abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 18:34:20 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196886739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:22 schreef Redefine het volgende:

[..]

Welke grafische kaart en welke andere componenten van belang zijn hangt vooral van je beeldscherm. Heb je al een 4K scherm of wordt het Full HD. In het eerste geval is de hardware nog wel wat belangrijker.

Als je bijvoorbeeld in hogere resolutie wilt gaan gamen dan is de prijs van de RTX3070 het waard. Doe je dat niet dan zou ik eerder kiezen voor de RTX2070. Al is het dan wel goed opletten op de uitvoering (gewoon, Ti of Super, afhankelijk van de kaart).

Belangrijk is verder dat de rest van het systeem in balans is. Voor gaming werken momenteel de AMD processoren veel beter. De Ryzen 7 scoort daar al veel beter op, de Ryzen 9 dan nog meer. Al is het bij dergelijke processoren wel zo dat het verschil bij gaming vrij klein is.

Verder een flinke SSD, zodat de programma’s en games die daar vanaf laden al een stuk helpt. En qua intern geheugen is 32GB wat meer future proof. Er zijn nu eindelijk wel wat programma’s en games die daar meer gebruik van maken. En het prijsverschil is over het algemeen wel goed te doen.

Verder is bij de samenstelling het moederbord heel belangrijk, daar wordt vaak op bezuinigd. En verder ook de cooling niet vergeten.

Ik weet verder niet waar je jezelf op georënteerd hebt. Maar bij mijn eigen pc’s die ik in elkaar gezet heb. Keek ik altijd naar de Tweakers Best Buy guides. En daarna keek ik de pc builder van Alternate of alle hardware wel bij elkaar paste.
Thanks voor de tips, hier heb ik wat aan ^O^
Ik heb hier nu een full HD scherm die ik als tweede scherm gebruikt naast laptop scherm. Misschien nog een extra scherm straks met de desktop pc, maar dat ligt een beetje aan het bedrag.. Is wel handig met programmeren.
Ik zat zelf op coolblue te kijken omdat ze daar altijd goede service hebben. Maar ik zal eens kijken op Tweakers.
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:36:50 #27
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196886763
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:34 schreef Momo het volgende:

[..]

Thanks voor de tips, hier heb ik wat aan ^O^
Ik heb hier nu een full HD scherm die ik als tweede scherm gebruikt naast laptop scherm. Misschien nog een extra scherm straks met de desktop pc, maar dat ligt een beetje aan het bedrag.. Is wel handig met programmeren.
Ik zat zelf op coolblue te kijken omdat ze daar altijd goede service hebben. Maar ik zal eens kijken op Tweakers.
Kopen kun je wel doen op Coolblue, al hebben winkels als Alternate en nog anderen wel veel meer hardware dan zij. Voor samenstellen en zelfbouw zou ik dan weer niet op Coolblue vertrouwen. Daar hebben wij te weinig verstand van.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:37:46 #28
403253 Meke
after all this time? always.
pi_196886773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:52 schreef Aoibhin het volgende:
The Queen's Gambit is afgelopen -O- Wat nu
How to get away with murder!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_196886799
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:37 schreef Meke het volgende:

[..]

How to get away with murder!
Oohhh jaaa en jij had me ook eerder al Jane the Virgin aangeraden _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:39:54 #30
403253 Meke
after all this time? always.
pi_196886806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:39 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oohhh jaaa en jij had me ook eerder al Jane the Virgin aangeraden _O-
Jaaa die ook O+ O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 18:40:41 #31
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196886814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:36 schreef Redefine het volgende:

[..]

Kopen kun je wel doen op Coolblue, al hebben winkels als Alternate en nog anderen wel veel meer hardware dan zij. Voor samenstellen en zelfbouw zou ik dan weer niet op Coolblue vertrouwen. Daar hebben wij te weinig verstand van.
Top, je hebt ook van die bedrijven waar je zelf je PC zou kunnen samenstellen, maar ik bestel liever iets gewoon van Coolblue of een andere mainstream website ja. Als het om niet zo veel geld ging zou ik zelf ook nog wel willen spelen met verschillende onderdelen, maar voor dit geld laat ik dat maar over aan de experts :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:48:36 #32
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196886915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Top, je hebt ook van die bedrijven waar je zelf je PC zou kunnen samenstellen, maar ik bestel liever iets gewoon van Coolblue of een andere mainstream website ja. Als het om niet zo veel geld ging zou ik zelf ook nog wel willen spelen met verschillende onderdelen, maar voor dit geld laat ik dat maar over aan de experts :)
Alternate bestaat al langer dan Coolblue. En juist als het om veel geld gaat, raad ik af om al een reeds samengestelde desktop te kopen. Dan betaal je of 500 nog meer teveel of je hebt een pc met een paar toponderdelen en een hele goedkope voeding die het amper red, een een budget moederbord en slechte koeling.

Maar uiteindelijk is het ieders eigen keuze natuurlijk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:49:45 #33
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196886932
Overigens @Momo zijn er diverse websites die de pc ook gelijk voor je bouwen en testen. Meestal iets van 50 euro geloof ik.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196886967
@Redefine bedankt voor de tip van Alternate als ik mijn volgende gaming pc of laptop wil aanschaffen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:55:05 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196886993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:redefine bedankt voor de tip van Alternate als ik mijn volgende gaming pc of laptop wil aanschaffen
Graag gedaan ^O^ Zijn overigens nog diverse alternatieven. Maar Alternate is wel een van de betere.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  ESF Reporter dinsdag 22 december 2020 @ 19:07:35 #36
87554 Cee
Welluk?
pi_196887230
Zin in een kleine rant? Dan heb ik het even uit mijn systeem. Mag gewoon scrollen en negeren als je wil. :P

Mijn moeder blijft aan m’n zus en mij vragen wanneer we bij oma en opa (94 en 96) langsgaan voor de feestdagen want dan kan ze dat afstemmen met de rest die langs wil. Dat zijn:
Mijn ouders
Mijn oom en tante
Mijn nicht en haar twee kinderen (eentje jonger dan 12)
Mijn neef en een van zijn zoons.
...en wij dus.

Mijn zusje gaf aan dat ze liever de komende week een paar keer buiten hun raam gaat zwaaien want ze vindt het niet verantwoord om nu een week lang elke dag bezoek langs te laten gaan bij hoogbejaarde mensen, zeker niet als dat bezoek zelf vrijwel dagelijks andere mensen ziet.
Ik ben het 100% met m’n zusje eens. Mijn moeder zegt dat we toch best even naar binnen en buiten kunnen lopen, desnoods doen we een mondkapje op binnen. Vinden oma en opa veel leuker dan dat zwaaien.
We willen toch nog even wachten, zeggen we, want we vinden het risico te groot.
Mijn moeder zegt nu letterlijk dat we panisch zijn.

Ik vraag u, heeft u enig idee waarom er zo veel besmettingen zijn dagelijks? :')
Of stellen we ons echt aan? Mijn hemel, ik wil zo graag fast forwarden naar de zomer.
pi_196887381
steam site crasht weer als de sale is begonnen |:)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 19:16:25 #38
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196887422
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:07 schreef Cee het volgende:
Zin in een kleine rant? Dan heb ik het even uit mijn systeem. Mag gewoon scrollen en negeren als je wil. :P

Mijn moeder blijft aan m’n zus en mij vragen wanneer we bij oma en opa (94 en 96) langsgaan voor de feestdagen want dan kan ze dat afstemmen met de rest die langs wil. Dat zijn:
Mijn ouders
Mijn oom en tante
Mijn nicht en haar twee kinderen (eentje jonger dan 12)
Mijn neef en een van zijn zoons.
...en wij dus.

Mijn zusje gaf aan dat ze liever de komende week een paar keer buiten hun raam gaat zwaaien want ze vindt het niet verantwoord om nu een week lang elke dag bezoek langs te laten gaan bij hoogbejaarde mensen, zeker niet als dat bezoek zelf vrijwel dagelijks andere mensen ziet.
Ik ben het 100% met m’n zusje eens. Mijn moeder zegt dat we toch best even naar binnen en buiten kunnen lopen, desnoods doen we een mondkapje op binnen. Vinden oma en opa veel leuker dan dat zwaaien.
We willen toch nog even wachten, zeggen we, want we vinden het risico te groot.
Mijn moeder zegt nu letterlijk dat we panisch zijn.

Ik vraag u, heeft u enig idee waarom er zo veel besmettingen zijn dagelijks? :')
Of stellen we ons echt aan? Mijn hemel, ik wil zo graag fast forwarden naar de zomer.
Logisch hoor, dat zijn echt teveel mensen bij zulke oude mensen...
Je stelt je echt niet aan, de kans is klein maar je wilt niet opa en oma aansteken op die leeftijd, zeer grote kans dat dat verkeerd afloopt.

Mijn ouders zijn vandaag getest en wachten nog op de uitslag.. Maar ze denken waarschijnlijk wel gezien mijn vader zijn smaak kwijt is... nou lekker dan kerst alleen vieren....
pi_196887425
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:07 schreef Cee het volgende:
Zin in een kleine rant? Dan heb ik het even uit mijn systeem. Mag gewoon scrollen en negeren als je wil. :P

Mijn moeder blijft aan m’n zus en mij vragen wanneer we bij oma en opa (94 en 96) langsgaan voor de feestdagen want dan kan ze dat afstemmen met de rest die langs wil. Dat zijn:
Mijn ouders
Mijn oom en tante
Mijn nicht en haar twee kinderen (eentje jonger dan 12)
Mijn neef en een van zijn zoons.
...en wij dus.

Mijn zusje gaf aan dat ze liever de komende week een paar keer buiten hun raam gaat zwaaien want ze vindt het niet verantwoord om nu een week lang elke dag bezoek langs te laten gaan bij hoogbejaarde mensen, zeker niet als dat bezoek zelf vrijwel dagelijks andere mensen ziet.
Ik ben het 100% met m’n zusje eens. Mijn moeder zegt dat we toch best even naar binnen en buiten kunnen lopen, desnoods doen we een mondkapje op binnen. Vinden oma en opa veel leuker dan dat zwaaien.
We willen toch nog even wachten, zeggen we, want we vinden het risico te groot.
Mijn moeder zegt nu letterlijk dat we panisch zijn.

Ik vraag u, heeft u enig idee waarom er zo veel besmettingen zijn dagelijks? :')
Of stellen we ons echt aan? Mijn hemel, ik wil zo graag fast forwarden naar de zomer.
Jij en Ceezus hebben helemaal gelijk ^O^ Dit is gewoon echt niet verantwoord en een veel te groot risico nu voor zulke hoogbejaarde mensen. Liever dan dat ze gewoon gezond blijven en volgend jaar alsnog hopelijk met zijn allen kerst kunnen vieren.

Wat vinden opa en oma er eigenlijk zelf van? Zeker als die het gewoon prima vinden dat jij en zusje alleen gaan zwaaien, vind ik niet dat je moeder veel te zeggen heeft.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 22 december 2020 @ 19:17:40 #40
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_196887445
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
steam site crasht weer als de sale is begonnen |:)
Dat is beter voor je portemonnee. |:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_196887451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Logisch hoor, dat zijn echt teveel mensen bij zulke oude mensen...
Je stelt je echt niet aan, de kans is klein maar je wilt niet opa en oma aansteken op die leeftijd, zeer grote kans dat dat verkeerd afloopt.

Mijn ouders zijn vandaag getest en wachten nog op de uitslag.. Maar ze denken waarschijnlijk wel gezien mijn vader zijn smaak kwijt is... nou lekker dan kerst alleen vieren....

Wat rot van je ouders :{ Nou dan toch maar op een wonder hopen en anders sowieso dat ze milde klachten blijven houden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196887461
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is beter voor je portemonnee. |:)
I don't care
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 22 december 2020 @ 19:18:25 #43
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196887466
@Cee. Terechte rant. Onbegrijpelijk dat ze bij hun langs willen gaan alsof er niets aan de hand is. En zeker als er dan meerdere keren verschillende mensen langskomen.

Dat is vragen om problemen :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 december 2020 @ 19:24:38 #44
39237 crew  H_T
2733
pi_196887574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Top, je hebt ook van die bedrijven waar je zelf je PC zou kunnen samenstellen, maar ik bestel liever iets gewoon van Coolblue of een andere mainstream website ja. Als het om niet zo veel geld ging zou ik zelf ook nog wel willen spelen met verschillende onderdelen, maar voor dit geld laat ik dat maar over aan de experts :)
Als alle onderdelen compatible zijn is een pc in elkaar zetten niet heel veel moeilijker dan een Ikea-meubel of zoiets :) Niets forceren, instructies volgen en als alles goed is aangesloten hoort het te werken. Tegenwoordig heb je ook geen irritante jumpersettings meer om mee te klooien. Veel past maar op één manier, en als het op meer manieren past maakt het meestal niet zoveel uit. Uitzondering is de reeks kabels voor de aansluitingen aan de voorkant
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  ESF Reporter dinsdag 22 december 2020 @ 19:38:35 #45
87554 Cee
Welluk?
pi_196887949
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:18 schreef Redefine het volgende:
@:Cee. Terechte rant. Onbegrijpelijk dat ze bij hun langs willen gaan alsof er niets aan de hand is. En zeker als er dan meerdere keren verschillende mensen langskomen.

Dat is vragen om problemen :{
Ik schrok vooral van het feit dat mam zegt dat ze vindt dat we nu te panisch bezig zijn. Terwijl ze zich zelf goed (of zo goed mogelijk) aan de maatregelen houdt.

En dat ze ook nog eens zegt dat oma en opa het leuker vinden als we even binnen komen ipv alleen zwaaien... Ja, dat snappen we. _O- Maar ik hoop dat zij ook snappen dat we nu niet voor de gezelligste, maar voor de veiligste optie kiezen. Maar ze vult vaker dingen in voor een ander, ik denk dat oma en opa zelf het wel zullen begrijpen. En we gaan daar zelf sowieso om de paar weken langs dus het is niet dat we ze al maanden niet gezien hebben.
Mijn oom wordt behandeld voor kanker, je zal straks ook maar indirect op je geweten hebben dat ie dat niet door kan zetten omdat de zorg aan z’n tax zit.

(Bedankt dat ik even mocht ranten hier :* )
pi_196888016
Wij hebben gisteren en vandaag Kerst gevierd. Dat is inderdaad wat aan de vroege kant. Maar hier in België heb je nog steeds die idiote regels, waarbij je maar één persoon mag ontvangen en de rest buiten, die dan niet naar de wc mag. En er is ook gedreigd dat dat gecontroleerd gaat worden met patrouillerende politie en drones in de lucht. Ik vond het niet zo’n handig idee om mijn ouders strootjes te laten trekken wie zijn behoefte in de tuin moest doen, dus we hebben het maar even onopvallend zo gedaan. Het was heel gezellig, en je kan het maar gehad hebben :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_196888030
Iemand zin in sushi?

@Koen66 @H_T @ijs_beer @Cyan9
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter dinsdag 22 december 2020 @ 19:44:02 #48
87554 Cee
Welluk?
pi_196888094
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:41 schreef Fred_B het volgende: Ik vond het niet zo’n handig idee om mijn ouders strootjes te laten trekken wie zijn behoefte in de tuin moest doen
Dan heb je de káns om een sobere kerst nog enigszins enerverend te maken en dan pak je die niet! :(
pi_196888103
Bij WIDM kende ik ongeveer de helft trouwens. Variërend van ‘bekende naam’ als die kunstenaar tot iemand van wie je ook weet wat die doet en zijn karakter is, zoals bij Erik de Zwart (hij is radiomaker en een lul).

Ik ben benieuwd wat het gaat worden dit seizoen. Ik mis wel een beetje 1 of 2 kandidaten die op voorhand al ‘leuk’ zijn en van wie je hoopt dat ze ver gaan komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_196888133
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Dan heb je de káns om een sobere kerst nog enigszins enerverend te maken en dan pak je die niet! :(
Ik er steeds met de schep achteraan zeker :{w
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')