Die kijken alvast rond wat er te halen valt wanneer ze dicht zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 18:29 schreef PzKpfw het volgende:
Opvallend druk bij de juweliers. Dat lijkt me wel een van de laatste dingen die je nu nog nodig hebt
Lijkt me wel, maar wat als die opticien ook sieraden verkoopt bv (wat ze bij ons doen). Lijkt me gewoon oneerlijk tegenover juweliers.quote:Op maandag 14 december 2020 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand die weet of de opticien open blijft? Ik zou net morgen voor een nieuwe bril.
Gaat er natuurlijk om dat eten essentieel is. Zou toch wat zijn als de AH vol zit met klanten en de lokale bakker en slager dicht moeten.quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
slagers, bakkers, groentewinkel.
Waarom zijndit essentiële winkels?? In tijden van nood kun je ook alles verkrijgen bij de supermarkten, die veel meer mogelijkheden hebben om grote voorraden aan te houden.
Ik denk mensen die nog snel een kerstgeschenk willen kopen, kan dat nog wel voorstellen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:29 schreef PzKpfw het volgende:
Opvallend druk bij de juweliers. Dat lijkt me wel een van de laatste dingen die je nu nog nodig hebt
Waarschijnlijk op afspraak.quote:Op maandag 14 december 2020 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand die weet of de opticien open blijft? Ik zou net morgen voor een nieuwe bril.
Ja, die blijft open.quote:Op maandag 14 december 2020 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
Waar slaat dat nou weer op. Waarom mag de ene winkel groente verkopen en de ander nietquote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Waarom zijndit essentiële winkels?? In tijden van nood kun je ook alles verkrijgen bij de supermarkten, die veel meer mogelijkheden hebben om grote voorraden aan te houden.
Anders is het straks tyfus druk in de supermarkten.quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Tevens lijkt het me niet echt fair om op die manier op basis van schaalgrootte voordelen te geven, zou anders een "mooie" manier zijn om de eenmanszaak om de hoek definitief de nek om te draaien en alleen concerns over te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 20:01 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Anders is het straks tyfus druk in de supermarkten.
Er zijn genoeg dorpen zonder supermarkt, daarnaast is het qua spreiding handiger.quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Wat ik snel op Twitter las, proberen ze uitzondering te krijgen omdat sommige winkels ook een supermarkt / drogisterij functie hebben, ik vermoed dat men gewoon naar de KVK code gaat kijken.quote:
Als ze dicht gaan dan gaan alle bestelde taarten iig niet door.quote:
Brood vd supermarktquote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Technisch gezien zou hij dan geen telefoons meer mogen verkopen.quote:Op maandag 14 december 2020 20:12 schreef SoldMayor het volgende:
Ik lees net pakket ophaal punten open mogen blijven en onze winkel is een telefoon winkel waar we ook pakketten laten ophalen en bezorgen dus
Ja dan kunnen ze beter sluiten ws, maar dan krijg je wel problemen met pakketjes.quote:Op maandag 14 december 2020 20:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakketpunten mogen dus open blijven.. maar mogen de betreffende winkels ook gewoon verkopen? Of mogen ze alleen de pakketten verwerken. Als het het laatste is, zullen ze waarschijnlijk liever alsnog sluiten denk ik.. want dat levert weinig op.
Ik eet al jaren waldkorn van de appie, goede kwaliteit. De waldkorn van de bakkers bij mij uit de buurt komt uit dezelfde fabriek. Op een of andere manier zijn er weinig bakkers die waldkorn zelf maken.quote:
Ja ik heb voorverpakt, smaakt prima, beter dan ik had verwacht en goedkoop.quote:Op maandag 14 december 2020 20:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voorverpakt? Afbakafdeling is prima maar brood bij de super doen we al een tijdje niet meer.
Ik vermoed dat postnl geen sluiting toestaat. Daar zullen vast afspraken over zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dan kunnen ze beter sluiten ws, maar dan krijg je wel problemen met pakketjes.
Aanbod brood is hier sowieso heel schraal. Zeker als je na je werk boodschappen doet. Heerst hier nog gewoon een bakkers-cultuur. Meer bakkers dan supers.quote:Op maandag 14 december 2020 20:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik eet al jaren waldkorn van de appie, goede kwaliteit. De waldkorn van de bakkers bij mij uit de buurt komt uit dezelfde fabriek. Op een of andere manier zijn er weinig bakkers die waldkorn zelf maken.
Ik las eerder op de avond dat ze wilde aansluiten bij duitsland als het gaat om te bepalen wat "essentiele winkels" zijn maar dat er slechts een informatieve lijst ligt maar geen juridische afkadering.quote:Op maandag 14 december 2020 20:30 schreef Steven_Stil het volgende:
Het begint al ingewikkeld te worden en het plan is pas net officieel.
Wordt een lange rij met uitzonderingen voor die BOA's om te onthouden.
Aansluiten bij Duitsland ligt wat gevoelig.quote:Op maandag 14 december 2020 20:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik las eerder op de avond dat ze wilde aansluiten bij duitsland als het gaat om te bepalen wat "essentiele winkels" zijn maar dat er slechts een informatieve lijst ligt maar geen juridische afkadering.
DHL gaf iig aan pakketten die bij een gesloten punt liggen retour te doen. Pakketten die onderweg zijn naar locaties die sluiten, gaan of naar een ander of ook retour.quote:Op maandag 14 december 2020 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vermoed dat postnl geen sluiting toestaat. Daar zullen vast afspraken over zijn.
Je verdient er geen cent aan als ophaalpunt. Maar wel weer meten met twee maten, want moet de Kruidvat dan ook stoppen met de verkoop van allemaal meuk zoals speelgoed en parfumquote:Op maandag 14 december 2020 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vermoed dat postnl geen sluiting toestaat. Daar zullen vast afspraken over zijn.
Dhl is wel heel wat kleiner dan postnl. Postnl heeft niet de capaciteit om alles twee keer rond te brengen en kan het al zeker niet maken om ze retour te sturen. Ik betwijfel of retour sturen juridisch mag.quote:Op maandag 14 december 2020 20:41 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
DHL gaf iig aan pakketten die bij een gesloten punt liggen retour te doen. Pakketten die onderweg zijn naar locaties die sluiten, gaan of naar een ander of ook retour.
Dus weet het niet. Het kan dat er contractuele verplichtingen zijn waardoor ze open moeten blijven. Weet wel dat de winkels er heel weinig voor betaald krijgen.
Ik weet dat het ophaalpunt het vooral moet hebben van mensen die nog even rondkijken bij het ophalen. Maar ik bekeek de situatie vanuit postnl niet vanuit de winkel.quote:Op maandag 14 december 2020 20:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Je verdient er geen cent aan als ophaalpunt. Maar wel weer meten met twee maten, want moet de Kruidvat dan ook stoppen met de verkoop van allemaal meuk zoals speelgoed en parfum
Die indruk heb ik ook, is hooguit een extra'tje voor winkels met weinig inloop.quote:Op maandag 14 december 2020 20:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Je verdient er geen cent aan als ophaalpunt. Maar wel weer meten met twee maten, want moet de Kruidvat dan ook stoppen met de verkoop van allemaal meuk zoals speelgoed en parfum
Kortom duidelijk iets waar niet goed over is nagedacht.quote:Op maandag 14 december 2020 20:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dhl is wel heel wat kleiner dan postnl. Postnl heeft niet de capaciteit om alles twee keer rond te brengen en kan het al zeker niet maken om ze retour te sturen. Ik betwijfel of retour sturen juridisch mag.
Bijna alle grote webshops gebruiken postnl, slechts weinige dhl.
Dat wordt het hoe dan ook met de feestdagen in aantocht.quote:Op maandag 14 december 2020 20:01 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Anders is het straks tyfus druk in de supermarkten.
Hoe krijg je besmettingen snel omhoog maatregelen uit het boekje.quote:Op maandag 14 december 2020 21:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat wordt het hoe dan ook met de feestdagen in aantocht.
Dat wordt overal afhalen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:07 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Wat is er raar aan afhalen bij een bouwmarkt @:bocaj ? Doe je bij een snackbar toch ook?
Dat snap ik. Maar begrijp de ondernemers wel. Heel de dag pakketjes wegduwen voor 3 cent.quote:Op maandag 14 december 2020 20:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik weet dat het ophaalpunt het vooral moet hebben van mensen die nog even rondkijken bij het ophalen. Maar ik bekeek de situatie vanuit postnl niet vanuit de winkel.
Waarom onderscheid maken tussen levensmiddelenaanbieders?quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Wat is er op tegen om ze open te houden? Het zijn geen uitjes of verzamelplaatsen zoals IKEA’s en primarks. Daarnaast zal de drukte bij de supermarkt op deze manier iets afnemenquote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Beetje ruim begrip.quote:Op maandag 14 december 2020 20:10 schreef Hendroit het volgende:
Zijn autobedrijven niet essentiele winkels?
Precies dit, je wilt natuurlijk ook voorkomen dat iedereen naar de Albert Heijn gaat en het daar te druk wordt. Dus spreiding is goed, laat de bakker/slager/visboer/slijter maar open. Is over het algemeen geen funshopping of attracties zoals de Ikea/action/woonboulevardquote:Op maandag 14 december 2020 21:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom onderscheid maken tussen levensmiddelenaanbieders?
Het kan er binnen wel druk zijn omdat ze vaak best wel klein zijn qua ruimte.quote:Op maandag 14 december 2020 21:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Precies dit, je wilt natuurlijk ook voorkomen dat iedereen naar de Albert Heijn gaat en het daar te druk wordt. Dus spreiding is goed, laat de bakker/slager/visboer/slijter maar open. Is over het algemeen geen funshopping of attracties zoals de Ikea/action/woonboulevard
Strak deurbeleid invoerenquote:Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het kan er binnen wel druk zijn omdat ze vaak best wel klein zijn qua ruimte.
Dat is wel gevaarlijk.
Alvast sterkte gewenst de komende weken met je postquote:Op maandag 14 december 2020 20:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakketpunten mogen dus open blijven.. maar mogen de betreffende winkels ook gewoon verkopen? Of mogen ze alleen de pakketten verwerken. Als het het laatste is, zullen ze waarschijnlijk liever alsnog sluiten denk ik.. want dat levert weinig op.
Oh dat werd hierboven net ook aangestipt zie ik
Oliebollen kan je ook zelf bakken of bij de banketbakker kopen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:54 schreef Watnleven het volgende:
Ah dus de oliebollenkraam blijft open? Godzijdank, dat is toch ook wel verdomd essentieel. Voor mij in ieder geval.
Ja maar ik ben gewoon een lui zwijn en die kraam staat altijd vlak bij m'n huis. Spijtig van je Hema worst trouwens, rip alvast.quote:Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Oliebollen kan je ook zelf bakken of bij de banketbakker kopen.
Maar Hema worst....
Hopelijk sturen ze worsten door naar de Jumbo zonde om weg te gooienquote:Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar Hema worst....
Zou de hema niet claimen dat een levensmiddelen winkel zijn?? Hier heeft de hema een serieus supermarktje.quote:Op maandag 14 december 2020 22:22 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Hopelijk sturen ze worsten door naar de Jumbo zonde om weg te gooien
Funshoppen bij de schoenmaker?quote:Op maandag 14 december 2020 22:13 schreef Djeez het volgende:
De schoenmakerij hier mag openblijven. Dus het begrip 'essentieel' wordt wel enorm opgerekt
Yup voor het broodnodige vloeibare doorzettingsvermogenquote:Op maandag 14 december 2020 17:40 schreef Djeez het volgende:
Net bij de slijter geweest voor drank. Wat een drukte
Dan had je moeten hamsteren.quote:Op maandag 14 december 2020 21:53 schreef quirina het volgende:
Blijft de Hema open? Want wij willen alleen Hema worst bij de stamppot.
Primair is het een warenhuis, en die moeten dicht...quote:Op maandag 14 december 2020 22:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zou de hema niet claimen dat een levensmiddelen winkel zijn?? Hier heeft de hema een serieus supermarktje.
Of een drogisterij.
Je kunt ook zelf worst maken...quote:Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar Hema worst....
Denk het niet, dan zou je action ookweer open kunnen doem omdat ze snoep verkopenquote:Op maandag 14 december 2020 22:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zou de hema niet claimen dat een levensmiddelen winkel zijn?? Hier heeft de hema een serieus supermarktje.
Of een drogisterij.
Snoep verkopen is weer iets anders dan een ruime buurtsupermarkt, die veel (oudere) hemas nog steeds hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 22:33 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Denk het niet, dan zou je action ookweer open kunnen doem omdat ze snoep verkopen
Maar je verwacht wel dat iemand oliebollen van dezelfde kwaliteit als de oliebolbakker kan maken...quote:
Als ik de AD oliebollentest mag geloven kun je in de meeste regios het beste een pak koopmans kopen........quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat iemand oliebollen van dezelfde kwaliteit als de oliebolbakker kan maken...
Goed punt, ook open.quote:Op maandag 14 december 2020 22:33 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Denk het niet, dan zou je action ookweer open kunnen doem omdat ze snoep verkopen
Die moet je dan ook niet geloven.quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als ik de AD oliebollentest mag geloven kun je in de meeste regios het beste een pak koopmans kopen........
Ja olie van 3 dagen oud met paar duizend bollen erdoor is thuis lastig te reproduceren.quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat iemand oliebollen van dezelfde kwaliteit als de oliebolbakker kan maken...
Hier in de regio hebben ze het nooit mis gehad, was niet te hachelen fabrieksrommelquote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die moet je dan ook niet geloven.
Niet voor niets is het AD daarmee gestopt...
Ik heb een trauma geraakt merk ik...quote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja olie van 3 dagen oud met paar duizend bollen erdoor is thuis lastig te reproduceren.
Open.quote:Op maandag 14 december 2020 22:57 schreef Xenorium het volgende:
Toko open? Niet persé essentieel behalve als je echt alleen maar Aziatisch wilt eten..
Dat geldt voor alle winkeliers..quote:Op maandag 14 december 2020 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
In feite is het voor veel winkeliers essentieel om open te blijven, ook daar moeten de vaste lasten elke maand weer worden opgebracht.
Daarom juist, maar daar heeft Rutte schijt aan.quote:
Nee, dat heeft hij niet.quote:Op maandag 14 december 2020 23:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daarom juist, maar daar heeft Rutte schijt aan.
Nee, dat zijn gewoon onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:09 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Rutte heeft wel schijt aan anderen. Zelf krijgt hij doorbetaald en merkt niets.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:34 schreef MisterWendel het volgende:
Wie beweert dat de verspreiding van covid-infecties toeneemt? Precies. Alleen dictator Marco roette van bananerepubliek nederland.
Tegen betaling niet. Uiteraard mag ze je wel knippen als vriendendienst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:16 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij ook af of je een vriendin mag uitnodigen bij je thuis ( maximaal 2 bezoekers ) die heel toevallig kapster is. Mag ze je dan knippen tegen betaling en hoe wil je dit in vredesnaam controleren als dit niet mag.
ps. vrijwel elke werkend Nederlander vind zijn baan essentieel. Dat was met de vitale beroepen al een probleem, Rutte doet hier met zijn "essentiële" contactberoepen nog een schepje bovenop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |