Ik heb de post niet verwijderd, dat heeft een andere mod gedaan. Maar ik vond de post uitermate lomp en, hoe zeer je ook je best doet het anders te stellen, hij was niet correct.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
Hoi,
Ik wil toch graag even terugkomen op die verwijderde post van mij vanmorgen. Want ik zal meteen toegeven dat die lomp was geformuleerd, maar er stond geen onwaarheid in. Tenminste als je de goede kant op leest.
Volgens mij stond er namelijk dat er voor een bepaalde groep weinig aan de hand is m.b.t. schooladviezen, en dat is ook zo. Hoe zit dat: autochtonen worden, vooral in de grote steden, categorisch overgeadviseerd en allochtonen vaak ondergeadviseerd. Doordat adviezen kunnen worden aangepast na de cito corrigeert zich dat gedeeltelijk, maar minder/slechter les betekent slechtere citoscores en dus ook minder kans tot aanpassing. Tenzij je betaalde citotraining gaat invliegen natuurlijk.
Hoe dan ook, de door mij omschreven gunstige positie voor autochtone kinderen met rijkere ouders is er gewoon. En dat is confronterend, ja. Maar het zegt helemaal niets over welke individuele ouder, leerling of school dan ook. Het is puur statistiek. En statistieken vertellen wel eens iets dat we liever niet horen.
Dus, tl;dr, ik ben benieuwd waarom die post uiteindelijk is verwijderd. Vanwege de onsubtiele formulering, of omdat hij geïnterpreteerd werd als fake news?
Ik wil daar nog even op reageren dat ik net een artikel gepost had over hoe het NU door veel groep 8 kinderen wordt ervaren en dat jij daarop enkel reageerde met dat het voor bepaalde bevoorrrechte groepen allemaal vast wel mee zou vallen, hoor, maak je niet druk. Dan lees ik niet één kant op, maar dan post jij maar één kant op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 13:10 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat een post van 1 regel aan wat dingen voorbij. Maar jij leest hem dus ook niet de goede kant op. Een kwalificatie aan het een hangen, betekent niet dat het tegengestelde van die kwalificatie voor alle anderen geldt.
Maar bedankt voor je antwoord, ik laat het er verder bij.
Oh, en je laatste regel is uiteraard geheel waar.
Onsubtiele formulering. Denk dat niemand het als fake news zal bestempelen, maar het is wel meer dan een zwart/wit verschil en er zat absoluut geen nuance in je post.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
Dus, tl;dr, ik ben benieuwd waarom die post uiteindelijk is verwijderd. Vanwege de onsubtiele formulering, of omdat hij geïnterpreteerd werd als fake news?
Was geen persoonlijke aanval hoor, sorry als dat zo hebt ervaren. Vind dat je wel heel makkelijk mensen in de overheid/wetenschap altijd wegzet als onkundig de laatste tijd. En mods bannen niet dat doen Forum Admins.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:50 schreef Predator40 het volgende:
wel even een opmerking ....
Speel de bal, niet de persoon ook als Moderator.
En zomaar mensen 2 dagen mensen bannen zonder waarschuwing ?
jullie zijn moderators en geen god![]()
Fijn weekend verder
Ik en anderen hebben het al vele keren gezegd vanaf het begin, Het OMT/van dissel hebben ook nog andere belangen dan alleen hun kunde en de wetenschap en daardoor worden er bepaalde zaken naar buiten gebracht die gewoon niet kloppen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Was geen persoonlijke aanval hoor, sorry als dat zo hebt ervaren. Vind dat je wel heel makkelijk mensen in de overheid/wetenschap altijd wegzet als onkundig de laatste tijd. En mods bannen niet dat doen Forum Admins.
Ik heb al veel geveegd (stuk of 50 waar ook vooral persoonlijke aanvallen tussen stonden), maar misschien heb je gelijk, ik ga even alles vegen voordat de discussie toch weer verder gaat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:50 schreef Elan het volgende:
COR / Onheilspellende rioolwatermetingen #1
Kan dit topic zodanig opgeschoond worden dat er echt alleen specifieke posts over de rioolwaarden staan?
Probeer er door heen te komen, is lastig de relevante posts en updates er uit te halen over het onderwerp. Het gaat in de discussie nu vooral over de maatregelen, lijkt me toch niet helemaal het juiste topic daarvoor.
Post 76 tot 105 staat maar één korte post betreffende de metingen. Wel veel (lange) posts over het effect van maatregelen
Mensen zijn niet achterlijk en daarnaast zijn veel users gewoon mod geweest. Dit is zo'n verschuiling en zal het zelf ook wel ooit gebruikt hebben maar FA's bannen omdat een MOD aangeeft dat iemand zich niet naar zijn/haar believen gedraagt en in aanmerking komt voor een ban. Dat je het knopje niet bedient zegt niks over de intentie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Was geen persoonlijke aanval hoor, sorry als dat zo hebt ervaren. Vind dat je wel heel makkelijk mensen in de overheid/wetenschap altijd wegzet als onkundig de laatste tijd. En mods bannen niet dat doen Forum Admins.
Klein verzoekje ook om in het topic zelf te melden dat je dat hebt gedaan. Het was wel nodig, die discussie was aardig ontspoord en ik denk dat je er goed aan hebt gedaan. Ik heb mezelf ook regelmatig lopen afvragen of ik niet gewoon getrolled werd en niet uit eigen beweging uit de discussie moest stappen. Maar ik vond het signaal dat je gaf uiteindelijk minder duidelijk aangezien je het in de eerste instantie wel hebt laten staan, of het meer ging om wat we daar met z'n allen deden of dat het slechts om een paar specifieke personen ging.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb al veel geveegd (stuk of 50 waar ook vooral persoonlijke aanvallen tussen stonden), maar misschien heb je gelijk, ik ga even alles vegen voordat de discussie toch weer verder gaat.
FA's weigeren ook om users te bannen. Mods geven alleen maar aan dat er grenzen overtreden worden maar wij hebben niet het eindoordeel dus het wel degelijk uitermate relevant dat wij het knopje niet bedienen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 07:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Mensen zijn niet achterlijk en daarnaast zijn veel users gewoon mod geweest. Dit is zo'n verschuiling en zal het zelf ook wel ooit gebruikt hebben maar FA's bannen omdat een MOD aangeeft dat iemand zich niet naar zijn/haar believen gedraagt en in aanmerking komt voor een ban. Dat je het knopje niet bedient zegt niks over de intentie.
Jajaja, I know hoe het forum werkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FA's weigeren ook om users te bannen. Mods geven alleen maar aan dat er grenzen overtreden worden maar wij hebben niet het eindoordeel dus het wel degelijk uitermate relevant dat wij het knopje niet bedienen.
Stuur een mailtje naar forum@fok.nl en je krijgt de managers te spreken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:31 schreef Noek het volgende:
Elke dag wordt er een gifje geplaatst, Lenny doet t met een hijgende hond en WW doet het met een naar de kroeg gifje.
Nergens schaadt dat het topic, sterker nog het geeft het slagveld wat lucht en een lach.
Opeens wordt ook dat verwijderd. Kan diegene met zoveel wis-drift daarmee ophouden of een ban krijgen?
Doen jullie natuurlijk niet zelf want dat doet een FA.
Dus ik wil graag met jullie manager spreken..
Echt lighten up en wis eens 50% minder snel. Manmanman
Of je zet die post terug en probeert niet zo dominant het topic te sturen..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stuur een mailtje naar forum@fok.nl en je krijgt de managers te spreken.
Beetje flauw dit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bezorgdheid strekt je tot eer. Heb voor nu wat zaken (veelal onschuldig) weggehaald, een spoiler geplaatst, en de vraag ook even achter gelegd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:20 schreef Fred het volgende:
Hoe wenselijk is het dat mensen medische informatie van zichzelf en anderen gaan delen op dit fourm, in topics zoals deze: COR / Meld hier als je gevaccineerd bent
Voor nu lijkt er geen kwaad in te zitten, maar je weet maar nooit hoe het hele vaccineren zich gaat ontwikkelen en welke gevolgen er voor personen kunnen ontstaan als kwaadwillenden erachter komen dat je vaccin x of y hebt gekregen of dat je je überhaupt hebt laten vaccineren of juist niet.
Ik zou hier persoonlijk erg voorzichtig mee zijn en imho zouden dit soort topics ter bescherming van FOK! en haar gebruikers wellicht gesloten moeten worden.
Ik zie aardig wat slowchat in COR voorbij komen die heel wat hinderlijker is dan af en toe een gifje, eerlijk gezegd. Maar wie ben ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje flauw dit.
Op zich heb je geen ongelijk, maar het is wel fijn als er gewoon eenduidige regels zijn. Gifjes; sta ze toe (mits boodschap niet toegestaan is die in het gifje staat) of sta ze niet toe. Snap best dat niet elke mod altijd aanwezig is dus dat er dan wat doorheen floept, maar het lijkt er soms of alsof de 'regels' niet bij elke mod even goed bekend zijn.
Als voorbeeld uit dit topic; er was weer gedoe over cijfers schatten, vraag daarover gesteld; moderator gaf aan het te bespreken en even later kwam er een reactie dat het toegestaan was. En dat is prima! Ook als het niet toegestaan is, maar zorg in elk geval voor 1 lijn onder jullie moderators.
Als dat in dit geval zo is; prima. Maar ik snap de verwarring wel, want onlangs plaatste ik een gifje, en erboven stond een gif met een 2e wereldoorlog verwijzing. Die gif ging (terecht) weg en mijne bleef staan terwijl die echt wel gezien is.
Dan trek ik de conclusie dat er geen duidelijkheid is over de regel tussen moderators onderling. En ook dat is niet erg, want dat is op te lossen. Verwarring bij users wat lastiger.
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie aardig wat slowchat in COR voorbij komen die heel wat hinderlijker is dan af en toe een gifje, eerlijk gezegd. Maar wie ben ik.
Het gaat niet alleen om wat aan de voorkant zichtbaar is, maar ook wat er aan de achterzijde opgeslagen wordt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:59 schreef capricia het volgende:
Uiteindelijk moeten mensen zelf bewust wel of niet die info delen.
Al zeg ik er meteen bij, iedereen post hier al onder een nickname.
quote:
Meh. Beetje trieste reactie is het wel he?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |