quote:Op zondag 20 december 2020 19:40 schreef z80 het volgende:
Dat was dus de tweede keer. Volgende keer beter opletten voor op zend te rammen.
Extra zuur dan, maar ach, dat is ook wel positiefquote:Op zondag 20 december 2020 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar ook Jij mag er zijn hoor
[..]![]()
Zonder hoofdletter ben ik een klasse van organische verbhindingen. Beetje zuur, beetje alcohol
Ja maar dat komt door dat punte op de iquote:Op zondag 20 december 2020 19:41 schreef minilot het volgende:
Ik vind mijn echte naam, ilona, er overigens zonder hoofdletter I echt vele malen gezelliger uitzien. En bij mijn zomerse alter ego iloña al helemaal.
Daar hoefde ik dan weer niet lang over na te denken.quote:Op zondag 20 december 2020 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar ook Jij mag er zijn hoor
[..]![]()
Zonder hoofdletter ben ik een klasse van organische verbhindingen. Beetje zuur, beetje alcohol
Ik vind ilona veel minder mooi dan Ilona eigenlijkquote:Op zondag 20 december 2020 19:41 schreef minilot het volgende:
Ik vind mijn echte naam, ilona, er overigens zonder hoofdletter I echt vele malen gezelliger uitzien. En bij mijn zomerse alter ego iloña al helemaal.
Ik sinds @Kreator ook welquote:Op zondag 20 december 2020 19:54 schreef fietsie het volgende:
Ik ben wel sterk voorstander van de Twentse uitspraak van die naam.
Welnee!quote:Op zondag 20 december 2020 19:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die spreekt toch wel redelijk ABN?
/tocheensbeteropletten
Het is wel luie kant-en-klaar-falafel hoor. Maar prima op een broodje met een kwak knoflooksaus, sla, tomaatjes, knoflookolijfjes, avocado, paprikaatje en nog een dot knoflooksaus.quote:Op zondag 20 december 2020 19:55 schreef minilot het volgende:
Falafel, ik zou het lusten nu!Eet ze, Candaas! Heb echt in geen eeuwigheid falafel gegeten, ik probeer het in mijn achterhoofd te houden voor binnenkort
quote:Op zondag 20 december 2020 19:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Welnee!Die heeft echt een heel, heel stevig accent dat echt dikke prima bij 'm klinkt
Ik belandde bij "Webster" vanmiddag.quote:Op zondag 20 december 2020 20:03 schreef Candaasje het volgende:
Ok, ik ga mezelf eens van de bank afschoppen. Zelfs Youtube begint nu uiterst deprimerende nummers op me af te vuren.
Ik had patat. Met. Dat.quote:
Alles smaakt hemels met knoflooksaus!quote:Op zondag 20 december 2020 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had patat. Met. Dat.
En mayo. Amora. En kroket. Bloedworst. Was verrassend lekker. En groente. Kroket. Nogal romig
Mijn Youtube hield het bij een beschaafde maar uiterst tranentrekkende Damien Rice - 9 crimesquote:Op zondag 20 december 2020 20:11 schreef z80 het volgende:
Ik ben inmiddels tot Fok Julle Naaiers gezonken.
Wel denk ik dat mijn buren blij zijn met mijn hoofdtelefoon.
dat komt omdat er dan geen verschil tussen i en l zit, natuurlijk.quote:Op zondag 20 december 2020 19:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind ilona veel minder mooi dan Ilona eigenlijk
Bij de uitvinderij in Dieren staan er tig van die op een rij. Elektrisch. Met oneindig veel kleine piepschuimplankjes om je mee uit te leven.quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef sigme het volgende: [..] Toen ik klein was heeft mijn vader eens voor ons een speciale piepschuim-figuurzaag gefabriekt. Ik weet niet waarom. Omdat het kon, denk ik. Een figuurzaag: [ afbeelding ] maar dan met een verwarmd zaagje zodat je door het piepschuim kon smeltzagen. Ik kan het nog ruiken. Dat piepte niet maar stonk eindeloos
.
Drukke tijden! En dan woensdag de kinderen weer ophalen en genieten van het nieuwe huisquote:Op zondag 20 december 2020 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat komt omdat er dan geen verschil tussen i en l zit, natuurlijk.groetjes vanuit ons nieuwe huis. ik ga hier vannacht slapen zodat ik hier morgen kan schoonmaken, de duutser verwelkomt morgenochtend om 7 uur de verhuizers...
Gek hoor, zo'n leeg huis...
Huuh!quote:Op zondag 20 december 2020 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
verder, sigme: Mijn jongste vind het tegenwoordig hilarisch om in z'n eigen (en iedereen anders) navel te prikken, terwijl hij heel hard 'ding dong' roept. Z'n eigen deurbel, altijd bij de hand...
Deed ik ook hoorquote:Op zondag 20 december 2020 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
verder, sigme: Mijn jongste vind het tegenwoordig hilarisch om in z'n eigen (en iedereen anders) navel te prikken, terwijl hij heel hard 'ding dong' roept. Z'n eigen deurbel, altijd bij de hand...
Ik las het ook net.. ik kende haar niet van FOK, pas van de crowdfunding, maar het verhaal raakte me enorm. Zo verdrietig.. kende jij haar?quote:
Voor de ziek worden angst ben ik meerdere keren in therapie geweest, waarvan de laatste keer in januari-maart dit jaar EMDR. Ik was net weer "klaar" - als in: je moet nu dingen weer gaan doen om te ervaren dat ze niet eng meer zijn. En toen kwam de lockdown, en mochten alle sociale dingen niet meer. In de zomer wel wat dingen gedaan, maar nu kan er ook vrij weinig nog. Als er weer meer kan ga ik daar zeker weer mee aan de slag.quote:Op zondag 20 december 2020 21:05 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 je maakt het jezelf ook niet makkelijk hè?
Als je weer tijd hebt wat therapie volgen? Er is best veel tegen te doen hoor ik wel eens.
Ik volg het borstkankertopic al jaren. Bron van tranen.quote:Op zondag 20 december 2020 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik las het ook net.. ik kende haar niet van FOK, pas van de crowdfunding, maar het verhaal raakte me enorm. Zo verdrietig.. kende jij haar?
Ja, je kan eromheen leven, dat begrijp ik. Maar leven wordt er nooit beter/fijner/makkelijker van. Ik hoop dat je er later nóg makkelijker omheen leeft.quote:[..]
Voor de ziek worden angst ben ik meerdere keren in therapie geweest, waarvan de laatste keer in januari-maart dit jaar EMDR. Ik was net weer "klaar" - als in: je moet nu dingen weer gaan doen om te ervaren dat ze niet eng meer zijn. En toen kwam de lockdown, en mochten alle sociale dingen niet meer. In de zomer wel wat dingen gedaan, maar nu kan er ook vrij weinig nog. Als er weer meer kan ga ik daar zeker weer mee aan de slag.
De andere fobieën zijn onhandig (met name vliegen, die hebben we ook behandeld in de EMDR alleen heb ik dat dus ook niet meer kunnen doen sinds toen) maar beperken me niet echt. Niet op begane grond slapen of op >1e verdieping wonen is vrij makkelijk te vermijden, en bij m'n ouders slaap ik wel op begane maar daar is een rolluik dus dat voelt wel veilig. En slangen kom je godzijdank niet tegen in NL (lalala die zijn hier niet *vingers in oren*, al heb ik wel standaard een nachtmerrie als ik weer ergens heb gelezen over een python die ergens in een wc gevonden is ofzo) en als ik ze op tv zie krijg ik een nachtmerrie, maar dat weet ik ook vrij aardig te vermijden.
Och, dat kan ik me voorstellen. Je leeft dan al jaren met iemand mee. Gecondoleerd ook voor jouquote:Op zondag 20 december 2020 21:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik volg het borstkankertopic al jaren. Bron van tranen.
Ik hoop het ook. De angst voor ziek worden heeft altijd zo op de voorgrond gestaan dat ik die anderen nooit als "erg" heb ervaren. Maar ik hoop dat er een moment komt dat de ziek worden zo naar de achtergrond is geschoven dat ik de rest ook kan aanpakkenquote:Ja, je kan eromheen leven, dat begrijp ik. Maar leven wordt er nooit beter/fijner/makkelijker van. Ik hoop dat je er later nóg makkelijker omheen leeft.
En dat voor een virusmutatie die gewoon al overgestoken os.quote:Op zondag 20 december 2020 20:58 schreef z80 het volgende:
De brexit is nu wel heel letterlijk. All het verkeer vanaf het eiland richting het vasteland ligt er uit.
Kennis van mij zit nu vast, is al een tijd bij zijn vriendin in de uk, zou eind van de maand teruggaan. Hopelijk lukt dat dan weer maar heb er een hard hoofd in. Gelukkig heeft hij een goede plek om te blijvenquote:Op zondag 20 december 2020 21:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En dat voor een virusmutatie die gewoon al overgestoken os.
Reageert iedereen eens vlot.. zijn ze waarschijnlijk alsnog maanden te laat
Ja, dit dus. Toen ik vandaag las dat het verkeer stil was gelegd, begreep ik dat al niet zo heel goed. Want ik had eerder al een bericht gelezen dat die mutatie hier ook al was. Maar misschien denken ze die toch nog in te kunnen dammen? Ik weet het niet. Ik roep al de hele week dat we nooit van dat virus afkomen.quote:Op zondag 20 december 2020 21:30 schreef Uhmmpie het volgende:
En dat voor een virusmutatie die gewoon al overgestoken os.
Reageert iedereen eens vlot.. zijn ze waarschijnlijk alsnog maanden te laat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Toen ik vandaag las dat het verkeer stil was gelegd, begreep ik dat al niet zo heel goed. Want ik had eerder al een bericht gelezen dat die mutatie hier ook al was. Maar misschien denken ze die toch nog in te kunnen dammen? Ik weet het niet. Ik roep al de hele week dat we nooit van dat virus afkomen.Alleen al om dat feestje zou ik niet van dienst willen ruilen..collega werkt toch ook bij jullie, waar ze de reguliere zorg morgen afschalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ja, dat ook. Maar ik zie continu om me heen dat mensen zich nergens aan houden. Ik snap vlindertje haar frustratie ook wel. Je houdt je zelf zoveel mogelijk aan de adviezen en dan zie je dat anderen dat niet doen. Dus hoeveel nut heeft het dat je daar zelf zo aan vasthoudt? (heel veel hoor!) Maar dat soort gedachten bekruipen je dan.quote:Op zondag 20 december 2020 23:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Alleen al om dat feestje zou ik niet van dienst willen ruilen..collega werkt toch ook bij jullie, waar ze de reguliere zorg morgen afschalen?
quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Toen ik vandaag las dat het verkeer stil was gelegd, begreep ik dat al niet zo heel goed. Want ik had eerder al een bericht gelezen dat die mutatie hier ook al was. Maar misschien denken ze die toch nog in te kunnen dammen? Ik weet het niet. Ik roep al de hele week dat we nooit van dat virus afkomen.In hetzelfde bericht ook ergens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik denk dat ik ook spontaan geen tijd zou hebben om te ruilen zeker niet als dat ivm een feestje.
Niet omdat ik een feestje heb trouwens of dat ik het degene niet gun.. maar nu is gewoon niet echt de tijd lijkt me.
Hier hooguit exschoonouders op visite en als ik het nieuws zo lees weet ik dat ook zo net nog niet.
(En ik werk voor het eerst in 3 jaar niet met kerst of oud en nieuw.. snap wel dat beiden niet heel hoog op je verlanglijstje staat)
As we speak weer volle bak bij de buuf boven.
3e keer deze week dat ik thuis slaap.. 3e keer dus dat ik na een paar slaap wakker word van het lawaai.
En dan denk ik.. wie zien al 9 maanden nauwelijks iemand... maar zouden dan wel de kerst alleen thuis moeten doorbrengen.
Omdat het kennelijk voor anderen onmogelijk is om enigzins te matigen.
Vind dat ook wel zuur inderdaad.
Wij gaan dus met kerst gewoon naar opa/oma in de wetenschap dat we alledrie al sinds sinterklaas zelfs geen supermarkt of school van binnen gezien hebben.
En opa en oma dus hetzelfde.
[ Bericht 15% gewijzigd door Uhmmpie op 21-12-2020 01:02:47 ]
Niet fijn van de overlast maar wel goed dat jullie in ieder geval kunnen praten.quote:Op maandag 21 december 2020 01:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Toch wel blij mee.. nu nog even de uitwerking zien... maar so far in ieder gevan on speaking terms en dat is ook belangrijk.
Zeker als je last van iemand hebt
Het is ook nog dochter van de vriend van een heel goede vriendin... niet ultiem handigquote:Op maandag 21 december 2020 01:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet fijn van de overlast maar wel goed dat jullie in ieder geval kunnen praten.
Ik zit mezelf al 5 jaar stilletjes te ergeren aan de buurvrouw
Die helpen vooral tegen muziek maar ze draait meestal muziek die wel te pruimen is.. dus ik slaap er redelijk op. Mijn lief minder.quote:Op maandag 21 december 2020 01:33 schreef Isabeau het volgende:
Ja, super belangrijk om on speaking terms te blijvenWant zodra je niet meer normaal met elkaar kan communiceren wordt het vaak juist erger dan beter
![]()
Helpen oordopjes bij jou een beetje? Want die gebruik ik echt heel veel. Tegen de feestjes bij de buren (nooit echt opgehouden dit jaar) en als ik overdag moet slapen. Vooral op zaterdag. Want dan gaat iedereen klussen en gras maaien etc.
Dat klinkt wel heel schattigquote:Op maandag 21 december 2020 02:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
(Al was ze niet wakker genoeg om te beseffen dat ik OOK in de kamer zat)
Hoop vooral dat ze niet in mijn bed is gekropen.. die slaapr zo breed dat ik er dan niet meer bij pas zo.quote:
Awww, hopelijk kan je zometeen nog een beetje slapenquote:Op maandag 21 december 2020 02:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hoop vooral dat ze niet in mijn bed is gekropen.. die slaapr zo breed dat ik er dan niet meer bij pas zo.
En was idd erg schattig
Ik was nog half in slaap toen ik dit las en vond dit bericht erg ingewikkeld. Het hielp toen ik me realiseerde dat 'mna' geen kekke afkorting is maar waarschijnlijk gewoon een typo voor 'man'.quote:Op maandag 21 december 2020 07:11 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Rondje gewandeld, nog snel even koffie met liefste en dan ga ik (met de auto deze keer) naar piedaterre om een dagje vanuit daar te kantoorwerken en om de boel in ordnung te maken voor m'n nichtje die een weekje bij haar ouders & broertje komt zijn nu met haar verjaardag + kerst enzo. Mijn zus & gezin (mna, 2 puberjongens) wonen al jaren naar volle tevredenheid in een huisje dat bedoeld is voor 1 persoon. Dus met nichtje er ook nog bij is het wel heel gezellig, die is blij met de mogelijkheid van ons huisje (een eigen bed! plus wat ruimte voor studie).
Heb je voor donderdag wel een extra groot vakje?quote:Op maandag 21 december 2020 08:20 schreef Myraela het volgende:
Meh. M'n adventskalender begint wel stommer te worden, met vandaag het dieptepunt. Een boekje door Westwing zelf gemaakt met een paar DIY ideetjes.
Fijn dat je de hoofdprijs er niet voor hebt betaaldquote:Op maandag 21 december 2020 08:20 schreef Myraela het volgende:
Meh. M'n adventskalender begint wel stommer te worden, met vandaag het dieptepunt. Een boekje door Westwing zelf gemaakt met een paar DIY ideetjes.
Denk ook donderdag hoogtepuntquote:Op maandag 21 december 2020 08:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb je voor donderdag wel een extra groot vakje?
Mijn ervaring is dat het na 8 uur 's avonds qua klanten wel rustig is, maar dat je enorm om de vakkenvullers heen moet manoeuvreren. Ongeveer tussen 10 en 14 midden op de dag is het hier vaak ook best heel rustig en dan heb je die vakkenvullers niet.quote:Op maandag 21 december 2020 08:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fijn dat je de hoofdprijs er niet voor hebt betaaldIk zou daar ook wel wat sipjes van zijn geworden.
Mensen, nog 4 dagen voor kerst en ik heb nog geen menuGewoon...niks. Geen inspiratie. Jross wil graag Stiltonsoup, maar dat is een voorgerecht,. En ik zie er tegen op om deze week naar de winkel te gaan, dus ik moet nog even verzinnen wanneer het ongeveer rustig zal zijn. Na 8 uur 's avonds waarschijnlijk. Drank hoef ik toch niet in de supermarkt te halen.
In ieder geval een lekker voorgerechtquote:Op maandag 21 december 2020 08:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fijn dat je de hoofdprijs er niet voor hebt betaaldIk zou daar ook wel wat sipjes van zijn geworden.
Mensen, nog 4 dagen voor kerst en ik heb nog geen menuGewoon...niks. Geen inspiratie. Jross wil graag Stiltonsoup, maar dat is een voorgerecht,. En ik zie er tegen op om deze week naar de winkel te gaan, dus ik moet nog even verzinnen wanneer het ongeveer rustig zal zijn. Na 8 uur 's avonds waarschijnlijk. Drank hoef ik toch niet in de supermarkt te halen.
Dat is wel weer een van de wat grotere, maarja soms zaten de tofste dingen juist in kleine vakjes. Maar denk en hoop wel dat ze tof afsluiten.quote:Op maandag 21 december 2020 08:22 schreef gcjoel het volgende:
Heb je voor donderdag wel een extra groot vakje?
Dit is blijkbaar wat ze wilden. Hopelijk brengen gaan Nederlandse vissers tonnen vis daar aan land brengen in januari om te ontdekken dat een verwerkende industrie ook wel handig is...quote:Op zondag 20 december 2020 20:58 schreef z80 het volgende:
De brexit is nu wel heel letterlijk. All het verkeer vanaf het eiland richting het vasteland ligt er uit.
Vriendje doet hier de laatste tijd de boodschappen, hij kan echt niks laten liggen in die bakquote:Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef Myraela het volgende:
Ik ging net naar de Appie voor wat dingen die ze online niet hadden, en kwam thuis met een pakketje om zelf een ananas/mango crumble en gegratineerde mini bloemkolen te maken. Kon het niet liggen uit de op=op bak.Dus vandaag al lekker kerstig eten.
Hubelen is denk ik dan weer jubelen? Ik ken die Sjakie niet (nou ja, ik ken de naam natuurlijk, maar film en boek heb ik overgeslagen). Dus nu wil ik weten wat voor taferelen je je voorsteldequote:Op maandag 21 december 2020 08:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was nog half in slaap toen ik dit las en vond dit bericht erg ingewikkeld. Het hielp toen ik me realiseerde dat 'mna' geen kekke afkorting is maar waarschijnlijk gewoon een typo voor 'man'.Nu resteert alleen nog de vraag wie die andere puberjongen is
Door het hubelen over een eigen bed stel ik me er overigens Sjakie en de Chocoladefabriek-achtige taferelen bij voor
Dat heb ik vooral bij de Lidl, waar ze het echt voor 25 cent wegdoen.quote:Op maandag 21 december 2020 09:09 schreef gcjoel het volgende:
Vriendje doet hier de laatste tijd de boodschappen, hij kan echt niks laten liggen in die bak
De vreemdste dingen komt ie mee thuis
Ja hier bij de Jumbo valt het eigenlijk ook wel tegen qua korting. Maar toch wordt je sneller verleid het te kopenquote:Op maandag 21 december 2020 09:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat heb ik vooral bij de Lidl, waar ze het echt voor 25 cent wegdoen.Zo kwam ik een keer met een kilo bak mac and cheese thuis. Was niet te kanen.
Gelukkig zijn de bakken meestal leeg.
Het ligt er ook echt aan hoe fanatiek ze het aankondigen. Dit was bijvoorbeeld een grote OP=OP 2 euro sticker, nergens de normale prijs erbij. Thuis even opgezocht. De bloemkool was normaal 5 euro, dus die had ik in een normale aanbieding voor twee euro ook meegenomen. Maar de crumble was normaal 3 euro, als dat een normale aanbieding was geweest had ik gedacht 'niet nodig, joh'.quote:Op maandag 21 december 2020 09:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja hier bij de Jumbo valt het eigenlijk ook wel tegen qua korting. Maar toch wordt je sneller verleid het te kopen
Ja dat is het, want hier staan de oude prijzen ook niet bij want het ligt in een aparte bak.quote:Op maandag 21 december 2020 09:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het ligt er ook echt aan hoe fanatiek ze het aankondigen. Dit was bijvoorbeeld een grote OP=OP 2 euro sticker, nergens de normale prijs erbij. Thuis even opgezocht. De bloemkool was normaal 5 euro, dus die had ik in een normale aanbieding voor twee euro ook meegenomen. Maar de crumble was normaal 3 euro, als dat een normale aanbieding was geweest had ik gedacht 'niet nodig, joh'.Echt stom hoe een hoofd kan werken.
Had hij nou nog een mooi kerstpakket gekregen?quote:Op maandag 21 december 2020 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier vakantie maar ik heb nog een uurtje werk. Dat is niet zo'n probleem, ik ben toch alleen thuis. J heeft nog een dag werk. We hopen heel erg dat het daar bij blijft.
Verder ga ik kadootjes inpakken, tijdschriften lezen en misschien iets uitzoeken over vergunningen. Misschien ook niet.
Neequote:Op maandag 21 december 2020 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Had hij nou nog een mooi kerstpakket gekregen?
Heeft hij geen lieve secretaresse dan, die voor al het personeel een pakket regelt?quote:Op maandag 21 december 2020 10:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
NeeWel heel lekkere koekjes van een oude dame. Van die oud Hollandse met gember en die gekleurde 'kersen'. Verder zijn we weer kerstpakket- en eindejaarsbonusloos.
Ach jezusquote:
Helaas niet...quote:Op maandag 21 december 2020 10:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Heeft hij geen lieve secretaresse dan, die voor al het personeel een pakket regelt?
Is denk ik altijd wel zonde van het geld als het je eigen geld is.quote:Op maandag 21 december 2020 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben jaren geleden gestopt het met kopen van een kerstpakket voor ons. De enige optie was toen een pakket van de Makro en dat is eigenlijk ook zonde van het geld. Maar nu is er veel meer te koop, ik kan eens kijken.
Wij konden donderdag ook een surprise kerstpakket uitzoeken. Maar ik had de pakketten gezien die je zelf kon uitzoeken, de verrassing was vast een tegenvaller geweest.quote:Op maandag 21 december 2020 10:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is denk ik altijd wel zonde van het geld als het je eigen geld is.
De verrassing van uitpakken is er dan ook wel af als je hem zelf uitgezocht hebt.
Ja, dat is het ook.quote:Op maandag 21 december 2020 10:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
De verrassing van uitpakken is er dan ook wel af als je hem zelf uitgezocht hebt.
Kun je belastingtechnisch jezelf als zzper een kerstpakket geven? Dus belastingvrij jezelf een cadeaubon geven?quote:
Ik was superblij met mijn pakket maar dat is wel grotendeels het verrassingseffect.quote:
Bijt even door de opmaak en toon heen, en overweeg volgend jaar een pakket van la vialla: https://bestellkarte.lavi(...)bkcat=cesti_classiciquote:
741 tabs sluiten en opnieuw opstarten?quote:Op maandag 21 december 2020 11:18 schreef borisz het volgende:
Morning. Lekker hoor om 7.30u wakker worden ipv 6.30.
Vanmorgen nog de laatste dingetjes afgemaakt qua werk. Nu echt vakantie
Dagje IJmuiden vandaag. Inmiddels bij moeders, om wat PC-dingetjes te fixen. En ook kerstvoorbereidingen.
Neuh. Eigenlijk Telefoonproblemen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
741 tabs sluiten en opnieuw opstarten?
Dit wel, ja. Ondanks mijn enorme liefde voor kerstpakketten, zou ik het bij zelf kopen altijd zonde geld vinden. Dan zou ik misschien kijken of er soort mystery kerstpakket is. Ik bestelde laatst een mystery pakket bij parfumerie.nl, kreeg ik voor 50 euro 150 euro aan waarde aan random spullen. Zoiets zou dan wel tof zijn. Maarja, dat vind ik dus sowieso al tof, dus wie ben ik.quote:Op maandag 21 december 2020 10:57 schreef gcjoel het volgende:
Ik vind dat niet simpel hoor. Klassiek, maar toch altijd superlekker.quote:Op maandag 21 december 2020 11:11 schreef FutureFairytale het volgende:
M'n ouders houden van simpel dus ik maak:
- Kiprollade (kilo besteld bij de slager, rest mogen ze meenemen voor op brood)
- Paddenstoelensaus
- 'Kerstspruitjes'
- Haricots verts/bacon rolletjes
- Ovenardappelen met rozemarijn, zeezout en peper
Vooraf garnalencocktail en als toetje salted caramel ijs, boerenjongens en slagroom
Nee, dat kan niet.quote:Op maandag 21 december 2020 11:04 schreef z80 het volgende:
[..]
Kun je belastingtechnisch jezelf als zzper een kerstpakket geven? Dus belastingvrij jezelf een cadeaubon geven?
Zoiets zou ik volgend jaar zeker willen. Stom eigenlijk dat ik er dit jaar niets aan doe.quote:Op maandag 21 december 2020 11:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijt even door de opmaak en toon heen, en overweeg volgend jaar een pakket van la vialla: https://bestellkarte.lavi(...)bkcat=cesti_classici
Mooi, lekker, verantwoord.
geen idee of het helpt in je beslissing. Het waait hier niet al te hard, moment geen regen, maar het heeft wel gemiezerdquote:Op maandag 21 december 2020 11:16 schreef z80 het volgende:
Ik zit te weifelen. Fiets aantrappen of niet. De verschillende weersites spreken elkaar tegen. Droog, miezer of regen.
Grijs is het in ieder geval wel. En tot nu toe droog.
Natuurlijkquote:
Wat grappig! Ik klikte en wist gelijk zeker dat ik er ooit heb besteldquote:Op maandag 21 december 2020 11:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijt even door de opmaak en toon heen, en overweeg volgend jaar een pakket van la vialla: https://bestellkarte.lavi(...)bkcat=cesti_classici
Mooi, lekker, verantwoord.
Geen idee?quote:Op maandag 21 december 2020 11:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waar ging gisteren ook alweer die discussie over?
Iets met integriteit/moraal/eigen verantwoordelijkheid (n.a.v. de toeslagenaffaire en de kerstbonus van Myraela)quote:
Ik had daar ook ooit eens besteld, wel best veel maar zeker niet zoveel om een doos van 1x1x1 meter te rechtvaardigenquote:Op maandag 21 december 2020 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat grappig! Ik klikte en wist gelijk zeker dat ik er ooit heb besteldvind een mail terug van +10 jaar geleden terug
Hoooooo, geen bonus. Een kerstattentie. Half Nederland is al van slag over de bonussen die zijn uitgedeeld, maar daar was ik dus geen onderdeel van.quote:Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Iets met integriteit/moraal/eigen verantwoordelijkheid (n.a.v. de toeslagenaffaire en de kerstbonus van Myraela)
Jubelen inderdaad.quote:Op maandag 21 december 2020 09:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Hubelen is denk ik dan weer jubelen? Ik ken die Sjakie niet (nou ja, ik ken de naam natuurlijk, maar film en boek heb ik overgeslagen). Dus nu wil ik weten wat voor taferelen je je voorstelde
quote:Op maandag 21 december 2020 11:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoooooo, geen bonus. Een kerstattentie. Half Nederland is al van slag over de bonussen die zijn uitgedeeld, maar daar was ik dus geen onderdeel van.
Heerlijk!quote:Op maandag 21 december 2020 12:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, het hele huis gestofzuigd en gedweild, nog een paar haakjes opgehangen. Nu wachten op de verhuiswagen....Ik denk dat ze bijna uit Brussel wegrijden...
Haha! Je bent niet de enige, want ik vraag me nu meteen af wat erin zatquote:Op maandag 21 december 2020 11:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit wel, ja. Ondanks mijn enorme liefde voor kerstpakketten, zou ik het bij zelf kopen altijd zonde geld vinden. Dan zou ik misschien kijken of er soort mystery kerstpakket is. Ik bestelde laatst een mystery pakket bij parfumerie.nl, kreeg ik voor 50 euro 150 euro aan waarde aan random spullen. Zoiets zou dan wel tof zijn. Maarja, dat vind ik dus sowieso al tof, dus wie ben ik.![]()
Ja dit dus! wtf opa?quote:Op maandag 21 december 2020 12:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tot zn kleinzoon een prijs wint, dan staat hij ineens met zn grijpgrage klauwtjes naast het bed om mee te delen in de prijs
Klopt heel aardig!quote:Op maandag 21 december 2020 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jubelen inderdaad.
Charlie woont met zijn ouders en alle vier zijn grootouders in een heel klein huisje. Omdat de grootouders krakkemikkig zijn en het huisje klein en koud, liggen ze met z'n vieren altijd in een tweepersoonbed. Charlie en zijn ouders slapen op de grond.
[ afbeelding ]
Dat soort dozen vind ik ook altijd tof, ja. Het is dat ik het ongezonde eten probeer te vermijden dat er vaak in zit, anders zou ik het sowieso elke keer kopen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:28 schreef Holyme het volgende:
Haha! Je bent niet de enige, want ik vraag me nu meteen af wat erin zat
Zo vind ik de monsterdozen ook altijd wel tof![]()
Dankjequote:Op maandag 21 december 2020 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind dat niet simpel hoor. Klassiek, maar toch altijd superlekker.
Een van de weinige films uit de jaren 70 die ik echt heel leuk vindquote:Op maandag 21 december 2020 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jubelen inderdaad.
Charlie woont met zijn ouders en alle vier zijn grootouders in een heel klein huisje. Omdat de grootouders krakkemikkig zijn en het huisje klein en koud, liggen ze met z'n vieren altijd in een tweepersoonbed. Charlie en zijn ouders slapen op de grond.
[ afbeelding ]
Wij zouden die ooit met @Aure gaan kijkenquote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dankje
Kook jij ook?
[..]
Een van de weinige films uit de jaren 70 die ik echt heel leuk vind
Ook de remake haalt het bij lange na niet bij deze.
Ken alle nr's uit m'n hoofd.
Ja, maar juist helemaal niet klassiek. Al denk ik dat veel mensen één van de kerstdagen vaak wel Chinees afhalen, dus helemaal vreemd is het ook weer niet. Maar ik maak een helemaal vega 'rijsttafel'. Ik heb me niet echt aan een land gehouden, maar gewoon alles wat me lekker leek.quote:
Familie krijgt dan ook het spul wat ik niet eet/drinkquote:Op maandag 21 december 2020 12:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat soort dozen vind ik ook altijd tof, ja. Het is dat ik het ongezonde eten probeer te vermijden dat er vaak in zit, anders zou ik het sowieso elke keer kopen.![]()
In mijn mysterybox zaten 3 parfums, waarvan ik er eentje (gelukkig de goedkoopste) niet lekker vond. En dan nog wat mini's, waaronder een oogcreme waar ik nu helemaal fan van ben, maar die vind ik te duur om zelf opnieuw te kopen.
#krent
Ja die originele film is wel echt de beste.quote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dankje
Kook jij ook?
[..]
Een van de weinige films uit de jaren 70 die ik echt heel leuk vind
Ook de remake haalt het bij lange na niet bij deze.
Ken alle nr's uit m'n hoofd.
quote:Op maandag 21 december 2020 13:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb ooit Sjakie en de chocoladefabriek geballetik was een bonbon
liever was ik eem Oempaloempa geweest
Ooh dat is echt een feestmaal!quote:Op maandag 21 december 2020 12:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar juist helemaal niet klassiek. Al denk ik dat veel mensen één van de kerstdagen vaak wel Chinees afhalen, dus helemaal vreemd is het ook weer niet. Maar ik maak een helemaal vega 'rijsttafel'. Ik heb me niet echt aan een land gehouden, maar gewoon alles wat me lekker leek.Ik vond het lastig om vegetarisch iets feestelijks te bedenken, en hierbij denk ik dat de vleeseters ook niets missen.
Voor:
Lenterolletjes
Bapao
Gyoza & mini Loempia - koop ik gewoon kant en klaar
Hoofd:
Zoetzure komkommer
Atjar
Sambal eieren
Foe yong hai
Vega kip in satesaus
Sambal goreng tempeh
Rendang
Gehaktballetjes in ketjapsaus
Nasi
Na:
Spekkoek met roomijs
Whahaquote:Op maandag 21 december 2020 13:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb nu een beeld van een maillot met een bruine doos en een strik er omheenquote:Op maandag 21 december 2020 13:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben daar ook nog een beetje mee aan het puzzelen. Maar ik wil vooral veel van de sausjes al van te voren maken, zodat ik op het laatste moment vooral dingen opwarm en last-minute bakdingen doe.quote:Op maandag 21 december 2020 13:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ooh dat is echt een feestmaal!
Vind dat zo knap hoe je alles kunt maken, neem aan niet tegelijkertijd toch?
Ik vind 5 dingen tegelijkertijd wat ik moet doen al best stressvol. Wanneer kook ik dat, wanneer stop ik dat in de oven, heb ik genoeg ruimte op het gas en in de oven...
Welk recept gebruik je voor de gehaktballetjes?quote:Op maandag 21 december 2020 13:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben daar ook nog een beetje mee aan het puzzelen. Maar ik wil vooral veel van de sausjes al van te voren maken, zodat ik op het laatste moment vooral dingen opwarm en last-minute bakdingen doe.
Ik denk de saus van deze: https://smaakmenutie.nl/indische-balletjes-in-mild-pittige-saus/quote:Op maandag 21 december 2020 13:11 schreef gcjoel het volgende:
Welk recept gebruik je voor de gehaktballetjes?
Die haalde ik vroeger altijd bij de toko en vond ik zooo lekker
Die was echt lekker.quote:Op maandag 21 december 2020 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan met onze vrienden met OEN bestellen bij The Streetfood Club![]()
Voor ons de Box Compleet. Onze vrienden kijken nog of ze mee doen of voor de veggie box gaan. Heb er nu al trek in.
Jammer, ik hoopte op een beproefd receptquote:Op maandag 21 december 2020 13:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk de saus van deze: https://smaakmenutie.nl/indische-balletjes-in-mild-pittige-saus/
Maar voor de balletjes zelf gewoon de vega balletjes van IKEA.
Maar ik ga het allemaal voor het eerst zo maken, dus geen idee of het echt iets is.
Als alles hier misloopt, kom ik wel bij jou aanschuivenquote:Op maandag 21 december 2020 13:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk de saus van deze: https://smaakmenutie.nl/indische-balletjes-in-mild-pittige-saus/
Maar voor de balletjes zelf gewoon de vega balletjes van IKEA.
Maar ik ga het allemaal voor het eerst zo maken, dus geen idee of het echt iets is.
Ik had een groen hemdje en rokje aan met een roze tuutje op mijn hoofdquote:Op maandag 21 december 2020 13:05 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik heb nu een beeld van een maillot met een bruine doos en een strik er omheen
Awesome!quote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondanks het enthousiasme van @:Lonaa toen ik het pakje openmaakte niet verwacht dat het fatsoenlijke falafel zou worden. Zo'n poedertje dat je mengt met water en dan een half uurtje laat staan. Maar ik moet toegeven, het bakt echt tot prima falafel. Niet zo droog zoals sommige kant en klare falafel, bak goed krokant en zelfs de structuur heeft echt bite.
De kruiden erin zijn niet helemaal mijn ding. Maar ik had er uiteraard saus en alles bij en dan is het heel erg lekker. Al met al niet m'n favoriete falafel, maar zou het zeker vaker halen omdat het met zo'n lange houdbaarheid wel ideaal is om te hebben staan.
Wat staat er dan precies op je lijstje?quote:Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nu ook maar op de boodschappenlijst gezet. Hopelijk kan vriendje het vinden van de week
https://www.jumbo.com/al'fez-authentic-lebanese-style-falafel-150g/269807STKquote:Op maandag 21 december 2020 13:44 schreef Holyme het volgende:
[..]
Wat staat er dan precies op je lijstje?
Is er al een akkoord dan? En gaan ze kijken of ik margarine of boter op dat broodje heb?quote:Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef z80 het volgende:
De moetjes voor vandaag zijn klaar. Was is gestreken en in de kast en een stuk hout is voor de tweede keer in de verf gezet.
Mogelijk rond vier uur nog de deur uit. Dan lijkt het droog te worden. Nat laten regenen om wat glas weg te brengen en een beetje luxe te kopen vind ik onzin.
En iets waar ik ook niet aan gedacht had, maar ik ergens tegen kwam op een nieuws site.
Vanaf januari mag er ook geen vlees en zuivel meer vanuit de UK naar Europa mee genomen worden.
Dus de gesmeerde boterham in de auto moet voor de grens reeds op. En inkopen van lokale kazen voor eigen gebruik thuis kan ook niet meer.
Nee geen akkoord. Zoals de hele tijd is de deadline weer verschoven. Ze kunnen nog 10 dagen schuiven, wat waarschijnlijk ook gebeurd.quote:Op maandag 21 december 2020 13:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is er al een akkoord dan? En gaan ze kijken of ik margarine of boter op dat broodje heb?
Dat was niet die ik had. Maar nu weet ik niet meer zeker welke @Lonaa had. Ik dacht die van Souq, die had ik tenminste: https://www.ah.nl/product(...)libanese-falafel-mixquote:Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
https://www.jumbo.com/al'fez-authentic-lebanese-style-falafel-150g/269807STK
Heb hem het linkje ook maar gestuurd zodat ie weet wat ik zoek.
oh shit, ik weet het niet zekerquote:Op maandag 21 december 2020 14:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat was niet die ik had. Maar nu weet ik niet meer zeker welke @:Lonaa had. Ik dacht die van Souq, die had ik tenminste: https://www.ah.nl/product(...)libanese-falafel-mix
Die van Souqquote:Op maandag 21 december 2020 14:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat was niet die ik had. Maar nu weet ik niet meer zeker welke @:Lonaa had. Ik dacht die van Souq, die had ik tenminste: https://www.ah.nl/product(...)libanese-falafel-mix
Die heeft Jumbo niet zie ik, dan laat ik deze maar op de lijst staan. Want ben toch wel benieuwd naar het concept van zulke falafelquote:Op maandag 21 december 2020 14:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die van SouqDie ander ken ik niet.
Nou denk ik dat er een snoepje in elk theezakje zitquote:Op maandag 21 december 2020 13:14 schreef Beathoven het volgende:
"met een zuurtje"
Ik moest aan lipton thee denken. Daar zit een zuurtje in het zakje voor die typische liptonsmaak.
Omg ja haha, was best een goed ideequote:Op maandag 21 december 2020 12:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zouden die ooit met @:aure gaan kijkenin het begin dat in deze SC kwam
Je koelkast probeert je te vertellen dat je stinkkaas moet kopen.quote:Op maandag 21 december 2020 14:42 schreef Lonaa het volgende:
Oke, er gaat iets fout in mijn koelkast. Het ruikt naar stinkkaas maar ik heb geen stinkkaas. Heb m al schoongemaakt van de week en eigelijk overal aan gesnuffeld maar ik kan het niet vinden. Het wordt wel steeds erger.
Ik ga morgen boodschappen doen.quote:Op maandag 21 december 2020 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je koelkast probeert je te vertellen dat je stinkkaas moet kopen.
Je hebt informatie opgevraagd die niet beschikbaar is in België. Doorgaan naar AH.NL?quote:Op maandag 21 december 2020 14:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
In het gaatje waar je condenswater wegloopt?quote:
Mogelijk. Heb er niet aan gesnuffeld en m ook niet extra schoongemaakt want hij leek schoon. Even snuffelen.quote:Op maandag 21 december 2020 14:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In het gaatje waar je condenswater wegloopt?
klinkt helemaal niet slecht. Jammer dat je pas met oud en nieuw doet, ik zoek nog een erkend kwaliteitsleverancier voor voor die tijd.quote:Op maandag 21 december 2020 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan met onze vrienden met OEN bestellen bij The Streetfood Club![]()
Voor ons de Box Compleet. Onze vrienden kijken nog of ze mee doen of voor de veggie box gaan. Heb er nu al trek in.
@Myreala heeft er al besteld en was dik tevreden. Dat is erkend genoeg voor mij.quote:Op maandag 21 december 2020 14:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
klinkt helemaal niet slecht. Jammer dat je pas met oud en nieuw doet, ik zoek nog een erkend kwaliteitsleverancier voor voor die tijd.
Ik heb ook wel eens kaas gehad, geen stink kaas, en die stonk ook niet wanneer je er met je neus boven hing, maar toen ik die uit de koelkast hield was het probleem opgelost (en gewoon gegeten)quote:Op maandag 21 december 2020 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb wel yoghurt weggegooid waarvan ik dacht dat ie discutabel rook. Was houdbaar tot 14-12 dus was wel wat verbaasd dat het al vies rook. Misschien helpt het.
Hmm. Dat is wel mogelijk. Ik heb 2 kaasjes gekocht vrijdag, die inderdaad niet stinken als je er aan ruikt.quote:Op maandag 21 december 2020 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens kaas gehad, geen stink kaas, en die stonk ook niet wanneer je er met je neus boven hing, maar toen ik die uit de koelkast hield was het probleem opgelost (en gewoon gegeten)
Hier was het feta die ik in een bakje had gedaan en niet op tijd opgemaakt.quote:Op maandag 21 december 2020 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb wel yoghurt weggegooid waarvan ik dacht dat ie discutabel rook. Was houdbaar tot 14-12 dus was wel wat verbaasd dat het al vies rook. Misschien helpt het.
Oh ja, dat is ook zo'n vieze lucht.quote:Op maandag 21 december 2020 14:56 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hier was het feta die ik in een bakje had gedaan en niet op tijd opgemaakt.
quote:Op maandag 21 december 2020 14:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh ja, dat is ook zo'n vieze lucht.Heb ik ook al eens gehad.
Protip: feta in de vriezer doen
Oh! Wordt dat dan niet korrelig als je het daarna gebruikt?quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef Syrena het volgende:
[..]Goeie! Tnx! Ik vries inmiddels wel crème fraiche in die over is.
Gelatine gebruik ik eigenlijk nooit in kroketten. Bouillon om wat extra smaak aan de roux te geven.quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef Lot_1 het volgende:
Jo! Ik ben me aan het verdiepen in kroketten maken aangezien ik chorizo-kroketjes als tapa wil maken voor het kerstavonddiner. Maar ik heb een vraag:
wat is het verschil tussen recepten met bouillon + gelatine, en recepten met alleen een roux? (zonder gelatine en bouillon?). Waarom zou je voor het een of het ander willen kiezen?
Of anders: iemand een goed recept voor chorizo-kroketten?
Mnee, geloof het niet. Het gaat hier dan wel door iets warms. Het is me nooit opgevallen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh! Wordt dat dan niet korrelig als je het daarna gebruikt?
Feta kan je ook nog makkelijk met een scherp mes bevroren van het stuk afbrokkelen.
Loopt NU naar de koelkastquote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef Syrena het volgende:
[..]Goeie! Tnx! Ik vries inmiddels wel crème fraiche in die over is.
Doe ik het voor. Thanksquote:Op maandag 21 december 2020 15:04 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mnee, geloof het niet. Het gaat hier dan wel door iets warms. Het is me nooit opgevallen.
Misschien dat het met gelatine sneller opstijft.quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef Lot_1 het volgende:
Jo! Ik ben me aan het verdiepen in kroketten maken aangezien ik chorizo-kroketjes als tapa wil maken voor het kerstavonddiner. Maar ik heb een vraag:
wat is het verschil tussen recepten met bouillon + gelatine, en recepten met alleen een roux? (zonder gelatine en bouillon?). Waarom zou je voor het een of het ander willen kiezen?
Jup, al helemaal doorgelezen. Het is jammer dat niemand voor chorizo-kroketjes is gegaan toenquote:Op maandag 21 december 2020 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien dat het met gelatine sneller opstijft.
Inspiratie: CUL / Kook mee met CUL: kroketten op zondag 26 april
Alleen een roux is wat zwaarder en steviger. Gelatine is wel stevig wanneer het koud is, maar smelt weer een beetje wanneer het heet is. Daarmee krijg je dus een wat smeuïger resultaat. Het is beide prima overigens hoor. Ik heb de meeste kroketjes zonder gelatine gemaakt, omdat ik het dan gewoon niet in huis had.quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef Lot_1 het volgende:
Ik heb daar nog nooit last van gehad. Maar ik maak de roux, dat doe ik dan op een bord en dat gaat een nacht in de koelkast en dan is het dik genoeg om te vormen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:10 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Jup, al helemaal doorgelezen. Het is jammer dat niemand voor chorizo-kroketjes is gegaan toen![]()
@:Kaatje: wordt het dan niet te vloeibaar om te vormen?
Heb daar altijd een literpak zwartebessensap in huis. Werkt ook als een tierelierquote:Op maandag 21 december 2020 15:13 schreef Myraela het volgende:
Ik heb stoofpeertjes in cassis gemaakt. Eigenlijk echt gewoon lekker, had ik niet verwacht.
Nou, dat lijkt me ook best een lastig mailtje. Waarschijnlijk zijn zij er alleen maar blij mee, maar die schrijfdrempel was vast lastig te nemen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:40 schreef Blues het volgende:
@:kerstcadeaus ik heb een arts gemaild met een soort (in-) directe vraag daarin of we geen grote Rituals-pakketten meer kunnen krijgen maar meer iets algemeners waar we allemaal iets aan hebben (bon of zo). Er zijn (waaronder ikke) meerdere mensen die het niet willen/kunnen/mogen gebruiken en er dus jaar na jaar niets aan hebben omdat ze het dan meteen weggeven (waaronder ikke
) Dus nu toch maar na weer een grote dure doos gekregen te hebben die mail gestuurd.
Ze pakken het goed op gelukkig![]()
Lastig want je wilt als secretaresses absoluut niet ondankbaar overkomen.. was nog een dingetje om zo'n mailtje op te stellen
quote:Op maandag 21 december 2020 15:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Terwijl je gewoooon je SC buddies blij had kunnen maken he!
Heb eerst rondgevraagd bij onze 3 poli's waar we voor werken/waar we dat van krijgen hoe zij er tegenover staanquote:Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me ook best een lastig mailtje. Waarschijnlijk zijn zij er alleen maar blij mee, maar die schrijfdrempel was vast lastig te nemen.
Fijn dat het goed is opgepikt.
Ze zitten alleen in de piramidezakjes voor zover ik weet.quote:Op maandag 21 december 2020 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou denk ik dat er een snoepje in elk theezakje zitDat zit in elk geval niet in de groene thee van Lipton die ik hier heb.
Mondkapje afdoen en dan nogeens snuffelen?quote:Op maandag 21 december 2020 14:42 schreef Lonaa het volgende:
Oke, er gaat iets fout in mijn koelkast. Het ruikt naar stinkkaas maar ik heb geen stinkkaas. Heb m al schoongemaakt van de week en eigelijk overal aan gesnuffeld maar ik kan het niet vinden. Het wordt wel steeds erger.
Hehe ik had er al eens een DM aan willen wagen maar vergat het dus steeds. Kalm aanquote:Op maandag 21 december 2020 16:15 schreef fietsie het volgende:
(*@#$)&!@ pakje voor derLudolf vergeten weg te brengen. Morgen nieuwe poging.
Ik ben dus vanmorgen op de fiets 3 pakketjes geprint spul wezen wegbrengen.quote:Op maandag 21 december 2020 16:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hehe ik had er al eens een DM aan willen wagen maar vergat het dus steeds. Kalm aan
hihaho ik denk dat het toch de yoghurt was want de vuilniszak is nu ook funky.quote:Op maandag 21 december 2020 16:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mondkapje afdoen en dan nogeens snuffelen?
-duikt weg-
Ik zag ze vorige week bij de Aldi. Niet dat dat antwoord is op je vraag.quote:Op maandag 21 december 2020 16:26 schreef fietsie het volgende:
Zijn dingen als schorseneren trouwens bij een gewone AH wel te krijgen rond deze tijd? De (kleine) Jumbo in het (conservatieve) Sint Nicolaasga zei ze niet in t assortiment te voeren voor kerst...
Hm. Moet ik even zien of ik mijn Aldi-vestiging-wantrouwen kan overwinnen... (nog zo'n " oud model winkel " hier)quote:Op maandag 21 december 2020 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag ze vorige week bij de Aldi. Niet dat dat antwoord is op je vraag.
Ik heb hem ondertussen nog steeds niet gezienquote:
Oeh klinkt lekkerquote:Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Barreltje het volgende:
ik geloof dat ik ons kerstdiner gevonden heb![]()
wel benieuwd hoeveel we dan zelf nog moeten doen
Oehquote:Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Barreltje het volgende:
Oe nicequote:Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Barreltje het volgende:
Hmm, die zou ik evt wel als kwaliteitsmeter durven accepteren.quote:Op maandag 21 december 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:Myreala heeft er al besteld en was dik tevreden. Dat is erkend genoeg voor mij.
Echt?quote:Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me ook best een lastig mailtje. Waarschijnlijk zijn zij er alleen maar blij mee, maar die schrijfdrempel was vast lastig te nemen.
Fijn dat het goed is opgepikt.
Wat een fantastische tips geeft die vrouw toch altijd he?quote:Op maandag 21 december 2020 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm, die zou ik evt wel als kwaliteitsmeter durven accepteren.
[..]
Echt?
Hoi, echt heel lief hoor, dat jullie steeds de moeite doen voor die grote Rituals pakketten, maar ik ben er zelf overgevoelig voor en begrijp dat meer mensen er niet zo goed tegen kunnen. Zou het een idee zijn om een wat neutralere keuze te maken, zodat we bijvoorbeeld zelf iets uit kunnen kiezen?
Ktnxbye.
Ik zie het probleem niet zo
It is known.quote:Op maandag 21 december 2020 16:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat een fantastische tips geeft die vrouw toch altijd he?
Ja het is dan wel jaren geleden maar ik teer er nog immer op.quote:Op maandag 21 december 2020 16:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat een fantastische tips geeft die vrouw toch altijd he?
quote:Op maandag 21 december 2020 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Echt?
Hoi, echt heel lief hoor, dat jullie steeds de moeite doen voor die grote Rituals pakketten, maar ik ben er zelf overgevoelig voor en begrijp dat meer mensen er niet zo goed tegen kunnen. Zou het een idee zijn om een wat neutralere keuze te maken, zodat we bijvoorbeeld zelf iets uit kunnen kiezen?
Ktnxbye.
Lekker, wij waren best ff bezig afgelopen zaterdag. En het was een zoektocht want e.e.a klopte niet helemaalquote:Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Barreltje het volgende:
Zoiets was het ja. Niemand durfde het mailtje te sturenquote:Op maandag 21 december 2020 16:32 schreef Vanyel het volgende:
Echt?
Ktnxbye.
ik ga er vanuit dat ze het wel op orde hebben eigenlijk..quote:Op maandag 21 december 2020 16:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker, wij waren best ff bezig afgelopen zaterdag. En het was een zoektocht want e.e.a klopte niet helemaal
Maar deze test is pas gedaan op het moment dat de "klant" reeds in het ziekenhuis is met stevige klachten.quote:Op maandag 21 december 2020 16:33 schreef fietsie het volgende:
Hmmmmm als dit een beetje een simpel algoritme is, dan zou de GGD toch eigenlijk gewoon na iedere positieve coronatest mensen moeten oproepen om (desnoods via de huisarts) een buisje bloed te tappen?
https://www.telegraaf.nl/(...)napatient-zal-worden
It is known.quote:
Weet je dat wel zeker? Ik hou ook van kant en klare lasagne uit de supermarkt, maar dan alleen de allergoedkoopste.quote:Op maandag 21 december 2020 16:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou van bami met mayo en sambal.quote:Op maandag 21 december 2020 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Ik hou ook van kant en klare lasagne uit de supermarkt, maar dan alleen de allergoedkoopste.
De aldi of de lidl? Die van de netto is niet lekker vind ik.quote:Op maandag 21 december 2020 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Ik hou ook van kant en klare lasagne uit de supermarkt, maar dan alleen de allergoedkoopste.
Lidl, sowieso.quote:Op maandag 21 december 2020 16:59 schreef z80 het volgende:
De aldi of de lidl? Die van de netto is niet lekker vind ik.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Maar de hiërarchie in ziekenhuizen zit er bij sommige goed ingeramd, dus ik kan me ook levendig voorstellen dat niemand dit durfde te zeggen.quote:Op maandag 21 december 2020 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Echt?
Ktnxbye.
Mis je geen n?quote:Op maandag 21 december 2020 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Maar de hiërarchie in ziekenhuizen zit er bij sommige goed ingeramd, dus ik kan me ook levendig voorstellen dat niemand dit durfde te zeggen.voor Blues dus.
Jaquote:Op maandag 21 december 2020 17:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mis je geen n?
Ik werk ook in een vrij hiërarchische organisatie. Tenminste... Dat zeggen mijn collega's
Ik schijn de gevoeligheid wat te missen. Daar ervaar ik, tot verbazing van sommigen, vrij weinig problemen mee.
Dus @Molo, wennen of ultra clean!quote:Bedankt voor uw bericht aan GlaxoSmithKline Consumer Healthcare met betrekking tot Parodontax Original Tandpasta.
Bedankt voor uw vraag. De smaak van Parodontax is wat aangepast. Om u een verbeterde gebruikservaring te bieden bevat de huidige samenstelling geen planten extracten. De vernieuwde smaak bevat wel dezelfde hoeveelheid mineraal zout (natriumbicarbonaat). Met als gevolg ook een aanpassing van de roze/bruine kleur die u gewend bent. Ondanks dat het product er anders uit ziet en anders smaakt, is de werking van Parodontax nog helemaal hetzelfde! Na 14 dagen zijn de meeste mensen aan de unieke smaak gewend en vinden ze het lekker.
Let op, niet het hele merk is veranderd: onze varianten Ultra Clean, Herbal Twist, Herbal Fresh, Complete Protection Extra Fresh en Complete Protection Whitening zijn ongewijzigd gebleven. Graag zouden wij willen adviseren om de Ultra Clean te proberen die, binnen het aangepaste assortiment, waarschijnlijk het meest lijkt op wat u gewend bent van de vorige formulering.
Onze oprechte excuses voor eventueel ongemak en bedankt dat u de tijd hebt genomen om contact op te nemen met GSK Consumer Healthcare.
Oh het lag dus ook niet aan mij. Ik vond het zelf ook veel rozer dan normaal. En ik miste het unieke smaakje.quote:Op maandag 21 december 2020 18:18 schreef sigme het volgende:
Paradontax heeft geantwoord.
[..]
Dus @:molo, wennen of ultra clean!
Oh wow, met zo'n persoonlijk en uitgebreid antwoord scoren ze toch wel punten in mijn ogenquote:Op maandag 21 december 2020 18:18 schreef sigme het volgende:
Paradontax heeft geantwoord.
Dus @:molo, wennen of ultra clean!
Je hebt iets naar de postbus in Bielefeld gestuurd?quote:Op maandag 21 december 2020 18:33 schreef Isabeau het volgende:
Of werd gewoon genegeerd (Dr.Oetker).
1 Keer geschreven naar een dropmaker. Deze verkocht zogenaamd ouderwets drop. Bleek er allen een arabische gom maar zetmeel in te zitten. Kwam ik pas achter toen ik thuis naar de ingrediënten lijst keek.quote:Op maandag 21 december 2020 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wow, met zo'n persoonlijk en uitgebreid antwoord scoren ze toch wel punten in mijn ogenAl is het nog steeds spijtig dat ze eea zoeter hebben gemaakt.
Ik heb wel vaker bedrijven geschreven, maar kreeg eigenlijk altijd standaard antwoorden terug. Wat overigens niet eens altijd het antwoord op mijn vraag was. Of ik kreeg een zakje van het product toe gestuurd met een soort van 'eh, sorry?'. Of werd gewoon genegeerd (Dr.Oetker).
Dat is allemaal wel netjes opgelost dusquote:Op maandag 21 december 2020 18:37 schreef z80 het volgende:
1 Keer geschreven naar een dropmaker. Deze verkocht zogenaamd ouderwets drop. Bleek er allen een arabische gom maar zetmeel in te zitten. Kwam ik pas achter toen ik thuis naar de ingrediënten lijst keek.
Kreeg een paar andere smaken opsgestuurd waar wel de arabische gom in zat. En ook zat de arabische gom nadien in de drop waarover ik geklaagd had.
Was blijkbaar niet de enige. Dop moet plakken. Ook de volgende dag.
Nee, zo dom ben ik niet hoor. Die postbus bestaat niet. Was adres in Nederland, ging over de Baukje nougatine. Die was helemaal slof na openen van dichte verpakking. Echt niets meer van gehoordquote:Op maandag 21 december 2020 18:36 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt iets naar de postbus in Bielefeld gestuurd?
Is ook niet helemaal waar wat ik zei. Ik merk het wel, maar vind het meestal zo achterlijk dat ik net doe of ik niks doorheb.quote:Op maandag 21 december 2020 18:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik heb inmiddels ook wel geleerd om me staande te houden in de hiërarchie, maar ik ben me er wel van bewust.
quote:Op maandag 21 december 2020 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb ooit een boze mail gestuurd nadat ik mezelf (een beetje) in brand had gezet door een afbrekende lucifer. Mailtje terug: ‘u zult de lucifers niet goed gebruikt hebben’.
Nóg een reden om klaar te zijn met dat merk
Zo te zien niet. Maar was vlak na de mail aan Eru dus ik denk dat ik er gewoon klaar mee was.quote:
Jij zult wel verhalen hebben over... klantenquote:Op maandag 21 december 2020 19:01 schreef Myraela het volgende:
Ik heb te lang in de klantenservice gewerkt om nog aan zulke mailtjes te beginnen.
Oh, dat had ik bij fudge van Lonka. Was heel raar korrelig. Dus ik mail gestuurd. Kreeg ik ook heel laat pas antwoord met de vraag de verpakking op te sturen en heb idd terug gestuurd dat ik de verpakking niet meer had. Toen kreeg ik een doosje vol met diverse soorten fudge en nougatquote:Op maandag 21 december 2020 18:51 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik heb ook ooit gemaild over Pomtips. De ene zak heeft soms meer brede brosse (lekkere!) tjipjes dan de andere zak. En soms zitten er alleen maar smalle matige tjips in.
Toen kreeg ik mail terug of ik de zak + een productrestant wilde opsturen. Ja uh, ik mailde 10 dagen geleden wtf denk je
Het nieuwe spel Cyberpunk waar mensen heel lang op hebben zitten wachten schijnt niet goed te werken. Dus mensen vroegen de makers om een refund. Die kregen ze netjes. Vervolgens werd het spel van hun game account verwijderd. Massaal klagen....want ze wilden het uiteraard nog wel spelen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jij zult wel verhalen hebben over... klanten
De oudere Playstations trekken het niet nee. (Desktopversie werkt prima, ik was mijn vriend vannacht tot een uur of 3 ofzo kwijtquote:Op maandag 21 december 2020 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het nieuwe spel Cyberpunk waar mensen heel lang op hebben zitten wachten schijnt niet goed te werken. Dus mensen vroegen de makers om een refund. Die kregen ze netjes. vervolgens werd het spel van hun game account verwijderd. Massaal klagen....want ze wilden het uiteraar dnog wel spelen.
quote:Op maandag 21 december 2020 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Het nieuwe spel Cyberpunk waar mensen heel lang op hebben zitten wachten schijnt niet goed te werken. Dus mensen vroegen de makers om een refund. Die kregen ze netjes. Vervolgens werd het spel van hun game account verwijderd. Massaal klagen....want ze wilden het uiteraard nog wel spelen.
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn klacht aan je toenmalige werkgeverquote:Op maandag 21 december 2020 19:01 schreef Myraela het volgende:
Ik heb te lang in de klantenservice gewerkt om nog aan zulke mailtjes te beginnen.
Meestal als ik me 's nachts verveel. En niet eens met de bedoeling iets gratis te krijgen oid. Misschien weet de fabrikant niet dat er iets mis is gegaan, of zoals in geval sigme wil ik graag weten of dit de nieuwe versie is, want dan hoef ik het niet weer te kopen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:09 schreef Lot_1 het volgende:
Haha, er zijn dus (best veel, in dit topic) echt mensen die de moeite nemen om te klagen/vragen te stellen over een product..
Ik snap daar niets van
Ging dat over die zweefteef?quote:Op maandag 21 december 2020 19:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn klacht aan je toenmalige werkgever
Ik doe het alleen als ik wat specifiekere informatie wil over ingrediënten/materialen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:09 schreef Lot_1 het volgende:
Haha, er zijn dus (best veel, in dit topic) echt mensen die de moeite nemen om te klagen/vragen te stellen over een product..
Ik snap daar niets van
quote:Op maandag 21 december 2020 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het nieuwe spel Cyberpunk waar mensen heel lang op hebben zitten wachten schijnt niet goed te werken. Dus mensen vroegen de makers om een refund. Die kregen ze netjes. Vervolgens werd het spel van hun game account verwijderd. Massaal klagen....want ze wilden het uiteraard nog wel spelen.
[ afbeelding ]
Afgelopen half jaar heb ik dat 3x gehad bij AH. Begon me wel een beetje bezwaard te voelen omdat ze het geld zo verrekenen zonder moeilijk te doen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:11 schreef Myraela het volgende:
Sommige mensen misbruiken de klantenservice ook wel hoor. Die weten het gemak waarmee je toch wel wat producten teruggestort krijgt.
We hadden bijvoorbeeld een mevrouw die elke week zei dat er producten ontbraken. Elke week. Maandenlang. En ook nooit de goedkoopste. Dat ging zo ver dat ze uiteindelijk het hele inpakken hebben gefilmd, om aan te tonen dat er echt niets ontbrak. Dat was in alle jaren dat ik daar heb gewerkt de eerste en enige keer dat dat blijkbaar nodig was.
Ze was het er overigens alsnog niet mee eens. En hoe durfde we haar zo te beledigen, ze was toch klant.
Dst is ook gewoon dom. Natuurlijk gaat dat opvallen. En ontzettend brutaal ook.quote:Op maandag 21 december 2020 19:11 schreef Myraela het volgende:
Sommige mensen misbruiken de klantenservice ook wel hoor. Die weten het gemak waarmee je toch wel wat producten teruggestort krijgt.
We hadden bijvoorbeeld een mevrouw die elke week zei dat er producten ontbraken. Elke week. Maandenlang. En ook nooit de goedkoopste. Dat ging zo ver dat ze uiteindelijk het hele inpakken hebben gefilmd, om aan te tonen dat er echt niets ontbrak. Dat was in alle jaren dat ik daar heb gewerkt de eerste en enige keer dat dat blijkbaar nodig was.
Ze was het er overigens alsnog niet mee eens. En hoe durfde we haar zo te beledigen, ze was toch klant.
De meeste fabrikanten willen heel graag weten als er iets niet klopt met hun product.quote:Op maandag 21 december 2020 19:09 schreef Lot_1 het volgende:
Ik snap daar niets van
Volgende keer de productie nummers bewaren. Mogelijk staat er ook op waar geproduceerd.quote:Op maandag 21 december 2020 19:21 schreef Lonaa het volgende:
Mijn intentie was ook niet gratis dingen ofzo. Ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe het kan dat de producten niet altijd hetzelfde zijn. En dat er ook smaakverschil (of misschien alleen beleving?) inzit.
Voor mij blijft het nu russische roulette, beide producten.
Ach, dat is echt helemaal normaal hoor. Er gaan dingen fout. Ik heb bij AH weken achter elkaar geklaagd dat m'n sla zacht was. Dat was ook gewoon zo. Denk dat ze het elke keer tegen een koelelement aan bleven leggen. Nu eindelijk niet meer.quote:Op maandag 21 december 2020 19:22 schreef Sarabi het volgende:
Afgelopen half jaar heb ik dat 3x gehad bij AH. Begon me wel een beetje bezwaard te voelen omdat ze het geld zo verrekenen zonder moeilijk te doen.
En ook daarop kreeg ik de eerstvolgende werkdag (vandaag dus) een uitstekend antwoord:quote:Beste betersport,
ik heb enige tijd geleden mij een jet 5 loopband gekocht. Prima ding, ik word alleen niet wijs uit de voorgeprogrammeerde programma's.
De handleiding helpt hierbij ook niet. Kunt u mij misschien vertellen wat de programma's op mijn jet 5 inhouden? Dus snelheid/hellingshoek per (standaard) 3 minuten?
Bij voorbaat dank!
quote:Bedankt voor je bericht.
In de volgende handleiding op pagina 21: https://www.betersport.nl(...)handleiding%20NL.pdf , vind je wat elk programma inhoud.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Dat heb ik ooit ook gehadquote:Op maandag 21 december 2020 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn zus had een keer een albelli fotoboek besteld, zaten er een paar bladen aan elkaar geplakt. Ze kon het zelf netjes openmaken, maar toch even een berichtje om te zeggen dat er iets niet goed was met een snijmachine, kreeg ze het bork nog een keer en een flinke bon voor een volgende bestelling. Dat hoefde niet, maar het eerste boek hoefde ze ook niet terug te sturen
Je kunt met 12KMh de bult op rennen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:25 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet of ik dit wel ooit eerder heb gedaan, een fabrikant aanschrijven.
Maar ik had nu nog een dingetje lopen, dus ik moest toch even.
[..]
En ook daarop kreeg ik de eerstvolgende werkdag (vandaag dus) een uitstekend antwoord:
[..]
Ah das ook vervelend.quote:Op maandag 21 december 2020 19:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, dat is echt helemaal normaal hoor. Er gaan dingen fout. Ik heb bij AH weken achter elkaar geklaagd dat m'n sla zacht was. Dat was ook gewoon zo. Denk dat ze het elke keer tegen een koelelement aan bleven leggen. Nu eindelijk niet meer.
Dat heb ik regelmatig met mijn yoghurt, ene keer dik en lobbig, volgende pak lijkt wel drinkyoghurtquote:Op maandag 21 december 2020 19:36 schreef gcjoel het volgende:
Wel eens gemaild over Griekse yoghurt. Net als de smeerkaas van lona was het soms anders. Af en toe was het echt heel stevig en droog, gewoon goor en normaal meestal zacht en soort van romig (was 0% dus niet echt)
Volgens hun hoorde dat want natuurproduct.
Ik heb het met andere yoghurt nog nooit meegemaakt.
Eet nu al een jaar een andere Griekse yoghurt en die was 1x zo dun als drinkyoghurt. Terug gegaan naar de jumbo en nieuwe gekregen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik regelmatig met mijn yoghurt, ene keer dik en lobbig, volgende pak lijkt wel drinkyoghurt
Zoiets had ik eens met griekse yoghurt van AH. Ik maakte de verpakking open, het was gewoon melk!quote:Op maandag 21 december 2020 19:36 schreef gcjoel het volgende:
Wel eens gemaild over Griekse yoghurt. Net als de smeerkaas van lona was het soms anders. Af en toe was het echt heel stevig en droog, gewoon goor en normaal meestal zacht en soort van romig (was 0% dus niet echt)
De yoghurt van Den Eelder is ook niet altijd even dik, maar eigenlijk nooit over nagedacht om er een mailtje aan te wagen, hoewel ik hem wel liever aan de dikkere kant van het spectrum heb.quote:Op maandag 21 december 2020 19:36 schreef gcjoel het volgende:
Oh een product terugsturen kost die bedrijven alleen maar geld en met zo'n fotoboek kunnen ze toch niets.quote:Op maandag 21 december 2020 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn zus had een keer een albelli fotoboek besteld, zaten er een paar bladen aan elkaar geplakt. Ze kon het zelf netjes openmaken, maar toch even een berichtje om te zeggen dat er iets niet goed was met een snijmachine, kreeg ze het bork nog een keer en een flinke bon voor een volgende bestelling. Dat hoefde niet, maar het eerste boek hoefde ze ook niet terug te sturen
quote:Op maandag 21 december 2020 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
En ook daarop kreeg ik de eerstvolgende werkdag (vandaag dus) een uitstekend antwoord:
[..]
RTFMquote:Op maandag 21 december 2020 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Eerste persoon was een hork, tweede wel tof!quote:Op maandag 21 december 2020 19:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik kocht Zelda. Hoesje kapot. Chatten met klantenservice, kunnen jullie dat hoesje vervangen, anders stuur ik hele spel terug.
Wij vervangen hoesje, geen probleem.
Spel open, speelspeel.
2 dagen later mail: "Yo je had kapot hoesje, wij kunnen dat niet vervangen, veel plezier met je spel".
Dafuk![]()
Ik uiteraard gegromd dat dat lullige communicatie was en dat ik het teruggestuurd had als ze me meteen juist hadden geïnformeerd.
"Oh sorry, kan echt niet, wil je tientje tegoed voor nieuw hoesjeachtig ding zelf kopen of zal ik je het hele spel nog eens toesturen?"
Ik:
Dit is voor de fabrikant ook belangrijk. Met deze info kan deze kijken hoe in het vervolg dit te voorkomen, indien mogelijk. Of in ieder geval de mogelijkheid zo klein mogelijk maken.quote:Op maandag 21 december 2020 19:59 schreef Leintjeuh het volgende:
Heinz heeft ook goede klantenservice. Ik had een keer een potje sandwichspread (die rode) met een draadje van een uien-netje erin. Nummers die op het potje stonden, in een brief geschreven en het draadje met plakband erop geschreven en opgestuurd naar Heinz. Email-adres in de brief gezet en na wat mailtjes over en weer een heel lekker pakket met allerlei Heinz-dingen ontvangen, was echt top
Zelfde persoon...quote:Op maandag 21 december 2020 20:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Eerste persoon was een hork, tweede wel tof!
Soort van, maar die handleiding leveren ze dus niet bij het apparaatquote:
Ja, dat verhaal. Ze hebben het zonder overleg met mij naar de zweefteef in kwestie gemaild. En zij kwam op hoge poten verhaal bij mij halen. Uiteraard zonder in te gaan op wat ik schreef want kwakzalvers be like.quote:
Klinkt gezellig.quote:Op maandag 21 december 2020 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat verhaal. Ze hebben het zonder overleg met mij naar de zweefteef in kwestie gemaild. En zij kwam op hoge poten verhaal bij mij halen. Uiteraard zonder in te gaan op wat ik schreef want kwakzalvers be like.
Wauw!quote:Op maandag 21 december 2020 20:41 schreef minilot het volgende:
Wij vonden ooit eens een stukje metaal in een chocoladekoekje van Bonne Maman, ook maar even inclusief de koekverpakking opgestuurd ter info, want het zag eruit alsof het wel eens een splintertje kon zijn van een apparaat in het productieproces. Paar weken later echt een enorme doos thuisgestuurd gekregen met alle koekjes, cakejes, jams en dergelijke die Bonne Maman in Nederland verkoopt: het hele assortiment!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |