Afhaalpuntenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig blijven de bibliotheken gewoon dicht.
Ik durf te wedden dat ze zeker die hele jonge gasten nu lekker bij opa en oma dumpen, volgens mij schiet je dan toch echt je doel voorbij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja. Het kabinet neemt wel vaker hevigere besluiten dan wat het OMT aanraad. Volgens het OMT konden restaurants ook open blijven met maatregelen. Dat moest het kabinet in ieder geval uitzoeken, hebben ze ook niet gedaan.
Ik ben ook wel verbaasd over basisscholen. Toen ik het over school sluitingen had had ik het voornamelijk over middelbare scholen. Maar ik snap hun motivatie wel.
Je merkt het alleen al bij stoplichten. Als die op rood staan, maar er komt geen verkeer aan, steekt de Nederlander over. Japanners doen dat niet,. Ook als er geen verkeer aankomt, blijven die wachten voor het rode licht. Als je daar bent, ga je je daar vanzelf aan aanpassen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:55 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
de nederlander is stront eigenwijs, misschien dat je bepaald nederlands gedrag al opgevallen was toen je nog op vakantie was
ik weet dit want ook ik ben die hollander
Weet je zeker dat je dat mag kopen? Dat het niet alleen voor reparaties is?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
Winkels die open zijn op de koopgoot:
[ afbeelding ]
Ff mijn superessentiele car hifi kopen, brb.
Welke conclusie klopt er niet dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je trekt conclusies die je helemaal nog niet kan trekken, ook al is er een grijs gebied er zal een enorme afname zijn.
Veel winkels hebben artikelen die in beide tarieven vallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:00 schreef Nielsch het volgende:
Dit was net m'n lapo; dus even opnieuw:
alles wat nu nog verkocht mag worden zou eigenlijk onder het lage btw-tarief moeten vallen, en alles wat niet verkocht mag worden onder het hoge tarief. Snap ook niet dat kappers en boeken wel onder het lage tarief vallen maar blijkbaar nu niet essentieel zijn. Het lage tarief is er juist voor essentiele zaken.
Goed, laten we die doortrekken. We kunnen ons verbazen over reisbewegingen. Ik ben van mening dat we eerst deze vragen moeten beantwoorden:quote:Op woensdag 16 december 2020 10:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de basis natuurlijk dat de overheid het (weer) niet goed heeft geregeld. Mijn voorbeeld van de noten is natuurlijk overdreven, maar zo gaat het wel uiteindelijk.
Ik ga dan een pakketje afleveren, want leuk/lief voor FOK! actie. Iemand anders heeft trek in verse noten en die gaat verse noten halen. Een ander persoon gaat verse rookworst bij de HEMA halen, want "best thing evah". Ingrid wil niet ¤1.20 voor een flesje CIF betalen, dus die gaat naar de ACTION om daar ¤0.99 te betalen, etc. etc.
Je hebt dan alsnog teveel reisbewegingen, teveel contacten, teveel interactie. Dat levert meer besmettingen op, waardoor de druk op de zorg nog meer gaat toenemen, waardoor er nog meer reguliere zorg wordt afgeschaald, waardoor er straks inderdaad mensen gaan sterven die anders gewoon zorg hadden kunnen krijgen.
...dus je, indirect kan het halen van noten of het afleveren van een PostNL pakketje zeker voor doden zorgen. Hoe denkt men dat al die besmettingen ontstaan?
quote:‘Kabinet grijpt in: Action en Wibra mogen deuren niet openen’
De winkels van Action en Wibra mogen de deuren toch niet openen. Het kabinet zal later vandaag aankondigen dat zij gesloten moeten blijven. Dat melden bronnen rond het kabinet.
https://www.bndestem.nl/p(...)iet-openen~acac8f70/
ik kom nooit op de koopgoot, dus kan je niet vertellen hoe het in de praktijk werkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:01 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je dat mag kopen? Dat het niet alleen voor reparaties is?
Hier kun je bij de naaimachinehandel op specifieke tijden je naaimachine ter reparatie afleveren. De winkel ziet er 'open' uit. Het licht is aan en er loopt personeel rond. Maar naar binnen gaan en iets kopen kun je niet. Alleen de online shop is open, en het personeel dat er rond loopt doet de reparaties, organiseert de online bestellingen of ze lopen met camera's rond om eventueel demo's te geven of uitleg te geven over producten. Het ziet er uit als 'business as usual', maar dat is het niet.
Oh dat zal best, ik had het meer over dat de Action, Hema etc hier gewoon zijn deuren alweer opent terwijl we feitelijk een dag in lockdown zitten.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat die filialen wel dicht waren, maar de filialen net over de grens stervensdruk waren.
Oftewel, Belgen deden hetzelfde als Nederlanders. Toen in DE alles dicht was kwamen die ook naar NL. Dit is echt niet uniek aan Nederlanders.
Dat er ondanks de maatregelen " alsnog teveel reisbewegingen, teveel contacten, teveel interactie." is.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Welke conclusie klopt er niet dan?
Dat meer contactmomenten resulteert in meer besmettingen?
Dat meer besmettingen resulteert in meer druk op de zorg?
Dat meer druk op de zorg resulteert in afschaling van reguliere zorg?
Dat afschaling van reguliere zorg resulteert in slechtere zorg met soms de dood tot gevolg?
Welke conclusie klopt niet?
Moeten niet beide ouders een vitaal beroep hebben?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bijzonder dat er veel mensen dit ervaren. Al mijn collega's hebben hun kinderen ook gewoon gebracht zonder issues....
Toch sneller dan verwachtquote:
Deze man, helemaal mee eensquote:Op woensdag 16 december 2020 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, laten we die doortrekken. We kunnen ons verbazen over reisbewegingen. Ik ben van mening dat we eerst deze vragen moeten beantwoorden:
- Hoe kan het dat in verzorgingstehuizen zoveel besmettingen zijn terwijl daar weinig bezoekers komen? Wordt het door personeel aan de bewoners gegeven? Indien ja, hoe kan dat? Niet voldoende beschermingsmiddelen?
- Hoe kan het dat ziekenhuispersoneel zoveel positief test? Te weinig beschermingsmiddelen? Andere verspreiding dan gedacht?
Waar vinden de meeste besmettingen momenteel plaats (behalve de verzamelbak 'thuis')? Supermarkt/winkel etc staat niet op die rij. Sterker nog, je kwam bij GGD altijd alleen naar voren als je meer dan 15 minuten op minder dan 1.5m afstand van iemand was geweest, wat in de supermarkt of welke andere winkel ook erg weinig voorkomt.
Het sluiten van de detailhandel is naar mijn idee niet meer dan een noodgreep, net als het sluiten van basisscholen en KDV's
Als je doel is reisbewegingen te verminderen/voorkomen moet je daar ingrijpen. Nu is reisbewegingen beperken een potentiële secundaire winst, terwijl dat je doel moet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |