Niet goed, het stagneert (amper).quote:Op donderdag 24 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11.499 nieuwe positieve testen
321 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
89 nieuwe overlijdens
In theorie kan dat ja. In de praktijk zie ik het niet gebeurenquote:Op donderdag 24 december 2020 09:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar kunnen we dat niet sturen? Met andere woorden: Zodra er een "geschikte"variant rond gaat die heel besmettelijk is en minder gevaarlijk elkaar expres zoveel mogelijk besmetten zodat we allemaal immuun zijn.
Wel 13 meer in het ziekenhuisquote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
wel 12 eraf op de IC. Dat is goed nieuws toch (ja, wss is een deel daarvan dood gegaan, maar toch)
Dat is waar. De uitdaging is wel dat de minderheid die zo hard roept om sluiting van scholen dat blijft doen, ongeacht de uitkomst. Denk dus dat we het eerste deel van 2021 voor die kids ook wel af kunnen schrijven, zeker tot februari.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet zwart of wit.
Je kunt ook de ene maatregel verlengen en de andere niet. Ik geloof er alvast niks van dat ze nog 4 maanden de scholen gaan dicht houden, om maar wat te noemen. En de winkels en kappers gaan echt ook niet op slot blijven tot in april.
Horeca en (grote) evenementen staan wel achterin de rij.
Niet allemaal gelukkigquote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Confetti het volgende:
En dan te bedenken dat al deze 10k+ besmettingen pas over een week tot 2 weken in het ziekenhuis belanden.
niet echt best om zo de kerstdagen in te gaanquote:
Kijk naar het kaartje dat straks gepost gaat worden. Dat is onmogelijk met een lockdown te beteugelen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:16 schreef Simmertje het volgende:
Had de hoop dat we de 10.000+ cijfers achter ons zouden laten
Daarom soms moet je ook echt je gevoel volgen, daarbij is maar de vraag of hele zieke mensen überhaupt een druk op de zorg zouden leggen als ze ziek komen te worden aangezien ze voor een IC plek in principe al niet in aanmerking komen. Vaak is Covid dan gewoon de genadeklap en overlijden ze vrij snel thuis of hooguit een paar dagen op een verpleegafdeling.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sterkte, man. Een vriend van me is ook naar z’n ouders toe deze kerst, omdat z’n moeder ziek is en ze niet verwachten dat ze volgende kerst nog meemaakt. Officieel mag het niet (want z’n zussen komen ook), maar in zo’n situatie snap je wel dat je toch gewoon gaat.
niet al dezequote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Confetti het volgende:
En dan te bedenken dat al deze 10k+ besmettingen pas over een week tot 2 weken in het ziekenhuis belanden.
Enjoyquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, ik ben ff paar dagen uitgelogd hier. Het is wel ff goed met corona.
Fijne kerstdagen allemaal en tot later mensen
Aan de ene kant ook wel prettig.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Het schijnt vandaag ook retedruk te zijn bij de teststraten. Mensen die zich voor kerst nog even willen laten testen om zo toch samen te kunnen vieren
Krijg nog niet het idee dat de maatregelen erg veel uithalen, of het moet (het bekende credo) zijn dat het zonder nog veel meer zou geweest zijn.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 11555
Totaal: 732570 (+11499 ivm -56 corr.)
Opgenomen*: 321
Huidig*: 1712 (+26)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig*: 596 (-12)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 89
Totaal: 10826
https://twitter.com/mzelst/status/1342111757704302593
Fijne kerstdagen, Warrior.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Daarom waarschuwde BNO gister ook dat de komende dagen een zwaar vertekend beeld gaat geven door minder testen / vertraging in doorgeven cijfers.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Het schijnt vandaag ook retedruk te zijn bij de teststraten. Mensen die zich voor kerst nog even willen laten testen om zo toch samen te kunnen vieren
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar waren ze er dan ook veel te laat bij. Als er eenmaal zo ontzettend veel gevallen zijn, is het dweilen met de kraan open.
Yep. Vriend van me was er net. Mega druk. Maar de testen duren nu 48 uur door de drukte, dus kan je geen kerst vieren samen als je de regels naleeftquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Maar heel druk = meer testen.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom waarschuwde BNO gister ook dat de komende dagen een zwaar vertekend beeld gaat geven door minder testen / vertraging in doorgeven cijfers.
Dat zou ik nu echt niet durven. Stel je voor dat je de uitslag pas over een paar dagen krijgt, dan moet je alsnog 'verplicht' thuisblijven.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
o ja dat heb je ook nogquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Lekker de kroeg in, maat!quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Totaal onjuist.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:17 schreef Confetti het volgende:
Jor_Dii, jij geloofde ooit in het effect van de maatregelen van voor half maart (ruim voor de lockdown van 23 maart), deze hadden volgens jou bewerkstelligd dat de besmettingen binnen no time naar beneden donderden.quote:
Fijne feestdagen, geniet van de offline tijd! Voor de rest van de users geldt uiteraard hetzelfde; fijne feestdagen 🥳🥳quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. De stap om dichte scholen dicht te houden is nu eenmaal een stuk kleiner dan het sluiten van scholen die open zijn.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. De uitdaging is wel dat de minderheid die zo hard roept om sluiting van scholen dat blijft doen, ongeacht de uitkomst. Denk dus dat we het eerste deel van 2021 voor die kids ook wel af kunnen schrijven, zeker tot februari.
Zou er zelfs op durven wedden dat midden januari geroepen gaat worden om door te zetten tot de voorjaarsvakantie.
Groot gelijk, geniet er van en blijf veiligquote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit lijkt wel goed. Benieuwd naar de uitsplitsing.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11.499 nieuwe positieve testen
321 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
89 nieuwe overlijdens
En sowieso met die meer besmettelijke variant wordt het een uitdaging. Als de 'base' daarvan al 0.5 hoger ligt betekent het dat we zelfs met de maatregelen van maart niet onder de 1 gaan komen, en dan is 't weer nu ook nog eens een stuk beroerder.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.
De truuk lijkt te zijn om telkens gouden bergen te beloven met een vage strategie (eerder een gewenste toestand) en alle voorbeelden van landen (talloze ondertussen) die precies dat probeerden, waaronder ook Nederland, haddden gewoon iets uit die niet gedefinieerde 'strategie' niet op orde. Dat het wellicht niet zo eenvoudig of zelfs haalbaar is, om probleemloos een pandemie te doorstaan gebaseerd op wensdenken, zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen.
Het word te laat ingezet op de meeste plekken.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als een korte lockdown zo prima kan werken, waarom doet ie dat dan helemaal nergens?
Ik denk dat de basisscholen wel weer open gaan en that's it.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook heel bang voor. De stap om dichte scholen dicht te houden is nu eenmaal een stuk kleiner dan het sluiten van scholen die open zijn.
Yep, gewoon harder (dood)slaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef Adrie072 het volgende:
Straatverbod dan maar doen, we willen klaarblijkelijk niet anders, helaas....
Het lijkt wat dat betreft veel op de voorbeelden van landen waar het wel lukte om de boel onder controle te houden (zoals in Azië en Oceanië) waarvan dan wordt gezegd dat ze ook een andere cultuur hebben, of ze zijn een eiland, of ze nemen het niet zo nauw met mensenrechten etc.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn elke keer excuses over waarom de gedroomde tactiek van ingrijpen en laaghouden toch weer niet werkte en niet goed werd toegepast. Italië, Duitsland voorbeeldland, zelfs Denemarken heeft een lockdown met Kerst.
De truuk lijkt te zijn om telkens gouden bergen te beloven met een vage strategie (eerder een gewenste toestand) en alle voorbeelden van landen (talloze ondertussen) die precies dat probeerden, waaronder ook Nederland, haddden gewoon iets uit die niet gedefinieerde 'strategie' niet op orde.
Ik ben het daar eigenlijk helemaal mee eens. Ik denk niet dat het mogelijk is om een pandemie van zo'n omvang te doorstaan zonder dat mensen daar last van hebben. Daarom word ik ook een beetje moe van mensen die willen vasthouden aan het normale doen en laten van voor de uitbraak, want dat kan gewoon niet tijdens een crisis zo groot als deze.quote:Dat het wellicht niet zo eenvoudig of zelfs haalbaar is, om probleemloos een pandemie te doorstaan gebaseerd op wensdenken, zou wel eens wat meer aandacht mogen krijgen.
Imand? : Zijn de teststraten open met Kerst ?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:19 schreef Benny het volgende:
Nog altijd hetzelfde. Maart is niet te vergelijken met nu omdat de schrik er toen enorm in zat en we echt “allemaal” massaal binnen bleven. Tevens was het binnen een paar weken lente en mooi weer, wat een rol heeft gespeeld.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:22 schreef Za het volgende:
[..]
Jor_Dii, jij geloofde ooit in het effect van de maatregelen van voor half maart (ruim voor de lockdown van 23 maart), deze hadden volgens jou bewerkstelligd dat de besmettingen binnen no time naar beneden donderden.
We hebben het hier vaak over gehad, hoe denk je daar nu over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |