abonnement Unibet Coolblue
pi_196828312
Hier weer verder over winter, kerst, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 01:31:30 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196834294
Beterschap tink :* Corona tijdens een al zware zwangerschap lijkt me bepaald geen pretje -O- Hebben man en prul geen symptomen?

Ik word echt ziek van mensen op social media die het in twijfel trekken dat Bram van der Vlugt overleden is aan Corona :X ga dat lekker even ergens anders uitvechten :{w

En dat overleden dochtertje, vreselijk. Ik werd er echt flink naar van, de grootste nachtmerrie ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196835519
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 01:31 schreef MaJo het volgende:

Ik word echt ziek van mensen op social media die het in twijfel trekken dat Bram van der Vlugt overleden is aan Corona :X ga dat lekker even ergens anders uitvechten :{w

Niet alleen of Bram van de Vlugt wel is overleden aan corona.
Eigenlijk alles wat over corona gaat, het is een groot gehakketak, lelijk doen tegen elkaar. Ik word er echt naar van. Ik probeer er maar omheen te lezen ofzo :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196835876
Dat bericht over het kindje van Jan Dulles, wat een hel. Erger dan je ergste nachtmerrie.

Ik zat te balen want ik heb vandaag de opsta-shift met de jongens, manlief komt niet voor 10.30 uur uit bed gerold en hij is om 11.30 uur weer tennissen. Terwijl ik dus doordeweeks ook al dag in-dag uit alleen voor de jongens zorg.
Maar dat bericht zet alles meteen weer in perspectief. Zij zouden er alles voor over hebben om voor twee kindjes te mogen zorgen :'( Wat een onbeschrijfelijk verdriet.
pi_196836268
Ik was gisteravond wat ongeduldig en moe van mijn kinderen. Dat heb je ‘s avonds weleens. :')
Maar toen las ik dat van Jan en inderdaad: dan voel je je wel teruggefloten ofzo. Ik werd vanmorgen gelijk wakker met die gedachten.
Wat kan zoiets je raken hè. ;(

In ander (blij) nieuws: mijn dochter is vandaag 3 geworden. O+
We hebben een vloer piano-mat gekocht. Super leuk!
En een bakje met rijgkraaltjes voor kettingen en armbandjes. :)
  zondag 20 december 2020 @ 09:48:00 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196836292
Gefeliciteerd Venco *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196836425
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:45 schreef vencodark het volgende:
Ik was gisteravond wat ongeduldig en moe van mijn kinderen. Dat heb je ‘s avonds weleens. :')
Maar toen las ik dat van Jan en inderdaad: dan voel je je wel teruggefloten ofzo. Ik werd vanmorgen gelijk wakker met die gedachten.
Wat kan zoiets je raken hè. ;(

In ander (blij) nieuws: mijn dochter is vandaag 3 geworden. O+
We hebben een vloer piano-mat gekocht. Super leuk!
En een bakje met rijgkraaltjes voor kettingen en armbandjes. :)
Datum 2ling met mijn elfjarige dus!
Gefeliciteerd met je dochter.
Mijn zoon kreeg Lego.
pi_196836435
Proficiat Venco en amaranta!
  zondag 20 december 2020 @ 10:02:01 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196836440
Gefeliciteerd Amaranta *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196836453
Gefeliciteerd Venco en Amaranta! *O* *O*
pi_196836572
Gefeliciteerd amaranta en Venco!!

Mijn opa wordt vandaag 88 :D
Ik ga zo bloemen voor de deur neer zetten
pi_196837215
Gefeliciteerd Amaranta en Venco!
pi_196837316
Ha, wat een jarigen vandaag! Gefeliciteerd venco en amaranta met dochter en zoon, en Adrian4 met opa!
Ik ben ook jarig *O* en ik vier mijn partijtje in de teststraat -O- . Was maandag negatief getest met een loopneus, maar moet er sinds vannacht ineens steeds bij niezen. Bij nieuwe of verergerende klachten moet je weer, en aangezien mijn ouders hier gister zijn geweest (waarvan een 71) ga ik dat maar meteen doen.
Hopelijk dit keer wel zoals beloofd binnen 3u de uitslag online, dan kan ik vanmiddag nog taart halen voor mezelf :)
pi_196837394
Gefeliciteerd Venco *O* en Amaranta *O*
Vlinder gefeliciteerd, hopelijk een negatieve test :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 20 december 2020 @ 11:21:05 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196837482
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:15 schreef Adrian4 het volgende:
Gefeliciteerd amaranta en Venco!!

Mijn opa wordt vandaag 88 :D
Ik ga zo bloemen voor de deur neer zetten
:D Mijnes 90! En ook bloemen voor de deur en zwaaien maar.

Iedereen met jarigen of jarig gefeliciteerd!
pi_196837522
Venco, Amaranta en Vlindertje gefeliciteerd. X

Vlindertje. Ik kan leukere cadeaus verzinnen dan testen. Ik duim voor een goede uitslag. X

Vreselijk dat nieuws van Jan Dulles dochter. Was er echt wel van slag van.

Malteser. Ik snap dat je er een beetje de balen van had x
pi_196837569
Gefeliciteerd venco en amaranta
  zondag 20 december 2020 @ 11:32:34 #18
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196837674
Voor de thuiswerkende ouders om te lachen:
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196837746
Gefeliciteerd dames!

Mijn meiden hebben nog twee dagen school en dan twee weken dat wij als gezin niemend kunnen zien (want 6 personen max). Ik had het er gisteren ineens even heel taai mee. Ook al hebben we het super gezellig altijd samen het is gewoon allemaal helemaal niet leuk.
Met een meidenkwartet
pi_196838104
Gefeliciteerd allemaal!

Sterkte met testen weer vlinder!
  zondag 20 december 2020 @ 12:02:31 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196838135
@exode
Jij vroeg laatst iets over badkamer speakers. Dit is die van ons. Gewoon een goedkope die je via Bluetooth kan verbinden. In ons vorige huis hadden we ingebouwde speakers in het plafond. Nu dus dit ding, volgens mij werkt hij prima ik zet hem zelf niet zo vaak aan.

  zondag 20 december 2020 @ 12:04:05 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196838166
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, wat een jarigen vandaag! Gefeliciteerd venco en amaranta met dochter en zoon, en Adrian4 met opa!
Ik ben ook jarig *O* en ik vier mijn partijtje in de teststraat -O- . Was maandag negatief getest met een loopneus, maar moet er sinds vannacht ineens steeds bij niezen. Bij nieuwe of verergerende klachten moet je weer, en aangezien mijn ouders hier gister zijn geweest (waarvan een 71) ga ik dat maar meteen doen.
Hopelijk dit keer wel zoals beloofd binnen 3u de uitslag online, dan kan ik vanmiddag nog taart halen voor mezelf :)
Hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk een negatieve uitslag.
pi_196838546
Gefeliciteerd vlindertje
pi_196838753
Gefeliciteerd allemaal!!

@Malteser, ik snap je wel hoor, soms heb ik ook momenten dat het me aanvliegt, al die tijd samen met de kinderen.
Vandaag ben ik gruwelijk blij dat de kinderen uit logeren zijn. Gisteren hadden we de bierproefavond van onze kroeg en ik heb een giga kater :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196838877
Haha, dan is een kindervrije ochtend wel heel lekker ja LeSage!

Gefeliciteerd met alle jarige kinderen en grootouders vandaag! Ik sluit aan met de 99e verjaardag van mijn oma! We roepen al jaren dat het wel eens de laatste zou kunnen zijn, maar nu ze in een verpleeghuis zit, gaat het eigenlijk weer een stuk beter met haar.
  zondag 20 december 2020 @ 12:48:19 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196839015
Vlindertje gefeliciteerd en succes met de test :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 december 2020 @ 12:56:49 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196839260
Gefeliciteerd allemaal! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196839310
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 12:34 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!!

@:Malteser, ik snap je wel hoor, soms heb ik ook momenten dat het me aanvliegt, al die tijd samen met de kinderen.
Vandaag ben ik gruwelijk blij dat de kinderen uit logeren zijn. Gisteren hadden we de bierproefavond van onze kroeg en ik heb een giga kater :')
Wij hebben voor het eerst in sinds februari tijd zonder de kinderen (ze zijn bij opa en oma in NL), terwijl wij de verhuizing voorbereiden. Hoewel we knetterhard werken voelt het wel even heel lekker om gewoon een gedachte af te kunnen maken, of een gesprek voeren...
pi_196839552
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Met een meidenkwartet
  zondag 20 december 2020 @ 13:10:37 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196839607
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Cathmar het volgende:
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Weet je al wel waar je (ongeveer) naartoe wilt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196841209
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je al wel waar je (ongeveer) naartoe wilt?
Ja. Goes Middelburg of Vlissingen. Dat maakt het kijken of funda wel makkelijker maar hebben nog niets gezien wat hèt zou kunnen zijn en als we iets zien... dan kunnen we er niet echt iets mee in de huidige situatie
Met een meidenkwartet
pi_196842112
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 14:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja. Goes Middelburg of Vlissingen. Dat maakt het kijken of funda wel makkelijker maar hebben nog niets gezien wat hèt zou kunnen zijn en als we iets zien... dan kunnen we er niet echt iets mee in de huidige situatie
Ah, de Bevelanden. 8-) :P
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 15:19:30 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196842583
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Niet alleen of Bram van de Vlugt wel is overleden aan corona.
Eigenlijk alles wat over corona gaat, het is een groot gehakketak, lelijk doen tegen elkaar. Ik word er echt naar van. Ik probeer er maar omheen te lezen ofzo :{
Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.

Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196843127
Youp was gister ook weer geweldig in de zelfde show.

  zondag 20 december 2020 @ 16:02:07 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196843496
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.

Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn ;(
Gecondoleerd
pi_196851103
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Cathmar het volgende:
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Oh wat spannend! Na zoveel jaar buitenland. Hoelang zijn jullie nu in totaal weg?
pi_196851151
Gecondoleerd majo
  zondag 20 december 2020 @ 22:01:21 #38
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196851319
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.

Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn ;(
Sterkte
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196851447
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 21:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh wat spannend! Na zoveel jaar buitenland. Hoelang zijn jullie nu in totaal weg?
Vier jaar nu al.
Met een meidenkwartet
pi_196851535
Gecondoleerd @MaJo
pi_196851894
@MaJo wat heftig. Gecondoleerd en heel veel sterkte. :*

@Cathmar wat spannend om weer terug te komen naar NL. Heel veel succes met het vinden van een geschikte woonplaats en scholen voor de meiden.
pi_196853021
Thanks Nikki. Mijn kleintjes hebben nog nooit in Nederland op school gezeten (of nou ja, één maand). We hebben nog een paar maanden voor het zover is.

Ik ga voor de oudste twee beginnen met bijles Nederlands na de vakantie. Het is nodig.

Als iemand trouwens tips heeft hoe /waar ik iemand kan vinden die dat via zoom kan doen... zeer welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 20-12-2020 23:34:09 ]
Met een meidenkwartet
pi_196854756
Gecondoleerd Majo.

Cathmar wat spannend om weer naar Nederland te komen.
pi_196854775
Hier mijn laatste werkweek. En dan lekker een weekje vakantie. Helemaal aan toe.
pi_196855735
Nou, gisteravond kwamen mijn ouders op bezoek voor Z’s verjaardag. Was mijn broertje ook meegekomen. }:| Is dus eigenlijk tegen de regels maar ja, in alle eerlijkheid: we hebben hem niet de deur gewezen.
Hij vroeg wel “of het geen probleem was”. Toen heb ik wel uitgelegd dat het niet de bedoeling was ivm de regels. En dat ik toch een soort zenuwen ervaar (alsof de politie gelijk voor de deur zou staan. :') ).
Dus we hebben het er even eerlijk over gehad. Maar hij ‘begrijpt’ het van die regels gewoon niet. En ik moest hem echt uitleggen dat als wíj de regels blijven negeren en zo nog 10 huishoudens, daardoor besmettingen oplopen. Daar willen we niet aan meewerken.
Want men klaagt over de maatregelen maar we veroorzaken ze zelf. :?

En als mijn lieve zoon dan roept: “We zijn met 1 persoon teveel!!” Dan zegt mijn broertje: “Zie je, hij is al geïndoctrineerd!” ;(
Dat heb ik wel even goed recht gezet. }:|

Na afloop de boel extra schoongemaakt en mijn zoon nog gesproken over de situatie. We hebben, omdat we niet wisten dat mijn broertje meekwam, hem niet weggestuurd en dus de regel overtreden. En dat veel mensen zoiets best lastig vinden als je het over de maatregelen niet eens bent.

Dus, jullie hadden het misschien anders aangepakt. En ik hoop we allemaal gezond blijven.
Kerstavond is alleen met mijn ouders. 2e kerstdag is alleen met schoonouders dus dan worden er geen regels overtreden.

Bah, gedoe. :{w -O-
  maandag 21 december 2020 @ 09:04:24 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196855765
Wat stom van je broertje venco, zo word je toch enorm voor het blok gezet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 december 2020 @ 09:08:51 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196855816
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem weggestuurd hadden Venco. Val jezelf niet te zwaar. :*
Maar het is van hen wel heel suf...
***
pi_196855906
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
Wat stom van je broertje venco, zo word je toch enorm voor het blok gezet...
Is ook. Hij was heel die middag al bij mijn ouders en die vragen ook niets van tevoren.
Jammer dat ik het dan ook zo moet verdedigen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:08 schreef BE het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem weggestuurd hadden Venco. Val jezelf niet te zwaar. :*
Maar het is van hen wel heel suf...
Wellicht. Het voelt gewoon stom en het is op die manier toch een gespannen begin. Maar ik ben tenminste wel eerlijk tegen hem geweest ipv doen alsof het allemaal dikke prima is. :)
pi_196855961
Venco, ik denk ook niet dat ik hem de deur had gewezen. Als iedereen 95% van de tijd zich aan de regels/adviezen houdt, dan was het niet zo uit de klauwen gelopen.
Alleen ik hoop wel voor jullie dat hij de dagen hiervoor geen gekke dingen heeft gedaan. En dat jullie gewoon gezond de kerst in kunnen..

Majo gecondoleerd!

Hier klaar voor een verjaardag van mini. Nou ja, ook alweer 9. Straks 1 tante op viste, dan videobellen, dan 2 vriendjes die mee-eten met het gourmetten en dan nog eens videobellen. Best corona-proof en toch de hele dag een feestgevoel.
pi_196856383
Venco, ik weet ook niet of ik hem had weggestuurd, ik had er wel stress van gehad.
Lastig als je zo voor het blok gezet wordt en dat jij je dan zou moeten verdedigen, terwijl de regels toch vrij duidelijk zijn. Jij hebt ze niet gemaakt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196856749
Deepfreeze Gefeliciteerd

Venco niet leuk zo voor het blok gezet te worden
pi_196856830
Hoihoi, ik kom eigenlijk nooit in deze SC, maar ik vermoed dat ik jullie hulp wel kan gebruiken bij het volgende project:

COR / Kabouterpaadjes - De berenjacht van 2e lockdown

Zouden jullie willen helpen?
pi_196857018
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 10:26 schreef Benny het volgende:
Hoihoi, ik kom eigenlijk nooit in deze SC, maar ik vermoed dat ik jullie hulp wel kan gebruiken bij het volgende project:

COR / Kabouterpaadjes - De berenjacht van 2e lockdown

Zouden jullie willen helpen?
Zoon en ik gingen vorige week ipv beren Postcode Loterij sterren zoeken _O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196857421
quote:
81s.gif Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zoon en ik gingen vorige week ipv beren Postcode Loterij sterren zoeken _O-
Dit doen wij ook! Ik vind het een leuke bezigheid die ook nog eens prima coronaproof is. ^O^
pi_196857550
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Venco, ik denk ook niet dat ik hem de deur had gewezen. Als iedereen 95% van de tijd zich aan de regels/adviezen houdt, dan was het niet zo uit de klauwen gelopen.
Alleen ik hoop wel voor jullie dat hij de dagen hiervoor geen gekke dingen heeft gedaan. En dat jullie gewoon gezond de kerst in kunnen..

Majo gecondoleerd!

Hier klaar voor een verjaardag van mini. Nou ja, ook alweer 9. Straks 1 tante op viste, dan videobellen, dan 2 vriendjes die mee-eten met het gourmetten en dan nog eens videobellen. Best corona-proof en toch de hele dag een feestgevoel.
Wat leuk opgelost zo! Veel plezier en gefeliciteerd!

Venco, ik had hem ook niet weggestuurd, maar zou ook echt wel even pissig zijn. Goed dat jullie er gelijk over gesproken hebben. :* Overigens zou ik het ook lastig vinden om iemand af te wijzen als er wél van tevoren overlegd was. Ik vind nee zeggen gewoon heel lastig. Ik doe het soms heus wel maar voel me er dan toch rot over (wat dan eigenlijk totaal onzinnig is, want regels etc). Door alle maatregelen voel ik me vaker schuldig dan ooit -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 14:13:31 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196861229
Bedankt voor de berichten :*

Venco wat stom zeg van je broer :( houdt hij zich verder wel aan de maatregelen? Anders vind ik dat je hem best had mogen weigeren :W Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.

Gefeliciteerd deepfreeze, klinkt inderdaad nog best feestelijk!

Ik sta in de wacht bij een teststraat. Ik heb weer keelpijn/snotteren, eigenlijk al weken af en aan. Maar ik wil zeker zijn voor de kerst. Mijn vader valt onder de risicogroep dus wil hem absoluut niet besmetten.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196861418
Venco, ik had hem ook de deur niet gewezen hoor tenzij je weet dat hij de regels aan zijn laars lapt want dan heb je een gezondheidsissue wellicht.

Ik wil niemand een vrijbrief geven, maar de bezoeken en de aantal zijn dringende adviezen zoals voorheen de mondkapjes waren. De politie kan dus niet zo heel veel doen als er 1 persoon teveel is, buiten het feit dat ze dat door het raam helemaal niet kunnen waarnemen omdat niet op jullie voorhoofd staat wie tot welk huishouden behoort.
En nee ik laat dus niet teveel mensen binnen, sterker nog er is al heel lang geen bezoek binnen geweest in ons huis.

Een goede vriendin van mij heeft een vriendin die richting complotdenker gaat, zo heel langzaam gaat ze steeds een stapje verder. Ze draagt geen mondkapjes, knuffelt, gaat op bezoek, heeft feestjes etc. Die stond een paar dagen geleden op de stoep bij die vriendin van mij en ze werd boos dat ze niet binnen mocht komen. Die vriendin houdt zich sinds maart al zo enorm strikt aan de regels, ziet alleen haar vader, een vriendin en mij. Ze houdt afstand, gooit minstens 1 raam open als er iemand langskomt etc. Ik geloof dat ze nu even op non speaking terms zijn.
Ze stelde nog voor om samen buiten te wandelen, maar nee ze was gewoon veel te bang en bla bla bla. Bij de deur open doen, wilde ze ook meteen knuffelen en was geïrriteerd dat die vriendin van mij een stap terug deed.
Echt, als dit nog langer duurt (en dat gaat het) gaan er meer van dit soort situaties voorkomen. Zo triest en jammer dat mensen zo recht tegenover elkaar komen te staan.
  maandag 21 december 2020 @ 14:35:28 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196861669
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:22 schreef exode het volgende:
Een goede vriendin van mij heeft een vriendin die richting complotdenker gaat, zo heel langzaam gaat ze steeds een stapje verder. Ze draagt geen mondkapjes, knuffelt, gaat op bezoek, heeft feestjes etc. Die stond een paar dagen geleden op de stoep bij die vriendin van mij en ze werd boos dat ze niet binnen mocht komen. Die vriendin houdt zich sinds maart al zo enorm strikt aan de regels, ziet alleen haar vader, een vriendin en mij. Ze houdt afstand, gooit minstens 1 raam open als er iemand langskomt etc. Ik geloof dat ze nu even op non speaking terms zijn.
Ze stelde nog voor om samen buiten te wandelen, maar nee ze was gewoon veel te bang en bla bla bla. Bij de deur open doen, wilde ze ook meteen knuffelen en was geïrriteerd dat die vriendin van mij een stap terug deed.
Echt, als dit nog langer duurt (en dat gaat het) gaan er meer van dit soort situaties voorkomen. Zo triest en jammer dat mensen zo recht tegenover elkaar komen te staan.
Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n vriendin, zulke meningsverschillen kunnen de vriendschap aardig onder druk zetten. Lastig hoor. Maar ik vind het ook wel gewoon erg onaardig en respectloos dat ze mijn schoonmoeders voorzichtigheid steeds belachelijk maakt en keer op keer opnieuw probeert om over haar grenzen te gaan.
in de haak.
pi_196861732
Ja....die vriendin is sowieso nogal overheersend zeg maar en dat is eigenlijk wel typisch. Je gaat gewoon over iemands grenzen heen, dan doet het er niet toe wat je van die grenzen vindt. Ik vind het wel heel knap dat ze voet bij stuk heeft gehouden.
pi_196861763
Ja precies. Ieder zijn standpunt, prima. Maar ga niet elkaars grenzen over. Als jij niet in de maatregelen gelooft, zoek dan gewoon alleen vrienden op die daar ook zo over denken en hou met anderen gewoon even online contact. Niet zo moeilijk toch?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196861765
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:39 schreef exode het volgende:
Je gaat gewoon over iemands grenzen heen, dan doet het er niet toe wat je van die grenzen vindt.
Dit is de crux inderdaad. Ik knuffel in gewone tijden ook niet met vrienden die daar niet van houden.
  maandag 21 december 2020 @ 15:18:30 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196862489
Toch knap hoe die mensen het om weten te draaien, en doen alsof je hen beledigt als je bijv. dan toch niet wil knuffelen of toch die anderhalve meter afstand wil bewaren. Mijn schoonmoeder gaat nog wel eens bij die vriendin op bezoek maar verschuift haar stoel dan wel wat zodat er voldoende afstand is. En dan reageren ze echt super beledigd en boos. Dat is toch bizar? Ik zou er denk ik echt niet tegen kunnen.
in de haak.
pi_196862650
Ik denk dat ik zulke mensen even niet zou willen zien, als er zo geen respect is voor het feit dat ik mij wel aan de regels wil houden.

Mijn schoonmoeder knuffelt wel gewoon met schoonzus en haar kinderen. Moeten ze zelf weten, maar ik wil dat niet.
Daar was vooral schoonmoeder ook wat verbolgen over. Maar die maakt soms sowieso wel bijzondere keuzes naar mijn idee.
Nu ben ik sowieso niet zo'n enorme knuffelaar en ik vind het wel prettig dat het nu niet standaard is.
Er zijn eigenlijk maar een handjevol mensen die ik zou willen knuffelen, maar ik deed het altijd omdat "het zo hoort". Maar misschien ga ik na corona maar eens wat selectiever zijn in wie er een knuffel of 3 zoenen krijgt als begroeting.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196863099
Heel goed Nijna, niemand mag van je verwachten dat jij over je grenzen gaat, grenzen zijn persoonlijk en die moet je gewoon van elkaar respecteren.

Ik ben zelf een enorme knuffelaar maar voel wel aan wie dat niet of minder waardeert en zou dat nooit negeren. Ik zou me daar vreselijk over voelen. Zo proberen we B en Juul ook op te voeden. Een kus of knuffel hoeft niet, als ze nee zeggen, is het nee. Of het nou oma is, wij het zijn of wie dan ook.

Ik vind het nu wel echt enorm lastig om mijn moeder niet te knuffelen. Die heeft al zolang geen lichamelijk contact behalve met de artsen en met mijn zus of mij bij pleisters verwisselen etc. Dat doet gewoon echt pijn om haar niet vast te pakken, pfff.
pi_196864084
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:49 schreef exode het volgende:
Heel goed Nijna, niemand mag van je verwachten dat jij over je grenzen gaat, grenzen zijn persoonlijk en die moet je gewoon van elkaar respecteren.

Ik ben zelf een enorme knuffelaar maar voel wel aan wie dat niet of minder waardeert en zou dat nooit negeren. Ik zou me daar vreselijk over voelen. Zo proberen we B en Juul ook op te voeden. Een kus of knuffel hoeft niet, als ze nee zeggen, is het nee. Of het nou oma is, wij het zijn of wie dan ook.

Ik vind het nu wel echt enorm lastig om mijn moeder niet te knuffelen. Die heeft al zolang geen lichamelijk contact behalve met de artsen en met mijn zus of mij bij pleisters verwisselen etc. Dat doet gewoon echt pijn om haar niet vast te pakken, pfff.
Dat leer ik mijn kinderen ook, dat het ok is om nee te zeggen, het is jammer dat er dan toch mensen over die grenzen heen gaan, ik kan daar ook best fel op zijn (als het om hen gaat, voor mezelf wat minder ;) ).

Lijkt me wel heel lastig als je wel een knuffelaar bent, om het nu niet te doen. Zeker als je weet dat iemand het goed zou kunnen gebruiken :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 21 december 2020 @ 17:09:40 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196864571
Niks zo irritant ook als mensen die dan dingen doen als 'prul, wil jij wat lekkers? Nou, dan geef eens een knuffel '. Echt niet, zo werkt dat niet en daar hoeft mijn kind echt niet aan mee te doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196865148
Ik ken eigenlijk niemand die dat van de kinderen verwacht. Bij opa’s/oma’s/tantes/ooms moeten ze wel doei zeggen en meestal geven ze dan een knuffel, maar het hoeft niet.

Ik stuurde van de week nog naar mijn vriendengroep dat we komend jaar als het eindelijk weer mag een keer echt goed uit eten gaan en dat ik ze dan allemaal een dikke knuffel ga geven O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 21 december 2020 @ 18:00:50 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196865359
De directe familie hier doet dat ook niet, maar mijn man heeft wat tantes enzo die automatisch om een zoen of knuffel vragen en daar - onbedoeld overigens - een beloning aan koppelen. Of die standaard vragen om een kus als we weggaan of prul bijvoorbeeld een cadeautje heeft gekregen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196866410
Ik heb al maanden mn ouders en vrienden en familie niet geknuffeld.

Ik vind het echt wel tijd om weer te kunnen knuffelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196866445
Oh nee wacht, ik heb mn ouders laatst wel ff een kus gegeven, tegen alle regels in, omdat we een vroeg kerstkadootje kregen.

Maar we hadden dan ook zeker weten geen infectie, want hele gezin is afgelopen week getest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196866823
Lijkt me inderdaad erg lastig als bepaalde relaties zo op scherp komen te staan door andere overtuigingen :{

Een collega van mij heeft het pas zelfs nog z'n relatie gekost :N nu is hij ook wel vrij extreem (hij riep in februari al dat-ie er niks van geloofde en dat het een manier was voor de farmaceutische industrie om geld te verdienen :X ).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196867074
Het punt is ook dat door social media een elk wordt gesterkt in zijn of haar ideeen. Dat zijn nu eenmaal de algoritmes van deze platforms.

Dus als jij enorm gelooft dat het allemaal onzin is en daar heb je eens op gegoogled of whatever, dan krijg je bij facebook enkel nog die posts te zien die in je straatje passen.

Zeker in deze tijden is social media echt een gif van onze samenleving.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196867216
Ik laat algoritmes ontploffen want ik kijk ook filmpjes van dubieuze virologen etc. Ik klik ook op linkjes van mensen in mijn timeline die Gates van alles de schuld geven. Maar ik krijg vooral veel mainstream media te zien van Facebook.

[ Bericht 74% gewijzigd door exode op 21-12-2020 19:34:12 (Verkeerde topic) ]
pi_196867522
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
pi_196867649
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef aapieannie het volgende:
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
Pfff wat heftig. Sterkte!
pi_196867794
Daar ben ik het helemaal mee eens @Ticootje. De viruswaanzin aanhangers worden nóg extremer door het gebruik van social media en alle bagger die ze daarop tegenkomen. -O-

Mijn vader ziet een van zijn beste vriendinnen helemaal niet meer. De reden, hij installeerde de coronamelder app op zijn telefoon en zij noemde hem daardoor een NSB'er. :') Dat was voor mijn vader de druppel die de emmer deed overlopen en hij verbrak het contact (terecht). Ze gelooft er heilig in dat zij nu getraceerd wordt omdat zij als contact in zijn telefoon staat. 8)7
pi_196868073
Oh wauw, Nikki... :X

Eens dat social media e.e.a. flink verergert hoor, maar zou het dan ook niet zijn dat een hoop mensen er toch al 'vatbaarder' voor waren, en dat het eigenlijk vooral een proces versnelt wat anders ook wel plaats zou vinden?

Ik bedoel, ik volg over het algemeen vooral de 'mainstream media' (vind ik zo'n jeukwoord hè? :r ), maar ik ga alsnog niet blind af op alles wat ik daarvan lees. Ik blijf nog steeds wel kritisch, wat algoritmes me ook voorschotelen zeg maar.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 21 december 2020 @ 20:01:24 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196868093
Dat soort lui zitten wel altijd op facebook, whatsapp, instagram en wat allemaal nog meer met elkaar verbonden is en je volgt.

Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 december 2020 @ 20:03:48 #79
269689 crew  Viv
pi_196868166
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:26 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is ook dat door social media een elk wordt gesterkt in zijn of haar ideeen. Dat zijn nu eenmaal de algoritmes van deze platforms.

Dus als jij enorm gelooft dat het allemaal onzin is en daar heb je eens op gegoogled of whatever, dan krijg je bij facebook enkel nog die posts te zien die in je straatje passen.

Zeker in deze tijden is social media echt een gif van onze samenleving.
Dit. En daarom is een platform zoals FOK! zo goed om te hebben! Hier kom je tenminste nog andersdenkenden tegen. :Y)
pi_196868175
Wat ik wel grappig vind is dat ze allemaal dezelfde mensen quoten en dezelfde filmpjes posten en dan hard roepen dat de rest schapen zijn. Dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is en vervolgens iets posten van of die vage Engel of van die kerels die ook geloofden in Pizza gate.
pi_196868402
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef aapieannie het volgende:
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
Pfff heftig. Sterkte!

quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 19:51 schreef _NIKKI_ het volgende:

Mijn vader ziet een van zijn beste vriendinnen helemaal niet meer. De reden, hij installeerde de coronamelder app op zijn telefoon en zij noemde hem daardoor een NSB'er. :') Dat was voor mijn vader de druppel die de emmer deed overlopen en hij verbrak het contact (terecht). Ze gelooft er heilig in dat zij nu getraceerd wordt omdat zij als contact in zijn telefoon staat. 8)7
Ik had ook iemand op facebook die iedereen die die app installeerde verzocht om haar uit de contacten te halen. Nou prima joh als je denkt dat het zo werkt, doei dan. Maar dat was meer een kennis dan een vriendin.
Toen ik zei dat ze dan beter van facebook kon gaan, hielp ook niet denk ik :')

We lijken hier wel redelijk eensgezind...? Of zijn er mensen die angstvallig hun mond houden? Just wondering...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196868683
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Pfff heftig. Sterkte!
[..]

Ik had ook iemand op facebook die iedereen die die app installeerde verzocht om haar uit de contacten te halen. Nou prima joh als je denkt dat het zo werkt, doei dan. Maar dat was meer een kennis dan een vriendin.
Toen ik zei dat ze dan beter van facebook kon gaan, hielp ook niet denk ik :')

We lijken hier wel redelijk eensgezind...? Of zijn er mensen die angstvallig hun mond houden? Just wondering...
Andersdenkenden worden hier doorverwezen naar BNW ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 december 2020 @ 20:23:34 #83
269689 crew  Viv
pi_196868731
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat ze allemaal dezelfde mensen quoten en dezelfde filmpjes posten en dan hard roepen dat de rest schapen zijn. Dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is en vervolgens iets posten van of die vage Engel of van die kerels die ook geloofden in Pizza gate.
Dit dus:
  maandag 21 december 2020 @ 20:33:12 #84
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196869032
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Pfff heftig. Sterkte!
[..]

Ik had ook iemand op facebook die iedereen die die app installeerde verzocht om haar uit de contacten te halen. Nou prima joh als je denkt dat het zo werkt, doei dan. Maar dat was meer een kennis dan een vriendin.
Toen ik zei dat ze dan beter van facebook kon gaan, hielp ook niet denk ik :')

We lijken hier wel redelijk eensgezind...? Of zijn er mensen die angstvallig hun mond houden? Just wondering...
Ik ben geen viruswappie, maar wel kritisch op het beleid van de overheid. Ik vind het onacceptabel dat de samenleving zodanig op slot moet vanwege een virus; en dat er vaak niet doortastend en te traag is gereageerd. In de eerste golf was ik heel erg braaf; nu hou me wel aan de regels, maar niet zo streng als sommigen hier dat doen, of anderen in mijn omgeving. Mijn dochter knuffelt haar oma wel (dat vindt oma zelf ook goed natuurlijk) en ze heeft bijna elke dag een speelafspraakje. We spreken zelf ook wel af met vrienden (uiteraard wel max 2 per dag, en heus niet elke dag). En ik ben de dag voor de lockdown ook extra spullen gaan inslaan (speelgoed voor N en chocola voor mezelf... beetje troost nodig ofzo...) Sommigen vinden dat vast onverantwoord, maar er zijn allerlei gradaties van strengheid, denk ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196869186
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:26 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is ook dat door social media een elk wordt gesterkt in zijn of haar ideeen. Dat zijn nu eenmaal de algoritmes van deze platforms.

Dus als jij enorm gelooft dat het allemaal onzin is en daar heb je eens op gegoogled of whatever, dan krijg je bij facebook enkel nog die posts te zien die in je straatje passen.

Zeker in deze tijden is social media echt een gif van onze samenleving.
Dat is zeker. Ik heb die documentaire op Netflix gezien, The Social Dilemma. Er interessant hoe dat werkt met Facebook etc.
Daarom volg ik vrijwel niemand meer op Facebook. Ik ben nog wel bevriend maar de meeste postten zoveel onzin (ook buiten Corona om) dat ik er geen zin meer in heb.
Post leuke of persoonlijke dingen ipv klagen, doorsturen, kopiëren etc. Ik lees het gewoon niet meer.
En daarom ook uit de familie-app gestapt. Ik trok die negativiteit en waanzin niet. :{w :X
Lucht wel op trouwens. :)
pi_196869246
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Wat ik wel grappig vind is dat ze allemaal dezelfde mensen quoten en dezelfde filmpjes posten en dan hard roepen dat de rest schapen zijn. Dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is en vervolgens iets posten van of die vage Engel of van die kerels die ook geloofden in Pizza gate.
Dat is inderdaad wel grappig. :D

Ohja...wat was Pizzagate ook alweer?
pi_196869333
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 19:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens @:Ticootje. De viruswaanzin aanhangers worden nóg extremer door het gebruik van social media en alle bagger die ze daarop tegenkomen. -O-

Mijn vader ziet een van zijn beste vriendinnen helemaal niet meer. De reden, hij installeerde de coronamelder app op zijn telefoon en zij noemde hem daardoor een NSB'er. :') Dat was voor mijn vader de druppel die de emmer deed overlopen en hij verbrak het contact (terecht). Ze gelooft er heilig in dat zij nu getraceerd wordt omdat zij als contact in zijn telefoon staat. 8)7
Zonde voor je vader, dat daardoor een vriendschap verbroken is. :N
Daarom werd ik geïrriteerd toen mijn broertje zei dat mijn zoon geïndoctrineerd is en mijn zus deze lockdown vergeleek met de bezetting en de avondklok in 1943.
Zielig vind ik het.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 december 2020 @ 20:53:08 #88
269689 crew  Viv
pi_196869661
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 20:39 schreef vencodark het volgende:
Ohja...wat was Pizzagate ook alweer?
Een complottheorie waarbij Hillary Clinton in verband werd gebracht met een pizzaria van waaruit mensenhandel zou plaatsvinden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pizzagate
pi_196869689
Nou ja, ik denk dat ik wel een beetje uit de boot val hier, ik zit nu op gran canaria.
Het dringende advies niet te reizen gaf geen reden tot annuleren voor de maatschappijen. En 3k wegpleuren ging me toch wat ver.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 december 2020 @ 20:57:03 #90
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196869794
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef aapieannie het volgende:
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
:* Sterkte, ik vond het intens.

Hier kwam op het werk gisteravond het verlossende woord: na vier lange weken (met 27 besmette clienten waarvan 5 sterfgevallen en 13 besmette collega's) in cohortisolatie is de isolatie sinds vandaag opgeheven. Ik kon er niet van slapen, had helemaal een schoolreisje-gevoel. :') Zo lekker om gewoon te mogen plassen wanneer je zelf wil. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 december 2020 @ 20:57:57 #91
269689 crew  Viv
pi_196869824
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:53 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik wel een beetje uit de boot val hier, ik zit nu op gran canaria.
Het dringende advies niet te reizen gaf geen reden tot annuleren voor de maatschappijen. En 3k wegpleuren ging me toch wat ver.
En dat is dus juist tof aan FOK! O+ De ene keer val jij uit de boot, de andere keer ik. Hoe is het daar?
  maandag 21 december 2020 @ 20:58:51 #92
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196869868
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:00 schreef twist02 het volgende:
Oh wauw, Nikki... :X

Eens dat social media e.e.a. flink verergert hoor, maar zou het dan ook niet zijn dat een hoop mensen er toch al 'vatbaarder' voor waren, en dat het eigenlijk vooral een proces versnelt wat anders ook wel plaats zou vinden?

Ik bedoel, ik volg over het algemeen vooral de 'mainstream media' (vind ik zo'n jeukwoord hè? :r ), maar ik ga alsnog niet blind af op alles wat ik daarvan lees. Ik blijf nog steeds wel kritisch, wat algoritmes me ook voorschotelen zeg maar.
Ik denk dat men geen idee heeft van wat algoritmes met je hoofd kunnen messen voordat je zelfs maar merkt dat er iets gaande is.
  maandag 21 december 2020 @ 21:02:29 #93
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196869987
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 20:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is zeker. Ik heb die documentaire op Netflix gezien, The Social Dilemma. Er interessant hoe dat werkt met Facebook etc.
Daarom volg ik vrijwel niemand meer op Facebook. Ik ben nog wel bevriend maar de meeste postten zoveel onzin (ook buiten Corona om) dat ik er geen zin meer in heb.
Post leuke of persoonlijke dingen ipv klagen, doorsturen, kopiëren etc. Ik lees het gewoon niet meer.
En daarom ook uit de familie-app gestapt. Ik trok die negativiteit en waanzin niet. :{w :X
Lucht wel op trouwens. :)
Ha, ja! O+ Ik heb al een jaar ofzo geen smartphone meer (maar een kickass Nokia 8810) dus de meeste shit gaat volledig langs me heen. En ik heb me mentaal nog nooit zo fijn gevoeld als het afgelopen jaar (ondanks alle 2020-waanzin). Wat een rust en ruimte geeft het zeg, zowel mentaal als cognitief. Aanrader!
pi_196870321
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:02 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ha, ja! O+ Ik heb al een jaar ofzo geen smartphone meer (maar een kickass Nokia 8810) dus de meeste shit gaat volledig langs me heen. En ik heb me mentaal nog nooit zo fijn gevoeld als het afgelopen jaar (ondanks alle 2020-waanzin). Wat een rust en ruimte geeft het zeg, zowel mentaal als cognitief. Aanrader!
Ja, de afgelopen jaren volgde ik steeds minder mensen en blokkeerde ik steeds vaker reclames voorgoed.
Zit ook bij vrijwel geen enkele groep meer.
Nam eerst even wat tijd in maar schoont lekker op. Zelf post ik zelden iets.

Op Instagram volg ik alleen comics of bepaalde beroemde mensen. Geen familie of vrienden die ook al op Facebook staan. Alleen een enkeling die dus geen Facebook heeft en naar Instagram is overgestapt.
Ik snuffel daar graag rond maar val me niet lastig met je geklaag en complottheorieën. :)
pi_196870649
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:57 schreef Viv het volgende:

[..]

En dat is dus juist tof aan FOK! O+ De ene keer val jij uit de boot, de andere keer ik. Hoe is het daar?
Heel rustig.

Hier is de economie gebaseerd op toerisme en dat is er dus niet. Winkeltjes vallen om, horeca zaken blijven dicht...

Ik voel me wel veiliger dan in Nederland. Je komt hier niet zonder negatieve test, en onder de lokale bevolking zijn de besmettingen zo rond de 350 per dag over alle eilanden.

Ook als het luchtruim dicht gaat, hebben we gerekend of we hier eventueel 2 / 3 maanden konden blijven. Dat redden we desnoods wel, dus alles is ook mee mochten we vanaf hier moeten werken of school volgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196871681
Slim Ticootje! En ergens lijkt me dat heerlijk. Ik heb ook wel even gekscherend geroepen dat we nu ook wel snel naar Curaçao konden vliegen en dan tot 19 jan lekker daar genieten van de zon en zee en zwembad, maakt het thuiswerken en -scholen een stuk aangenamer. Maar het tijdsverschil is een beetje lastig en mijn lief wil absoluut niet een vliegtuig in nu. Dus zitten wij deze lockdown wel weer thuis uit :P. Saai hoor. Kunnen we eens buiten de schoolvakantie weg, wil hij niet (puntje bij paaltje weet ik ook niet of ik zou durven ;) ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196871906
Goede voorbereiding Tico! Al hoop ik voor jullie dat jullie gewoon op de geplande dag terug kunnen vliegen.
pi_196872034
Dit hadden we al een maand of 6 geleden geboekt, toen iedereen nog op zomervakantie kon.

Niet dat het wat uitmaakt, maar het is niet alsof we op het laatste moment iets hebben geboekt tegen alle adviezen in. Tot een week voor vertrek was het ook code geel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196872037
Lekker ticootje. Ik geniet ervan.

Ik volg heel weinig nieuws. Ik zie vooral nieuws van de mainstream media die op Facebook voorbij komt.
En ik kijk sinds kort even tot hier.

Hier zie ik vooral mijn ouders, zus en zwager. Dochter speelt veel buiten. Bijna elke dag met hetzelfde meisje. En die komt dan of hier. Of zij speelt daar.

Aapie. Sterkte x
pi_196872059
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:09 schreef Phaidra het volgende:
Slim Ticootje! En ergens lijkt me dat heerlijk. Ik heb ook wel even gekscherend geroepen dat we nu ook wel snel naar Curaçao konden vliegen en dan tot 19 jan lekker daar genieten van de zon en zee en zwembad, maakt het thuiswerken en -scholen een stuk aangenamer. Maar het tijdsverschil is een beetje lastig en mijn lief wil absoluut niet een vliegtuig in nu. Dus zitten wij deze lockdown wel weer thuis uit :P. Saai hoor. Kunnen we eens buiten de schoolvakantie weg, wil hij niet (puntje bij paaltje weet ik ook niet of ik zou durven ;) ).
Snap ik. De vlucht zat gewoon vol. Nu weet je wel dat iedereen een negatieve test heeft, maar toch. Gelukkig nemen wij gewoon een hele rij in beslag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196872107
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:22 schreef Omentielvo het volgende:
Lekker ticootje. Ik geniet ervan.

Ik volg heel weinig nieuws. Ik zie vooral nieuws van de mainstream media die op Facebook voorbij komt.
En ik kijk sinds kort even tot hier.

Hier zie ik vooral mijn ouders, zus en zwager. Dochter speelt veel buiten. Bijna elke dag met hetzelfde meisje. En die komt dan of hier. Of zij speelt daar.

Aapie. Sterkte x
Maar ook het nieuws wat je daar voorbij ziet komen is aangepast op jouw voorkeuren.

The social dilema op netflix - > aanrader.

Ik heb alle social media apps van mn telefoon gegooid en ik browse alleen nog maar in private mode. (Met een enorme content blocker, fok heb ik daarop uitgezonderd)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196872966
Ik heb weinig andersdenkenden op facebook, die heb ik er rondom de zwarte pieten discussie al uitgegooid. Ik zie vooral grappige dierenfilmpjes en treinen op facebook dus ik heb zo het vermoeden dat mijn mailadres ook aan de kindertablets is gekoppeld. Tot zo ver de algoritmechaos. Maar ik ben verder ook vrij goed in negeren.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 december 2020 @ 23:11:33 #103
269689 crew  Viv
pi_196873172
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:22 schreef Ticootje het volgende:
Dit hadden we al een maand of 6 geleden geboekt, toen iedereen nog op zomervakantie kon.

Niet dat het wat uitmaakt, maar het is niet alsof we op het laatste moment iets hebben geboekt tegen alle adviezen in. Tot een week voor vertrek was het ook code geel.
Wij plannen al ruim een jaar voor een reis vanaf begin maart 2021, met de auto door de sneeuw naar de Noordkaap. O+ Nu kan het nog qua leerplicht (we willen niet z.s.m. heen en weer, maar onderweg in vakantiehuisjes verblijven en rustig aan doen, circa 4 weken in totaal).

We hebben ons sinds het begin aan alle maatregelen gehouden, vaak zelfs strikter dan het officiële beleid. Rutte heeft nu opgeroepen om tot half maart geen reis te boeken. En toch hebben we deze reis nog niet afgeschreven, we twijfelen nog. We zouden daar minder mensen tegenkomen dan hier (mijn man werkt hier in het ziekenhuis). En het is nu of pas over 14 jaar. Zoals ik al zei, de volgende keer val ik wellicht uit de boot. ;)
pi_196873389
Waarom anders over 14 jaar pas? :)
Ivm leerplicht kind?
pi_196874396
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:57 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

:* Sterkte, ik vond het intens.

Hier kwam op het werk gisteravond het verlossende woord: na vier lange weken (met 27 besmette clienten waarvan 5 sterfgevallen en 13 besmette collega's) in cohortisolatie is de isolatie sinds vandaag opgeheven. Ik kon er niet van slapen, had helemaal een schoolreisje-gevoel. :') Zo lekker om gewoon te mogen plassen wanneer je zelf wil. O+
Wat fijn dat de isolatie is opgeheven! De mensen hier slapen nu gelukkig allemaal rustig. Dus ik ben nu bezig met poetsen van van alles en nog wat. Ook dingen uitsplitsen enzo, nouja je kent het wel ;)
Maar 4 weken! Dat is wel lang, maarja als er elke keer weer een nieuwe besmetting bij komt blijf je aan de gang natuurlijk..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 22 december 2020 @ 01:44:33 #106
269689 crew  Viv
pi_196874473
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 23:20 schreef vencodark het volgende:
Waarom anders over 14 jaar pas? :)
Ivm leerplicht kind?
Yep. :) Je hebt in de winter nooit 4 weken vrij van school. In de kerstvakantie zou het nog wel kunnen als we haast maken, maar in Lapland heb je dan veel kortere dagen dan in maart. Dan zouden we dus én minder dagen hebben, én minder kunnen doen op die dagen. Zie ook ons topic in TRV: TRV / Lapland / Scandinavië road-trip in de winter
pi_196875324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Yep. :) Je hebt in de winter nooit 4 weken vrij van school. In de kerstvakantie zou het nog wel kunnen als we haast maken, maar in Lapland heb je dan veel kortere dagen dan in maart. Dan zouden we dus én minder dagen hebben, én minder kunnen doen op die dagen. Zie ook ons topic in TRV: TRV / Lapland / Scandinavië road-trip in de winter
In Lapland heb je dan geen dagen ;)
Hier in Oslo heb je maar van 9.30 tot 15 :'( Goddank is vandaag al langer dan gisteren O+

Klinkt fijn @Ticootje! Er zijn natuurlijk veel gradaties is het aan regels houden of niet. Wat mij al maanden provoceert is dat alle soorten reizen over een kam worden geschoren, maar «nodige» werkreizen wel mogen. Recht op een familieleven begint voor veel mensen inmiddels ook echt wel nodig te worden.

Er zijn zat mogelijkheden om veilig te reizen, iig als de besmettingen niet volledig uit de hand lopen. Maar die nuances kan je volgens mij niet aan mensen geven die steeds de randjes opzoeken, en dan moet je dus zo rigide zijn als Rutte. Arme vent. Blij dat ik niet in zijn schoenen sta zeg.
pi_196875535
Ik vind het ook allemaal maar moeilijk met die regels.
Wij zien wel af en toe nog vrienden, niet heel vaak en meestal dezelfde. Met oudjaar komen zij ook naar ons, en toen was er even twijfel of een ander stel (die normaal altijd ook met oudjaar erbij zijn) ook zou komen. Ik wil dan nee zeggen, maar aan de andere kant ben ik het zo beu en wil ik weer terug naar normaal.
Gelukkig hadden zij al iets anders, dus dilemma heeft zichzelf opgelost.

Qua reizen vind ik het vooral heel moeilijk dat ik mijn schoonbroers uit België nu al maanden niet gezien heb. Eentje is in september of oktober nog een keer ‘stiekem’ langs geweest bij mijn schoonouders. En dat voelde alsof we illegaal bezig waren :'( ik moet daar echt niet te lang bij stil staan, want dan word ik echt zo verdrietig.
En dan werd er tot 2 weken terug gewoon constant door Belgen gewinkeld in ons dorp...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196875545
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Wij plannen al ruim een jaar voor een reis vanaf begin maart 2021, met de auto door de sneeuw naar de Noordkaap. O+ Nu kan het nog qua leerplicht (we willen niet z.s.m. heen en weer, maar onderweg in vakantiehuisjes verblijven en rustig aan doen, circa 4 weken in totaal).

We hebben ons sinds het begin aan alle maatregelen gehouden, vaak zelfs strikter dan het officiële beleid. Rutte heeft nu opgeroepen om tot half maart geen reis te boeken. En toch hebben we deze reis nog niet afgeschreven, we twijfelen nog. We zouden daar minder mensen tegenkomen dan hier (mijn man werkt hier in het ziekenhuis). En het is nu of pas over 14 jaar. Zoals ik al zei, de volgende keer val ik wellicht uit de boot. ;)
Wij zijn in lapland geweest. Mits je wordt toegelaten als nederlander, nu de wereld nog meer op slot lijkt te gaan, zou ik ervoor kiezen om te gaan. Lapland is zo enorm ruim en zo weinig mensen die je tegenkomt. Je kan beter daar zitten dan in de zwarte gebieden van nederland zeg maar.

Misschien zijn we wel gevaccineerd tegen die tijd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196875702
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:33 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik ben geen viruswappie, maar wel kritisch op het beleid van de overheid. Ik vind het onacceptabel dat de samenleving zodanig op slot moet vanwege een virus; en dat er vaak niet doortastend en te traag is gereageerd. In de eerste golf was ik heel erg braaf; nu hou me wel aan de regels, maar niet zo streng als sommigen hier dat doen, of anderen in mijn omgeving. Mijn dochter knuffelt haar oma wel (dat vindt oma zelf ook goed natuurlijk) en ze heeft bijna elke dag een speelafspraakje. We spreken zelf ook wel af met vrienden (uiteraard wel max 2 per dag, en heus niet elke dag). En ik ben de dag voor de lockdown ook extra spullen gaan inslaan (speelgoed voor N en chocola voor mezelf... beetje troost nodig ofzo...) Sommigen vinden dat vast onverantwoord, maar er zijn allerlei gradaties van strengheid, denk ik.
Onverantwoord vind ik wel een heel groot woord. Want wat je schrijft is je in feite aan de afspraken houden en daar zitten inderdaad gradaties van strengheid in. En oma knuffelen, zolang dat met instemming van beide kanten is, ik ga niet bepalen wat voor jullie goed is.
Mijn ouders komen hier af en toe, daar hebben we gelukkig de ruimte voor.
Spelen doet de jongste af en toe, ik heb het liefst dat ze buiten speelt, soms binnen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:53 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik wel een beetje uit de boot val hier, ik zit nu op gran canaria.
Het dringende advies niet te reizen gaf geen reden tot annuleren voor de maatschappijen. En 3k wegpleuren ging me toch wat ver.
Dat is wel veel om weg te gooien, ik was niet gegaan, had denk ik uberhaupt niks geboekt. Maar ik ben geen fan van op vakantie gaan, dus niet heel representatief ;).
Fijne vakantie, want als je daar toch zit kan je er maar het beste van maken!
Zo te lezen goed voorbereid!

The social dilemma heb ik deels bekeken, wel interessant!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196875989
Er zit natuurlijk een heel gebied tussen wappies en de mensen die ervan overtuigd zijn dat we allemaal doodgaan aan Corona. De wappies zijn voor mij de mensen die met pannen stonden te meppen bij de toespraak van Rutte.

Ikzelf ben ook kritisch op sommige onderdelen van het beleid en snap ook lang niet alle logica van de regels. Net zoals het vaccin, ik denk dat ik die gewoon ga halen, maar wil er wel wat meer van weten. Maar dat is hoe ik überhaupt in elkaar zit.

De anti overheid wappies, die alles wat de overheid roept sowieso als leugen bestempelen worden nu natuurlijk nu ook extra gevoed door de schandelijke toeslagen affaire 'Zie je wel ze deugen niet!'.

Ik snap jou hoor Ticootje, ik zou denk ik ook gegaan zijn.
pi_196876034
@aapieannie succes pittige tijden op je werk
@Ticootje geniet van je vakantie. Is het een beetje mooi weer?
@Nanukerst fijn dat jullie niet meer in isolatie zitten

Ean heeft haar laatste kies gewisseld. Einde van een tijdperk
pi_196876295
Als je dit jaar niet kan, zou ik toch proberen om in 2022 te gaan hoor :)
Ik neem aan dat je dan een kleuter van 5 hebt en ala je het mooi verpakt: leven in de natuur, educatieve wandeltochten, alles was voor een jaar eerder geregeld, onderweg wil je nog aan kleuterdoelen werken, een ander moment is onmogelijk en een eenmalige onvergetelijke ervaring. Ik denk dat je een kans maakt, zeker omdat niet op strandvakantie gaat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 22 december 2020 @ 09:17:18 #114
269689 crew  Viv
pi_196876447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 07:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij zijn in lapland geweest. Mits je wordt toegelaten als nederlander, nu de wereld nog meer op slot lijkt te gaan, zou ik ervoor kiezen om te gaan. Lapland is zo enorm ruim en zo weinig mensen die je tegenkomt. Je kan beter daar zitten dan in de zwarte gebieden van nederland zeg maar.
Wij zijn er al twee keer een ruime week geweest (toen gevlogen, nu willen we dus autorijden), vandaar dat we het inderdaad wel te verantwoorden vinden. Het is wel een hele puzzel met de coronaregels tussen die landen (we zouden Noorwegen, Zweden en Finland meepakken) onderling. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:06 schreef Loj het volgende:
Als je dit jaar niet kan, zou ik toch proberen om in 2022 te gaan hoor :)
Ik neem aan dat je dan een kleuter van 5 hebt en ala je het mooi verpakt: leven in de natuur, educatieve wandeltochten, alles was voor een jaar eerder geregeld, onderweg wil je nog aan kleuterdoelen werken, een ander moment is onmogelijk en een eenmalige onvergetelijke ervaring. Ik denk dat je een kans maakt, zeker omdat niet op strandvakantie gaat.
Ja een andere mogelijkheid is inderdaad om het met een jaar uit te stellen in overleg. Ik weet dat er soms uitzonderingen worden gemaakt, weet alleen nog niet of ik dan bij school moet zijn of bij de leerplichtambtenaar. Misschien is iemand van jullie beter op de hoogte? :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Viv op 22-12-2020 09:23:49 ]
pi_196876651
Noorwegen is heel erg streng @Viv ;(
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:32:53 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196876655
De lpa gaat over extra vrij zodra ze leerplichtig zijn, maar mijn eerste stap zou overleg met de school zijn. De directeur kan vaak ook nog wel eea zonder de lpa erbij te betrekken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:18 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196876893
Als je vanuit werk niet anders kan mag de directeur 10 dagen per jaar geven zonder met de leerplichtambtenaar te overleggen.
Maar de ene directeur is heel makkelijk en de ander totaal niet.
Start is dus school.

Aan een vakantie vast goedkeuren, wat wij hadden voor Amerika, mag eigenlijk ook niet. Je moet helemaal niet op vakantie binnen de vastgestelde schoolvakanties kunnen conform de regels.
Maar tref je de juiste directeur dan zijn binnen die 10 dagen wel mogelijkheden.
Daar buiten ging ik voor bellen. Nou mevrouw de ambtenaar was niet zo vriendelijk :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196877005
@F_r hoe oud is Ean dan? Mijn oudste van 13 begint nu eindelijk zijn kiezen te verliezen. Heeft ook nog 2 hoektanden staan die eruit moeten. Trage wisselaars hier.


Ik heb alle soorten op facebook en in het echte leven. Virus wappies, virus-vrezers, pro-piet, anti-piet..

Hier gaat kerst ook buiten de lijntjes. We hebben en Sint en D's verjaardag en kerst in 1 bezoek gepropt bij mijn ouders met mijn zusje. Ik denk dan maar beter 1 keer met 5 man op bezoek dan 6+ bezoeken omdat iedereen maar met 1 gezin bij de anders mag zijn. En natuurlijk alleen als we verder gezond zijn.

Ik zit op facebook nu in een 'Foil-arms&hog' fuik :P . https://www.facebook.com/foilarmsandhog/
Edit: deze blijft ook maar terugkomen
https://www.facebook.com/officialtaskmaster/
:')

[ Bericht 13% gewijzigd door Deepfreeze op 22-12-2020 10:13:52 ]
pi_196877853
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:02 schreef Deepfreeze het volgende:
@:F_r hoe oud is Ean dan? Mijn oudste van 13 begint nu eindelijk zijn kiezen te verliezen. Heeft ook nog 2 hoektanden staan die eruit moeten. Trage wisselaars hier.


Ik heb alle soorten op facebook en in het echte leven. Virus wappies, virus-vrezers, pro-piet, anti-piet..

Hier gaat kerst ook buiten de lijntjes. We hebben en Sint en D's verjaardag en kerst in 1 bezoek gepropt bij mijn ouders met mijn zusje. Ik denk dan maar beter 1 keer met 5 man op bezoek dan 6+ bezoeken omdat iedereen maar met 1 gezin bij de anders mag zijn. En natuurlijk alleen als we verder gezond zijn.

Ik zit op facebook nu in een 'Foil-arms&hog' fuik :P . https://www.facebook.com/foilarmsandhog/
Edit: deze blijft ook maar terugkomen
https://www.facebook.com/officialtaskmaster/
:')

9 heeft ze van mij ik had in groep 6 al een beugel. Van mij had het later gemogen ze moet nu zolang maart had volwassen tanden doen.
pi_196878248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:06 schreef F_r het volgende:

[..]

9 heeft ze van mij ik had in groep 6 al een beugel. Van mij had het later gemogen ze moet nu zolang maart had volwassen tanden doen.
Oeh, die van mij begonnen met 8 jaar pas met de eerste losse tanden.. het andere uiterste ;)
pi_196878388
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oeh, die van mij begonnen met 8 jaar pas met de eerste losse tanden.. het andere uiterste ;)
Ik was zelf 4 toen het begon mijn moeder geloofde mijn niet.
pi_196878450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:33 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik was zelf 4 toen het begon mijn moeder geloofde mijn niet.
Ik weet dat op mijn 12e mijn laatste 2 melkkiezen zijn getrokken om een beugel te krijgen. (Stomme bekkenbeul). Die hadden nog een volle wortel, dus was ook nog lang niet gaan wiebelen.

Ik hoop ook dat ze mijn gebrek aan verstandskiezen erven :Y
  dinsdag 22 december 2020 @ 14:15:44 #123
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196881588
Ik heb het vermoeden dat mijn 6 jarige ook aan een beugel mag vroeg of later. Nu ontdekte de tandarts vermoedelijk OMFT bij haar, dus nu mogen we naar logopedie. We zijn er vroeg bij dus mogelijk kan een beugel nog worden afgewend.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196881671
Wat is OMFT?
pi_196881687
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik weet dat op mijn 12e mijn laatste 2 melkkiezen zijn getrokken om een beugel te krijgen. (Stomme bekkenbeul). Die hadden nog een volle wortel, dus was ook nog lang niet gaan wiebelen.

Ik hoop ook dat ze mijn gebrek aan verstandskiezen erven :Y
Bij mij werden er 4 grote mensen kiezen getrokken voor een beugel en later ook de verstandkiezen.
  dinsdag 22 december 2020 @ 14:25:30 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196881798
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mijn 6 jarige ook aan een beugel mag vroeg of later. Nu ontdekte de tandarts vermoedelijk OMFT bij haar, dus nu mogen we naar logopedie. We zijn er vroeg bij dus mogelijk kan een beugel nog worden afgewend.
Wat is omft?
Dochter was gisteren bij de logopediste geweest. Als ze slikt komt haar tong tegen haar voortanden aan. En zolang ze dat blijft doen, helpt de beugel dus niet. Het is een gewoonte die ze af moet leren.
  dinsdag 22 december 2020 @ 14:49:14 #127
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196882244
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat is omft?
Dochter was gisteren bij de logopediste geweest. Als ze slikt komt haar tong tegen haar voortanden aan. En zolang ze dat blijft doen, helpt de beugel dus niet. Het is een gewoonte die ze af moet leren.
Dat is dus OMFT, we gaan nu met oefeningen etc weer een juiste slikgewoonte aanleren.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196883504
Mijn laatste 2 melktanden zijn er 6 jaar geleden pas uitgevallen (en toen was ik 30) :D
Er zaten geen tanden achter, dus die tanden bleven lekker zitten totdat de wortels helemaal weg waren.
Ik hoop niet dat mijn kinderen dit erven, want ik heb nu een kapitaal in mijn mond.
  dinsdag 22 december 2020 @ 15:53:27 #129
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_196883570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:50 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn laatste 2 melktanden zijn er 6 jaar geleden pas uitgevallen (en toen was ik 30) :D
Er zaten geen tanden achter, dus die tanden bleven lekker zitten totdat de wortels helemaal weg waren.
Ik hoop niet dat mijn kinderen dit erven, want ik heb nu een kapitaal in mijn mond.
De kans dat het erfelijk is, is vrij groot. Komt bij mijn schoonfamilie ook veel voor, gelukkig hebben onze kinderen er geen last van.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_196884618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat is dus OMFT, we gaan nu met oefeningen etc weer een juiste slikgewoonte aanleren.
Hebben mijn meiden ook gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:50 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn laatste 2 melktanden zijn er 6 jaar geleden pas uitgevallen (en toen was ik 30) :D
Er zaten geen tanden achter, dus die tanden bleven lekker zitten totdat de wortels helemaal weg waren.
Ik hoop niet dat mijn kinderen dit erven, want ik heb nu een kapitaal in mijn mond.
Ik heb nog een melkkies, die zit zolang hij zit... (ben nu 42)
De oudste lijkt in elk geval alles wel te hebben, ortho heeft er speciaal naar gekeken omdat hij een aantal kiezen verdacht van dat er niks onder zat, maar gelukkig wel dus.
Jongste weet ik nog niet.
Oudste is al een jaar aan het beugelen, nog 2 jaar te gaan.
Jongste mag in maart ofzo naar de ortho als het goed is, wordt soort zelfde traject als de oudste waarschijnlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 17:52:33 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196886050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat is dus OMFT, we gaan nu met oefeningen etc weer een juiste slikgewoonte aanleren.
Ah Oke.
Hier heeft ze vorig jaar al logopedie gehad. Maar ik denk te weinig geoefend.. want nu toch een beugel. En nog steeds hetzelfde probleem.
pi_196886485
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:17 schreef Viv het volgende:

[..]

Wij zijn er al twee keer een ruime week geweest (toen gevlogen, nu willen we dus autorijden), vandaar dat we het inderdaad wel te verantwoorden vinden. Het is wel een hele puzzel met de coronaregels tussen die landen (we zouden Noorwegen, Zweden en Finland meepakken) onderling. :D
[..]

Ja een andere mogelijkheid is inderdaad om het met een jaar uit te stellen in overleg. Ik weet dat er soms uitzonderingen worden gemaakt, weet alleen nog niet of ik dan bij school moet zijn of bij de leerplichtambtenaar. Misschien is iemand van jullie beter op de hoogte? :)
En anders als t niet lukt; uitschrijven bij de gemeente. Wel een heel gedoe extra maar wellicht de moeite...
Op www.verrereizenmetkinderen.nl zegt iemand:
quote:
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor:
-niet melden bij lpa, want we wisten toch al dat we een 'nee' zouden krijgen
-uitschrijven bij de gemeente als geheel gezin (dan kan dit vaak ook schriftelijk)
-via e-mail formeel uitgeschreven bij school ivm vertrek naar het buitenland voor onbepaalde tijd
-school kon de kinderen hierdoor uitschrijven
Ik zou dan wel overleggen met school, ook ivm weer terugkomen op school.

5 is wel lastig nog ivm overgang naar groep 3, weet niet wanneer ze 6 wordt?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:28:29 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196886670
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

En anders als t niet lukt; uitschrijven bij de gemeente. Wel een heel gedoe extra maar wellicht de moeite...
Op www.verrereizenmetkinderen.nl zegt iemand:
[..]

Ik zou dan wel overleggen met school, ook ivm weer terugkomen op school.

5 is wel lastig nog ivm overgang naar groep 3, weet niet wanneer ze 6 wordt?
Is dat niet heel omslachtig? Je gezin uitschrijven? Kan dat niet gevolgen hebben?
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:30:19 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196886693
Man heeft vandaag nog eens 2 kerstpakketten gekregen. Waarvan 1 een chocoladebox uit Spanje. Dat moet wel heel bijzondere chocolade zijn dan...
pi_196886928
Uitschrijven is meer iets voor een maanden- of jarenlange wereldreis denk ik, niet voor een vakantie van vier weken. :')
pi_196887146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Uitschrijven is meer iets voor een maanden- of jarenlange wereldreis denk ik, niet voor een vakantie van vier weken. :')
Vriendin van me ging 4 maanden idd, maar heeft het wel moeten doen ivm de leerplichtambtenaar (en die boetes zijn niet mals)

Overigens lekker vriendelijk wel, zo'n :') smiley meteen :?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196887155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:49 schreef lunapuella het volgende:
Uitschrijven is meer iets voor een maanden- of jarenlange wereldreis denk ik, niet voor een vakantie van vier weken. :')
Dit dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196887172
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is dat niet heel omslachtig? Je gezin uitschrijven? Kan dat niet gevolgen hebben?
Nou ja t is wel iets om je in te verdiepen. Maar bij geen toestemming vragen en/of krijgen kan het dus wel eens nodig zijn.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196887216
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit dus.
Ja hee, ik zet er niet voor niks bij 'als het niet lukt' hè :{

Ik snap ook wel dat je het eerst met school bespreekt. Maar ik gaf het als informatie/optie, sorry mensen :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 22 december 2020 @ 19:11:04 #140
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196887299
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ah Oke.
Hier heeft ze vorig jaar al logopedie gehad. Maar ik denk te weinig geoefend.. want nu toch een beugel. En nog steeds hetzelfde probleem.
De tandarts zei, wanneer kinderen nog jong is er nog veel mogelijk. Op hoop van zegen dan maar, ze heeft nu ook een lelijke spleet tussen de tanden :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196888820
Uitschrijven betekent ook geen zorgverzekering, wel een dure reisverzekering met volle zorgdekking nemen dan. En nog meer issues.

Je kan ook de boete incalculeren. Oud collega is 3 maanden naar Australie met gezin geweest, zoon was al 8 jaar. Ze hebben onderweg zelf onderwijs gegeven en directeur van school gaf aan, het niet actief te melden maar bij gedoe van andere ouders wellicht wel melding moeten maken. Is uiteindelijk niet gebeurd overigens. Ze hadden de boete meegenomen in de budgetberekening van de reis.
pi_196888880
Oh en ik heb soort van vakantieeeeeeeeeeee.
Soort van: zoals altijd bereikbaar voor nood (zoals wappies die dingen in de hens steken), maar verder doe ik lekker niets de komende 1,5 week. Nou ja ik ga me in de Kerstdrukte bij de AH begeven morgenochtend, meteen na wakker worden ga ik, dus hopelijk sta ik er rond 08:00 al, dan valt het wel mee toch?
pi_196889258
@exode Ik ging vanavond IPV mijn vaste woensdagavond, maar voor dit tijdstip was het behoorlijk druk. Ik ben blij dat ik niet op wo heb gegokt in ieder geval.
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:25:57 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196889322
Alle kerstboodschappen zijn gisteren bezorgd en ik heb vanaf nu vakantie *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196889523
Mijn kerstboodschappen worden de 24e in de ochtend thuisbezorgd. Dat deed ik vorig jaar ook en beviel me prima.
Sowieso is het beter voor mij als ik niet in een supermarkt kom ik vind alles lekker en wil dat dan eigenlijk allemaal hebben. :')

En het belangrijkste is er al, het vlees. Ik ga 1e en 2e kerstdag de hele dag vanalles bereiden op de barbecue, ik word al blij als ik er aan denk. O+
pi_196889578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:23 schreef Hupje het volgende:
@:exode Ik ging vanavond IPV mijn vaste woensdagavond, maar voor dit tijdstip was het behoorlijk druk. Ik ben blij dat ik niet op wo heb gegokt in ieder geval.
Ik gok op morgenavond rond 21.00u. Ben erg benieuwd of het dan druk is.
pi_196889613
Hier zijn de boodschappen ook net binnen, met dank aan het vaste bezorgslot op dinsdagavond ^O^ Ik moet alleen donderdagochtend nog even het bestelde vlees afhalen bij de boerderijwinkel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:36:11 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196889628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De tandarts zei, wanneer kinderen nog jong is er nog veel mogelijk. Op hoop van zegen dan maar, ze heeft nu ook een lelijke spleet tussen de tanden :{
Mijn koppig kind is 13
pi_196889667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik gok op morgenavond rond 21.00u. Ben erg benieuwd of het dan druk is.
Durrup hier hè, zo laat zijn de supermarkten hier niet open :D
En dan maken ze van het laatste uur ook nog ouderenuur...
pi_196889842
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:37 schreef Hupje het volgende:

[..]

Durrup hier hè, zo laat zijn de supermarkten hier niet open :D
En dan maken ze van het laatste uur ook nog ouderenuur...
Oh ja. Hier zijn ze tot middernacht open, vandaag en morgen. In Breda zelfs 24 uur per dag deze dagen, geloof ik. Gekkenhuis...
pi_196889954
Hier wordt alles donderdag thuisbezorgd, ik hoop dat het dan ook compleet is. Vorig jaar misten er een paar essentiële dingen en moest ik alsnog naar de supermarkt :') . Supermarkt de dag voor kerst is voor mij echt het equivalent van de hel :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196890161
Ik probeer al weken een bezorgmoment te krijgen maar helaas. Ach het is een grote AH met zelfscan, ik hoest wat om me heen en dan moet het goedkomen. Denk ik.

De lijst valt ook mee aangezien we geen enkele avond met Kerst gaan koken :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:56:36 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196890206
De AH was echt uitgestorven gister, heerlijk boodschappen gedaan.
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:57:22 #154
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196890223
Ik ga bij mijn ouders eten, uithaal denk ik. Bubbel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196890352
Ik scoorde afgelopen zondag nog een bezorgmoment van de appie voor gisteren, dus heb toen de meeste kerstboodschappen laten thuis bezorgen. Morgen nog even de bestelling bij de kaasboer ophalen en donderdag die van de slager. Heb er helemaal zin in O+
pi_196891093
Ik ben gistermorgen al geweest, hoefde verder niks fancy ook, want kind wil pannenkoeken eten vrijdag :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:29:21 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196891103
quote:
81s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben gistermorgen al geweest, hoefde verder niks fancy ook, want kind wil pannenkoeken eten vrijdag :+
Dat doen wij idd op kerstavond! Inspiratie was totaal op! :D
***
pi_196891183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:29 schreef BE het volgende:

[..]

Dat doen wij idd op kerstavond! Inspiratie was totaal op! :D
Verder door de dag heen wat lekkere dingen en drankjes, ik vind het prima zo :) 2e Kerstdag simpel quiche en cheesecake :Y)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196891394
Kerstavond: gourmetten pa en ma.
1e kerstdag: thuis gourmetten als gezin.
2e kerstdag: menu van echtgenoot’s werk.
Even zien of wij naar schoonouders gaan of zij hier komen.

De meeste boodschappen dacht ik binnen te hebben maar ik mis nog stokbrood.
En mijn neefje van 15 komt onverwacht tot 1 januari hier logeren. En dus mag ik weer extra boodschappen halen. :P
Er zijn nogal problemen thuis en zijn moeder (zus van mijn man) kan het allemaal niet meer aan.
Er is dus hulp van een instantie ingeschakeld.

Neefje zal bij ons, verwacht ik, geen problemen veroorzaken. Anders is het gauw klaar ook. :P
Maar goed, zal wel een lange 1,5 week worden. Is toch anders dan met eigen gezin. :{
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:43:44 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196891550
Lijstjes! *O*

Kerstavond: Pannenkoeken
1e kerstdag: gourmetten
2e kerstdag: eten besteld bij een restaurant op Texel
3e kerstdag: kant en klare lasagne

We gaan de 24e naar Texel en ik ga de 27e in mijn eentje alvast terug. De mannen komen de volgende dag. Vandaar de K&K Lasagne.
***
pi_196891682
Jaaaa!! Kerstlijstje O+

Kerstavond: gourmetten
1e kerstdag: schoonmoeder kookt, ik maak stoofpeertjes
2e kerstdag: ik maak stoofvlees voor bij mijn ouders

Heerlijk O+

Verder nog even kijken wat ik aan ontbijtjes maak en tussendoortjes. Vast een keer popcorn met een (kinder)kerstfilm. Zin in zulke dagen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196891787
Hebben jullie ook cadeautjes onder de boom? Wij wel O+
Pakjesavond viert zoon altijd bij z'n vader (want die heeft wél familie) en ik doe de schoencadeautjes. En pak ik met Kerst wat extra uit O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196891837
Lijstjes *O*

Kerstavond: pompoensoep met brood en smeersels
1e kerstdag: afhaal van de italiaanse traiteur
2e kerstdag: kaasfondue (we hebben alleen geen pan meer ontdekte ik vandaag :') dus even bekijken wat een beetje werkt, tips anyone?)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:57:22 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196891870
quote:
81s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Hebben jullie ook cadeautjes onder de boom? Wij wel O+
Pakjesavond viert zoon altijd bij z'n vader (want die heeft wél familie) en ik doe de schoencadeautjes. En pak ik met Kerst wat extra uit O+
:Y
Wij sloegen sint over dit jaar
***
pi_196891907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:57 schreef BE het volgende:

[..]

:Y
Wij sloegen sint over dit jaar
Ik vind het ook zo gezellig staan, al die pakjes onder de boom. Heb je veel langer plezier van ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196891931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Lijstjes *O*

Kerstavond: pompoensoep met brood en smeersels
1e kerstdag: afhaal van de italiaanse traiteur
2e kerstdag: kaasfondue (we hebben alleen geen pan meer ontdekte ik vandaag :') dus even bekijken wat een beetje werkt, tips anyone?)
Gewoon een pan met dikke bodem en een rechaud. Dat deden we vroeger thuis. Als het dan een beetje te dik wordt eventueel even snel op het vuur terug en goed roeren, kun je daarna verder.

Kaasfondue :9~ Was mijn allerlievelingste eten als kindje :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196892014
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:59 schreef LeSage het volgende:

[..]

Gewoon een pan met dikke bodem en een rechaud. Dat deden we vroeger thuis. Als het dan een beetje te dik wordt eventueel even snel op het vuur terug en goed roeren, kun je daarna verder.

Kaasfondue :9~ Was mijn allerlievelingste eten als kindje :D
Ik hoop ook dat kaptein het lust :D eerste kerstdag eten we als hij al naar bed is (hij krijgt ook eten uiteraard :+) maar kaasfonduen gaan we met zn drietjes doen.

Ik heb zo'n theelichtjesding voor mn theepot, zou dat werken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196892083
Jaaa Kerst!

Kerstavond: geen idee
1e kerstdag: gourmetten
2e kerstdag: geen idee

Wordt een topkerst ^O^ lekker rustig, geen verplichtingen, ideaal.
pi_196892217
Wij doen kerst ook helemaal met zijn drietjes. Had geen zin in gedoe, wil niet op m'n geweten hebben doelbewust meegewerkt te hebben aan verspreiding en dat er evt opa's of oma's van de kapitein zullen omvallen. Dus aan ons zal het niet liggen dit jaar :+

Dit is overigens niet bedoeld als verwijt naar mensen die het anders aanpakken hoor, ieder doet wat hij goed/belangrijk vind voor zn eigen gezin, en dat is allemaal goed ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196892224
Met Sinterklaas deden we echt cadeaus. Nu voor beide kinderen 1 ding en onszelf slaan we over. Wel voor opa en oma gehaald. Vindt het wel mooi geweest. :)
pi_196892295
Ik werk in de zorg en moet dit jaar met kerst werken. Kerst avond gaan we gourmetten, 1e kerstdag heb ik dagdienst en in de avond eten we pizza uit de pizzarette (die ligt nu nog ingepakt onder de boom) en tweede kerstdag heb ik avonddienst (we gaan dan eten halen bij de chinees). Mijn man wil dan patat eten. Vandaag kwam de ah met de boodschappen en donderdagochtend komt picnic. Moeten dan alleen nog wat stokbrood en dan zijn we rond qua boodschappen.

We hebben met sinterklaas geen kadootjes gedaan, nu liggen er kadootjes onder de kerstboom voor de kinderen.

We krijgen verder geen bezoek, gewoon samen.
*poef* nu is het weg
pi_196892380
Wij zijn ook alle feestdagen alleen met ons viertjes. Het standpunt van mijn ouders is dat ze heel graag met het hele gezin Kerst zouden vieren,
maar dat ze nog liever hebben dat iedereen gezond blijft. Zodra er een vaccin in alle familieleden zit tuigen we de boom nog eens op en trekken we lootjes voor cadeautjes, al wordt het augustus. ^O^ .

Op eerste kerstdag maak ik een vega Wellington en op tweede kerstdag kookt de Italiaan een vijfgangendiner voor ons. :9 .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_196892550
Leuk, kerstlijstjes! O+

Kerstavond: McDonalds :D
1e kerstdag: allerlei kleine voorgerechtjes met o.a. kerriesoep, steak tartare, zalmtartare en garnalencocktail, als hoofdgerecht picanha en shortribs van de barbecue met zoete aardappelfrites en aardappel uit de oven, daarnaast geroosterde pompoen, gecarameliseerde witlof en geroosterde baby romaine sla. Nagerecht ijs met vers fruit en slagroom.
2e kerstdag: voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht carpacciorollade en kiprollade van de barbecue met als sidedishes vanalles wat er nog over is van 1e kerstdag. Toetje is ook zo'n beetje gelijk aan 1e kerstdag.

Echt wel een beetje een allegaartje, maar allemaal dingen die we lekker vinden, dus het komt vast goed. :Y)
pi_196892958
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij zijn ook alle feestdagen alleen met ons viertjes. Het standpunt van mijn ouders is dat ze heel graag met het hele gezin Kerst zouden vieren,
maar dat ze nog liever hebben dat iedereen gezond blijft. Zodra er een vaccin in alle familieleden zit tuigen we de boom nog eens op en trekken we lootjes voor cadeautjes, al wordt het augustus. ^O^ .

Op eerste kerstdag maak ik een vega Wellington en op tweede kerstdag kookt de Italiaan een vijfgangendiner voor ons. :9 .
Ik dacht voor een split second: DaD’s man is toch geen Italiaan?! What the hell did I miss? Maar toen viel het kwartje O-) _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196893055
Wij vieren kerst bij mijn ouders en hebben beide kerstdagen besteld bij lokale restaurants. Op 1e Kerstdag een uitgebreid vijfgangendiner die thuis wordt bezorgd. Op 2e Kerstdag gewoon een driegangendiner die we gaan ophalen.

En dan alleen opwarmen en verder geen moeite :Y)
  dinsdag 22 december 2020 @ 22:44:57 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196893150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat kaptein het lust :D eerste kerstdag eten we als hij al naar bed is (hij krijgt ook eten uiteraard :+) maar kaasfonduen gaan we met zn drietjes doen.

Ik heb zo'n theelichtjesding voor mn theepot, zou dat werken?
Ja want zo doen wij het ook :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196893181
Je ziet onze boom amper meer door de cadeaus :)

Lijstjes!

Kerstavond: kerstdiner van lokaal restaurant en cadeaus uitpakken en All you need kijken
Eerste Kerstdag: lunchen bij mijn moeder en 's avonds pizza
Tweede Kerstdag: de hele dag cocoonen met films, de Wii, spelletjes en 's avonds halen we sushi.

Op mijn lijst staat dus voornamelijk chips :)
pi_196893240
venco.. succes met je neefje! Jammer dat t nodig is, maar fijn dat jullie m opvangen!

en opsom:
kerstavond gourmet
1e kerstdag stoofpotje wild met appelcrumble met ijs toe
2e kerstdag pannenkoeken

wij gaan 2 nachtjes logeren bij oma. Verder zouden we deze vakantie alleen nog met mijn schoonouders afspreken. We zouden dan ergens gaan wandelen.. Maar met meer dan 2 mag je dus niet buiten afspreken en dus spreken we binnen af (stomme regel)..
En we gaan een feestje bouwen met oud & nieuw! Dat wil zeggen.. we gaan een spelletje doen bij de overburen en we hebben besloten vanwege het vuurwerkverbod dat het kinder oud en nieuw om 19.30 met sterretjes ookmeteen het moment is voor de champagne.. Dan kunnen we er gewoon wat langer van genieten :)
pi_196893386
Goeie lijstjes :9

Kerstavond: aardappelpuree met stoofvlees
1e kerstdag: geitenkaas mousse met gebakken vijgen - aardappelpuree met cheddar, geglaceerde ham, geroosterde bloemkool - koffiekoekjestaart
2e kerstdag: blauwekaastaartjes met zoetzure biet - geroosterd buikspek met pompoenpuree en appelsalsa - chocolademousse met koffiecreme

:9 :9

En heb op 1e kerstdag ook nog een luxe kerstbrunchbox besteld bij een lokaal horecatentje.
  dinsdag 22 december 2020 @ 22:57:16 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196893512
Kerstavond: Grilplaat aan met schoonouders op bezoek. Als dessert maak ik limoncello tiramisu met frambozen (en een cakerol voor kind) en daarna een familiequiz waarbij we met schoonzus zoomen.
1e kerstdag: Een mega box met eten van Brasserie van Dam (die bezorgen in het hele land) met 4 voorgerechten en 3 hoofdgerechten en 2 desserts. Lekker van alles snoepen.
2e en 3e kerstdag is er genoeg over van de andere dagen :D

En de Sint kwam langs en de kerstman weer :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196893708
Ooh ik wil ook gourmetten!

Noors lijstje:
Kerstavond - pinnekjøtt
1e kerstdag - ribbe
2e kerstdag - kalkoen

Dit kun je elk jaar copy-pasten want veranderingen kunnen Noren slecht tegen en met kerst al helemaal niet. Ik herinner me bog die keer dat ik voorstelde om 1e kerstdag te gourmetten. «Maar dan is het geen kerst», was het protest.
Menig Noors koppel viert kerst ook zelfs na het huwelijk met elk hun eigen familie, omdat men anders hun eigen familietraditie mist. Ik dacht eerst dat men een geintje maakte :@ _O-
pi_196893936
Kerstavond: moet ik werken tot 19:30, dus poffertjes voor de kinderen en carpaccio en iets wat snel klaar is voor mij en mijn man.
1e kerstdag: soep, rollade en chocolademousse
2e kerstdag: Beef wellington en eton mess
5e kerstdag: Gourmetten

We hebben overigens ook gekeken naar lokale restaurants, maar ik vond die prijzen absurd, vooral omdat je dan alles eigenlijk zelf nog moest bereiden en vooral veel verpakkingsmateriaal lijkt te krijgen. Wat ik daar p.p. betaal kan ik zelf het hele kerstdiner voor iedereen van kopen... Plus dat die kindermenu's ook nog minimaal ¤25 zijn, dus voor hen maak ik sowieso wat frietjes en kerstboomschnitzels en dan kan ik net zo goed ook zelf wat vlees en aardappeltjes in de oven gooien. Ik steun de horeca wel zodra ze weer open gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196894183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh ik wil ook gourmetten!

Noors lijstje:
Kerstavond - pinnekjøtt
1e kerstdag - ribbe
2e kerstdag - kalkoen

Dit kun je elk jaar copy-pasten want veranderingen kunnen Noren slecht tegen en met kerst al helemaal niet. Ik herinner me bog die keer dat ik voorstelde om 1e kerstdag te gourmetten. «Maar dan is het geen kerst», was het protest.
Menig Noors koppel viert kerst ook zelfs na het huwelijk met elk hun eigen familie, omdat men anders hun eigen familietraditie mist. Ik dacht eerst dat men een geintje maakte :@ _O-
Wat voor ribben gebruik je dan voor ribbe?
pi_196894515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
We zouden dan ergens gaan wandelen.. Maar met meer dan 2 mag je dus niet buiten afspreken en dus spreken we binnen af (stomme regel)..
Wij hebben een wandel kerst date gepland en gaan dan tijdens de wandeling in tweetallen maar een stukje uit elkaar lopen. Verder zijn we met z'n drieën deze kerst. Dus ook voor het eerst dat ik kook met kerst :D
Kerstavond niks bijzonders, ik vind altijd dat kerst pas begint na de nachtmis (nu dus online...)
1e kerstdag garnalencocktail, gehaktbroodjes met aardappeltoef, sperziebonen en (vegan) salted caramel panna cotta
2e kerstdag soep, ravioli en ijs (daar kijkt J al het meest naar uit, haha)
pi_196894712
Kerstavond: allerlei hapjes, kaasjes, stokbroodjes etc.
1e kerstdag: bij mijn moeder, ze kookt uitgebreid
2e kerstdag: patat halen/laten bezorgen
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 00:38:04 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196894880
Wij eten ook pannenkoeken op kerstavond @BE :D

Dit jaar vieren we voor het eerst met z’n drieën ( O+ ) kerst, inclusief cadeautjes. Normaal vieren we Sinterklaas met mijn ouders, broer en zus maar dat ging niet door. Ik vind het wel leuk staan al die pakjes onder de boom!

Met kerst gaan we drie dagen naar mijn ouders. Broer en zus vieren het thuis met hun partners. Ik kijk al uit naar uitslapen en voor het eerst in maanden weer in bad gaan *O*

Voor de administratie:
1e kerstdag laten we meerdere gangen bezorgen door een restaurant
2 kerstdag maken we allemaal 1 gang (papa, man en ik). Ik maak traditioneel het dessert, dit jaar ga ik chocolade fondant (weer) proberen te maken. Dat mislukte een paar jaar geleden maar dat is niet heel erg, dan heb je een brownie _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 23 december 2020 @ 00:43:38 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196894920
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh ik wil ook gourmetten!

Noors lijstje:
Kerstavond - pinnekjøtt
1e kerstdag - ribbe
2e kerstdag - kalkoen

Dit kun je elk jaar copy-pasten want veranderingen kunnen Noren slecht tegen en met kerst al helemaal niet. Ik herinner me bog die keer dat ik voorstelde om 1e kerstdag te gourmetten. «Maar dan is het geen kerst», was het protest.
Menig Noors koppel viert kerst ook zelfs na het huwelijk met elk hun eigen familie, omdat men anders hun eigen familietraditie mist. Ik dacht eerst dat men een geintje maakte :@ _O-
Klinkt goed!

Ik heb net Hjem til Jul gekeken dus ik zit helemaal in Noorse sferen O+ Daarvoor Vår tid är nu gekeken dus ik heb weer helemaal zin om naar Scandinavië te gaan :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196896618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:29 schreef Cholula het volgende:

[..]

Wat voor ribben gebruik je dan voor ribbe?
Pork belly
https://images.app.goo.gl/bKrt9q8h4zk1NhyBA
pi_196896653
Wat wordt er veel gegourmet! O+

Ik heb helemaal zin in morgenavond, vriendin en ik zijn altijd vanaf september al bezig met wat we voor elkaar gaan kopen :D Vorig jaar vroeg ze mij op Kerstavond ten huwelijk *; Dat kan ze natuurlijk niet meer overtreffen. B weet dat er maar 1 cadeautje voor hem onder de boom ligt, een kleinigheidje. Maar toch afwachten of er geen teleurstelling is morgenavond. Tot dit jaar deden we cadeaus altijd pas als kinderen op bed liggen, maar B heeft nu ook allemaal cadeaus voor ons gemaakt en wilt zo graag samen uitpakken.

Vanavond Bingo! Dat wordt vast hilarisch _O-
pi_196896694
Lekkere lijstjes!

Hier eten we kerstavond met twee vrienden, zij zorgen voor hapjes bij de borrel en het voorgerecht, man maakt een hoofdgerecht (geen idee wat) en een apfelstrudel. Eerste kerstdag zijn we met zijn drieën (tenzij baby) en eten we rollade, frietjes en een nog nader te bepalen groente. Tweede kerstdag komen mijn ouders brunchen en eten we 's avonds een soepje.
  woensdag 23 december 2020 @ 08:25:11 #191
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196897078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh ik wil ook gourmetten!

Noors lijstje:
Kerstavond - pinnekjøtt
1e kerstdag - ribbe
2e kerstdag - kalkoen

Dit kun je elk jaar copy-pasten want veranderingen kunnen Noren slecht tegen en met kerst al helemaal niet. Ik herinner me bog die keer dat ik voorstelde om 1e kerstdag te gourmetten. «Maar dan is het geen kerst», was het protest.
Menig Noors koppel viert kerst ook zelfs na het huwelijk met elk hun eigen familie, omdat men anders hun eigen familietraditie mist. Ik dacht eerst dat men een geintje maakte :@ _O-
Whut? :o
Rare mensen die Noren :D
Hoe ziet jouw man dat? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196897111
Eigenlijk zijn wij nu altijd op vakantie met de hele familie en vieren we samen kerstavond, maar dat gaat niet door..
Eerste kerstdag vallen wij er buiten, groot samengesteld gezin, dus zijn we alleen. Want mijn moeder durft het niet aan.
Tweede kerstdag zie ik dan wel mijn vader.

Terwijl wij normaal dus echt dagen bezig zijn met heel veel gezelligheid en ik vind het echt heel kut.

Maar goed, ik heb ook goed nieuws:
Li slaapt al sinds zaterdag gewoon uit tot 8.00/8.30 en wordt ‘s nachts maar 1x wakker (om tussen ons in te kruipen). :D
pi_196897158
Wij hebben de afgelopen jaren kerst voornamelijk in hotels doorgebracht en het kerstdiner bij anderen thuis, omdat we altijd bij mijn schoonfamilie in Duitsland waren. Dat is altijd heel gezellig, maar ook een beetje ontheemd omdat we voortdurend onderweg zijn, dus ik geniet dit jaar enorm van de hele kerst thuis en het feit dat ik eindelijk zélf mag koken O+ *O*

Zodoende:
kerstavond: traditiegetrouw gourmetten met mijn vader en stiefmoeder.
1e kerstdag (met z'n drietjes, kerstmenu in overleg met zoon): amuse met nachochips-gevulde tomaat-biefstuk met pepersaus/hassleback potatoes/bloemkool-kant-en-klare ijsdingen van de AH
2e kerstdag (met z'n tweeën, zoon is bij zijn vader): mosterdsoep-rosbief + knolselderij-lava cakes

En dan hebben we tot februari weer genoeg vlees gegeten :+

Kerstavond gourmetten met vader doen we al mijn hele leven, er wordt ook nooit iemand uitgenodigd en ik heb aan die kant geen broers of zussen, dus niet eens corona-aanpassingen nodig :D Mijn moeder zie ik nooit met kerst, dus ook dat is dit jaar niet anders. Mijn lief heeft het wel moeilijk zonder haar familie, kerst is enorm belangrijk voor hen. Maar het is gewoon geen optie dit jaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196897180
Ik ga voor t eerst ever gourmetten met mijn gezin. Laatste herinnering aan gourmet zijn van toen ik max 10 jaar was en pannenkoekjes bakje in dat ding.
Ga vandaag alle boodschappen doen dus als iemand wat meer culi tips heeft...
Met een meidenkwartet
pi_196897208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:39 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga voor t eerst ever gourmetten met mijn gezin. Laatste herinnering aan gourmet zijn van toen ik max 10 jaar was en pannenkoekjes bakje in dat ding.
Ga vandaag alle boodschappen doen dus als iemand wat meer culi tips heeft...
Koken met Karin heeft een hele gourmethandleiding:

https://www.kokenmetkarin.nl/2018/12/12/gourmetten-met-kerst/

Pannenkoekenbeslag en omelet zijn voor mij wel een must, verder niet idioot veel maar wel goed vlees, denk ook aan vis, groente is ook altijd fijn (champignons, prei, ui) en kaas voor over de pannenkoeken/omelet/kip hawai :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196897291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh ik wil ook gourmetten!

Noors lijstje:
Kerstavond - pinnekjøtt
1e kerstdag - ribbe
2e kerstdag - kalkoen

Dit kun je elk jaar copy-pasten want veranderingen kunnen Noren slecht tegen en met kerst al helemaal niet. Ik herinner me bog die keer dat ik voorstelde om 1e kerstdag te gourmetten. «Maar dan is het geen kerst», was het protest.
Menig Noors koppel viert kerst ook zelfs na het huwelijk met elk hun eigen familie, omdat men anders hun eigen familietraditie mist. Ik dacht eerst dat men een geintje maakte :@ _O-
Dat zou wel een hoop gedoe oplossen. :D Mijn man zou dat geweldig vinden.
Maar wat doe je dan met je kinderen?
pi_196897307
Ik ga trouwens wel vandaag eenmalig burgerlijk ongehoorzaam zijn.
Manlief en ik gaan vanavond tijdens etenstijd samen naar de supermarkt om lekkere dingen te halen :@
pi_196897316
Leuk. Lijstjes met Kerst

Kerstavond (mijn ouders komen): Gebakken aardappeltjes, spek met bonen, hamburger en een toetje
1e kerstdag vier ik bij mijn ouders
2e kerstdag gourmetten we.

Hier cadeaus onder de kerstboom bij mijn ouders. Pakken we eerste kerstdag uit.

Venco. Succes met je neefje. X
pi_196897354
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Whut? :o
Rare mensen die Noren :D
Hoe ziet jouw man dat? ;)
Noren zijn best leuk, maar rond kerst worden het Christ-zillas.

Vooral schoonouders schoten in de stress van het gourmet-voorstel. :')

Wij vieren gewoon samen en om het jaar in NL of in Noorwegen in de bergen. Dit jaar was het eigenlijk de bedoeling om naar NL te komen :')
Dus gaan we morgen de bergen in - mits mijn kårånatest negatief is. |:(
pi_196897362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:55 schreef Loj het volgende:
Ik ga trouwens wel vandaag eenmalig burgerlijk ongehoorzaam zijn.
Manlief en ik gaan vanavond tijdens etenstijd samen naar de supermarkt om lekkere dingen te halen :@
Dan hoop ik dat je niet geweigerd wordt aan de deur.
Want dat jij dat van plan ben wil niet zeggen dat de winkel jullie ook samen binnen laat.
Zeker als er vandaag al topdrukte wordt verwacht.
Hier hangen bij de supermarkt ook grot borden met “winkel alleen”
pi_196897368
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 08:39 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga voor t eerst ever gourmetten met mijn gezin. Laatste herinnering aan gourmet zijn van toen ik max 10 jaar was en pannenkoekjes bakje in dat ding.
Ga vandaag alle boodschappen doen dus als iemand wat meer culi tips heeft...
Garnalen, gyoza's (afbakken, vooraf eerst stomen), goed vlees en vis (wat mij betreft kwaliteit over kwantiteit), champignons in knoflookboter, nachochips met cheddar en salsa. En verder een stokbroodje, salade, lekkere sausjes, goeie wijn ect.

Wij gourmetten eigenlijk nooit, vriend was tot 3 jaar geleden Vegetariër en wordt nog steeds niet heel enthousiast van zo,n plaat waar al het vleessap door elkaar loopt ect. Mij kan dat niet zoveel boeien :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196897436
Wij gourmetten gewoon met eigen pannetjes, dan heb je geen last van wat andere maken ^O^ gyoza's zijn ook een puik idee, even kijken of ik die kan ritselen voor oud&nieuw.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196897457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

goeie wijn

Altijd.

En thanks voor de tips. Ga nu even zitten voor een lijstje.
Met een meidenkwartet
pi_196897475
We hadden altijd pannenkoek beslag bij het gourmetten. Maar de laatste 2 meer hebben we er een schaal k&k poffertjes bij geserveerd. Die zijn tenminste wel fatsoenlijk gaar :P
Verder stond er afgelopen maandag op tafel: biefstuk, gekruide kip, mini worstjes, mini hamburgers, zalm, champignons, paprika, komkommer, bananensaus, stokbrood+smeersels en wat andere sausjes.

Kerstavond - geen idee
1e kerstdag - mama maakt rollade/patat en ijstaart
2e kerstdag - geen idee wat mama maakt :+

We hebben 1e kerstdag bij mijn ouders nog sinterkerstklaas-cadeautjes.
pi_196897562
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je niet geweigerd wordt aan de deur.
Want dat jij dat van plan ben wil niet zeggen dat de winkel jullie ook samen binnen laat.
Zeker als er vandaag al topdrukte wordt verwacht.
Hier hangen bij de supermarkt ook grot borden met “winkel alleen”
Doe je toch gewoon alsof je elkaar niet kent? 8-)
pi_196897564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Altijd.
Dan komt het helemaal goed :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196897842
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je niet geweigerd wordt aan de deur.
Want dat jij dat van plan ben wil niet zeggen dat de winkel jullie ook samen binnen laat.
Zeker als er vandaag al topdrukte wordt verwacht.
Hier hangen bij de supermarkt ook grot borden met “winkel alleen”
Ik ga ook niet pratend naast elkaar lopend naar binnen en ik ga met etenstijd, het meest rustige moment.

Ik had het ook niet moeten zeggen, want nu heb ik meteen het enorm dat ik word gezien als virusontkennerwappie. Maar om nou ook het enige wat deze kut kerst nog een beetje leuk gaat maken ook te laten zitten (samen lekkere dingen uitzoeken), nee voor de kinderen moeten we er nog iets leuks van maken. Het is namelijk deze kerst heel duidelijk geworden dat we toch nog in onze mega familie overal derde keus zijn en da-ar stellen de kids ook al vragen over.

(En nee, bellend door de supermarkt kan hier niet, alleen maar bereik bij het dievriesvak en op de koekjesafdeling)
  woensdag 23 december 2020 @ 09:43:51 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196897874
Ik ging vanmorgen naar de Sligro, die zijn sinds de lockdown weer alleen open voor mensen met een pasje. Ik was er om 08.30 toen was de parkeerplaats nog relatief leeg maar toen ik een half uurtje later naar buiten kwam was het helemaal ramvol. :o
Ik wilde nog zakken met openhaardhout voor in het huisje en dat was de enige waar ik kon bedenken waar ze dat zouden hebben. Meteen de laatste kleine dingen ook meegenomen, ik geloof dat wij niet meer hoeven nu. *O*
***
  woensdag 23 december 2020 @ 09:45:28 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196897890
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:40 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik ga ook niet pratend naast elkaar lopend naar binnen en ik ga met etenstijd, het meest rustige moment.

Ik had het ook niet moeten zeggen, want nu heb ik meteen het enorm dat ik word gezien als virusontkennerwappie. Maar om nou ook het enige wat deze kut kerst nog een beetje leuk gaat maken ook te laten zitten (samen lekkere dingen uitzoeken), nee voor de kinderen moeten we er nog iets leuks van maken. Het is namelijk deze kerst heel duidelijk geworden dat we toch nog in onze mega familie overal derde keus zijn en da-ar stellen de kids ook al vragen over.

(En nee, bellend door de supermarkt kan hier niet, alleen maar bereik bij het dievriesvak en op de koekjesafdeling)
Dan gaat de een toch op de koekjesafdeling staan en de ander bij het diepvriesvak en dan elkaar bellen? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196897898
Ik moet straks boodschappen gaan doen.. M is nu naar zijn werk. Als hij straks terug is ga ik de boodschappenhel in.
🎉 de radiatoren worden geplaatst vandaag, eindelijk warmte beneden 🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196897916
Ik hoorde van mijn moeder dat er wel meer mensen samen boodschappen doen, alleen moet je dan allebei een eigen wagentje. Is te doen toch? Snap dat je voor het kerstdiner af en toe even wil kunnen overleggen.

Het gaat erom dat shoppen geen gezellige bezigheid is ter vermaeck van het volk. Daarom die regel, maar gewoon boodschappen doen met 2 karren... zie t probleem niet zo ;)

Ik ben snipverkouden. Getest op corona, negatief. Dat corona er nu is, wil niet zeggen dat er geen verkoudheidsvirussen meer bestaan natuurlijk. Maar voel me ook steeds een soort halve crimineel als ik hoestend de hond ga uitlaten en mensen me aankijken of ik een superverspreider ben :@
  woensdag 23 december 2020 @ 09:49:03 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196897928
Morgen de bestellingen bij de bakker en slager nog ophalen en het kerstthuismenu bij het restaurant waar we dat al jaren halen en dan geloof ik het wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196897940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:40 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik ga ook niet pratend naast elkaar lopend naar binnen en ik ga met etenstijd, het meest rustige moment.

Ik had het ook niet moeten zeggen, want nu heb ik meteen het enorm dat ik word gezien als virusontkennerwappie. Maar om nou ook het enige wat deze kut kerst nog een beetje leuk gaat maken ook te laten zitten (samen lekkere dingen uitzoeken), nee voor de kinderen moeten we er nog iets leuks van maken. Het is namelijk deze kerst heel duidelijk geworden dat we toch nog in onze mega familie overal derde keus zijn en da-ar stellen de kids ook al vragen over.

(En nee, bellend door de supermarkt kan hier niet, alleen maar bereik bij het dievriesvak en op de koekjesafdeling)
Je moet vooral doen wat je niet laten kunt. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de supermarkt zomaar jouw plan zou kunnen dwarsbomen. Mij maakt het verder niet uit.
pi_196897965
Ik zie wel meer mensen met z’n tweeën boodschappen doen. Vooral moeders met dochters, oudere dames vooral.
  woensdag 23 december 2020 @ 09:53:37 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196897978
Mijn issue met samen boodschappen doen is dat je ook beiden kans op besmetting hebt als er in die supermarkt toch iemand rondloopt die besmettelijk is.
Wat dat betreft zijn de bakker en slager wel een verademing, daar wordt de anderhalve meter veel beter gehanteerd en is het door het kleine aantal klanten dat naar binnen mag ook lekker overzichtelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196897993
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:52 schreef vencodark het volgende:
Ik zie wel meer mensen met z’n tweeën boodschappen doen. Vooral moeders met dochters, oudere dames vooral.
Ik kan me indenken dat ze daar vandaag en morgen strenger op zijn.
pi_196898025
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan gaat de een toch op de koekjesafdeling staan en de ander bij het diepvriesvak en dan elkaar bellen? :+
Dank je, hier moest ik om lachen!
pi_196898067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:40 schreef Loj het volgende:

[..]
Het is namelijk deze kerst heel duidelijk geworden dat we toch nog in onze mega familie overal derde keus zijn en daar stellen de kids ook al vragen over.
Dit klinkt naar :*

Hopelijk kunnen jullie gewoon fijn samen boodschappen doen vanavond! Hier in de supermarkt gebeurt het idd wel meer, je moet dan alleen allebei een eigen kar, maar je mag wel gewoon naar binnen.
pi_196898085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:40 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik ga ook niet pratend naast elkaar lopend naar binnen en ik ga met etenstijd, het meest rustige moment.

Ik had het ook niet moeten zeggen, want nu heb ik meteen het enorm dat ik word gezien als virusontkennerwappie. Maar om nou ook het enige wat deze kut kerst nog een beetje leuk gaat maken ook te laten zitten (samen lekkere dingen uitzoeken), nee voor de kinderen moeten we er nog iets leuks van maken. Het is namelijk deze kerst heel duidelijk geworden dat we toch nog in onze mega familie overal derde keus zijn en da-ar stellen de kids ook al vragen over.

(En nee, bellend door de supermarkt kan hier niet, alleen maar bereik bij het dievriesvak en op de koekjesafdeling)
Hoezo derde keus, als ik zo vrij mag zijn?
pi_196898093
Mijn kerstmenu:
Kerstavond: bij ouders, als toetje in elk geval hangop, verder geen idee wat ze maken.
Eerste kerstdag: alleen thuis, moet nog iets verzinnen
Tweede kerstdag: bij ouders, geen idee wat ze maken.

Ik wilde eerst een menu bestellen voor eerste kerstdag ergens, maar bijna overal kan je alleen maar per 2 personen bestellen. Dus moet nog maar even wat bedenken..
pi_196898210
Loj, ik was vanochtend bij de AH (wat een hel) en was echt 1 van de weinige die alleen liep. Overal liepen stellen en ook families, dus ik denk niet dat jullie op gaan vallen.

En wat ontzettend naar om te lezen dat je het gevoel hebt derde keuze te zijn :*

Project boodschappen doen is dus afgerond en ik heb niemand geslagen. DRUK en dat al om 07:45, met name bij de groente en vlees afdeling dus ben ik zo snel mogelijk doorheen gegaan. Verder viel het gelukkig wel mee, maar echt hoeveel mensen tegen me aan zijn gaan staan of je bijna omver duwen, niet te geloven.

Zo nog naar de bakker, maar daar komen wij sowieso elke dag want het is maar 50 meter lopen. :D Oh en nog langs onze sushi afhaal winkel. Bestellen voor Kerst kan tm vandaag dus maar even snel gaan doen nog.
pi_196898237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn kerstmenu:
Kerstavond: bij ouders, als toetje in elk geval hangop, verder geen idee wat ze maken.
Eerste kerstdag: alleen thuis, moet nog iets verzinnen
Tweede kerstdag: bij ouders, geen idee wat ze maken.

Ik wilde eerst een menu bestellen voor eerste kerstdag ergens, maar bijna overal kan je alleen maar per 2 personen bestellen. Dus moet nog maar even wat bedenken..
Wat flauw Vlinder! Heb dat hier nergens zo gezien. Er zijn zoveel mensen die Kerst alleen vieren dit jaar dat je zou denken dat ze wel menu's voor 1 persoon kunnen verkopen :{
pi_196898325
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:14 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Wat flauw Vlinder! Heb dat hier nergens zo gezien. Er zijn zoveel mensen die Kerst alleen vieren dit jaar dat je zou denken dat ze wel menu's voor 1 persoon kunnen verkopen :{
Ja, ik vind het ook best stom eigenlijk.. zou ook denken dat wel meer mensen kerst alleen vieren.
Misschien vind ik nog wel iets wat wel voor 1 persoon kan en bestel ik dat, en anders denk ik dat ik maar iets makkelijks bedenk want niet zo'n zin om in m'n eentje uitgebreid in de keuken te staan.
pi_196898387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook best stom eigenlijk.. zou ook denken dat wel meer mensen kerst alleen vieren.
Misschien vind ik nog wel iets wat wel voor 1 persoon kan en bestel ik dat, en anders denk ik dat ik maar iets makkelijks bedenk want niet zo'n zin om in m'n eentje uitgebreid in de keuken te staan.
Wat stom inderdaad, hier kan je volgens mij bij alle restaurants voor 1 bestellen, tenminste er staat niets bij dat het voor 2 moet. Misschien als je belt, dat het wel kan?
pi_196898394
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoezo derde keus, als ik zo vrij mag zijn?
Beetje ingewikkeld, maar ik heb dus drie paar ouders + zussen. Bij twee van de drie zijn we met 8 volwassenen, bij de derde met zelfs 12 volwassenen. Zo kiest familie 1 voor de echte kinderen en opa/oma en niet voor ons, de tweede familie kiest voor haar zus en mijn zusje. En familie 3 gaan we dus wel. Maar zien we alleen de ouders. Die andere komen wel samen op de andere dag.

Met Sint vielen we ook al net buiten de boot en hebben we met zijn vijven gedaan.

“Excuus” dat telkens wordt gebruikt is dat wij met zijn vijven zijn en dat Li chronisch verkouden is dus ze zijn bang om ook verkouden te worden.

Wij zijn gewoon niet leuk ofzo.

dat het de maandelijkse periode is voor de derde keer zonder pil, waardoor alles wat heftig aan komt, werkt natuurljk ook niet mee ;)
pi_196898539
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:24 schreef exode het volgende:

[..]

Wat stom inderdaad, hier kan je volgens mij bij alle restaurants voor 1 bestellen, tenminste er staat niets bij dat het voor 2 moet. Misschien als je belt, dat het wel kan?
Aanraders voor restaurants bij jullie in de buurt? Dat is voor mij ook nog wel dichtbij genoeg om af te halen als ze niet bezorgen in mijn stad.
Ja, zou idd ook nog kunnen bellen om te vragen. Nog eens kijken welke die alleen per 2p kon er dan het lekkerst uit ziet.

Kan me misschien ook wel voorstellen dat ze per twee doen om de bezorgkosten/moeite er uit te halen of zo? Dat ze niet voor elk los menu weer ergens anders heen moeten.
pi_196898572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:25 schreef Loj het volgende:

[..]

Beetje ingewikkeld, maar ik heb dus drie paar ouders + zussen. Bij twee van de drie zijn we met 8 volwassenen, bij de derde met zelfs 12 volwassenen. Zo kiest familie 1 voor de echte kinderen en opa/oma en niet voor ons, de tweede familie kiest voor haar zus en mijn zusje. En familie 3 gaan we dus wel. Maar zien we alleen de ouders. Die andere komen wel samen op de andere dag.

Met Sint vielen we ook al net buiten de boot en hebben we met zijn vijven gedaan.

“Excuus” dat telkens wordt gebruikt is dat wij met zijn vijven zijn en dat Li chronisch verkouden is dus ze zijn bang om ook verkouden te worden.

Wij zijn gewoon niet leuk ofzo.

dat het de maandelijkse periode is voor de derde keer zonder pil, waardoor alles wat heftig aan komt, werkt natuurljk ook niet mee ;)
Het is vast niet echt zo dat ze allemaal jullie niet leuk vinden (dat hoop ik voor je), maar ik kan me heel goed voorstellen dat het wel zo voelt als het steeds op deze manier loopt.
En al helemaal als alles toch al net wat heftiger binnen komt ;).
Maar ook zonder dat, kan ik me dat gevoel goed indenken. Het is ook gewoon echt niet leuk om elke keer het gezin te zijn dat buiten de boot valt.
pi_196898627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Aanraders voor restaurants bij jullie in de buurt? Dat is voor mij ook nog wel dichtbij genoeg om af te halen als ze niet bezorgen in mijn stad.
Ja, zou idd ook nog kunnen bellen om te vragen. Nog eens kijken welke die alleen per 2p kon er dan het lekkerst uit ziet.

Kan me misschien ook wel voorstellen dat ze per twee doen om de bezorgkosten/moeite er uit te halen of zo? Dat ze niet voor elk los menu weer ergens anders heen moeten.
De Brasseur maar daar moest je voor het weekend besteld hebben. Verder Enya, de Zusters, Rabelais, Heeren van Maarssen, Fiorini is ook lekker! En bij de Dorpsgek kan je afhalen maar weet niet of die een Kerstmenu hebben of open zijn met Kerst.

Waar woon je eigenlijk? Mag ook via dm hoor.

Oh en Ming en Ming voor sushi, wij halen hier in het dorp maar als we laten bezorgen doen we het bij Ming en Ming.
pi_196898659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:43 schreef exode het volgende:

[..]


Oh en Ming en Ming voor sushi, wij halen hier in het dorp maar als we laten bezorgen doen we het bij Ming en Ming.
Wat is het verschil?
pi_196898668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De tandarts zei, wanneer kinderen nog jong is er nog veel mogelijk. Op hoop van zegen dan maar, ze heeft nu ook een lelijke spleet tussen de tanden :{
Maar die spleet is wel extra ruimte voor straks doorkomende grote mensen tanden/kiezen misschien?
Mijn jongste had met haar melkgebit al amper ruimte genoeg en nu ze volop aan het wisselen is, staat echt alles door elkaar. Hier wordt een beugel dus ook voor een heel groot gedeelte functioneel, want hier gaat ze absoluut problemen mee krijgen later. Ze is nu 11.
Oudste had vooral een flinke overbeet en ik vind het na een jaar beugelen nog steeds best veel, maar goed ik ben geen orthodontist.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196898704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:43 schreef exode het volgende:

[..]

De Brasseur maar daar moest je voor het weekend besteld hebben. Verder Enya, de Zusters, Rabelais, Heeren van Maarssen, Fiorini is ook lekker! En bij de Dorpsgek kan je afhalen maar weet niet of die een Kerstmenu hebben of open zijn met Kerst.

Waar woon je eigenlijk? Mag ook via dm hoor.

Oh en Ming en Ming voor sushi, wij halen hier in het dorp maar als we laten bezorgen doen we het bij Ming en Ming.
Utrecht, dus ben zo bij jullie in t dorp :)
Ik ga degenen die je noemt even opzoeken!
pi_196898708
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
In het dorp is goedkoper en net wat lekkerder, maar die hebben gekke openingstijden en je moet telefonisch bestellen normaal gesproken en dan afhalen. We komen er zo vaak dat als ik bel ze de bestelling al opschrijven _O-

Dus vlindertje als je van sushi houdt en afhalen geen probleem vindt: Snacky van Jie (de naam alleen al he...)
pi_196898977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:09 schreef exode het volgende:
Oh en ik heb soort van vakantieeeeeeeeeeee.
Soort van: zoals altijd bereikbaar voor nood (zoals wappies die dingen in de hens steken), maar verder doe ik lekker niets de komende 1,5 week. Nou ja ik ga me in de Kerstdrukte bij de AH begeven morgenochtend, meteen na wakker worden ga ik, dus hopelijk sta ik er rond 08:00 al, dan valt het wel mee toch?
Dat viel hier heel vies tegen vanmorgen. Het was druk om 8 uur, terwijl ik normaal gesproken 1 van de eerste ben op dit tijdstip op woensdagochtend.
Ik heb voor het nieuwe jaar maar vast 2 bezorgmomenten vastgelegd, ik was bijna onverrichter zaken weer naar huis gegaan. Vind het normaal al stressvol, maar het was nu wel weer extreem.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh ik wil ook gourmetten!

Noors lijstje:
Kerstavond - pinnekjøtt
1e kerstdag - ribbe
2e kerstdag - kalkoen

Dit kun je elk jaar copy-pasten want veranderingen kunnen Noren slecht tegen en met kerst al helemaal niet. Ik herinner me bog die keer dat ik voorstelde om 1e kerstdag te gourmetten. «Maar dan is het geen kerst», was het protest.
Menig Noors koppel viert kerst ook zelfs na het huwelijk met elk hun eigen familie, omdat men anders hun eigen familietraditie mist. Ik dacht eerst dat men een geintje maakte :@ _O-
Misschien had ik Noorse moeten worden... O-) ik heb altijd gezegd dat als ik weg ga uit Nederland, dat ik naar een van de Scandinavische landen zou gaan. Waarom, geen idee. Ik ben er nog nooit geweest, alleen Denemarken. Ik zou ooit nog wel op vakantie willen die kant op, want ik ben wel benieuwd naar Zweden en Noorwegen.

Kerstlijstje:
1e kerstdag: gourmet en ijs als toetje
2e kerstdag: rollade met pommes duchesse en sla en stoofpeertjes en creme brullee (en man mag het maken, hij wil rollade, succes ermee :6 ).

Een paar pakjes onder de boom, mijn ouders kopen voor mijn man en mij altijd een oudejaarslot en de kinderen krijgen dit jaar een boek. En volgens mij zag ik ook voor iedereen een bad of doucheschuimpje O+ .
We hebben ze vorige week nog gezien, toen brachten ze de cadeautjes mee. Met kerst gaan we niet bij elkaar zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:25 schreef Loj het volgende:

[..]

Beetje ingewikkeld, maar ik heb dus drie paar ouders + zussen. Bij twee van de drie zijn we met 8 volwassenen, bij de derde met zelfs 12 volwassenen. Zo kiest familie 1 voor de echte kinderen en opa/oma en niet voor ons, de tweede familie kiest voor haar zus en mijn zusje. En familie 3 gaan we dus wel. Maar zien we alleen de ouders. Die andere komen wel samen op de andere dag.

Met Sint vielen we ook al net buiten de boot en hebben we met zijn vijven gedaan.

“Excuus” dat telkens wordt gebruikt is dat wij met zijn vijven zijn en dat Li chronisch verkouden is dus ze zijn bang om ook verkouden te worden.

Wij zijn gewoon niet leuk ofzo.

dat het de maandelijkse periode is voor de derde keer zonder pil, waardoor alles wat heftig aan komt, werkt natuurljk ook niet mee ;)
:* geen fijn gevoel.

Zo, ik ben weer bijgelezen geloof ik :s)
En naar zolder gevlucht, na de boodschappenjungle had ik even geen zin meer in alle geluiden beneden (2 meiden achter een scherm met hun herrie en manlief was nog weer iets anders aan het kijken :X
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196899021
1e kerstdag buffet dat gebracht wordt
2e kerstdag beef wellington (als AH dat nog heeft liggen), Sperziebonen met spek, pomme duchesse. De dames maken het dessert: trifle

Morgenavond, nog geen idee. Ik ben jarig morgen. Ik gok dat het iets van thuisbezorgd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 23-12-2020 12:24:47 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196899057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:48 schreef exode het volgende:

[..]

In het dorp is goedkoper en net wat lekkerder, maar die hebben gekke openingstijden en je moet telefonisch bestellen normaal gesproken en dan afhalen. We komen er zo vaak dat als ik bel ze de bestelling al opschrijven _O-

Dus vlindertje als je van sushi houdt en afhalen geen probleem vindt: Snacky van Jie (de naam alleen al he...)
Hahaha die naam _O- en ik ben gek op sushi. Als 't qua tijd een keer past ga ik die zeker eens proberen!
Er zit er hier ook een om de hoek (een sushi/wok/snackbar die eruit ziet zoals snacky van jie klinkt, haha), daar haalde ik meestal af, maar de laatste tijd is de rijst steeds of te gaar of net niet gaar genoeg, en valt het dus wat tegen.
pi_196899120
Ik moet ook nog een paar lastminute boodschappen doen. We hadden maandag een bezorging, voor later in de week kwamen we er al niet meer tussen, maar voor dingen als salade vond ik de tijd tussen bezorging en eten dan net te lang. En ik ga geen net sinaasappelen bestellen als ik er maar twee nodig heb, dan haal ik wel losse in de winkel. Ben benieuwd hoe dramatisch het is straks in onze niet al te ruime buurtappie...

O ja, en mijn man putte gisteren in een gigantisch diepe hypo (hij is type 1 diabeet) de halve chocoladevoorraad uit, dus die moet ook weer op peil gebracht worden.
pi_196899147
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik dacht voor een split second: DaD’s man is toch geen Italiaan?! What the hell did I miss? Maar toen viel het kwartje O-) _O-
:D . Nee, voor een Italiaan zal 'ie niet snel aangezien worden. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_196899226
Loj, je kan gewoon rustig samen boodschappen doen hoor! Allebei een eigen wagentje en niemand die er iets van zegt, hooguit een boze blik van een andere klant. Ik heb er tientallen gezien de afgelopen tijd. Hopelijk kunnen jullie er samen iets speciaals van maken!

Overigens heeft mijn broer binnen ons gezin een tijdje hetzelfde gehad en dat ging echt niet om hen persoonlijk. Meer om de drie kleine kinderen die ze bij zich hadden en die als een wervelwind door het huis gingen. Ook omdat mijn kinderen daar ook weer op reageren en we dan met zes rondrennende peuters/kleuters zitten. Die heb ik nog steeds liever niet in mijn huis als ze niet in de tuin kunnen, maar dat gaat wel steeds beter. De laatste keer dat er filet americain aan de muur zat is alweer een jaar geleden!

Wat voor spel doen jullie met de sperziebonen Vicky? :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196899362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
Loj, je kan gewoon rustig samen boodschappen doen hoor! Allebei een eigen wagentje en niemand die er iets van zegt, hooguit een boze blik van een andere klant. Ik heb er tientallen gezien de afgelopen tijd. Hopelijk kunnen jullie er samen iets speciaals van maken!

Overigens heeft mijn broer binnen ons gezin een tijdje hetzelfde gehad en dat ging echt niet om hen persoonlijk. Meer om de drie kleine kinderen die ze bij zich hadden en die als een wervelwind door het huis gingen. Ook omdat mijn kinderen daar ook weer op reageren en we dan met zes rondrennende peuters/kleuters zitten. Die heb ik nog steeds liever niet in mijn huis als ze niet in de tuin kunnen, maar dat gaat wel steeds beter. De laatste keer dat er filet americain aan de muur zat is alweer een jaar geleden!

Wat voor spel doen jullie met de sperziebonen Vicky? :P
Boonanza

pi_196899750
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Boonanza

[ afbeelding ]
Goede keuze wel, die heb ik in het verleden veel gespeeld!

Sinds Sinterklaas spelen we veel Clever, die zat voor ons in de zak. Leuk voor even snel tussendoor.


Dat is kerst bij ons ook altijd, spelletjes spelen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196899826
Kerst is altijd een berg cadeautjes. Nu maar voor 5 personen ipv 9.

Kerstavond: geen idee
Kerst: gourmet
Tweede kerst fondue (vlees).

Het is van alles een beetje eenvoudiger dan ik normaal zou doen. We doen normaal altijd kaas- en vleesfondue maar nu enkel vlees. Maar het plan was begin deze week de voorbereidingen te doen als kind bij kdv was. We hebben de lat maar iets lager gelegd nu.

Tip voor gourmet: raclettekaas als je lekkere kan krijgen :Y)
Verder goed/lekker vlees idd en lekkere bijgerechten. Hier staat oa een lamsschotel op het menu.

Wij vieren de twee kerstdagen telkens met 1 set ouders erbij. We zien de week voor kerst bewust helemaal niemand en dat doen de ouders ook.

Ik vind het zwaar voor een tante. Door de regels waar zij woont is ze nu verjaardag, kerst en nieuwjaar helemaal alleen :{
pi_196899854
Mijn zoon kan totaaaaal niet tegen zijn verlies. 1 keer voorzichtig verliezen Of het lukt niet echt is gelijk: “Ik speel dit nooit meer!!!”
* en smijt + huil-acties.
pi_196899886
Vlindertje, haha ja de naam he.....het ziet er ook van buiten uit dat je denkt 'ga ik naar binnen?' maar we hebben daar altijd goede sushi, nooit een mindere dag. Ze hebben niet mega veel keuze, maar de standaard dingen hebben ze en zijn dus echt goed.
Het is een Chinees gezin en het zijn zulke lieve mensen, de hele familie werkt daar.

Op de Voorstraat zit ook een hele goede, hoe heet die ook alweer. Daar ging ik vaak heen met een vriend die op de Biltstraat woonde.

Ik merk wel dat ik die semi lockdown gewoon steeds vergeet. Wilde nog even naar de Bruna vandaag voor een tijdschrift....kan dus niet, moet ik weer naar de AH. Nou ja moet, kan ook na Kerst natuurlijk.
pi_196900308
Ik moet straks ook boodschappen doen. Moet wachten tot mijn man thuis is voordat ik weg kan.

Ik zie er nu al tegenop met die drukte. Dus van mij weinig begrip voor de "gezellig samen shoppers" sorry.
  woensdag 23 december 2020 @ 12:31:44 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196900329
Ik heb mezelf een kerst cadeautje geven nav een award op het werk



Dat deed ik dus nog steeds met dit ding van mijn schoonvader de banketbakker in de jaren 70.
Hij had wat moeite met de 900gr rozijnen in de Irish Christmas Cake onlangs _O-
Wel een nieuwe kom gekocht een aantal jaar geleden. Bosch gebruikt nog steeds hetzelfde design :D

Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 23 december 2020 @ 12:36:39 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196900413
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:01 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Noren zijn best leuk, maar rond kerst worden het Christ-zillas.

Vooral schoonouders schoten in de stress van het gourmet-voorstel. :')

Wij vieren gewoon samen en om het jaar in NL of in Noorwegen in de bergen. Dit jaar was het eigenlijk de bedoeling om naar NL te komen :')
Dus gaan we morgen de bergen in - mits mijn kårånatest negatief is. |:(
Ik duim voor een negatieve test :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196900594
Ik doe al jaren mijn boodschappen zonder man. Als hij mee is, kopen we veeeel meer en vervolgens wordt het niet opgegeten of er wordt geen rekening gehouden met de grote van de koelkast, vriezer en voorraadkast. :')
pi_196900631
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef laziness het volgende:
Ik heb mezelf een kerst cadeautje geven nav een award op het werk

[ link | afbeelding ]

Dat deed ik dus nog steeds met dit ding van mijn schoonvader de banketbakker in de jaren 70.
Hij had wat moeite met de 900gr rozijnen in de Irish Christmas Cake onlangs _O-
Wel een nieuwe kom gekocht een aantal jaar geleden. Bosch gebruikt nog steeds hetzelfde design :D

[ link | afbeelding ]
Wauw, de oude is gewoon antiek! O+

De nieuwe is wel héél mooi en strak!
pi_196900698
We hebben ook een Kenwood keukenmachine. Inclusief warmte/kookplaat eraan. Geloof iets van ¤1500 ballen en in de jaren dat we samen zijn is het ding misschien 5 keer gebruikt.
Ook dát is zo’n typische man-aankoop. Staat inmiddels al ruim een jaar zolder want op het aanrecht nam het onnodig plek in. Klaar voor de verkoop! Maar nu de keukenla met accessoires ervoor ook in een tas boven staan, moet het ineens niet verkocht worden. }:|
pi_196900764
Ik
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
We hebben ook een Kenwood keukenmachine. Inclusief warmte/kookplaat eraan. Geloof iets van ¤1500 ballen en in de jaren dat we samen zijn is het ding misschien 5 keer gebruikt.
Ook dát is zo’n typische man-aankoop. Staat inmiddels al ruim een jaar zolder want op het aanrecht nam het onnodig plek in. Klaar voor de verkoop! Maar nu de keukenla met accessoires ervoor ook in een tas boven staan, moet het ineens niet verkocht worden. }:|
Ik bied 25 euro incl verzenden :o 8-) :7
pi_196900906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Utrecht, dus ben zo bij jullie in t dorp :)
Ik ga degenen die je noemt even opzoeken!
Toko Sin in Driebergen is ook open, als je zin hebt in Indonesisch. Je kunt er per 100 gram bestellen :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196901234
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Goede keuze wel, die heb ik in het verleden veel gespeeld!

Sinds Sinterklaas spelen we veel Clever, die zat voor ons in de zak. Leuk voor even snel tussendoor.
[ afbeelding ]

Dat is kerst bij ons ook altijd, spelletjes spelen!
Ik heb mezelf gisteren de opvolger (Dobbel zo Clever) cadeau gedaan.
Dobbelspellen doen het bij ons altijd goed op vakantie: Scorekaarten lamineren, whitebordstiftjes erbij en je hebt eindeloos veel speelplezier wat weinig ruimte inneemt.

1ste kerstdag nemen we Qwirkle mee.
pi_196901324
Ik doe meestal de boodschappen met mijn moeder. We hebben dan allebei een eigen wagentje.

Venco, hier een dochter die niet tegen haar verlies kan. Wij spelen daarom veel coöperatieve spellen.
pi_196902357
De (5e!) negatieve test is binnen :D
Dus wij zijn (samen met de rest van Oslo }:| ) op weg de bergen in *O*
pi_196902645
Yeaaaah Room! Waar ga je de bergen in? Wij zijn 3 jaar geleden in Geilo geweest.

Sushi besteld, ik was eigenlijk een dag te laat, oeps. 'Voor de lieve blonde kindjes?' Uhm ja, die ja. Dus het kon toch nog :) en bij de sushi zijn ze inderdaad altijd poeslief want daar krijgen ze Maki toegestopt.

De rij voor de AH er bijna naast was ENORM. Blij dat ik niet meer hoef.
pi_196902687
In ieder geval lekker weg Room!

Hier bestaat tweede Kersts dag niet en ik vind dat prima!
Wij gourmetten met kerst en 26e lunch bij het strand.
Met een meidenkwartet
pi_196902700
Wij doen eigenlijk niet zoveel aan kerst. Normaal mag ik ook twee dagen werken. Dit jaar voor het eerst in jaren hoef ik maar 1 dag te werken.
En zit nu we gesloten zijn ivm Corona ook van 14.00-21.30 alleen op de afdeling ;) toch wel anders als anders maar goed, ook niet erg.

Man gaat met de kinderen bij mijn ouders gourmetten eerste kerstdag en mijn zus met partner en kids komen ook, dus dat kun nu net met Max 3 volwassenen :D

Tweede kerstdag hebben we schoonmoeder gevraagd om te komen eten zodat ze niet alleen zit en hebben we iets besteld bij een lokaal restaurant wat we zelf nog wel moeten opwarmen.

Maar de kerstgedachte is naar onze mening door de opkomst van de kerstman niet meer ons ding. Cadeautjes doen we met Sinterklaas en hoeft met kerst niet nog een keer. En lekker eten doe ik net zo lief een andere dag in het jaar.
Het is het feest van ‘vreten op aarde’ tegenwoordig zeggen we altijd gekscherend, het heeft niks meer te maken met de geboorte van jezus.

En ik ben echt niet heel erg prakkeserend katholiek hoor, en ben ook niet verzuurd :P het doet me gewoon niks. Maar dat heb ik wel met meer dingen.
Oud op nieuw vieren vinden we altijd heel gezellig maar man en ik staan dan altijd erg verbaasd te kijken naar alle stelletjes die elkaar dan intens staan te zoenen omdat het nieuwe jaar is ingegaan.

Maar goed op het werk kan ik wel een kerstmaaltje bestellen dus hoef voor dan niks mee te nemen, dat is wel fijn.

Maar voor ieder die het wel viert, ondanks alle beperkingen heel veel plezier en gezelschap tijdens deze dagen O+
pi_196902918
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:56 schreef amaranta het volgende:
Ik
[..]

Ik bied 25 euro incl verzenden :o 8-) :7
Bijna. :P
pi_196902935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Toko Sin in Driebergen is ook open, als je zin hebt in Indonesisch. Je kunt er per 100 gram bestellen :D
Oeh, Indonesisch :9 . Dank voor de tip!

@Roomsnoes fijn van je negatieve test!
pi_196903121
Room. Wat fijn. O+
pi_196903242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:23 schreef exode het volgende:
Yeaaaah Room! Waar ga je de bergen in? Wij zijn 3 jaar geleden in Geilo geweest.

Sushi besteld, ik was eigenlijk een dag te laat, oeps. 'Voor de lieve blonde kindjes?' Uhm ja, die ja. Dus het kon toch nog :) en bij de sushi zijn ze inderdaad altijd poeslief want daar krijgen ze Maki toegestopt.

De rij voor de AH er bijna naast was ENORM. Blij dat ik niet meer hoef.
Vang i Valdres, mans ouders hebben daar een vakantiehuis. Iets ten noorden van Geilo.

Die drukte voor de kerst idd :X Werkte vroeger als caissiere als bijbaantje, en dan was die drukte altijd wel tragikomisch.
pi_196903370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Vang i Valdres, mans ouders hebben daar een vakantiehuis. Iets ten noorden van Geilo.

Die drukte voor de kerst idd :X Werkte vroeger als caissiere als bijbaantje, en dan was die drukte altijd wel tragikomisch.
Heel fijn hoor, lekker in de sneeuw O+ Is iets meer dan 2 uur rijden vanaf Oslo toch?
Geniet er in ieder lekker van!
pi_196903426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 15:00 schreef exode het volgende:

[..]

Heel fijn hoor, lekker in de sneeuw O+ Is iets meer dan 2 uur rijden vanaf Oslo toch?
Geniet er in ieder lekker van!
4 voor ons- wonen aan de oostkant van Oslo, en moeten even laden onderweg :)

Er ligt idd sneeuw in de bergen. In Oslo was het al 6 weken grauw en grijs dus dan is sneeuw wel fijn, dat licht lekker op in donkere dagen.
pi_196904683
Geniet ervan Room

Sac kreeg vanuit het niets "oogpijn" het zit boven haar ogen. Ik heb zo met haar te doen dan omdat niets helpt en ik haar ook niet kan helpen. Ze heeft al 4x overgegeven en uitgerekend vandaag moeten we met beide auto's naar de apk.

Heb mijn vader gebeld om hij met een auto wilde gaan maar hij kon niet want de monteur voor de oven kwam. Nu is mijn moeder thuis en slaapt sac.

Ik heb zelf ook al de hele week hoofdpijn ik denk dat het aan het weert ligt.
pi_196905165
F_r dat klinkt wel heel naar zeg. Beterschap voor Sac!

Room geniet van jullie vakantie! Sneeuw, klinkt in ieder geval al heel kerstig! O+
pi_196905579
Oeh dat klinkt naar F_r. Beterschap voor haar
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 december 2020 @ 16:58:01 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196905877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 16:01 schreef F_r het volgende:
Geniet ervan Room

Sac kreeg vanuit het niets "oogpijn" het zit boven haar ogen. Ik heb zo met haar te doen dan omdat niets helpt en ik haar ook niet kan helpen. Ze heeft al 4x overgegeven en uitgerekend vandaag moeten we met beide auto's naar de apk.

Heb mijn vader gebeld om hij met een auto wilde gaan maar hij kon niet want de monteur voor de oven kwam. Nu is mijn moeder thuis en slaapt sac.

Ik heb zelf ook al de hele week hoofdpijn ik denk dat het aan het weert ligt.
ai, dat is niet fijn. Klinkt als migraine eigenlijk... rustig in bed liggen in het donker met paracetamol erbij misschien? Sterkte voor haar :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_196906066
Volgens de kinderarts is het ook migraine. Pcm wilde ze echt niet moeten dan ook zetpillen zijn want tabletten spuugt ze uit. Ik had een migrastick maar na de badkamerverbouwing een het huis verkoop klaar maken niet meer gevonden en ik ben niet meer bij holland en barret geweest sinds corona.

Edit

Ze is wakker en het is over gelukkig.
pi_196906139
Kerstavond bolletje hamburger
1e kerstdag gourmetten en 2e kerstdag geen idee.
Voor ontbijt afbakbroodjes.
En morgen moet ik nog veel boodschappen doen. Hopelijk valt de drukte hier in het noorden mee!
  woensdag 23 december 2020 @ 17:29:54 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196906511
Kerstavond bakken we - of eigenlijk mijn man - worstenbrood en foccacia, eerste kerstdag en tweede kerstdag beenham, denk ik. We hebben door de quarantaine geen bezoek meer en dus nogal veel ham. Gaan denk ik maar 2/3 in de vriezer gooien.

Als ik me beter ga voelen (so far no good) ga ik eerste of tweede kerstdag voor het eerst koekjes bakken met prul.

Ik kon net ineens boodschappen laten bezorgen op de 27e. Dat scheelt voor mijn familie een keer naar de supermarkt en een half uur enkele reis op en neer rijden. Zo fijn! Scheelt weer wat schuldgevoel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196906522
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:06 schreef F_r het volgende:
Volgens de kinderarts is het ook migraine. Pcm wilde ze echt niet moeten dan ook zetpillen zijn want tabletten spuugt ze uit. Ik had een migrastick maar na de badkamerverbouwing een het huis verkoop klaar maken niet meer gevonden en ik ben niet meer bij holland en barret geweest sinds corona.

Edit

Ze is wakker en het is over gelukkig.
Ik kan dr zo naar toe lopen voor je als het nodig is. Kost me 5 minuten ongeveer
pi_196906548
Kerstavond: gourmetten *O*
Eerste kerstdag: man kookt een uitgebreid driegangenmenu met oa hasselbackpompoen, pommes duchesse, spruitjes met granaatappelpitjes en erwtjes, en eend voor mij O+
Tweede kerstdag: restjes (is meestal ook nog een prima maaltijd van te bouwen)
pi_196906564
Whaha iets met dikke vingers.. maar haricots verts met spek dus.

Beterschap voor Sac! Wat is een migrastick?

Boodschappen binnen, dacht ik.. roomboter vergeten. Mag de puber gaan halen morgen. De AH xxl had het vlees niet meer. Gelukkig hebben we een kleine AH in de buurt. Die had het vlees nog wel.


Een *O* voor de loodgieter. De radiatoren hangen!! Eindelijk warmte beneden.


En een dikke -O- omdat ik niet naar de fysio kan. Fysio 1 had vorige week afgezegd want corona. Toen mocht ik een paar dagen later naar fysio 2. Ik zou vandaag een afspraak hebben maar fysio 2 is in aanraking geweest met iemand die corona heeft en moet zich dus laten testen.
Ik verrot van de pijn door een tenniselleboog.. en ik tennis niet een.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196906765
Hier viel het bij de supermarkt best mee. Het was zeker niet rustig maar heb het ook echt wel eens drukker gezien. En dat was rond 16.00 dat ik geweest ben. Viel me 100% mee.

Vicky wat balen dat je niet bij de fysio terecht kan -O- ik hoor tenniselleboog ook alleen maar bij mensen die niet tennissen eigenlijk. Man heeft er ook lang en veel last van gehad. Echt heel vervelend.
Ik heb er op het moment ook een beetje last van. Hoop uit alle macht dat dit niet verder door gaat zetten want is met momenten gewoon heel vervelend en pijnlijk. Maar gelukkig alleen nog bij bepaalde bewegingen.

Hopelijk kun je snel toch nog ergens terecht bij een fysio
pi_196906786
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kan dr zo naar toe lopen voor je als het nodig is. Kost me 5 minuten ongeveer
Dat is lief. Als je binnenkort een uitje wil hebben dan graag
pi_196906824
Welke zorgverzekering hebben jullie?

Ik ben aan het kijken naar Nationale Nederlanden aangezien ze daar een meegroeiservice hebben:
https://www.nn.nl/Particu(...)/Meegroeiservice.htm

Alleen moet je hier wel een basis aanvullende verzekering al voor hebben.

Hebben jullie wellicht zoiets ook gezien bij andere verzekeraars? Mocht mijn vriendin zwanger raken, dan vind ik het wel handig om op te schalen in verzekering.
  woensdag 23 december 2020 @ 18:03:01 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_196907063
quote:
17s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Welke zorgverzekering hebben jullie?

Ik ben aan het kijken naar Nationale Nederlanden aangezien ze daar een meegroeiservice hebben:
https://www.nn.nl/Particu(...)/Meegroeiservice.htm

Alleen moet je hier wel een basis aanvullende verzekering al voor hebben.

Hebben jullie wellicht zoiets ook gezien bij andere verzekeraars? Mocht mijn vriendin zwanger raken, dan vind ik het wel handig om op te schalen in verzekering.
Ik zou even kijken waarvoor je wil opschalen. En daarbij hoeft alleen je vriendin dat te doen, jouw verzekering heeft daar verder geen invloed op.
disclaimer
pi_196907300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:45 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat is lief. Als je binnenkort een uitje wil hebben dan graag
Ik kijk wel wat lukt. Morgen ben ik jarig, dus ik weet niet of ik nog in het winkelcentrum kom en daarna is het kerst.
Op de site staat trouwens dat het niet voor kinderen onder de 12 is.
pi_196907304
quote:
17s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Welke zorgverzekering hebben jullie?

Ik ben aan het kijken naar Nationale Nederlanden aangezien ze daar een meegroeiservice hebben:
https://www.nn.nl/Particu(...)/Meegroeiservice.htm

Alleen moet je hier wel een basis aanvullende verzekering al voor hebben.

Hebben jullie wellicht zoiets ook gezien bij andere verzekeraars? Mocht mijn vriendin zwanger raken, dan vind ik het wel handig om op te schalen in verzekering.
Vgz
pi_196907343
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kijk wel wat lukt. Morgen ben ik jarig, dus ik weet niet of ik nog in het winkelcentrum kom en daarna is het kerst.
Op de site staat trouwens dat het niet voor kinderen onder de 12 is.
Dan heeft het idd weinig nut en mag ze het nog niet hebben.
Alvast gefeliciteerd
pi_196907479
Klonk voor mij inderdaad ook als migraine, @F_r , precies hoe ik me voelde toen ik migraine had als kind (wel wat ouder dan Sac nu is).
Bij mij was slapen ook altijd wondermiddel. En zo snel mogelijk bij klachten (wat bij mij begon met wazig zien) ibuprofen en paracetamol. Nou zal ze dat misschien nog niet mogen, ibuprofen, maar zetpil paracetamol lijkt me wel fijn dan. Maar dat haalde alleen scherpe randjes eraf, slapen was echt wat ervoor zorgde dat het wegging. In donkere kamer liggen, zo min mogelijk bewegen en zo snel mogelijk proberen in slaap te vallen.
Fijn dat t nu weer over is en hopelijk blijft t voorlopig ook weg!
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 december 2020 @ 18:30:56 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196907502
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:06 schreef F_r het volgende:
Volgens de kinderarts is het ook migraine. Pcm wilde ze echt niet moeten dan ook zetpillen zijn want tabletten spuugt ze uit. Ik had een migrastick maar na de badkamerverbouwing een het huis verkoop klaar maken niet meer gevonden en ik ben niet meer bij holland en barret geweest sinds corona.

Edit

Ze is wakker en het is over gelukkig.
Fijn dat het over is, slapen helpt hier ook meestal wel. Voor wat betreft pcm, hier wordt alleen de oplos van Roter genomen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_196907848
quote:
17s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Welke zorgverzekering hebben jullie?

Ik ben aan het kijken naar Nationale Nederlanden aangezien ze daar een meegroeiservice hebben:
https://www.nn.nl/Particu(...)/Meegroeiservice.htm

Alleen moet je hier wel een basis aanvullende verzekering al voor hebben.

Hebben jullie wellicht zoiets ook gezien bij andere verzekeraars? Mocht mijn vriendin zwanger raken, dan vind ik het wel handig om op te schalen in verzekering.
Volgens mij kun je ook een nieuwe zorgverzekering afsluiten als je zwanger bent. Tenminste dat was een aantal jaar geleden zo. Misschien dat je met wat googlen er achter kunt komen of dat nog is. Dan kun je voor nu kiezen wat nu van toepassing is en wanneer het nodig is de verzekering oversluiten naar een andere
pi_196907918
Er is ook een apart topic voor: OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
pi_196908663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Klonk voor mij inderdaad ook als migraine, @:F_r , precies hoe ik me voelde toen ik migraine had als kind (wel wat ouder dan Sac nu is).
Bij mij was slapen ook altijd wondermiddel. En zo snel mogelijk bij klachten (wat bij mij begon met wazig zien) ibuprofen en paracetamol. Nou zal ze dat misschien nog niet mogen, ibuprofen, maar zetpil paracetamol lijkt me wel fijn dan. Maar dat haalde alleen scherpe randjes eraf, slapen was echt wat ervoor zorgde dat het wegging. In donkere kamer liggen, zo min mogelijk bewegen en zo snel mogelijk proberen in slaap te vallen.
Fijn dat t nu weer over is en hopelijk blijft t voorlopig ook weg!
Je hebt ook een ibuprofen (nurofen) kids variant. Dat zou ik niet snel aan mijn kind geven maar wél in geval van migraine. Dan zit ik zelf namelijk ook aan een cocktail van ibuprofen en paracetamol en dat helpt vaak best goed.
pi_196909097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Klonk voor mij inderdaad ook als migraine, @:F_r , precies hoe ik me voelde toen ik migraine had als kind (wel wat ouder dan Sac nu is).
Bij mij was slapen ook altijd wondermiddel. En zo snel mogelijk bij klachten (wat bij mij begon met wazig zien) ibuprofen en paracetamol. Nou zal ze dat misschien nog niet mogen, ibuprofen, maar zetpil paracetamol lijkt me wel fijn dan. Maar dat haalde alleen scherpe randjes eraf, slapen was echt wat ervoor zorgde dat het wegging. In donkere kamer liggen, zo min mogelijk bewegen en zo snel mogelijk proberen in slaap te vallen.
Fijn dat t nu weer over is en hopelijk blijft t voorlopig ook weg!
Bij mij helpt slapen ook. Eigenlijk moet ik meteen plat als ik wazig ga zien. En geen licht en geluid. Ze wilde absoluut geen zetpil dan ga ik ook niet doorduwen. Het is al niet prettig op die plek.

Nu had ik laatst nog in de ochtend dat ik wazig ging zien meteen 2x 600mg ibuprofen genomen en wel gaan werken. Dan heb ik er wel de rest van de week nog last van. Het idee dat iemand met een mokerhamer op mijn hoofd sla als ik beweeg heb ik gelukkig allang niet meer gehad.

Sac is net als ik vrees ik gevoelig voor de verandering van weer.
pi_196909987
Heel herkenbaarn ik heb ook last van het veranderende weer @F_r , de herfst is bij mij steevast het slechtste seizoen wat migraine betreft, maar ook teveel zon op mijn hoofd zorgt snel voor migraine.

Al valt me wel iets op, sinds ik alleen nog maar thuiswerk heb ik veel minder vaak aanvallen. Ik sprak een collega die aangaf dat zij ook minder last heeft gehad de afgelopen maanden. Is corona en het 24/7 thuiswerken toch ergens goed voor geweest. :')
pi_196910828
Ik heb waarschijnlijk afgelopen zaterdag m'n eerste migraine aanval gehad :o

Had erg baat bij een verzwaard oogmasker :Y

Hier kerstavond gourmet :Y)
Eerste kerstdag kookt zwager een diner voor ons, tweede kerstdag lunch bij schoonvader en daarom in de avond iets simpels :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 23 december 2020 @ 20:56:13 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196911172
Migraine is zo ontzettend naar. Ik krijg er enorme lichtflitsen en -vlekken van in m'n gezichtsveld, krijg een trillend oog en tijdig steevast in een kotsbui... Brrrrt. Voor kindjes nog sneuer natuurlijk, beterschap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196911257
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:56 schreef Tink89 het volgende:
Migraine is zo ontzettend naar. Ik krijg er enorme lichtflitsen en -vlekken van in m'n gezichtsveld, krijg een trillend oog en tijdig steevast in een kotsbui... Brrrrt. Voor kindjes nog sneuer natuurlijk, beterschap!
Hoe gaat het?
  woensdag 23 december 2020 @ 21:03:11 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196911388
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe gaat het?
Wisselend. Ik blijf enorm benauwd en had vanochtend een slechte hg-ochtend. Kotsen en hijgen dus... Gelukkig is mijn man een held en komt prul niks te kort. En gisteren had ik best een goede dag, alleen benauwd. Dus dan lukt het best om met prul boekjes te lezen of met de bal te rollen of een toren te bouwen. Hopelijk een beetje redelijke kerst, we willen eigenlijk graag koekjes met prul bakken voor het eerst.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196911768
Heftig zeg Tink, je bent wel aardig aan de beurt nu met én HG die opspeelt én corona. Hopelijk voel je je snel beter en kan het koekjesbakmomentje tweede kerstdag doorgaan. :*
pi_196912131
Sterkte tink.
Zo veel overgeven put je al uit icm met benauwd zijn lijkt mij echt killing

@tombolafan waar kan ik zo'n verzwaard oogmasker vinden?

[ Bericht 91% gewijzigd door F_r op 23-12-2020 21:59:51 ]
pi_196912195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wisselend. Ik blijf enorm benauwd en had vanochtend een slechte hg-ochtend. Kotsen en hijgen dus... Gelukkig is mijn man een held en komt prul niks te kort. En gisteren had ik best een goede dag, alleen benauwd. Dus dan lukt het best om met prul boekjes te lezen of met de bal te rollen of een toren te bouwen. Hopelijk een beetje redelijke kerst, we willen eigenlijk graag koekjes met prul bakken voor het eerst.
Beterschap
pi_196913369
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:56 schreef Tink89 het volgende:
Migraine is zo ontzettend naar. Ik krijg er enorme lichtflitsen en -vlekken van in m'n gezichtsveld, krijg een trillend oog en tijdig steevast in een kotsbui... Brrrrt. Voor kindjes nog sneuer natuurlijk, beterschap!
Ik heb wel eens oculaire migraine, gelukkig nog nooit hoofdpijn erbij gehad.

Ik herkende het uit een studieboek waarin bovenstaand plaatje stond.
Het begint te kriebelen in mn beeld, van die kartelrandjes, dat wordt groter naar binnen toe en dat stuk waar die kartel zit is even "uit" zeg maar. En na een minuut of 20 trekt het weer naar buiten toe weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196913381
Beterschap Tink :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196913437
Beterschap Tink89! Balen hoor, deze combinatie, en dan ook nog met de feestdagen.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:14:24 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196913594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:08 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb wel eens oculaire migraine, gelukkig nog nooit hoofdpijn erbij gehad.
[ afbeelding ]
Ik herkende het uit een studieboek waarin bovenstaand plaatje stond.
Het begint te kriebelen in mn beeld, van die kartelrandjes, dat wordt groter naar binnen toe en dat stuk waar die kartel zit is even "uit" zeg maar. En na een minuut of 20 trekt het weer naar buiten toe weg.
Oh... is dat migraine, dat je zo'n golvend of trillend prisma in je oog hebt?

Beterschap Tink :*
Hele rottige combi zo :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196913717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:08 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb wel eens oculaire migraine, gelukkig nog nooit hoofdpijn erbij gehad.
[ afbeelding ]
Ik herkende het uit een studieboek waarin bovenstaand plaatje stond.
Het begint te kriebelen in mn beeld, van die kartelrandjes, dat wordt groter naar binnen toe en dat stuk waar die kartel zit is even "uit" zeg maar. En na een minuut of 20 trekt het weer naar buiten toe weg.
Zo begint mijn migraine. Ik kan hier ook niet naar kijken.
Ik heb eerst vlekken in mijn ogen, dan krijg ik gevoelsverlies. Dit begint in mijn vingers, ik kan heel hard bijten maar dat voel ik niet. Dat trekt dan door mijn arm omhoog en eindigt in mijn gezicht. Ik verlies dan het gevoel in mijn wang en daarna mijn lippen.

Zonder medicijnen ben ik 3 dagen onder de pannen, met veel kotsen.
Met medicijnen is het meestal de dag zelf, en soms de dag erna. Ben dan wel enorm moe en heb een kop met watten. Gelukkig niet vaak migraine *afklopt*

Ik ben ook wel benieuwd naar dat masker


Beterschap Tink!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196913820
Hier ook migraine vandaag. Basislading Paraceta en veel slapen/liggen/weinig schermpjes helpt dan. Dag ervoor vaak wazig/duizelig...
pi_196914778
Jeetje wat naar lijkt me dat migraine. Zijn er bij jullie bepaalde triggers? Mijn broer heeft het met bepaald eten of drinken.

Ik heb wel vaak hoofdpijn, komt uit mijn schouders en nek. Spanning slaat daar bij meteen op. Gelukkig ken ik goede masseurs maar ik ga vaak te laat.

Niets gewonnen met de virtuele bingo maar het was hilarisch. 1 januari nieuwe ronde met kinderen dit keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')