abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196860696
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nog lager?
Ja, schijnbaar is dat nodig.

Ik zie het nut ook niet hoor. Ben ook twee keer gestest, zoals ik al schreef: stelt niks voor. Maar als zoveel mensen met klachten zich niet laten testen moet je toch iets.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196860700
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef BlackLining het volgende:
Jammer wel, want zo'n test stelt echt geen flikker voor.
Behalve dan dat je 50% van de winter in zelfisolatie moet, omdat je altijd wel een keer kucht of niest in de winter.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Ben ook twee keer gestest
Ik geloof er niets van dat je maar twee keer getest bent als jij je altijd bij klachten laat testen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 21 december 2020 @ 13:43:47 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196860706
quote:
PFIZERED
pi_196860715
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat account. :{ :')
Ach ja, Twitter. Het afvoerputje van het Internet :)
pi_196860724
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn post niet.

China rolt in die gebieden lekker hun vaccin uit. Dat doen ze in Latijns Amerika en Afrika. Tegen gunstige prijzen, de Chinezen regelen het wel. Daarbij laten ze geen kans onbenut om aan te tonen hoe gierig het Westen wel niet is. Is gewoon een kwestie van landen een beetje zien te paaien daar. Uiteraard is dat inzet in een politiek machtspelletje, maar dat kun je niet los van elkaar zien.

Dit past een beetje in hetzelfde straatje als dat China in Afrika grote snelwegen komt aanleggen. "KIjk eens, cadeautje van ons!". Doe dat een paar keer, ook nu weer met vaccins, en als er dan een keer een belangrijk besluit moet worden genomen in de VN dan komt tegen die tijd de Chinese ambassadeur. "Weten jullie nog? Van die wegen en die vaccins? Zou toch jammer zijn als jullie nu met het Westen mee gaan stemmen he. Die hebben jullie mooi laten stikken".
Klinkt allemaal nogal BNW die Chinese lobby om VN besluiten te manipuleren en wat al niet. Chinezen willen gewoon doen wat ze altijd doen namelijk hun rotzooi aan de man brengen, uiteraard tegen een kostprijs waarvan het westen alleen maar kan dromen.
blablablabla
pi_196860742
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, schijnbaar is dat nodig.

Ik zie het nut ook niet hoor. Ben ook twee keer gestest, zoals ik al schreef: stelt niks voor. Maar als zoveel mensen met klachten zich niet laten testen moet je toch iets.
Je kan al zonder klachten testen, op bijna elke straathoek, Ik zou niet weten waarom de drempel nog lager moet

Overigens nog nooit getest, en nog nooit enige aanleiding gehad om dat te laten doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196860743
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat je 50% van de winter in zelfisolatie moet, omdat je altijd wel een keer kucht of niest in de winter.
[..]

Ik geloof er niets van dat je maar twee keer getest bent als jij je altijd bij klachten laat testen.
Ben jij zo vaak verkouden dan?

Één keer vanwege klachten (kon dezelfde dag nog terecht, 's avonds uitslag, in de tussentijd even het huis lekker opgeruimd) en één keer vanwege contactonderoek. Beide negatief.

Ik zie serieus het probleem niet. Maar goed, dat is er wel natuurlijk, daarom pleit ik ook voor het nog laagdrempeliger maken van zo'n test. Ga het dan maar in een winkelstraat staan doen. Testje afnemen, mensen een QR code ofzo meegeven, hoef je ook geen gegevens te registreren voor als meneen daar nog om huilen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196860750
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Klinkt allemaal nogal BNW die Chinese lobby om VN besluiten te manipuleren en wat al niet. Chinezen willen gewoon doen wat ze altijd doen namelijk hun rotzooi aan de man brengen, uiteraard tegen een kostprijs waarvan het westen alleen maar kan dromen.
Hm, een beetje mischien. China gebruikt wel degelijk dit soort methodes om politieke en economische invloed te krijgen en heeft daar ook veel succes mee, zie hun projecten in Afrika dus zo vergezocht lijkt mij dat niet.
pi_196860751
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je kan al zonder klachten testen, op bijna elke straathoek, Ik zou niet weten waarom de drempel nog lager moet
Omdat schijnbaar nog steeds een aanzienlijke hoop mensen dat niet doet.

Je moet alleen wel een afspraak maken steeds. Ik denk dat dat mensen tegenhoudt. Ik ken hier in ieder geval geen plekken waar ik zo even binnen kan lopen voor een test (zonder 150 euro te betalen dan).
pi_196860764
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je moet alleen wel een afspraak maken steeds. Ik denk dat dat mensen tegenhoudt. Ik ken hier in ieder geval geen plekken waar ik zo even binnen kan lopen voor een test (zonder 150 euro te betalen dan).
Blijf dan binnen en las je eigen voordeur dicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196860766
Ook al word het vaccin vandaag goedgekeurd ik heb echt een heel unheimlichs gevoel wat ik nog niet echt heb gehad deze hele Corona periode. Met al het nieuws wat betreft de mutaties en de patiënten die weer over worden gebracht, bekruipt me het gevoel dat we grip echt kwijt zijn :{
  maandag 21 december 2020 @ 13:47:52 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196860768
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat stel je voor? Bij iedereen elk uur een test afnemen? Iedereen in het ziekenhuis behandelen alsof ze covid hebben?
Dagelijks testen lijkt me het minimale.

quote:
Deze verpleegkundigen hebben geen onverantwoord risico genomen. Het ging om een patiënt die op een reguliere beschouwende kliniek lag.
Dat klinkt als de aanname dat wanneer iemand op een reguliere afdeling ligt iemand geen Corona kan hebben.

quote:
Ik vind het bizar dat ik dit moet verantwoorden en dat je denkt het beter te weten. Soms worden er mensen besmet waar ze niks aan konden doen.
Je raakt besmet doordat je op een plek komt waar het virus is en je het virus de kans geeft om jouw lichaam te bereiken. Als je ongewenst besmet wordt heb je dus te weinig maatregelen genomen om te voorkomen dat je besmet raakt.

quote:
En flikker op met je debiele vergelijking die je maakt. Doen alsof onze verpleegkundigen geen goede zorg kunnen leveren. :{
Ik zeg niks over de verpleegkundigen, ik heb het over de processen en procedures waarmee de verpleegkundigen hun werk moeten doen en die kloppen niet.
Door de manier waarop verplegend personeel hun werk moeten uitvoeren raken ze besmet met het virus en wordt hun de kans ontnomen om zorg te verlenen.

Daarnaast wordt verlichting door diezelfde procedures onmogelijk gemaakt omdat voor elke handeling een persoon met medische kennis wordt gevraagd, terwijl er genoeg taken zijn in het verzorgen van patiënten die je kan laten doen door mensen met een beperktere opleiding.
So we just called him Fred
pi_196860781
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Haar feed is echt oogaids.

Met dit soort mensen heb ik echt 0 medelijden.

[ twitter ]
Blijf daar maar lekker :')
pi_196860793
quote:
Eventjes een loopneus, beetje kriebel in je keel. Ik geloof er niets van dat iemand dat maandenlang niet heeft met dit weer. Bedenk ook dat de helft helemaal geen symptomen krijgt, dus je moet eigenlijk gewoon iedereen continu testen.

'Klachten' is zo vaag omschreven en zo laagdrempelig (eigenlijk alles is wel een 'coronagerelateerde klacht') dat zo'n onderzoek echt helemaal niets zegt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 21 december 2020 @ 13:50:18 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196860807
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Haar feed is echt oogaids.

Met dit soort mensen heb ik echt 0 medelijden.

[ twitter ]
Deze mensen hebben ook stemrecht. Laat dat even tot je doordringen.
pi_196860810
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

PFIZERED
Is dat ook op tv?
  maandag 21 december 2020 @ 13:50:26 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196860811
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef Remco het volgende:
Ook al word het vaccin vandaag goedgekeurd ik heb echt een heel unheimlichs gevoel wat ik nog niet echt heb gehad deze hele Corona periode. Met al het nieuws wat betreft de mutaties en de patiënten die weer over worden gebracht, bekruipt me het gevoel dat we grip echt kwijt zijn :{
Zelf heb ik me nog op geen moment écht gefrustreerd gevoeld, maar dit nieuws werkt idd wel frustratieverhogend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 21 december 2020 @ 13:50:43 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196860814
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deze mensen hebben ook stemrecht. Laat dat even tot je doordringen.
Gelukkig stemmen ze vaak niet :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196860817
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat noemen ze geopolitiek.

Mocht je je erin willen verdiepen kan ik aanraden eens te lezen over de Washington Consensus en de Beijing Consensus. Is allemaal niks BNW's aan, is gewoon openbaar staatsbeleid. Het Westen wilt ontwikkelingslanden wel helpen, maar dan wel op voorwaarde dat alles duurzaam geschiedt, er een goede verantwoording wordt afgelegd, etcetera. China wil landen ook best helpen en heeft als enige voordeel daar eigen gewin uit te halen.

Gezien het belang van die twee enorme continenten op de grondstoffenmarkt is het interessant landen daar onder je invloedssfeer te brengen. Dat kun je bijvoorbeeld doen door vaccins uit te delen. Als je daarbij nog kunt wijzen naar het andere kamp wat de halve wereldvoorraad heeft opgekocht voor zichzelf, dan is dat wel effectief ja.

Kijk bijvoorbeeld naar de handel met Iran die China is gaan voeren sinds de boycots vanuit het Westen. Of de enorme haven die China gratis ende voor nietsch in Griekenland heeft aangelegd toen die laatste genaait werd door de Europese Unie (eigen schuld en terecht, maar toch).

Voor wat hoort wat, zegt men dan. Niks BNW's aan.
  maandag 21 december 2020 @ 13:51:38 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196860829
quote:

[..]

Ik heb ook nog nooit getest. Ik heb de afgelopen 9 maanden geen koorts gehad en geen verkoudheid zo erg dat ik iets vermoedde.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_196860832
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Blijf dan binnen en las je eigen voordeur dicht.
Kun je ook inhoudelijk reageren?
pi_196860851
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, een beetje mischien. China gebruikt wel degelijk dit soort methodes om politieke en economische invloed te krijgen en heeft daar ook veel succes mee, zie hun projecten in Afrika dus zo vergezocht lijkt mij dat niet.
Maar wat heeft China in hemelsnaam aan een geopolitieke invloedssfeer in pak hem beet Niger?
blablablabla
pi_196860857
quote:

[..]

Één keer vanwege klachten (kon dezelfde dag nog terecht, 's avonds uitslag, in de tussentijd even het huis lekker opgeruimd) en één keer vanwege contactonderoek. Beide negatief.

Ik zie serieus het probleem niet. Maar goed, dat is er wel natuurlijk, daarom pleit ik ook voor het nog laagdrempeliger maken van zo'n test. Ga het dan maar in een winkelstraat staan doen. Testje afnemen, mensen een QR code ofzo meegeven, hoef je ook geen gegevens te registreren voor als meneen daar nog om huilen.
PCR test is teveel gedoe en te lang wachten om dat zomaar te laten doen, maar die sneltests met als doel meer te mogen als je negatief bent vind ik nog niet zo'n gek idee, klaar terwijl je wacht. En dat zou best in een winkelstraat of bij een uitgaansgelegenheid kunnen.
pi_196860858
Hoe reëel is de kans dat vaccin toch niet werkt op de nieuwe variant en 2021 nog kutter dan 2020 wordt?
pi_196860861
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef Remco het volgende:
Klopt dat zijn we al 10 maanden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')