Als hier het KDV echt zou sluiten gaat ze ook naar de opa en oma ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat ze zeker die hele jonge gasten nu lekker bij opa en oma dumpen, volgens mij schiet je dan toch echt je doel voorbij.
Je kunt toch ook gewoon niet productief werken met koters van zeg 5 en 7 constant de hele dag voor je voeten.
Precies dit dusquote:Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Nielsch het volgende:
Overigens snap ik wel dat de HEMA open mag. Als student heb ik ooit in de binnenstad van Utrecht gewoond; een supermarkt lag niet echt op loopafstand maar de HEMA zeker wel. Dus voor wijn, snacks, bier, chips, koekjes en dergelijke ging ik vaak daar naartoe. Het zorgt toch een beetje voor spreiding voor klanten op zoek naar spullen die ze anders toch wel bij de supermarkt hadden gehaald. Zelfde geldt denk ik ook wel voor de Action met betrekking tot dingen als shampoo, zeep en conditioner.
Zag gisteren beelden op het RTL nieuws uit zo'n Hema maar alleen het voorportaal of achterportaal met voeding is open, de rest volledig afgeet, dus dat is gewoon een veredelde supermarkt. Op zich prima toch dat je daar ook je brood kan halen?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:07 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Hehe, nu hopen dat ze nóg iets harder ingrijpen en ook de andere winkels zoals de HEMA op hun plek zetten.
Kloptquote:Op woensdag 16 december 2020 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij onze opvang ook niet. Volgens mij is momenteel één ouder vitaal voldoende, dat is in elk geval wat me verteld werd.
Precies dit dus, daarom.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
dus dat is gewoon een veredelde supermarkt.
Ja want je leven is in gevaar als je niet naar de action kan. pfff.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Nielsch het volgende:
Overigens snap ik wel dat de HEMA open mag. Als student heb ik ooit in de binnenstad van Utrecht gewoond; een supermarkt lag niet echt op loopafstand maar de HEMA zeker wel. Dus voor wijn, snacks, bier, chips, koekjes en dergelijke ging ik vaak daar naartoe. Het zorgt toch een beetje voor spreiding voor klanten op zoek naar spullen die ze anders toch wel bij de supermarkt hadden gehaald. Zelfde geldt denk ik ook wel voor de Action met betrekking tot dingen als shampoo, zeep en conditioner.
Waarom niet serieus?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
Het was niet serieus![]()
Dat mensen dit serieus al als optie zien is wel... Verdrietig![]()
Bij mij wordt het de laatste tijd meer een misantropiecrisis, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het begon als een medische crisis maar is intussen een maatregelencrisis.
Dat is echt zo irritant. Tuurlijk staat het ze vrij om dat te doen, maar bij elke minimale afwijking van hun advies zijn ze aan het janken in de media. Nu was er op zich wel een grote afwijking, maar dat is lang niet altijd zo geweest.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die OMT leden moeten zich beperken tot een adviserende rol. Niet na afloop je gram proberen te halen via de media. Dat helpt niet.
Ik zie grote winkelketens zichzelf met hun ellebogen naar voren dringen om een uitzonderingspositie te bemachtigen en ik zie een overheid die daar niet tegen wil optreden; sterker, die de regels zo opstelt dat het bedrijf met de grootste bek en het slimste team juristen zich met een beetje kwade wil aan de regels kan onttrekken.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:55 schreef Tarado het volgende:
ik zie ondernemers groot en klein die proberen te overleven door zoveel mogelijk aan damage control te doen, het is aan de overheid om de regels te verscherpen als die niet het gewenste resultaat opleveren.
Yep. Lijkt alsof het beleid minder streng is of wordt uitgevoerd. Ook kinderen die in maart/april niet welkom waren, liepen er nu gewoon rond. En nee, geen verandering van baan bij oudersquote:Op woensdag 16 december 2020 10:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bijzonder dat er veel mensen dit ervaren. Al mijn collega's hebben hun kinderen ook gewoon gebracht zonder issues....
lockdown in nedertownquote:
Dat is al maanden. Het OMT lijkt elke beslissing waar ze het niet mee eens zijn altijd van te zeggen: "Maar dat heb ik niet gedaan hoor"quote:Op woensdag 16 december 2020 11:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die OMT leden moeten zich beperken tot een adviserende rol. Niet na afloop je gram proberen te halen via de media. Dat helpt niet.
Wat is je punt dan precies waarom ze volgens jou dicht zouden moeten als ze louter die rol vertegenwoordigen?quote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef Benny het volgende:
[..]
Zou een liedje over geschreven moeten worden
Ze zijn al terug geroepen, dus wat nu?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zie grote winkelketens zichzelf met hun ellebogen naar voren dringen om een uitzonderingspositie te bemachtigen en ik zie een overheid die daar niet tegen wil optreden, sterker, de regels zo opstelt dat het bedrijf met de grootste bek en het slimste team juristen zich daaraan kan onttrekken.
Heb al een paar keer een voorbeeld gegeven vanuit mijn eigen ervaring op werk. Bij ons is het gewoon onmogelijk om niet besmet te raken als een van de directe collega's het ook heeft.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, laten we die doortrekken. We kunnen ons verbazen over reisbewegingen. Ik ben van mening dat we eerst deze vragen moeten beantwoorden:
- Hoe kan het dat in verzorgingstehuizen zoveel besmettingen zijn terwijl daar weinig bezoekers komen? Wordt het door personeel aan de bewoners gegeven? Indien ja, hoe kan dat? Niet voldoende beschermingsmiddelen?
- Hoe kan het dat ziekenhuispersoneel zoveel positief test? Te weinig beschermingsmiddelen? Andere verspreiding dan gedacht?
Waar vinden de meeste besmettingen momenteel plaats (behalve de verzamelbak 'thuis')? Supermarkt/winkel etc staat niet op die rij. Sterker nog, je kwam bij GGD altijd alleen naar voren als je meer dan 15 minuten op minder dan 1.5m afstand van iemand was geweest, wat in de supermarkt of welke andere winkel ook erg weinig voorkomt.
Het sluiten van de detailhandel is naar mijn idee niet meer dan een noodgreep, net als het sluiten van basisscholen en KDV's
Als je doel is reisbewegingen te verminderen/voorkomen moet je daar ingrijpen. Nu is reisbewegingen beperken een potentiële secundaire winst, terwijl dat je doel moet zijn.
Ideaal jaquote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Waarom niet serieus?
Even anecdootje. Ooit op vakantie geweest naar Cuba. Beetje rondlopen door Havana, je kent dat wel. Heerlijk om gewoon rond te kijken in die levendige straatjes. Winkels, mensen, muziek.
Op een hoek van een straat was nog een winkel waar je lekker naar binnen kon gluren. Althans, dat dacht ik. Toen men in de gaten had dat ik - blanke toerist - naar binnen gluurde, werden snel de deuren gesloten.
Bleek het zo'n "winkel" te zijn waar burgers met hun voedselbonnen hun dagelijkse/wekelijkse rantsoen konden ophalen. Je kent dat wel van de oorlog, alleen noodzakelijk spul. Bloem, rijst, suiker, zout enzo. Er stond ook erg weinig op de schappen. Vond het al zo leeg.
Lijkt me wel een ideetje hoor, geef mensen een wekelijkse bon om op vaste tijdstippen hun "rantsoen" op te halen.
Geen gezeur meer met wat open mag en wat niet. Geen onduidelijkheid. Vaste tijdsloten. Spreiding van bezoekers. Heerlijk. Ideale oplossing.
[..]
Bij mij wordt het de laatste tijd meer een misantropiecrisis, eerlijk gezegd.
Is er nog een plekje vrij in het vliegtuig naar Misantropië? Heb mijn visum al aangevraagd.
Nou, dat bedoel ik!quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ideaal ja
In Noord Korea hoor je er ook nooit iemand over klagen, en niemand heeft een depressie of overgewicht daar
Topland![]()
Laten we dat hier ook zo doen
Maar dan wel echt állemaal viesdik worden hé.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef KennyPowers het volgende:
Nederland gaat zich viesdik eten deze kerst zonder andere afleiding
kabinet moet gewoon een lijst publiceren welke winkels open mogen (dat kan volgens mij op basis van nummers)quote:Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is je punt dan precies waarom ze volgens jou dicht zouden moeten als ze louter die rol vertegenwoordigen?
Zijn wel onnozelere zaken open hoor, Leonidas bijvoorbeeld, of wat denk je van ijssalons midden in de winter.
Ze willen gewoon omzet draaien waarom zouden ze dat niet proberen als wettelijke kaders daar ruimte voor geven?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zie grote winkelketens zichzelf met hun ellebogen naar voren dringen om een uitzonderingspositie te bemachtigen en ik zie een overheid die daar niet tegen wil optreden; sterker, die de regels zo opstelt dat het bedrijf met de grootste bek en het slimste team juristen zich met een beetje kwade wil aan de regels kan onttrekken.
En je leven is wel in gevaar als je wel naar de Action kan? Serieus, wat is dat toch met die overreactie. Om naar voren te komen uit BCO is altijd het punt geweest dat je langer dan 15 minuten op minder dan 1.5m afstand van iemand die positief getest is bent geweest. 10 maanden in deze pandemie, en ineens gaan we panisch doen over een winkel?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja want je leven is in gevaar als je niet naar de action kan. pfff.
2x per week naar de supermarkt, 1x in de twee weken naar de apotheek/drogist en daarmee overleef je het wel.
Volledig eens.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hier idem. En ik hoor het van al mijn collega's ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Yep. Lijkt alsof het beleid minder streng is of wordt uitgevoerd. Ook kinderen die in maart/april niet welkom waren, liepen er nu gewoon rond. En nee, geen verandering van baan bij ouders
Als de HEMA een verkapte semi-supermarkt is, kan deze ook dicht en kan alleen de supermarkt open. Zo sluiten we alle niet-essentiële winkels (zoals de HEMA) en blijven de essentiële open (supermarkten).quote:Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is je punt dan precies waarom ze volgens jou dicht zouden moeten als ze louter die rol vertegenwoordigen?
Zijn wel onnozelere zaken open hoor, Leonidas bijvoorbeeld, of wat denk je van ijssalons midden in de winter.
En wat me irriteert is: Het de kan wel mentaliteit, daarnaast hou die fucking scholen dicht, die kinderen werken als proxies, al dat gejammer: "maar ik kan neit met een kind thuiswerken", en dat gezeur over leerachterstanden, neem geen fucking kinderen als je de verantwoordelijkheid niet kan dragen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Kyran het volgende:
Sleutel is gewon reisbewegingen en contactmomenten beperken. Dat mag toch duidelijk zijn na negen maanden. Snap niet dat men daar nog over wil discusseren.
Bij onze basisschool werd een werkgeversverklaring gevraagd, maar als je goed kijkt is de lijst met vitale processen zo lang dat een heel groot deel van Nederland in aanmerking komt voor de opvang.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hier idem. En ik hoor het van al mijn collega's ook.
Ieder kind mag gewoon gaan, mits vooraf (opnieuw) aangemeld.
het gaat erom dat je niet essentiele winkels gesloten worden. En de action is niet essentieel. Dat je gaat als hij open is snap ik nog steeds niet ,maar idd is dat je goed recht.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En je leven is wel in gevaar als je wel naar de Action kan? Serieus, wat is dat toch met die overreactie. Om naar voren te komen uit BCO is altijd het punt geweest dat je langer dan 15 minuten op minder dan 1.5m afstand van iemand die positief getest is bent geweest. 10 maanden in deze pandemie, en ineens gaan we panisch doen over een winkel?
Wie ben jij om te bepalen hoe vaak ik naar de supermarkt of drogist kan? Wie is wie dan ook om dat te bepalen, zelfs het kabinet. Als de winkel open is mag ik erheen, zo simpel is het.
Ik snap dat je potentieel besmet kan raken als je op korte afstand van een patiënt werkt, maar in een kleine ruimte met 3 tot 5 mensen werken waar geen van de 3 tot 5 een patiënt is die positief is, is gewoon not done. Net als ik niet op kantoor mag zitten in een ruimte waar je minder dan 1.5m afstand kunt houden.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb al een paar keer een voorbeeld gegeven vanuit mijn eigen ervaring op werk. Bij ons is het gewoon onmogelijk om niet besmet te raken als een van de directe collega's het ook heeft.
Ja, wij hebben mondkapjes op, maar wij kunnen simpelweg geen afstand bewaren. Een mondkapje is niet waterdicht en geeft geen 100% garantie. Ik hang soms 15cm boven het hoofd van een patiënt. Leuk dat ik dan een mondkapje op heb, maar als de patiënt besmet is is de kans redelijk aanwezig dat ik het ook krijg.
Zelfde geldt voor contact met mijn collega's. Wij zitten in een relatief kleine ruimte met 3 tot 5 man te werken. Had het al eerder genoemd volgens mij, maar een paar weken terug was een college verkouden, maar negatief gestest, dus kwam gewoon werken. De volgende week waren alle collega's waar zij mee had samengewerkt ook verkouden. Gelukkig ook allemaal negatief gestest.Dit laat zien dat je gewoon er niet onderuit gaat komen, ondaks het dragen van mondkapjes, na iedere patiënt ontsmetten van je handen en het treffen van extra maatregelen bij patiënten met klachten die passen bij COVID-19.
Daarnaast kunnen wij wel blijven roepen dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, maar het virus komt niet door de schoorsteen naar binnen natuurlijk. Iemand brengt het mee naar huis en die heeft het dan wel op werk, supermarkt, school, sportschool, bakkerij, HEMA, notenbar of iets dergelijks opgelopen.
Sleutel is gewon reisbewegingen en contactmomenten beperken. Dat mag toch duidelijk zijn na negen maanden. Snap niet dat men daar nog over wil discusseren.
Zorgverleners maken er ook een potje van, daar zouden veel strengere en duidelijkere protocollen voor moeten gelden ook qua kleding.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:14 schreef Kyran het volgende:
Denk trouwens dat in het verzorgingshuizen net zo gaat als in ziekenhuizen. Je hebt veel en lang contact, dus als het eenmaal binnen is raakt een groot deel gewoon besmet, dus zo verbazingwekkend is het allemaal niet.
quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
het gaat erom datniet essentiele winkels gesloten worden. En de action is niet essentieel. Dat je gaat als hij open is snap ik nog steeds niet ,maar idd is dat je goed recht.
Alleen meneer action moet niet zo debiel doen dat hij denkt dat hij essentieel is. Maar goed, discussie gaat al nergen meer over, want kabinet heeft terecht ingegrepen.
Ah, dan snap ik het.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat er ondanks de maatregelen " alsnog teveel reisbewegingen, teveel contacten, teveel interactie." is.
Eerste stuk, helemaal waarquote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb al een paar keer een voorbeeld gegeven vanuit mijn eigen ervaring op werk. Bij ons is het gewoon onmogelijk om niet besmet te raken als een van de directe collega's het ook heeft.
Ja, wij hebben mondkapjes op, maar wij kunnen simpelweg geen afstand bewaren. Een mondkapje is niet waterdicht en geeft geen 100% garantie. Ik hang soms 15cm boven het hoofd van een patiënt. Leuk dat ik dan een mondkapje op heb, maar als de patiënt besmet is is de kans redelijk aanwezig dat ik het ook krijg.
Zelfde geldt voor contact met mijn collega's. Wij zitten in een relatief kleine ruimte met 3 tot 5 man te werken. Had het al eerder genoemd volgens mij, maar een paar weken terug was een college verkouden, maar negatief gestest, dus kwam gewoon werken. De volgende week waren alle collega's waar zij mee had samengewerkt ook verkouden. Gelukkig ook allemaal negatief gestest.Dit laat zien dat je gewoon er niet onderuit gaat komen, ondaks het dragen van mondkapjes, na iedere patiënt ontsmetten van je handen en het treffen van extra maatregelen bij patiënten met klachten die passen bij COVID-19.
Daarnaast kunnen wij wel blijven roepen dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, maar het virus komt niet door de schoorsteen naar binnen natuurlijk. Iemand brengt het mee naar huis en die heeft het dan wel op werk, supermarkt, school, sportschool, bakkerij, HEMA, notenbar of iets dergelijks opgelopen.
Bij het krijgen van kinderen hield niemand rekening met een pandemie 5 jaar geleden. Dat probleem van thuiswerken met kinderen had iedereen gewoon opgelost door de opvang af te nemen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat me irriteert is: Het de kan wel mentaliteit, daarnaast hou die fucking scholen dicht, die kinderen werken als proxies, al dat gejammer: "maar ik kan neit met een kind thuiswerken", en dat gezeur over leerachterstanden, neem geen fucking kinderen als je de verantwoordelijkheid niet kan dragen.
Dat gefocus op een plek waar je maar een fractie van je dag doorbrengt...quote:Op woensdag 16 december 2020 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
En je leven is wel in gevaar als je wel naar de Action kan? Serieus, wat is dat toch met die overreactie. Om naar voren te komen uit BCO is altijd het punt geweest dat je langer dan 15 minuten op minder dan 1.5m afstand van iemand die positief getest is bent geweest. 10 maanden in deze pandemie, en ineens gaan we panisch doen over een winkel?
Wie ben jij om te bepalen hoe vaak ik naar de supermarkt of drogist kan? Wie is wie dan ook om dat te bepalen, zelfs het kabinet. Als de winkel open is mag ik erheen, zo simpel is het.
Maar we willen de drukte ook spreiden, toch?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Als de HEMA een verkapte semi-supermarkt is, kan deze ook dicht en kan alleen de supermarkt open. Zo sluiten we alle niet-essentiële winkels (zoals de HEMA) en blijven de essentiële open (supermarkten).
Voelt wel een beetje als een paar kleutertjes die even terecht worden gewezen door de directeur van de school.quote:
Klopt, hoor dit overal. Een verbazend hoog percentage ook onder ouderen daar trouwens aan asymptomatische mensen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:14 schreef Kyran het volgende:
Denk trouwens dat in het verzorgingshuizen net zo gaat als in ziekenhuizen. Je hebt veel en lang contact, dus als het eenmaal binnen is raakt een groot deel gewoon besmet, dus zo verbazingwekkend is het allemaal niet.
Je houd ook geen rekening dat je kind ernstig ziek zijn of een ongeluk krijgt, het kan wel gebeuren, kortom neem verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bij het krijgen van kinderen hield niemand rekening met een pandemie 5 jaar geleden. Dat probleem van thuiswerken met kinderen had iedereen gewoon opgelost door de opvang af te nemen.
Nederland is op slot:quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik het.
Snap je echter wel dat ik het raar vind dat men zegt "Nederland gaat op slot" en wij dan alsnog allerlei winkels gaan openen die niet bepaald essentieel zijn?
Wij hebben net vastgesteld, samen met @:chratnox, dat men de vrijheden die men krijgt ook pakt. Toch?
Als je dat aanneemt is het toch niet zo heel gek dat je aanneemt dat je meer reisbewegingen krijgt met de Action/HEMA/Wibra etc. open dan dat je zou hebben als die allemaal gesloten zouden zijn?
En daarom is het beter dat er heel veel winkels dicht zijnquote:Op woensdag 16 december 2020 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat funshoppen is wel een fenomeen, als ik ergens een hekel aan heb is het wel winkelen maar hoor blijkbaar dik bij de minderheid.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:19 schreef Predator40 het volgende:
alle niet essentieele spullen gewoon in beslag nemen bij elk winkelcentrum.
uitgangcontrole neerzetten, misschien leren die funshoppers het dan wel
p.s dit is niet 100% serieus
Hoezo "not done". Je hebt geen enkel idee wat voor werkzaamheden wij moeten verrichten en hoeveel man wij daarvoor nodig hebben. JIj denkt dat ik mijn werk alleen of met een collega extra kan doen? Wij mogen het niet eens met z'n tweeën doen, minimum is drie.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat je potentieel besmet kan raken als je op korte afstand van een patiënt werkt, maar in een kleine ruimte met 3 tot 5 mensen werken waar geen van de 3 tot 5 een patiënt is die positief is, is gewoon not done. Net als ik niet op kantoor mag zitten in een ruimte waar je minder dan 1.5m afstand kunt houden.
Je zegt nu dat iemand het op werk, supermarkt, school etc opgelopen heeft. Het risico van het oplopen van dit virus in de supermarkt, bakkerij, HEMA, notenbar etc wordt al 9 maanden van gezegd dat het verwaarloosbaar klein is. Dat we hier in maart panisch over deden snap ik, maar in december beginnen met panisch doen over iets wat we al 9 maanden zonder problemen doen, en dan zeggen dat dat is waar mensen dood aan gaan? Kom op.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:07 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Hehe, nu hopen dat ze nóg iets harder ingrijpen en ook de andere winkels zoals de HEMA op hun plek zetten.
Zodat we onze spulletjes allemaal in dezelfde winkel moeten kopenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daarom is het beter dat er heel veel winkels dicht zijn
Kind dat ernstig is ziek rent en vliegt niet door de woonkamer terwijl jij met je laptop een deadline probeert te halenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je houd ook geen rekening dat je kind ernstig ziek zijn of een ongeluk krijgt, het kan wel gebeuren, kortom neem verantwoordelijkheid.
Eens, Action moet niet debiel doen over het zijn van wel/niet essentieel. Dat wordt echter mogelijk gemaakt door de rare regel die stelt dat x procent van je producten essentieel moet zijn, in plaats van bepaalde SBI codes. Dat heeft het kabinet dus zelf veroorzaakt. De ruimte die je krijgt pak je, want het alternatief is ook niet fijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
het gaat erom dat je niet essentiele winkels gesloten worden. En de action is niet essentieel. Dat je gaat als hij open is snap ik nog steeds niet ,maar idd is dat je goed recht.
Alleen meneer action moet niet zo debiel doen dat hij denkt dat hij essentieel is. Maar goed, discussie gaat al nergen meer over, want kabinet heeft terecht ingegrepen.
Er is helemaal geen drukte in supermarkten als mensen zich gewoon normaal gedragen, en zeker niet als die wijfen nou thuis gewoon eens een lijstje zouden maken en niet midden in het gangpad gaan bedenken wat ze eens zullen gaan eten.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar we willen de drukte ook spreiden, toch?
In veel stadscentra in Nederland zit wel een Hema maar geen supermarkt op loopafstand.
Definieer 'teveel' en 'te druk'. Nogal subjectief lijkt me.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nederland is op slot:
vrijblijvend quarantaine advies
alle grenzen nog open
reizen nog toegestaan ( alleen afgeraden )
teveel winkels nog open
en nog steeds veel te druk op de weg en in kantoren
compleet gelul dus
Ik mis de ontbrekende avondklok van 24 uur per dagquote:Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nederland is op slot:
vrijblijvend quarantaine advies
alle grenzen nog open
reizen nog toegestaan ( alleen afgeraden )
teveel winkels nog open
en nog steeds veel te druk op de weg en in kantoren
compleet gelul dus
Zorgverleners zijn absoluut niet heilig. Sta vaak genoeg verbaasd te kijken hoe men buiten het ziekenhuis met maatregelen omgaat hoor. Vaak genoeg flinke discussies gehad met enkele, vooral jongere, collega's.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Zorgverleners maken er ook een potje van, daar zouden veel strengere en duidelijkere protocollen voor moeten gelden ook qua kleding.
Want zoals je terecht opmerkt is de ellende als het virus eenmaal binnen is in zo'n huis niet meer te beheersen. Zoals in Norg waar 13 bewoners om het leven kwamen in drie weken tijd.
Dit is nu precies waarom we in deze situatie zitten. Op alle mogelijke manier wordt er geredeneerd dat de regels niet voor X of Y of onszelf gelden want dat kunnen we zelf wel bepalen. Nu schat ik jou hoog in, maar deze houding wordt dus gedeeld door hordes mensen die het eigenlijk niet zelf kunnen bepalen of inschatten en dan gewoon maar achter de massa aanlopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker willen we de drukte spreiden, maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden. Strikter deurbeleid bijvoorbeeld. Het doel van de lockdown is om minder reisbewegingen te hebben. Dat heeft geen zin als er alsnog uitzonderingen worden gemaakt voor een HEMA of kaaswinkel. Lockdown is lockdown, dicht is dicht. Dan loop je maar wat verder voor een supermarkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar we willen de drukte ook spreiden, toch?
In veel stadscentra in Nederland zit wel een Hema maar geen supermarkt op loopafstand.
ze komen hier gewoon voorrijden hoor 1 dag voor kerst met al onze boodschapjes.....en als ik wat lokale ondernemers bel komen ze het ook gewoon bezorgenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat we onze spulletjes allemaal in dezelfde winkel moeten kopen
Nou snap ik die winkels ook wel, want waarom mag je wel shampoo, toiletpapier, enz. kopen in de supermarkt, maar niet bij de action, wibra en andere lokale zaakjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef D_A het volgende:
[..]
Voelt wel een beetje als een paar kleutertjes die even terecht worden gewezen door de directeur van de school.
Pas maar op met dit soort posts in 2020quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal geen drukte in supermarkten als mensen zich gewoon normaal gedragen, en zeker niet als die wijfen nou thuis gewoon eens een lijstje zouden maken en niet midden in het gangpad gaan bedenken wat ze eens zullen gaan eten.
Zijn we het toch nog eensquote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eens, Action moet niet debiel doen over het zijn van wel/niet essentieel. Dat wordt echter mogelijk gemaakt door de rare regel die stelt dat x procent van je producten essentieel moet zijn, in plaats van bepaalde SBI codes. Dat heeft het kabinet dus zelf veroorzaakt. De ruimte die je krijgt pak je, want het alternatief is ook niet fijn.
Ik snap uberhaupt niet dat winkels gesloten worden, maar dat is een andere discussie.
Nogmaals, het enige punt in deze hele discussie dat echt zorgelijk is, is het punt dat het kabinet verdeeld is. MinEZ ziet het anders dan MinVWS/MinAZ. Dat wisten we al eerder, maar daar acteerden ze niet op. Dat doen ze nu wel, en dat gaat de komende maanden niet positief zijn voor welke maatregel ook.
Nee, het beleid is gericht op het verminderen van bewegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat gefocus op een plek waar je maar een fractie van je dag doorbrengt...
Wel weer heel typerend voor het niveau van de discussies.
...en die kerels niet met het kroost het huis uit worden gewerkt en dan niet zelfstandig genoeg kunnen nadenken om te beslissen over welke soort mosterd en dus moeten bellen met de vrouw.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal geen drukte in supermarkten als mensen zich gewoon normaal gedragen, en zeker niet als die wijfen nou thuis gewoon eens een lijstje zouden maken en niet midden in het gangpad gaan bedenken wat ze eens zullen gaan eten.
Ook weer zoiets, alsof allebei de ouders continue tegelijk op de kinderen moeten letten, daarnaast verbaast het me hoe ongedisciplineerd men kinderen opvoed, ik heb het nu niet over peuters en kleuters, maar wel over jongere kinderen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Kind dat ernstig is ziek rent en vliegt niet door de woonkamer terwijl jij met je laptop een deadline probeert te halen
Alle supermarkten van NL komen als de grote winnaars uit de bus. Met plakkaat 'essentieel' en de horeca dicht is het lekker lopen cashen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou snap ik die winkels ook wel, want waarom mag je wel shampoo, toiletpapier, enz. kopen in de supermarkt, maar niet bij de action, wibra en andere lokale zaakjes.
zo moeilijk is het allemaal niet......quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Alleen supermarkten, apotheek, drogist, slager, bakker, slijter en groenteboer open. Weekmarkt alleen voeding.
Contactberoepen als schoonheidsspecialiste en kapper, e.d. dicht.
Rest alleen online bestellen en thuisbezorgen, niet afhalen.
Vroeger als ze traag waren met bessen plukken werden ze gewoon door een beer opgevroten, good timesquote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Pas maar op met dit soort posts in 2020![]()
Wel eens hoor, veel vrouwen hebben echt dwangmatig gedrag wat betreft winkelen
Dank voor die nuance, dat helpt. De manier waarop ik 't las kwam op mij over als 'kantoorwerk' waar anderen ook aanwezig zijn en je geen afstand kunt houden. Dan zat ik inderdaad fout met mijn post, sorry daarvoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoezo "not done". Je hebt geen enkel idee wat voor werkzaamheden wij moeten verrichten en hoeveel man wij daarvoor nodig hebben. JIj denkt dat ik mijn werk alleen of met een collega extra kan doen? Wij mogen het niet eens met z'n tweeën doen, minimum is drie.
De vierde of vijfde man is dan vaak een collega en/of leerling die ingewerkt wordt. Je weet wel, waarvan er gezegd wordt dat men meer mensen moet opleiding om de druk in de zorg te verlagen ... of mag dat toch niet meer omdat het niet in je verhaal past?
Je slaat de plank echt compleet mis hier.
En alleen naar buiten met een geldige reden en verklaringquote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Zeker willen we de drukte spreiden, maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden. Strikter deurbeleid bijvoorbeeld. Het doel van de lockdown is om minder reisbewegingen te hebben. Dat heeft geen zin als er alsnog uitzonderingen worden gemaakt voor een HEMA of kaaswinkel. Lockdown is lockdown, dicht is dicht. Dan loop je maar wat verder voor een supermarkt.
Die kinderen kun je gewoon aan zo een hondenuitlaat paal in de tuin zetten.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
...en die kerels niet met het kroost het huis uit worden gewerkt en dan niet zelfstandig genoeg kunnen nadenken om te beslissen over welke soort mosterd en dus moeten bellen met de vrouw.
Dat is heel mooiquote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze komen hier gewoon voorrijden hoor 1 dag voor kerst met al onze boodschapjes.....en als ik wat lokale ondernemers bel komen ze het ook gewoon bezorgen
wat zit jij nu weer dom te lullen manquote:Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En alleen naar buiten met een geldige reden en verklaring
Ook bij min 3?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die kinderen kun je gewoon aan zo een hondenuitlaat paal in de tuin zetten.
Dat je het niet kan verspreiden als je geen contactmomenten hebt is gewoon een feit. Het is niet zo'n gekke conclusie als je dan zegt dat je met minder contactmomenten minder besmettingen gaat krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerste stuk, helemaal waar
Vetgedrukte stuk, neen, dat weet je niet, daar doe je hele grove aannames die op dit moment qua winkels en plekken waar hele korte contacten zijn iig niet onderbouwd worden door feiten.
Of ook maar logica.
Het heeft wel verstrekkende gevolgen, en wordt nu naar gewezen alsof ze 'de schuldige' zijn.
Dit soort maatregelen moet je doen op basis van onderbouwing met feiten, niet 'omdat iedereen zijn steentje moet bijdragen en gewoon alles dicht moet'.
Gaat het aantoonbaar wat opleveren? Goeie vraag, heb ik geen antwoord op, en wie eigenlijk wel?
Als HEMA de rest van de zaak sluit en alleen het gedeelte waar taarten, brood, gebak en zaken als nootjes opent is het gewoon exact hetzelfde concept als een supermarkt dus ik ben niet met je eens dat die dan dicht moet.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Zeker willen we de drukte spreiden, maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden. Strikter deurbeleid bijvoorbeeld. Het doel van de lockdown is om minder reisbewegingen te hebben. Dat heeft geen zin als er alsnog uitzonderingen worden gemaakt voor een HEMA of kaaswinkel. Lockdown is lockdown, dicht is dicht. Dan loop je maar wat verder voor een supermarkt.
Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je houd ook geen rekening dat je kind ernstig ziek zijn of een ongeluk krijgt, het kan wel gebeuren, kortom neem verantwoordelijkheid.
Winkelen is best leuk op de momenten dat een stad 'uitgestorven' is. Eigenlijk hetzelfde als met naar de dierentuin of een ander attractiepark gaanquote:Op woensdag 16 december 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat funshoppen is wel een fenomeen, als ik ergens een hekel aan heb is het wel winkelen maar hoor blijkbaar dik bij de minderheid.
Als de besmettingen niet dalen en winkels blijven op deze manier morren zit dat er dik in.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tuurlijk wel, gewoon een jas aanquote:
Het liefst wil ik ver van deze situatie blijven. Maar soms denk ik dat dat de enige mogelijkheid is. Kan het anders? ja zeker, als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt. Maar dat is blijkbaar erg moeilijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In Scandinavie hangen ze hun kinderen bij min 20 in een zak buiten, worden ze hard van.quote:
Had jij ze liever dicht gehad dan? Gelukkig vloeit er wat BTW terug in de staatskas.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Alle supermarkten van NL komen als de grote winnaars uit de bus. Met plakkaat 'essentieel' en de horeca dicht is het lekker lopen cashen.
Niet-essentieel eruit, essentieel erin. 30% heb je zo gefikst.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef Ronald het volgende:
Snel nog even wat pallets voedsel de winkel inrijden voordat er controle komt zodat je open mag blijven
Ja en zo is er altijd wel een excuus, exemplarish voor de huidige maatschappij waarbij ze nooit zelf verantwoording nemen, wel alles willen, en het probleem bij een ander leggen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.
is het virus gemuteerd nu kinderen wel opeens zeer besmettelijk zijn ?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Mammietje het volgende:
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw!![]()
Man, ben ik blij dat ie nu helemaal dicht is zeg.![]()
Omdat de supermarkt toch al open is, en je daar bijna alles kan kopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou snap ik die winkels ook wel, want waarom mag je wel shampoo, toiletpapier, enz. kopen in de supermarkt, maar niet bij de action, wibra en andere lokale zaakjes.
Ja, dat is heftig, maar niet onverwacht. Fijn dat het nu in iedergeval kerstvakantie is. Hopelijk verbeterd de situatie snel en kan men na de kerst of anders 11 januari weer naar school.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Mammietje het volgende:
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw!![]()
Man, ben ik blij dat ie nu helemaal dicht is zeg.![]()
Ja, dan ook gewoon supermarkten dicht, een gelijk speelveld voor iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Had jij ze liever dicht gehad dan? Gelukkig vloeit er wat wat BTW terug in de staatskas.
Dat ging dus niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Bunyippie het volgende:
Nederland gaat op slot. *kijkt heel serieus*
Ben ff naar de Action. Zo terug, toch wel leuk om wat kerstpapier te halen nog.
Voor mijn gevoel zijn supermarkten en winkels ook niet zo'n groot probleem als men denkt. Contact is vluchtig, meestal wel afstand, de ruimte is groot, besmetting via voorwerpen is minder dan gedacht.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat je potentieel besmet kan raken als je op korte afstand van een patiënt werkt, maar in een kleine ruimte met 3 tot 5 mensen werken waar geen van de 3 tot 5 een patiënt is die positief is, is gewoon not done. Net als ik niet op kantoor mag zitten in een ruimte waar je minder dan 1.5m afstand kunt houden.
Je zegt nu dat iemand het op werk, supermarkt, school etc opgelopen heeft. Het risico van het oplopen van dit virus in de supermarkt, bakkerij, HEMA, notenbar etc wordt al 9 maanden van gezegd dat het verwaarloosbaar klein is. Dat we hier in maart panisch over deden snap ik, maar in december beginnen met panisch doen over iets wat we al 9 maanden zonder problemen doen, en dan zeggen dat dat is waar mensen dood aan gaan? Kom op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |