SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Antifa
Bijzonder. Erg bijzonder zelfs.quote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor de verspreidingssnelheid van het virus boeit dat inderdaad echt geen kloot.
Maar verder doen we het voor de zorg hoor!quote:Minister Hugo de Jonge zegt dat er nog werk aan de winkel is om de vaccinatiebereidheid onder Nederlanders te vergroten. "Je vaccineert je niet alleen voor jezelf, maar ook om de mensen die je lief hebt te beschermen."
Dat zei hij in reactie op een peiling van vakbond FNV waaraan meer dan 9000 zorgmedewerkers hebben meegedaan. 39 procent van hen wil zich zeker laten vaccineren en 17 procent zegt het vaccin waarschijnlijk wel te willen. 19 procent van de zorgmedewerkers die de enquête invulden, wil de inenting zeker niet. 14 procent twijfelt nog en 11 procent denkt het vaccin niet te willen.
Nouja, de verspreidingssnelheid gaat wel afnemen als er genoeg mensen besmet zijn omdat de populatie nou eenmaal beperkt is en op een gegeven moment gaat meespelen dat een deel van de mensen die je potentieel kunt besmetten al besmet isquote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef VoMy het volgende: [..] Voor de verspreidingssnelheid van het virus boeit dat inderdaad echt geen kloot.
Doel jij nou op het verboden woord groepsimmuniteitquote:Op maandag 21 december 2020 13:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, de verspreidingssnelheid gaat wel afnemen als er genoeg mensen besmet zijn omdat de populatie nou eenmaal beperkt is en op een gegeven moment gaat meespelen dat een deel van de mensen die je potentieel kunt besmetten al besmet is
Het klopt wel.quote:
Niet eensquote:Op maandag 21 december 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Doel jij nou op het verboden woord groepsimmuniteit
Het ging om mensen die zich niet laten testen terwijl ze wel klachten hebben. Dat was 40% in oktober, en nu nog steeds 40%. Ik denk dan dat die groep nu veel groter is dan in oktober, en dus zorgen voor meer verspreiding (misschien dat daar de verwarring zit; meer/sneller).quote:Op maandag 21 december 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt wel.
De verspreidingssnelheid zou exact gelijk blijven als, ceteris paribus, iedereen zich exact even goed aan de maatregelen zou houden.
(Even ervan uitgaande dat we het reproductiegetal als maatstaf nemen voor de verspreidingssnelheid; en even uitgaande van een oneindige populatie)
Ja, nee, inderdaad hoor. Ook binnen clusters zoals je eigen huishouden is er sprake van saturatie waardoor het vierde kind in het gezin dat besmet wordt waarschijnlijk het virus aan minder mensen overdraagt dan de bronbesmetting thuis.quote:Op maandag 21 december 2020 13:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet eensje gaat het zelfs al merken omdat een aantal mensen die je potentieel kunt besmetten op dat moment al actief besmet is. Dus niet eens mbt immuniteit.
Dus de R vlakt langzaam af naarmate er meer mensen besmet zijn.
Forbidden Fruit was op een niet noodzakelijk vakantiereisje? Daar had ome Mark al iets over gezegd (doe het niet!)quote:
Haar feed is echt oogaids.quote:
Je mag het land gewoon in hoorquote:
Wat een stumpertquote:Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Haar feed is echt oogaids.
Met dit soort mensen heb ik echt 0 medelijden.
[ twitter ]
Nee hoor, de NL regering zegt al sinds afgelopen zomer dat ze geen inspanningen doen voor burgers die zich in landen die niet als veilig bestempelt zijn bevinden.quote:Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is @:Tijger_m die wat wanhopig wordt nu!
De testbereidheid zegt inderdaad niet zoveel over de verspreiding.quote:Op maandag 21 december 2020 13:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het ging om mensen die zich niet laten testen terwijl ze wel klachten hebben. Dat was 40% in oktober, en nu nog steeds 40%. Ik denk dan dat die groep nu veel groter is dan in oktober, en dus zorgen voor meer verspreiding (misschien dat daar de verwarring zit; meer/sneller).
Jammer wel, want zo'n test stelt echt geen flikker voor.quote:Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd dat niet iedereen zich na ieder kuchje (= klachten) direct aanmeldt bij de teststraat.
Nog lager?quote:Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jammer wel, want zo'n test stelt echt geen flikker voor.
Ik zou er ook voor zijn als men die testen gewoon op straat in de stad zonder afspraak zou afnemen. Geef je natuurlijk wel het verkeerde beeld (want klachten = thuisblijven) maar als in de praktijk niemand dat doet, kun je proberen de drempel voor het nemen van een test wat te verlagen in ieder geval.
quote:Op maandag 21 december 2020 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, de NL regering zegt al sinds afgelopen zomer dat ze geen inspanningen doen voor burgers die zich in landen die niet als veilig bestempelt zijn bevinden.
Je bent gewoon een malloot als je dan gaat klagen als de regering die boodschap herhaalt en daad bij woord voegt.
Weet je wat het is met die trieste meldingen?quote:Op maandag 21 december 2020 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat nog? Dat vind ik wel erg triest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ja, schijnbaar is dat nodig.quote:
Behalve dan dat je 50% van de winter in zelfisolatie moet, omdat je altijd wel een keer kucht of niest in de winter.quote:Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef BlackLining het volgende:
Jammer wel, want zo'n test stelt echt geen flikker voor.
Ik geloof er niets van dat je maar twee keer getest bent als jij je altijd bij klachten laat testen.quote:
Klinkt allemaal nogal BNW die Chinese lobby om VN besluiten te manipuleren en wat al niet. Chinezen willen gewoon doen wat ze altijd doen namelijk hun rotzooi aan de man brengen, uiteraard tegen een kostprijs waarvan het westen alleen maar kan dromen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn post niet.
China rolt in die gebieden lekker hun vaccin uit. Dat doen ze in Latijns Amerika en Afrika. Tegen gunstige prijzen, de Chinezen regelen het wel. Daarbij laten ze geen kans onbenut om aan te tonen hoe gierig het Westen wel niet is. Is gewoon een kwestie van landen een beetje zien te paaien daar. Uiteraard is dat inzet in een politiek machtspelletje, maar dat kun je niet los van elkaar zien.
Dit past een beetje in hetzelfde straatje als dat China in Afrika grote snelwegen komt aanleggen. "KIjk eens, cadeautje van ons!". Doe dat een paar keer, ook nu weer met vaccins, en als er dan een keer een belangrijk besluit moet worden genomen in de VN dan komt tegen die tijd de Chinese ambassadeur. "Weten jullie nog? Van die wegen en die vaccins? Zou toch jammer zijn als jullie nu met het Westen mee gaan stemmen he. Die hebben jullie mooi laten stikken".
Je kan al zonder klachten testen, op bijna elke straathoek, Ik zou niet weten waarom de drempel nog lager moetquote:Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, schijnbaar is dat nodig.
Ik zie het nut ook niet hoor. Ben ook twee keer gestest, zoals ik al schreef: stelt niks voor. Maar als zoveel mensen met klachten zich niet laten testen moet je toch iets.
Ben jij zo vaak verkouden dan?quote:Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je 50% van de winter in zelfisolatie moet, omdat je altijd wel een keer kucht of niest in de winter.
[..]
Ik geloof er niets van dat je maar twee keer getest bent als jij je altijd bij klachten laat testen.
Hm, een beetje mischien. China gebruikt wel degelijk dit soort methodes om politieke en economische invloed te krijgen en heeft daar ook veel succes mee, zie hun projecten in Afrika dus zo vergezocht lijkt mij dat niet.quote:Op maandag 21 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt allemaal nogal BNW die Chinese lobby om VN besluiten te manipuleren en wat al niet. Chinezen willen gewoon doen wat ze altijd doen namelijk hun rotzooi aan de man brengen, uiteraard tegen een kostprijs waarvan het westen alleen maar kan dromen.
Omdat schijnbaar nog steeds een aanzienlijke hoop mensen dat niet doet.quote:Op maandag 21 december 2020 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan al zonder klachten testen, op bijna elke straathoek, Ik zou niet weten waarom de drempel nog lager moet
Blijf dan binnen en las je eigen voordeur dicht.quote:Op maandag 21 december 2020 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat schijnbaar nog steeds een aanzienlijke hoop mensen dat niet doet.
Je moet alleen wel een afspraak maken steeds. Ik denk dat dat mensen tegenhoudt. Ik ken hier in ieder geval geen plekken waar ik zo even binnen kan lopen voor een test (zonder 150 euro te betalen dan).
Dagelijks testen lijkt me het minimale.quote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat stel je voor? Bij iedereen elk uur een test afnemen? Iedereen in het ziekenhuis behandelen alsof ze covid hebben?
Dat klinkt als de aanname dat wanneer iemand op een reguliere afdeling ligt iemand geen Corona kan hebben.quote:Deze verpleegkundigen hebben geen onverantwoord risico genomen. Het ging om een patiënt die op een reguliere beschouwende kliniek lag.
Je raakt besmet doordat je op een plek komt waar het virus is en je het virus de kans geeft om jouw lichaam te bereiken. Als je ongewenst besmet wordt heb je dus te weinig maatregelen genomen om te voorkomen dat je besmet raakt.quote:Ik vind het bizar dat ik dit moet verantwoorden en dat je denkt het beter te weten. Soms worden er mensen besmet waar ze niks aan konden doen.
Ik zeg niks over de verpleegkundigen, ik heb het over de processen en procedures waarmee de verpleegkundigen hun werk moeten doen en die kloppen niet.quote:En flikker op met je debiele vergelijking die je maakt. Doen alsof onze verpleegkundigen geen goede zorg kunnen leveren.
Blijf daar maar lekkerquote:Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Eventjes een loopneus, beetje kriebel in je keel. Ik geloof er niets van dat iemand dat maandenlang niet heeft met dit weer. Bedenk ook dat de helft helemaal geen symptomen krijgt, dus je moet eigenlijk gewoon iedereen continu testen.quote:
Deze mensen hebben ook stemrecht. Laat dat even tot je doordringen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zelf heb ik me nog op geen moment écht gefrustreerd gevoeld, maar dit nieuws werkt idd wel frustratieverhogend.quote:Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef Remco het volgende:
Ook al word het vaccin vandaag goedgekeurd ik heb echt een heel unheimlichs gevoel wat ik nog niet echt heb gehad deze hele Corona periode. Met al het nieuws wat betreft de mutaties en de patiënten die weer over worden gebracht, bekruipt me het gevoel dat we grip echt kwijt zijn
Gelukkig stemmen ze vaak nietquote:Op maandag 21 december 2020 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze mensen hebben ook stemrecht. Laat dat even tot je doordringen.
Dat noemen ze geopolitiek.quote:Op maandag 21 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt allemaal nogal BNW die Chinese lobby om VN besluiten te manipuleren en wat al niet. Chinezen willen gewoon doen wat ze altijd doen namelijk hun rotzooi aan de man brengen, uiteraard tegen een kostprijs waarvan het westen alleen maar kan dromen.
Ik heb ook nog nooit getest. Ik heb de afgelopen 9 maanden geen koorts gehad en geen verkoudheid zo erg dat ik iets vermoedde.quote:Op maandag 21 december 2020 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat schijnbaar nog steeds een aanzienlijke hoop mensen dat niet doet.
Kun je ook inhoudelijk reageren?quote:Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Blijf dan binnen en las je eigen voordeur dicht.
Maar wat heeft China in hemelsnaam aan een geopolitieke invloedssfeer in pak hem beet Niger?quote:Op maandag 21 december 2020 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, een beetje mischien. China gebruikt wel degelijk dit soort methodes om politieke en economische invloed te krijgen en heeft daar ook veel succes mee, zie hun projecten in Afrika dus zo vergezocht lijkt mij dat niet.
PCR test is teveel gedoe en te lang wachten om dat zomaar te laten doen, maar die sneltests met als doel meer te mogen als je negatief bent vind ik nog niet zo'n gek idee, klaar terwijl je wacht. En dat zou best in een winkelstraat of bij een uitgaansgelegenheid kunnen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben jij zo vaak verkouden dan?
Één keer vanwege klachten (kon dezelfde dag nog terecht, 's avonds uitslag, in de tussentijd even het huis lekker opgeruimd) en één keer vanwege contactonderoek. Beide negatief.
Ik zie serieus het probleem niet. Maar goed, dat is er wel natuurlijk, daarom pleit ik ook voor het nog laagdrempeliger maken van zo'n test. Ga het dan maar in een winkelstraat staan doen. Testje afnemen, mensen een QR code ofzo meegeven, hoef je ook geen gegevens te registreren voor als meneen daar nog om huilen.
Klopt dat zijn we al 10 maandenquote:Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef Remco het volgende:
Ook al word het vaccin vandaag goedgekeurd ik heb echt een heel unheimlichs gevoel wat ik nog niet echt heb gehad deze hele Corona periode. Met al het nieuws wat betreft de mutaties en de patiënten die weer over worden gebracht, bekruipt me het gevoel dat we grip echt kwijt zijn
Grondstoffen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar wat heeft China in hemelsnaam aan een geopolitieke invloedssfeer in pak hem beet Niger?
Niet erg. En indien toch dan maken ze weer een nieuw, beter vaccin, net als ze met het griepvirus doen. Ze kennen het trucje nu.quote:Op maandag 21 december 2020 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe reëel is de kans dat vaccin toch niet werkt op de nieuwe variant en 2021 nog kutter dan 2020 wordt?
Inderdaad, ik heb hooikoorts gedurende bepaalde maanden, maar die buien kan ik altijd prima onderscheiden van een gewone verkoudheid, omdat die altijd weer verdwijnen als ik van ruimte verander. Dus echt speicifiek gerelateerd tot bijv. buiten fietsen bij bepaalde bomen of binnen in aanraking komen met teveel huismijt.quote:Op maandag 21 december 2020 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eventjes een loopneus, beetje kriebel in je keel. Ik geloof er niets van dat iemand dat maandenlang niet heeft met dit weer.
Mwah dat zal wel meevallen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe reëel is de kans dat vaccin toch niet werkt op de nieuwe variant en 2021 nog kutter dan 2020 wordt?
Radicaal.quote:
Ja maar sorry hoor, de drempel om te testen is niet groot in NL, in andere landen moet je eerst een afspraak met de huisarts maken voor je een testafspraak kunt krijgen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren?
Er zijn al zo'n 15.000 mutaties in het virus geconstateerd in het afgelopen jaar, en die geven allen tot dus ver geen reden tot paniek. De kans is dus niet zo groot nee.quote:Op maandag 21 december 2020 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
Grondstoffen. China heeft heel veel grondstoffen nodig en die zijn in Afrika ruimschoots aanwezig.quote:Op maandag 21 december 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar wat heeft China in hemelsnaam aan een geopolitieke invloedssfeer in pak hem beet Niger?
Dat lijkt me een prima idee voor meer kleine (ei)landjes, maar sommigen zijn afhankelijk van toerisme en kunnen soms niet anders.quote:
Ik weet wel hoe geopolitiek werkt maar ik vind de voorbeelden waarmee je komt gewoon niet zo sterk. Die haven waar je het over hebt is puur economisch eigenbelang voor China zodat ze sneller en dichterbij huis meer containers kunnen overslaan. Jij had het over VN besluiten manipuleren en wat al niet, dat is totaal niet relevant.quote:Op maandag 21 december 2020 13:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat noemen ze geopolitiek.
Mocht je je erin willen verdiepen kan ik aanraden eens te lezen over de Washington Consensus en de Beijing Consensus. Is allemaal niks BNW's aan, is gewoon openbaar staatsbeleid. Het Westen wilt ontwikkelingslanden wel helpen, maar dan wel op voorwaarde dat alles duurzaam geschiedt, er een goede verantwoording wordt afgelegd, etcetera. China wil landen ook best helpen en heeft als enige voordeel daar eigen gewin uit te halen.
Gezien het belang van die twee enorme continenten op de grondstoffenmarkt is het interessant landen daar onder je invloedssfeer te brengen. Dat kun je bijvoorbeeld doen door vaccins uit te delen. Als je daarbij nog kunt wijzen naar het andere kamp wat de halve wereldvoorraad heeft opgekocht voor zichzelf, dan is dat wel effectief ja.
Kijk bijvoorbeeld naar de handel met Iran die China is gaan voeren sinds de boycots vanuit het Westen. Of de enorme haven die China gratis ende voor nietsch in Griekenland heeft aangelegd toen die laatste genaait werd door de Europese Unie (eigen schuld en terecht, maar toch).
Voor wat hoort wat, zegt men dan. Niks BNW's aan.
De kans dat 2021 een jaar vol maatregelen zal zijn (in elk geval tot eind juni) : zeer grootquote:Op maandag 21 december 2020 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
Nee dat begrijp ik ook niet. Schijnbaar is het nog steeds te moeilijk voor mensen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar sorry hoor, de drempel om te testen is niet groot in NL, in andere landen moet je eerst een afspraak met de huisarts maken voor je een testafspraak kunt krijgen.
Hier hoef je alleen maar naar https://coronatest.nl/ te surfen, in te loggen met DigiD en een afspraak te maken, om vervolgens de test te laten afnamen.
Lukt dat niet omdat je geen computer hebt, dan bel je 0800-1202 voor een afspraak.
Ik begrijp alleen niet zo goed, waarom mensen niet thuisblijven met klachten, of na een positieve test toch mensen gaan opzoeken of andere zaken ondernemen, dat staat wat mij betreft los van geen klachten hebben.
Ik was je al voor.quote:
Die kans is nihil. Opvallend, al die pessimisten hier zeg...quote:Op maandag 21 december 2020 13:53 schreef VacaLoca het volgende:
Nee jij hoeft je deur niet dicht te lassen, maar mensen die het te moeilijk vinden om een test aan te vragen maar wel klachten hebben.quote:Op maandag 21 december 2020 13:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik ook niet. Schijnbaar is het nog steeds te moeilijk voor mensen.
Het enige wat ik hier op mijn kerfstof heb is twee (negatieve) tests en een idee om die lieden die het nog steeds niet begrijpen alsnog over de streep te trekken. Waarom moet ik dan van jou mijn deur dichtlassen?
Ja klopt maar dat heeft verder niks met het uitdelen van vaccins te maken.quote:Op maandag 21 december 2020 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grondstoffen. China heeft heel veel grondstoffen nodig en die zijn in Afrika ruimschoots aanwezig.
En je denkt dat China Griekenland niet even fijntjes aan die haven zal herinneren als ze iets van het land nodig hebben?quote:Op maandag 21 december 2020 13:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe geopolitiek werkt maar ik vind de voorbeelden waarmee je komt gewoon niet zo sterk. Die haven waar je het over hebt is puur economisch eigenbelang voor China zodat ze sneller en dichterbij huis meer containers kunnen overslaan. Jij had het over VN besluiten manipuleren en wat al niet, dat is totaal niet relevant.
China is trouwens ook aan het verduurzamen.
Jazeker wel. Voor niets gaat de zon op.quote:Op maandag 21 december 2020 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja klopt maar dat heeft verder niks met het uitdelen van vaccins te maken.
Jij vroeg naar Niger. Ik gaf antwoordquote:Op maandag 21 december 2020 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Kom ook vrijwel nergens.quote:Op maandag 21 december 2020 13:51 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb ook nog nooit getest. Ik heb de afgelopen 9 maanden geen koorts gehad en geen verkoudheid zo erg dat ik iets vermoedde.
Same. Ergens ook wel lekker om een heel jaar geen griepje of zelfs verkoudheid te hebben.quote:Op maandag 21 december 2020 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Kom ook vrijwel nergens.
Eind 2019 en begin 2020 dachten we ook dat dat virus in China en later in Europa wel mee zou gaan vallenquote:Op maandag 21 december 2020 13:57 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Die kans is nihil. Opvallend, al die pessimisten hier zeg...
quote:1184 mensen kregen afgelopen week een coronaboete
Afgelopen week kregen 1184 mensen een boete van 95 euro omdat ze zich niet aan de nieuwe coronamaatregelen hielden. De politie deelde 927 waarschuwingen uit en beëindigde 61 illegale feesten.
De politie Nederland roept mensen via Twitter opnieuw op afstand te houden en drukke plekken te mijden.
En dan?quote:Op maandag 21 december 2020 13:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En je denkt dat China Griekenland niet even fijntjes aan die haven zal herinneren als ze iets van het land nodig hebben?
Ik raad je echt aan wat boeken te gaan lezen over geopolitiek. Je begrijpt er niet veel van.
Dat China aan het verduurzamen is dat weet ik ja. Bedankt, maar ik zie het nut van die toevoeging niet?
Dat is inderdaad wel opvallend. Top!quote:Op maandag 21 december 2020 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same. Ergens ook wel lekker om een heel jaar geen griepje of zelfs verkoudheid te hebben.
natuurlijk wel, voort wat hoort watquote:Op maandag 21 december 2020 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra je minder met mensen in aanraking komt, verdwijnen ook vanzelf al die irritante semi-verkoudheidjes die je opdoet bij het vastpakken van een deurklink op je werk e.d.quote:Op maandag 21 december 2020 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same. Ergens ook wel lekker om een heel jaar geen griepje of zelfs verkoudheid te hebben.
En Willem Engelquote:
Lekker laten gaan. Geen energie of aandacht meer aan die nobody's schenken.quote:Op maandag 21 december 2020 14:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ach... weer 2 handen vol van die mafklappers...
Hoeveel schulden heeft Amerika bij de Chinezen?quote:Op maandag 21 december 2020 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk wel, voort wat hoort wat
Hear Hear !quote:Op maandag 21 december 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
Wat ik meekrijg van mensen van wie ik inschat dat ze er verstand van hebben, is dat dat dat vaccin waarschijnlijk ondanks zo'n mutatie ook nog wel werkt.
Maar mocht dat niet zo zijn, dan is die strategie van het virus gecontroleerd laten rondgaan misschien toch niet zo slim geweest, want hoe meer besmettingen, hoe groter ook de kans op mutaties.
wie heeft het over hard spelen? Het gaat hun gewoon om invloed en als de Westerse wereld er niet aan wil in bepaalde gebieden/landen des te makkelijker.quote:Op maandag 21 december 2020 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel schulden heeft Amerika bij de Chinezen?
De halve wereldeconomie draait al decennia lang op en om Chinese goederen.
Zij zijn gewoon blij met een afzetmarkt. Het hard spelen schieten ze alleen maar zichzelf mee in de voeten, want dan raken ze hun spullen niet kwijt.
Misschien hadden ze het gecontroleerd ook iets minder rond kunnen laten gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
Wat ik meekrijg van mensen van wie ik inschat dat ze er verstand van hebben, is dat dat dat vaccin waarschijnlijk ondanks zo'n mutatie ook nog wel werkt.
Maar mocht dat niet zo zijn, dan is die strategie van het virus gecontroleerd laten rondgaan misschien toch niet zo slim geweest, want hoe meer besmettingen, hoe groter ook de kans op mutaties.
Die gozer heeft het over VN besluiten manipuleren.quote:Op maandag 21 december 2020 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie heeft het over hard spelen? Het gaat hun gewoon om invloed en als de Westerse wereld er niet aan wil in bepaalde gebieden/landen des te makkelijker.
Ik vind het erg flauw. Maar ik heb het profiel van die gozer eens bekeken en zie dat het sowieso een flapdrol eerste klas is.quote:
https://twitter.com/njangmika/status/1340458043381850113?s=20quote:Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[/quote
[quote]
Oke. Het mag dat je er zo tegenaan kijkt. Ik vind dat je overkomt als iemand die geen flauw idee heeft hoe het er in een ziekenhuis aan toegaat en wat verpleegkundigen doen.quote:Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Dagelijks testen lijkt me het minimale.
[..]
Dat klinkt als de aanname dat wanneer iemand op een reguliere afdeling ligt iemand geen Corona kan hebben.
[..]
Je raakt besmet doordat je op een plek komt waar het virus is en je het virus de kans geeft om jouw lichaam te bereiken. Als je ongewenst besmet wordt heb je dus te weinig maatregelen genomen om te voorkomen dat je besmet raakt.
[..]
Ik zeg niks over de verpleegkundigen, ik heb het over de processen en procedures waarmee de verpleegkundigen hun werk moeten doen en die kloppen niet.
Door de manier waarop verplegend personeel hun werk moeten uitvoeren raken ze besmet met het virus en wordt hun de kans ontnomen om zorg te verlenen.
Daarnaast wordt verlichting door diezelfde procedures onmogelijk gemaakt omdat voor elke handeling een persoon met medische kennis wordt gevraagd, terwijl er genoeg taken zijn in het verzorgen van patiënten die je kan laten doen door mensen met een beperktere opleiding.
Ik beluister een repressieve oplossing (virus nog harder wegtrappen) totdat vaccins gaan werken.quote:Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Er is toch nog best ruimte voor strengere maatregelen.
[knip]
...
Doe alles maar om de boel plat te slaan voor 19 januari. Als we dan de landsgrenzen zoveel mogelijk gesloten houden voor niet-essentiële reizen kunnen we het daarna misschien met lichtere maatregelen uitzingen tot de vaccinaties op stoom beginnen te komen.
Omschrijf 'klachten'.quote:Op maandag 21 december 2020 13:56 schreef _serial_ het volgende:
Ik begrijp alleen niet zo goed, waarom mensen niet thuisblijven met klachten, of na een positieve test toch mensen gaan opzoeken of andere zaken ondernemen, dat staat wat mij betreft los van geen klachten hebben.
zolang 40% met klachten en 25% van de positief getesten nog vrolijk boodschappen gaan doen zonder ook maar enige gevolgen is wel wat ruimte in de regels.quote:Op maandag 21 december 2020 14:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik beluister een repressieve oplossing (virus nog harder wegtrappen) totdat vaccins gaan werken.
Wat is het eventuele plan-C, anders we zien het dan wel, als die geen oplossing, laat staan voor iederen (b)lijken te zijn ?
Los dat de maatregelen en je voorstellen tot verdere verscherping, de maatschappij nog verder ontwrichten.
Samenleving totaal ontdoen van (voor)waarden en plat leggen zal sws niet lukken want er zullen ook mensen nodig zijn die tenminste dan de essentiële zaken verrichten/leveren.
En die mensen zijn, net normale mensen met al hun wensen en grenzen.
Totdat je volgend jaar weer ergens komt, verkouden wordt en twee keer zo lang ziek bent, omdat je afweer op halve kracht draaide, doordat het een jaar lang niets heeft hoeven doen.quote:Op maandag 21 december 2020 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kut he, crisissituaties waarin alle 'oplossingen' tevens enorme nadelen omvatten.quote:Op maandag 21 december 2020 14:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik beluister een repressieve oplossing (virus nog harder wegtrappen) totdat vaccins gaan werken.
Wat is het eventuele plan-C, anders we zien het dan wel, als die geen oplossing, laat staan voor iederen (b)lijken te zijn ?
Los dat de maatregelen en je voorstellen tot verdere verscherping, de maatschappij nog verder ontwrichten.
Samenleving totaal ontdoen van (voor)waarden en plat leggen zal sws niet lukken want er zullen ook mensen nodig zijn die tenminste dan de essentiële zaken verrichten/leveren.
En die mensen zijn, net normale mensen met al hun wensen en grenzen.
En het weer is ook klote.quote:Op maandag 21 december 2020 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Okee.... dat positieve gaat vandaag niet lukken, he?
misschien na de cijfers.....quote:Op maandag 21 december 2020 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Okee.... dat positieve gaat vandaag niet lukken, he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |