Risico-inschatting zijn mensen over ‘t algemeen niet goed in, ook andersom. Hoeveel mensen wel niet verbaasd zijn dat ze weer niets gewonnen hebben in de loterij, of mensen die zich op de weg onschendbaar wanen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Risico's zijn ook verwaarloosbaar klein, de meesten hebben vroeger wel (eens) gerookt, die risico's zijn zoveel buitensporiger dan een vaccin.
Dat zal ik geweest zijn. Ik weet voor 100% zeker dat die mensen B2B (business to business) goederen kopen, dat immers van de regering open mag/mocht blijven. Als particulier kan en kon je sws geen non-food zaken kopen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:25 schreef Predator40 het volgende:
wie zei er nou dat het onzin was toen ik van de week zei dat er gewoon mensen aan het funshoppen waren in de Makro ?? ( en toen was het nog open voor particulieren )
https://www.gelderlander.(...)daarbinnen~a701e247/
Klopt, je ziet ook dat veel mensen bang zijn voor het corona-virus. Maar ook dat is statistisch gezien goed te relativeren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Risico-inschatting zijn mensen over ‘t algemeen niet goed in, ook andersom. Hoeveel mensen wel niet verbaasd zijn dat ze weer niets gewonnen hebben in de loterij, of mensen die zich op de weg onschendbaar wanen.
1:1000 of 1:10.000 zegt veel mensen helemaal niets.
En daarom moeten kinderen naar school, om dat soort dingen te leren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, je ziet ook dat veel mensen bang zijn voor het corona-virus. Maar ook dat is statistisch gezien goed te relativeren.
Mensen snappen weinig van kansrekening.
Dat heb ik hier niet gelezen. Maar ik verwacht dat je dat vrij makkelijk tegen kunt gaan door particulieren zonder Makro pas geen non-food items te kunnen laten kopen. Sterker nog, geef ze helemaal geen toegang tot die zone. Ik weet niet hoe het in Duiven is, maar bij Makro Best zijn food en non-food volledig gescheiden. Je kunt er normaliter wel gewoon van de ene naar de andere zone lopen, maar daar kun je natuurlijk iets aan doen. Zet er een poortje neer waar je je Makro pas moet scannen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:25 schreef Predator40 het volgende:
wie zei er nou dat het onzin was toen ik van de week zei dat er gewoon mensen aan het funshoppen waren in de Makro ?? ( en toen was het nog open voor particulieren )
https://www.gelderlander.(...)daarbinnen~a701e247/
Kinderen leren nu andere vaardigheden zoals de docent muten bij zo'n meeting.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daarom moeten kinderen naar school, om dat soort dingen te leren.
Oh, wacht...
dat is gewoon dus niet waar......tevens waren de sligro en makro nog open voor particulieren in het begin en waren er wel degelijk funshoppers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal ik geweest zijn. Ik weet voor 100% zeker dat die mensen B2B (business to business) goederen kopen, dat immers van de regering open mag/mocht blijven. Als particulier kan en kon je sws geen non-food zaken kopen.
Dat het gebeurd, is vooral dan een zaak van de zaak. Net als dat nog steeds de de groothandel incl Makro open zijn voor bedrijven zijnde pashouders.
Laat je niet te veel op een verkeerd been zetten dat op het oog een gewillig misbruik lijkt te zijn.
ja ik mag alles nog kopen bij de makro en de sligro.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat heb ik hier niet gelezen. Maar ik verwacht dat je dat vrij makkelijk tegen kunt gaan door particulieren zonder Makro pas geen non-food items te kunnen laten kopen. Sterker nog, geef ze helemaal geen toegang tot die zone. Ik weet niet hoe het in Duiven is, maar bij Makro Best zijn food en non-food volledig gescheiden.
Mogen bedrijven met een Makro pas overigens nog wel gewoon alles kopen?
Nee, dat bedoelde ik niet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je bedoelt vast het vaccin wat zeker niet uit te sluiten is dat die op een zeker moment ineffectief blijkt te zijn voor een bepaalde virusvariant. Ik vermoed echter dat dit heel, heel erg lastig zal zijn om vast te stellen wanneer (verschillende) vaccins eenmaal hun intrede hebben gedaan.
Het grootste risico zit hem in de gekozen vaccin-aanpak. Men identificeert Covid19 door aanwezigheid van een heel specifiek vormgegeven SpikeProteïne (corona uitsteeksel). Onder invloed van het vaccin maakt het lichaam dan preventief/gericht afweer. Als die Corona-identificatie veranderd (muteert) is ook de gemaakte afweer waardeloos, wat erg moeilijk zal zijn om aan te tonen. Zeker wanneer er verschillende, laat staan gelijktijdige mutaties rondgaan. Wetenschappelijk is sws niet te bewijzen dat een vaccin dan niet werkt. Te veel factoren die immers een rol spelen.
Kareltje, hoeveel is 5 + 5?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kinderen leren nu andere vaardigheden zoals de document muten bij zo'n meeting.
En dat terwijl zijzelf zonder verstoring door corona onderwijs hebben kunnen volgen...quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen snappen weinig van kansrekening.
Ik ken genoeg mensen die zo hun geld verdienen...quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:44 schreef chratnox het volgende:
Kareltje, hoeveel is 5 + 5?
Weet ik niet juf, maar ik kan je wel vertellen hoe ik fortnite kan spelen terwijl het lijkt of ik schoolwerk doe voor de juf, telt dat ook?
Fatsoenlijk rekenonderwijs hebben we ver voor corona al afgeschaft.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daarom moeten kinderen naar school, om dat soort dingen te leren.
Oh, wacht...
Oh dat wist ik niet. Nice, morgen effe funshoppen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja ik mag alles nog kopen bij de makro en de sligro.
en iedereen die mijn pasje heeft ook
ik ga maandag of dinsdag even.......etenswaren trouwens, funshoppen doe ik onlinequote:Op zaterdag 19 december 2020 23:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Nice, morgen effe funshoppen.
Ben jij niet de redder van het wiskunde onderwijs?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fatsoenlijk rekenonderwijs hebben we ver voor corona al afgeschaft.
Mijn N=1232 is dat mensen niet beginnen roken vanwege risicoafweging.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Risico's zijn ook verwaarloosbaar klein, de meesten hebben vroeger wel (eens) gerookt, die risico's zijn zoveel buitensporiger dan een vaccin.
Voor een stuk of 120 leerlingen doe ik wat ik kan. De rest valt toch echt buiten mijn invloedssfeer.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij niet de redder van het wiskunde onderwijs?
Ik woon er op een steenworp afstand vandaan en kom er zelden. Voor etenswaren heb ik een voorkeur voor de Sligro. Voor non-food is de Makro vaak best prijzig (tenzij aanbieding) en is het aanbod niet zo geweldig. De kleding bijvoorbeeld is grotendeels oubollig. Niet zo gek als je naar de gemiddelde leeftijd van de Makro-bezoeker kijkt overigens...quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ga maandag of dinsdag even.......etenswaren trouwens, funshoppen doe ik online
Mensen die nu nog leven kunnen nooit meer echt aangezet zijn tot roken, bo vendien zijn de gevaren van tabaksconsumptie alom bekend.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mijn N=1232 is dat mensen niet beginnen roken vanwege risicoafweging.
Die twee dan ook vergelijken is onvergelijkbaar. Mijn Opa werd overigens nog door de huisarts aanbevolen om te gaan roken. Roken is/was een opgedrongen keuze die voordeel bood (men hoorde er bij of was verslaafd).
Bij Vaccins is - hoop ik - dat vooralsnog niet aan de orde.
Het "verwaarloosbaar klein" argument, triggert mij altijd met de vraag voor wie precies ?
Zoiets als Win-Win (and who's fucked).
Geniaal 😂🤣❤quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
Misschien dat ik toch het uurtje azijnpissen van Youp mee pik, wel een mooie manier om dit jaar af te sluiten.
De makro is 30 min rijden, de sligro 10 minuten maar ik kom er ook zelden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik woon er op een steenworp afstand vandaan en kom er zelden. Voor etenswaren heb ik een voorkeur voor de Sligro. Voor non-food is de Makro vaak best prijzig (tenzij aanbieding) en is het aanbod niet zo geweldig. De kleding bijvoorbeeld is grotendeels oubollig. Niet zo gek als je naar de gemiddelde leeftijd van de Makro-bezoeker kijkt overigens...
Even uit interesse hoor. Maar je poste eerder in POL wel eens, je was toen iets van supermarkt filiaal-manager, en nu docent wiskunde. Vanwaar die stap?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor een stuk of 120 leerlingen doe ik wat ik kan. De rest valt toch echt buiten mijn invloedssfeer.
Datzelfde verneem ik ook in mijn omgeving waar meer budget mogelijk is met/onder het Covid19 etiket.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Een bevriend chirurg riep al tijden dat hij nieuw instrumentarium wilde.
Kreeg hij niet.
Staat nu op code Covid geregistreerd en nu heeft hij alles nieuw
Want, Covid opent deuren voor van alles
![]()
Er zijn toch zoveel studenten filiaalmanager bij de Appie? Dus ik denk dat ze klaar was met haar opleiding tot wiskunde docent?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even uit interesse hoor. Maar je poste eerder in POL wel eens, je was toen iets van supermarkt filiaal-manager, en nu docent wiskunde. Vanwaar die stap?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |