In theorie kan dat ja. In de praktijk zie ik het niet gebeurenquote:Op donderdag 24 december 2020 09:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar kunnen we dat niet sturen? Met andere woorden: Zodra er een "geschikte"variant rond gaat die heel besmettelijk is en minder gevaarlijk elkaar expres zoveel mogelijk besmetten zodat we allemaal immuun zijn.
Wel 13 meer in het ziekenhuisquote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
wel 12 eraf op de IC. Dat is goed nieuws toch (ja, wss is een deel daarvan dood gegaan, maar toch)
Dat is waar. De uitdaging is wel dat de minderheid die zo hard roept om sluiting van scholen dat blijft doen, ongeacht de uitkomst. Denk dus dat we het eerste deel van 2021 voor die kids ook wel af kunnen schrijven, zeker tot februari.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet zwart of wit.
Je kunt ook de ene maatregel verlengen en de andere niet. Ik geloof er alvast niks van dat ze nog 4 maanden de scholen gaan dicht houden, om maar wat te noemen. En de winkels en kappers gaan echt ook niet op slot blijven tot in april.
Horeca en (grote) evenementen staan wel achterin de rij.
Niet allemaal gelukkigquote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Confetti het volgende:
En dan te bedenken dat al deze 10k+ besmettingen pas over een week tot 2 weken in het ziekenhuis belanden.
niet echt best om zo de kerstdagen in te gaanquote:
Kijk naar het kaartje dat straks gepost gaat worden. Dat is onmogelijk met een lockdown te beteugelen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:16 schreef Simmertje het volgende:
Had de hoop dat we de 10.000+ cijfers achter ons zouden laten
Daarom soms moet je ook echt je gevoel volgen, daarbij is maar de vraag of hele zieke mensen überhaupt een druk op de zorg zouden leggen als ze ziek komen te worden aangezien ze voor een IC plek in principe al niet in aanmerking komen. Vaak is Covid dan gewoon de genadeklap en overlijden ze vrij snel thuis of hooguit een paar dagen op een verpleegafdeling.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sterkte, man. Een vriend van me is ook naar z’n ouders toe deze kerst, omdat z’n moeder ziek is en ze niet verwachten dat ze volgende kerst nog meemaakt. Officieel mag het niet (want z’n zussen komen ook), maar in zo’n situatie snap je wel dat je toch gewoon gaat.
niet al dezequote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Confetti het volgende:
En dan te bedenken dat al deze 10k+ besmettingen pas over een week tot 2 weken in het ziekenhuis belanden.
Enjoyquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, ik ben ff paar dagen uitgelogd hier. Het is wel ff goed met corona.
Fijne kerstdagen allemaal en tot later mensen
Aan de ene kant ook wel prettig.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Het schijnt vandaag ook retedruk te zijn bij de teststraten. Mensen die zich voor kerst nog even willen laten testen om zo toch samen te kunnen vieren
Krijg nog niet het idee dat de maatregelen erg veel uithalen, of het moet (het bekende credo) zijn dat het zonder nog veel meer zou geweest zijn.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 11555
Totaal: 732570 (+11499 ivm -56 corr.)
Opgenomen*: 321
Huidig*: 1712 (+26)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig*: 596 (-12)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 89
Totaal: 10826
https://twitter.com/mzelst/status/1342111757704302593
Fijne kerstdagen, Warrior.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daarom waarschuwde BNO gister ook dat de komende dagen een zwaar vertekend beeld gaat geven door minder testen / vertraging in doorgeven cijfers.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Het schijnt vandaag ook retedruk te zijn bij de teststraten. Mensen die zich voor kerst nog even willen laten testen om zo toch samen te kunnen vieren
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar waren ze er dan ook veel te laat bij. Als er eenmaal zo ontzettend veel gevallen zijn, is het dweilen met de kraan open.
Yep. Vriend van me was er net. Mega druk. Maar de testen duren nu 48 uur door de drukte, dus kan je geen kerst vieren samen als je de regels naleeftquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Maar heel druk = meer testen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom waarschuwde BNO gister ook dat de komende dagen een zwaar vertekend beeld gaat geven door minder testen / vertraging in doorgeven cijfers.
Dat zou ik nu echt niet durven. Stel je voor dat je de uitslag pas over een paar dagen krijgt, dan moet je alsnog 'verplicht' thuisblijven.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
o ja dat heb je ook nogquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Lekker de kroeg in, maat!quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Totaal onjuist.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Confetti het volgende:
Jor_Dii, jij geloofde ooit in het effect van de maatregelen van voor half maart (ruim voor de lockdown van 23 maart), deze hadden volgens jou bewerkstelligd dat de besmettingen binnen no time naar beneden donderden.quote:
Fijne feestdagen, geniet van de offline tijd! Voor de rest van de users geldt uiteraard hetzelfde; fijne feestdagen 🥳🥳quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. De stap om dichte scholen dicht te houden is nu eenmaal een stuk kleiner dan het sluiten van scholen die open zijn.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. De uitdaging is wel dat de minderheid die zo hard roept om sluiting van scholen dat blijft doen, ongeacht de uitkomst. Denk dus dat we het eerste deel van 2021 voor die kids ook wel af kunnen schrijven, zeker tot februari.
Zou er zelfs op durven wedden dat midden januari geroepen gaat worden om door te zetten tot de voorjaarsvakantie.
Groot gelijk, geniet er van en blijf veiligquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit lijkt wel goed. Benieuwd naar de uitsplitsing.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11.499 nieuwe positieve testen
321 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
89 nieuwe overlijdens
En sowieso met die meer besmettelijke variant wordt het een uitdaging. Als de 'base' daarvan al 0.5 hoger ligt betekent het dat we zelfs met de maatregelen van maart niet onder de 1 gaan komen, en dan is 't weer nu ook nog eens een stuk beroerder.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.
De truuk lijkt te zijn om telkens gouden bergen te beloven met een vage strategie (eerder een gewenste toestand) en alle voorbeelden van landen (talloze ondertussen) die precies dat probeerden, waaronder ook Nederland, haddden gewoon iets uit die niet gedefinieerde 'strategie' niet op orde. Dat het wellicht niet zo eenvoudig of zelfs haalbaar is, om probleemloos een pandemie te doorstaan gebaseerd op wensdenken, zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen.
Het word te laat ingezet op de meeste plekken.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als een korte lockdown zo prima kan werken, waarom doet ie dat dan helemaal nergens?
Ik denk dat de basisscholen wel weer open gaan en that's it.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. De stap om dichte scholen dicht te houden is nu eenmaal een stuk kleiner dan het sluiten van scholen die open zijn.
Yep, gewoon harder (dood)slaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef Adrie072 het volgende:
Straatverbod dan maar doen, we willen klaarblijkelijk niet anders, helaas....
Het lijkt wat dat betreft veel op de voorbeelden van landen waar het wel lukte om de boel onder controle te houden (zoals in Azië en Oceanië) waarvan dan wordt gezegd dat ze ook een andere cultuur hebben, of ze zijn een eiland, of ze nemen het niet zo nauw met mensenrechten etc.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.
De truuk lijkt te zijn om telkens gouden bergen te beloven met een vage strategie (eerder een gewenste toestand) en alle voorbeelden van landen (talloze ondertussen) die precies dat probeerden, waaronder ook Nederland, haddden gewoon iets uit die niet gedefinieerde 'strategie' niet op orde.
Ik ben het daar eigenlijk helemaal mee eens. Ik denk niet dat het mogelijk is om een pandemie van zo'n omvang te doorstaan zonder dat mensen daar last van hebben. Daarom word ik ook een beetje moe van mensen die willen vasthouden aan het normale doen en laten van voor de uitbraak, want dat kan gewoon niet tijdens een crisis zo groot als deze.quote:Dat het wellicht niet zo eenvoudig of zelfs haalbaar is, om probleemloos een pandemie te doorstaan gebaseerd op wensdenken, zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen.
Imand? : Zijn de teststraten open met Kerst ?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Nog altijd hetzelfde. Maart is niet te vergelijken met nu omdat de schrik er toen enorm in zat en we echt “allemaal” massaal binnen bleven. Tevens was het binnen een paar weken lente en mooi weer, wat een rol heeft gespeeld.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:22 schreef Za het volgende:
[..]
Jor_Dii, jij geloofde ooit in het effect van de maatregelen van voor half maart (ruim voor de lockdown van 23 maart), deze hadden volgens jou bewerkstelligd dat de besmettingen binnen no time naar beneden donderden.
We hebben het hier vaak over gehad, hoe denk je daar nu over?
Hoop is uitgestelde teleurstellingquote:Op donderdag 24 december 2020 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat de basisscholen wel weer open gaan en that's it.
Of meer gebaseerd op hoop eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
2 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
19 gemeentes met 2-5 besmettingen
32 gemeentes met 6-9 besmettingen
47 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
34 gemeentes met 20-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hadden we een ander beeld moeten hebben, een week na de invoering van de lockdown? Serieuze vraag, want voorheen werd steeds gezegd dat 'de maatregelen meer tijd nodig hebben'. Is dat verkort, hadden we al grootschalige effecten moeten hebben?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet goed, het stagneert (amper).
Stijging in opnames is goed?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt wel goed. Benieuwd naar de uitsplitsing.
Er zijn alleen maar voorbeelden dat lockdowns om de haverklap herhaald moeten worden, of dat die beruchte korte lockdowns drie maanden duurden. Maar vooral blijven volhouden dat een korte harde lockdown de heilige graal is. En dat alle scholen zo lang mogelijk dicht moeten blijven, die zijn immers de schuld van alles.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het word te laat ingezet op de meeste plekken.
We zagen in het voorjaar ook dat het enorm snel kan gaan dalen. En toen waren de winkels zelfs nog open.
Het kan dus wel. Dat landen vaak te laat ingrijpen is wat anders.
Hier houden we al voorzichtig rekening met SchoolDown verlenging tot de voorjaarsvakantie.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. De stap om dichte scholen dicht te houden is nu eenmaal een stuk kleiner dan het sluiten van scholen die open zijn.
Gaat wel hard daar in Barneveldquote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +25 besmettingen
93 Barneveld
Precies. Dit gebrek aan aandacht begint wat mij betreft de geloofwaardigheid van de conventionele media te ondermijnen. Het NRC is zo'n beetje het enige medium waarin af en toe ruimte is voor columns/artikelen met interessante moreel ethische afwegingen. Helaas zien we op tv louter één perspectief en vaak ook nog eens doordrenkt van emotie.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
De truuk lijkt te zijn om telkens gouden bergen te beloven met een vage strategie (eerder een gewenste toestand) en alle voorbeelden van landen (talloze ondertussen) die precies dat probeerden, waaronder ook Nederland, haddden gewoon iets uit die niet gedefinieerde 'strategie' niet op orde. Dat het wellicht niet zo eenvoudig of zelfs haalbaar is, om probleemloos een pandemie te doorstaan gebaseerd op wensdenken, zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen.
wat is jouw oplossing?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn alleen maar voorbeelden dat lockdowns om de haverklap herhaald moeten worden, of dat die beruchte korte lockdowns drie maanden duurden. Maar vooral blijven volhouden dat een korte harde lockdown de heilige graal is. En dat alle scholen zo lang mogelijk dicht moeten blijven, die zijn immers de schuld van alles.
Probleem is dat je met deze cijfers de feestdagen in moet, waarin het vrijwel zeker goed mis zal gaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hadden we een ander beeld moeten hebben, een week na de invoering van de lockdown? Serieuze vraag, want voorheen werd steeds gezegd dat 'de maatregelen meer tijd nodig hebben'. Is dat verkort, hadden we al grootschalige effecten moeten hebben?
Ben je bereid te overwegen dat de maatregelen cq schrik er los van stonden? Het was maar 10 graden eind maart (-3's nachts) kouder dan heden.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog altijd hetzelfde. Maart is niet te vergelijken met nu omdat de schrik er toen enorm in zat en we echt “allemaal” massaal binnen bleven. Tevens was het binnen een paar weken lente en mooi weer, wat een rol heeft gespeeld.
Best wel een zinnige opmerking.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
Heel veel mensen zien cijfers en gaan gelijk vertellen tot hoe lang het duurt en hoe 2021 eruit ziet en of het wel of niet goed is. Allemaal van die self-proclaimde experts. Ga gewoon in je hoek zitten en wacht af of luister iig naar mensen die er echt verstand van hebben.
Wil je dit eens toelichten?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt wel goed. Benieuwd naar de uitsplitsing.
Het is niet de bedoeling dat je twijfels gaat zetten bij het nut van lockdowns hè, want dan heb je honderd dode oma's op je geweten.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Precies. Dit gebrek aan aandacht begint wat mij betreft de geloofwaardigheid van de conventionele media te ondermijnen. Het NRC is zo'n beetje het enige medium waarin af en toe ruimte is voor columns/artikelen met interessante moreel ethische afwegingen. Helaas zien we op tv louter één perspectief en vaak ook nog eens doordrenkt van emotie.
geen idee wat je nu precies wilt met deze discussie maar nee, het schrikeffect was bepalend voor de daling wmbquote:Op donderdag 24 december 2020 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Ben je bereid te overwegen dat de maatregelen cq schrik er los van stonden? Het was maar 10 graden eind maart.
Tal van brandhaarden waar het mooi weer is btw.
Ik heb hem al beantwoord, alleen beviel het antwoord niet. Kan ik niks aan doen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo lang je deze vraag niet beantwoordt zullen mensen hem blijven stellen.
Ka die nieuwe variant. Ik zie heel erg weinig mogelijkheden om die te bedwingen. Ik zou gewoon niet weten hoe dat moet gaan lukken.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
En sowieso met die meer besmettelijke variant wordt het een uitdaging. Als de 'base' daarvan al 0.5 hoger ligt betekent het dat we zelfs met de maatregelen van maart niet onder de 1 gaan komen, en dan is 't weer nu ook nog eens een stuk beroerder.
Jammer van je toon, die verdien ik toch niet? Ik heb een andere mening, sorry hoor.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn alleen maar voorbeelden dat lockdowns om de haverklap herhaald moeten worden, of dat die beruchte korte lockdowns drie maanden duurden. Maar vooral blijven volhouden dat een korte harde lockdown de heilige graal is. En dat alle scholen zo lang mogelijk dicht moeten blijven, die zijn immers de schuld van alles.
Sorry, niks persoonlijks. Frustratie.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer van je toon, die verdien ik toch niet? Ik heb een andere mening, sorry hoor.
Ik zeg ook niet dat het de heilige graal is, dus die woorden hoef je me ook niet in de mond te leggen. Geen enkele oplossing is de heilige graal. Het is niet alsof ik sta te springen om een volledige lockdown. Maar ik heb liever dat ze op tijd ingrijpen zodat de maatregelen korter kunnen duren, dan dat rekken wat wij hebben gedaan de afgelopen maanden.
En nee, scholen zijn niet de schuld van alles.
Zullen we maar gewoon stoppen met Fok! en verwijzen naar de self-proclaimed experts bij Op1/Beau/Jinek of wie dan ook en er verder niets meer over zeggen? Het is toch niet raar om het gesprek erover te willen voeren?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
Heel veel mensen zien cijfers en gaan gelijk vertellen tot hoe lang het duurt en hoe 2021 eruit ziet en of het wel of niet goed is. Allemaal van die self-proclaimde experts. Ga gewoon in je hoek zitten en wacht af of luister iig naar mensen die er echt verstand van hebben.
wat bedoel je daarmee? Ik ben zeker niet voor lockdowns, vind het een paardenmiddel maar een alternatief zou ik ook niet zo snel weten.quote:
Op zich is dat prima, maar als mensen dan ook maar dat diner afzeggen als ze daadwerkelijk positief zijn...quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Het is niet de "schuld" van de scholen, net zo min als het de schuld van de horeca of de winkelcentra zijn. Besmettingen komen nou eenmaal door mensen die elkaar opzoeken. Dus overal waar mensen samen zijn, kunnen brandhaarden ontstaan. Daarom is de enige manier om zo'n virus te bestrijden ervoor te zorgen dat mensen elkaar niet opzoeken. En dus zijn plekken waar dat wel gebeurt de dupe. Dat is niet om mensen te pesten, maar gewoon omdat er weinig andere mogelijkheden zijn om verspreiding van het virus te remmen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Probleem is dat ze dat waarschijnlijk pas 2e Kerstdag horen vanwege die drukte..quote:Op donderdag 24 december 2020 15:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich is dat prima, maar als mensen dan ook maar dat diner afzeggen als ze daadwerkelijk positief zijn...
Dat heb ik dan gemist. Wanneer heb je dat gedaan?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb hem al beantwoord, alleen beviel het antwoord niet. Kan ik niks aan doen.
Maar het maakt ook niet uit verder. Je kunt een plan dat meer schade oplevert dan het teniet doet niet verdedigen met 'ja maar jij hebt geen ander plan'. Dat is niet hoe een discussie werkt.
Iedereen is naar school geweest, ook nare mensen. Ergo, scholen zijn de schuld van alles. Zie je, die causatie is niet te ontkennen!quote:Op donderdag 24 december 2020 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sorry, niks persoonlijks. Frustratie.
Ergens in de vorige 1209 delen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Wanneer heb je dat gedaan?
Vertragen en hopen op het vaccin. Doordat dat licht aan het eind van de tunnel nu zo duidelijk is zijn wat zwaardere maatregelen denk ik ook makkelijker te verdedigen. Het is immers duidelijk voor enkele maanden ipv voor onbepaalde tijd.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ka die nieuwe variant. Ik zie heel erg weinig mogelijkheden om die te bedwingen. Ik zou gewoon niet weten hoe dat moet gaan lukken.
Vervelend van vragen naar een oplossing wil niet zeggen dat de gebruikte optie dan wel de oplossing is of zg zou zijn.quote:
Dat zal wel een groot deel zijn ja.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
geen idee wat je nu precies wilt met deze discussie maar nee, het schrikeffect was bepalend voor de daling wmb
Inderdaad. Als de bliksem haast maken met de uitrol van dat vaccin is zo'n beetje onze enige redding.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vertragen en hopen op het vaccin. Doordat dat licht aan het eind van de tunnel nu zo duidelijk is zijn wat zwaardere maatregelen denk ik ook makkelijker te verdedigen. Het is immers duidelijk voor enkele maanden ipv voor onbepaalde tijd.
Ik denk het persoonlijk niet. Ik denk dat het te verdedigen valt om de maatregelen die we in oktober hadden weer in te voeren. Dus, (lagere) scholen open, sportscholen open en verdere zaken dicht, met de juiste vergoeding voor ze.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vertragen en hopen op het vaccin. Doordat dat licht aan het eind van de tunnel nu zo duidelijk is zijn wat zwaardere maatregelen denk ik ook makkelijker te verdedigen. Het is immers duidelijk voor enkele maanden ipv voor onbepaalde tijd.
Ik vind het rete irritant om steeds te moeten lezen dat we tot in augustus 2021 in de shit zitten. Tenzij je een medium bent, slaat het nergens op. Als ik zeg dat ze met een vaccinatie een kerstlied in je hersenen planten dan ben ik gestoord en mag ik elders gaan posten maar je mag wel roepen dat volgend jaar is afgeschreven want dat is ook gebaseerd op absoluut niks.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon stoppen met Fok! en verwijzen naar de self-proclaimed experts bij Op1/Beau/Jinek of wie dan ook en er verder niets meer over zeggen? Het is toch niet raar om het gesprek erover te willen voeren?
Er is nog altijd een risico dat de vaccins niet werken op de nieuwe varianten.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:53 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
en in oktober 2021 beginnen we weer opnieuw met het lockdown riedeltje.
Dan is 60% minimaal gevaccineerd. Dus lijkt me sterk dat ze dan nog lockdowns erin gooien.
Ik meld mij om select toezicht te houden (en ben ook omkoopbaar in geld en/of natura).quote:Op donderdag 24 december 2020 15:36 schreef zalkc het volgende:
Tijd voor huisarrest en gedwongen bedrijfssluitingen. Iedereen buiten een zeer select groepje om moet thuisblijven.
Grootste risico is het variant uit ZA, de variant uit de UK bleek geneutraliseerd te worden door anti-stoffen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is nog altijd een risico dat de vaccins niet werken op de nieuwe varianten.
Geen mens weet dat, ook experts niet.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:34 schreef Tarado het volgende:
een alternatief zou ik ook niet zo snel weten.
Misschien dat iedereen er anders in staat, maar ik vind het persoonlijk prettiger om er maar vanuit te gaan dat het niks wordt en dat het dan wellicht meevalt, dan om steeds weer te hopen dat het snel beter gaat om de deksel op m'n neus te krijgen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind het rete irritant om steeds te moeten lezen dat we tot in augustus 2021 in de shit zitten. Tenzij je een medium bent, slaat het nergens op.
Het valt mij wel op dat je nooit meer berichten hoort over slachthuizen. Daar waar jij in het begin berichten over postte. Daar zal de meerderheid inmiddels wel al immuun zijn.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Geen mens weet dat, ook experts niet.
Het is tot op heden volslagen onduidelijk waar mensen exact besmet raken, dus ook wat zou kunnen werken.
Ok, tot aan 2025 is het volkomen kut.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien dat iedereen er anders in staat, maar ik vind het persoonlijk prettiger om er maar vanuit te gaan dat het niks wordt en dat het dan wellicht meevalt, dan om steeds weer te hopen dat het snel beter gaat om de deksel op m'n neus te krijgen.
Geloof me, dat vind ik ook rete irritant. Ik heb niets liever dan dat we er eerder uit zijn dan later, maar nog belangrijker vind ik dat ze eerlijk zijn. Wat nu gedaan wordt is mensen gewoon aan het lijntje houden, in de hoop dat ze het blijven slikken.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind het rete irritant om steeds te moeten lezen dat we tot in augustus 2021 in de shit zitten. Tenzij je een medium bent, slaat het nergens op. Als ik zeg dat ze met een vaccinatie een kerstlied in je hersenen planten dan ben ik gestoord en mag ik elders gaan posten maar je mag wel roepen dat volgend jaar is afgeschreven want dat is ook gebaseerd op absoluut niks.
Dat is geen gesprek. Het is ook geen vraag of iets om een gesprek op gang te brengen. Het is bullshit.
Geeft een ontzettend rustgevend gevoel dat je van te voren weet waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Ok, tot aan 2025 is het volkomen kut.
Graag gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn ook inmiddels weer nieuwe, nieuwe varianten opgedoken in Nevada en Nigeria. Dus nog meer potentiële risico's als vaccin omzeilers.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Grootste risico is het variant uit ZA, de variant uit de UK bleek geneutraliseerd te worden door anti-stoffen.
Ik zou placebo's doen voor mensen zonder medisch verleden, 95% overleeft het sws.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Als de bliksem haast maken met de uitrol van dat vaccin is zo'n beetje onze enige redding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |