abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 21 december 2020 @ 08:44:16 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196855543
Wat bij het CDA kan dat kan bij de PvdA ook zullen ze wel denken

quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vda-toeslagenaffaire
Lijsttrekker Asscher binnen PvdA onder vuur om toeslagenaffaire

Achter de schermen woedt in de PvdA een felle discussie over de positie van Lodewijk Asscher. Kritische leden vragen zich af of hij wel lijsttrekker kan blijven na het snoeiharde rapport over de toeslagenaffaire. "Trek je conclusie, Lodewijk!", klinkt het.

In een interne groepsapp van de PvdA werpen kandidaat-Kamerleden de vraag op of Asscher nog wel geloofwaardig door kan als lijsttrekker. Politiek gaat om vertrouwen en geloofwaardigheid, zegt één van hen. Asscher moet zijn verantwoordelijkheid nemen en opstappen, vindt hij. "Het is heel moeilijk uit te leggen wat er is gebeurd in de toeslagenaffaire en de rol die Asscher daarin heeft gespeeld."

Excuses
Asscher maakte gisteravond op Facebook in het openbaar excuses voor zijn rol in de toeslagenaffaire. "De constateringen over mijn eigen rol hierin zijn pijnlijk en vervullen me met schaamte", schrijft Asscher.

Het is een direct antwoord op de discussie die binnen de partij speelt. In een appbericht schrijft Asscher aan de critici binnen de PvdA: "Alle begrip voor de vragen hoe hiermee om te gaan." Hij wijst hen naar het stuk dat hij heeft geschreven op Facebook.

Ook in andere appgroepen die RTL Nieuws heeft ingezien van PvdA'ers die betrokken zijn bij de campagne wordt hierover fel gediscussieerd. Er wordt hardop gezegd dat Asscher feitelijk medeverantwoordelijk is voor het ongekende onrecht en de ellende en daardoor niet door kan.

De messen worden geslepen, zegt een PvdA-lid dat anoniem wil blijven. "Zijn positie staat op het spel." Asscher moet zelf zijn verantwoordelijkheid nemen en opstappen, vindt een ander. "Het zou hem sieren als hij niet anderen zou afwachten."

App-discussie in PvdA-groepen
- Wat zegt dit over de positie van Lodewijk?

- Jullie weten dat ik al heel lang zeg dat Lodewijk geen geloofwaardigheid heeft.

- Ik vind het nu gewoon een moeilijker verhaal worden...

- Idd. Asscher is medeverantwoordelijk genoemd. Kunnen we moeilijk ontkennen.

- Juist de leider van de PvdA moet altijd staan voor hen die kwetsbaar zijn...

- En dát is dus het moeilijke in deze kwestie...!

- En als hij zélf nou gewoon denkt van: dit wordt tricky en zélf consequenties trekt....

- Vergelijkbaar met Kok en Srebrenica. "Kijk, wij nemen verantwoordelijkheid, kabinet niet!"
Als dit soort teksten uitlekken dan lijkt me dat de positie van Asscher heel precair geworden is. Zeker bij de PvdA waar een flink bloedbad nooit wordt geschuwd.

Al is het natuurlijk de vraag wie ze als alternatief naar voren schuiven. De luxe van het CDA hebben ze niet.
pi_196855609
Ik denk dat als Asscher weg moet, ze Ploumen (de nr 3 achter Asscher en Arib) naar voren schuiven. Ik had graag Gijs van Dijk gezien, dat is een type Samson. Maar die is helaas pas op plek 9 beland, die lijkt dus kansloos.

De andere optie is natuurlijk altijd de burgemeester van Rotterdam, maar Aboutaleb houdt wel telkens de boot af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196855633
quote:
Vergelijkbaar met Kok en Srebrenica
Auw
pi_196855639
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat als Asscher weg moet, ze Ploumen (de nr 3 achter Asscher en Arib) naar voren schuiven. Ik had graag Gijs van Dijk gezien, dat is een type Samson. Maar die is helaas pas op plek 9 beland, die lijkt dus kansloos.

De andere optie is natuurlijk altijd de burgemeester van Rotterdam, maar Aboutaleb houdt wel telkens de boot af.
De PvdA kan echt niet met een blanke man van middelbare leeftijd aankomen.
pi_196855662
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De PvdA kan echt niet met een blanke man van middelbare leeftijd aankomen.
Dat kan prima, zie Samson.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196855709
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan prima, zie Samson.
Andere tijdsgeest
  maandag 21 december 2020 @ 09:11:38 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196855858
Ik heb echt helemaal niets met Asscher en na de toeslageaffaire zou zijn positie inderdaad onhoudbaar moeten zijn. Persoonlijk lijkt me Paul Tang de beste optie als nieuwe lijsttrekker maar die zou je dan uit Brussel terug moeten halen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 21 december 2020 @ 09:18:48 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196855962
Wordt ook hoog tijd voor een betere lijsttrekker.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 21 december 2020 @ 09:20:23 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196855990
Ik denk dat Ploumen nog geen slechte keus zou zijn.
pi_196856025
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Andere tijdsgeest
Sinds wanneer?
pi_196856031
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Ploumen nog geen slechte keus zou zijn.
Die heeft, en het is heel plat, haar stem nogal tegen.
pi_196856071
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
Bij tijdsgeest is dat lastig aan te geven. Gaat vaak geleidelijk. Maar laat ik dan concreet noemen sinds de BLM protesten dit jaar
pi_196856112
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Bij tijdsgeest is dat lastig aan te geven. Gaat vaak geleidelijk. Maar laat ik dan concreet noemen sinds de BLM protesten dit jaar
Bijzonder. Volgens mij heeft de PvdA zich daarop niet erg geprofileerd en roept haar aanhang ook niet direct om een niet-westerse of vrouwelijke partijleider.
Weet je zeker dat het geen projectie van jouw kant is?
  maandag 21 december 2020 @ 09:30:33 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196856146
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die heeft, en het is heel plat, haar stem nogal tegen.
Er zijn wel meer politici uit Limburg. Frans Timmermans had er ook geen last van.
pi_196856157
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die heeft, en het is heel plat, haar stem nogal tegen.
Dat klopt wel. Maar aan de andere kant is ze degelijk, maakt geen grote fouten, weet wanneer ze zich moet profileren. Ze gaat de PvdA niet weer naar 40 zetels brengen, maar de vraag is of dat op dit moment realistisch is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196856243
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn wel meer politici uit Limburg. Frans Timmermans had er ook geen last van.
Doelde meer op de toon dan op het accent. Op inhoud zou het wel een mooie kandidaat zijn. Fel op gelijke kansen en voor de duvel niet bang.
pi_196856278
Ik blijf het lastig vinden om deze hele situatie op individuen te gooien. Het komt op mij meer over als een falen van een systeem in zijn geheel.
pi_196856355
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:39 schreef Dejannn het volgende:
Ik blijf het lastig vinden om deze hele situatie op individuen te gooien. Het komt op mij meer over als een falen van een systeem in zijn geheel.
Ben ik het mee eens, al kan het wel goed zijn als in elk geval Asscher en Wiebes (de 2 hoofdverantwoordelijken) uit politiek Den Haag verdwijnen. Maar ik zie ook niet echt een aanleiding tot heel veel pek en veren, Asscher kan in de toekomst bijvoorbeeld best burgemeester worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 december 2020 @ 09:47:45 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196856357
Als Asscher opstapt hoop ik dat het gevolg is dat het Rutte ook heet onder de voeten wordt.
pi_196857499
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:47 schreef BasEnAad het volgende:
Als Asscher opstapt hoop ik dat het gevolg is dat het Rutte ook heet onder de voeten wordt.
Ja, precies, en iemand moet de eerste zijn. Dus als Lodewijk opstapt, zou het balletje zomaar ineens heel hard rollen.
  maandag 21 december 2020 @ 11:21:29 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196857839
twitter
pi_196858030
Je hoeft geen politiek expert te zijn om de conclusie te trekken dat de positie van Asscher niet houdbaar is. Jammer joh, maar grote mensen lopen nu eenmaal niet weg voor verantwoordelijkheid.
pi_196858462
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:39 schreef Dejannn het volgende:
Ik blijf het lastig vinden om deze hele situatie op individuen te gooien. Het komt op mij meer over als een falen van een systeem in zijn geheel.
Maar een systeem heeft toch ook verantwoordelijken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196858524
quote:
16s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar een systeem heeft toch ook verantwoordelijken.
Ja, Asscher en Wiebes moeten dus weg. Maar eigenlijk was dit hele gedoe er door een enorm strenge anti-fraude wet die er was op aanvraag van de kamer en waartegen de Raad van State toen al bedenkingen had. Ik mis ook heel erg die zelfreflectie, zeker bij Omtzigt en Leijten die toen al in de kamer zaten (waarbij ik van Omtzigt weet dat hij 1 van de grootste voorvechters was van deze wet, Leijten was nog woordvoerder zorg en had er dus minder mee te maken). Zijn kamerleden niet ook gewoon verantwoordelijk voor hun eisen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196858600
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 11:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, Asscher en Wiebes moeten dus weg. Maar eigenlijk was dit hele gedoe er door een enorm strenge anti-fraude wet die er was op aanvraag van de kamer en waartegen de Raad van State toen al bedenkingen had. Ik mis ook heel erg die zelfreflectie, zeker bij Omtzigt en Leijten die toen al in de kamer zaten (waarbij ik van Omtzigt weet dat hij 1 van de grootste voorvechters was van deze wet, Leijten was nog woordvoerder zorg en had er dus minder mee te maken). Zijn kamerleden niet ook gewoon verantwoordelijk voor hun eisen?
Ja precies het is heel makkelijk roepen ja maar het systeem en iedereen blijft zitten en over x jaar heb je een soortgelijk iets.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 12:11:09 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196858830
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:39 schreef Dejannn het volgende:
Ik blijf het lastig vinden om deze hele situatie op individuen te gooien. Het komt op mij meer over als een falen van een systeem in zijn geheel.
Dat kan zijn maar als minister is ook het systeem jouw verantwoordelijkheid en het oordeel van de commissie was niet mals over Asscher.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196858897
quote:
16s.gif Op maandag 21 december 2020 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies het is heel makkelijk roepen ja maar het systeem en iedereen blijft zitten en over x jaar heb je een soortgelijk iets.
Maar iedereen weg sturen en het systeem niet aanpassen is dus nog een veel slechter plan. Ze hebben nu onderzoek gedaan naar hoe dit heeft kunnen gebeuren. Daar moeten ze lessen uit leren, het systeem aanpassen. Het gaat niet om de poppetjes, want als ipv Asscher en Wiebes er anderen hadden gezeten, was gewoon hetzelfde gebeurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196858935
quote:
16s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar een systeem heeft toch ook verantwoordelijken.
Uiteraard, maar ik vind het in deze situatie erg lastig om te concretiseren wie er precies schuldig zijn en in welke exacte gradatie. Het houdt namelijk niet op met de "grote namen". Op dit moment is het belangrijkste dat de slachtoffers royaal worden gecompenseerd. Een heksenjacht naar mogelijke schuldigen lijkt mij in deze in elk geval lastig.

Ik ben het daarom ook totaal niet eens met users die in dit (en vooral ook het andere topic omtrent deze affaire) topic wel een soort van heksenjacht opperen, gaan schelden, vloeken en tieren en eigenlijk gewoon ronduit labiel overkomen. Daar hebben de slachtoffers echt niets aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2020 12:18:20 ]
pi_196859227
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar iedereen weg sturen en het systeem niet aanpassen is dus nog een veel slechter plan. Ze hebben nu onderzoek gedaan naar hoe dit heeft kunnen gebeuren. Daar moeten ze lessen uit leren, het systeem aanpassen. Het gaat niet om de poppetjes, want als ipv Asscher en Wiebes er anderen hadden gezeten, was gewoon hetzelfde gebeurd.
Ja dat is misschien ook wel zo. Al moet er wel een grens aan het toelaatbare zijn lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196859359
quote:
16s.gif Op maandag 21 december 2020 12:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat is misschien ook wel zo. Al moet er wel een grens aan het toelaatbare zijn lijkt mij.
Ja, Asscher en Wiebes weg kan dus wel een gevolg zijn, maar het is natuurlijk geen deel van de oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 12:53:29 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196859633
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, Asscher en Wiebes weg kan dus wel een gevolg zijn, maar het is natuurlijk geen deel van de oplossing.
Dat klopt maar dat zijn twee hele verschillende aspecten. Verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt is en de verantwoordelijkheid voor het voorkomen van herhaling zijn in dit geval niet dezelfde personen.

Hoekstra moet ervoor zorgen dat herhaling niet kan gebeuren, Asscher, Weekers, Wiebes en Rutte zijn verantwoordelijk voor wat er gebeurt is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 december 2020 @ 12:54:13 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196859648
Attje Kuiken.
pi_196859755
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat zijn twee hele verschillende aspecten. Verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt is en de verantwoordelijkheid voor het voorkomen van herhaling zijn in dit geval niet dezelfde personen.

Hoekstra moet ervoor zorgen dat herhaling niet kan gebeuren, Asscher, Weekers, Wiebes en Rutte zijn verantwoordelijk voor wat er gebeurt is.
Daarom dat ik ook best denk dat Asscher en Wiebes geofferd worden (Rutte lijkt me wat ver gezocht, zijn kabinet zou nog kunnen vallen maar dan wordt hij denk ik gewoon alsnog de premier van het volgende kabinet, verantwoordelijkheid ligt toch op de ministeries zelf). Maar ik hoop dat ze het daar niet bij laten en dat vooral de kamer ook zijn eigen rol gaat onderzoeken, ik miste toch echt de verhoring van de kamerleden die om deze wet vroegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 12:59:37 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196859798
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daarom dat ik ook best denk dat Asscher en Wiebes geofferd worden (Rutte lijkt me wat ver gezocht, zijn kabinet zou nog kunnen vallen maar dan wordt hij denk ik gewoon alsnog de premier van het volgende kabinet, verantwoordelijkheid ligt toch op de ministeries zelf). Maar ik hoop dat ze het daar niet bij laten en dat vooral de kamer ook zijn eigen rol gaat onderzoeken, ik miste toch echt de verhoring van de kamerleden die om deze wet vroegen.
Absoluut, van mij mag dit een parlementaire enquete worden maar ik heb het gevoel dat er iets te veel mensen in de 2e Kamer zitten met nogal wat boter op hun hoofd in deze hele affaire.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 december 2020 @ 13:00:18 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196859807
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:58 schreef Hanca het volgende:
ik miste toch echt de verhoring van de kamerleden die om deze wet vroegen.
Die deden deels de verhoren _O-
pi_196859824
messen in je rug in de interne groepsapp
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196859944
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:47 schreef BasEnAad het volgende:
Als Asscher opstapt hoop ik dat het gevolg is dat het Rutte ook heet onder de voeten wordt.
Dit zijn in mijn ogen de beide architecten om alles inkomensafhankelijk en onwerkbaar te maken.
pi_196860407
Dit gedoe begon allemaal met de Bulgarenfraude. De kamer en met name Omtzigt was woest door die fraude. Omtzigt diende dan ook een motie van wantrouwen tegen Weekers in, die werd verworpen. Maar door die druk van die motie en andere druk van de kamer en met name Omtzigt kwam er een verschrikkelijk strenge fraudewet.

En wie maakt er nu goede sier en krijgt allemaal veren van de pers? Diezelfde Omtzigt. Ik vind dat toch opvallend...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196860438
Lodewijk opofferen om aanval op kabinet harder te kunnen voeren.

Opvolging?
ja,dat wordt moeilijk..........rekening houden met:
1 m/v
2 homo/lesbo
3 nationaliteit
4 geen fout verleden
5 aanvaardbaar voor leden
6 leeftijd
7 enz...........

[ Bericht 40% gewijzigd door gtotep op 21-12-2020 14:13:57 ]
  maandag 21 december 2020 @ 13:31:23 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196860468
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:27 schreef Hanca het volgende:
Dit gedoe begon allemaal met de Bulgarenfraude. De kamer en met name Omtzigt was woest door die fraude. Omtzigt diende dan ook een motie van wantrouwen tegen Weekers in, die werd verworpen. Maar door die druk van die motie en andere druk van de kamer en met name Omtzigt kwam er een verschrikkelijk strenge fraudewet.

En wie maakt er nu goede sier en krijgt allemaal veren van de pers? Diezelfde Omtzigt. Ik vind dat toch opvallend...
Ja, dit blijft zo ontzettend onderbelicht. Het was ook Omtzigt die dingen zei als 'mensen die bewust formulieren verkeerd invullen' over die fraude - dat werkt ontzettend stigmatiserend. En nu dan boos zijn dat er naar zijn oproep tot strengheid geluisterd werd.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 13:33:40 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196860516
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit blijft zo ontzettend onderbelicht. Het was ook Omtzigt die dingen zei als 'mensen die bewust formulieren verkeerd invullen' over die fraude - dat werkt ontzettend stigmatiserend. En nu dan boos zijn dat er naar zijn oproep tot strengheid geluisterd werd.
VVD, CDA en anderen springen al jaren in de Wilders vijver om stemmen te trekken daaruit en creeeren een klimaat waar dit soort zaken dan welig tiert en als het dan goed misgaat zoals in dit geval is men zich van geen kwaad bewust.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196860531
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit blijft zo ontzettend onderbelicht. Het was ook Omtzigt die dingen zei als 'mensen die bewust formulieren verkeerd invullen' over die fraude - dat werkt ontzettend stigmatiserend. En nu dan boos zijn dat er naar zijn oproep tot strengheid geluisterd werd.
Ja, daarom blijf ik er bij: Omtzigt is prima als controleur, maar beleid maken kan hij gewoon echt helemaal niet. En in deze zaak heeft hij echt het meeste boter op zijn hoofd dat ik ooit in de politiek gezien heb.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 13:37:29 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196860590
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, daarom blijf ik er bij: Omtzigt is prima als controleur, maar beleid maken kan hij gewoon echt helemaal niet. En in deze zaak heeft hij echt het meeste boter op zijn hoofd dat ik ooit in de politiek gezien heb.
Heh, die opmerking gaat je niet in dank afgenomen worden, vemoed ik :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196860669
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:58 schreef Hanca het volgende:
d worden (Rutte lijkt me wat ver gezocht, zijn kabinet zou nog kunnen vallen maar dan wordt hij denk ik gewoon alsnog de premier van het volgende kabinet, verantwoordelijkheid ligt toch op de ministeries zelf). Maar ik hoop dat ze het daar niet bij laten en dat vooral de kamer ook zijn eigen rol gaat onderzoeken, ik miste toch echt de verhoring van de kamerleden die om deze wet vroegen.
Ik vind de verantwoordelijkheid van Rutte dat de overheid de Kamer fatsoenlijk kan informeren. Daar gaat het toch mis. En Mark Rutte is laconiek daarin.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 13:45:16 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196860733
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind de verantwoordelijkheid van Rutte dat de overheid de Kamer fatsoenlijk kan informeren. Daar gaat het toch mis. En Mark Rutte is laconiek daarin.
Rutte is dan ook laconiek over zo ongeveer alles, dat is zijn handelsmerk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196860758
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte is dan ook laconiek over zo ongeveer alles, dat is zijn handelsmerk.
True.

Maar nu gaat het over mensen, en mensenlevens.

De transparantie in overheidsbesluiten en goede informatie-voorziening is er met dit kabinet er niet. Ik vind dat Mark Rutte dit persoonlijk mag aantrekken. Altijd makkelijk om poppetjes te laten vallen, maar in deze zaak, met deze omvang, zou hij eens goed naar zichzelf mogen kijken.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 13:49:09 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196860788
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef skrn het volgende:

[..]

True.

Maar nu gaat het over mensen, en mensenlevens.

De transparantie in overheidsbesluiten en goede informatie-voorziening is er met dit kabinet er niet. Ik vind dat Mark Rutte dit persoonlijk mag aantrekken. Altijd makkelijk om poppetjes te laten vallen, maar in deze zaak, met deze omvang, zou hij eens goed naar zichzelf mogen kijken.
Het gaat ALTIJD over mensen en mensenlevens, he? Alleen nu is het tastbaarder en heeft niemand van de getroffenen iets misdaan en dan is er wel ophef.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 december 2020 @ 13:50:19 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196860808
Omtzigt is natuurlijk geen ambtenaar. Dus als hij bulgarenfraude wil aanpakken dan is dat legitiem. Het is aan ambtenaren om dat niet zo rampzalig aan te pakken.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 13:54:16 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196860870
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:50 schreef Hexagon het volgende:
Omtzigt is natuurlijk geen ambtenaar. Dus als hij bulgarenfraude wil aanpakken dan is dat legitiem. Het is aan ambtenaren om dat niet zo rampzalig aan te pakken.
Als ministers en 2e Kamer leden een klimaat scheppen waarin hard optreden tot maatstaf word gemaakt dan is dit een logisch gevolg, volgens mij. Ambtenaren verzinnen dit volgens mij niet uit het luchtledige.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196860977
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef skrn het volgende:

[..]

True.

Maar nu gaat het over mensen, en mensenlevens.

De transparantie in overheidsbesluiten en goede informatie-voorziening is er met dit kabinet er niet. Ik vind dat Mark Rutte dit persoonlijk mag aantrekken. Altijd makkelijk om poppetjes te laten vallen, maar in deze zaak, met deze omvang, zou hij eens goed naar zichzelf mogen kijken.
Rutte wil gewoon weer premier worden, dus die laat alles as usual zonder introspectie van zich af glijden. Ik heb er respect voor, maar het is de grootste aal in de politiek van de afgelopen 100 jaar. :N
Al die VVD schandalen, een rits aan gevallen kabinetten, treuzelgedrag in Covid aanpak en hij glimlacht en hoppa, volgend jaar weer 40 zetels en 'links' heeft aan alles schuld.
Zoals hier blijkbaar ook. As usual eet links zichzelf op. Bom intern bij de PvdA, Asher moet weg. Rutte blijft zitten.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')