abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:45:57 #251
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197830684
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:56 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

https://www.maurice.nl/pe(...)n-rond-de-avondklok/

Volt staat er ook bij ;), 1 zetel.

*O*
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197856192
Wat was het mooi geweest als er nu eindelijk een echt authentiek conservatieve middenpartij was gekomen.

Deze partij zit ergens tussen het gat van VVD en de extremere flank en zal vast wat zetels meepikken. Mij te rechts. En het is ook nog eens veel te liberaal, er zijn wat conservatieve proefballonnetjes maar er wordt niet effectief op doorgepakt.

Een partij die niet opkomt voor het meest kwetsbare leven, de ongeborenen, verdiend het predicaat conservatief niet. Het voorstel wat ik van ze gelezen heb is slechts een doekje voor het bloeden. Het is nog steeds in grote lijnen een vergoelijking van het huidige abortusbeleid en daarmee zou ik met een stem op hen in gewetensnood komen.
pi_197856224
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:56 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

https://www.maurice.nl/pe(...)n-rond-de-avondklok/

Volt staat er ook bij ;), 1 zetel.

Ja21 nog steeds stabiel op 3.
5 partijen genot
pi_197979681
Ja21 moet goed doorgaan met het zwart maken van FvD heeft dat hun prioriteit? @eerdmans heeft Baudet gewoon gebruikt. Die man heeft al bij tig partijen gezeten. 🤮
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_197986479
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:15 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ja21 moet goed doorgaan met het zwart maken van FvD heeft dat hun prioriteit? @:eerdmans heeft Baudet gewoon gebruikt. Die man heeft al bij tig partijen gezeten. 🤮
Aldus de Grote Leider zonder enig bewijs... Ik geloof het niet zo.
pi_197987152
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:32 schreef Scorpiuz het volgende:

[..]

Aldus de Grote Leider zonder enig bewijs... Ik geloof het niet zo.
Eerdmans is zo fout. Eerst blij op het podium staan bij Baudet en dan 3 weken later een mes in de rug steken en nu nog iemand zwart blijven maken. :r
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_197994699
Ja21 is gewoon tussen vvd en fvd in. Alle 3 zijn liberaal en komen niet op voor Nederlanders
pi_197995077
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 05:51 schreef BookFreak het volgende:
Ja21 is gewoon tussen vvd en fvd in. Alle 3 zijn liberaal en komen niet op voor Nederlanders
Zie de liberale en VVD-link niet zo. Het lijkt me eerder één pot nat met FvD en PVV.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:13:00 #259
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_198016456
JA21 heeft best potentie, maar zonder debatten gaat het wel lastig worden.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 15 februari 2021 @ 20:03:26 #260
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_198023746
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:08 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Eerdmans is zo fout. Eerst blij op het podium staan bij Baudet en dan 3 weken later een mes in de rug steken en nu nog iemand zwart blijven maken. :r
Tuurlijk , alsof hij en Nanninga de enigste zijn die de FVD hebben verlaten. :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_198113126
quote:
‘Tegen de woningnood is met open grenzen simpelweg niet op te bouwen’
Veel problemen waar Nederland mee te maken heeft zijn een rechtstreeks gevolg van de ongeremde immigratie van de afgelopen decennia, zegt lijsttrekker Joost Eerdmans van JA21.

De door progressieve politici zo bewierookte multiculturele samenleving is in de praktijk in veel buurten op Zuid en in West een niet-westerse monocultuur. De laatste autochtonen vertrekken of vereenzamen terwijl migranten en hun nakomelingen generatie op generatie in achterstanden blijven hangen. Ruim twintig jaar na zijn baanbrekende essay is het multiculturele drama van Paul Scheffer helaas nog altijd even actueel.

Is dit alles de schuld van al die migranten? Nee, natuurlijk niet. Het is een gevolg van politieke keuzes. Immigratie is immers geen natuurfenomeen, maar simpelweg beleid. Het kabinet Rutte-III brak drie immigratierecords op rij. Sinds het begin van de officiële migratiestatistieken in 1865 kwamen nooit zoveel immigranten naar Nederland als in 2017, 2018 en 2019.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-te-bouwen~aec77b81/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198113215
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:13 schreef martijnde3de het volgende:
JA21 heeft best potentie, maar zonder debatten gaat het wel lastig worden.
Als ze nu één zetel halen kunnen ze daarna verder groeien. Als Tweede Kamerlid krijg je veel debatten en momenten om in de media te komen. Een kamerlid wordt in de media ook een stuk serieuzer genomen.

Dat geldt voor alle nieuwkomers.
pi_198113281
Ik overweeg een stem op JA21. Ik wil gewoon een kritisch en conservatief geluid, zonder het moslimbashen van Geert en het gekke gedrag van Baudet.

Eerdmans lijkt me ook best een fatsoenlijke man. Maar het is niet iemand met veel uitstraling/charisma...
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:04:09 #264
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198114238
Welke partijen en politici stemden ook alweer tegen een verbod op homogenezing? Was dat DENK of was dat Nanninga? Die het weer eens "deugen" noemde.

https://www.gaykrant.nl/2(...)onzin-ophef-om-niks/

Conservatief? Welnee. Eerder reactionair. Ze willen zelf al die dingen die zij de migranten toedichten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:07:46 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198114291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In werkelijkheid zijn allochtonen nu net zo hoogopgeleid als de autochtonen vijftien jaar terug. En net zo crimineel als autochtonen tien jaar terug (en minder crimineel dan je hardcore achterban uit Limburg, Volendam en Urk). Dus niks in 'achterstanden blijven hangen'.

Het gaat natuurlijk niet vanzelf, maar juist de reactionair economische benadering van Eerdmans draagt er alleen maar aan bij. Als je gewoon het Republikeinse beleid één op één kopieert (vanwege je geldschieters en AmCham lobbyisten), dan krijg je juist achterstanden.

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:10:19 #266
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198114329
Ik geloof wel in Annebel. Jammer dat ze op twee staat.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198114347
Ze gaan het wel redden om in de kamer te komen als ik zo de peilingen bekijk. Overal minimaal één zetel. Bij I&O zelfs drie.
Incelfrikandel
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:14:08 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198114373
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:10 schreef Wicky030 het volgende:
Ik geloof wel in Annebel.
Waarom?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:26:52 #269
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198114524
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom?
geen idee. ik denk dat ik dat liedje leuk vind.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198114873
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:10 schreef Wicky030 het volgende:
Ik geloof wel in Annebel. Jammer dat ze op twee staat.
Annabel staat niet op 2, daar staat Pouw-Verweij, Annabel Nanninga staat op 30.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198114950
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:55 schreef luxerobots het volgende:
Ik overweeg een stem op JA21. Ik wil gewoon een kritisch en conservatief geluid, zonder het moslimbashen van Geert en het gekke gedrag van Baudet.

Eerdmans lijkt me ook best een fatsoenlijke man. Maar het is niet iemand met veel uitstraling/charisma...
Ze komen gewoon uit de anti-moslim/buitenlanderspartij FvD. Onversneden racisme was voor hen geen enkel bezwaar, dus waar je idee vandaan komt dat deze club ook maar een greintje fatsoen in zich heeft is me echt een raadsel.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 19:20:52 #272
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198115347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Annabel staat niet op 2, daar staat Pouw-Verweij, Annabel Nanninga staat op 30.
Moet zij weten
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198115440
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In werkelijkheid zijn allochtonen nu net zo hoogopgeleid als de autochtonen vijftien jaar terug. En net zo crimineel als autochtonen tien jaar terug (en minder crimineel dan je hardcore achterban uit Limburg, Volendam en Urk). Dus niks in 'achterstanden blijven hangen'.
Sociologie is geen harde wetenschap. Je kunt cijfers kneden en formuleren op een manier zodat het allemaal wel mee lijkt te vallen.

Een allochtoon nu is net zo hoog opgeleid als een autochtoon vijftien jaar terug. Volgens het CBS zijn mensen waarvan één ouder in het buitenland geboren is al een allochtoon. De meeste allochtonen bevinden zich dus al langer in Nederland of zijn hier zelfs geboren. De kinderen van Willy en Max zijn zelfs allochtonen. En zelfs dan nog is de achterstand vijftien jaar. Ik vind het nog steeds behoorlijk.

Overigens is geen enkele partij tegen allochtonen, het is vooral dat partijen meer restricties willen en willen dat de instroom van kansarmen verkleind wordt.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 19:32:54 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198115601
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sociologie is geen harde wetenschap. Je kunt cijfers kneden en formuleren op een manier zodat het allemaal wel mee lijkt te vallen.

Een allochtoon nu is net zo hoog opgeleid als een autochtoon vijftien jaar terug. Volgens het CBS zijn mensen waarvan één ouder in het buitenland geboren is al een allochtoon. De meeste allochtonen bevinden zich dus al langer in Nederland of zijn hier zelfs geboren. De kinderen van Willy en Max zijn zelfs allochtonen. En zelfs dan nog is de achterstand vijftien jaar. Ik vind het nog steeds behoorlijk.

Overigens is geen enkele partij tegen allochtonen, het is vooral dat partijen meer restricties willen en willen dat de instroom van kansarmen verkleind wordt.
Maar blijven ze "in achterstanden hangen"? Het antwoord is gewoonweg 'nee'.

Maakt niet uit hoe hard je best doet eromheen te praten...

Verder draagt het conservatieve gedachtegoed van Eerdmans, met o.a. zijn anti LGBT agenda, daar ook niet aan bij. Wil je een sneller integratieproces, dan zul je eerder naar de Scandinavische welvaartsstaten moeten kijken in plaats van Texas kopiëren. Zo moeilijk is dat niet. Daar duurt het twee of drie generaties, hier vier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198116007
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar blijven ze "in achterstanden hangen"? Het antwoord is gewoonweg 'nee'.
Ik denk dat het ook erg per immigrantengroep verschilt, Marokkanen zijn wel in achterstand blijven hangen, ondertussen zitten we bij de derde generatie en nog steeds pieken ze wat betreft criminaliteit.

Maar goed, het was niet mijn stelling dat iedereen in achterstanden blijft hangen.

quote:
Maakt niet uit hoe hard je best doet eromheen te praten...
Nogmaals, ik denk dat je op iemand anders moet reageren.

quote:
Verder draagt het conservatieve gedachtegoed van Eerdmans, met o.a. zijn anti LGBT agenda, daar ook niet aan bij. Wil je een sneller integratieproces, dan zul je eerder naar de Scandinavische welvaartsstaten moeten kijken in plaats van Texas kopiëren. Zo moeilijk is dat niet. Daar duurt het twee of drie generaties, hier vier.
Eerdmans komt uit de LPF-stal en heeft daarna jaren bij Leefbaar Rotterdam gezeten. Daar waren ze op dat gebied echt wel ruimdenkend. Ruimdenkender dan bij FvD.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:25:38 #276
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198122091
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wil je een sneller integratieproces, dan zul je eerder naar de Scandinavische welvaartsstaten moeten kijken in plaats van Texas kopiëren.
https://indianexpress.com(...)s-explained-6574856/

https://granthshala.com/d(...)funding-from-abroad/

https://www.bbc.com/news/world-europe-43667367

https://www.bbc.com/news/world-europe-45269764

Jup. Het is inderdaad fantastisch daar in Scandinavië.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:31:21 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198122205
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook erg per immigrantengroep verschilt, Marokkanen zijn wel in achterstand blijven hangen, ondertussen zitten we bij de derde generatie en nog steeds pieken ze wat betreft criminaliteit.
Marokkanen zijn nog steeds net zo crimineel, werkloos en laagopgeleid als in 2000? Nee dus.

Er is wel sprake van een tweede generatie probleem, maar dat zie je ook bij Fransen, Duitsers en andere bevolkingsgroepen. 'Culturele dissonantie' heet dat proces.

Laten we ook niet vergeten dat ze na twee generaties gewoon als autochtoon tellen. Terwijl het in Nederland, zoals bijna alle landen, minimaal vier generaties duurt voordat de gemiddelden op elkaar aansluiten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198122325
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Marokkanen zijn nog steeds net zo crimineel, werkloos en laagopgeleid als in 2000? Nee dus.
Maar nog steeds aanzienlijk crimineler dan autochtonen. Dus dat proces loopt gewoon uitermate moeizaam.

En dan vindt er op de bestaande problemen ook steeds weer nieuwe immigratie plaats. Vandaar dus verloederde wijken en scholen waar men moet blijven dweilen.

quote:
Er is wel sprake van een tweede generatie probleem, maar dat zie je ook bij Fransen, Duitsers en andere bevolkingsgroepen. 'Culturele dissonantie' heet dat proces.
Ja, al die Duitsers en Fransen die naar vrouwen op straat sissen... :')
  zondag 21 februari 2021 @ 00:00:48 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198122876
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar nog steeds aanzienlijk crimineler dan autochtonen. Dus dat proces loopt gewoon uitermate moeizaam.
Nogmaals, ze zijn nu net zo crimineel als autochtonen tien/vijftien jaar terug. Er gaat nu eenmaal tijd overheen. Dat is onvermijdelijk. Keiharde bezuinigingen in de verzorgingsstaat helpen daarbij niet.

quote:
Ja, al die Duitsers en Fransen die naar vrouwen op straat sissen... :')
Dat is verwerpelijk maar nog geen misdrijf. Typisch dat je dáár over begint om mijn punt belachelijk te maken.

Overigens komt hier een enorme portie hypocrisie bij kijken. Want witte mannen, witte bouwvakkers, moeten natuurlijk wel gewoon vrijelijk vrouwonvriendelijk kunnen doen, en niets aantrekken van de zogenaamde snowflakes, safe spaces en vrouwen die niet tegen humor kunnen. Niet tegen ironie en een stootje.

Het gaat weer eens om het kleurtje en niet om het gedrag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 00:07:25 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198123027
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:35 schreef luxerobots het volgende:
En dan vindt er op de bestaande problemen ook steeds weer nieuwe immigratie plaats. Vandaar dus verloederde wijken en scholen waar men moet blijven dweilen.
Verloederde scholen hebben niets met migratie te maken.

Je houdt jezelf ook voor de gek als je denkt dat de geldschieters en achterliggende belangen van PVV/FvD/JA21 iets aan migratie gaan doen. Ze trappen migranten naar beneden (lekker uitbuiten en vernederen) maar de migratie zal niks aan gedaan worden. Net als bij het huidige centrum-rechtse kabinet inderdaad.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 09:30:50 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198125403
Wat wordt precies strafbaar? De grens tussen een compliment en intimidatie is lastig, geeft Eerdmans toe. Mag een bouwvakker nog een vrouw nafluiten? ,,Nastaren en nafluiten zal niet strafbaar worden,’’ stelt hij. ,,Alles wat daarna komt wel. Sissen, iemand in een hoek drijven.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)n-pikpraat~a90e785a/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-fluit-uit-a2753432

Het gaat gewoon om het kleurtje en niet het vrouwonvriendelijke gedrag an sich. Want dan komen de karikaturen over safe spaces en snowflakes weer naar boven.

Eerdmans weet dondersgoed waar zijn eigen achterban uit bestaat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 09:35:24 #282
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198125453
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:35 schreef luxerobots het volgende:
Ja, al die Duitsers en Fransen die naar vrouwen op straat sissen... :')
Onzalig Amsterdams idee: straatsissen en nafluiten strafbaar stellen
Dat wordt een voedingsbodem voor slachtofferschap en daderontkenning
Door: Annabel Nanninga

https://tpo.nl/column/onz(...)n-strafbaar-stellen/
https://www.parool.nl/nie(...)an-de-kant~bec6cf83/

Enzovoorts, enzovoorts.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 17:23:00 #283
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_198132680
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

Verder draagt het conservatieve gedachtegoed van Eerdmans, met o.a. zijn anti LGBT agenda, daar ook niet aan bij. Wil je een sneller integratieproces, dan zul je eerder naar de Scandinavische welvaartsstaten moeten kijken in plaats van Texas kopiëren. Zo moeilijk is dat niet. Daar duurt het twee of drie generaties, hier vier.
Texas is toch juist een schoolvoorbeeld hoe men kan samenleven met massamigratie en waar integratie vlot verloopt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 februari 2021 @ 18:20:28 #284
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198133807
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Texas is toch juist een schoolvoorbeeld hoe men kan samenleven met massamigratie en waar integratie vlot verloopt.
Vandaar de radicalisering van de Republikeinen op dat punt zeker...

De integratie verloopt daar zeker niet vlotter dan hier, als je kijkt naar de relevante indicatoren daarvoor. Zoals inkomen en zelfs taalbeheersing.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 18:30:40 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_198134003
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vandaar de radicalisering van de Republikeinen op dat punt zeker...

De integratie verloopt daar zeker niet vlotter dan hier, als je kijkt naar de relevante indicatoren daarvoor. Zoals inkomen en zelfs taalbeheersing.
Mijn ervaring is heel anders. Zeker kinderen van Mexicanen die opgroeien in de VS zijn meestal volkomen geamerikaniseerd en spreken pover Spaans.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 februari 2021 @ 18:45:56 #286
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198134398
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mijn ervaring is heel anders. Zeker kinderen van Mexicanen die opgroeien in de VS zijn meestal volkomen geamerikaniseerd en spreken pover Spaans.
N=1 - zo ken ik de feitenvrije onderbuik conservatieven weer.

Ondertussen geeft gewoon 14% van alle Texanen in de volkstelling aan dat ze geen voldoende Engels spreken ("not well"). Er zijn tien miljoen Spaanstalige Texanen en meer dan één miljoen (van de 29) spreekt alleen maar Spaans. Van de 9 miljoen meertalige Texanen, spreken er maar 5 miljoen adequaat Engels.

Dat zijn er waarschijnlijk minder omdat mensen hun eigen vaardigheden overschatten, en dan zeker in dat soort blaaskaak fake-it-till-you-make-it culturen waar de poseurs worden beloond. Het is geen Finland daar wat dat betreft.

Dan zijn er ook nog andere relevante indicatoren zoals hoeveel generaties het duurt voordat immigranten het gemiddelde inkomen verdienen. De startpositie van een Mexicaan is hierbij ook een veel betere dan die van een Marokkaan uit het Rifgebergte.

[ Bericht 14% gewijzigd door Klopkoek op 21-02-2021 18:51:39 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 19:00:25 #287
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_198134756
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

N=1 - zo ken ik de feitenvrije onderbuik conservatieven weer.

Ondertussen geeft gewoon 14% van alle Texanen in de volkstelling aan dat ze geen voldoende Engels spreken ("not well"). Van de 9 miljoen meertalige Texanen, spreken er maar 5 miljoen adequaat Engels.

Dat zijn er waarschijnlijk minder omdat mensen hun eigen vaardigheden overschatten, en dan zeker in dat soort blaaskaak fake-it-till-you-make-it culturen waar de poseurs worden beloond. Het is geen Finland daar wat dat betreft.
Ik woon in Mexico en spreek uit ervaring aangezien ik regelmatig in Texas kom, verder ben ik niet bepaald conservatief.

Het is ook niet zo noodzakelijk hé, alle overheidsdocumentatie is gewoon tweetalig en delen aan de Mexicaanse grens zijn praktisch gezien gewoon Spaanstalig. Spreek je iemand in het Engels aan in de supermarkt in McAllen of Harlingen bijvoorbeeld dan volgt het antwoord in het Spaans. Erg representatief is dat niet lijkt me.
In andere staten is dit overigens heel anders en spreken latino's van de 2e generatie vaak belabberd Spaans.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_198135509
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nogmaals, ze zijn nu net zo crimineel als autochtonen tien/vijftien jaar terug. Er gaat nu eenmaal tijd overheen. Dat is onvermijdelijk.
Dit roep jij nu steeds. Maar wat is je bron? Ik heb even naar de cijfers van CBS gekeken. En het is in ieder geval duidelijk te zien dat een niet westerse allochtoon in 2019 nog altijd crimineler was dan een Nederlander in 2009.

Overigens klopt het wel dat de trend positief is, als migranten hier langer zijn, daalt de criminaliteit. Wel stagneert de daling. En het is natuurlijk de vraag hoe dat in de toekomst verder verloopt.



quote:
Dat is verwerpelijk maar nog geen misdrijf. Typisch dat je dáár over begint om mijn punt belachelijk te maken.
Het is wel een gegeven dat je dat bij bepaalde jongeren met een bepaalde afkomst meer ziet dan bij anderen. Het is duidelijk iets cultureels.

Ik heb zelf in een buurt gewoond in Den Haag waar mensen met een migrantenachtergrond ruim in de meerderheid zijn. En het sissen naar vrouwen is iets dat ik zelf gezien heb. En dat was gewoon een bekend gegeven, op bepaalde plekken met 'moslimachtige jongeren' was de kans groot dat er naar je gesist werd of dat je nageroepen werd. Overigens werd ik als man als ik 's avonds de hond uitliet ook nageroepen. Geen gesis, men riep gewoon 'kanker Hollander'.

Ik had trouwens een Nederlandse vriend met een Marokkaanse vriendin, die als hij met zijn vriendin de tram zat, door onbekende Marokkaanse jongens lastiggevallen werd. Voor hen mag je als Nederlander geen Marokkaanse vriendin hebben.

quote:
Overigens komt hier een enorme portie hypocrisie bij kijken. Want witte mannen, witte bouwvakkers, moeten natuurlijk wel gewoon vrijelijk vrouwonvriendelijk kunnen doen, en niets aantrekken van de zogenaamde snowflakes, safe spaces en vrouwen die niet tegen humor kunnen. Niet tegen ironie en een stootje.

Het gaat weer eens om het kleurtje en niet om het gedrag.
Nee, ook 'witte' mensen moeten zich gedragen, en ik weet natuurlijk ook wel dat niemand een etnisch monopolie op geweld heeft. Bovendien ben ik het bijvoorbeeld niet eens met een Wilders die roept om minder Marokkanen. Het schept een nare sfeer en doet geen recht aan alle Marokkanen die wel tof zijn.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 18:15:19 #289
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_198413500
JA21 bij eenvandaag nu ook naar 2 zetels.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:58:06 #290
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198632075
Een partij opgericht door diens voortrekkers omdat ze er door hun sociale omgeving op werden aangesproken dat ze deel uitmaakten van FvD. Ook de stemmers stapten vooral over van FvD op grond van sociale wenselijkheid. Terwijl, als je dan wil vallen over de uitlatingen en associaties van Thierry Baudet, deze reeds lang voor de breuk bekend waren. Nanninga had ook helemaal niet zulke grote problemen met de omvolkingstheorieën van Baudet, die droeg ze zelf uit, evenals racistische en antisemitische 'grapjes' op het internet. Eerdmans zag in Baudet een nieuwe Fortuyn, al was hij dat in een recent AD-artikel handig genoeg 'vergeten'. Bij Leefbaar Rotterdam voerde hij als wethouder een sterk discriminerende agenda uit. Naast dat het een opportunistische baantjesjager is. Op onfatsoenlijke wijze uit de school klappen door gericht te lekken richting verscheidene media deed de rest. Het is mij ook niet duidelijk geworden wat JA21 inhoudelijk onderscheid van FvD. Als ik op dit partijprogramma zou willen stemmen, dan ga ik wel voor het originele 'product'. O wacht, JA21 wil een nieuwe polis stichten. :') De uitholling van onze democratie is wel compleet als er op deze leest partijen opgericht worden en nog succesvol zijn ook.

Richard de Mos is een enorme proleet, maar Code Oranje had nog wel een nieuwe invalshoek met de ombudspolitiek. Ook het wegvallen van het kritische kamerlid Femke Merel van Kooten en haar partij Splinter, sociaal en links maar dan zonder de woke-cultus is een gemis. De Libertaire Partij had het klassiek liberale geluid kunnen vertolken, wat geheel verdampt is bij de neoliberalen van VVD en D66. Zomaar drie partijen die ik de 3 zetels van dat wanstaltige JA21 meer zou hebben gegund.

Ook al is de kiezer aan zet: Arm, arm Nederland.
pi_198632133
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:58 schreef Smegma. het volgende:
De Libertaire Partij had het klassiek liberale geluid kunnen vertolken, wat geheel verdampt is bij de neoliberalen van VVD en D66.
Bij de LP zit natuurlijk ook "gewoon" hetzelfde geluid als bij Forum hè. The Great Reset, de WHO en Schwab, grootschalige verkiezingsfraude, Yernaz met zijn theorietjes. Ik kan Robert en Arno prima hebben, maar dat zichzelf profileren als klassiek-liberaal wil in de praktijk nog niet heel erg vlotten allemaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 22 maart 2021 @ 13:41:47 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198633356
Is die libertaire partij trouwens de voortzetting van de libertarische partij?
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 14:22:29 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198633878
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:58 schreef Smegma. het volgende:

De Libertaire Partij had het klassiek liberale geluid kunnen vertolken, wat geheel verdampt is bij de neoliberalen van VVD en D66. Zomaar drie partijen die ik de 3 zetels van dat wanstaltige JA21 meer zou hebben gegund.
Ik heb totaal niets van deze partij vernomen bij deze verkiezingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 22 maart 2021 @ 15:29:53 #294
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_198634886
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:41 schreef Hexagon het volgende:
Is die libertaire partij trouwens de voortzetting van de libertarische partij?
Ja.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:48:23 #295
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198637793
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb totaal niets van deze partij vernomen bij deze verkiezingen.
Volkomen terecht. Een politieke partij die tegen een overheid is is nogal tegenstrijdig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 18:54:17 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198637892
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volkomen terecht. Een politieke partij die tegen een overheid is is nogal tegenstrijdig.
Mjah, maar als je een alternatief wil bieden voor diezelfde overheid en democratie steunt dan kan je toch moeilijk een andere weg bewandelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 22 maart 2021 @ 20:38:00 #297
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198640036
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, maar als je een alternatief wil bieden voor diezelfde overheid en democratie steunt dan kan je toch moeilijk een andere weg bewandelen.
Democratie werkt over het algemeen via overheden. Dus hoe wil je dat loskoppelen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 00:34:28 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198643350
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Democratie werkt over het algemeen via overheden. Dus hoe wil je dat loskoppelen?
Ok, dus jij denkt dat deze partij niet alleen tegen de overheid is maar ook tegen democratie en dat ze daarom geen moeite hebben gedaan om aandacht te krijgen?

Ik ben verder niet zo bekend met deze partij of hun ideeen maar is het dan niet een beetje vreemd dat er uberhaupt een partij is?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198643372
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:36 schreef luxerobots het volgende:
En dat was gewoon een bekend gegeven, op bepaalde plekken met 'moslimachtige jongeren' was de kans groot dat er naar je gesist werd of dat je nageroepen werd.
Zeg maar gewoon asociale jongeren uit lage sociale klasse. Islaam is namelijk niet relevant met dit tuig.
pi_198643382
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:58 schreef Smegma. het volgende:
Terwijl, als je dan wil vallen over de uitlatingen en associaties van Thierry Baudet, deze reeds lang voor de breuk bekend waren. Nanninga had ook helemaal niet zulke grote problemen met de omvolkingstheorieën van Baudet, die droeg ze zelf uit, evenals racistische en antisemitische 'grapjes' op het internet. Eerdmans zag in Baudet een nieuwe Fortuyn, al was hij dat in een recent AD-artikel handig genoeg 'vergeten'. Bij Leefbaar Rotterdam voerde hij als wethouder een sterk discriminerende agenda uit. Naast dat het een opportunistische baantjesjager is. Op onfatsoenlijke wijze uit de school klappen door gericht te lekken richting verscheidene media deed de rest. Het is mij ook niet duidelijk geworden wat JA21 inhoudelijk onderscheid van FvD. Als ik op dit partijprogramma zou willen stemmen, dan ga ik wel voor het originele 'product'.
Geheime operatie van de overheid, verdeel en heers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')