abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 december 2020 @ 09:20:17 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196816410
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:05 schreef JosMert het volgende:
Artsen: Corona komt elke winter terug, net als de griep

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-de-griep~a8d5ff9d/

Komende 10 jaar winter lockdown?
Is dit niet gewoon een vorm van "wij willen meer capaciteit, en dus meer geld"?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196816464
Tussentijds pensioen voor paar jaartjes dan maar
Arrr!
pi_196816560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:25 schreef longasleep het volgende:
Tussentijds pensioen voor paar jaartjes dan maar
Of een lange winterslaap. 14.gif
pi_196816600
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 december 2020 00:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit is het aerosolen verhaal waar men niet over uit is.
Laten men het houden dat vooral afstandhouden en hygiëne de virusoverdrachtsfactoren zijn.

Natuurlijk altijd goed om het bezoek kort te houden met voldoende luchtverversing.

Het onderzoek van Elpais is vooral een mooie animatie van een onderliggend spreadsheet-model dat met heel veel variabelen dan luchtstromen berekend in een ruimte waar allerlei aannames worden gedaan omtrent kansen, virulentie, besmettingsgraad en bescherming. Het toont niets aan anders dat er een (op oog juiste) berekening is om tot gewenste uitkomsten te komen.
Er zijn juist steeds meer aanwijzingen en zelfs bewijs dat aërosole transmissie een grotere rol speelt dan we aanvankelijk dachten. Wellicht mis ik wat context, maar misschien een beetje kort door de bocht om een dergelijke uitspraak te doen?
  zaterdag 19 december 2020 @ 09:37:54 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196816622
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat een vervelend artikel. Waarom moeten ze hiervoor de media opzoeken?

Zou kunnen, zou ook niet kunnen. Wat een gelul dat het zeker elk jaar terug zal komen. En dat je daar dus al personeel voor moet regelen.

Ik vind de houding van het ETZ richting de media sowieso heel vervelend dit jaar.
Covid gaat niet meer weg, ook met vaccinaties niet, gezien er dierlijke 'vessels' zijn.
Vaccinaties helpen wel maar gaan het niet laten verdwijnen

Ik vind het niet zo'n gek artikel qua inhoud, de timing ervan is wel echt slecht want dit is op dit moment gewoon echt niet helpendet wat er nú speelt

Structurele grote verandering van het zorgsysteem, ja, ben ik ook voor, maar dat is niet op stel en sprong geregeld. Laat staan midden in de tweede golf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196816684

Ik erger me mateloos aan dit soort artikelen en mensen, alleen maar problemen zien, terwijl die opgezocht worden, niet bestaan of goed aan te pakken zijn.

quote:
Utrecht start op 8 januari, zegt een woordvoerder van de GGD Utrecht. De precieze locatie is nog niet bekend; daar wordt volgens haar nog over onderhandeld. "Het moet een locatie zijn die we voor langere tijd kunnen huren, omdat we na de zorgmedewerkers ook de bevolking gaan vaccineren." Of dat in de stad zelf of daarbuiten is, is dus ook nog niet bekend.
Hoe moeilijk kan dat zijn? Welke lokatie heeft iets in zijn agenda staan de komende 3-6 maanden en welke lokatie zal niet geboekt willen worden voor de komende 3+ maanden? En het lijkt erop dat ze inzetten op 1 grote lokatie per regio. Ik weet niet of dat het slimste is. Ja, het Pfizer vaccin komt in partijen van 975 waar tot 1300-1400 mensen mee gevaccineerd kunnen worden, maar daar heb je 5 dagen voor. Met grote lokaties waar veel gevaccineerd moet worden creeer je ook meer logistieke uitdagingen. Ik zou inzetten op meerdere lokaties per regio.

quote:
Medewerkers in de verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en Wmo-ondersteuning ontvangen als eerste groep Nederlanders een uitnodiging om gevaccineerd te worden.
En voor de meesten in deze groep heb je geen lokatie nodig. Of als de lokaties op dit moment de bottleneck zijn, waarom dan niet een paar groepen vaccineren die je liever niet naar je toe laat komen, of die je goed op hun werk in kunt enten. Ziekenhuismedewerkers kun je prima op hun werk inenten, en bewoners van verzorgingstehuizen in hun verzorgingstehuizen (en pak gelijk de medewerkers mee). Je wilt geen busladingen bejaarden naar vaccinatielokatie gaan rijden.

De eerste levering gaat om 10.000 doses, waarom die niet verdelen over een stuk of 40-50 verzorgingstehuizen en ziekenhuizen, zodat je niet hoeft te wachten tot de vaccinatielokaties klaar zijn. En je kunt het desnoods met een kaartensysteem bijhouden tot de IT systemen klaar zijn.
pi_196816733
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Covid gaat niet meer weg, ook met vaccinaties niet, gezien er dierlijke 'vessels' zijn.
Vaccinaties helpen wel maar gaan het niet laten verdwijnen

Ik vind het niet zo'n gek artikel qua inhoud, de timing ervan is wel echt slecht want dit is op dit moment gewoon echt niet helpendet wat er nú speelt

Structurele grote verandering van het zorgsysteem, ja, ben ik ook voor, maar dat is niet op stel en sprong geregeld. Laat staan midden in de tweede golf
De pest bestaat ook nog, al zijn daar wel goede medicijnen tegen nu.
Mazelen bestaat ook, maar zolang de vaccinatiegraad hoog genoeg is is het geen probleem en hoeven we er geen rekening mee te houden.
Maar als de vaccinatiegraad daalt kan mazelen wel heel snel een groot probleem worden, kijk maar wat er vorig jaar op Samoa gebeurde.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2020 @ 09:58:50 #58
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196816893
quote:
Ik vind de houding van het ETZ richting de media sowieso heel vervelend dit jaar.
Vind ze vooral erg aanwezig, als er in een talkshow iemand uit een ziekenhuis bij zit is dat haast 50/50 ETZ :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196817028
quote:

[..]

Wat een vervelend artikel. Waarom moeten ze hiervoor de media opzoeken?

Zou kunnen, zou ook niet kunnen. Wat een gelul dat het zeker elk jaar terug zal komen. En dat je daar dus al personeel voor moet regelen.

Zou het ETZ nog een motief in dezen hebben, denk je?
pi_196817037
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Vind ze vooral erg aanwezig, als er in een talkshow iemand uit een ziekenhuis bij zit is dat haast 50/50 ETZ :{
Ook dit soort dingen:

https://www.telegraaf.nl/(...)erlof-terug-te-geven

Ik stoor me daar enorm aan. Berden denkt te spreken voor alle Brabantse ziekenhuizen. Wat een onzin.

Dit gooit hij de media in, en vervolgens is er onterecht onrust bij personeel in veel Brabantse ziekenhuizen.
pi_196817184
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]

Ik erger me mateloos aan dit soort artikelen en mensen, alleen maar problemen zien, terwijl die opgezocht worden, niet bestaan of goed aan te pakken zijn.
[..]

Hoe moeilijk kan dat zijn? Welke lokatie heeft iets in zijn agenda staan de komende 3-6 maanden en welke lokatie zal niet geboekt willen worden voor de komende 3+ maanden? En het lijkt erop dat ze inzetten op 1 grote lokatie per regio. Ik weet niet of dat het slimste is. Ja, het Pfizer vaccin komt in partijen van 975 waar tot 1300-1400 mensen mee gevaccineerd kunnen worden, maar daar heb je 5 dagen voor. Met grote lokaties waar veel gevaccineerd moet worden creeer je ook meer logistieke uitdagingen. Ik zou inzetten op meerdere lokaties per regio.
[..]

En voor de meesten in deze groep heb je geen lokatie nodig. Of als de lokaties op dit moment de bottleneck zijn, waarom dan niet een paar groepen vaccineren die je liever niet naar je toe laat komen, of die je goed op hun werk in kunt enten. Ziekenhuismedewerkers kun je prima op hun werk inenten, en bewoners van verzorgingstehuizen in hun verzorgingstehuizen (en pak gelijk de medewerkers mee). Je wilt geen busladingen bejaarden naar vaccinatielokatie gaan rijden.

De eerste levering gaat om 10.000 doses, waarom die niet verdelen over een stuk of 40-50 verzorgingstehuizen en ziekenhuizen, zodat je niet hoeft te wachten tot de vaccinatielokaties klaar zijn. En je kunt het desnoods met een kaartensysteem bijhouden tot de IT systemen klaar zijn.
Dat laatste gingen ze toch juist niet doen met het Pfizer-vaccin, omdat dat logistiek niet handig is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196817244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:05 schreef JosMert het volgende:
Artsen: Corona komt elke winter terug, net als de griep

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-de-griep~a8d5ff9d/

Komende 10 jaar winter lockdown?
ah goede reden om in een lekker warm land een maand of 4 te overwinteren :D
thuiswerken O+
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196817248
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De pest bestaat ook nog, al zijn daar wel goede medicijnen tegen nu.
Mazelen bestaat ook, maar zolang de vaccinatiegraad hoog genoeg is is het geen probleem en hoeven we er geen rekening mee te houden.
Maar als de vaccinatiegraad daalt kan mazelen wel heel snel een groot probleem worden, kijk maar wat er vorig jaar op Samoa gebeurde.
zover bekend is de enige ziekte die verdwenen is door mensen is de pokken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196817285
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

[..]

er konden toch minimaal 5 doses uit 1 vial gehaald worden en vaak zelfs 6 a 7 .....dus dat betekend dat je 4875-6000 mensen ermee kan vaccineren ?
pi_196817322
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zover bekend is de enige ziekte die verdwenen is door mensen is de pokken.
https://www.cdc.gov/plague/maps/index.html
https://en.wikipedia.org/wiki/21st_century_Madagascar_plague_outbreaks
pi_196817342
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er konden toch minimaal 5 doses uit 1 vial gehaald worden en vaak zelfs 6 a 7 .....dus dat betekend dat je 4875-6000 mensen ermee kan vaccineren ?
Volgens mij verpakt per 975 doses, oftewel 195 vials. Dan nog, die kun je dan verdelen, je hebt 5 dagen om ze te gebruiken.
pi_196817354
quote:
dat zijn pest uibraken, die ziekte is inderdaad nog niet verdwenen. De pokken is sinds 1974 niet meer gezien. De vaccin was ook heel simpel en wordt gezien als eerste vaccin door mensen gemaakt.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196817367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste gingen ze toch juist niet doen met het Pfizer-vaccin, omdat dat logistiek niet handig is?
Oxford vaccin wordt eind dit jaar nog in de UK goedgekeurd, Moderna vaccin is al goedgekeurd in de VS, die zullen beiden in januari ook in Europa goedgekeurd worden, het zou uberdom zijn om de hele strategie af te stemmen op het Pfizer vaccin.
  zaterdag 19 december 2020 @ 10:31:25 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196817379
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Oxford vaccin wordt eind dit jaar nog in de UK goedgekeurd, Moderna vaccin is al goedgekeurd in de VS, die zullen beiden in januari ook in Europa goedgekeurd worden, het zou uberdom zijn om de hele strategie af te stemmen op het Pfizer vaccin.
Ik sta nergens meer van te kijken in Nederland...
pi_196817386
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik sta nergens meer van te kijken in Nederland...
dat is een goed idee, dan valt ook niks meer tegen en hoef je je niet meer te verbazen.
pi_196817445
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

gaan ze wel doen......en ik mag hopen dat de voorbereidingen voor Moderna/Oxford al in volle gang zijn via huisartsen en GGD locaties.
pi_196817458
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaan ze wel doen......en ik mag hopen dat de voorbereidingen voor Moderna/Oxford al in volle gang zijn via huisartsen en GGD locaties.
VS heeft al 1.2 miljoen mensen gevaccineerd, UK zat een paar dagen geleden op 140.000, zal inmiddels ook ruim over de 150.000 zijn.

https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/
  zaterdag 19 december 2020 @ 10:40:48 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196817505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

VS heeft al 1.2 miljoen mensen gevaccineerd, UK zat een paar dagen geleden op 140.000, zal inmiddels ook ruim over de 150.000 zijn.

Die 1,2 miljoen is wereldwijd toch? Of lees ik verkeerd.
pi_196817507
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er voor de wet een probleem zou zijn als dat zou gebeuren. Maar mevrouw Ollongren, de minister die er verantwoordelijk voor is, heeft tot nu toe aangegeven de verkiezingen gewoon door te willen laten gaan in maart.
Lijkt me ook zeer verstandig aangezien de kans groot is dat we begin komend jaar toch al met een demissionair kabinet zitten als gevolg van de toeslagenaffaire.
pi_196817557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lijkt me ook zeer verstandig aangezien de kans groot is dat we begin komend jaar toch al met een demissionair kabinet zitten als gevolg van de toeslagenaffaire.
Het zou trouwens meer dan terecht zijn ....die toeslagen affaire kan ook echt niet.
pi_196817585
quote:

[..]

Ik vind het als leek vrij moeilijk in te schatten wat wel en niet verstandig is, en wat wel en niet kan. Als degenen die het Pfizer-vaccin moeten zetten dezelfde zijn als degene die Moderna en Oxform moeten gaan zetten, ben je toch gebonden aan het feit dat iedereen maar op één plek tegelijk kan zijn, bijvoorbeeld.
pi_196817637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het als leek vrij moeilijk in te schatten wat wel en niet verstandig is, en wat wel en niet kan. Als degenen die het Pfizer-vaccin moeten zetten dezelfde zijn als degene die Moderna en Oxform moeten gaan zetten, ben je toch gebonden aan het feit dat iedereen maar op één plek tegelijk kan zijn, bijvoorbeeld.
en daarom is het ook handig om zo vroeg mogelijk te beginnen, straks krijg je alles tegelijk en word het 1 grote flopshow met overbelaste systemen, te weinig locaties/personeel etc etc

dan kunnen ze wel zo makkelijk praten, het maakt niks uit maar dat maakt het in vele opzichten wel ook voor de algemene beeldvorming, 18 januari staan er ook nog "maar" 25 locaties op de planning.
pi_196817894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Straks als de vaccinatietrein echt op stoom komt zal het echt snel gaan.
pi_196817899
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en daarom is het ook handig om zo vroeg mogelijk te beginnen, straks krijg je alles tegelijk en word het 1 grote flopshow met overbelaste systemen, te weinig locaties/personeel etc etc

dan kunnen ze wel zo makkelijk praten, het maakt niks uit maar dat maakt het in vele opzichten wel ook voor de algemene beeldvorming, 18 januari staan er ook nog "maar" 25 locaties op de planning.
Het is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat het kabinet deze crisis op veel fronten niet de baas is/was. Ik betwijfel of het beter in het huidige systeem anders had gekund overigens.

Ik heb niet 1 moment gehad waarvan ik nou dacht, hier zijn we echt daad-, en slagkrachtig bezig.
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:11:54 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196817909
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Straks als de vaccinatietrein echt op stoom komt zal het echt snel gaan.
Als die trein net zo'n succes wordt als de Fyra dan zie ik het somber in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:13:17 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_196817924
quote:
[ afbeelding ]

[..]

[..]

Ik denk dat 1 belletje naar de jaarbeurs voldoende is in Utrecht. Meer dan genoeg ruimte om dat corona-proof in te regelen.
pi_196817938
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat het kabinet deze crisis op veel fronten niet de baas is/was. Ik betwijfel of het beter in het huidige systeem anders had gekund overigens.

Ik heb niet 1 moment gehad waarvan ik nou dacht, hier zijn we echt daad-, en slagkrachtig bezig.
We hebben ons ook in de luren laten leggen door de volwassen en rustige speeches van Rutte. Daardoor kreeg het volk het idee dat we het goed deden, een solide leider hadden en we de juiste beslissingen namen.

Op de achtergrond ging ondertussen het bloedbad door, staan we torenhoog in dodenlijstjes en geldt sinds maart een de facto code zwart in ziekenhuizen voor mensen boven de 70.
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:17:28 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_196817977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:15 schreef Confetti het volgende:

[..]

We hebben ons ook in de luren laten leggen door de volwassen en rustige speeches van Rutte. Daardoor kreeg het volk het idee dat we het goed deden, een solide leider hadden en we de juiste beslissingen namen.

Op de achtergrond ging ondertussen het bloedbad door, staan we torenhoog in dodenlijstjes en geldt sinds maart een de facto code zwart in ziekenhuizen voor mensen boven de 70.
En de schuld ligt niet bij alle mensen die de regels aan hun laars lappen? Alle demonstranten en hun demonstranten, de semi bn’ers met hun #freethepeople actie, etc?
pi_196818000
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef Blik het volgende:

[..]

En de schuld ligt niet bij alle mensen die de regels aan hun laars lappen? Alle demonstranten en hun demonstranten, de semi bn’ers met hun #freethepeople actie, etc?
Nee. De overheid is verantwoordelijk voor het afdwingen van haar eigen regels. Als je niet niet genoeg flitst krijg je vanzelf meer hardrijders.

Dat afschuiven van verantwoordelijkheid gebruiken ze al sinds het begin van de crisis al als reden om niet in te hoeven grijpen. Een soort superioriteitsdenken, alsof Nederlanders een uniek volk zijn waarvoor geen handhaving nodig is.
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:21:44 #85
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196818021
quote:

[..]

Nee, de VS zit op 127k. Scheelt een factor 10. :P
pi_196818071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee. De overheid is verantwoordelijk voor het afdwingen van haar eigen regels. Als je niet niet genoeg flitst krijg je vanzelf meer hardrijders.

Dat afschuiven van verantwoordelijkheid gebruiken ze al sinds het begin van de crisis al als reden om niet in te hoeven grijpen. Een soort superioriteitsdenken, alsof Nederlanders een uniek volk zijn waarvoor geen handhaving nodig is.
Vanaf het begin af aan kregen wij, de burgers, de schuld als de cijfers weer op liepen. Er werd op een bepaalde manier op ons gevoel in gepraat. Dat zal bij veel mensen met een plichtsbesef goed vallen. Naar mij idee echter is het Rutte die zijn gebrek aan leiderschap in crisistijd af wil schuiven op de bevolking. Dat is me wel te makkelijk.
pi_196818075
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

en het ziet er niet naar uit dat dat snel gaat veranderen.....getuige het laatste debat
we komen er wel hoor maar hoe ....ik zie het nog wel een paar keer fout gaan.
pi_196818088
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef Blik het volgende:

[..]

niet alleen .....maar het heeft zeker wel invloed
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:29:32 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196818115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Hoe zou dat worden bezien wanneer ze zouden voorstellen de verkiezingen uit te stellen?
Dat zou koren op de molen zijn van iedereen die al weinig vertrouwen in de overheid in het algemeen en het kabinet in het bijzonder heeft. Men zou hen nog meer gaan wantrouwen, een grotere groep zou zich niet meer aan het beleid willen conformeren en niet willen vaccineren. Voor het geloof in de democratie, de Corona-crisis en het beleid moeten ze het door laten gaan als ze dat kunnen regelen. Uitsmeren over drie dagen lijkt me een prima oplossing.
Ik vind juist dat het door laten gaan van de verkiezingen voor nog grotere ongeloofwaardigheid zou zorgen. Alles moet worden beperkt, gesloten, uitgesteld, maar we gaan wel 13 miljoen mensen vragen naar een (vermoedelijk matig geventileerd) stemhokje te komen.

Tenzij de besmettingen tzt verdwenen zijn uiteraard. Maar dan moet alles weer terug naar normaal.
pi_196818136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind juist dat het door laten gaan van de verkiezingen voor nog grotere ongeloofwaardigheid zou zorgen. Alles moet worden beperkt, gesloten, uitgesteld, maar we gaan wel 13 miljoen mensen vragen naar een (vermoedelijk matig geventileerd) stemhokje te komen.

Tenzij de besmettingen tzt verdwenen zijn uiteraard. Maar dan moet alles weer terug naar normaal.
Je kan vooral nu nog helemaal niets zeggen over hoe het er in maart uit gaat zien. Wie weet zijn we dan lockdown vrij en zijn de besmettingen laag, zodoende laag dat het BCO apparaat ook weer werkt.

Dan heb je geen enkele reden om die verkiezingen (vrij belangrijk overigens) gewoon door te laten gaan.
pi_196818156
quote:

[..]

In Amerika is het ook gelukt om presidentsverkiezingen te houden.

Er zijn in de afgelopen tijd heel veel dingen gelukt die we van tevoren voor onmogelijk hielden.

Het organiseren van verkiezingen in deze tijd zou peanuts moeten zijn, gezien de ervaringen die we in de afgelopen maanden hebben opgedaan.

Niet door laten gaan zou voor mij gelijk staan aan aantasting van de democratie.

Laat ze maar zitten op de blaren. Alleen dat is een reden om het niet door te laten gaan. Omdat het zogenaamd niet 'eerlijk' zou zijn.
pi_196818217
quote:

[..]

Slechte ventilatie is geen enkel probleem als je gewoon een mondmasker draagt, volgens mij, dat is exact de situatie waar mondmaskers met klem worden aangeraden door de medische wetenschap.
pi_196818289
quote:

[..]

Dat kan dat jij dat vindt.
Ik denk dat het voor de democratie en het geloof daarin juist heel belangrijk is om te laten zien hoe belangrijk ook de overheid dat vindt. Dat er dus duidelijk geen sprake is van een dictatuur en dat wanneer het enigszins mogelijk is, verkiezingen gewoon doorgaan. Met aanpassingen, zoals verspreid over 3 dagen, waardoor je minder mensenmassa's tegelijk op de been hebt. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook bij andere verkieizingen nooit echt in een lange rij of opgepropt in een klein kamertje heb gestaan. Wel drukker dan je op dit moment idealiter zou zien, dus spreiding over 3 dagen zou dat echt moeten kunnen voorkomen. Even buiten wachten tot er binnen genoeg plaat is ook.

Als ze uit zouden stellen, kan dat het gevoel bij mensen alleen maar aanwakkeren dat ze alles doen om in het pluche te blijven, anderen geen kans willen geven en er sprake is van een soort van dictatuur.
pi_196818359
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor de democratie en het geloof daarin juist heel belangrijk is om te laten zien hoe belangrijk ook de overheid dat vindt. Dat er dus duidelijk geen sprake is van een dictatuur en dat wanneer het enigszins mogelijk is, verkiezingen gewoon doorgaan. Met aanpassingen, zoals verspreid over 3 dagen, waardoor je minder mensenmassa's tegelijk op de been hebt. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook bij andere verkieizingen nooit echt in een lange rij of opgepropt in een klein kamertje heb gestaan. Wel drukker dan je op dit moment idealiter zou zien, dus spreiding over 3 dagen zou dat echt moeten kunnen voorkomen. Even buiten wachten tot er binnen genoeg plaat is ook.

Als ze uit zouden stellen, kan dat het gevoel bij mensen alleen maar aanwakkeren dat ze alles doen om in het pluche te blijven, anderen geen kans willen geven en er sprake is van een soort van dictatuur.
Het zou koren op de molen zijn van ieder wappie in Nederland "Zie je wel, we worden onderdrukt, dictatuur!!!1111!"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 11:48:48 ]
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:48:31 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196818361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat er geen lockdown (meer) is, anders zou het nogal krom zijn voor de ondernemers natuurlijk.
pi_196818383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat er geen lockdown (meer) is, anders zou het nogal krom zijn voor de ondernemers natuurlijk.
Er zijn essentieelere zaken dan de horeca in Nederland, verkiezingen en democratie zijn er daar een van.

Met jouw redenering zou je ook kunnen zeggen dat het feit dat ziekenhuizen open zijn nogal krom is voor ondernemers want die moeten wel dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 11:50:47 ]
pi_196818395
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die link zie ik niet.
Wat is er krom aan als er nog een lockdown zou zijn (wat ik van ganser harte hoop dat dan niet meer het geval is) en mensen wel hun recht om te stemmen mogen gaan uitoefenen? Men mag gelukkig ook nog steeds gewoon zorgen dat men niet van de honger om komt en boodschappen doen om levensmiddelen te halen.
pi_196818478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die link zie ik niet.
Wat is er krom aan als er nog een lockdown zou zijn (wat ik van ganser harte hoop dat dan niet meer het geval is) en mensen wel hun recht om te stemmen mogen gaan uitoefenen? Men mag gelukkig ook nog steeds gewoon zorgen dat men niet van de honger om komt en boodschappen doen om levensmiddelen te halen.
Het overgrote deel van de bedrijven in Nederland draait ook tijdens een lockdown gewoon door, natuurlijk, dat er bepaalde winkels dicht zijn maakt niet dat alles stil staat. Lijkt nog wel eens vergeten te worden.
pi_196818501
Verkiezingen uitstellen is inderdaad een van de domste dingen die ze zouden kunnen doen. Je zorgt er inderdaad alleen maar voor dat mensen nog wantrouwiger naar het kabinet gaan kijken. Allemaal vooropgezet, complotten, dictatuur, etc. En dat stemmen kan best op een veilige manier gebeuren.
pi_196818531
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de bedrijven in Nederland draait ook tijdens een lockdown gewoon door, natuurlijk, dat er bepaalde winkels dicht zijn maakt niet dat alles stil staat. Lijkt nog wel eens vergeten te worden.
De beperkingen gaan natuurlijk wel stukken verder dan ‘bepaalde winkels’. Maar ja, een groot gedeelte draait door zoals altijd. Daar tussen in heb je een heleboel sectoren en bedrijven die wel enigszins draaien, maar wel geraakt worden door de maatregelen. Direct of indirect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')