Hoop is uitgestelde teleurstellingquote:Op donderdag 24 december 2020 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat de basisscholen wel weer open gaan en that's it.
Of meer gebaseerd op hoop eigenlijk.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
2 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
19 gemeentes met 2-5 besmettingen
32 gemeentes met 6-9 besmettingen
47 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
34 gemeentes met 20-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.

Hadden we een ander beeld moeten hebben, een week na de invoering van de lockdown? Serieuze vraag, want voorheen werd steeds gezegd dat 'de maatregelen meer tijd nodig hebben'. Is dat verkort, hadden we al grootschalige effecten moeten hebben?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet goed, het stagneert (amper).

Stijging in opnames is goed?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt wel goed. Benieuwd naar de uitsplitsing.

Er zijn alleen maar voorbeelden dat lockdowns om de haverklap herhaald moeten worden, of dat die beruchte korte lockdowns drie maanden duurden. Maar vooral blijven volhouden dat een korte harde lockdown de heilige graal is. En dat alle scholen zo lang mogelijk dicht moeten blijven, die zijn immers de schuld van alles.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het word te laat ingezet op de meeste plekken.
We zagen in het voorjaar ook dat het enorm snel kan gaan dalen. En toen waren de winkels zelfs nog open.
Het kan dus wel. Dat landen vaak te laat ingrijpen is wat anders.

Hier houden we al voorzichtig rekening met SchoolDown verlenging tot de voorjaarsvakantie.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. De stap om dichte scholen dicht te houden is nu eenmaal een stuk kleiner dan het sluiten van scholen die open zijn.

Gaat wel hard daar in Barneveldquote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +25 besmettingen
93 Barneveld

Precies. Dit gebrek aan aandacht begint wat mij betreft de geloofwaardigheid van de conventionele media te ondermijnen. Het NRC is zo'n beetje het enige medium waarin af en toe ruimte is voor columns/artikelen met interessante moreel ethische afwegingen. Helaas zien we op tv louter één perspectief en vaak ook nog eens doordrenkt van emotie.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.
De truuk lijkt te zijn om telkens gouden bergen te beloven met een vage strategie (eerder een gewenste toestand) en alle voorbeelden van landen (talloze ondertussen) die precies dat probeerden, waaronder ook Nederland, haddden gewoon iets uit die niet gedefinieerde 'strategie' niet op orde. Dat het wellicht niet zo eenvoudig of zelfs haalbaar is, om probleemloos een pandemie te doorstaan gebaseerd op wensdenken, zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen.

wat is jouw oplossing?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn alleen maar voorbeelden dat lockdowns om de haverklap herhaald moeten worden, of dat die beruchte korte lockdowns drie maanden duurden. Maar vooral blijven volhouden dat een korte harde lockdown de heilige graal is. En dat alle scholen zo lang mogelijk dicht moeten blijven, die zijn immers de schuld van alles.

Probleem is dat je met deze cijfers de feestdagen in moet, waarin het vrijwel zeker goed mis zal gaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hadden we een ander beeld moeten hebben, een week na de invoering van de lockdown? Serieuze vraag, want voorheen werd steeds gezegd dat 'de maatregelen meer tijd nodig hebben'. Is dat verkort, hadden we al grootschalige effecten moeten hebben?

Ben je bereid te overwegen dat de maatregelen cq schrik er los van stonden? Het was maar 10 graden eind maart (-3's nachts) kouder dan heden.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog altijd hetzelfde. Maart is niet te vergelijken met nu omdat de schrik er toen enorm in zat en we echt “allemaal” massaal binnen bleven. Tevens was het binnen een paar weken lente en mooi weer, wat een rol heeft gespeeld.

Best wel een zinnige opmerking.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
Heel veel mensen zien cijfers en gaan gelijk vertellen tot hoe lang het duurt en hoe 2021 eruit ziet en of het wel of niet goed is. Allemaal van die self-proclaimde experts. Ga gewoon in je hoek zitten en wacht af of luister iig naar mensen die er echt verstand van hebben.

Wil je dit eens toelichten?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt wel goed. Benieuwd naar de uitsplitsing.

Het is niet de bedoeling dat je twijfels gaat zetten bij het nut van lockdowns hè, want dan heb je honderd dode oma's op je geweten.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Precies. Dit gebrek aan aandacht begint wat mij betreft de geloofwaardigheid van de conventionele media te ondermijnen. Het NRC is zo'n beetje het enige medium waarin af en toe ruimte is voor columns/artikelen met interessante moreel ethische afwegingen. Helaas zien we op tv louter één perspectief en vaak ook nog eens doordrenkt van emotie.

geen idee wat je nu precies wilt met deze discussie maar nee, het schrikeffect was bepalend voor de daling wmbquote:Op donderdag 24 december 2020 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Ben je bereid te overwegen dat de maatregelen cq schrik er los van stonden? Het was maar 10 graden eind maart.
Tal van brandhaarden waar het mooi weer is btw.

Ik heb hem al beantwoord, alleen beviel het antwoord niet. Kan ik niks aan doen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo lang je deze vraag niet beantwoordt zullen mensen hem blijven stellen.

Ka die nieuwe variant. Ik zie heel erg weinig mogelijkheden om die te bedwingen. Ik zou gewoon niet weten hoe dat moet gaan lukken.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
En sowieso met die meer besmettelijke variant wordt het een uitdaging. Als de 'base' daarvan al 0.5 hoger ligt betekent het dat we zelfs met de maatregelen van maart niet onder de 1 gaan komen, en dan is 't weer nu ook nog eens een stuk beroerder.

Jammer van je toon, die verdien ik toch niet? Ik heb een andere mening, sorry hoor.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn alleen maar voorbeelden dat lockdowns om de haverklap herhaald moeten worden, of dat die beruchte korte lockdowns drie maanden duurden. Maar vooral blijven volhouden dat een korte harde lockdown de heilige graal is. En dat alle scholen zo lang mogelijk dicht moeten blijven, die zijn immers de schuld van alles.

Sorry, niks persoonlijks. Frustratie.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer van je toon, die verdien ik toch niet? Ik heb een andere mening, sorry hoor.
Ik zeg ook niet dat het de heilige graal is, dus die woorden hoef je me ook niet in de mond te leggen. Geen enkele oplossing is de heilige graal. Het is niet alsof ik sta te springen om een volledige lockdown. Maar ik heb liever dat ze op tijd ingrijpen zodat de maatregelen korter kunnen duren, dan dat rekken wat wij hebben gedaan de afgelopen maanden.
En nee, scholen zijn niet de schuld van alles.

Zullen we maar gewoon stoppen met Fok! en verwijzen naar de self-proclaimed experts bij Op1/Beau/Jinek of wie dan ook en er verder niets meer over zeggen? Het is toch niet raar om het gesprek erover te willen voeren?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
Heel veel mensen zien cijfers en gaan gelijk vertellen tot hoe lang het duurt en hoe 2021 eruit ziet en of het wel of niet goed is. Allemaal van die self-proclaimde experts. Ga gewoon in je hoek zitten en wacht af of luister iig naar mensen die er echt verstand van hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |