Moeten niet beide ouders een vitaal beroep hebben?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bijzonder dat er veel mensen dit ervaren. Al mijn collega's hebben hun kinderen ook gewoon gebracht zonder issues....
Toch sneller dan verwachtquote:
Deze man, helemaal mee eensquote:Op woensdag 16 december 2020 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, laten we die doortrekken. We kunnen ons verbazen over reisbewegingen. Ik ben van mening dat we eerst deze vragen moeten beantwoorden:
- Hoe kan het dat in verzorgingstehuizen zoveel besmettingen zijn terwijl daar weinig bezoekers komen? Wordt het door personeel aan de bewoners gegeven? Indien ja, hoe kan dat? Niet voldoende beschermingsmiddelen?
- Hoe kan het dat ziekenhuispersoneel zoveel positief test? Te weinig beschermingsmiddelen? Andere verspreiding dan gedacht?
Waar vinden de meeste besmettingen momenteel plaats (behalve de verzamelbak 'thuis')? Supermarkt/winkel etc staat niet op die rij. Sterker nog, je kwam bij GGD altijd alleen naar voren als je meer dan 15 minuten op minder dan 1.5m afstand van iemand was geweest, wat in de supermarkt of welke andere winkel ook erg weinig voorkomt.
Het sluiten van de detailhandel is naar mijn idee niet meer dan een noodgreep, net als het sluiten van basisscholen en KDV's
Als je doel is reisbewegingen te verminderen/voorkomen moet je daar ingrijpen. Nu is reisbewegingen beperken een potentiële secundaire winst, terwijl dat je doel moet zijn.
Vuilniszakken vallen onder het hoge btw-tarief, dat wordt een zooi op straat. Hebben we straks ook nog een dysenterie epidemie.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:00 schreef Nielsch het volgende:
Dit was net m'n lapo; dus even opnieuw:
alles wat nu nog verkocht mag worden zou eigenlijk onder het lage btw-tarief moeten vallen, en alles wat niet verkocht mag worden onder het hoge tarief. Snap ook niet dat kappers en boeken wel onder het lage tarief vallen maar blijkbaar nu niet essentieel zijn. Het lage tarief is er juist voor essentiele zaken.
Of je moet kunnen kunnen beargumenteren (als maar één van beide een essentieel beroep heeft) dat je in je eigen netwerk geen oplossing kunt vinden.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Moeten niet beide ouders een vitaal beroep hebben?
Ja en in Frankrijk en Italië lopen ze ook door rood als er geen verkeer aankomt. In Napels zijn er sowieso amper voetgangerslichten en mag je het gewoon zelf uitvechten met alle auto's en scooters, gewoon recht van de sterkste.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je merkt het alleen al bij stoplichten. Als die op rood staan, maar er komt geen verkeer aan, steekt de Nederlander over. Japanners doen dat niet,. Ook als er geen verkeer aankomt, blijven die wachten voor het rode licht. Als je daar bent, ga je je daar vanzelf aan aanpassen.
Nederlanders hebben er ook een handje van op de fiets tegen het verkeer in te rijden. Dat hoef je in Duitsland niet te proberen, daar wordt je keihard aangesproken daarop. Het zijn maar kleine voorbeelden. Bij maatregelen door de overheid zal de Duitser ook vragen: Hoe? En de Nederlander: waarom?
Misschien is die basis al gelegd in de Gouden Eeuw en het zal echt wel zijn voordelen hebben, maar op dit moment is onze eigenwijsheid een ontzettend nadeel.
dat is ook niet waar ik voor pleit of het punt dat ik wil maken... tis gewoon raar dat er nu zaken essentieel zijn die onder het reguliere (21%) tarief vallen en zaken die nu niet-essentieel zijn maar onder hat lage tarief vallen... dat lage tarief is voor eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Veel winkels hebben artikelen die in beide tarieven vallen.
Dat lijkt me haast niet te doen. Het gaat leiden tot oeverloze discussies bij de kassa.
Juist nietquote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef kol7680 het volgende:
Haha winkels toch dicht. Kabinet maakt zich belachelijk.
ME inzetten wanneer ze niet luisterenquote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef Vasilevski het volgende:
Inmiddels is er door het kabinet gewoon met de vuist op tafel geslagen en gaat meneer A.C. Tion gewoon weer dicht.
Hehe, nu hopen dat ze nóg iets harder ingrijpen en ook de andere winkels zoals de HEMA op hun plek zetten.quote:
Heerlijk dit. Ben benieuwd wie dit naar buiten brengt. Als MinVWS het naar buiten brengt geven ze aan MinEZ te overrulen. Als MinEZ het naar buiten brengt geven ze aan dat ze het fout hadden. Als MinAZ het naar buiten brengt geven ze aan dat er ruzie tussen MinVWS en MinEZ is, dus dat zij het 'wel oplossen'quote:
Hier sowieso niet. Was in maart ook niet zo overigens.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Moeten niet beide ouders een vitaal beroep hebben?
Hoppa!!! En dan een lijst maken met de codes van winkels die wel open mogen. Elke winkel die zonder toestemming opent laten fluiten naar zijn compensatie. Wat een idioten.quote:
Bij onze opvang ook niet. Volgens mij is momenteel één ouder vitaal voldoende, dat is in elk geval wat me verteld werd.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hier sowieso niet. Was in maart ook niet zo overigens.
Benieuwd hoe ze dit gaan doen, voorlopig staat het volgende nog op de website:quote:
https://www.rijksoverheid(...)els-tijdens-lockdownquote:Bevat uw winkelfiliaal een (of meerdere) afdeling(en) gericht op (één van) de bovenstaande uitzonderingsgronden, en wordt daarmee minstens 30% van de omzet verdiend? Dan mag dat deel van de winkel open blijven.
Eerder bij die supermarktmanager in Noord-Deurningenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
ME inzetten wanneer ze niet luisteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |