Eigenlijk is er niet echt iets veranderd sinds maartquote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
H, dat is je richtlijn van maanden geleden!
Was 30% en die grens is nu verhoogd naar minimaal 70%. Wat mij betreft prima oplossing.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:40 schreef Unmountable het volgende: [..] Weer zo’n halve maatregel. Wat een slappe hap allemaal toch weer.
Die halen geen 70% van de omzet uit pillen en poedertjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kruidvat is een drogisterij en die mogen sowieso open zijn.
Het Dunning-Krugerprobleem heb je nog niet opgelost!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eigenlijk is er niet echt iets veranderd sinds maart
Ben ik ook wel benieuwd naar. De ene HEMA heeft hele stellingen met gekoelde dranken en eten. Maar genoeg HEMA's die enkel rookworsten verkopen qua levensmiddelenquote:Op woensdag 16 december 2020 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaan ze dat op filiaalniveau bepalen ?
Weten welke vaccin je hebt gehad als er bijwerkingen optreden?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Logisch gevolg. Wat moet je met een bewijs als je het nergens moet tonen.
Zeker nooit op een goed georganiseerd festival geweest de laatste tijd?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Festivals hou ik sowieso niet van. Dat dringen om een biertje te bemachtigen. Slecht voor mijn humeur.
“Zelf nadenken” is samen met ”kritisch zijn” toch wel de meest overschatte kreet van 2020.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:35 schreef Drekkoning het volgende:
Het is altijd goed als mensen zelf nadenken.
Jawel, dat bestaat gewoon niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Dunning-Krugerprobleem heb je nog niet opgelost!
Ik denk dat ik er bijna ben. Ik geloof echt dat ik het kan!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies... misschien toch aanpassen naar:quote:Op woensdag 16 december 2020 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch prima reageren op Fok zonder vaccinatiebewijs?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Logisch gevolg. Wat moet je met een bewijs als je het nergens moet tonen.
Die regel geldt niet voor drogisterijen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:43 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die halen geen 70% van de omzet uit pillen en poedertjes.
Een advies is niet voor niets een advies. Een advies neem je mee in je besluitvorming waarbij je ook kijkt naar de motivatie achter het advies en of dat op jouw situatie van toepassing is.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
“Zelf nadenken” is samen met ”kritisch zijn” toch wel de meest overschatte kreet van 2020. Meestal betekent het: je geen reet van een advies willen aantrekken en daar dan achteraf argumenten bij zoeken.
Oh, ik dacht dat je er langs gelopen was. Ik ben ook niet naar de naaimachinehandel geweest, maar ik kreeg er een mailtje over, en een filmpje met uitleg.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ik kom nooit op de koopgoot, dus kan je niet vertellen hoe het in de praktijk werkt.
Helaas blijft dat probleem nog steeds bestaan, genoeg voorbeelden op het internetquote:Op woensdag 16 december 2020 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tegelijk kan het sympathieker zijn als iemand naar de geest van de regels handelt en die overtreedt dan de grenzen van de regels opzoekt. 't Is niet zo eenvoudig. Ik heb te doen met beleidsmakers en handhavers.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
“Zelf nadenken” is samen met ”kritisch zijn” toch wel de meest overschatte kreet van 2020. Meestal betekent het: je geen reet van een advies willen aantrekken en daar dan achteraf argumenten bij zoeken.
Precies. Mijn oplossing was indertijd:quote:Op woensdag 16 december 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies... misschien toch aanpassen naar:
Denk je slim te zijn? Heroverweeg!
Weet je dat je niet zo slim bent? Blijf thuis!
Die is nog beter!quote:Op woensdag 16 december 2020 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Mijn oplossing was indertijd:
Ben je slim? Blijf thuis.
In overige gevallen: gebruik je gezonde verstand.
Je kunt ook weten dat je slim bent en toch thuisblijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:
Precies... misschien toch aanpassen naar:
Denk je slim te zijn? Heroverweeg!
Weet je dat je niet zo slim bent? Blijf thuis!
Logisch dat andere winkelketens dat gaan aanvechten met een assortiment dat zoveel groter is dan drogisterij artikelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die regel geldt niet voor drogisterijen.
Die mogen sowieso open zijn.
https://www.rijksoverheid(...)els-tijdens-lockdown
Ik kreeg net na mijn post een pushmeldingquote:Op woensdag 16 december 2020 13:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)vanaf-donderdag.html
Goed zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
Gemeente Hilversum wacht niet tot donderdag:
[ twitter ]
De handhaving wil nog wat laatste koopjes scoren, voordat het dichtgaatquote:Op woensdag 16 december 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
Gemeente Hilversum wacht niet tot donderdag:
[ twitter ]
Zal wel loslopen. Lijkt er nu op dat de ketens zich erbij gaan neerleggen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Logisch dat andere winkelketens dat gaan aanvechten met een assortiment dat zoveel groter is dan drogisterij artikelen.
Nou alleen de dagelijkse cijfers nog en dan hebben we ook dat weer gehadquote:Op woensdag 16 december 2020 13:50 schreef Noppie2000 het volgende:
Nou, hebben we dat ook weer gehad.
Het handhaaft toch nt wat fijn er met een Hemo rookworst in de maagquote:Op woensdag 16 december 2020 13:50 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De handhaving wil nog wat laatste koopjes scoren, voordat het dichtgaat
En dan tegen woekerprijzen aanbieden op Marktplaatsquote:Op woensdag 16 december 2020 13:51 schreef MichaelScott het volgende:
Straks nog even snel wat Hema rookworsten hamsteren dus.
Kan de rust weer terugkeren hierquote:Op woensdag 16 december 2020 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou alleen de dagelijkse cijfers nog en dan hebben we ook dat weer gehad
Dagelijks krijgen we ze onder de aandacht gebracht van RTL Nieuws:quote:Op woensdag 16 december 2020 13:47 schreef Kyran het volgende:
Al die winkels die de mazen in de wet probeerden te zoeken om toch open te gaan zijn eigenlijk een prima afspiegeling van de bevolking. Negeren waarom sommige maatregelen genomen worden en gewoon lekker je eigen ding blijven doen.
Hema mag nog steeds een voorziening treffen voor afhaalrookworst.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:51 schreef MichaelScott het volgende:
Straks nog even snel wat Hema rookworsten hamsteren dus.
En met de horeca?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
Het zou wel sympathiek zijn als de winkels die open mogen blijven een deel van hun winst delen met de winkels die dicht moeten, maar dat zal wel weer vloeken in de kerk zijn.
Rookworst drive-inquote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hema mag nog steeds een voorziening treffen voor afhaalrookworst.
Daar zullen ze eerst aan moeten werken verwacht ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hema mag nog steeds een voorziening treffen voor afhaalrookworst.
5 Hema rookworsten ruilen tegen 1 PS5quote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan tegen woekerprijzen aanbieden op Marktplaats
Je zou toch die paar schamele euri's niet kunnen uitbetalen aan de aandeelhouders zeg..quote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
Het zou wel sympathiek zijn als de winkels die open mogen blijven een deel van hun winst delen met de winkels die dicht moeten, maar dat zal wel weer vloeken in de kerk zijn.
quote:Op woensdag 16 december 2020 13:48 schreef Benny het volgende:
Nu.nl pushmelding:
HEMA sluit alle filialen vanaf donderdag
Afrekeningen in het rookworsten circuitquote:
https://www.nu.nl/coronav(...)oor-winkels-aan.htmlquote:"Winkels mogen alleen openblijven als ze minstens 70 procent van hun omzet halen uit essentile producten als voedsel, schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging."
Dat kun je je ook afvragen van de chipsafdeling bij de AH.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:54 schreef Gia het volgende:
Wat is er zo essentieel aan een hema rookworst.
Wanneer ze bij het Kruitvat alle zooi uit de winkel halen die niets met drogisterij te maken heeft, is er ineens wel genoeg ruimte in die zaken om fatsoenlijk afstand te houden daar.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zal wel loslopen. Lijkt er nu op dat de ketens zich erbij gaan neerleggen.
Een Etos en een Blokker komen daar waarschijnlijk nog wel aanquote:Op woensdag 16 december 2020 13:54 schreef Benny het volgende:
Pushmelding Nu.nl:
Kabinet scherpt regels voor winkels aan
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)oor-winkels-aan.html
Psssst, rookworst kopen?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:54 schreef hjansen82 het volgende:
Straks krijg je underground loodsen, waar je op afspraak kunt shoppen
AH is gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat kun je je ook afvragen van de chipsafdeling bij de AH.
quote:Op woensdag 16 december 2020 13:55 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wanneer ze bij het Kruitvat alle zooi uit de winkel halen die niets met drogisterij te maken heeft, is er ineens wel genoeg ruimte in die zaken om fatsoenlijk afstand te houden daar.
Maar dit had in eerste instantie gewoon heel simpel voorkomen kunnen worden. Ze hebben het zich onnodig lastig gemaakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:55 schreef Benny het volgende:
Wel even een +1'tje voor het kabinet dat ze meteen doorpakken na het gekloot van de winkels
Nouja, niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:55 schreef Benny het volgende:
Wel even een +1'tje voor het kabinet dat ze meteen doorpakken na het gekloot van de winkels
utopisch welquote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
Dit dus.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar dit had in eerste instantie gewoon heel simpel voorkomen kunnen worden. Ze hebben het zich onnodig lastig gemaakt.
Etos zou wmb best open moeten/kunnen blijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een Etos en een Blokker komen daar waarschijnlijk nog wel aan
Dat krijg je met haastige paniekklussen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar dit had in eerste instantie gewoon heel simpel voorkomen kunnen worden. Ze hebben het zich onnodig lastig gemaakt.
Na commentaar van de Tweede Kamer en vanuit het land.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:55 schreef Benny het volgende:
Hema is geen supermarkt.quote:
Etos is een drogisterij dus die mag sowieso open blijven toch? Blokker verkoopt volgens mij vooral woon- en kookspullen dus die zullen wel dicht moeten blijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een Etos en een Blokker komen daar waarschijnlijk nog wel aan
Ik denk dat ze hadden gehoopt dat mensen een beetje zouden meewerken in plaats van gelijk de grenzen op te zoeken. Toch mooi dat dat soort optimisme nog bestaat. Je zou denken dat na jaren in de politiek in Den Haag te hebben gezeten er weinig meer over is van je mensbeeld, maar blijkbaar valt het mee.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 december 2020 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja. Het had meteen duidelijk moeten zijn. Maar de vraag is of je dat ook had kunnen zijn. Tijdens de eerste lockdown nam iedereen zijn verantwoordelijkheid. Winkels sloten spontaan de deuren. Ik denk dat ze ook wel gedacht hadden dat dat nu zou gebeuren.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nouja, niet helemaal mee eens.
Beter hadden ze de regel gelijk goed opgesteld.
Dit was te verwachten als je uit het verleden leert.
Goed punt iddquote:Op woensdag 16 december 2020 13:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Etos is een drogisterij dus die mag sowieso open blijven toch?
Ze hadden gewoon niet de Hema een uitzondering moeten geven.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:58 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat krijg je met haastige paniekklussen.
Ik was gister ook bij Kruidvat, je kon niet eens normaal door zo'n gangpad lopen, alles viel omquote:
Fixedquote:Op woensdag 16 december 2020 14:00 schreef hjansen82 het volgende:
Even een 06 nummer bellen. En dan komt er scootertje een paar rookworsten eiersnijders brengen.
Ik zou in die positie niet teveel willen rekenen op wat een ander denkt, maar duidelijk en eenduidig zijnquote:Op woensdag 16 december 2020 14:00 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Ja. Het had meteen duidelijk moeten zijn. Maar de vraag is of je dat ook had kunnen zijn. Tijdens de eerste lockdown nam iedereen zijn verantwoordelijkheid. Winkels sloten spontaan de deuren. Ik denk dat ze ook wel gedacht hadden dat dat nu zou gebeuren.
Blijkbaar is dat inderdaad wel nodig, jaquote:Op woensdag 16 december 2020 14:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zou in die positie niet teveel willen rekenen op wat een ander denkt, maar duidelijk en eenduidig zijn
Het lijkt me verrekte moeilijk om als kamerlid of minister niet cynisch te worden van je eigen volk.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hadden gehoopt dat mensen een beetje zouden meewerken in plaats van gelijk de grenzen op te zoeken. Toch mooi dat dat soort optimisme nog bestaat. Je zou denken dat na jaren in de politiek in Den Haag te hebben gezeten er weinig meer over is van je mensbeeld, maar blijkbaar valt het mee.
Grote verschil is dat het nu niet meer eng is.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:00 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Ja. Het had meteen duidelijk moeten zijn. Maar de vraag is of je dat ook had kunnen zijn. Tijdens de eerste lockdown nam iedereen zijn verantwoordelijkheid. Winkels sloten spontaan de deuren. Ik denk dat ze ook wel gedacht hadden dat dat nu zou gebeuren.
Het was het eigenlijk ook. Alleen komen ze zelf terug op hun eigen regel. De winkels deden niets fout.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:02 schreef Benny het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat inderdaad wel nodig, ja
Ze hadden beter helemaal geen onzinnige lockdown kunnen afroepen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon niet de Hema een uitzondering moeten geven.
Want dan kun je de klok erop gelijk zetten dat er meer een uitzondering willen.
In zo geschiedde...
Ja, ik was allang overgegaan op lijfstraffenquote:Op woensdag 16 december 2020 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het lijkt me verrekte moeilijk om als kamerlid of minister niet cynisch te worden van je eigen volk.
Gewoon lekker de besmettingen laten oplopen tot 15.000, de IC-opnames tot 1000, zero fucks given, toch? Jij weer je vrijheid.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:02 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ze hadden beter helemaal geen onzinnige lockdown kunnen afroepen.
Zolang er ministers in functie blijven die zelf de regels aan hun laars lapten is cynisme ook niet op z'n plaats.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het lijkt me verrekte moeilijk om als kamerlid of minister niet cynisch te worden van je eigen volk.
Een imploderend zorgstelsel was inderdaad vele malen beter geweestquote:Op woensdag 16 december 2020 14:02 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ze hadden beter helemaal geen onzinnige lockdown kunnen afroepen.
Je wil 5 rookworsten en hebt er een PS5 voor over? Kom maar op, ik regel wel een rookworst-driveby.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
5 Hema rookworsten ruilen tegen 1 PS5
Maatregelen die aantoonbaar maar zeer tijdelijk helpen schiet je weinig met op.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gewoon lekker de besmettingen laten oplopen tot 15.000, de IC-opnames tot 1000, zero fucks given, toch? Jij weer je vrijheid.
Beter ets dan niets. De noodrem is keihard ingetrapt anders werd de zorg keihard gebombardeerd met nieuwe patinten. Dit geeft ze wat ademruimte.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:05 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Maatregelen die aantoonbaar maar zeer tijdelijk helpen schiet je weinig met op.
En dat levert behalve al het persoonlijke drama ook helemaal geen schade aan de economie op.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een imploderend zorgstelsel was inderdaad vele malen beter geweest
Dan deugt er daar iets niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een imploderend zorgstelsel was inderdaad vele malen beter geweest
Ja, in jouw voorstel namelijk dat er niet zou zijn ingegrepen toen het aantal coronapatinten toe nam.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:06 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dan deugt er daar iets niet.
Er is geen zorgstelsel wat zonder maatregelen te nemen opgewassen is tegen een exponentieel groeiende pandemie.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:06 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Goedemiddag!quote:Op woensdag 16 december 2020 14:06 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het seizoen heeft meer invloed dan al die maatregelen bij elkaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, in jouw voorstel namelijk dat er niet zou zijn ingegrepen toen het aantal coronapatinten toe nam.
Als jij de Hema taarten probeert te verkopen kom je van een koude termis thuis, want die hebben al Hemataarten van zichzelf. Je verkoopt rook toch ook geen worsten?quote:Op woensdag 16 december 2020 14:08 schreef hjansen82 het volgende:
Ik ga de komende weken maar rookworsten en Hema taarten verkopen.
Dat mag gewoon, bezorgen en afhalen is toegestaanquote:Op woensdag 16 december 2020 14:00 schreef hjansen82 het volgende:
Even een 06 nummer bellen. En dan komt er een scootertje een paar rookworsten brengen.
Plus de kleinere nichezaken als filmhuizen, distributeurs en productiehuizen van bijzondere (experimentelere en kleinschaligere) films en muziek, kleinere platenlabels, kleinere theaters, bioscopen, etcetera.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:56 schreef ipa84 het volgende:
Dit vind ik veel erger.
https://www.ad.nl/koken-e(...)n-bierfans~afb63717/
Dus ik hoop dat veel bierliefhebbers als een gek bier gaan kopen van de kleinere brouwerijen.
Ik heb zelf al een PS5.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je wil 5 rookworsten en hebt er een PS5 voor over? Kom maar op, ik regel wel een rookworst-driveby.
Zou handig zijn als bij zo'n bericht dan een paar linkjes staan naar kleine brouwerijen met leuke bierpakketen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:56 schreef ipa84 het volgende:
Dit vind ik veel erger.
https://www.ad.nl/koken-e(...)n-bierfans~afb63717/
Dus ik hoop dat veel bierliefhebbers als een gek bier gaan kopen van de kleinere brouwerijen.
johquote:Op woensdag 16 december 2020 14:11 schreef BeriBeri het volgende:
Hema gaat ook weer dicht
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verkopen-mogen-open
Ik gok 19 januari.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:12 schreef hjansen82 het volgende:
Wanneer de Hema weer open gaat is nog niet bekend.
Ik durf daar wel een paar rookworsten op te zettenquote:
Artikel sluit goed aan bij de tendens van deze reportage. De groep 13 t/m 20 jarigen is het minst vatbaar voor het opvolgen van de basisregels (anderhalvemeter, mondmaskers) en coronamaatregelen in het algemeen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:12 schreef Gretzl het volgende:
Conclusie van een wetenschappelijk onderzoek van LUMC dat allerminst uit de lucht komt vallen. Nu de (middelbare) scholen dicht zijn zal het eindelijk haalbaar moeten zijn om de R duurzaam onder de 1 te krijgen.
[ twitter ]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-superverspreiders
Heb liever eiersnijders, heb je die ook?quote:Op woensdag 16 december 2020 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik durf daar wel een paar rookworsten op te zetten
Heb je niet liever worstsnijders?quote:Op woensdag 16 december 2020 14:14 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Heb liever eiersnijders, heb je die ook?
Mijn fysio pleit daar al langer voor.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:52 schreef Tijn het volgende:
Ho ho ho!quote:Op woensdag 16 december 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
Mensen, kan het "hi ha ho rookworst/eiersnijder" gehalte aub. weer wat omlaag?
Totdat de vakantie voorbij is...quote:Op woensdag 16 december 2020 14:12 schreef Gretzl het volgende:
Conclusie van een wetenschappelijk onderzoek van LUMC dat allerminst uit de lucht komt vallen. Nu de (middelbare) scholen dicht zijn zal het eindelijk haalbaar moeten zijn om de R duurzaam onder de 1 te krijgen.
[ twitter ]
Niet niet louter maar wel dat een regel uitlegbaar moet zijn en daarbij uitvoerbaar met een helder doel door degene die het dan moet (op)volgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben het met je eens dat een verschil van perceptie legitiem kan zijn. Wat voor de n een grote persoonlijke opoffering is, is voor de ander wellicht een eenvoudige opgave. Maar het zou misplaatst zijn om de regels en richtlijnen te reduceren tot louter perceptie. Bij 'werk thuis tenzij het niet anders kan' heb je op z'n minst de morele plicht om je af te vragen of het cht niet anders kan. Als bijvoorbeeld een werkgever dat niet doet, dan mag die daar gerust op aangesproken worden. En de persoon die zo'n werkgever aanspreekt hoef je dan niet te verwijten een 'deuger' te zijn. Da's de omgekeerde wereld.
Ja, het is toch moeilijk te verkroppen dat de ene sector recordwinsten draait terwijl de andere sector aan de grond zit. Ik zou denken dat daar wel wat op te verzinnen valt, maar goed, ik ben dan ook een halve communistquote:Op woensdag 16 december 2020 14:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijn fysio pleit daar al langer voor.
De bedrijven die dit jaar winst hebben, dat die dat delen met de winkels/horeca die dicht moeten. Zodat iedereen de lasten draagt.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat best urgent kan zijn. Zeker als je thuis moet werken.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Fysio bezoek is ook zoiets. Het is een contactberoep. En hoe urgent is de kwetsuur om te behandelen.
Er is een flinke stijging van Thuiswerkblessuresquote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Fysio bezoek is ook zoiets. Het is een contactberoep. En hoe urgent is de kwetsuur om te behandelen.
Klopt maar als je interesse hebt kan ik je wel wat links toesturen van kleine brouwerijen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou handig zijn als bij zo'n bericht dan een paar linkjes staan naar kleine brouwerijen met leuke bierpakketen.
Als ze daar blijven heeft ons zorgsysteem daar toch geen last van.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:19 schreef SEMTEX het volgende:
De incheckbalie naar Curacao vanmorgen (code oranje land inmiddels)
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 december 2020 14:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Het seizoen heeft meer invloed dan al die maatregelen bij elkaar.
Men heeft nu vijf hele weken om voor te bereiden op meer online lesgeven. Dat moet in het VO toch echt geen probleem moeten zijn. Die kinderen hebben ook niet de hele dag oppas nodig. Kunnen de ouders werken en de kinder studeren, zonder dat ze tientallen contacten per dag aangaan.quote:
Hoe urgent en essentieel is de McDrive? Of diervoeding?quote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Het schijnt nogal druk te zijn daar met ex corona patienten, die mogen gratis.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Het is zorg.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Nou.. Curaao heeft 300 ziekenhuisbedden en 7 IC bedden.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Als ze daar blijven heeft ons zorgsysteem daar toch geen last van.
Zijn best veel dingen waar je geen notie van hebt en toch je mening uit, he?!quote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Plus dat je een PCR test nodig hebt om er te komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Als ze daar blijven heeft ons zorgsysteem daar toch geen last van.
Ik kan niet anders dan geloven dat het niet sluiten van de scholen een politieke beslissing is. Niet willen toegeven dat ze al die tijd fout zaten oid.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men heeft nu vijf hele weken om voor te bereiden op meer online lesgeven. Dat moet in het VO toch echt geen probleem moeten zijn. Die kinderen hebben ook niet de hele dag oppas nodig. Kunnen de ouders werken en de kinder studeren, zonder dat ze tientallen contacten per dag aangaan.
Snap niet dat men daar niet veel en veel meer aandacht aan geeft. Dan hoeven wij ook niet keer op keer weer van alles te sluiten. We zijn verdomme negen maanden verder en nog pakken wij de problemen niet aan waar het het meeste effect heeft en het minst pijn doet namelijk thuiswerken en thuisonderwijs.
Voor diegenen die thuis echt geen onderwijs kunnen volgen of in een onveilige situatie zitten kan er weer iets geregeld worden. Die zitten dan niet met honderden kinderen op school, maar hooguit enkele tientallen.
Hier ben ik ook bang voor maar dan op bier gebied. Jaren lang kon je zowat alleen maar aan de Heineken, Grolsch en Imbev merken komen. Ben juist blij dat er nu veel kleine lokale bierbrouwerijen zijn en ook weer oude bierstijlen tot leven komen. Dat eeuwige pils, blond, dubbel en tripel komt ook je keel uit op een gegeven moment.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Plus de kleinere nichezaken als filmhuizen, distributeurs en productiehuizen van bijzondere (experimentelere en kleinschaligere) films en muziek, kleinere platenlabels, kleinere theaters, bioscopen, etcetera.
Als fervent liefhebber van bijzondere muziek en bijzondere films (kleinschalig, filmhuis, experimenteel etc.) maak ik me wel zorgen over toekomst en voortbestaan daarvan.
Ik zie me in het ergste geval een soort beeld voor me waarin er enkel nog plaats is voor grootschalige, populaire muziek/film/cultuur en alle scherpe randjes zijn verdwenen. Dat is voor mij - als voormalig grootgebruiker van de lokale cultvideotheek/schrijver voor het lokale cultblaadje/liefhebber van bijzondere, minder populaire muziek - wel een soort dystopisch doembeeld.
Het OMT wilde het ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan geloven dat het niet sluiten van de scholen een politieke beslissing is. Niet willen toegeven dat ze al die tijd fout zaten oid.
Het VO is ook het probleem niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men heeft nu vijf hele weken om voor te bereiden op meer online lesgeven. Dat moet in het VO toch echt geen probleem moeten zijn. Die kinderen hebben ook niet de hele dag oppas nodig. Kunnen de ouders werken en de kinder studeren, zonder dat ze tientallen contacten per dag aangaan.
Snap niet dat men daar niet veel en veel meer aandacht aan geeft. Dan hoeven wij ook niet keer op keer weer van alles te sluiten. We zijn verdomme negen maanden verder en nog pakken wij de problemen niet aan waar het het meeste effect heeft en het minst pijn doet namelijk thuiswerken en thuisonderwijs.
Voor diegenen die thuis echt geen onderwijs kunnen volgen of in een onveilige situatie zitten kan er weer iets geregeld worden. Die zitten dan niet met honderden kinderen op school, maar hooguit enkele tientallen.
Er zijn ook veel mensen die moeten wachten op hun behandeling in het ziekenhuis. Die worden ook uitgesteld. Als je vergaat van de pijn dan moet je geholpen worden. Maar een licht pijntje kan toch wel even wachten.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zijn best veel dingen waar je geen notie van hebt en toch je mening uit, he?!
Rare is dat het OMT nog steeds geen advies heeft gegeven voor het sluiten, dus dit keer is het sluiten juist een politieke beslissing geweest. Het OMT blijft stug volhouden dat het niet uitmaakt. Eigenlijk zou het mooi zijn geweest om nu detailhandel open te houden en scholen te sluiten en dan eens kijken wat het doet (of andersom).quote:Op woensdag 16 december 2020 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan geloven dat het niet sluiten van de scholen een politieke beslissing is. Niet willen toegeven dat ze al die tijd fout zaten oid.
Naast het duimpje bij een post, moet er ook eenquote:Op woensdag 16 december 2020 14:19 schreef SEMTEX het volgende:
De incheckbalie naar Curacao vanmorgen (code oranje land inmiddels)
[ afbeelding ]
Ach nee, een tendentieus artikel met ditto kop. Gelukkig achter de betaalmuur, dan kunnen we 'm ongelezen overslaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:12 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |