Doe eens posten dan!quote:Op zondag 19 juni 2022 08:22 schreef Danny het volgende:
De foto's en video's van de opnames met Neil Patrick Harris die momenteel de ronde doen zijn inmiddels boeiender dan alle Chibnall/Whitaker afleveringen bij elkaar
https://fb.watch/dL3Y5iJQJB/quote:
quote:Bernard Cribbins is op 93-jarige leeftijd overleden. De Britse acteur werd vooral bekend door rollen in Doctor Who en het jeugdprogramma The Wombles. Zijn agentschap maakt het nieuws via BBC bekend.
Cribbins was zeventig jaar lang een bekend gezicht op de Britse televisie. In 1966 speelde hij de rol van Doctor Who's compagnon Tom Campbell in de film Daleks' Invasion Earth 2150.
41 jaar later dook hij opnieuw op in Doctor Who, toen als Wilfred Mott in de tv-serie. De rol maakte hem tussen 2007 tot 2010 een van de vaste gezichten van de reeks. Tussendoor was hij onder meer te zien in bekende tv-series als Coronation Street en Dalziel and Pascoe.
Dankzij de enorm slechte Chibnal tijdperk, ben ik min of meer permanent afgehaakt... Ik wacht de reviews wel af.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:40 schreef SiGNe het volgende:
23-10: The Power of the Doctor
Dan gaan we in elk geval weer een regeneratie krijgen, of we de nieuwe doctor al te zien krijgen is nog de vraag.
Wij blijven wel kijken en zijn wel blijven kijken, maar de magie is er wel compleet vanaf dankzij Jodie en Chibnall. Sterker; ik ga de aflevering niet eens live kijken dit keer want het valt samen met de F1 race in Austin, Tx. Een aflevering niet live kijken was tot een paar jaar geleden absoluut ondenkbaar voor ons als gezin zijnde die 2x met een bus vol Whovians naar Cardiff is geweest naar oa de Doctor Who experience (en rondwandelingen naar iconische plekken zoals Yanto's shrine (Torchwood) en diverse filming locations.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dankzij de enorm slechte Chibnal tijdperk, ben ik min of meer permanent afgehaakt... Ik wacht de reviews wel af.
toen ik zag dat jij de laatste post had in dit topic heb ik met mezelf gewed dat het woord 'woke' erin zou zitten. Ik heb gewonnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Wij blijven wel kijken en zijn wel blijven kijken, maar de magie is er wel compleet vanaf dankzij Jodie en Chibnall. Sterker; ik ga de aflevering niet eens live kijken dit keer want het valt samen met de F1 race in Austin, Tx. Een aflevering niet live kijken was tot een paar jaar geleden absoluut ondenkbaar voor ons als gezin zijnde die 2x met een bus vol Whovians naar Cardiff is geweest naar oa de Doctor Who experience (en rondwandelingen naar iconische plekken zoals Yanto's shrine (Torchwood) en diverse filming locations.
Doctor Who is verworden tot niets meer dan 'een serie'. En niet echt een goeie serie. Met liefde kijken we nog wel de oude pre-Chibnall episodes terug, al is in met name het laatste Moffat/Capaldiseizoen de woke inbreng van de BBC al duidelijk merkbaar en zakt de kwaliteit grotendeels in.
nobel van je.quote:Ik kan zwarte homoacteurs en transseksuelen met gemak accepteren als ze goed acteren
okquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:15 schreef Nielsch het volgende:
toen ik zag dat jij de laatste post had in dit topic heb ik met mezelf gewed dat het woord 'woke' erin zou zitten. Ik heb gewonnen.
Dank je. Daar was het me niet om te doen. Het interesseert me niet wie een rol speelt als er goed geacteerd wordt en het materiaal goed is. Dat was het de afgelopen jaren allerminst.quote:nobel van je.
Dat. Helaas heeft RTD al heel erg door laten schijnen dat hij ook volledig verloren is aan de woke-sekte. Maar we zullen zien. De politieke BS is niet wat mij weggejaagd heeft, de enorm slechte verhalen, "acteren" en beschuldigingen richting de fans hebben mij weggejaagd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Wij blijven wel kijken en zijn wel blijven kijken, maar de magie is er wel compleet vanaf dankzij Jodie en Chibnall. Sterker; ik ga de aflevering niet eens live kijken dit keer want het valt samen met de F1 race in Austin, Tx. Een aflevering niet live kijken was tot een paar jaar geleden absoluut ondenkbaar voor ons als gezin zijnde die 2x met een bus vol Whovians naar Cardiff is geweest naar oa de Doctor Who experience (en rondwandelingen naar iconische plekken zoals Yanto's shrine (Torchwood) en diverse filming locations.
Doctor Who is verworden tot niets meer dan 'een serie'. En niet echt een goeie serie. Met liefde kijken we nog wel de oude pre-Chibnall episodes terug, al is in met name het laatste Moffat/Capaldiseizoen de woke inbreng van de BBC al duidelijk merkbaar en zakt de kwaliteit grotendeels in.
Ik hoop dat RTD er weer leven in kan blazen. Ik kan zwarte homoacteurs en transseksuelen met gemak accepteren als ze goed acteren, de verhalen goed zijn en ik als kijker en fan niet als -foob of -ist of toxic wordt weggezet door een 'white cis-men are bad' narrative die helemaal nergens voor nodig is.
We zullen zien.
De Doctor is geen mens..quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:13 schreef Bluesdude het volgende:
Is het woke als de nieuwe doctor geen blank mens is ?
dus... als de nieuwe doctor gespeeld wordt door een niet-blank mens dan is dat niet woke en verkeerd ?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 21:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Doctor is geen mens..
We hebben trouwens al eens een donkere Doctor gezien, een vrouw zelfs.
Voor het karakter maar kleur, leeftijd of geslacht niet uit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 21:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dus... als de nieuwe doctor gespeeld wordt door een niet-blank mens dan is dat niet woke en verkeerd ?
En die was in haar 3 minuten on screen beter dan Jodie in haar hele runquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 21:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Doctor is geen mens..
We hebben trouwens al eens een donkere Doctor gezien, een vrouw zelfs.
Dat iddquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Voor het karakter maar kleur, leeftijd of geslacht niet uit.
Misschien dat de Doctor zelfs in dieren kan veranderen maar dat is niet duidelijk tot nu toe.
Of het woke wordt ligt aan de schrijvers die de invulling van de rol schrijven
Zelfde hier, ik download het wel ergens, misschien vanavond alsnog kijken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:48 schreef Danny het volgende:
Wat hij zegt; zolang mensen zich nog boos maakten over hoe slecht het was gaven mensen er nog om. Nu merk ik zelf dat het me eigenlijk geen zak interesseert. Ik kijk vanavond niet, ik kijk F1.
Dat was een paar jaar geleden ondenkbaar geweest.
Waarschijnlijk kijk ik morgen ergens een keer. Of overmorgen. Ik zie wel.
Het boeit me niet zoveel meer. En dat vind ik persoonlijk heel erg, na al die jaren...
Haha en dan deze aflevering. 3 voor de prijs van 1.quote:Op zondag 23 oktober 2022 16:49 schreef SiGNe het volgende:
Ook jammer dat het eigenlijk altijd op dezelfde vijanden aankomt, Cybermen, Daleks en The Master.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Magere_Gein op 23-10-2022 22:07:38 (spoiler) ]Er is leven na de lach.
Aflevering is op tv geweest dus dan mag er gewoon over gepraat worden. Moeten mensen maar geen F1 gaan kijken (of hier nog even wegblijven).quote:
Aflevering is uitgezonden toch?...maar ok dan zet ik het even in spoilertags.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
chibnallquote:Op zondag 23 oktober 2022 18:22 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb helemaal nergens op gelet de laatste tijd. Afscheid van Jodie, maar doen we dat dan met Chibnall of met RTD?
quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:23 schreef Nielsch het volgende:
Denk dat de fans van Classic Who wel blij waren met de fan service: Tegan, Ace, First Doctor (David Bradley, okee niet William Hartnell natuurlijk), Fifth Doctor (Peter Davison), Sixth Doctor (Colin Baker), Seventh Doctor (Sylvester McCoy), Eight Doctor (Paul McGann) en nog een blikje companions op het eind. Ik vond dat ook wel grappig.
Nee, niet te zien. Wel via Britbox, een streaming service van de BBC en ITV. Maar dan moet je in de UK, de VS, Canada, Zuid Afrika, Australi of Scandinavi zitten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
Ik kende Tegan en Ace niet.
Die oude afleveringen zijn niet te zien via de grote streamingsdiensten Netflix, Prime Video ?
Nee en die wil je niet zien.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
Ik kende Tegan en Ace niet.
Die oude afleveringen zijn niet te zien via de grote streamingsdiensten Netflix, Prime Video ?
quote:Op maandag 24 oktober 2022 02:52 schreef SiGNe het volgende:
Dit was een Doctor Who aflevering zoals ik ze gewend ben en ook een mooie ode aan alle oude afleveringen, erg goed gedaan.
En ook dat what? What? WHAT?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 van de dingen die me wel opviel was dat men nu wat zelfbewuster was (you never stop and explain). Iets dat bij eerdere doctoren toch heel veel beter ging waardoor de deus ex machina's wat natuurlijker voelden. En er was wat meer humor (de dalek en cybermaster die naar elkaar keken ivm de show van rasputin). Het gesprek van ace met the doctor was ook een mooie sluiting van een openstaand vraagstuk volgens mij. En ik zou best ace en graham vaker terug willen zien als koppel
[ Bericht 20% gewijzigd door Bensel op 24-10-2022 18:56:09 ]For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
OH dacht juist HBO Max. Jammer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:46 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who komt volgend jaar naar Disney+. Het is niet zeker op welke manier, maar in ieder geval zullen nieuwe afleveringen internationaal op het platform verschijnen.
Hoe het met de bestaande seizoenen zit is me nog niet helemaal duidelijk.
Ja. Het zijn specials rondom het 60-jarig jubileum. Dat is op 23 november, dus de afleveringen worden in die maand uitgezonden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
De eerstvolgende nieuwe afleveringen pas over een jaar?
Dat krijg je als je de hele canon verneukt, dan kan alles, zonder enige noodzaak voor logica en/of consistente uitleg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:45 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het wel leuk dat hij nu ook de 14th Doctor is en ben benieuwd wat RTD precies heeft bedacht; waarom is de Doctor nu in een oude vorm teruggekeerd? En wat betekent dat voor hoe wij die verschillende Doctors zien? Soms doen we alsof het verschillende personen zijn (en zij zelf ook), en soms weer niet. Maar is de 14th dan 'dezelfde persoon' als de 10th, of toch weer niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |