Ik vind het als leek vrij moeilijk in te schatten wat wel en niet verstandig is, en wat wel en niet kan. Als degenen die het Pfizer-vaccin moeten zetten dezelfde zijn als degene die Moderna en Oxform moeten gaan zetten, ben je toch gebonden aan het feit dat iedereen maar op één plek tegelijk kan zijn, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Oxford vaccin wordt eind dit jaar nog in de UK goedgekeurd, Moderna vaccin is al goedgekeurd in de VS, die zullen beiden in januari ook in Europa goedgekeurd worden, het zou uberdom zijn om de hele strategie af te stemmen op het Pfizer vaccin.
en daarom is het ook handig om zo vroeg mogelijk te beginnen, straks krijg je alles tegelijk en word het 1 grote flopshow met overbelaste systemen, te weinig locaties/personeel etc etcquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het als leek vrij moeilijk in te schatten wat wel en niet verstandig is, en wat wel en niet kan. Als degenen die het Pfizer-vaccin moeten zetten dezelfde zijn als degene die Moderna en Oxform moeten gaan zetten, ben je toch gebonden aan het feit dat iedereen maar op één plek tegelijk kan zijn, bijvoorbeeld.
Straks als de vaccinatietrein echt op stoom komt zal het echt snel gaan.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
VS heeft al 1.2 miljoen mensen gevaccineerd, UK zat een paar dagen geleden op 140.000, zal inmiddels ook ruim over de 150.000 zijn.
https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/
Het is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat het kabinet deze crisis op veel fronten niet de baas is/was. Ik betwijfel of het beter in het huidige systeem anders had gekund overigens.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom is het ook handig om zo vroeg mogelijk te beginnen, straks krijg je alles tegelijk en word het 1 grote flopshow met overbelaste systemen, te weinig locaties/personeel etc etc
dan kunnen ze wel zo makkelijk praten, het maakt niks uit maar dat maakt het in vele opzichten wel ook voor de algemene beeldvorming, 18 januari staan er ook nog "maar" 25 locaties op de planning.
Als die trein net zo'n succes wordt als de Fyra dan zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Straks als de vaccinatietrein echt op stoom komt zal het echt snel gaan.
Ik denk dat 1 belletje naar de jaarbeurs voldoende is in Utrecht. Meer dan genoeg ruimte om dat corona-proof in te regelen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 09:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]
Ik erger me mateloos aan dit soort artikelen en mensen, alleen maar problemen zien, terwijl die opgezocht worden, niet bestaan of goed aan te pakken zijn.
[..]
Hoe moeilijk kan dat zijn? Welke lokatie heeft iets in zijn agenda staan de komende 3-6 maanden en welke lokatie zal niet geboekt willen worden voor de komende 3+ maanden? En het lijkt erop dat ze inzetten op 1 grote lokatie per regio. Ik weet niet of dat het slimste is. Ja, het Pfizer vaccin komt in partijen van 975 waar tot 1300-1400 mensen mee gevaccineerd kunnen worden, maar daar heb je 5 dagen voor. Met grote lokaties waar veel gevaccineerd moet worden creeer je ook meer logistieke uitdagingen. Ik zou inzetten op meerdere lokaties per regio.
[..]
En voor de meesten in deze groep heb je geen lokatie nodig. Of als de lokaties op dit moment de bottleneck zijn, waarom dan niet een paar groepen vaccineren die je liever niet naar je toe laat komen, of die je goed op hun werk in kunt enten. Ziekenhuismedewerkers kun je prima op hun werk inenten, en bewoners van verzorgingstehuizen in hun verzorgingstehuizen (en pak gelijk de medewerkers mee). Je wilt geen busladingen bejaarden naar vaccinatielokatie gaan rijden.
De eerste levering gaat om 10.000 doses, waarom die niet verdelen over een stuk of 40-50 verzorgingstehuizen en ziekenhuizen, zodat je niet hoeft te wachten tot de vaccinatielokaties klaar zijn. En je kunt het desnoods met een kaartensysteem bijhouden tot de IT systemen klaar zijn.
We hebben ons ook in de luren laten leggen door de volwassen en rustige speeches van Rutte. Daardoor kreeg het volk het idee dat we het goed deden, een solide leider hadden en we de juiste beslissingen namen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat het kabinet deze crisis op veel fronten niet de baas is/was. Ik betwijfel of het beter in het huidige systeem anders had gekund overigens.
Ik heb niet 1 moment gehad waarvan ik nou dacht, hier zijn we echt daad-, en slagkrachtig bezig.
En de schuld ligt niet bij alle mensen die de regels aan hun laars lappen? Alle demonstranten en hun demonstranten, de semi bn’ers met hun #freethepeople actie, etc?quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hebben ons ook in de luren laten leggen door de volwassen en rustige speeches van Rutte. Daardoor kreeg het volk het idee dat we het goed deden, een solide leider hadden en we de juiste beslissingen namen.
Op de achtergrond ging ondertussen het bloedbad door, staan we torenhoog in dodenlijstjes en geldt sinds maart een de facto code zwart in ziekenhuizen voor mensen boven de 70.
Nee. De overheid is verantwoordelijk voor het afdwingen van haar eigen regels. Als je niet niet genoeg flitst krijg je vanzelf meer hardrijders.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
En de schuld ligt niet bij alle mensen die de regels aan hun laars lappen? Alle demonstranten en hun demonstranten, de semi bn’ers met hun #freethepeople actie, etc?
Nee, de VS zit op 127k. Scheelt een factor 10.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
VS heeft al 1.2 miljoen mensen gevaccineerd, UK zat een paar dagen geleden op 140.000, zal inmiddels ook ruim over de 150.000 zijn.
https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/
Vanaf het begin af aan kregen wij, de burgers, de schuld als de cijfers weer op liepen. Er werd op een bepaalde manier op ons gevoel in gepraat. Dat zal bij veel mensen met een plichtsbesef goed vallen. Naar mij idee echter is het Rutte die zijn gebrek aan leiderschap in crisistijd af wil schuiven op de bevolking. Dat is me wel te makkelijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee. De overheid is verantwoordelijk voor het afdwingen van haar eigen regels. Als je niet niet genoeg flitst krijg je vanzelf meer hardrijders.
Dat afschuiven van verantwoordelijkheid gebruiken ze al sinds het begin van de crisis al als reden om niet in te hoeven grijpen. Een soort superioriteitsdenken, alsof Nederlanders een uniek volk zijn waarvoor geen handhaving nodig is.
en het ziet er niet naar uit dat dat snel gaat veranderen.....getuige het laatste debatquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat het kabinet deze crisis op veel fronten niet de baas is/was. Ik betwijfel of het beter in het huidige systeem anders had gekund overigens.
Ik heb niet 1 moment gehad waarvan ik nou dacht, hier zijn we echt daad-, en slagkrachtig bezig.
niet alleen .....maar het heeft zeker wel invloedquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
En de schuld ligt niet bij alle mensen die de regels aan hun laars lappen? Alle demonstranten en hun demonstranten, de semi bn’ers met hun #freethepeople actie, etc?
Ik vind juist dat het door laten gaan van de verkiezingen voor nog grotere ongeloofwaardigheid zou zorgen. Alles moet worden beperkt, gesloten, uitgesteld, maar we gaan wel 13 miljoen mensen vragen naar een (vermoedelijk matig geventileerd) stemhokje te komen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Hoe zou dat worden bezien wanneer ze zouden voorstellen de verkiezingen uit te stellen?
Dat zou koren op de molen zijn van iedereen die al weinig vertrouwen in de overheid in het algemeen en het kabinet in het bijzonder heeft. Men zou hen nog meer gaan wantrouwen, een grotere groep zou zich niet meer aan het beleid willen conformeren en niet willen vaccineren. Voor het geloof in de democratie, de Corona-crisis en het beleid moeten ze het door laten gaan als ze dat kunnen regelen. Uitsmeren over drie dagen lijkt me een prima oplossing.
Je kan vooral nu nog helemaal niets zeggen over hoe het er in maart uit gaat zien. Wie weet zijn we dan lockdown vrij en zijn de besmettingen laag, zodoende laag dat het BCO apparaat ook weer werkt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind juist dat het door laten gaan van de verkiezingen voor nog grotere ongeloofwaardigheid zou zorgen. Alles moet worden beperkt, gesloten, uitgesteld, maar we gaan wel 13 miljoen mensen vragen naar een (vermoedelijk matig geventileerd) stemhokje te komen.
Tenzij de besmettingen tzt verdwenen zijn uiteraard. Maar dan moet alles weer terug naar normaal.
In Amerika is het ook gelukt om presidentsverkiezingen te houden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind juist dat het door laten gaan van de verkiezingen voor nog grotere ongeloofwaardigheid zou zorgen. Alles moet worden beperkt, gesloten, uitgesteld, maar we gaan wel 13 miljoen mensen vragen naar een (vermoedelijk matig geventileerd) stemhokje te komen.
Tenzij de besmettingen tzt verdwenen zijn uiteraard. Maar dan moet alles weer terug naar normaal.
Slechte ventilatie is geen enkel probleem als je gewoon een mondmasker draagt, volgens mij, dat is exact de situatie waar mondmaskers met klem worden aangeraden door de medische wetenschap.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat vindt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het zou koren op de molen zijn van ieder wappie in Nederland "Zie je wel, we worden onderdrukt, dictatuur!!!1111!"quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat vindt.
Ik denk dat het voor de democratie en het geloof daarin juist heel belangrijk is om te laten zien hoe belangrijk ook de overheid dat vindt. Dat er dus duidelijk geen sprake is van een dictatuur en dat wanneer het enigszins mogelijk is, verkiezingen gewoon doorgaan. Met aanpassingen, zoals verspreid over 3 dagen, waardoor je minder mensenmassa's tegelijk op de been hebt. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook bij andere verkieizingen nooit echt in een lange rij of opgepropt in een klein kamertje heb gestaan. Wel drukker dan je op dit moment idealiter zou zien, dus spreiding over 3 dagen zou dat echt moeten kunnen voorkomen. Even buiten wachten tot er binnen genoeg plaat is ook.
Als ze uit zouden stellen, kan dat het gevoel bij mensen alleen maar aanwakkeren dat ze alles doen om in het pluche te blijven, anderen geen kans willen geven en er sprake is van een soort van dictatuur.
Dan hoop ik dat er geen lockdown (meer) is, anders zou het nogal krom zijn voor de ondernemers natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat vindt.
Ik denk dat het voor de democratie en het geloof daarin juist heel belangrijk is om te laten zien hoe belangrijk ook de overheid dat vindt. Dat er dus duidelijk geen sprake is van een dictatuur en dat wanneer het enigszins mogelijk is, verkiezingen gewoon doorgaan. Met aanpassingen, zoals verspreid over 3 dagen, waardoor je minder mensenmassa's tegelijk op de been hebt. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook bij andere verkieizingen nooit echt in een lange rij of opgepropt in een klein kamertje heb gestaan. Wel drukker dan je op dit moment idealiter zou zien, dus spreiding over 3 dagen zou dat echt moeten kunnen voorkomen. Even buiten wachten tot er binnen genoeg plaat is ook.
Als ze uit zouden stellen, kan dat het gevoel bij mensen alleen maar aanwakkeren dat ze alles doen om in het pluche te blijven, anderen geen kans willen geven en er sprake is van een soort van dictatuur.
Er zijn essentieelere zaken dan de horeca in Nederland, verkiezingen en democratie zijn er daar een van.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat er geen lockdown (meer) is, anders zou het nogal krom zijn voor de ondernemers natuurlijk.
Die link zie ik niet.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat er geen lockdown (meer) is, anders zou het nogal krom zijn voor de ondernemers natuurlijk.
Het overgrote deel van de bedrijven in Nederland draait ook tijdens een lockdown gewoon door, natuurlijk, dat er bepaalde winkels dicht zijn maakt niet dat alles stil staat. Lijkt nog wel eens vergeten te worden.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die link zie ik niet.
Wat is er krom aan als er nog een lockdown zou zijn (wat ik van ganser harte hoop dat dan niet meer het geval is) en mensen wel hun recht om te stemmen mogen gaan uitoefenen? Men mag gelukkig ook nog steeds gewoon zorgen dat men niet van de honger om komt en boodschappen doen om levensmiddelen te halen.
De beperkingen gaan natuurlijk wel stukken verder dan ‘bepaalde winkels’. Maar ja, een groot gedeelte draait door zoals altijd. Daar tussen in heb je een heleboel sectoren en bedrijven die wel enigszins draaien, maar wel geraakt worden door de maatregelen. Direct of indirect.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de bedrijven in Nederland draait ook tijdens een lockdown gewoon door, natuurlijk, dat er bepaalde winkels dicht zijn maakt niet dat alles stil staat. Lijkt nog wel eens vergeten te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |