Niet alleen of Bram van de Vlugt wel is overleden aan corona.quote:Op zondag 20 december 2020 01:31 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt ziek van mensen op social media die het in twijfel trekken dat Bram van der Vlugt overleden is aan Coronaga dat lekker even ergens anders uitvechten
![]()
Datum 2ling met mijn elfjarige dus!quote:Op zondag 20 december 2020 09:45 schreef vencodark het volgende:
Ik was gisteravond wat ongeduldig en moe van mijn kinderen. Dat heb je ‘s avonds weleens.![]()
Maar toen las ik dat van Jan en inderdaad: dan voel je je wel teruggefloten ofzo. Ik werd vanmorgen gelijk wakker met die gedachten.
Wat kan zoiets je raken hè.![]()
In ander (blij) nieuws: mijn dochter is vandaag 3 geworden.![]()
We hebben een vloer piano-mat gekocht. Super leuk!
En een bakje met rijgkraaltjes voor kettingen en armbandjes.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:15 schreef Adrian4 het volgende:
Gefeliciteerd amaranta en Venco!!
Mijn opa wordt vandaag 88![]()
Ik ga zo bloemen voor de deur neer zetten
Hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk een negatieve uitslag.quote:Op zondag 20 december 2020 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, wat een jarigen vandaag! Gefeliciteerd venco en amaranta met dochter en zoon, en Adrian4 met opa!
Ik ben ook jarigen ik vier mijn partijtje in de teststraat
. Was maandag negatief getest met een loopneus, maar moet er sinds vannacht ineens steeds bij niezen. Bij nieuwe of verergerende klachten moet je weer, en aangezien mijn ouders hier gister zijn geweest (waarvan een 71) ga ik dat maar meteen doen.
Hopelijk dit keer wel zoals beloofd binnen 3u de uitslag online, dan kan ik vanmiddag nog taart halen voor mezelf
Wij hebben voor het eerst in sinds februari tijd zonder de kinderen (ze zijn bij opa en oma in NL), terwijl wij de verhuizing voorbereiden. Hoewel we knetterhard werken voelt het wel even heel lekker om gewoon een gedachte af te kunnen maken, of een gesprek voeren...quote:Op zondag 20 december 2020 12:34 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!!
@:Malteser, ik snap je wel hoor, soms heb ik ook momenten dat het me aanvliegt, al die tijd samen met de kinderen.
Vandaag ben ik gruwelijk blij dat de kinderen uit logeren zijn. Gisteren hadden we de bierproefavond van onze kroeg en ik heb een giga kater
Weet je al wel waar je (ongeveer) naartoe wilt?quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Cathmar het volgende:
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Ja. Goes Middelburg of Vlissingen. Dat maakt het kijken of funda wel makkelijker maar hebben nog niets gezien wat hèt zou kunnen zijn en als we iets zien... dan kunnen we er niet echt iets mee in de huidige situatiequote:Op zondag 20 december 2020 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je al wel waar je (ongeveer) naartoe wilt?
Ah, de Bevelanden.quote:Op zondag 20 december 2020 14:17 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja. Goes Middelburg of Vlissingen. Dat maakt het kijken of funda wel makkelijker maar hebben nog niets gezien wat hèt zou kunnen zijn en als we iets zien... dan kunnen we er niet echt iets mee in de huidige situatie
Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.quote:Op zondag 20 december 2020 07:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Niet alleen of Bram van de Vlugt wel is overleden aan corona.
Eigenlijk alles wat over corona gaat, het is een groot gehakketak, lelijk doen tegen elkaar. Ik word er echt naar van. Ik probeer er maar omheen te lezen ofzo
Gecondoleerdquote:Op zondag 20 december 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.
Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn
Oh wat spannend! Na zoveel jaar buitenland. Hoelang zijn jullie nu in totaal weg?quote:Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef Cathmar het volgende:
Succes Jager met verhuizen en alles weer regelen. Wij gaan ook verhuizen ergens binnen nu en een half jaar, naar Nederland. Eerst zouden we in januari al gaan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat allemaal niet echt overzag. Wij hebben een huis een Nederland dat we eigenlijk willen verkopen, ander huis kopen in andere regio, scholen voor de kinderen zoeken. Een van ons moet een keer vooruit om alles te regelen want dat werkt gewoon niet op afstand. En dan die 10 dagen quarantaine eerst, waarvan ik niet zou weten waar... (kan niet in ons huis).
Anyway, geniet van de dagen samen. Hard werken, maar net wat je zegt... even wat ruimte voor gesprekken etc is heerlijk.
Sterktequote:Op zondag 20 december 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Precies dit, ik word er ook echt moe van. Laat iedereen in ieder geval in elkaars waarde.
Ik heb zojuist gehoord dat de ex-partner van mijn overleden schoonmoeder is overleden aan corona. In de laatste jaren van haar leven waren ze goede vrienden en heeft hij ook veel voor ons betekend, we zagen hem een paar keer per jaar. Omdat hij in Frankrijk wordt begraven kunnen we er helaas niet bij zijn
Vier jaar nu al.quote:Op zondag 20 december 2020 21:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh wat spannend! Na zoveel jaar buitenland. Hoelang zijn jullie nu in totaal weg?
Is ook. Hij was heel die middag al bij mijn ouders en die vragen ook niets van tevoren.quote:Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
Wat stom van je broertje venco, zo word je toch enorm voor het blok gezet...
Wellicht. Het voelt gewoon stom en het is op die manier toch een gespannen begin. Maar ik ben tenminste wel eerlijk tegen hem geweest ipv doen alsof het allemaal dikke prima is.quote:Op maandag 21 december 2020 09:08 schreef BE het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem weggestuurd hadden Venco. Val jezelf niet te zwaar.
Maar het is van hen wel heel suf...
Zoon en ik gingen vorige week ipv beren Postcode Loterij sterren zoekenquote:Op maandag 21 december 2020 10:26 schreef Benny het volgende:
Hoihoi, ik kom eigenlijk nooit in deze SC, maar ik vermoed dat ik jullie hulp wel kan gebruiken bij het volgende project:
COR / Kabouterpaadjes - De berenjacht van 2e lockdown
Zouden jullie willen helpen?
Dit doen wij ook! Ik vind het een leuke bezigheid die ook nog eens prima coronaproof is.quote:Op maandag 21 december 2020 10:39 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Zoon en ik gingen vorige week ipv beren Postcode Loterij sterren zoeken
Wat leuk opgelost zo! Veel plezier en gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 december 2020 09:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Venco, ik denk ook niet dat ik hem de deur had gewezen. Als iedereen 95% van de tijd zich aan de regels/adviezen houdt, dan was het niet zo uit de klauwen gelopen.
Alleen ik hoop wel voor jullie dat hij de dagen hiervoor geen gekke dingen heeft gedaan. En dat jullie gewoon gezond de kerst in kunnen..
Majo gecondoleerd!
Hier klaar voor een verjaardag van mini. Nou ja, ook alweer 9. Straks 1 tante op viste, dan videobellen, dan 2 vriendjes die mee-eten met het gourmetten en dan nog eens videobellen. Best corona-proof en toch de hele dag een feestgevoel.
Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n vriendin, zulke meningsverschillen kunnen de vriendschap aardig onder druk zetten. Lastig hoor. Maar ik vind het ook wel gewoon erg onaardig en respectloos dat ze mijn schoonmoeders voorzichtigheid steeds belachelijk maakt en keer op keer opnieuw probeert om over haar grenzen te gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 14:22 schreef exode het volgende:
Een goede vriendin van mij heeft een vriendin die richting complotdenker gaat, zo heel langzaam gaat ze steeds een stapje verder. Ze draagt geen mondkapjes, knuffelt, gaat op bezoek, heeft feestjes etc. Die stond een paar dagen geleden op de stoep bij die vriendin van mij en ze werd boos dat ze niet binnen mocht komen. Die vriendin houdt zich sinds maart al zo enorm strikt aan de regels, ziet alleen haar vader, een vriendin en mij. Ze houdt afstand, gooit minstens 1 raam open als er iemand langskomt etc. Ik geloof dat ze nu even op non speaking terms zijn.
Ze stelde nog voor om samen buiten te wandelen, maar nee ze was gewoon veel te bang en bla bla bla. Bij de deur open doen, wilde ze ook meteen knuffelen en was geïrriteerd dat die vriendin van mij een stap terug deed.
Echt, als dit nog langer duurt (en dat gaat het) gaan er meer van dit soort situaties voorkomen. Zo triest en jammer dat mensen zo recht tegenover elkaar komen te staan.
Dit is de crux inderdaad. Ik knuffel in gewone tijden ook niet met vrienden die daar niet van houden.quote:Op maandag 21 december 2020 14:39 schreef exode het volgende:
Je gaat gewoon over iemands grenzen heen, dan doet het er niet toe wat je van die grenzen vindt.
Dat leer ik mijn kinderen ook, dat het ok is om nee te zeggen, het is jammer dat er dan toch mensen over die grenzen heen gaan, ik kan daar ook best fel op zijn (als het om hen gaat, voor mezelf wat minderquote:Op maandag 21 december 2020 15:49 schreef exode het volgende:
Heel goed Nijna, niemand mag van je verwachten dat jij over je grenzen gaat, grenzen zijn persoonlijk en die moet je gewoon van elkaar respecteren.
Ik ben zelf een enorme knuffelaar maar voel wel aan wie dat niet of minder waardeert en zou dat nooit negeren. Ik zou me daar vreselijk over voelen. Zo proberen we B en Juul ook op te voeden. Een kus of knuffel hoeft niet, als ze nee zeggen, is het nee. Of het nou oma is, wij het zijn of wie dan ook.
Ik vind het nu wel echt enorm lastig om mijn moeder niet te knuffelen. Die heeft al zolang geen lichamelijk contact behalve met de artsen en met mijn zus of mij bij pleisters verwisselen etc. Dat doet gewoon echt pijn om haar niet vast te pakken, pfff.
Pfff wat heftig. Sterkte!quote:Op maandag 21 december 2020 19:43 schreef aapieannie het volgende:
Knuffelen deden we hier al minimaal sinds de maatregelen.
Nu hebben we ook kerst afgeblazen.
Ik werk deze week 8 nachten, het halve personeel van de afdeling is weggevallen en van de 25 bewoners zijn er nu 10 besmet met corona.
Dit. En daarom is een platform zoals FOK! zo goed om te hebben! Hier kom je tenminste nog andersdenkenden tegen.quote:Op maandag 21 december 2020 19:26 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is ook dat door social media een elk wordt gesterkt in zijn of haar ideeen. Dat zijn nu eenmaal de algoritmes van deze platforms.
Dus als jij enorm gelooft dat het allemaal onzin is en daar heb je eens op gegoogled of whatever, dan krijg je bij facebook enkel nog die posts te zien die in je straatje passen.
Zeker in deze tijden is social media echt een gif van onze samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |