abonnement Unibet Coolblue
pi_196856805
Het zal niemand zijn ontgaan... Tijdens de eerste intelligente lockdown werden massaal beren achter het raam geplaatst. Een intitiatief om kinderen af te leiden van het coronavirus. Een veilig en coronaproof uitje in de buurt, waarmee kinderen ook bezig werden gehouden.

Inmiddels zitten we middenin een tweede (heftigere) lockdown. En her en der zie ik hiervoor een nieuw initiatief bezig zijn: Kabouterpaadjes. Kleine, korte wandeltochtjes met puzzels, opdrachten en leuk aangekleed met paddestoeltjes en kabouterkleerlijntje. Het verhaal hierachter...: Doordat we zoveel mogelijk binnen blijven, het stiller is op straat, komen de kabouters tevoorschijn.




Nu ben ik momenteel bezig om een website/platform op te zetten waar de kabouterpaadjes in kaart worden gebracht. En kan ik ook jullie hulp goed gebruiken... Willen jullie ook mee helpen bij het opzetten van kleine speurtochtjes in de buurt met kabouters, kabouterkleren/-spulletjes *O* ?!

Gebruik dit topic lekker voor tips, tricks, ideeën en elkaar te helpen. Want dan maken we samen van de lockdown toch iets moois, voor jong en oud.
  maandag 21 december 2020 @ 10:38:12 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_196856999
Oh maar dit bestaat al jaren volgens mij! Wel leuk, ik ken er wel een paar hier in de omgeving, zal even mijn netwerk inschakelen!
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 december 2020 @ 10:42:05 #3
269689 crew  Viv
pi_196857065
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 10:38 schreef SQ het volgende:
Oh maar dit bestaat al jaren volgens mij! Wel leuk, ik ken er wel een paar hier in de omgeving, zal even mijn netwerk inschakelen!
Klopt:
https://mamasmeisje.com/2(...)uterpaden-nederland/
pi_196857169
quote:
Die zijn allemaal dicht dus dat is niet hetzelfde.
blablablabla
pi_196857181
Het idee van een kabouterpad is niet nieuw. Dat klopt. Maar ik heb er inmiddels in korte tijd 3 nieuwe paden zien opduiken. Is dan toch alleen maar mooi om dat verder uit te breiden *O* ?

Er wordt gewerkt aan een website met:
• Verhaal van de kabouters en het intiatief
• Kaart met plekken waar een kabouterpad is te vinden
• Formulier om kabouterpad in te dienen
• Contactformulier

Aanvullingen, ed. zijn welkom!
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 11:27:08 #6
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196857975
Hmm. Ik weet dat er in het Dorpsbos van Oud-Gastel een kabouterpaadje is te vinden. Valt online niet zo heel veel van te vinden verder. Verder is er daar ook een speelbosje.



Heb je daar wat aan?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_196858500
In de Grote Peel bij Ospel is ook een kabouterpaadje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 december 2020 @ 12:30:39 #8
70559 singha
Singhalicious
pi_196859219
Leuk initiatief! Zijn deze foto's toevallig in Borne (Bornsche maten) gemaakt? Zag in elk geval soortgelijke kabouters verschijnen tijdens mijn lunchwandeling (en ook al kinderen die het pad aan het volgen waren)
When the flag drops, the bullshit stops
pi_196859490
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 12:30 schreef singha het volgende:
Leuk initiatief! Zijn deze foto's toevallig in Borne (Bornsche maten) gemaakt? Zag in elk geval soortgelijke kabouters verschijnen tijdens mijn lunchwandeling (en ook al kinderen die het pad aan het volgen waren)
Dat zou best wel eens kunnen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')