abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196828312
Hier weer verder over winter, kerst, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 01:31:30 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196834294
Beterschap tink :* Corona tijdens een al zware zwangerschap lijkt me bepaald geen pretje -O- Hebben man en prul geen symptomen?

Ik word echt ziek van mensen op social media die het in twijfel trekken dat Bram van der Vlugt overleden is aan Corona :X ga dat lekker even ergens anders uitvechten :{w

En dat overleden dochtertje, vreselijk. Ik werd er echt flink naar van, de grootste nachtmerrie ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196835519
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 01:31 schreef MaJo het volgende:

Ik word echt ziek van mensen op social media die het in twijfel trekken dat Bram van der Vlugt overleden is aan Corona :X ga dat lekker even ergens anders uitvechten :{w

Niet alleen of Bram van de Vlugt wel is overleden aan corona.
Eigenlijk alles wat over corona gaat, het is een groot gehakketak, lelijk doen tegen elkaar. Ik word er echt naar van. Ik probeer er maar omheen te lezen ofzo :{
Fake it till you make it...
pi_196835876
Dat bericht over het kindje van Jan Dulles, wat een hel. Erger dan je ergste nachtmerrie.

Ik zat te balen want ik heb vandaag de opsta-shift met de jongens, manlief komt niet voor 10.30 uur uit bed gerold en hij is om 11.30 uur weer tennissen. Terwijl ik dus doordeweeks ook al dag in-dag uit alleen voor de jongens zorg.
Maar dat bericht zet alles meteen weer in perspectief. Zij zouden er alles voor over hebben om voor twee kindjes te mogen zorgen :'( Wat een onbeschrijfelijk verdriet.
pi_196836268
Ik was gisteravond wat ongeduldig en moe van mijn kinderen. Dat heb je ‘s avonds weleens. :')
Maar toen las ik dat van Jan en inderdaad: dan voel je je wel teruggefloten ofzo. Ik werd vanmorgen gelijk wakker met die gedachten.
Wat kan zoiets je raken hè. ;(

In ander (blij) nieuws: mijn dochter is vandaag 3 geworden. O+
We hebben een vloer piano-mat gekocht. Super leuk!
En een bakje met rijgkraaltjes voor kettingen en armbandjes. :)
  zondag 20 december 2020 @ 09:48:00 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196836292
Gefeliciteerd Venco *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196836425
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:45 schreef vencodark het volgende:
Ik was gisteravond wat ongeduldig en moe van mijn kinderen. Dat heb je ‘s avonds weleens. :')
Maar toen las ik dat van Jan en inderdaad: dan voel je je wel teruggefloten ofzo. Ik werd vanmorgen gelijk wakker met die gedachten.
Wat kan zoiets je raken hè. ;(

In ander (blij) nieuws: mijn dochter is vandaag 3 geworden. O+
We hebben een vloer piano-mat gekocht. Super leuk!
En een bakje met rijgkraaltjes voor kettingen en armbandjes. :)
Datum 2ling met mijn elfjarige dus!
Gefeliciteerd met je dochter.
Mijn zoon kreeg Lego.
pi_196836435
Proficiat Venco en amaranta!
  zondag 20 december 2020 @ 10:02:01 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196836440
Gefeliciteerd Amaranta *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196836453
Gefeliciteerd Venco en Amaranta! *O* *O*
pi_196836572
Gefeliciteerd amaranta en Venco!!

Mijn opa wordt vandaag 88 :D
Ik ga zo bloemen voor de deur neer zetten
pi_196837215
Gefeliciteerd Amaranta en Venco!
pi_196837316
Ha, wat een jarigen vandaag! Gefeliciteerd venco en amaranta met dochter en zoon, en Adrian4 met opa!
Ik ben ook jarig *O* en ik vier mijn partijtje in de teststraat -O- . Was maandag negatief getest met een loopneus, maar moet er sinds vannacht ineens steeds bij niezen. Bij nieuwe of verergerende klachten moet je weer, en aangezien mijn ouders hier gister zijn geweest (waarvan een 71) ga ik dat maar meteen doen.
Hopelijk dit keer wel zoals beloofd binnen 3u de uitslag online, dan kan ik vanmiddag nog taart halen voor mezelf :)
pi_196837394
Gefeliciteerd Venco *O* en Amaranta *O*
Vlinder gefeliciteerd, hopelijk een negatieve test :*
  zondag 20 december 2020 @ 11:21:05 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196837482
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:15 schreef Adrian4 het volgende:
Gefeliciteerd amaranta en Venco!!

Mijn opa wordt vandaag 88 :D
Ik ga zo bloemen voor de deur neer zetten
:D Mijnes 90! En ook bloemen voor de deur en zwaaien maar.

Iedereen met jarigen of jarig gefeliciteerd!
pi_196837522
Venco, Amaranta en Vlindertje gefeliciteerd. X

Vlindertje. Ik kan leukere cadeaus verzinnen dan testen. Ik duim voor een goede uitslag. X

Vreselijk dat nieuws van Jan Dulles dochter. Was er echt wel van slag van.

Malteser. Ik snap dat je er een beetje de balen van had x
pi_196837569
Gefeliciteerd venco en amaranta
pi_196837674
Voor de thuiswerkende ouders om te lachen:
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196837746
Gefeliciteerd dames!

Mijn meiden hebben nog twee dagen school en dan twee weken dat wij als gezin niemend kunnen zien (want 6 personen max). Ik had het er gisteren ineens even heel taai mee. Ook al hebben we het super gezellig altijd samen het is gewoon allemaal helemaal niet leuk.
Met een meidenkwartet
pi_196838104
Gefeliciteerd allemaal!

Sterkte met testen weer vlinder!
  zondag 20 december 2020 @ 12:02:31 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196838135
@exode
Jij vroeg laatst iets over badkamer speakers. Dit is die van ons. Gewoon een goedkope die je via Bluetooth kan verbinden. In ons vorige huis hadden we ingebouwde speakers in het plafond. Nu dus dit ding, volgens mij werkt hij prima ik zet hem zelf niet zo vaak aan.

zondag 20 december 2020 @ 12:04:05 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196838166
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, wat een jarigen vandaag! Gefeliciteerd venco en amaranta met dochter en zoon, en Adrian4 met opa!
Ik ben ook jarig *O* en ik vier mijn partijtje in de teststraat -O- . Was maandag negatief getest met een loopneus, maar moet er sinds vannacht ineens steeds bij niezen. Bij nieuwe of verergerende klachten moet je weer, en aangezien mijn ouders hier gister zijn geweest (waarvan een 71) ga ik dat maar meteen doen.
Hopelijk dit keer wel zoals beloofd binnen 3u de uitslag online, dan kan ik vanmiddag nog taart halen voor mezelf :)
Hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk een negatieve uitslag.
pi_196838546
Gefeliciteerd vlindertje
pi_196838753
Gefeliciteerd allemaal!!

@Malteser, ik snap je wel hoor, soms heb ik ook momenten dat het me aanvliegt, al die tijd samen met de kinderen.
Vandaag ben ik gruwelijk blij dat de kinderen uit logeren zijn. Gisteren hadden we de bierproefavond van onze kroeg en ik heb een giga kater :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196838877
Haha, dan is een kindervrije ochtend wel heel lekker ja LeSage!

Gefeliciteerd met alle jarige kinderen en grootouders vandaag! Ik sluit aan met de 99e verjaardag van mijn oma! We roepen al jaren dat het wel eens de laatste zou kunnen zijn, maar nu ze in een verpleeghuis zit, gaat het eigenlijk weer een stuk beter met haar.
  zondag 20 december 2020 @ 12:48:19 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196839015
Vlindertje gefeliciteerd en succes met de test :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 december 2020 @ 12:56:49 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196839260
Gefeliciteerd allemaal! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196839310
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 12:34 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!!

@:Malteser, ik snap je wel hoor, soms heb ik ook momenten dat het me aanvliegt, al die tijd samen met de kinderen.
Vandaag ben ik gruwelijk blij dat de kinderen uit logeren zijn. Gisteren hadden we de bierproefavond van onze kroeg en ik heb een giga kater :')
Wij hebben voor het eerst in sinds februari tijd zonder de kinderen (ze zijn bij opa en oma in NL), terwijl wij de verhuizing voorbereiden. Hoewel we knetterhard werken voelt het wel even heel lekker om gewoon een gedachte af te kunnen maken, of een gesprek voeren...
pi_196839552
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Met een meidenkwartet
  zondag 20 december 2020 @ 13:10:37 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196839607
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Cathmar het volgende:
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Weet je al wel waar je (ongeveer) naartoe wilt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196841209
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je al wel waar je (ongeveer) naartoe wilt?
Ja. Goes Middelburg of Vlissingen. Dat maakt het kijken of funda wel makkelijker maar hebben nog niets gezien wat hèt zou kunnen zijn en als we iets zien... dan kunnen we er niet echt iets mee in de huidige situatie
Met een meidenkwartet
pi_196842112
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 14:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja. Goes Middelburg of Vlissingen. Dat maakt het kijken of funda wel makkelijker maar hebben nog niets gezien wat hèt zou kunnen zijn en als we iets zien... dan kunnen we er niet echt iets mee in de huidige situatie
Ah, de Bevelanden. 8-) :P
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 15:19:30 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196842583
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Niet alleen of Bram van de Vlugt wel is overleden aan corona.
Eigenlijk alles wat over corona gaat, het is een groot gehakketak, lelijk doen tegen elkaar. Ik word er echt naar van. Ik probeer er maar omheen te lezen ofzo :{
Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.

Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196843127
Youp was gister ook weer geweldig in de zelfde show.

zondag 20 december 2020 @ 16:02:07 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196843496
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.

Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn ;(
Gecondoleerd
pi_196851103
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Cathmar het volgende:
Oh wat spannend! Na zoveel jaar buitenland. Hoelang zijn jullie nu in totaal weg?
pi_196851151
Gecondoleerd majo
pi_196851319
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sterkte
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_196851447
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 21:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh wat spannend! Na zoveel jaar buitenland. Hoelang zijn jullie nu in totaal weg?
Vier jaar nu al.
Met een meidenkwartet
pi_196851535
Gecondoleerd @MaJo
pi_196851894
@MaJo wat heftig. Gecondoleerd en heel veel sterkte. :*

@Cathmar wat spannend om weer terug te komen naar NL. Heel veel succes met het vinden van een geschikte woonplaats en scholen voor de meiden.
pi_196853021
Thanks Nikki. Mijn kleintjes hebben nog nooit in Nederland op school gezeten (of nou ja, één maand). We hebben nog een paar maanden voor het zover is.

Ik ga voor de oudste twee beginnen met bijles Nederlands na de vakantie. Het is nodig.

Als iemand trouwens tips heeft hoe /waar ik iemand kan vinden die dat via zoom kan doen... zeer welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 20-12-2020 23:34:09 ]
Met een meidenkwartet
pi_196854756
Gecondoleerd Majo.

Cathmar wat spannend om weer naar Nederland te komen.
pi_196854775
Hier mijn laatste werkweek. En dan lekker een weekje vakantie. Helemaal aan toe.
pi_196855735
Nou, gisteravond kwamen mijn ouders op bezoek voor Z’s verjaardag. Was mijn broertje ook meegekomen. }:| Is dus eigenlijk tegen de regels maar ja, in alle eerlijkheid: we hebben hem niet de deur gewezen.
Hij vroeg wel “of het geen probleem was”. Toen heb ik wel uitgelegd dat het niet de bedoeling was ivm de regels. En dat ik toch een soort zenuwen ervaar (alsof de politie gelijk voor de deur zou staan. :') ).
Dus we hebben het er even eerlijk over gehad. Maar hij ‘begrijpt’ het van die regels gewoon niet. En ik moest hem echt uitleggen dat als wíj de regels blijven negeren en zo nog 10 huishoudens, daardoor besmettingen oplopen. Daar willen we niet aan meewerken.
Want men klaagt over de maatregelen maar we veroorzaken ze zelf. :?

En als mijn lieve zoon dan roept: “We zijn met 1 persoon teveel!!” Dan zegt mijn broertje: “Zie je, hij is al geïndoctrineerd!” ;(
Dat heb ik wel even goed recht gezet. }:|

Na afloop de boel extra schoongemaakt en mijn zoon nog gesproken over de situatie. We hebben, omdat we niet wisten dat mijn broertje meekwam, hem niet weggestuurd en dus de regel overtreden. En dat veel mensen zoiets best lastig vinden als je het over de maatregelen niet eens bent.

Dus, jullie hadden het misschien anders aangepakt. En ik hoop we allemaal gezond blijven.
Kerstavond is alleen met mijn ouders. 2e kerstdag is alleen met schoonouders dus dan worden er geen regels overtreden.

Bah, gedoe. :{w -O-
  maandag 21 december 2020 @ 09:04:24 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196855765
Wat stom van je broertje venco, zo word je toch enorm voor het blok gezet...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 december 2020 @ 09:08:51 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196855816
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem weggestuurd hadden Venco. Val jezelf niet te zwaar. :*
Maar het is van hen wel heel suf...
pi_196855906
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
Wat stom van je broertje venco, zo word je toch enorm voor het blok gezet...
Is ook. Hij was heel die middag al bij mijn ouders en die vragen ook niets van tevoren.
Jammer dat ik het dan ook zo moet verdedigen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:08 schreef BE het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem weggestuurd hadden Venco. Val jezelf niet te zwaar. :*
Maar het is van hen wel heel suf...
Wellicht. Het voelt gewoon stom en het is op die manier toch een gespannen begin. Maar ik ben tenminste wel eerlijk tegen hem geweest ipv doen alsof het allemaal dikke prima is. :)
pi_196855961
Venco, ik denk ook niet dat ik hem de deur had gewezen. Als iedereen 95% van de tijd zich aan de regels/adviezen houdt, dan was het niet zo uit de klauwen gelopen.
Alleen ik hoop wel voor jullie dat hij de dagen hiervoor geen gekke dingen heeft gedaan. En dat jullie gewoon gezond de kerst in kunnen..

Majo gecondoleerd!

Hier klaar voor een verjaardag van mini. Nou ja, ook alweer 9. Straks 1 tante op viste, dan videobellen, dan 2 vriendjes die mee-eten met het gourmetten en dan nog eens videobellen. Best corona-proof en toch de hele dag een feestgevoel.
pi_196856383
Venco, ik weet ook niet of ik hem had weggestuurd, ik had er wel stress van gehad.
Lastig als je zo voor het blok gezet wordt en dat jij je dan zou moeten verdedigen, terwijl de regels toch vrij duidelijk zijn. Jij hebt ze niet gemaakt...
pi_196856749
Deepfreeze Gefeliciteerd

Venco niet leuk zo voor het blok gezet te worden
pi_196856830
Hoihoi, ik kom eigenlijk nooit in deze SC, maar ik vermoed dat ik jullie hulp wel kan gebruiken bij het volgende project:

COR / Kabouterpaadjes - De berenjacht van 2e lockdown

Zouden jullie willen helpen?
pi_196857018
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 10:26 schreef Benny het volgende:
Hoihoi, ik kom eigenlijk nooit in deze SC, maar ik vermoed dat ik jullie hulp wel kan gebruiken bij het volgende project:

COR / Kabouterpaadjes - De berenjacht van 2e lockdown

Zouden jullie willen helpen?
Zoon en ik gingen vorige week ipv beren Postcode Loterij sterren zoeken _O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196857421
quote:
81s.gif Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zoon en ik gingen vorige week ipv beren Postcode Loterij sterren zoeken _O-
Dit doen wij ook! Ik vind het een leuke bezigheid die ook nog eens prima coronaproof is. ^O^
pi_196857550
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Venco, ik denk ook niet dat ik hem de deur had gewezen. Als iedereen 95% van de tijd zich aan de regels/adviezen houdt, dan was het niet zo uit de klauwen gelopen.
Alleen ik hoop wel voor jullie dat hij de dagen hiervoor geen gekke dingen heeft gedaan. En dat jullie gewoon gezond de kerst in kunnen..

Majo gecondoleerd!

Hier klaar voor een verjaardag van mini. Nou ja, ook alweer 9. Straks 1 tante op viste, dan videobellen, dan 2 vriendjes die mee-eten met het gourmetten en dan nog eens videobellen. Best corona-proof en toch de hele dag een feestgevoel.
Wat leuk opgelost zo! Veel plezier en gefeliciteerd!

Venco, ik had hem ook niet weggestuurd, maar zou ook echt wel even pissig zijn. Goed dat jullie er gelijk over gesproken hebben. :* Overigens zou ik het ook lastig vinden om iemand af te wijzen als er wél van tevoren overlegd was. Ik vind nee zeggen gewoon heel lastig. Ik doe het soms heus wel maar voel me er dan toch rot over (wat dan eigenlijk totaal onzinnig is, want regels etc). Door alle maatregelen voel ik me vaker schuldig dan ooit -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 14:13:31 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196861229
Bedankt voor de berichten :*

Venco wat stom zeg van je broer :( houdt hij zich verder wel aan de maatregelen? Anders vind ik dat je hem best had mogen weigeren :W Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.

Gefeliciteerd deepfreeze, klinkt inderdaad nog best feestelijk!

Ik sta in de wacht bij een teststraat. Ik heb weer keelpijn/snotteren, eigenlijk al weken af en aan. Maar ik wil zeker zijn voor de kerst. Mijn vader valt onder de risicogroep dus wil hem absoluut niet besmetten.
pi_196861418
Venco, ik had hem ook de deur niet gewezen hoor tenzij je weet dat hij de regels aan zijn laars lapt want dan heb je een gezondheidsissue wellicht.

Ik wil niemand een vrijbrief geven, maar de bezoeken en de aantal zijn dringende adviezen zoals voorheen de mondkapjes waren. De politie kan dus niet zo heel veel doen als er 1 persoon teveel is, buiten het feit dat ze dat door het raam helemaal niet kunnen waarnemen omdat niet op jullie voorhoofd staat wie tot welk huishouden behoort.
En nee ik laat dus niet teveel mensen binnen, sterker nog er is al heel lang geen bezoek binnen geweest in ons huis.

Een goede vriendin van mij heeft een vriendin die richting complotdenker gaat, zo heel langzaam gaat ze steeds een stapje verder. Ze draagt geen mondkapjes, knuffelt, gaat op bezoek, heeft feestjes etc. Die stond een paar dagen geleden op de stoep bij die vriendin van mij en ze werd boos dat ze niet binnen mocht komen. Die vriendin houdt zich sinds maart al zo enorm strikt aan de regels, ziet alleen haar vader, een vriendin en mij. Ze houdt afstand, gooit minstens 1 raam open als er iemand langskomt etc. Ik geloof dat ze nu even op non speaking terms zijn.
Ze stelde nog voor om samen buiten te wandelen, maar nee ze was gewoon veel te bang en bla bla bla. Bij de deur open doen, wilde ze ook meteen knuffelen en was geïrriteerd dat die vriendin van mij een stap terug deed.
Echt, als dit nog langer duurt (en dat gaat het) gaan er meer van dit soort situaties voorkomen. Zo triest en jammer dat mensen zo recht tegenover elkaar komen te staan.
  maandag 21 december 2020 @ 14:35:28 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196861669
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:22 schreef exode het volgende:
Een goede vriendin van mij heeft een vriendin die richting complotdenker gaat, zo heel langzaam gaat ze steeds een stapje verder. Ze draagt geen mondkapjes, knuffelt, gaat op bezoek, heeft feestjes etc. Die stond een paar dagen geleden op de stoep bij die vriendin van mij en ze werd boos dat ze niet binnen mocht komen. Die vriendin houdt zich sinds maart al zo enorm strikt aan de regels, ziet alleen haar vader, een vriendin en mij. Ze houdt afstand, gooit minstens 1 raam open als er iemand langskomt etc. Ik geloof dat ze nu even op non speaking terms zijn.
Ze stelde nog voor om samen buiten te wandelen, maar nee ze was gewoon veel te bang en bla bla bla. Bij de deur open doen, wilde ze ook meteen knuffelen en was geïrriteerd dat die vriendin van mij een stap terug deed.
Echt, als dit nog langer duurt (en dat gaat het) gaan er meer van dit soort situaties voorkomen. Zo triest en jammer dat mensen zo recht tegenover elkaar komen te staan.
Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n vriendin, zulke meningsverschillen kunnen de vriendschap aardig onder druk zetten. Lastig hoor. Maar ik vind het ook wel gewoon erg onaardig en respectloos dat ze mijn schoonmoeders voorzichtigheid steeds belachelijk maakt en keer op keer opnieuw probeert om over haar grenzen te gaan.
in de haak.
pi_196861732
Ja....die vriendin is sowieso nogal overheersend zeg maar en dat is eigenlijk wel typisch. Je gaat gewoon over iemands grenzen heen, dan doet het er niet toe wat je van die grenzen vindt. Ik vind het wel heel knap dat ze voet bij stuk heeft gehouden.
pi_196861763
Ja precies. Ieder zijn standpunt, prima. Maar ga niet elkaars grenzen over. Als jij niet in de maatregelen gelooft, zoek dan gewoon alleen vrienden op die daar ook zo over denken en hou met anderen gewoon even online contact. Niet zo moeilijk toch?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196861765
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:39 schreef exode het volgende:
Je gaat gewoon over iemands grenzen heen, dan doet het er niet toe wat je van die grenzen vindt.
Dit is de crux inderdaad. Ik knuffel in gewone tijden ook niet met vrienden die daar niet van houden.
  maandag 21 december 2020 @ 15:18:30 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196862489
Toch knap hoe die mensen het om weten te draaien, en doen alsof je hen beledigt als je bijv. dan toch niet wil knuffelen of toch die anderhalve meter afstand wil bewaren. Mijn schoonmoeder gaat nog wel eens bij die vriendin op bezoek maar verschuift haar stoel dan wel wat zodat er voldoende afstand is. En dan reageren ze echt super beledigd en boos. Dat is toch bizar? Ik zou er denk ik echt niet tegen kunnen.
in de haak.
pi_196862650
Ik denk dat ik zulke mensen even niet zou willen zien, als er zo geen respect is voor het feit dat ik mij wel aan de regels wil houden.

Mijn schoonmoeder knuffelt wel gewoon met schoonzus en haar kinderen. Moeten ze zelf weten, maar ik wil dat niet.
Daar was vooral schoonmoeder ook wat verbolgen over. Maar die maakt soms sowieso wel bijzondere keuzes naar mijn idee.
Nu ben ik sowieso niet zo'n enorme knuffelaar en ik vind het wel prettig dat het nu niet standaard is.
Er zijn eigenlijk maar een handjevol mensen die ik zou willen knuffelen, maar ik deed het altijd omdat "het zo hoort". Maar misschien ga ik na corona maar eens wat selectiever zijn in wie er een knuffel of 3 zoenen krijgt als begroeting.
pi_196863099
Heel goed Nijna, niemand mag van je verwachten dat jij over je grenzen gaat, grenzen zijn persoonlijk en die moet je gewoon van elkaar respecteren.

Ik ben zelf een enorme knuffelaar maar voel wel aan wie dat niet of minder waardeert en zou dat nooit negeren. Ik zou me daar vreselijk over voelen. Zo proberen we B en Juul ook op te voeden. Een kus of knuffel hoeft niet, als ze nee zeggen, is het nee. Of het nou oma is, wij het zijn of wie dan ook.

Ik vind het nu wel echt enorm lastig om mijn moeder niet te knuffelen. Die heeft al zolang geen lichamelijk contact behalve met de artsen en met mijn zus of mij bij pleisters verwisselen etc. Dat doet gewoon echt pijn om haar niet vast te pakken, pfff.
pi_196864084
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:49 schreef exode het volgende:
Heel goed Nijna, niemand mag van je verwachten dat jij over je grenzen gaat, grenzen zijn persoonlijk en die moet je gewoon van elkaar respecteren.

Ik ben zelf een enorme knuffelaar maar voel wel aan wie dat niet of minder waardeert en zou dat nooit negeren. Ik zou me daar vreselijk over voelen. Zo proberen we B en Juul ook op te voeden. Een kus of knuffel hoeft niet, als ze nee zeggen, is het nee. Of het nou oma is, wij het zijn of wie dan ook.

Ik vind het nu wel echt enorm lastig om mijn moeder niet te knuffelen. Die heeft al zolang geen lichamelijk contact behalve met de artsen en met mijn zus of mij bij pleisters verwisselen etc. Dat doet gewoon echt pijn om haar niet vast te pakken, pfff.
Dat leer ik mijn kinderen ook, dat het ok is om nee te zeggen, het is jammer dat er dan toch mensen over die grenzen heen gaan, ik kan daar ook best fel op zijn (als het om hen gaat, voor mezelf wat minder ;) ).

Lijkt me wel heel lastig als je wel een knuffelaar bent, om het nu niet te doen. Zeker als je weet dat iemand het goed zou kunnen gebruiken :*
  maandag 21 december 2020 @ 17:09:40 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196864571
Niks zo irritant ook als mensen die dan dingen doen als 'prul, wil jij wat lekkers? Nou, dan geef eens een knuffel '. Echt niet, zo werkt dat niet en daar hoeft mijn kind echt niet aan mee te doen.
pi_196865148
Ik ken eigenlijk niemand die dat van de kinderen verwacht. Bij opa’s/oma’s/tantes/ooms moeten ze wel doei zeggen en meestal geven ze dan een knuffel, maar het hoeft niet.

Ik stuurde van de week nog naar mijn vriendengroep dat we komend jaar als het eindelijk weer mag een keer echt goed uit eten gaan en dat ik ze dan allemaal een dikke knuffel ga geven O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 21 december 2020 @ 18:00:50 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196865359
De directe familie hier doet dat ook niet, maar mijn man heeft wat tantes enzo die automatisch om een zoen of knuffel vragen en daar - onbedoeld overigens - een beloning aan koppelen. Of die standaard vragen om een kus als we weggaan of prul bijvoorbeeld een cadeautje heeft gekregen.
pi_196866410
Ik heb al maanden mn ouders en vrienden en familie niet geknuffeld.

Ik vind het echt wel tijd om weer te kunnen knuffelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_196866445
Oh nee wacht, ik heb mn ouders laatst wel ff een kus gegeven, tegen alle regels in, omdat we een vroeg kerstkadootje kregen.

Maar we hadden dan ook zeker weten geen infectie, want hele gezin is afgelopen week getest.
pi_196866823
Lijkt me inderdaad erg lastig als bepaalde relaties zo op scherp komen te staan door andere overtuigingen :{

Een collega van mij heeft het pas zelfs nog z'n relatie gekost :N nu is hij ook wel vrij extreem (hij riep in februari al dat-ie er niks van geloofde en dat het een manier was voor de farmaceutische industrie om geld te verdienen :X ).
pi_196867074
Het punt is ook dat door social media een elk wordt gesterkt in zijn of haar ideeen. Dat zijn nu eenmaal de algoritmes van deze platforms.

Dus als jij enorm gelooft dat het allemaal onzin is en daar heb je eens op gegoogled of whatever, dan krijg je bij facebook enkel nog die posts te zien die in je straatje passen.

Zeker in deze tijden is social media echt een gif van onze samenleving.
pi_196867216
Ik laat algoritmes ontploffen want ik kijk ook filmpjes van dubieuze virologen etc. Ik klik ook op linkjes van mensen in mijn timeline die Gates van alles de schuld geven. Maar ik krijg vooral veel mainstream media te zien van Facebook.

[ Bericht 74% gewijzigd door exode op 21-12-2020 19:34:12 (Verkeerde topic) ]
pi_196867522
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
pi_196867649
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef aapieannie het volgende:
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
Pfff wat heftig. Sterkte!
pi_196867794
Daar ben ik het helemaal mee eens @Ticootje. De viruswaanzin aanhangers worden nóg extremer door het gebruik van social media en alle bagger die ze daarop tegenkomen. -O-

Mijn vader ziet een van zijn beste vriendinnen helemaal niet meer. De reden, hij installeerde de coronamelder app op zijn telefoon en zij noemde hem daardoor een NSB'er. :') Dat was voor mijn vader de druppel die de emmer deed overlopen en hij verbrak het contact (terecht). Ze gelooft er heilig in dat zij nu getraceerd wordt omdat zij als contact in zijn telefoon staat. 8)7
pi_196868073
Oh wauw, Nikki... :X

Eens dat social media e.e.a. flink verergert hoor, maar zou het dan ook niet zijn dat een hoop mensen er toch al 'vatbaarder' voor waren, en dat het eigenlijk vooral een proces versnelt wat anders ook wel plaats zou vinden?

Ik bedoel, ik volg over het algemeen vooral de 'mainstream media' (vind ik zo'n jeukwoord hè? :r ), maar ik ga alsnog niet blind af op alles wat ik daarvan lees. Ik blijf nog steeds wel kritisch, wat algoritmes me ook voorschotelen zeg maar.
  maandag 21 december 2020 @ 20:01:24 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196868093
Dat soort lui zitten wel altijd op facebook, whatsapp, instagram en wat allemaal nog meer met elkaar verbonden is en je volgt.

Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator maandag 21 december 2020 @ 20:03:48 #79
269689 crew  Viv
pi_196868166
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:26 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is ook dat door social media een elk wordt gesterkt in zijn of haar ideeen. Dat zijn nu eenmaal de algoritmes van deze platforms.

Dus als jij enorm gelooft dat het allemaal onzin is en daar heb je eens op gegoogled of whatever, dan krijg je bij facebook enkel nog die posts te zien die in je straatje passen.

Zeker in deze tijden is social media echt een gif van onze samenleving.
Dit. En daarom is een platform zoals FOK! zo goed om te hebben! Hier kom je tenminste nog andersdenkenden tegen. :Y)
pi_196868175
Wat ik wel grappig vind is dat ze allemaal dezelfde mensen quoten en dezelfde filmpjes posten en dan hard roepen dat de rest schapen zijn. Dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is en vervolgens iets posten van of die vage Engel of van die kerels die ook geloofden in Pizza gate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')