Als je Silk wil horen moet je dit weekend naar Orinoco Radio luisteren, hij staat wel in De Witte Trui (lijst met de beste 400 nummers van afgelopen 10 jaar)quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:42 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zie nu dat Wolf Alice er alleen met Bros in staat. Waar zijn Don't Delete The Kisses en Silk
#1789 wordt wel een genotsmomentje. Hopelijk geen podcastnotering..
Edit: Verkeerd gekeken. Don't Delete The Kisses staat er wel in dus
Welke?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:00 schreef hhh38 het volgende:
Dat nummer was nog lang niet voorbij...
Het uur was opquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Eentje van Taylor Swift. Het werd na ongeveer anderhalve minuut al afgekapt.
Dan moeten ze maar een of ander instrumentaal muziekje inplannen voor als er te weinig tijd is.quote:
Mind you dat ze dit allemaal vooraf opnemen. Dus dat is ook allemaal prima te timen en te corrigeren, faalhazenquote:
Hier was het andersom, dat nummer had gewoon helemaal gedraaid moeten worden maar het was al 16:00. DJ had teveel geluld dusquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar een of ander instrumentaal muziekje inplannen voor als er te weinig tijd is.
Vorig jaar kwam er steeds eentje van Frank Zappa aan het einde van het uur. Daar kreeg ik op een gegeven moment wel een beetje een sik van, maar als ze wat meer variatie in de 'opvulnummers' aanbrengen is het een goede oplossing.
Meen je dat?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Mind you dat ze dit allemaal vooraf opnemen. Dus dat is ook allemaal prima te timen en te corrigeren, faalhazen
Ja, is zo. Doen ze idd elk jaar. Dit zijn allemaal losse djs, er is geen centrale pinguin studioquote:
Dan is het wel heel amateuristisch dat het alsnog fout gaat inderdaad.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja, de uren staan al gewoon online om te beluisteren
Ja, de uitzendingen zijn in dat opzicht niet helemaal live. De DJ's nemen hun uitzending van tevoren op. Vandaar dat de infobalk op Pinguin ook alleen maar Snob 2000 laat zien en de DJ die dan presenteert en niet welk nummer op dat moment speelt. (Al hadden ze voor dit uur daar wel Emerson, Lake & Palmer kunnen tonen)quote:
In de eerste jaren was het bij Kink toch?quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:49 schreef Eightyone het volgende:
Het is organisatorisch toch een beetje houtje-touwtje vergeleken met de Top 2000. Al zijn de dj's al een stuk beter dan die in het eerste jaar dat Pinguin het uit zond. Toen was het amper aan te horen.
Ze halen tegenwoordig ongeveer de helft van het team bij Ice Radio vandaan; verstandig.
Nee, KX Radio. Het heeft nooit bij Kink gezeten.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In de eerste jaren was het bij Kink toch?
Nee, de eerste keer dat de Snob 2000 werd uitgezonden was bij KX Radio. (En in zekere zin was dat dus bij de publieke omroepquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In de eerste jaren was het bij Kink toch?
Karn Evil Nein, Nein, Neinquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:47 schreef W_Wolf het volgende:
Je zou toch wensen dat ELP ook een 3-minuten liedje in de Snob 2000 had zodat deze alsmaar durende naar de podcast kon gaan.
En Pinguin is op haar beurt dan weer de voortzetting van het oude Kink, waar er nu ook weer een nieuwe Kink is.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nee, KX Radio. Het heeft nooit bij Kink gezeten.
Maar de oude versie van KX Radio stopte (de versie die nu aan 3fm gekoppeld zit heeft er niets meer mee te maken), en toen ging het naar Pinguin Radio. Het huidige Ice Radio is eigenlijk een voortzetting van de 'oude' KX, en levert in deze lijst dus ook wat dj's.
En het eerste jaar op Pinguin Radio klonk het dus net alsof ze wat neven en nichten die ook weleens radio wilden proberen op hadden getrommeld. Wat dat betreft valt het nu nogal mee.
Ik zag dat dit nog doorgaat tot het eind van het uur, dus heb maar even iets anders opgezet. Ik kom om 17:00 wel terug om Prince te horen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Karn Evil Nein, Nein, Nein
Ik begin een beetje het spoor kwijt te raken.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En Pinguin is op haar beurt dan weer de voortzetting van het oude Kink, waar er nu ook weer een nieuwe Kink is.
Begrijpelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 16:55 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ik begin een beetje het spoor kwijt te raken.
Ohja, dat was hetquote:Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nee, KX Radio. Het heeft nooit bij Kink gezeten.
Maar de oude versie van KX Radio stopte (de versie die nu aan 3fm gekoppeld zit heeft er niets meer mee te maken), en toen ging het naar Pinguin Radio. Het huidige Ice Radio is eigenlijk een voortzetting van de 'oude' KX, en levert in deze lijst dus ook wat dj's.
En het eerste jaar op Pinguin Radio klonk het dus net alsof ze wat neven en nichten die ook weleens radio wilden proberen op hadden getrommeld. Wat dat betreft valt het nu nogal mee.
Ice is ook nog maar slippendrager. Wat ooit KX was, is weinig meer van over. Het is een verzameling ICT-ers en andere audionerds bij elkaar nu die allemaal op hun zolderkamer een uitzending verzorgen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
Maar ja, ik heb sinds de oprichting van KX in 2005 altijd regelmatig naar de zender geluisterd (een paar jaar terug geruisloos in Ice overgaand), en dat maakt het voor mij goed te volgen. Toch een soort doorlopende lijn.
Nooit echt geluisterd, maar onze grote held DJ Ratz draait ook bij dat Ice zag ik hequote:Op zaterdag 19 december 2020 17:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ice is ook nog maar slippendrager. Wat ooit KX was, is weinig meer van over. Het is een verzameling ICT-ers en andere audionerds bij elkaar nu die allemaal op hun zolderkamer een uitzending verzorgen.
Ja, ongetwijfeld loopt ook daar elke uitzending in de soepquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:11 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nooit echt geluisterd, maar onze grote held DJ Ratz draait ook bij dat Ice zag ik he
Dat valt wel mee, maar hij klinkt wel altijd min-of-meer alsof 'ie lijm gesnoven heeft oid. Hij compenseert het btw wel met muziekliefde en een behoorlijke smaak.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld loopt ook daar elke uitzending in de soep
Orinoco Radio is daarvoor mijn go-to. Eigenzinnige zender die drijft op muziekliefhebbers. En verder vind ik Kink en StuBru ook nog altijd wel fijnquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, maar hij klinkt wel altijd min-of-meer alsof 'ie lijm gesnoven heeft oid.
En tja, wat betreft Ice: Iig fijn dat er in Nederland één popzender bestaat waar ze niet 5 x per dag hetzelfde draaien, waar je verrast kunt worden, en die toch ook nog gezellig is om aan te hebben (zelfs o.k. om op te hebben als er bezoek is). Niet alleen non-stop, maar met ook nog wat gepraat tussendoor.
Wat dat betreft zenders die ongeveer aan dat plaatje voldoen, is het hier maar armoe troef.
En over minder dan een uur komt 'ie ook in de lijst voorbij.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik vind die jingle Superman van Gruppo Sportivo zo tof dat ik dat nummer net aan een Spotify playlist heb toegevoegd
En BBC 6 Music is ook geen extreem 'moeilijke', maar nog steeds prikkelend. In Duitsland heb je nog M94.5; eveneens eentje die voor een deel programma's uitzendt. Maar soms wil je ook gewoon mensen Nederlands horen praten, en dan ook echt uit eigen land.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Orinoco Radio is daarvoor mijn go-to. Eigenzinnige zender die drijft op muziekliefhebbers. En verder vind ik Kink en StuBru ook nog altijd wel fijn
Duyster op zondagavond op StuBru heeft de beste muziek.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Orinoco Radio is daarvoor mijn go-to. Eigenzinnige zender die drijft op muziekliefhebbers. En verder vind ik Kink en StuBru ook nog altijd wel fijn
Nog maar even een uurtje doorluisteren dan, al hoop ik dan niet dat er nog zo'n herrieplaat als net voorbij komtquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:20 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
En over minder dan een uur komt 'ie ook in de lijst voorbij.
Gelukkig tegenwoordig weer terugquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Duyster op zondagavond op StuBru heeft de beste muziek.
1719 The Twilight Sad - Last Januaryquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nog maar even een uurtje doorluisteren dan, al hoop ik dan niet dat er nog zo'n herrieplaat als net voorbij komt
Lekker hoor. Rory Gallagher nu is ook alleen maar genieten natuurlijkquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:40 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
1719 The Twilight Sad - Last January
1718 Rory Gallagher - Moonchild
1717 De Div - Als Lemmingen
1716 Donny Hathaway - The Ghetto
1715 Eels - Your Lucky Day In Hell
1714 Gruppo Sportivo - Superman
Je zit veilig.
Une jour comme une autre zal er toch wel instaan van BB?quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Altijd fijn om Serge te horen. Wel de enige keer helaas in de Snob. Geen Initials BB..
La horse moet er ook in. Maar die is maar matig bekend.quote:Op zaterdag 19 december 2020 18:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Altijd fijn om Serge te horen. Wel de enige keer helaas in de Snob. Geen Initials BB..
Vind 2 gelijkgestemden en t staat volgend jaar in de lijstquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
La horse moet er ook in. Maar bijna niemand kent dat.
Wel slim dat hij in het Frans zong want dan kan ik het niet verstaanquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gainsbourg is misschien een groot tekstdichter maar ook een enorme viezerik die openlijk zn liefde voor minderjarige meisjes bezong
Nopequote:Op zaterdag 19 december 2020 18:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Une jour comme une autre zal er toch wel instaan van BB?
France Gall vond hij geloof ik ook wel interessant he. Ook toen ze nog minderjarig wasquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gainsbourg is misschien een groot tekstdichter maar ook een enorme viezerik die openlijk zn liefde voor minderjarige meisjes bezong
Zeker. Hij schreef poupee de cire voor haar, evenals Les Sucettes, een grote hit in Frankrijk over een lolly "een klein stickje dat glijdt over je tong". Redelijk dubbelzinnig allemaalquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:18 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
France Gall vond hij geloof ik ook wel interessant he. Ook toen ze nog minderjarig was
Haha, aan dubbelzinnigheid geen gebrek bij hem idd. Dat fragment dat hij Whitney Houston live op tv zowat aanrandde blijft ook goudquote:Op zaterdag 19 december 2020 18:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zeker. Hij schreef poupee de cire voor haar, evenals Les Sucettes, een grote hit in Frankrijk over een lolly "een klein stickje dat glijdt over je tong". Redelijk dubbelzinnig allemaal
Of dat ze de lijst zo manipuleren dat de heavy nummers 's-nachts worden uitgezonden?quote:Op zondag 20 december 2020 14:18 schreef Norrage het volgende:
Snob blijft fantastisch, maar er zou een versie moeten zijn waarbij ze alle heavy nummers automatisch inwisselen met een kinderliedje ofzo, zodat ik het wel aan kan laten staan....het contrast tussen die nummers en de rest is gewoon te groot
De snob is niet s' nachtsquote:Op zondag 20 december 2020 14:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Of dat ze de lijst zo manipuleren dat de heavy nummers 's-nachts worden uitgezonden?
Ik ben vandaag pas zo rond 14:00 begonnen met luisteren maar heb niks te klagen. Prima nummers, op een enkeling na.quote:Op zondag 20 december 2020 16:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit was een prima uurtje weer. Maar ze zijn wel met een vergrootglas te zoeken vandaag
Dan luister je niet goed.quote:Op zondag 20 december 2020 16:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit was een prima uurtje weer. Maar ze zijn wel met een vergrootglas te zoeken vandaag
Ja, Het Komt Nooit Meer Goed van de Kecks is inderdaad een mooi nummer. Ik vind vooral de versie op hun Meer Niet! live album geweldig.quote:Op zondag 20 december 2020 16:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan luister je niet goed.
Shazam heeft er vandaag alweer enkele uit gehaald die iig minimaal een tweede luisterbeurt krijgen.
Gisteren kwamen sowieso Gorki en Pj Harvey bovendrijven. Vandaag vielen o.a. Savages en Trockener Kecks op.
Je noemt er toevallig een aantal die ik al kende. Maar t is veel proggie vandaag. Daar ben ik wat minder van (maar zoals ik zei: sinds uurtje of 2/3 werd t beter)quote:Op zondag 20 december 2020 16:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan luister je niet goed.
Shazam heeft er vandaag alweer enkele uit gehaald die iig minimaal een tweede luisterbeurt krijgen.
Gisteren kwamen sowieso Gorki en Pj Harvey bovendrijven. Vandaag vielen o.a. Savages en Trockener Kecks op.
Je zou het maar meemaken, dat je ouwe klasgenootje uit HAVO 4 dat zo mooi kon zingen daar ineens zit. Terwijl je net de kortste weg richting de supermarkt neemt.quote:
En dan ook nog gevraagd worden voor een kopje koffie a 50 euro per uur. Dan snap ik dat je graag de gordijnen dicht hebt.quote:Op zondag 20 december 2020 17:32 schreef methodmich het volgende:
[..]
Je zou het maar meemaken, dat je ouwe klasgenootje uit HAVO 4 dat zo mooi kon zingen daar ineens zit. Terwijl je net de kortste weg richting de supermarkt neemt.
Nee, dat van dat gordijn was een grapje. Maar ze schrok wel, dat zag je aan haar gezicht!quote:Op zondag 20 december 2020 17:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En dan ook nog gevraagd worden voor een kopje koffie a 50 euro per uur. Dan snap ik dat je graag de gordijnen dicht hebt.
Klopt!quote:Op zondag 20 december 2020 18:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Aan de stem van Richard Burton te horen moet dit onderdeel zijn van War of the Worlds?
Eens. Maar wat zij uitbrengen is ook niet bij te houdenquote:Op maandag 21 december 2020 08:19 schreef Eightyone het volgende:
Die van King Gizzard klinkt wel echt leuk (kende het nog niet).
Dit jaar gaat het bij mij iets makkelijker dan voorheen, met mijn thuiskantoor.quote:
Ik heb wat van ze in de kast staan, maar ook pas de laatste jaren. Langzaamaan heb ik de stem van Billy Corgan beter kunnen verdragen, als in meer dan 1 nummer achter elkaar.quote:Op maandag 21 december 2020 09:41 schreef cafca het volgende:
Smashing Pumpkins is zo'n band die ik altijd vergeet, die toch best goed is!
Dat zijn nog eens uren!quote:Op maandag 21 december 2020 09:52 schreef Aanmodderfakker het volgende:
1517 Poets Of The Fall Carnival Of Rust 2006 841
1516 Ede Staal ‘t Hoogelaand 1984 x
1515 Leprous Rewind 2015 373
1514 Black Pumas Colors 2018 x
1513 Cake The Distance 1996 506
1512 DJ Shadow Midnight In A Perfect World 1996 590
1511 Hüsker Dü Don’t Want To Know If You Are Lonely 1986 811
1510 Sam Cooke Bring It On Home To Me 1962 RE
1509 Arcade Fire My Body Is A Cage 2007 424
1508 Cigarettes After Sex Apocalypse 2017 724
1507 Absynthe Minded Envoi 2009 1356
1506 Outlaws Green Grass And High Tides 1975 1413
quote:
Ja. Wel jammer dat het eerbetoon aan hem (Strand Of Oaks - JM) de lijst wederom niet heeft gehaald.quote:Op maandag 21 december 2020 09:49 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Muzikaal genie Jason Molina (Songs:Ohia)
Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe gelukkig nog vind meevallen. Heb nog niet zoveel extreme metal gehoord. Of misschien heb ik geluk gehad met mijn luisterbeurten.quote:Op maandag 21 december 2020 10:17 schreef Mansjester het volgende:
Ik vind er echt heel veel herrie ook tussen zitten![]()
Al die metal muziek trek ik echt slecht
Zeker, Green Grass and High Tides is ook topklasse!quote:Op maandag 21 december 2020 10:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dagje hoor! Absynthe Minded <3, je merkt langzaam wel dat we in een ander segment van de lijst komen
Omdat er dan geen plek meer is voor een niemendalletje van Borsato.quote:Op maandag 21 december 2020 11:11 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Hoezo staat dit by far beste nummer van Janis Joplin niet in de T2000 dan
Fair enoughquote:Op maandag 21 december 2020 11:22 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Omdat er dan geen plek meer is voor een niemendalletje van Borsato.
Toch weer een Queen plaat gevonden die niet in de Top 2000 staatquote:Op maandag 21 december 2020 11:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lekkere steek van Queen richting de platenmaatschappij
Op Twitter zag ik een berichtje langskomen dat het een foutje was. Over het hoofd gezien.quote:Op maandag 21 december 2020 11:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ohja dit nummer dat al 3 jaar in de Top 2000 staat, maar blijkbaar ook in de Snob mag blijven
Heeft wel iets weg van Miley Cyrus ja. Helemaal geen verkeerd nummer sws, dus geen probleem dat die dubbel genoteerd staat wmbquote:Op maandag 21 december 2020 11:37 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Op Twitter zag ik een berichtje langskomen dat het een foutje was. Over het hoofd gezien.
Trouwens, elke keer dat ik het hoor denk ik dat Miley Cyrus dit zingt, die heeft ook zo'n stem (afgezien van de wat hogere uithalen).
Rapalje, dat kan ik echtttt slecht hebbenquote:Op maandag 21 december 2020 10:17 schreef Mansjester het volgende:
Ik vind er echt heel veel herrie ook tussen zitten![]()
Al die metal muziek trek ik echt slecht
Maar die komen niet meer voorbij dit jaar, gelukje voor jou.quote:Op maandag 21 december 2020 12:01 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Rapalje, dat kan ik echtttt slecht hebben
Ja, vind je? Ik kan er nauwelijks naar luisteren. Komen zoveel poepclichés uit.quote:Op maandag 21 december 2020 13:19 schreef MielMonteur het volgende:
Tatjana is ook wel de fijnste DJ vind ik.
Die metal-purist van 11-12 staat ver onderaan
Ik vind Slint wel echt een albumband, ik moet eigenlijk gewoon heel Spiderland horen al is de afsluiter wel het beste losse onderdeel (en ook de enige die ik in lijstjes zet)quote:Op maandag 21 december 2020 13:23 schreef MielMonteur het volgende:
Slint, echt een top 50 plaat allertijden voor mij
Als de Top 2000 een weekje eerder had plaatsgevonden, graag..quote:Op maandag 21 december 2020 16:10 schreef MielMonteur het volgende:
Zijn er echt mensen die het jaar afsluiten met de Snob 2000?
Ja, why not?quote:Op maandag 21 december 2020 16:10 schreef MielMonteur het volgende:
Zijn er echt mensen die het jaar afsluiten met de Snob 2000?
Ik weet niet, het jaar afsluiten met Bohemian Rhapsody klinkt me toch vrolijker dan een jaar afsluiten met Exit Music of Arriving Somewherequote:
En als je moet kiezen tussen Rollercoaster en An Ocean In Between The Waves?quote:Op maandag 21 december 2020 16:24 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ik weet niet, het jaar afsluiten met Bohemian Rhapsody klinkt me toch vrolijker dan een jaar afsluiten met Exit Music of Arriving Somewhere
Simpele keuze.quote:Op maandag 21 december 2020 16:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
En als je moet kiezen tussen Rollercoaster en An Ocean In Between The Waves?
Rollercoasterquote:Op maandag 21 december 2020 16:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Als ik alleen zou zijn met Oud en Nieuw had ik het wel geweten, dan was het die tweede geworden. Maar gelukkig ga ik het wel vieren in gezelschapquote:Op maandag 21 december 2020 16:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nu vond ik afgelopen jaren Peaches En Regalia ook wel prima, maar afwisseling is altijd welkom.quote:Op maandag 21 december 2020 16:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Gruppo Sportivo komt de zaak als filler redden
En ik vond Heilung wel verfrissendquote:Op maandag 21 december 2020 16:54 schreef BillDauterive het volgende:
De keuze tussen dit lied of Roller Coaster is wel een stuk makkelijker. Alfadhirhaiti is niet helemaal mijn ding
Gelukkig wordt het laatste uur straks een stuk beterquote:Op maandag 21 december 2020 17:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
T gaat een beetje de verkeerde kant op het laatste uurtje
Klonk heel fijn ja!quote:Op maandag 21 december 2020 17:43 schreef Eightyone het volgende:
Toch hoor ik nog liever de 'Dave's Home Mix' van dit.
Wel een grijsgedraaid album trouwens, De La Soul is dead.
En daar is 'ie weer.quote:Op maandag 21 december 2020 17:03 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Nu vond ik afgelopen jaren Peaches En Regalia ook wel prima, maar afwisseling is altijd welkom.
Ja, kan ik begrijpen. Een keer een beetje is prima, maar sommige DJ's leken het er toen om te doen om maar zoveel mogelijk van dit nummer te draaien aan het eind van het uur.quote:Op maandag 21 december 2020 17:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En daar is 'ie weer.
Vorig jaar ging de radio op een gegeven moment een paar minuutjes op een andere zender aan het einde van het uur.
Op een gegeven moment heb je het in 1 week tijd tientallen keren gehoord. Zelfs het allerleukste nummer denkbaar wordt zo nog verziekt.quote:Op maandag 21 december 2020 17:58 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ja, kan ik begrijpen. Een keer een beetje is prima, maar sommige DJ's leken het er toen om te doen om maar zoveel mogelijk van dit nummer te draaien aan het eind van het uur.
Kendrick is helaas wel in de podcast terechtgekomen. Daar zullen ze waarschijnlijk de volle 12 minuten draaien. Maar dus niet in dit uur.quote:Op maandag 21 december 2020 17:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dit is een heerlijk uur om mee af te sluiten vandaag tochLekkerste voor het laatst vooral wmb met Kendricks beste en Wolf Alice
Ben benieuwd of de volle 12 minuten van Sing About Me, I’m Dying Of Thirst gedraaid gaat worden met lang outrogenot
Nooooooo, meen jequote:Op maandag 21 december 2020 18:17 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Kendrick is helaas wel in de podcast terechtgekomen. Daar zullen ze waarschijnlijk de volle 12 minuten draaien. Maar dus niet in dit uur.
Haha, dan moet je genoeg keelpastilles slikken tussendoorquote:Op maandag 21 december 2020 18:42 schreef Eightyone het volgende:
Als je dit mee probeert te zingen krijg je keelpijn.
Nee Cornell is eng dan liever Ilse de Lange.quote:Op dinsdag 22 december 2020 04:56 schreef Eightyone het volgende:
Zijn er meer mensen die steeds nummers zitten the Shazammen, en vervolgens in de uren dat de lijst níet bezig is het resultaat door zitten te nemen?
Chris Cornell's Seasons komt blijkbaar alweer uit 1992. Hadden ze door de jaren heen best eens wat vaker mogen draaien op Radio 2 of 3 (het is geen ontoegankelijke freakmuziek, de onderliggende muziek doet zelfs aan R.e.m.'s Automatic for the people denken).
In de tijd dat Cornell nog muziek kon uitbrengen was het niet bepaald een radio 2-fahige artiest anders. De bal moet je hier bij 3 leggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:03 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Nee Cornell is eng dan liever Ilse de Lange.
Gr gr de zenderbaas van radio2
Pak het lekker serieus opquote:Op dinsdag 22 december 2020 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In de tijd dat Cornell nog muziek kon uitbrengen was het niet bepaald een radio 2-fahige artiest anders. De bal moet je hier bij 3 leggen.
Oh nee dat het met een knipoog was had ik wel door. En ja, maar One is dus bekender bij het publiek.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:24 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Pak het lekker serieus op
One van Metallica staat toch ook in de top? Nog ouder dan die van Cornell.
Eisbär is een van de beste post-punk/NDW nummers ooit ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:39 schreef Norrage het volgende:
Bijna geen heavy komende urenen alleen maar gouden nummers! Mercury Rev
En dat Eisbar was ook vet
Niet eens een slecht nummer hoorquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:24 schreef Slobeend het volgende:
Nog nooit van Mick Ness gehoord. Dit lijkt me een geval hele familie en vriendengroep heeft erop gestemd. Ook minder dan 1.000 streams op Spotify. 13 luisteraars per maand.
Zo vond ik een paar dagen geleden Non-Alignment Pact ook een fijne ontdekking, terwijl die er waarschijnlijk ook alleen maar in is gekomen omdat ze al hun vrienden hebben overgehaald om te stemmen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:25 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Niet eens een slecht nummer hoor
Ben sowieso van plan de podcasts met de top 1000 terug te luisteren in januariquote:Op dinsdag 22 december 2020 04:56 schreef Eightyone het volgende:
Zijn er meer mensen die steeds nummers zitten the Shazammen, en vervolgens in de uren dat de lijst níet bezig is het resultaat door zitten te nemen?
Chris Cornell's Seasons komt blijkbaar alweer uit 1992. Hadden ze door de jaren heen best eens wat vaker mogen draaien op Radio 2 of 3 (het is geen ontoegankelijke freakmuziek, de onderliggende muziek doet zelfs aan R.e.m.'s Automatic for the people denken).
The Reuters het nieuwe Heidevolkquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef MielMonteur het volgende:
Over fanclubs gesproken,
Dit staat op 39.
1340 views
Dat is het nadeel van zo'n klein stemmerspubliek.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef MielMonteur het volgende:
Over fanclubs gesproken,
Dit staat op 39.
1340 views
Dat weet ik niet, weet wel dat ze ondanks dat ze dat niet aangeven, de volgorde van je stemlijstje wel wegen (bovenste plaat krijgt meer punten dan nr 2 etc) en staan er nog platen gelijk, dan gooien ze ze in een randomizerquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:40 schreef Mansjester het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoeveel stemmen de nummer 300 of 1800 hebben. Met een paar stemmen ( 3 ofzo) zou je de 1800 toch wel moeten redden?
Nee dat doen ze niet meer.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, weet wel dat ze ondanks dat ze dat niet aangeven, de volgorde van je stemlijstje wel wegen
Oh jawel, zondag nog met een van de samenstellers over gehad.quote:
Serieus? Maar waarom geven ze dat niet gewoon aan dan? Dan krijg je toch een hele andere eindlijst als je bewust invult.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Oh jawel, zondag nog met een van de samenstellers over gehad.
Dat was een aangename verrassing jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Newland The Man Who Saved The World
Mooie pendant van The Man Who Sold The World (en dat hoorde je er ook wel aan af, klonk heel Bowie-achtig)
Zij zeggen dus: ja we geven aan dat je kan stemmen op de nrs 1 tm 25 en willen de steminstructie niet bewust nog langer maken door de rangordelijkheid daarvan heel expliciet te benoemen. Ik heb gezegd dat ik als lijstjesliefhebber bewuster ga stemmen maar zij zeggen dat dat voor het gros vd stemmers niet geldt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Serieus? Maar waarom geven ze dat niet gewoon aan dan? Dan krijg je toch een hele andere eindlijst als je bewust invult.
Dat vind ik een vreemde werkwijze, omdat dit niet wordt gecommuniceerd. Dit wetende ga ik volgend jaar wel wat tactische nuances aanbrengen..quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, weet wel dat ze ondanks dat ze dat niet aangeven, de volgorde van je stemlijstje wel wegen (bovenste plaat krijgt meer punten dan nr 2 etc) en staan er nog platen gelijk, dan gooien ze ze in een randomizer
Ik vul de Top 2000 stemlijst grotendeels alfabetisch in, dat doe ik onbewust bij de Snob ook. Misschien vandaar dat Arcade Fire en Arctic Monkeys relatief vaak hoog staanquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zij zeggen dus: ja we geven aan dat je kan stemmen op de nrs 1 tm 25 en willen de steminstructie niet bewust nog langer maken door de rangordelijkheid daarvan heel expliciet te benoemen. Ik heb gezegd dat ik als lijstjesliefhebber bewuster ga stemmen maar zij zeggen dat dat voor het gros vd stemmers niet geldt.
We krijgen straks weer die blinde mevrouw met haar aanstellerige stem, dus ik geniet nog even van Ernst.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:02 schreef W_Wolf het volgende:
Nou, die Ernst Acherman mag blij zijn, heeft hij eindelijk eens wat meer beukwerk in zijn uurtje.
Wat zal het met zijn muziekwaardering doen wanneer hij tot de ontdekking komt dat 'hiphopper' Kyteman ook de centrale figuur van The Kyteman Orchestra is?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ernst heeft geen last van de hiphop van Kyteman. Gelukkig maar
Paris, Texas staat hoog op mijn to watch lijst (mede door de prachtige alternatieve videoclip die is gemaakt bij Myth van Beach Housequote:
Geen idee, ooit bij n date op dvd gekeken. Maar halverwege de film deden we andere dingen. Later hebben we m nog es afgekeken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Paris, Texas staat hoog op mijn to watch lijst (mede door de prachtige alternatieve videoclip die is gemaakt bij Myth van Beach House) . Is die bij een streaming dienst ergens beschikbaar?
Klinkt als een droomdate als ze ook nog eens van dat soort films houdtquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Geen idee, ooit bij n date op dvd gekeken. Maar halverwege de film deden we andere dingen. Later hebben we m nog es afgekeken.
Ja klopt! Ze is nu getrouwd met een goede vriendquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Klinkt als een droomdate als ze ook nog eens van dat soort films houdt
Hij staat in delen wel op youtubequote:Op dinsdag 22 december 2020 11:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Paris, Texas staat hoog op mijn to watch lijst (mede door de prachtige alternatieve videoclip die is gemaakt bij Myth van Beach House) . Is die bij een streaming dienst ergens beschikbaar?
Niet alleen de zang lijkt op Led Zep.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:55 schreef W_Wolf het volgende:
"Noem ze geen Led Zeppelin ripoff." Maar elke keer dat ik de zanger hoor denk ik dat ik naar Robert Plant luister.
I know that feeling. Wanneer je sinds enige tijd weer single bent en eigenlijk elke leuke dame die je kent is bezet. Vaak ook nog eens met goede/oude vrienden of bekenden..quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja klopt! Ze is nu getrouwd met een goede vriend
Nou hier was t andersom. Wij waren aan t daten. Maar t werd niks, waarna een vriend vroeg: vind je t erg als ik haar mee op date vraag? Vond ik niet, want t werd niks tussen ons. Dus ik een pubquiz geregeld waarbij we met zn allen in een team zaten. Vond zij hem een vreemde vogel maar later viel het kwartje alsnog. Achteraf dacht ik: had ik toen maar doorgezet want wel een leuke dame. Maar ja, ik voelde m niet op dat moment.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:01 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
I know that feeling. Wanneer je sinds enige tijd weer single bent en eigenlijk elke leuke dame die je kent is bezet. Vaak ook nog eens met goede/oude vrienden of bekenden..
Oh dat kan ook gebeuren ja. Dat in eerste instantie het goede gevoel er niet is, maar je later denkt waarom heb ik eigenlijk niet doorgezet, want ze is best leuk..quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nou hier was t andersom. Wij waren aan t daten. Maar t werd niks, waarna een vriend vroeg: vind je t erg als ik haar mee op date vraag? Vond ik niet, want t werd niks tussen ons. Dus ik een pubquiz geregeld waarbij we met zn allen in een team zaten. Vond zij hem een vreemde vogel maar later viel het kwartje alsnog. Achteraf dacht ik: had ik toen maar doorgezet want wel een leuke dame. Maar ja, ik voelde m niet op dat moment.
Ik hoor hem heel veel keren per jaar - zelf opgezet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hoor m 1x per jaar en dat is hier
Wel een hele mooie van Queen, hoorquote:
Ja maar wel saaiquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Deze van Baz Luhrmann heeft zelfs nog een jaartje in de Top 2000 gestaanJaartje later nog op gestemd maar mocht niet baten. Toch ook wel soort van 90's classic wmb
Class of 97 versie vind ik ook iets beter dan class of 99quote:
Das geen misselijk rijtje! Coney Island Baby stond ook in de voorkeuzelijst van de Top 2000. Nog op gestemd ook, maar tevergeefs uiteraard..quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:58 schreef Aanmodderfakker het volgende:
1295 Interpol Slow Hands 2004 RE
1294 Slash & Myles Kennedy Anastasia 2012 1465
1293 Grandaddy The Crystal Lake 2000 1604
1292 Coil Ostia (The Death Of Pasolini) 1986 661
1291 Johnny Cash Rusty Cage 1995 1401
1290 Glen Hansard Her Mercy 2015 907
1289 Aafke Romeijn Karakter 2013 RE
1288 Foals Spanish Sahara 2010 651
1287 Public Service Broadcasting Go! 2015 990
1286 The Tragically Hip Long Time Running 1991 1053
1285 The Ronettes Be My Baby 1964 x
1284 Lou Reed Coney Island Baby 1976 1404
Putain betekent ook gewoon kut(zooi) als in "hè, wat vervelend nou!"quote:Op woensdag 23 december 2020 07:43 schreef Eightyone het volgende:
Putain, putain.![]()
En ja, ik weet wat het betekent.
(Al valt het nog best mee als ik de volledige tekst door de vertaalmachine haal ipv alleen dat woord.)
Dan zijn er nog steeds Things Behind the Sunquote:Op woensdag 23 december 2020 09:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Morning, zijn we weer.
Zijn weinig Things Behind the Sun maar vooral Before the Sun vandaag
lekker. mijn vakantie is er al sinds maandag.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:56 schreef W_Wolf het volgende:
Erin komen bij Death - Spirit Crusher. Ik ben wakker, op mijn laatste werkdag van dit jaar.
Lekker jongens. Ik mag nog 2 dagen. Vanaf 1e kerstdag ben ik hier sowieso minder te vinden want dan verhuis ik naar de buren van de Top 2000quote:Op woensdag 23 december 2020 10:02 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
lekker. mijn vakantie is er al sinds maandag.
Bob Marley maar 1 keer is ook te weinig. Maar goed, als we alle artiesten het aantal entries geven dat ze verdienen dan zou het eerder een Snob 4500 zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:28 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Daft Punk maar 3 keer in de Snob is veel te weinig, maar wel ff lekker dit
Das ook wel weer zo, maar Random Access Memories is toch wel één van de meest iconische albums van de laatste 10 jaar. Dat daar dan alleen Instant Crush (wel geweldig natuurlijk) van in de Snob staat voelt als te weinigquote:Op woensdag 23 december 2020 10:32 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Bob Marley maar 1 keer is ook te weinig. Maar goed, als we alle artiesten het aantal entries geven dat ze verdienen dan zou het eerder een Snob 4500 zijn.
Gewoon 1 januari beginnen, een Snob 35000 van makenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:32 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Bob Marley maar 1 keer is ook te weinig. Maar goed, als we alle artiesten het aantal entries geven dat ze verdienen dan zou het eerder een Snob 4500 zijn.
En dat we dan allemaal een Snob 500 mogen insturen met natuurlijk een gewogen telsysteem van nummer 1 telt een stuk zwaarder dan nummer 500quote:Op woensdag 23 december 2020 10:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Gewoon 1 januari beginnen, een Snob 35000 van maken
Ja, ik mis Giorgo By Moroder wel een beetje dit jaar (en vind Contact ook een heerlijk nummer met zijn gierende synths). Discovery is ook een iconisch album uit de '00s en heeft ook maar 1 nummer. Come to think of it, Homework is natuurlijk een icoon uit de '90s.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:39 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Das ook wel weer zo, maar Random Access Memories is toch wel één van de meest iconische albums van de laatste 10 jaar. Dat daar dan alleen Instant Crush (wel geweldig natuurlijk) van in de Snob staat voelt als te weinig
Daar zit ook wel mijn frustratie vooral tbh. Stemplaat Giorgio By Moroder niet in de lijst.. Ook wel een nummer dat nog steeds aandacht krijgt, want hoorde zelfs nog een kort fragmentje ervan voorbij komen in de quiz van Matthijs en Leo afgelopen zondagquote:Op woensdag 23 december 2020 10:52 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ja, ik mis Giorgo By Moroder wel een beetje dit jaar (en vind Contact ook een heerlijk nummer met zijn gierende synths). Discovery is ook een iconisch album uit de '00s en heeft ook maar 1 nummer. Come to think of it, Homework is natuurlijk een icoon uit de '90s.Nu is het wel zo dat ze ook een aantal keer in de Top 2000 staan, dus een aantal toptracks komen niet in aanmerking hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |