abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196814097
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gaat volgende week kelderen vanwege vakanties
En daarna net zo hard weer omhoog? Het OMT gaf aan dat de kerstvakantie in die zin ook niet per sé een pluspunt is, omdat veel mensen elkaar toch gaan opzoeken rond de feestdagen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 01:28:57 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196814109
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oftewel..?
R langdurig <= 0.8 houden lijkt moeilijk, na een hoge piek lukt het een tijdlang, maar verder...
are we infinite or am I alone
pi_196814118
Oftewel we gaan van lockdown naar lockdown totdat er een vaccin is. Zoals de voorspelling was.
pi_196814121
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mutaties zijn/worden imo best een dingetje, zeker als Covid19 buiten verwachting gaat muteren.
[..]

Ik zou zelf wat geruster wanneer "vaccins" de bedreigende SARS-drager als gehele soort zou omvatten.

Met één vaccin ben je dan klaar voor varianten. Een beetje hoe wij tegen mazelen als soort zijn ingeënt waarbij varianten er niet veel toedoen.
Er zijn tot nu toe 12.000 mutaties waargenomen van het virus. Alles en ook deze mutatie zijn geen vaccin escape mutaties. Mocht die er wel komen dan zijn mRNA vaccins vrij snel en makkelijk up te daten dat is veel lastiger bij de vector vaccins.
pi_196814166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 00:51 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Al is de bron rioolkrant The Sun
Mooie nieuwe OP, @Momo
pi_196814172
Engeland afsluiten?
  zaterdag 19 december 2020 @ 01:45:49 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196814210
Kunnen we die verkiezingen niet gewoon een half jaar uitstellen?
  zaterdag 19 december 2020 @ 01:51:07 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196814239
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:
Ik geloof niet dat er voor de wet een probleem zou zijn als dat zou gebeuren. Maar mevrouw Ollongren, de minister die er verantwoordelijk voor is, heeft tot nu toe aangegeven de verkiezingen gewoon door te willen laten gaan in maart.
  zaterdag 19 december 2020 @ 01:58:19 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196814278
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er voor de wet een probleem zou zijn als dat zou gebeuren. Maar mevrouw Ollongren, de minister die er verantwoordelijk voor is, heeft tot nu toe aangegeven de verkiezingen gewoon door te willen laten gaan in maart.
Het is niet meer te volgen hè. Dus we mogen geen vuurwerk afsteken omdat dat de zorg zou kunnen overbelasten, maar mogen straks wel met zo'n 13 miljoen mensen gaan stemmen in kleine stemgebouwtjes.
  zaterdag 19 december 2020 @ 02:08:50 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196814325
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is niet meer te volgen hè. Dus we mogen geen vuurwerk afsteken omdat dat de zorg zou kunnen overbelasten, maar mogen straks wel met zo'n 13 miljoen mensen gaan stemmen in kleine stemgebouwtjes.
Daarom willen ze het uitsmeren over meerdere dagen, zodat er minder mensen tegelijk binnen zijn. Dat is nu het plan in elk geval.
  zaterdag 19 december 2020 @ 02:18:02 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196814362
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2020 02:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daarom willen ze het uitsmeren over meerdere dagen, zodat er minder mensen tegelijk binnen zijn. Dat is nu het plan in elk geval.
Heb er alle vertrouwen in dat ze dat goed gaan regelen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 06:11:24 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196815300
quote:

[..]

Elke verkiezingen ligt de spoedeisende hulp vol met mensen die een potlood in hun oog kregen ofzo? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196815488
quote:

[..]

Zo'n vuurwerkverbod kan ik dan nog enigszins volgen, al vraag ik me af hoeveel last de gemiddelde KNO-arts nu heeft van corona. Iets als verkiezingen uitstellen is natuurlijk niet werkbaar. Plus dat je dat kan allemaal prima kan kanaliseren, je hebt nog maanden de tijd. Maar goed, ik blijf met stijgende verbazing kijken naar het gebrek aan visie en aan daadwerkelijk beleid, dus wie weet hoe het uitpakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 19-12-2020 07:33:58 ]
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196815802
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 06:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Zo'n vuurwerkverbod kan ik dan nog enigszins volgen, al vraag ik me af hoeveel last de gemiddelde KNO-arts nu heeft van corona. Iets als verkiezingen uitstellen is natuurlijk niet werkbaar. Plus dat je dat kan allemaal prima kan kanaliseren, je hebt nog maanden de tijd. Maar goed, ik blijf met stijgende verbazing kijken naar het gebrek aan visie en aan daadwerkelijk beleid, dus wie weet hoe het uitpakt.
Waarom haal je KNO erbij? Wat hebben die met vuurwerk te maken?
  zaterdag 19 december 2020 @ 07:52:48 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196815809
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 07:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als je een rotje inslikt ofzo? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 19 december 2020 @ 07:59:55 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196815837
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 07:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je een rotje inslikt ofzo? :D
Of ze in je neus of oren stopt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 19 december 2020 @ 08:00:43 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196815841
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Elke verkiezingen ligt de spoedeisende hulp vol met mensen die een potlood in hun oog kregen ofzo? :D
Spot er maar mee :D
A murky, forgotten land.
  zaterdag 19 december 2020 @ 08:12:44 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196815910
quote:
Give NHS staff Covid vaccine now or face growing winter crisis, say hospital bosses

Trust chiefs say making frontline workers wait until early 2021 is ‘kick in the teeth’

Hospital bosses in England want NHS staff to start getting the Covid vaccine urgently because soaring rates of sickness among frontline personnel are threatening to intensify the service’s growing winter crisis.

Doctors and nurses are asking their hospitals to vaccinate them, but are being told they will have to wait until early 2021 because the over-80s and care home staff are the top priority.

Hospital trust chief executives say staff believe their wait to have the jab is unfair, and that they feel let down and exposed to danger because they are dealing with a sharp increase in the number of Covid patients.

Ken Bremner, the chief executive of South Tyneside and Sunderland NHS trust, has called the decision to make NHS staff wait for the Pfizer/BioNTech vaccine “a kick in the teeth”. Four other bosses, all speaking on condition of anonymity, told the Guardian they backed an immediate rethink by the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI) of which groups should get it first, to give staff the same priority as the over-80s.

One chief executive said: “Frontline NHS staff should absolutely have been in the first wave [of priority groups] for the added protection this would give to them and, crucially, their patients. There is a growing sense of frustration among staff who feel let down and now a sense of inequity because of the way it’s being distributed.”

Another said: “There is growing disquiet in the NHS about how we have ended up prioritising people at the end of their lives for the vaccine over and above the NHS workers who are actually trying to care for them. It’s very, very odd.”

[..]

The Doctors Association UK, a network of NHS grassroots medics, backed the call for frontline staff to get jabs urgently. Dr Katie Sanderson, a DAUK spokesperson, said: “Logic dictates we vaccinate the vaccinators and healthcare workers as soon as possible, remembering the old adage: ‘first, do no harm’.”

However, the Royal College of Nursing backed the current priority list. Helen Donovan, its professional lead for public health, said: “Generally nursing staff understand that the programme has just started and we need to prioritise the most vulnerable. We need to get staff vaccinated as soon as possible so they can care for patients.”
https://www.theguardian.c(...)-england-coronavirus

Vreemde uitspraak:
Logic dictates we vaccinate the vaccinators and healthcare workers as soon as possible, remembering the old adage: ‘first, do no harm’.
"First, do no harm", of "primum non nocere", betekent dat het beter kan zijn niet te behandelen dan een ingreep doen die de toestand kan verergeren. Hoe is dat hier van toepassing, denken die dokters dat het vaccin gevaarlijk is voor ouderen?
are we infinite or am I alone
pi_196815917
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 07:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

KNO zet zich al jaren in voor een vuurwerkverbod.

Zie bijvoorbeeld https://www.doof.nl/samen(...)al-vuurwerkmanifest/

Maar goed, je kan ook SEH of oogartsen zeggen. Snap het verbod dus wel, vraag me alleen af hoeveel concreet voordeel je ermee haalt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 19 december 2020 @ 08:19:12 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196815944
Als het goed is zijn alle missende cijfers van maandag en dinsdag nu bijgewerkt (zouden op woensdag, donderdag en gisteren erbij zitten).

Nou ben ik benieuwd naar de reguliere cijfers van 'vandaag' (en ja ik weet hoe dat zit met die dagcijfers).
Of er komt weer een storing :')
A murky, forgotten land.
pi_196816125
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoe zou dat worden bezien wanneer ze zouden voorstellen de verkiezingen uit te stellen?
Dat zou koren op de molen zijn van iedereen die al weinig vertrouwen in de overheid in het algemeen en het kabinet in het bijzonder heeft. Men zou hen nog meer gaan wantrouwen, een grotere groep zou zich niet meer aan het beleid willen conformeren en niet willen vaccineren. Voor het geloof in de democratie, de Corona-crisis en het beleid moeten ze het door laten gaan als ze dat kunnen regelen. Uitsmeren over drie dagen lijkt me een prima oplossing.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 19 december 2020 @ 08:58:19 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196816200
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Hoe zou dat worden bezien wanneer ze zouden voorstellen de verkiezingen uit te stellen?
Dat zou koren op de molen zijn van iedereen die al weinig vertrouwen in de overheid in het algemeen en het kabinet in het bijzonder heeft. Men zou hen nog meer gaan wantrouwen, een grotere groep zou zich niet meer aan het beleid willen conformeren en niet willen vaccineren. Voor het geloof in de democratie, de Corona-crisis en het beleid moeten ze het door laten gaan als ze dat kunnen regelen. Uitsmeren over drie dagen lijkt me een prima oplossing.
Sowieso is uitstellen voor de regeringspartijen helemaal niet in hun voordeel. Zeker de VVD staat op een alltime high in de peilingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196816263
Artsen: Corona komt elke winter terug, net als de griep

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-de-griep~a8d5ff9d/

Komende 10 jaar winter lockdown?
pi_196816314
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:05 schreef JosMert het volgende:

Niet heel bemoedigend. Vooral:

quote:
Natuurlijk, er komt een vaccin, maar we weten nog niet hoe goed dat werkt, voor wie, en wat het doet voor de verspreiding van het virus.”
En dan vinden sommigen het raar dat er mensen zijn die twijfelen over het vaccin.
pi_196816339
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:05 schreef JosMert het volgende:

Wat een vervelend artikel. Waarom moeten ze hiervoor de media opzoeken?

Zou kunnen, zou ook niet kunnen. Wat een gelul dat het zeker elk jaar terug zal komen. En dat je daar dus al personeel voor moet regelen.

Ik vind de houding van het ETZ richting de media sowieso heel vervelend dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')