Ik zou het wel zo eerlijk vinden om pas te gaan zeiken over het niet goed gaan van de vaccinaties als het zover isquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:42 schreef aartstyle het volgende:
Met een beetje geluk tussen goedkeuring van vaccin op 23 december. Das jammer. Zit de GGD nog tot 4 januari aan de kerstkransjes en de oliebollen. 4 januari dan ff een nieuwjaarsborrel met Hugo en dan 5 januari de instructies. Kunnen we 15 januari wel beginnen.
GGD speelt helemaal geen grote rol bij de eerste ronde vaccinaties.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:42 schreef aartstyle het volgende:
Met een beetje geluk tussen goedkeuring van vaccin op 23 december. Das jammer. Zit de GGD nog tot 4 januari aan de kerstkransjes en de oliebollen. 4 januari dan ff een nieuwjaarsborrel met Hugo en dan 5 januari de instructies. Kunnen we 15 januari wel beginnen.
heb je wel gelijk in. Maar dan krijg je weer: "Achteraf praten is zo makkelijk ".quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het wel zo eerlijk vinden om pas te gaan zeiken over het niet goed gaan van de vaccinaties als het zover is
Het belachelijk maken van de GGDs mag toch al eerder? Dat is juist zo leuk eraan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het wel zo eerlijk vinden om pas te gaan zeiken over het niet goed gaan van de vaccinaties als het zover is
Goed punt!quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
GGD speelt helemaal geen grote rol bij de eerste ronde vaccinaties.
Dat vind ik in het algemeen wel een goed advies...quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helaas, wie kunnen we nu belachelijk maken?quote:
Let's dance, bitch.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Helaas, wie kunnen we nu belachelijk maken?
Die geven ook altijd wel genoeg aanleiding met actuele zaken!quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het belachelijk maken van de GGDs mag toch al eerder? Dat is juist zo leuk eraan.
Stukken beter!quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
heb je wel gelijk in. Maar dan krijg je weer: "Achteraf praten is zo makkelijk ".
Ik zal het wat minder cynisch brengen. Heb er weinig vertrouwen in dat wij net zo snel starten als de Duitsers, maar ik laat me graag verrassen! Zo beter?
Dat is toch een ongoing dingetje? Zo lekker gemakkelijk schoppen, wie wil dat nou niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het belachelijk maken van de GGDs mag toch al eerder? Dat is juist zo leuk eraan.
Kan geen kwaad om het te proberen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
Zou kalk strooien helpen tegen de zuurtegraad bij sommigen hier?
Kan je mischien gewoon een link naar dat artikel geven want alleen het deel weergeven waar je het mee eens bent zonder bronvermelding is niet ok.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:48 schreef kol7680 het volgende:
Grappig.
Voor het eerst in mijn leven met de telegraaf eens
[ afbeelding ]
Wasmachines leven ook langer met Calgon.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
De gedachte dat er dan wat veranderd, kun je ook naar beneden in het riool afsluiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:42 schreef aartstyle het volgende:
Ze missen alleen het punt over lockdown/geen lockdown, namelijk dat je de lockdown opheft op het moment dat het aantal besmettelijken weer onder een bepaald niveau gedaald is. Zie bijvoorbeeld Frankrijk. Dat wil niet zeggen dat de lockdown dús niet werkt, het geeft aan dat je deze alleen inzet als de besmettingscijfers té hoog zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:48 schreef kol7680 het volgende:
Grappig.
Voor het eerst in mijn leven met de telegraaf eens
[ afbeelding ]
Kijk maar uit... straks kom je nog 'klem' te zitten!quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wasmachines leven ook langer met Calgon.
Zijn ze zo groot?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kijk maar uit... straks kom je nog 'klem' te zitten!
Ik heb liever wat zout op flauwe opmerkingenquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik had hem al sinds gisteravond in mijn hoofd zitten, dus ik greep onbeschaamd mijn kansquote:
Als ze dat schrijven dan ondermijnen ze hun mening en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze missen alleen het punt over lockdown/geen lockdown, namelijk dat je de lockdown opheft op het moment dat het aantal besmettelijken weer onder een bepaald niveau gedaald is. Zie bijvoorbeeld Frankrijk. Dat wil niet zeggen dat de lockdown dús niet werkt, het geeft aan dat je deze alleen inzet als de besmettingscijfers té hoog zijn.
Die claim blijkt niet waar te zijn. Om de vijf maanden de machine laten draaien met alleen waspoeder voor witte was op de heetste stand, dat helpt. Ontkalken is in Nederland niet echt nodig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wasmachines leven ook langer met Calgon.
Naar redelijkheid en billikheid mogen er andere werkzaamheden worden verlangd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:53 schreef Randier het volgende:
Ik werk in een winkel, zelf thuis gelukkig, met een buiten en een binnendienst. De buitendienst draait natuurlijk gewoon door, maar van de binnendienst wordt nu in principe verwacht dat ze tot 19 januari naar de dichte winkel komen en gaan zitten duimdraaien (of stofzuigen ed). Dat dit niet de bedoeling is lijkt me duidelijk, maar de vraag: mag dit uberhaupt?
Verschil is wel dat grootschalig vaccineren iets is dat de GGD's al jaren doen, en prima doen. Nou is dit wellicht een schaaltje groter dan grootschalig dat ze gewend zijn, maar toch.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:52 schreef aartstyle het volgende:
Hoho, ik heb de instanties zeer lang verdedigd. En ook nu verdedig ik de lockdown. Maar op basis van de ervaringen met ic bedden, BCO, teststraten/apparatuur etc is er bij mij nu weinig vertrouwen dat wij zo'n massale operatie nu ineens wel goed doen. Vooral omdat als het wel al goed geregeld was, Hugo geen moment onbenut zou laten om dat ook te melden. Althans die roept al vaak dat het op orde is terwijl het niet zo is. Laat staan als het wel een keer op orde is.
Maar laten we het hopen mensen! Ik hoop ten zeerste dat ik er volledig naast zit en dan mogen jullie mij belachelijk maken. No problem.
Waterontharder.comquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Die claim blijkt niet waar te zijn. Om de vijf maanden de machine laten draaien met alleen waspoeder voor witte was op de heetste stand, dat helpt. Ontkalken is in Nederland niet echt nodig.
Vraag mij af wat de tuincentra's doen met al hun spullen...quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk een puur economisch besluit, net als de kerstbomen. Zijn maximaal ingekocht door de ondernemers voor de feestdagen en zijn snel vergankelijk.
En als je kinderen hebt die moeten thuisblijven?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Naar redelijkheid en billikheid mogen er andere werkzaamheden worden verlangd.
Ik ben eerder benieuwd wat de cijfers zijn over 2 weken....quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:56 schreef kol7680 het volgende:
Als over 2 weken dus de cijfers niet onder de 6 a 7000 besmettingen zitten dan ben ik benieuwd hoe ze dat weer gaan recht lullen.
Volgend jaar weer op de schappen. Alleen de kerstbomen zijn wat lastig, dat worden snippersquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Vraag mij af wat de tuincentra's doen met al hun spullen...
Je eerste vraag: dat moet in overlegquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En als je kinderen hebt die moeten thuisblijven?
De grote vraag gisterenavond en vanmorgen, moeten werknemer serieus vakantiedagen gaan opnemen tussen 1 en 15 januari?
Toch water geven, hoop ik...quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zal wel rap omlaag gaan volgende week hoor. Er is dit keer geen testachterstand, dus het effect van de lockdown begin je na een week waarschijnlijk wel terug te zien in de nieuw gemelde besmettingen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd wat de cijfers zijn over 2 weken....
Ja, stel je voor dat je geen HEMA rookworst kunt kopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Welke lockdown? Ik hoor her en der dat veel winkels nog steeds open zijn.
Biomassaquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgend jaar weer op de schappen. Alleen de kerstbomen zijn wat lastig, dat worden snippers
Want je gaat dood als je een dag geen rookworst kan eten maar alleen gehaktballen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je geen HEMA rookworst kunt kopen.
HEMA rookworst is de nieuwe eiersnijder, omdat de Action gesloten is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want je gaat dood als je een dag geen rookworst kan eten maar alleen gehaktballen?
Heb je dit gemeld bij de politie?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef SoldMayor het volgende:
Kan haast niet anders dan we binnen nu en 2 dagen opnieuw een toespraak krijgen en vervolgens alles dicht kan. Dit slaat nergens op. Ik werk zelf in de stad en ik zie winkels open die totaal niks essentieel verkopen.
Dat zeg ik dusquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd wat de cijfers zijn over 2 weken....
HEMA rookworst smaakt beter als die niet verkrijgbaar is. True fact.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
HEMA rookworst is de nieuwe eiersnijder, omdat de Action gesloten is.
Noem eens wat winkels dan die toch open zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef SoldMayor het volgende:
Kan haast niet anders dan we binnen nu en 2 dagen opnieuw een toespraak krijgen en vervolgens alles dicht kan. Dit slaat nergens op. Ik werk zelf in de stad en ik zie winkels open die totaal niks essentieel verkopen.
Nee dat schreef je niet.quote:
Thanks. Ik heb er nog 1, een lastigere: ik werk zelf thuis, maar doordat de winkel dicht is krijg ik minder werk. Mijn werkgever zal dan taakjes gaan bedenken die niet thuis kunnen waardoor ik terug naar de gesloten winkel moet. Mag dat?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Naar redelijkheid en billikheid mogen er andere werkzaamheden worden verlangd.
Wat mij betreft vitaal, zeker die op Schiphol. Weinig lekkerder dan een hollandse HEMA rookworst als je een paar weken smerige Amerikaanse hap hebt zitten kauwen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
HEMA rookworst smaakt beter als die niet verkrijgbaar is. True fact.
Burgemeesters die niet optreden is al langer een probleem, natuurlijk, dat laten ze veel liever over aan andere instanties.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Noem eens wat winkels dan die toch open zijn.
Ik neem aan dat de burgemeesters hier ook hard tegen kunnen/mogen/moeten optreden.
Buiten zetten en daar verkopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zou je Hema rookworsten eigenlijk met Action eiersnijders in stukken kunnen snijden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
HEMA rookworst is de nieuwe eiersnijder, omdat de Action gesloten is.
Lastig, ik denk niet dat ik hemarookworst.nl ofzo zomaar kan registreren zonder een tik te krijgen over merkrecht. Laat maar
Geweldig hoe dit wanbeleid van de regering zichzelf ten gronde richt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:01 schreef Nober het volgende:
Het ondernemen gaat gewoon door.![]()
[ twitter ]
Als je ze eerst in stukken snijdt die in de eiersnijder passen zie ik geen reden waarom niet. Oplossingsgericht denken, ik hou ervan!quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou je Hema rookworsten eigenlijk met Action eiersnijders in stukken kunnen snijden?
Als ik thuis zou werken (haha) zou ik het proberen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou je Hema rookworsten eigenlijk met Action eiersnijders in stukken kunnen snijden?
Weet je dit zeker of denk je dit? Als je werkzaamheden niet thuis kan uitvoeren dan zal je inderdaad naar de winkel moeten komen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:01 schreef Randier het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb er nog 1, een lastigere: ik werk zelf thuis, maar doordat de winkel dicht is krijg ik minder werk. Mijn werkgever zal dan taakjes gaan bedenken die niet thuis kunnen waardoor ik terug naar de gesloten winkel moet. Mag dat?
En alvast erop inspringend: ja, ik moet hoognodig een andere baan.
Vind jij maar eens iemand in Nederland die allebei in huis heeft. Dat is echt iets voor de 0.1% nuquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moet je speciale Hema-rookworst-snijders kopen. Action-eier-snijders passen niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yes. Mooi ondernemen land zijn we toch. Groot mee geworden. Nederland😍quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef hjansen82 het volgende:
Eigenlijk veranderd er niks . De meeste winkels blijven gewoon open. In sommige gevallen met een afhaalbalie. Alleen alle contactberoepen zijn niet toegestaan. Reizen blijft nog steeds mogelijk.
Ik geniet ookquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:03 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Geweldig hoe dit wanbeleid van de regering zichzelf ten gronde richt.
Ik ga patent aanvragen op rookworstsnijdersquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je ze eerst in stukken snijdt die in de eiersnijder passen zie ik geen reden waarom niet. Oplossingsgericht denken, ik hou ervan!
Ik denk ook dat de sluiting van de scholen per morgen onderdeel is van proberen te zorgen dat mensen al een soort van quarantaine doormaken in de aanloop naar kerst. In de komende dagen komen eventuele klachten nog boven en kan men nog getest worden. Aangezien men veel minder contacten zou hebben, zou dit betekenen dat er minder mensen met kerst toch hun kerstfeest door laten gaan zonder dat men weet dat men besmet is. Dus minder kans op virusoverdracht tijdens die dagen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zal wel rap omlaag gaan volgende week hoor. Er is dit keer geen testachterstand, dus het effect van de lockdown begin je na een week waarschijnlijk wel terug te zien in de nieuw gemelde besmettingen.
Niet erg relevant aangezien deze regering sowieso over een paar maanden klaar is. Verder is het nogal logisch dat een bedrijf wat levensmiddelen verkoopt, de HEMA dus, open mag blijven als je levensmiddelen essentieel noemt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:03 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Geweldig hoe dit wanbeleid van de regering zichzelf ten gronde richt.
Nee, das het probleem bij de werknemer neerleggen. Kinderdagverblijven zijn dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je eerste vraag: dat moet in overleg
Je tweede vraag: dat mogen werknemers zelf weten
Ik stond nog net niet in de file maar het scheelde weinig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Vanmorgen sinds tijden weer een enorme drukke ochtendspits. Alsof mensen juist wél gaan.
Jij weet het altijd zo goed hé. Lijkt me heerlijk om altijd precies te weten hoe het zit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:50 schreef Vallon het volgende:
@:StateOfMind: TT
[..]
De gedachte dat er dan wat veranderd, kun je ook naar beneden in het riool afsluiten.
Er wordt een naar spelletje gespeeld dat mensen moet van kraaltje naar glimmertje moet voortbewegen.
//--//
Die goedkeuring is één groot spel. Vandaag in de Televaag: Vaccinatie campagne van de Overheid en dan niet vertellen dat het gaat om een ingrijpend nieuw vaccin dat als type (genetische gemodificeerd) nog nooit eerde ris toegepast als preventieve behandeling. Dit zonder te weten waar ons dit fysieke, psychische en sociaal in de armen drijft van BigPharma.
Het vaccin gaat ons redden is nieuwe moraal. Mensen die dat ter discussie stellen zijn wappies die de samenleving omver willen gooien omdat zij het virus onderschatten. Waarop die (onder/over)schatting dan gebaseerd is, is vooral ingekluisterde buikgymnastiek.
Waarom wachten tot iets uit de rails loopt als nu al duidelijk is dat het spoor compleet verloren is ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alle telefoon zaken zijn open of ze nu wel of geen pakket punt zijn. Zelfde met Primera. Kruidvat stonden toen die net open ging 20 man buiten te wachten. Boekenzaak is open die geen pakket punt is. De markt is er gewoon met kleding en andere niet essentieel spul. De amac is ook open trouwensquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Noem eens wat winkels dan die toch open zijn.
Ik neem aan dat de burgemeesters hier ook hard tegen kunnen/mogen/moeten optreden.
Ja, dat lijkt mij de achterliggende gedachte, ik vermoed dat Sinterklaas een opmaat heeft gegeven wat er zonder extra maatregelen gaat gebeuren met Kerst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de sluiting van de scholen per morgen onderdeel is van proberen te zorgen dat mensen al een soort van quarantaine doormaken in de aanloop naar kerst. In de komende dagen komen eventuele klachten nog boven en kan men nog getest worden. Aangezien men veel minder contacten zou hebben, zou dit betekenen dat er minder mensen met kerst toch hun kerstfeest door laten gaan zonder dat men weet dat men besmet is. Dus minder kans op virusoverdracht tijdens die dagen.
Linksaf geslagen bij Hoevelaken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik stond nog net niet in de file maar het scheelde weinig.
A1 Barneveld - Hoevelaken was trouwens drukker dan de A28 Hoevelaken - Maarn.
Toch is het zo.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, das het probleem bij de werknemer neerleggen. Kinderdagverblijven zijn dicht.
Ik weet dat Hugo een bord voor zijn kop heeft maar dit slaat nergens op.
Niet iedereen is thuis zoals ik.
Kruidvat mag open blijven, valt onder drogisterijen die specifiek genoemd worden als zijnde een tak die open blijft.quote:
Van NOS.NL liveblogquote:GGD gaat zorgpersoneel in zes weken vaccineren
Het vaccineren van zorgpersoneel van verpleeghuizen en instellingen door de GGD gaat in totaal zes weken duren. In de loop van januari moeten 225.000 mensen hun eerste prik krijgen. De tweede prik volgt in februari. Voor beide rondes heeft de GGD drie weken nodig.
In het radioprogramma 1 op 1 op NPO Radio 1 zei André Rouvoet, voorzitter van GGD GHOR Nederland, dat hij nog niet te kan zeggen wanneer er precies gestart wordt. "Ik ga er geen datum op plakken. Je wilt los gaan met vaccineren zodra het zorgvuldig en veilig kan."
Er worden verspreid over Nederland 25 locaties opgezet om zorgpersoneel in te enten. Er zijn per locatie 30 medewerkers nodig om te prikken. Dat personeel is straks beschikbaar, verzekerde Rouvoet.
Volgens Rouvoet is het registratiesysteem voor wie welk vaccin heeft gehad - en wanneer iemand zijn tweede prik moet - nog in ontwikkeling. Dat het systeem straks werkt en de privacy goed is gewaarborgd, noemt hij cruciaal.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:05 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Alle telefoon zaken zijn open of ze nu wel of geen pakket punt zijn. Zelfde met Primera. Kruidvat stonden toen die net open ging 20 man buiten te wachten. Boekenzaak is open die geen pakket punt is. De markt is er gewoon met kleding en andere niet essentieel spul. De amac is ook open trouwens
Dat gebeurde in Parijs op grote schaal, winkels gingen daar brood erbij verkopen om open te kunnen blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
Kruidvat mag overigens open zijn, want drogist.
Het is nu wachten op niet-essentiële winkels die, al dan niet massaal, levensmiddelen gaan verkopen.
Mwoah, Kruidvat is een drogist en die mogen openblijven.quote:
Daarin verschillen we dan al essentieel van mening, want dat is wat mij betreft niet duidelijkquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom wachten tot iets uit de rails loopt als nu al duidelijk is dat het spoor compleet verloren is ?
Gaan experimenteren met een vaccin op onze kwetsbaarste mensen en hun fitte verzorgers, is op zijn minst twijfelachtig.
//--//
Prima om toepassing het voordeel van de twijfel te geven, wat heel aardig is maar niet wanneer mensenlevens en hun gezondheid daarin wordt gebruikt voor het grotere goed.
Wanneer (dat) het vaccin wordt goedgekeurd is dat onder de restrictie van noodzaak. Normaal volgt dan een periode van zorgvuldig afgewogen toepassing die nauwkeurig wordt gevolg om de bijwerkingen te toetsen. Die periode is er nu niet omdat het gelijk wordt ingebracht op/voor mensen die dat in principe niet nodig hebben als behandeling.
Ik weet niet of medewerkers en hun te verzorgen kwetsbaren in die noodcategorie zitten anders dan dat zij nu in het vuur lopen omdat het voor de rest van de massa een veronderstelde noodzaak is.
Wanneer mensen in een zorgsituatie beschermd wonen/verblijven, is er geen enkele noodzaak om een experimenteel vaccin te nemen dat op een mooie voorjaarsnamiddag in elkaar is geflanst.
Dat men dit pad neemt, kan ik onderbouwen maar niet steunen omdat het voorbij gaat aan de keuze van betrokkenen zelf. Dat dan kwetsbare en willoze mensen voorop worden gezet in dit experiment is op zijn minst een afweging waard. Dat iemand van zeg 80+/90+ dan het vaccin krijgt, vormt geen garantie dat die persoon die niet ziek wordt of zal overlijden.
Als men al wat wil doen, maak het vaccin vrijwillig op afroep in de groep 60+ zodat betrokkenen i.o.m. (huis)arts zelf kunnen bepalen of zij als behandeling voldoende kwetsbaar zijn om te worden gevaccineerd. Zijn er dan onvoldoende vaccins, kan men triëren door de keuze een loterij in de groep te maken.
Natuurlijk, essentieel in de december-maand.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:06 schreef Sfancta het volgende:
Plaatselijke speelgoedwinkel is open hier
Winkels hebben zich toch ingeschreven onder een bepaalde branche? Lijkt me niet dat je zomaar kan besluiten iets anders erbij te doen, of wel?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebeurde in Parijs op grote schaal, winkels gingen daar brood erbij verkopen om open te kunnen blijven.
Ja, kom nou, we moeten wat te klagen hebben en dan vooral klagen over "hullie!"quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Hahaha wat een aanfluiting dit, het is gewoon nog steeds druk op de weg, en talloze winkels zijn gewoon open. Wat een kutvolkje zijn we toch ooken maar janken. Goddomme zeg.
Straks is het echt een lockdown des doods en dan is het weer mimimimimimi!!
We gaan zien hoe schandalig de idee was om scholen te sluiten en mensen op die manier thuis te laten werken. Als het morgen ineens echt weer rustig is op de weg, hebben al die mensen vandaag hun kans nog eens genomen nu hun kinderen de laatste dag op school doorbrachten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Hahaha wat een aanfluiting dit, het is gewoon nog steeds druk op de weg, en talloze winkels zijn gewoon open. Wat een kutvolkje zijn we toch ooken maar janken. Goddomme zeg.
Gratis weggeven. Op diverse plaatsen kan je kerstbomen scoren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat men zo verschrikkelijk eigenwijs is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, kom nou, we moeten wat te klagen hebben en dan vooral klagen over "hullie!"
In Nederland zal dat mischien wel lastiger zijn, inderdaad, in Parijs kwam men er wel mee weg iig, die zullen een ander systeem hebben qua KvK.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Winkels hebben zich toch ingeschreven onder een bepaalde branche? Lijkt me niet dat je zomaar kan besluiten iets anders erbij te doen, of wel?
Daar is toch al maanden geen sprake meer van? Waarschijnlijk weer zo'n maatregel die maar één kant op werkt, net als de gehele routekaart.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verbod was er omdat toen de horeca een avondklok had, hele groepen mensen massaal drank gingen halen en op straat opdrinken.
Heeft ook niet zoveel zin om enorm te haasten als er nog geen bevestigd zicht is op nieuwe leveringen, ook die van de andere vaccins.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat straalt zo'n bericht toch weer een urgentie uit.
Dat is waar, maar ik heb er een heel hard hoofd in. Ook buiten die tijden is het namelijk druk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We gaan zien hoe schandalig de idee was om scholen te sluiten en mensen op die manier thuis te laten werken. Als het morgen ineens echt weer rustig is op de weg, hebben al die mensen vandaag hun kans nog eens genomen nu hun kinderen de laatste dag op school doorbrachten.
Is de Action echt open?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:04 schreef Deurknoppen het volgende:
Action Hema etc zijn ook open voor essentiële spullen 😂😅 dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ja. Maar eerlijk gezegd, als we in de landen om ons heen kijken, zijn wij niet de enigen voor de veranderingquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat men zo verschrikkelijk eigenwijs is.
We zitten nu in de huidige situatie DOOR dit gedrag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:10 schreef kol7680 het volgende:
Ow ja en Amac ook open. Hulde voor dit soort zaken.
quote:
Inderdaad. Boehoe, het is niet eerlijk!quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelijk even een extra pallet eiersnijders in voorraad houden!quote:
Wat is dit nou weer voor reactie. Weet je wat niet eerlijk is, dat we straks in een nóg heftigere lockdown komen omdat men niet wil of kan vooruitdenken maar alleen aan zichzelf denkt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Boehoe, het is niet eerlijk!
Toch redelijk essentieel en cultuur historisch verantwoord als nationaal erfgoed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je geen HEMA rookworst kunt kopen.
Top1toys? Afhaalpunt DHL dus essentieel!quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:06 schreef Sfancta het volgende:
Plaatselijke speelgoedwinkel is open hier
'Sfeer'.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:16 schreef Sfancta het volgende:
Sfeer in Roermond
http://83.163.223.211/view/viewer_index.shtml?id=6
Sfeer in SIttard
https://webcamsittard.nl/index.php/en/camera2
Had je anders verwacht met dit soort maatregelen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet eens ''het volk'' het is een deel van de bevolking dat zich blijkbaar nergens wat van aantrekt, nou ja, hun eigen behoeftes dan, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Had je anders verwacht met dit soort maatregelen?
Vind het niet eerlijk dat je die schuld bij 'het volk' legt, in plaats van een kabinet dat schijnbaar hun volk niet goed genoeg kent.
Is dat Limburgs? Net doen alsof er drie camera’s hangen maar dat is er dan maar eentje?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:16 schreef Sfancta het volgende:
Sfeer in Roermond
Sfeer in SIttard
Er is niks boeiends te zien?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:16 schreef Sfancta het volgende:
Sfeer in Roermond
Sfeer in SIttard
Als er zoveel uitzonderingen mogelijk worden gemaakt...quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat het huidige kabinet zwalkt en stuntelt doet daar weinig aan af.
Ik kan de ondernemers wel begrijpen, die zien hun omzet voor de rest van het jaar, en voor begin volgend jaar nu gewoon opdrogen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Alle zaken zijn er druk essentiële zaken aan het bijverzinnen.Wie had dat verwacht. Straks zijn alleen de scholen nog volledig dicht. Het argument ‘Ja maar, wij ontlasten de supermarkten met onze producten’ vind ik nog wel het mooiste. Wat een land
![]()
In dat geval 100% eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is niet eens ''het volk'' het is een deel van de bevolking dat zich blijkbaar nergens wat van aantrekt, nou ja, hun eigen behoeftes dan, dat dan weer wel.
Dat het huidige kabinet zwalkt en stuntelt doet daar weinig aan af. Daar zit ook gewoon een stuk verantwoordelijkheid bij, als je nu een reden gaat verzinnen om tóch open te gaan terwijl je wéét dat dat gelul is ben je gewoon een egoïstische eikel, hoe triest ik het ook vind voor de horeca en andere toko's die op omvallen staan.
Dat vind ik nog steeds een groot voordeel van de situatie. Lekker uitslapen iedere dag en niet nutteloos in de file staan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik stond nog net niet in de file maar het scheelde weinig.
A1 Barneveld - Hoevelaken was trouwens drukker dan de A28 Hoevelaken - Maarn.
Mijn zus is pedicure. Mag alleen de medisch noodzakelijke gevallen behandelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik kan de ondernemers wel begrijpen, die zien hun omzet voor de rest van het jaar, en voor begin volgend jaar nu gewoon opdrogen.
Gebrulsde avondklok incoming, sluiten toegangswegen met pasjescontrole.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
NB: tekst (tussen haakjes) is mijn aanbeveling,quote:bron: nctv
De NCTV draagt bij aan een veilig en stabiel Nederland door op vraagstukken van nationale veiligheid partijen te verbinden, aanmoedigen en stimuleren om de juiste maatregelen te nemen. De focus ligt op het voorkomen en beperken van maatschappelijke ontwrichting.
Hoofdopdrachten
• Nederland digitaal veilig maken (subsversieve meldingen verwijderen)
• Aanslagen voorkomen en extremisme en terrorisme bestrijden (wappies onderdrukken)
• Nederland weerbaar maken tegen dreigingen door statelijke actoren (vaccins)
Wat moeten we hiermee?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:16 schreef Sfancta het volgende:
Sfeer in Roermond
Sfeer in SIttard
Ben ik ook met je eens. Je had kunnen weten dat het op bepaalde momenten erg druk is in de stad. En hier hadden de mensen rekening mee kunnen houden. Helaas kunnen de meesten dat niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is niet eens ''het volk'' het is een deel van de bevolking dat zich blijkbaar nergens wat van aantrekt, nou ja, hun eigen behoeftes dan, dat dan weer wel.
Dat het huidige kabinet zwalkt en stuntelt doet daar weinig aan af. Daar zit ook gewoon een stuk verantwoordelijkheid bij, als je nu een reden gaat verzinnen om tóch open te gaan terwijl je wéét dat dat gelul is ben je gewoon een egoïstische eikel, hoe triest ik het ook vind voor de horeca en andere toko's die op omvallen staan.
Dat was natuurlijk te verwachten, dat als je voor de één (Hema = warenhuis, maar verkoopt ook voedsel, dus mag open. Tuincentrum, moet dicht, maar verkoopt ook dierenvoer, dus mag open), dat dan iedereen zich in bochten gaat wringen om ook open te mogen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Alle zaken zijn er druk essentiële zaken aan het bijverzinnen.Wie had dat verwacht. Straks zijn alleen de scholen nog volledig dicht. Het argument ‘Ja maar, wij ontlasten de supermarkten met onze producten’ vind ik nog wel het mooiste. Wat een land
![]()
https://www.nu.nl/economi(...)ssentiele-zaken.html
Mijn man werkt al vanaf maart thuis. Scheelt 10 uur reistijd in de week.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:24 schreef hjansen82 het volgende:
Dat vind ik nog steeds een groot voordeel van de situatie. Lekker uitslapen iedere dag en niet nutteloos in de file staan.
Of juist bij het beperken van die voortplanting voor wappies.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:27 schreef hjansen82 het volgende:
De seksshop is essentieel want het helpt bij de voortplanting.
Kan nog aangescherpt worden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
Dat was natuurlijk te verwachten, dat als je voor de één (Hema = warenhuis, maar verkoopt ook voedsel, dus mag open. Tuincentrum, moet dicht, maar verkoopt ook dierenvoer, dus mag open), dat dan iedereen zich in bochten gaat wringen om ook open te mogen.
Had gewoon duidelijk en rechtlijnig geweest.
Dit mag open. Dat niet. Punt.
Huh? Waarom nou weer kutvolkjequote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, als de slager open mag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:27 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vernam dat zelfs een kringloop, als UPS afhaalpunt, open is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:09 schreef kol7680 het volgende:
De primera waar een postnl punt is in de stad verkoopt ook nog alles ook buiten postnl punt te zijn. Geniaal!
Die verkopen juist veel substitutiegoederen voor seks toch? Lijkt me dat echte seks door sluiting van seksshops juist toeneemt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:27 schreef hjansen82 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |