Ja, maar dat is een direct effect van het verneuken van de canon. Zonder het gedrocht Chibnall, geen Tennant. Zonder de enorme daling van kijkers (Chibnall's schuld), geen RTD/Tennant. Etc, etc, etc.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:16 schreef Breuls het volgende:
Je klaagt over Chibnall, maar mijn quote gaat over RTD-schrijfsels.
Klimaatverandering is inderdaad geen goed ding maar de realiteit. Prima als Doctor Who daar aandacht aan besteed.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een direct effect van het verneuken van de canon. Zonder het gedrocht Chibnall, geen Tennant. Zonder de enorme daling van kijkers (Chibnall's schuld), geen RTD/Tennant. Etc, etc, etc.
Nu hoor ik helaas niet heel veel goede dingen die RTD gepland heeft (meer politiek, klimaatverandering, etc), maar ik wacht de reviews af. RTD heeft vaker twijfelachtige concepten heel goed in beeld kunnen brengen door gewoon een goed verhaal te schrijven.
Ligt aan de manier waarop. Als ik een preek wil van kleine kleuters zonder enkele realiteitszin, klop ik wel aan bij GreenPeace, of extinction rebellion.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klimaatverandering is inderdaad geen goed ding maar de realiteit. Prima als Doctor Who daar aandacht aan besteed.
Ik was dus niet de enige die dat opgevallen was.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:39 schreef Danny het volgende:
..
Een soort onverschilligheid, omdat de personages zo ongeloofwaardig en onuitgediept waren en het acteerwerk daarbij ook nog eens echt ondermaats was.
Dan kun je beter bij FvD ofzo aankloppen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ligt aan de manier waarop. Als ik een preek wil van kleine kleuters zonder enkele realiteitszin, klop ik wel aan bij GreenPeace, of extinction rebellion.
Klopt ja, dit vond ik ook een grote ergernis. Ik had ook echt verwacht dat Jodie de rol van de Doctor anders zou invullen. Wat meer sarcasme, uitdagender, iets spontaner. Dat heb ik echt gemist.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik was dus niet de enige die dat opgevallen was.
In het begin werd een vrouw onder stroom gezet om haar te ondervragen en ze zegt bijna letterlijk "auw", kwam totaal niet geloofwaardig over op die manier.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan kun je beter bij FvD ofzo aankloppen.
Maar Tennant is niet de eerste Doctor die terugkeert. Tom Baker ging hen voor, en toen werd al gesuggereerd dat de Doctor kan regenereren naar eerdere incarnaties.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat krijg je als je de hele canon verneukt, dan kan alles, zonder enige noodzaak voor logica en/of consistente uitleg.
Hopelijk retconnen ze het hele Chibnall tijdperk naar een zwart gat
The Doctor zijn nu dus een 'they/them'?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:08 schreef RvLaak het volgende:
Dit maakt me voorzichtig optimistisch:
[ twitter ]
Klopt het overigens dat Doctor Karen bijna exclusief op Aarde is gebleven?
Mogelijk. Echter is het in Engeland niet ongebruikelijk om meervouds-voornaamwoorden te gebruiken, zonder dat dit politiek is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:19 schreef Danny het volgende:
[..]
The Doctor zijn nu dus een 'they/them'?
That does not bode well...
Tom Baker is ofwel de Curator, waarvan niet bekend is wie of wat hij is, f hij's de 4e Doctor. Tennant is Doctor nummer 10 & nummer 14.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar Tennant is niet de eerste Doctor die terugkeert. Tom Baker ging hen voor, en toen werd al gesuggereerd dat de Doctor kan regenereren naar eerdere incarnaties.
Ik trek me vrij weinig aan van reviews. Ik kijk wel reviews, maar ik zal mijn eigen mening nooit baseren op de review van anderen, dus ik kijk gewoon zelf.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mogelijk. Echter is het in Engeland niet ongebruikelijk om meervouds-voornaamwoorden te gebruiken, zonder dat dit politiek is.
Voorbeeld: "Give us a smoke", om een sigaret te bedelen. Geldt ook voor "they". Vandaar dat ik dat negeer in het filmpje (lees; hoop op het beste). Inhoudelijk zegt hij namelijk veel dingen die schijnbaar 1 op 1 tegen Doctor Karen in gaan. Zoals dat de Doctor positief is, de TARDIS overal heen kan, de Doctor een timelord is, etc. Het is subtiel, maar wel daar.
Maar, omdat ik geen masochist ben, ik wacht nog steeds eerst de reviews af.
Mijn mening zal er niet op gebaseerd worden, of ik ga kijken wel. De beslissing om geen verdere afleveringen van Doctor Karen te kijken kwam niet van review, maar van een hele slechte serie, met slechte acteurs, slechte regie en slechte scripts.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik trek me vrij weinig aan van reviews. Ik kijk wel reviews, maar ik zal mijn eigen mening nooit baseren op de review van anderen, dus ik kijk gewoon zelf.
Dit zegt de Tardis Wiki:quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tom Baker is ofwel de Curator, waarvan niet bekend is wie of wat hij is, f hij's de 4e Doctor. Tennant is Doctor nummer 10 & nummer 14.
Voor zover bij mij bekend, is dit nog nooit voorgekomen.
Allemaal aannames en conclusies gebaseerd op vage teksten. Maw; geen enkel concreet iets. Tennant is de eerste Doctor die daadwerkelijk 2 getallen heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit zegt de Tardis Wiki:
The Curator's prediction to the Eleventh Doctor that they might end up revisiting a few old faces in the years to come would come true when the Thirteenth Doctor regenerated into an incarnation that resembled a slightly older version of the Tenth Doctor. (TV: The Power of the Doctor)
Dus stel dat de curator een entiteit is die enkel de vorm van de Doctor aanneemt; hij heeft wel verklapt dat beiden ooit zullen terugkeren naar een bekend gezicht.
En stel dat de curator wel de Doctor is, dan betekent dat niet automatisch dat hij per se de 4e incarnatie moet zijn.
Verder suggereert de Tardis Wiki dat de Doctor is aangesteld als curator:
In 2013, the Eleventh Doctor and Clara Oswald were summoned there by UNIT to investigate a disturbance concerning broken Time Lord paintings. Upon arrival the Doctor discovered he had been made curator by the Queen, and that it was her wish that he be summoned should there be any disturbance there
https://tardis.fandom.com/wiki/Under_Gallery
https://tardis.fandom.com/wiki/The_Curator
Volgens sommige fans is de Undergallery de Tardis van de Doctor. De hexagons met cirkels in de gallerij zouden dat suggereren.
In ieder geval is er geen breuk met Canon door Tennant de 14e doctor te laten zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Allemaal aannames en conclusies gebaseerd op vage teksten. Maw; geen enkel concreet iets. Tennant is de eerste Doctor die daadwerkelijk 2 getallen heeft.
Het is net zo aannemelijk dat de Curator gewoon de Master is, met een bekend gezicht.
Hoe kom je tot die conclusie? Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit ooit is gebeurt, of zelfs maar mogelijk was. Enkel een fan-head-canon stukje op een notoir onbetrouwbare site.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
In ieder geval is er geen breuk met Canon door Tennant de 14e doctor te laten zijn.
Omdat voor alles een eerste keer is, en het nooit gesuggereerd is dat het voor een timelord onmogelijk is om te regenereren naar een bekend gezicht.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit ooit is gebeurt, of zelfs maar mogelijk was. Enkel een fan-head-canon stukje op een notoir onbetrouwbare site.
Het hoeft toch niet eerder te zijn gebeurd om canon te zijn? Het is nu gebeurd, dus het is canon.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Er is geen enkele concrete aanwijzing dat dit ooit is gebeurt, of zelfs maar mogelijk was. Enkel een fan-head-canon stukje op een notoir onbetrouwbare site.
Inderdaad. Het is zelfs helemaal niet onlogisch; je kunt bij elke renegeration helemaal veranderen hoe je eruit ziet. Waarom zou je niet een vorm mogen 'kiezen' die je al eerder hebt gehad?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat voor alles een eerste keer is, en het nooit gesuggereerd is dat het voor een timelord onmogelijk is om te regenereren naar een bekend gezicht.
They is ook omdat het een hij en zij kan zijn. Dan hoef je niet he/she te zeggen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:19 schreef Danny het volgende:
[..]
The Doctor zijn nu dus een 'they/them'?
That does not bode well...
Zo interpreteerde ik dat ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
They is ook omdat het een hij en zij kan zijn. Dan hoef je niet he/she te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |