten over hoe slecht het was gaven mensen er nog om. Nu merk ik zelf dat het me eigenlijk geen zak interesseert. Ik kijk vanavond niet, ik kijk F1.
Dat was een paar jaar geleden ondenkbaar geweest.

Waarschijnlijk kijk ik morgen ergens een keer. Of overmorgen. Ik zie wel.
Het boeit me niet zoveel meer. En dat vind ik persoonlijk heel erg, na al die jaren...
Zelfde hier, ik download het wel ergens, misschien vanavond alsnog kijken.
Alleen de laatste jaren is het wel vaak teleurstellend omdat de verhaallijnen enorm zijn afgezwakt, zeker sinds Jody de rol overnam.
Ook jammer dat het eigenlijk altijd op dezelfde vijanden aankomt, Cybermen, Daleks en The Master.
en met de nieuwe vijanden van afgelopen seizoen snapte ik niet veel van hun achtergrondverhaal en waarom ze de Doctor moesten hebben.

Maar goed, er komt een nieuwe Doctor en de schrijvers zijn veranderd dus toch wel nieuwsgierig of ik wel of niet teleurgesteld zal zijn na het kijken..
pi_206421090
Ik ga wel kijken, want hoe saai Doctor Who ook is, het is nog altijd 100x amusanter dan Formule 1.
pi_206421622
20.30 dus BBC One vanavond, ga wel weer naar die bagger kijken, kan het niet laten. Ik bedoel, ik heb nu ook Rings of Power gezien dus ben wel weer gewend aan bagger.
Er is leven na de lach.
pi_206422031
Ik heb helemaal nergens op gelet de laatste tijd. Afscheid van Jodie, maar doen we dat dan met Chibnall of met RTD?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 23 oktober 2022 @ 20:33:02 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_206423465
Ik ben benieuwd of het wat word :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zondag 23 oktober 2022 @ 22:01:44 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_206425462
Eh. Dat ... was ... onverwacht :P
Diegene die niet hebben gekeken hebben wat gemst _O-
pi_206425488
Uhh wut?

Ik heb totaal geen nieuws gevolgd dus dit vond ik er onverwacht.
pi_206425508
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 16:49 schreef SiGNe het volgende:

Ook jammer dat het eigenlijk altijd op dezelfde vijanden aankomt, Cybermen, Daleks en The Master.

Haha en dan deze aflevering. 3 voor de prijs van 1.
pi_206425525
Ondanks een paar kleine ergernissen was dit toch wel best goed. Eindelijk weer een beetje dat "epic"- gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Magere_Gein op 23-10-2022 22:07:38 (spoiler) ]
Er is leven na de lach.
  zondag 23 oktober 2022 @ 22:05:40 #229
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_206425552
Magere_gein: spoiler :+
pi_206425585
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:05 schreef wdn het volgende:
Aflevering is op tv geweest dus dan mag er gewoon over gepraat worden. Moeten mensen maar geen F1 gaan kijken (of hier nog even wegblijven).
pi_206425715
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:05 schreef wdn het volgende:
Aflevering is uitgezonden toch?...maar oké dan zet ik het even in spoilertags.
Er is leven na de lach.
  maandag 24 oktober 2022 @ 02:52:52 #232
45 SiGNe
pi_206429101
Dit was een Doctor Who aflevering zoals ik ze gewend ben en ook een mooie ode aan alle oude afleveringen, erg goed gedaan. _O_

SPOILER
  Admin maandag 24 oktober 2022 @ 07:46:08 #233
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206429297
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 18:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb helemaal nergens op gelet de laatste tijd. Afscheid van Jodie, maar doen we dat dan met Chibnall of met RTD?
chibnall
pi_206429412
Maar Tennant wordt dus een tussen doctor voor 3 aflevering in 2023 ivm 60 jarig bestaan. Wel tof, ik wist echt nergens van. Ik zat echt zo van WTF voor de tv.

Deze Master vond ik trouwens ook heel erg goed. En dan dat Rasputin dansje, enerzijds cringe anderzijds zelfs om gelachen.

De aflevering zelf vond ik wat overgeproduceerd of hoe je dat ook noemt. Maar wel 1,5 uur lang spektakel en geen minuut verveeld.
pi_206430831
Hier een review (soort van) van 2 apathische Whovians...

Nu hopen dat de Timeless Children retconnen. Maar goed, Niet gezien, ga niet kijken ook. Ik wacht wel weer op de nieuwe afleveringen. Tennant's korte run zal ik uiteraard wél kijken, want hij's mijn favo Doctor.
pi_206430999
Denk dat de fans van Classic Who wel blij waren met de fan service: Tegan, Ace, First Doctor (David Bradley, okee niet William Hartnell natuurlijk), Fifth Doctor (Peter Davison), Sixth Doctor (Colin Baker), Seventh Doctor (Sylvester McCoy), Eight Doctor (Paul McGann) en nog een blikje companions op het eind. Ik vond dat ook wel grappig.
pi_206431027
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:23 schreef Nielsch het volgende:
Denk dat de fans van Classic Who wel blij waren met de fan service: Tegan, Ace, First Doctor (David Bradley, okee niet William Hartnell natuurlijk), Fifth Doctor (Peter Davison), Sixth Doctor (Colin Baker), Seventh Doctor (Sylvester McCoy), Eight Doctor (Paul McGann) en nog een blikje companions op het eind. Ik vond dat ook wel grappig.
pi_206431055
Ik kende Tegan en Ace niet.
Die oude afleveringen zijn niet te zien via de grote streamingsdiensten Netflix, Prime Video ?
pi_206431375
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
Die oude afleveringen zijn niet te zien via de grote streamingsdiensten Netflix, Prime Video ?
Nee, niet te zien. Wel via Britbox, een streaming service van de BBC en ITV. Maar dan moet je in de UK, de VS, Canada, Zuid Afrika, Australië of Scandinavië zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2022 11:56:32 ]
  maandag 24 oktober 2022 @ 17:21:18 #241
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_206434904
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
Nee en die wil je niet zien.
Echt niet.
pi_206435600
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 02:52 schreef SiGNe het volgende:
Dit was een Doctor Who aflevering zoals ik ze gewend ben en ook een mooie ode aan alle oude afleveringen, erg goed gedaan. _O_

SPOILER
En ook dat what? What? WHAT?

1 van de dingen die me wel opviel was dat men nu wat zelfbewuster was (you never stop and explain). Iets dat bij eerdere doctoren toch heel veel beter ging waardoor de deus ex machina's wat natuurlijker voelden. En er was wat meer humor (de dalek en cybermaster die naar elkaar keken ivm de show van rasputin). Het gesprek van ace met the doctor was ook een mooie sluiting van een openstaand vraagstuk volgens mij. En ik zou best ace en graham vaker terug willen zien als koppel

[ Bericht 20% gewijzigd door Bensel op 24-10-2022 18:56:09 ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:45:41 #243
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206444035
Tennant was dus al gelekt, wat in mijn geval betekent dat ik het al ergens had gelezen als gerucht. Dus ik zat af te wachten of het waar was. Heel jammer; ik was heel graag verrast geweest. Maar ja.

Ik vind het wel leuk dat hij nu ook de 14th Doctor is en ben benieuwd wat RTD precies heeft bedacht; waarom is de Doctor nu in een oude vorm teruggekeerd? En wat betekent dat voor hoe wij die verschillende Doctors zien? Soms doen we alsof het verschillende personen zijn (en zij zelf ook), en soms weer niet. Maar is de 14th dan 'dezelfde persoon' als de 10th, of toch weer niet?

Leuke vragen. Ik vertrouw op RTD voor een boeiende jubileumviering. Drie afleveringen in november '23. Wel weer lang wachten, maar ja.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:46:32 #244
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206445097
Doctor Who komt volgend jaar naar Disney+. Het is niet zeker op welke manier, maar in ieder geval zullen nieuwe afleveringen internationaal op het platform verschijnen.

Hoe het met de bestaande seizoenen zit is me nog niet helemaal duidelijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206445926
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:46 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who komt volgend jaar naar Disney+. Het is niet zeker op welke manier, maar in ieder geval zullen nieuwe afleveringen internationaal op het platform verschijnen.

Hoe het met de bestaande seizoenen zit is me nog niet helemaal duidelijk.
OH dacht juist HBO Max. Jammer.
pi_206446381
De eerstvolgende nieuwe afleveringen pas over een jaar?
Zo kun je dat timeless ook invullen, natuurlijk
  Admin woensdag 26 oktober 2022 @ 08:27:47 #247
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206450594
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
De eerstvolgende nieuwe afleveringen pas over een jaar?
Ja. Het zijn specials rondom het 60-jarig jubileum. Dat is op 23 november, dus de afleveringen worden in die maand uitgezonden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 26 oktober 2022 @ 08:39:30 #248
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206450656
Aflevering inmiddels gezien. Was zowaar vermakelijk, alhoewel ik me nog steeds irriteer aan Jodie's rare manier van acteren in DW. We waren erg blij met de regeneratie, tot bleek dat ze nog terug kwam. Maar toen uiteindelijk alsnog blij dat deze ellendige periode achter de rug is.

Qua emotie deed deze aflevering helemaal niets voor me, behalve dat het leuk was Ace en Tegan weer eens terug te zien. Die stammen toch een beetje uit mijn jeugd :Y Eigenlijk kan ik me niet herinneren dat er ook maar één aflevering, speech, scene e.d. was die mij wel emotioneel raakte of waar het me überhaupt interesseerde wat er met the Doctor of companions gebeurde. Een soort onverschilligheid, omdat de personages zo ongeloofwaardig en onuitgediept waren en het acteerwerk daarbij ook nog eens echt ondermaats was.

Anyway, good riddance wat ons hele gezin betreft mbt de huidige groep companions, Jodie en Chibnall en iedereen erachter. Eens kijken wat RTD en Ncuti ervan gaan maken. Het logo is in ieder geval een stap in de goede richting:

Lekker retro :Y

En de geruchten gaan dat Murray Gold komt terug voor de muziek. Laten we hopen dat dat gerucht klopt :Y
  Admin woensdag 26 oktober 2022 @ 09:54:55 #249
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206451299
Wel grappig; op social media werd het logo gebruikt bij de Disney+-aankondigingen en iedereen dacht dat ze er een oud logo bij hadden gepakt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206451409
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:45 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het wel leuk dat hij nu ook de 14th Doctor is en ben benieuwd wat RTD precies heeft bedacht; waarom is de Doctor nu in een oude vorm teruggekeerd? En wat betekent dat voor hoe wij die verschillende Doctors zien? Soms doen we alsof het verschillende personen zijn (en zij zelf ook), en soms weer niet. Maar is de 14th dan 'dezelfde persoon' als de 10th, of toch weer niet?
Dat krijg je als je de hele canon verneukt, dan kan alles, zonder enige noodzaak voor logica en/of consistente uitleg.

Hopelijk retconnen ze het hele Chibnall tijdperk naar een zwart gat
  Admin woensdag 26 oktober 2022 @ 10:16:14 #251
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206451495
Je klaagt over Chibnall, maar mijn quote gaat over RTD-schrijfsels. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206452521
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:16 schreef Breuls het volgende:
Je klaagt over Chibnall, maar mijn quote gaat over RTD-schrijfsels. ;)
Ja, maar dat is een direct effect van het verneuken van de canon. Zonder het gedrocht Chibnall, geen Tennant. Zonder de enorme daling van kijkers (Chibnall's schuld), geen RTD/Tennant. Etc, etc, etc.

Nu hoor ik helaas niet heel veel goede dingen die RTD gepland heeft (meer politiek, klimaatverandering, etc), maar ik wacht de reviews af. RTD heeft vaker twijfelachtige concepten heel goed in beeld kunnen brengen door gewoon een goed verhaal te schrijven.
  Admin woensdag 26 oktober 2022 @ 12:06:29 #253
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206452733
Ach, we kunnen slechts afwachten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206452811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Ja, maar dat is een direct effect van het verneuken van de canon. Zonder het gedrocht Chibnall, geen Tennant. Zonder de enorme daling van kijkers (Chibnall's schuld), geen RTD/Tennant. Etc, etc, etc.

Nu hoor ik helaas niet heel veel goede dingen die RTD gepland heeft (meer politiek, klimaatverandering, etc), maar ik wacht de reviews af. RTD heeft vaker twijfelachtige concepten heel goed in beeld kunnen brengen door gewoon een goed verhaal te schrijven.
Klimaatverandering is inderdaad geen goed ding maar de realiteit. Prima als Doctor Who daar aandacht aan besteed.
pi_206453406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Klimaatverandering is inderdaad geen goed ding maar de realiteit. Prima als Doctor Who daar aandacht aan besteed.
Ligt aan de manier waarop. Als ik een preek wil van kleine kleuters zonder enkele realiteitszin, klop ik wel aan bij GreenPeace, of extinction rebellion.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 13:15:59 #256
45 SiGNe
pi_206453407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 08:39 schreef Danny het volgende:
..
Een soort onverschilligheid, omdat de personages zo ongeloofwaardig en onuitgediept waren en het acteerwerk daarbij ook nog eens echt ondermaats was.

Ik was dus niet de enige die dat opgevallen was.
In het begin werd een vrouw onder stroom gezet om haar te ondervragen en ze zegt bijna letterlijk "auw", kwam totaal niet geloofwaardig over op die manier.
pi_206453809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Ligt aan de manier waarop. Als ik een preek wil van kleine kleuters zonder enkele realiteitszin, klop ik wel aan bij GreenPeace, of extinction rebellion.
Dan kun je beter bij FvD ofzo aankloppen.
pi_206453819
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik was dus niet de enige die dat opgevallen was.
In het begin werd een vrouw onder stroom gezet om haar te ondervragen en ze zegt bijna letterlijk "auw", kwam totaal niet geloofwaardig over op die manier.
Klopt ja, dit vond ik ook een grote ergernis. Ik had ook echt verwacht dat Jodie de rol van de Doctor anders zou invullen. Wat meer sarcasme, uitdagender, iets spontaner. Dat heb ik echt gemist.
pi_206456214
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dan kun je beter bij FvD ofzo aankloppen.
:')
pi_206462063
Dit maakt me voorzichtig optimistisch:
twitter

Klopt het overigens dat Doctor Karen bijna exclusief op Aarde is gebleven?
pi_206463071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Dat krijg je als je de hele canon verneukt, dan kan alles, zonder enige noodzaak voor logica en/of consistente uitleg.

Hopelijk retconnen ze het hele Chibnall tijdperk naar een zwart gat
Maar Tennant is niet de eerste Doctor die terugkeert. Tom Baker ging hen voor, en toen werd al gesuggereerd dat de Doctor kan regenereren naar eerdere incarnaties.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 09:19:34 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206463641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 23:08 schreef RvLaak het volgende:
Dit maakt me voorzichtig optimistisch:
[ twitter ]

Klopt het overigens dat Doctor Karen bijna exclusief op Aarde is gebleven?
The Doctor zijn nu dus een 'they/them'?
That does not bode well...
pi_206463715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:19 schreef Danny het volgende:

[..]
Mogelijk. Echter is het in Engeland niet ongebruikelijk om meervouds-voornaamwoorden te gebruiken, zonder dat dit politiek is.

Voorbeeld: "Give us a smoke", om een sigaret te bedelen. Geldt ook voor "they". Vandaar dat ik dat negeer in het filmpje (lees; hoop op het beste). Inhoudelijk zegt hij namelijk veel dingen die schijnbaar 1 op 1 tegen Doctor Karen in gaan. Zoals dat de Doctor positief is, de TARDIS overal heen kan, de Doctor een timelord is, etc. Het is subtiel, maar wel daar.

Maar, omdat ik geen masochist ben, ik wacht nog steeds eerst de reviews af.
pi_206463749
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 06:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar Tennant is niet de eerste Doctor die terugkeert. Tom Baker ging hen voor, en toen werd al gesuggereerd dat de Doctor kan regenereren naar eerdere incarnaties.
Tom Baker is ofwel de Curator, waarvan niet bekend is wie of wat hij is, óf hij's de 4e Doctor. Tennant is Doctor nummer 10 & nummer 14.

Voor zover bij mij bekend, is dit nog nooit voorgekomen.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 09:38:42 #265
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206463785
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Mogelijk. Echter is het in Engeland niet ongebruikelijk om meervouds-voornaamwoorden te gebruiken, zonder dat dit politiek is.

Voorbeeld: "Give us a smoke", om een sigaret te bedelen. Geldt ook voor "they". Vandaar dat ik dat negeer in het filmpje (lees; hoop op het beste). Inhoudelijk zegt hij namelijk veel dingen die schijnbaar 1 op 1 tegen Doctor Karen in gaan. Zoals dat de Doctor positief is, de TARDIS overal heen kan, de Doctor een timelord is, etc. Het is subtiel, maar wel daar.

Maar, omdat ik geen masochist ben, ik wacht nog steeds eerst de reviews af.
Ik trek me vrij weinig aan van reviews. Ik kijk wel reviews, maar ik zal mijn eigen mening nooit baseren op de review van anderen, dus ik kijk gewoon zelf.

NPH heeft trouwens in een interview gesteld dat Ncuti de eerste 'black and gay' Doctor zou zijn. Moeten ze zelf weten hoor, maar wmb hoort the Doctor helemaal niet geseksualiseerd te zijn. Ik heb Tennant/Rose ook nooit als romatische relatie gezien, en uiteindelijk werd dat - gelukkig - ook echt in het midden gelaten. Smith/Amy was eenzijdig. Capaldi/River is liefde van een ander kaliber imo en Jodie/Yaz was er de laatste 2 afleveringen opeens ingeschreven zonder enige opbouw en daarmee zonder enige geloofwaardigheid, maar sowieso veel te overduidelijk doelend op een romatische klik. Voor mij heeft dat geen echte plek in DW en ik hoop dat RTD daar (nog steeds) net zo over denkt.

Laten
pi_206463869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:38 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik trek me vrij weinig aan van reviews. Ik kijk wel reviews, maar ik zal mijn eigen mening nooit baseren op de review van anderen, dus ik kijk gewoon zelf.
Mijn mening zal er niet op gebaseerd worden, of ik ga kijken wel. De beslissing om geen verdere afleveringen van Doctor Karen te kijken kwam niet van review, maar van een hele slechte serie, met slechte acteurs, slechte regie en slechte scripts.

Zolang er geen enorme stijging van kwaliteit is, bij voorkeur zonder dat de (oude(re)) fans worden uitgemaakt voor -ists en foobs, zullen ze mij als kijken niet terugkrijgen. Reviews kunnen mij dat soort inhoudelijke informatie geven, zonder dat ik mijn tijd hoef te verdoen aan een brandende drol.
pi_206464730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Tom Baker is ofwel de Curator, waarvan niet bekend is wie of wat hij is, óf hij's de 4e Doctor. Tennant is Doctor nummer 10 & nummer 14.

Voor zover bij mij bekend, is dit nog nooit voorgekomen.
Dit zegt de Tardis Wiki:

The Curator's prediction to the Eleventh Doctor that they might end up revisiting a few old faces in the years to come would come true when the Thirteenth Doctor regenerated into an incarnation that resembled a slightly older version of the Tenth Doctor. (TV: The Power of the Doctor)

Dus stel dat de curator een entiteit is die enkel de vorm van de Doctor aanneemt; hij heeft wel verklapt dat beiden ooit zullen terugkeren naar een bekend gezicht.

En stel dat de curator wel de Doctor is, dan betekent dat niet automatisch dat hij per se de 4e incarnatie moet zijn.

Verder suggereert de Tardis Wiki dat de Doctor is aangesteld als curator:

In 2013, the Eleventh Doctor and Clara Oswald were summoned there by UNIT to investigate a disturbance concerning broken Time Lord paintings. Upon arrival the Doctor discovered he had been made curator by the Queen, and that it was her wish that he be summoned should there be any disturbance there

https://tardis.fandom.com/wiki/Under_Gallery
https://tardis.fandom.com/wiki/The_Curator

Volgens sommige fans is de Undergallery de Tardis van de Doctor. De hexagons met cirkels in de gallerij zouden dat suggereren.
pi_206464854
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit zegt de Tardis Wiki:

The Curator's prediction to the Eleventh Doctor that they might end up revisiting a few old faces in the years to come would come true when the Thirteenth Doctor regenerated into an incarnation that resembled a slightly older version of the Tenth Doctor. (TV: The Power of the Doctor)

Dus stel dat de curator een entiteit is die enkel de vorm van de Doctor aanneemt; hij heeft wel verklapt dat beiden ooit zullen terugkeren naar een bekend gezicht.

En stel dat de curator wel de Doctor is, dan betekent dat niet automatisch dat hij per se de 4e incarnatie moet zijn.

Verder suggereert de Tardis Wiki dat de Doctor is aangesteld als curator:

In 2013, the Eleventh Doctor and Clara Oswald were summoned there by UNIT to investigate a disturbance concerning broken Time Lord paintings. Upon arrival the Doctor discovered he had been made curator by the Queen, and that it was her wish that he be summoned should there be any disturbance there

https://tardis.fandom.com/wiki/Under_Gallery
https://tardis.fandom.com/wiki/The_Curator

Volgens sommige fans is de Undergallery de Tardis van de Doctor. De hexagons met cirkels in de gallerij zouden dat suggereren.
Allemaal aannames en conclusies gebaseerd op vage teksten. Maw; geen enkel concreet iets. Tennant is de eerste Doctor die daadwerkelijk 2 getallen heeft.

Het is net zo aannemelijk dat de Curator gewoon de Master is, met een bekend gezicht.
pi_206465073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Allemaal aannames en conclusies gebaseerd op vage teksten. Maw; geen enkel concreet iets. Tennant is de eerste Doctor die daadwerkelijk 2 getallen heeft.

Het is net zo aannemelijk dat de Curator gewoon de Master is, met een bekend gezicht.
In ieder geval is er geen breuk met Canon door Tennant de 14e doctor te laten zijn.
pi_206465116
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
In ieder geval is er geen breuk met Canon door Tennant de 14e doctor te laten zijn.
Hoe kom je tot die conclusie? Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit ooit is gebeurt, of zelfs maar mogelijk was. Enkel een fan-head-canon stukje op een notoir onbetrouwbare site.
pi_206465293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit ooit is gebeurt, of zelfs maar mogelijk was. Enkel een fan-head-canon stukje op een notoir onbetrouwbare site.
Omdat voor alles een eerste keer is, en het nooit gesuggereerd is dat het voor een timelord onmogelijk is om te regenereren naar een bekend gezicht.

En het gesprek tussen de curator en de 11th Doctor laat toch weinig in twijfel over dat het een en dezelfde persoon is.
De felicitatie is overigens geïmproviseerd, die stond niet in het script.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 12:27:29 #272
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206465310
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet eerder te zijn gebeurd om canon te zijn? Het is nu gebeurd, dus het is canon. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 12:29:04 #273
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206465318
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat voor alles een eerste keer is, en het nooit gesuggereerd is dat het voor een timelord onmogelijk is om te regenereren naar een bekend gezicht.
Inderdaad. Het is zelfs helemaal niet onlogisch; je kunt bij elke renegeration helemaal veranderen hoe je eruit ziet. Waarom zou je niet een vorm mogen 'kiezen' die je al eerder hebt gehad?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206465628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:19 schreef Danny het volgende:

[..]
They is ook omdat het een hij en zij kan zijn. Dan hoef je niet he/she te zeggen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 13:20:51 #275
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206465789
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

They is ook omdat het een hij en zij kan zijn. Dan hoef je niet he/she te zeggen.
Zo interpreteerde ik dat ook. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 16:28:28 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206467185
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
'kan zijn' slaat natuurlijk nergens op. Als ik nu mezelf meisje voel ben ik een zij, terwijl ik evengoed een hij kan zijn. Ncuti is - tot ik iets anders hoor - een man, en dus zal de 15e Doctor een man zijn. De 14e is ook een man, net als de 1e t/m de 12e. De Doctor was de afgelopen jaren een vrouw, maar is nu gewoon weer man.

(waar passen overigens de 'Master Doctor' en de tweede Jodie Doctor? Want the Master Doctor zou eigenlijk 14 zijn, Jodie weer 15, Tennant 16 en Ncuti dus 17 (thanks Chibnall :'))
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 16:31:49 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206467208
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:27 schreef Breuls het volgende:

[..]
Het hoeft toch niet eerder te zijn gebeurd om canon te zijn? Het is nu gebeurd, dus het is canon. ;)
Heel Chibnall valt wmb buiten het canon. Capaldi regenereert in Tennant en voila, ik hoef chibnall/jodie nooit meer te zien *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:29 schreef Breuls het volgende:

[..]
Inderdaad. Het is zelfs helemaal niet onlogisch; je kunt bij elke renegeration helemaal veranderen hoe je eruit ziet. Waarom zou je niet een vorm mogen 'kiezen' die je al eerder hebt gehad?
Tegenwoordig regenereren je kleren zelfs mee :Y
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:33:32 #278
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_206467220
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:29 schreef Breuls het volgende:

[..]
Of er is een limiet van 13 (en dan komen we terug op het originele probleem dat is gesteld dat er maar 13 reincarnaties zijn voor een Time Lord ;) )
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 16:34:42 #279
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206467229
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:28 schreef Danny het volgende:

[..]

'kan zijn' slaat natuurlijk nergens op. Als ik nu mezelf meisje voel ben ik een zij, terwijl ik evengoed een hij kan zijn. Ncuti is - tot ik iets anders hoor - een man, en dus zal de 15e Doctor een man zijn. De 14e is ook een man, net als de 1e t/m de 12e. De Doctor was de afgelopen jaren een vrouw, maar is nu gewoon weer man.
Nee, als je naar alle Doctors als één persoon verwijst kun je hij, of zij, of gewoon they zeggen. Ik interpreteerde Gatwa's woordkeuze niet als specifiek voor zijn eigen versie van de Doctor.
quote:
(waar passen overigens de 'Master Doctor' en de tweede Jodie Doctor? Want the Master Doctor zou eigenlijk 14 zijn, Jodie weer 15, Tennant 16 en Ncuti dus 17 (thanks Chibnall :'))
Aangezien de BBC voor Tennant 14 hanteert valt dat allemaal onder 13. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 16:35:37 #280
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206467237
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:33 schreef wdn het volgende:

[..]

Of er is een limiet van 13 (en dan komen we terug op het originele probleem dat is gesteld dat er maar 13 reincarnaties zijn voor een Time Lord ;) )
Dat probleem heeft Moffat al opgelost, dus dat komt niet snel meer terug (neem ik aan).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206467257
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:35 schreef Breuls het volgende:

[..]
Dat probleem heeft Moffat al opgelost, dus dat komt niet snel meer terug (neem ik aan).
Klopt, er is al verschillende malen in drwho gehint naar dat niemand weet hoeveel generations hij nu heeft.
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 16:45:01 #282
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206467307
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:34 schreef Breuls het volgende:

Nee, als je naar alle Doctors als één persoon verwijst kun je hij, of zij, of gewoon they zeggen. Ik interpreteerde Gatwa's woordkeuze niet als specifiek voor zijn eigen versie van de Doctor.
De enige echte legacy van chibnall en jodie is dat de Doctor na 60 jaar geen 'him' maar 'they' is. Daar ga ik niet aan meedoen iig. De Doctor is gewoon 'he/him'. Ik ben nogal bijgelovig, dus 13 bestaat voor mij gewoon niet :P

quote:
Ik denk dat de BBC zelf gewoon in de war is over wat Chibnall allemaal heeft gedaan, zij het allemaal onder hun eigen opgelegde regeltjes natuurlijk) :)
  Admin donderdag 27 oktober 2022 @ 17:12:32 #283
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206467502
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, er is al verschillende malen in drwho gehint naar dat niemand weet hoeveel generations hij nu heeft.
Was het niet zo dat Smith officieel de dertiende was, en hij aan het einde van zijn leven was, niet kon regenereren enzo, en hij "nog een cycle van 13 kreeg"? Dan hebben we dus nog wel een paar decennia te gaan. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206467588
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Whut?
Ncuti verwees imo met they naar the Doctor. Die was in het verleden zowel zij als hij. Dan is het in het Engels makkelijker verwijzen met they dan met he or she.
pi_206467594
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:34 schreef Breuls het volgende:

[..]
[..]
Of wat Breuls zegt dus. Lekker spuit 11.
Ik hoef het niet gekeken of leuk gevonden te hebben om het heel logisch te vinden dat the Doctor net zo goed vrouw als man kan zijn.
Wmb bij voorkeur niet tegelijk.
Behalve als ze dat goed weten te verkopen natuurlijk.
pi_206468595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp is dat de regeneratie nog niet was voltooid op het moment dat hij werd terug gedraaid.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 21:44:31 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206471341
Sowieso heeft het laatste seizoen en deze aflevering mij wel overtuigd dat het 'falen' van de serie niet aan Jodie lag. Puur op acteerprestatie zelf vind ik haar beter dan Capaldi. Het was gewoon de scripts die ze voorgeschoteld kreeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:09:17 #288
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206474536
Kan dit evt te maken hebben met dat de 10e doctor al eens regenerate in zichzelf (met die afgehakte hand)?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:11:29 #289
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206474554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Dat misschien niet (het is niet geheel duidelijk wat de curator is, of hij de Doctor is), maar de curator kondigde wel aan dat de Doctor later terug zou keren naar bekende gezichten. Dat is nu dus daadwerkelijk het geval, en zodoende canon met wat eerder is gezegd.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:15:18 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206474586
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan dit evt te maken hebben met dat de 10e doctor al eens regenerate in zichzelf (met die afgehakte hand)?
Dat zou wel flauw zijn, en RTD heeft dat losse eindje al opgelost.

Er is ook nog het feit dat hij met kleding en al veranderde, wat we niet echt gewend zijn in moderne Who. Ik kwam ergens de theorie tegen dat deze regeneration zo vreemd is door toedoen van NPH's personage.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:28:35 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206474716
Is er al bekend of er een kerst/oud en nieuw special komt?
  Admin vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:32:05 #292
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206474753
Ja, dit jaar komt er geen special. Volgend jaar wel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:49:07 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206474908
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:32 schreef Breuls het volgende:
Ja, dit jaar komt er geen special. Volgend jaar wel.
In januari of met kerst?
  Admin vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:19:55 #294
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206475212
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:44 schreef jogy het volgende:
Sowieso heeft het laatste seizoen en deze aflevering mij wel overtuigd dat het 'falen' van de serie niet aan Jodie lag. Puur op acteerprestatie zelf vind ik haar beter dan Capaldi. Het was gewoon de scripts die ze voorgeschoteld kreeg.
Daarover verschillen we dan echt van mening. Ik erger me mateloos aan haar manier van acteren in DW. Het is een emotieloze performance die het mij onmogelijk maakte om ook maar de minste sympathie voor haar te hebben. Maar goed, dat is altijd persoonlijk natuurlijk.
Gek genoeg vind ik haar in andere rollen eigenlijk heel goed spelen, alleen deze rol lag haar gewoon niet.
Capaldi heeft ook beroerde scripts te verwerken gekregen, vooral in het laatste seizoen, maar die wist de aflevering dan nog door zijn acteerwerk en algehele 'presence' omhoog te tillen. Dat is Jodie wmb nooit gelukt en ik kan me ook werkelijk NIETS memorabels voor de geest halen van heel 13.
Geen speech, geen dramatisch of emotioneel moment, geen geslaagde grap, geen uitspraak die echt is bijgebleven, geen bad guy, geen verrassing. Echt he-le-maal niets. Voor mij is eigenlijk heel Chibnall/Jodie op alle vlakken mislukt. De muziek, de regie, de casting, het acteerwerk, de verhaallijnen, de dialogen etc etc. Er was gewoon helemaal niets dat werkte. Zelfs de TARDIS is erop achteruit gegaan en die vibrator die de sonic voor moest stellen was ook al een aanfluiting (een nog grotere dan de sonic sunglasses).

De vraag is of DW me na de afgelopen jaren nog voldoende interesseert om mijn enthousiasme weer omhoog te krijgen. En ik vrees dat veel mensen die apathisch zijn geworden over DW permanent zijn afgehaakt. De BBC, Chibnall en Jodie hebben de fans geschoffeerd (vrij letterlijk) en voor rotte vis uitgemaakt en ik ben bang dat veel mensen nu inmiddels echt zo'n 'dan toch niet joh' gevoel hebben.

Ik merk dat ik ook vrij schouderophalend reageer op DW nieuws, waar ik daar eerder actief naar op zoek ging. Het vuurtje is grotendeels uit en of het nog genoeg smeult om zich weer aan te laten wakkeren valt nog te bezien. Aangenomen dat RTD niet gewoon op dezelfde voet verder gaat, want nog steeds is het zo dat alles en iedereen die levert aan de BBC moet voldoen, voor en achter de schermen, aan de door de BBC opgestelde quota.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')