abonnement Unibet Coolblue
pi_197299045
Paardenstront wordt overigens ook nooit opgeruimd.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 08:48:00 #102
80382 manny
30 is best veel
pi_197301393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het verschil is dat het ene beest volkomen onder controle is totdat een ander beest, wat duidelijk niet onder controle is gaat storen. In die zin kan je dan ook geen kinderen meer in het park laten lopen omdat er wel eens een hond los kan lopen die niet onder controle is.

We gaan toch gvd niet de hele maatschappij anders inrichten omdat een paar mensen hun hond niet onder controle hebben?

Ga jij nu stellen dat met een paard een rondje rijden niet meer verantwoord is omdat een ander zijn/haar hond los moet kunnen laten lopen?

Ik stel alleen dat als jij je paard niet onder controle hebt als er een beestje van pak em beet 40 kilo een beetje enthousiast komt doen, of als (zoals hierboven gesteld) er een auto onverwacht toetert dat je dan ook niet goed bezig bent. Als eigenaar heb je dan je beest niet onder controle, en dat is precies het verwijt dat we de eigenaren van die honden maken.

Eigenaar hond: ik heb em prima onder controle, maar als er ineens een hardloper langs komt dan kickt z'n instinct erin en doet ie soms gekke dingen

Eigenaar paard: ik heb em prima onder controle, maar als er ineens een auto toetert dan schrikt ie en doet ie soms gekke dingen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197301917
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Een paard kan in paniek raken als die wordt aangevallen door een hond, als er op dat paard een ruiter zit kan dat leiden tot gevaarlijke situaties. De eigenaar van de hond kan twee goede waarborgen treffen: het bos niet betreden, of alleen betreden met de hond aangelijnd (en indien nodig voorzien met muilkorf). Loslopende honden zijn eigenlijk nooit toegestaan in natuurgebieden. Bovendien mag een hond anderen niet lastig vallen.
Wat een onzin dat loslopende honden niet zijn toegestaan in natuurgebieden. In het gros van de door Staatsbosbeheer/Natuurmonumenten beheerde gebieden heb je losloopgebieden. Deze zijn de laatste decennia juist veelvuldig aangelegd, net als ruiterpaden overigens.
Of het nu op de grote Veluwe is, de uitstrekte Loonse en Drunense Duinen of kleinere gebieden als Berkenheuvel en Chaamse bossen.

Ik loop bijna elke dag in officiële natuurgebieden waar honden los mogen lopen. Loop regelmatig samen met de boswachter een rondje.

[ Bericht 7% gewijzigd door FYazz op 09-01-2021 10:08:58 ]
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:08:54 #104
80382 manny
30 is best veel
pi_197302346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:06 schreef Restyler het volgende:
Paardenstront wordt overigens ook nooit opgeruimd.
Asociaal. Hoe heet zo iemand die op een paard zit? Een paardenbestuurder ofzo, die zouden net als hondenbezitters een zak(je) mee moeten nemen en hun zooi opruimen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:44:59 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197304720
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 08:48 schreef manny het volgende:

[..]

Ik stel alleen dat als jij je paard niet onder controle hebt als er een beestje van pak em beet 40 kilo een beetje enthousiast komt doen, of als (zoals hierboven gesteld) er een auto onverwacht toetert dat je dan ook niet goed bezig bent. Als eigenaar heb je dan je beest niet onder controle, en dat is precies het verwijt dat we de eigenaren van die honden maken.

Eigenaar hond: ik heb em prima onder controle, maar als er ineens een hardloper langs komt dan kickt z'n instinct erin en doet ie soms gekke dingen

Eigenaar paard: ik heb em prima onder controle, maar als er ineens een auto toetert dan schrikt ie en doet ie soms gekke dingen
Over het algemeen genomen kunnen de paarden waarmee buiten gereden wordt prima overweg met honden die hun ding doen of zelfs wat klieren eromheen.

Maar dieren blijven dieren, totale controle bestaat niet.
Als een paard zich bedreigd voelt zal zijn instinct het overnemen. Daar weegt geen enkele opvoeding tegen op. Je kan enkel werken aan zoveel mogelijk gewend raken zodat die momenten zeldzaam zijn.

Zelfde met honden, het gaat niet om totale controle, dat bestaat niet.
Het gaat om weten waar de grenzen liggen en voorkomen dat je daar overheen gaat.
Die momenten zo zeldzaam mogelijk te maken, maar vooral niet te denken dat het pluche beestjes zijn.
Dus lijn die hond aan op het ruiterpad, werk aan gewenning zodat ze bv die jogger kunnen negeren.
Maar vooral, als je niet zeker bent (door gewenning/training) doe het dan niet.

Zo stap ik van mijn paarden af als er een te heftige hond in de buurt is.
Dan heb ik mijn paard ‘aangelijnd’ (heb altijd touwhalster+leadrope bij me) en kan ik meer afschermen/beheren.
Ook dat kent zijn einde, maar dan wordt het wel erg extreem.

Zelfde met mijn honden. Als mijn puberhond bananen in zijn oren heeft gaat hij niet los. Ook al is hij alleen maar onbehouwen vrolijk.
Hoe lief mijn honden ook zijn, ik zal ze niet alleen laten met een kind.

De controle waar jij het over hebt gaat over de situatie beheren ipv alles moet maar ok zijn.
Dat laatste bestaat niet. Voorkomen, niet zover laten komen. Dat is ‘controle’.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:53:14 #106
80382 manny
30 is best veel
pi_197304861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Over het algemeen genomen kunnen de paarden waarmee buiten gereden wordt prima overweg met honden die hun ding doen of zelfs wat klieren eromheen.

Maar dieren blijven dieren, totale controle bestaat niet.
Als een paard zich bedreigd voelt zal zijn instinct het overnemen. Daar weegt geen enkele opvoeding tegen op. Je kan enkel werken aan zoveel mogelijk gewend raken zodat die momenten zeldzaam zijn.

Zelfde met honden, het gaat niet om totale controle, dat bestaat niet.
Het gaat om weten waar de grenzen liggen en voorkomen dat je daar overheen gaat.
Die momenten zo zeldzaam mogelijk te maken, maar vooral niet te denken dat het pluche beestjes zijn.
Dus lijn die hond aan op het ruiterpad, werk aan gewenning zodat ze bv die jogger kunnen negeren.
Maar vooral, als je niet zeker bent (door gewenning/training) doe het dan niet.

Zo stap ik van mijn paarden af als er een te heftige hond in de buurt is.
Dan heb ik mijn paard ‘aangelijnd’ (heb altijd touwhalster+leadrope bij me) en kan ik meer afschermen/beheren.
Ook dat kent zijn einde, maar dan wordt het wel erg extreem.

Zelfde met mijn honden. Als mijn puberhond bananen in zijn oren heeft gaat hij niet los. Ook al is hij alleen maar onbehouwen vrolijk.
Hoe lief mijn honden ook zijn, ik zal ze niet alleen laten met een kind.

De controle waar jij het over hebt gaat over de situatie beheren ipv alles moet maar ok zijn.
Dat laatste bestaat niet. Voorkomen, niet zover laten komen. Dat is ‘controle’.
Helemaal mee eens.

Die totale controle heb je niet, dus preventief handelen. En zorgen dat je op standaard situaties die wel veel voorkomen een antwoord hebt. En daar hoort wat mij betreft een loslopende hond, een wielrenner of een toeterende auto bij.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197305389
Dat is nogal een open deur, want als je dat niet doet breng je jezelf ook potentieel ernstig in gevaar. Dat is wel even andere koek dan alleen je ongeleide projectiel kwijt zijn.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:34:06 #108
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197306412
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:53 schreef manny het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Die totale controle heb je niet, dus preventief handelen. En zorgen dat je op standaard situaties die wel veel voorkomen een antwoord hebt. En daar hoort wat mij betreft een loslopende hond, een wielrenner of een toeterende auto bij.
Voor het grootse deel zijn dat idd dingen waarop je je voor kan bereiden.

Een loslopende hond is dan ook meestal geen probleem voor dat paard en die ruiter.

Blaffend en happend (doet auw!) is wel een probleem.
Verder gaan en een onbeheerde hond daardoor meenemen in gevaarlijke situaties is wel een probleem.

Heb ook weleens een domme, te enthousiaste, maar geen kwaaie hond bij mijn paard gehad.
Een ruim half uur gewacht en zelfs gezocht naar de eigenaar.

Ook passeer ik regelmatig eigenaren die met hun hond tussen de knieën staan te worstelen in de struikjes.
Daar is niets ok aan.

Ik wil geen hond die meeloopt over drukke wegen heen. Wil niet dat hij de weg kwijt raakt of aangereden wordt.
Als ik met los teugeltje lekker relaxed over het ruiterpad loop (die duidelijk is aangegeven) vind ik het prut als er een hond dik in de stress zit omdat ik daar alleen maar loop.
Ik moet oppassen dat die al gestressede hond niet los schiet en mijn paard bijt.

Want dan sta ik daar in het bos, met mijn paard die zich wel normaal gedroeg. Met de kans dat ik mijn paard in kan laten slapen als er een pees geraakt is.
Of irriteert mijn paard zich en geeft een tik, zoals hij ook met andere paarden van 500+ kilo zou doen. Hond gewond of erger.

Hou je hond gewoon bij je. Als dat los kan prima, ik heb geen enkel probleem met de loslopende hond die bij zijn baas blijft/niet loopt te klooien.
Maar ben je daar niet zeker van, gebruik dan die lijn.

Ben ook een honden eigenaar. Het is echt niet zo moeilijk. Vraagt echt niet veel.
Mijn honden zijn ook honden. Ondanks goede training hebben ze ook bananen in hun oren gehad in de puberteit.
Dat weet je, is geen verassing. Daar kan je makkelijk rekening mee houden.

Heb ook een tosa inu en fila gehad. Een ‘vechthond’ en een serieuze ‘bewaker’.
Hun tolerantie was minder groot dan die van de goldens die ik ook had en heb.
Dat weet je, dat merk je. En daar doe je wat mee.
De goldens kunnen 50+ meter weg zijn en zijn nogsteeds onder controle. Langs een ongecontroleerde hond gaan met de tosa betekende dat hij naast me moest komen. Bij de fila was een lijntje beter.

Ik heb altijd een hond die ook werkzaam is als bewaker. Woon niet in de stad, die hond heeft naast fijne hond zijn ook een functie.
Ken je dier, ken de grenzen.
Een hond die verder gaat dan op redelijke afstand wat blaffen buiten (als uiterste, liever ook dat niet) naar een voorbijganger hoort niet los.
Of die voorbij ganger nu een paard, andere hond of wandelaar is maakt niet uit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197308690
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:48 schreef FYazz het volgende:

[..]

Zeker wel, zie de eigen site van Natuurmonumenten. https://www.natuurmonumen(...)el%20aan%20de%20lijn.

En dit is nog maar een kleine greep uit alle gebieden.

En persoonlijk worden is een no go.
Ik ben geen tokkie (en mijn honden zijn nog nooit achter wild aangegaan, krijgen ze ook de kans niet voor want ze lopen gewoon aangelijnd in dat soort gebieden), dus pas het even aan in je post of het wordt een TR.
Ik lees het, maar ik had ook een klein voorbehoud in mijn vorige posten dat in bijna alle natuurgebieden honden aangelijnd moeten zijn.

Goed, ik was misschien te snel met mijn tokkie kwalificatie. Maar ik krijg het gevoel dat jij goedpraat dat honden soms achter mensen aangaan hun instinct is, en dat je daar niks aan kan doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_197309276
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik lees het, maar ik had ook een klein voorbehoud in mijn vorige posten dat in bijna alle natuurgebieden honden aangelijnd moeten zijn.

Goed, ik was misschien te snel met mijn tokkie kwalificatie. Maar ik krijg het gevoel dat jij goedpraat dat honden soms achter mensen aangaan hun instinct is, en dat je daar niks aan kan doen.
Je was niet misschien te snel, maar zeker weten te snel en je moet dat soort dingen gewoon helemaal niet roepen.
Je hebt het ook nog niet aangepast zie ik en excuses maak je ook niet.

En dat je dat gevoel hebt ligt dan echt geheel aan jou.
Als je al mijn posts in dit topic leest dan zie je dat ik dat gedrag absoluut niet goedpraat en dat ik goed begrijp dat dit voor ruiters, joggers en andere natuurliefhebbers erg vervelend is tot soms zelfs angstig.
Ik ben sowieso een 'strenge' hondenbezitter denk ik, daar ik bijvoorbeeld voor verplichte opvoedcursus ben alsook voor een verbod op broodfok en voor een verbod op het houden van bepaalde rassen in NL (denk aan Kangels of Siberische Husky). Ook ben ik tegen uitlaatservices die met meer dan 3 honden lopen (eigenlijk vind ik 2 de max. je hebt ook maar 2 handen).

Het enige wat ik deed in mijn eerste reactie op jou was aangeven hoe je met een dergelijke situatie omgaat als het toch een keer voorkomt. Niets meer, niets minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door FYazz op 09-01-2021 20:06:43 ]
pi_197310360
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 08:48 schreef manny het volgende:

Eigenaar paard: ik heb em prima onder controle, maar als er ineens een auto toetert dan schrikt ie en doet ie soms gekke dingen
Alsof jij op je fiets blijft zitten als er volkomen onverwacht en zonder reden iemand naast je begint te toeteren.
Dan eindig jij ook in de sloot neem ik aan.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:01:16 #112
80382 manny
30 is best veel
pi_197312006
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Alsof jij op je fiets blijft zitten als er volkomen onverwacht en zonder reden iemand naast je begint te toeteren.
Dan eindig jij ook in de sloot neem ik aan.
Dat komt dan door mezelf en niet door mijn fiets. Bovendien snap ik dat deelname aan het verkeer risico’s met zich mee brengt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197313285
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:01 schreef manny het volgende:
Dat komt dan door mezelf en niet door mijn fiets.
Waarvan acte.
pi_197929268
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tja.

Goede vrienden, een koppel, hadden een jonge Doberman. Daar moesten ook de oren bij gekort worden want dat zou 'm karakter geven / hoorde erbij.

Die beet altijd als de ziekte. "Don't worry, he just wants to play" want hij wilde bijten vanwege gevoelige tanden was zijn idee.

Ik vond het een bloedirritant opdondertje. Zn vriendin, die altijd honden had gehad had er op een gegeven moment flinke littekens aan over gehouden en begon er genoeg van te krijgen. Relatie is daarop ook op de klippen gelopen.

Ben overigens in mn eigen leven meer afgetakeld door een kat dan door een hond. Dat was bij huisgenoten. Maar dat was ook een psychotische uitzondering van een gedrocht. Was als de dood voor dat beest. Overigens wel door mede toedoen van de (vorige) eigenaar.Beest heeft eens een slagader gehaakt met zn nagels. Hele hal zat onder t bloed. Hij besloop me altijd net zoals hij een flinke prooi zou besluipen. Daarna snel vertrokken daar.

Mensen die oren of staart laten couperen horen geen dieren te houden.

Ik snap echt niet hoe men dat kan. Dat je weken tegen je lieve pup aan zit te kijken die pijn heeft en met twee verbanden om zijn oren zit omdat deze hardhandig zijn ingesneden of geknipt.
Ik krijg al kotsneigingen bij het idee.

Katten kunnen flink gevaarlijk zijn :D
Ben ook een keer toegetakeld door een kat, dat was in principe een lief beest totdat hij de kolder in de kop kreeg. Dan was het ineens paniek bij de kat en haalde hij naar alles en iedereen uit. Ook naar eigen baasjes. Dan moest je echt je gezicht beschermen en snel de kamer uit.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:06:49 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197931440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:12 schreef FYazz het volgende:

[..]

Mensen die oren of staart laten couperen horen geen dieren te houden.

Ik snap echt niet hoe men dat kan. Dat je weken tegen je lieve pup aan zit te kijken die pijn heeft en met twee verbanden om zijn oren zit omdat deze hardhandig zijn ingesneden of geknipt.
Ik krijg al kotsneigingen bij het idee.

...
Kennissen van me haalden een Dobermann-pup. Uit het buitenland, want daar mocht nog gecoupeerd worden want "dat hoorde". Vervolgens arriveerde dat beestje dus helemaal leip van de pijnstillers na een lange reis op driehoog achter. Echt een wereldstart voor dat dier maar niet heus.

Het eindigde ermee dat de heer des huizes niet meer fatsoenlijk van huis kon omdat Bello voor geen meter luisterde naar zijn vrouw en de kinderen. Exit Bello. Daarna namen ze nog een gruwelijk model vechthond en ergens in die periode ben ik ze uit het oog verloren.

Dit soort gedoe pleit echt voor een soort keurmerk voor hondenbezitters :{w
pi_197931747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:12 schreef FYazz het volgende:

[..]

Mensen die oren of staart laten couperen horen geen dieren te houden.

Ik snap echt niet hoe men dat kan. Dat je weken tegen je lieve pup aan zit te kijken die pijn heeft en met twee verbanden om zijn oren zit omdat deze hardhandig zijn ingesneden of geknipt.
Ik krijg al kotsneigingen bij het idee.

Katten kunnen flink gevaarlijk zijn :D
Ben ook een keer toegetakeld door een kat, dat was in principe een lief beest totdat hij de kolder in de kop kreeg. Dan was het ineens paniek bij de kat en haalde hij naar alles en iedereen uit. Ook naar eigen baasjes. Dan moest je echt je gezicht beschermen en snel de kamer uit.
Katten zijn ook kut,

Ik waarschuw de baas altijd een keer, dan regel ik het vervolgens zelf wel.
pi_197933204
Vrienden van me hadden indertijd een haantje in huis/tuin rondlopen. Dat beest viel me altijd aan. Ik ving het beest dan op met mn voet of onderbeen en als het contact vol was gaf ik het een slinger. De vrienden beschouwden dat als schoppen.

Afijn, als ik er aan kwam verdween dat beest voortaan in een hok. In plaats van het haantje heb ik dus de vrienden opgevoed.
pi_197937238
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:10 schreef qajariaq het volgende:
Vrienden van me hadden indertijd een haantje in huis/tuin rondlopen. Dat beest viel me altijd aan. Ik ving het beest dan op met mn voet of onderbeen en als het contact vol was gaf ik het een slinger. De vrienden beschouwden dat als schoppen.

Afijn, als ik er aan kwam verdween dat beest voortaan in een hok. In plaats van het haantje heb ik dus de vrienden opgevoed.
Vroeger waren we bevriend met mensen die een parkiet hadden, die zat altijd bij aankomst in de kooi en mocht vervolgens los vliegen.

Mijn man vindt fladderbeesten niets, en vroeg dus of dat ding weer in de kooi kon. Nee, leuk en lief aaaa, kusje kusje.

Zitten we te eten, komt dat ding op mijn man afvliegen en vervolgens mept mijn man van schrik/ uit reflex dat beestje neer.

We zijn geen vrienden meer.
pi_197938952
Bang zijn voor een parkiet, man man man :')
pi_197939965
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef Cockwhale het volgende:
Bang zijn voor een parkiet, man man man :')
Fladderbeesten, die ineens op je hoofd willen gaan zitten.
pi_198146235
Golden retriever ernstig gewond na aanval door vier windhonden in Nuenen, eigenaar gaat ervandoor


NUENEN - Vier windhonden hebben zaterdagmiddag rond 12.00 uur een golden retriever aangevallen bij de Schoutse Vennen in Nuenen. Dat meldt de wijkagent op Twitter.

quote:
De eigenaar van de windhonden stopte de honden na de aanval snel in zijn auto en ging ervandoor. De politie is daarom op zoek naar de man.

De golden retriever raakte ernstig gewond. De eigenaar van de windhonden zou eerder al zijn honden naast zijn auto hebben laten lopen.

https://www.ed.nl/geldrop(...)-ervandoor~a4bce175/
  maandag 22 februari 2021 @ 14:21:28 #122
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198146362
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:13 schreef Nober het volgende:
Golden retriever ernstig gewond na aanval door vier windhonden in Nuenen, eigenaar gaat ervandoor

NUENEN - Vier windhonden hebben zaterdagmiddag rond 12.00 uur een golden retriever aangevallen bij de Schoutse Vennen in Nuenen. Dat meldt de wijkagent op Twitter.
[..]

Dit moet toch met hulp van het FOK! detective bureau op te lossen zijn?
  maandag 22 februari 2021 @ 14:23:24 #123
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198146410
Als iemand vier honden heeft dan weet je al dat diegene een tokkie is.
  Spellchecker maandag 22 februari 2021 @ 14:25:58 #124
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198146448
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:13 schreef Nober het volgende:
Golden retriever ernstig gewond na aanval door vier windhonden in Nuenen, eigenaar gaat ervandoor

NUENEN - Vier windhonden hebben zaterdagmiddag rond 12.00 uur een golden retriever aangevallen bij de Schoutse Vennen in Nuenen. Dat meldt de wijkagent op Twitter.
[..]

Iemand met vier windhonden lijkt me niet zo moeilijk terug te vinden .....
  Spellchecker woensdag 24 februari 2021 @ 15:53:34 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198183164
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef maily het volgende:
Heftige zaak om """speelse""" honden; ze bijten hem ook
De rijdende rechter.

Wat een idioot met dat rode vest :X
Je zou zeggen dat daar geen uitzending meer voor nodig is. Of liever gezegd, de uitspraak lijkt mij bij voorbaat wel duidelijk.
  Spellchecker woensdag 24 februari 2021 @ 17:18:12 #127
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198183311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat daar geen uitzending meer voor nodig is. Of liever gezegd, de uitspraak lijkt mij bij voorbaat wel duidelijk.
Nou inderdaad. Helaas ging het net goed toen hij achteruit over die draad sukkelde :X
pi_198183360
De vergelijking tussen paarden en honden vind ik écht niet opgaan. Ik heb ook paarden gehad en mijn bospaard was dusdanig goed getrained(daar zat echt veel werk in) dat ik zelfs over een drukke kermis kon rijden , beetje zoals een politiepaard. Maar zelfs het meest makke paard ter wereld kan in paniek raken als er een hond aan z'n achterbeen hangt.
Paardeneigenaren zin doorgaans verantwoordelijk en kennen hun dieren en houden rekening met anderen...
Hondeneigenaren daarentegen... :N
pi_198183407
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:18 schreef maily het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Helaas ging het net goed toen hij achteruit over die draad sukkelde :X
Dat omver getrokken worden omdat er iemand anders met een hondje voorbij komt lijkt mij meer dan voldoende aan te tonen dat a) de beesten niet te vertrouwen zijn. b) de eigenaar de beesten onvoldoende onder controle heeft.
Daar ging voor de man dus helemaal niets net goed. Maar goed, ik zal waarschijnlijk niet gaan kijken maar hoop de uitspraak hier nog even te horen. ;)
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:29:55 #130
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198183447
Wow, die vent gaat er een keer aan!
Praat over de hel en je komt er.
  Spellchecker woensdag 24 februari 2021 @ 17:53:32 #131
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198183805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat omver getrokken worden omdat er iemand anders met een hondje voorbij komt lijkt mij meer dan voldoende aan te tonen dat a) de beesten niet te vertrouwen zijn. b) de eigenaar de beesten onvoldoende onder controle heeft.
Daar ging voor de man dus helemaal niets net goed. Maar goed, ik zal waarschijnlijk niet gaan kijken maar hoop de uitspraak hier nog even te horen. ;)
Ik ga ook niet kijken, maar het is hier vast te volgen: TV / De Rijdende Rechter #282 Trammelant in limbaghh
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:46:11 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198184665
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef maily het volgende:
Heftige zaak om """speelse""" honden; ze bijten hem ook
De rijdende rechter.

Wat een idioot met dat rode vest :X
Dat wil ik morgen wel effe kijken. Dit is natuurlijk gewoon waanzin.
Ook geen enkel maal die beesten corrigeren als ze hem meesleuren :')

[ Bericht 9% gewijzigd door the-eye op 24-02-2021 18:51:40 ]
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:00:08 #133
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_198186144
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:22 schreef Brybry het volgende:
De vergelijking tussen paarden en honden vind ik écht niet opgaan. Ik heb ook paarden gehad en mijn bospaard was dusdanig goed getrained(daar zat echt veel werk in) dat ik zelfs over een drukke kermis kon rijden , beetje zoals een politiepaard. Maar zelfs het meest makke paard ter wereld kan in paniek raken als er een hond aan z'n achterbeen hangt.
Paardeneigenaren zin doorgaans verantwoordelijk en kennen hun dieren en houden rekening met anderen...
Hondeneigenaren daarentegen... :N
De mensen hier met paarden nemen niet eens de moeite om de stront van de straat op te ruimen. Soms ligt er een spoor van een meter of 8 vol met stront van één paard. Helemaal leuk als ze met de hele manege door de straat komen rijden in een groep, dan ligt het soms van voor tot achter vol stront en niemand is ooit van het paard afgestapt om het op te ruimen. Die hopen zijn ook nog zo groot dat duurt echt heel lang voordat het voldoende plat gereden en weg geregend is.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_198187404
oud bericht, sorry.
pi_198187482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:00 schreef Borisboemboem het volgende:

[..]

De mensen hier met paarden nemen niet eens de moeite om de stront van de straat op te ruimen. Soms ligt er een spoor van een meter of 8 vol met stront van één paard. Helemaal leuk als ze met de hele manege door de straat komen rijden in een groep, dan ligt het soms van voor tot achter vol stront en niemand is ooit van het paard afgestapt om het op te ruimen. Die hopen zijn ook nog zo groot dat duurt echt heel lang voordat het voldoende plat gereden en weg geregend is.
In de tijd dat ik nog reed deden wij wel afstappen en het in ieder geval van straat schoppen. Meestal een beetje verspreiden in de berm. Paardenpoep is voornamelijk onverteerd gras, dat ruik je nauwelijks en als je er wel in gaat staan dan krijg je ook niet echt vieze schoenen. Op straat blijft het lang liggen maar verspreid in het gras vind je het twee dagen later niet terug.

Daar komt ook bij dat een hond bewust wordt uitgelaten om te poepen terwijl het bij een paard eerder uitzondering is dan regel als ie onderweg poept.
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:51:41 #136
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_198188446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

In de tijd dat ik nog reed deden wij wel afstappen en het in ieder geval van straat schoppen. Meestal een beetje verspreiden in de berm. Paardenpoep is voornamelijk onverteerd gras, dat ruik je nauwelijks en als je er wel in gaat staan dan krijg je ook niet echt vieze schoenen. Op straat blijft het lang liggen maar verspreid in het gras vind je het twee dagen later niet terug.

Daar komt ook bij dat een hond bewust wordt uitgelaten om te poepen terwijl het bij een paard eerder uitzondering is dan regel als ie onderweg poept.
Stront van een (ingeënt) paard kan wel schadelijk zijn voor andere dieren die daar van eten (gatver). Dus het hoort er sowieso niet te liggen net zo min als hondenpoep.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_198254596
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat. En dat is weer zo'n vierpotige moordmachine die door een bepaald soort figuren wordt gehouden. :{w

https://www.telegraaf.nl/(...)r-redt-stel-uit-flat
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Spellchecker zondag 28 februari 2021 @ 18:41:05 #138
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198254647
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat. En dat is weer zo'n vierpotige moordmachine die door een bepaald soort figuren wordt gehouden. :{w

https://www.telegraaf.nl/(...)r-redt-stel-uit-flat
Gelukkig alleen de baasjes.
pi_198255854
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat. En dat is weer zo'n vierpotige moordmachine die door een bepaald soort figuren wordt gehouden. :{w

https://www.telegraaf.nl/(...)r-redt-stel-uit-flat
Arme hond, schuld van de baasjes.
  zondag 28 februari 2021 @ 19:51:25 #140
481998 K21
Cappuccino
pi_198255880
quote:
Het was niet het eerste bijtincident in de woning. De vorige keer moest de politie ook ingrijpen.
:')

Zullen ze er dit keer wel van leren? Vaak hebben die lui na een tijdje weer een nieuwe van hetzelfde model.
  zondag 28 februari 2021 @ 19:53:21 #141
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198255917
https://www.omroepbrabant(...)erker-uit-flat-gered

Hij had de vrouw al eerder te grazen gehad maar ze hielden de hond evengoed ? Dat is gewoon eigen schuld dikke bult. Kan op de foto's zijn kop niet zien maar gezien het lijf het lijkt het mij een pitbull achtige.
Maar goed dat de dierenarts er meteen een eind aan heeft gemaakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198255989
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:51 schreef K21 het volgende:

[..]

:')

Zullen ze er dit keer wel van leren? Vaak hebben die lui na een tijdje weer een nieuwe van hetzelfde model.
Helaas wel, terwijl het ras echt vriendelijk is bij de juiste baasjes.
  zondag 28 februari 2021 @ 19:59:45 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198256043
Dan moet je het toch wel heel bont maken wil een hond z'n eigen baas aanvallen. Wat een sukkels :')
(Er vanuitgaand dat er geen medische oorzaak was)
  Spellchecker zondag 28 februari 2021 @ 20:00:52 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198256072
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:59 schreef the-eye het volgende:
Dan moet je het toch wel heel bont maken wil een hond z'n eigen baas aanvallen. Wat een sukkels :')
Meerdere malen ...
Ongeschikte baasjes dus.
  zondag 28 februari 2021 @ 20:01:58 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198256095
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 20:00 schreef maily het volgende:

[..]

Meerdere malen ...
Ongeschikte baasjes dus.
Zoals zo vaak, domme baasjes met vegthont.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198256681
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:41 schreef maily het volgende:

[..]

Gelukkig alleen de baasjes.
Prachtig nieuws inderdaad
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198257048
Het perfecte plaatje...
pi_198257128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:53 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ga ook niet kijken, maar het is hier vast te volgen: TV / De Rijdende Rechter #282 Trammelant in limbaghh
Ik heb de uitzending bekeken. De kern van het probleem was dat de baas ook nog halve weken van huis was voor werk, de vriendin zou er dan zijn buiten werktijd maar die was dan meestal ook op stap. Dat was dan ook de reden voor mr.F om de honden te laten verhuizen, de baas claimde zelf dan ook te verhuizen met de honden mee. Best een vervelende situatie bij elkaar.
pi_198266975
Dierenarts Carolien gaf agressieve Stafford een spuitje: 'Vijf agenten om me heen'

https://www.omroepbrabant(...)f-agenten-om-me-heen

Opgerot ermee.
pi_198284554
twitter


Opgerot ermee.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:11:00 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198291138
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:22 schreef Brybry het volgende:
De vergelijking tussen paarden en honden vind ik écht niet opgaan. Ik heb ook paarden gehad en mijn bospaard was dusdanig goed getrained(daar zat echt veel werk in) dat ik zelfs over een drukke kermis kon rijden , beetje zoals een politiepaard. Maar zelfs het meest makke paard ter wereld kan in paniek raken als er een hond aan z'n achterbeen hangt.
Paardeneigenaren zin doorgaans verantwoordelijk en kennen hun dieren en houden rekening met anderen...
Hondeneigenaren daarentegen... :N
Bij echt bijten doe ik geen belofte meer. Maar druk doen, blaffen en gedoe levert geen vluchtreactie op bij mijn paarden.

Ik kan enkel niet beloven dat ze geen tikje geven bij te druk/opgewonden tegen ze opspringen.
Bij mijn merrie weet ik uit ervaring dat als er een te enthousiaste hond de kudde in rent ze die eruit jaagt. En buiten zal ze die ook een lel geven.
De heren zullen niet snel een lel uitdelen. Heb zelfs honden die zeer druk blaffend tegen ze opsprongen meegemaakt. Ze gingen er niet vandoor (bewogen wel, maar geen gekkigheid) en lelde niet. De dame wordt wel echt boos.

Maar idd, paarden en honden zijn niet te vergelijken. Prooidier vs roofdier.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:25:30 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198291418
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:50 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

Opgerot ermee.
In dit geval niet perse
Bedrijfsterrein, dus misschien een waakhond.
Wel boete voor de eigenaar en controle/verplichte aanpassingen zodat de hond niet kan ontsnappen.

Functionele waakhonden zijn geen schatjes. Hun taak is alles wat vreemd is aanpakken.
Het is onzinnig ze te belonen met de dood daarvoor omdat de eigenaar nalatig is.
Is de eigenaar niet in staat aan te passen om ontsnappen te voorkomen dan of herplaatsen of toch doden. Maar het dier straffen omdat het zijn werk doet slaat nergens op.
Waakhonden hebben een stevig nut (op bepaalde plaatsen), zijn aan het werk en kunnen het verschil tussen binnen en buiten niet maken.

Ik ben een voorstander van een vergunning voor een werkende waakhond. Basiskennis van honden en hoe hou je de hond op eigen terrein. Inc periodieke controle of het terrein goed afgeschermd is en het dier iig in de basis behoeften wordt voorzien.
Ik ben geen voorstander van ‘straf’ voor het dier dat zo ingezet wordt.

Soms kan het niet anders dan inslapen. Is er geen gerede kans op herplaatsing of heropvoeding (dat het mogelijk is maakt niet dat het beschikbaar is). Maar dat zou niet de eerste reactie moeten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198336549
Het gebeurd ook in het buitenland met alweer de bekende honten!

https://www.telegraaf.nl/(...)anval-zeven-pitbulls
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Spellchecker vrijdag 5 maart 2021 @ 14:03:12 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198337010
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:36 schreef -Hakuna- het volgende:
Het gebeurd ook in het buitenland met alweer de bekende honten!

https://www.telegraaf.nl/(...)anval-zeven-pitbulls
Zeven ... de horror .... :X
pi_198391023
Moeder van gebeten Sara (10) spoort hondeneigenaar op: ‘Na dat gesprek was ik nog bozer’

TILBURG - Sara (10) is afgelopen zaterdag zo hard gebeten door een hond dat ze nu vier hechtingen in haar arm heeft. De eigenaar verdween na het voorval snel, maar werd opgespoord dankzij buurtgenoten die de oproep van haar moeder voorbij zagen komen. ,,Na het gesprek met hem heb ik besloten om de aangifte zéker te laten staan.”

quote:
De 10-jarige was met een groepje kinderen aan het spelen op een pleintje aan de Vierwindenlaan in Tilburg toen een man langskwam die zijn hond uitliet. Omdat de hond er zo speels uitzag vroeg het groepje of ze hem mochten aaien, waarop de eigenaar instemmend antwoordde. Maar nog voordat de kinderen goed en wel bij de hond waren, hing het beest in de arm van Sara.

Zodra hij losliet, rende de 10-jarige van schrik meteen naar huis. ,,Ze was tot op het bot gebeten. Dat was duidelijk meer dan alleen een waarschuwing van het dier”, zag haar moeder Marjolein.

Sara's vader rende meteen terug naar het plein om de eigenaar te vinden, maar die was spoorloos. ,,Ik was woedend, hoe haal je het in je hoofd om weg te gaan na zo'n voorval en niet de moeite te doen om te checken hoe het gaat met zo'n jong kind?”

Eigenaar aangesproken na
De moeder plaatste een oproep in meerdere buurtapps, want er moest toch iemand zijn die iets gezien had? Haar oproep had succes: behulpzame buurtgenoten vermoedden om wie het ging en zagen maandagochtend iemand zijn hond uitlaten die leek op de omschrijving.

,,Ik ging er meteen op af”, vertelt ze. Ze nam haar dochter mee en die herkende de hond en de eigenaar. Terwijl haar moeder de man aansprak, bleef Sara op een veilige twintig meter afstand staan, bang om opnieuw aangevallen te worden.

‘Hond is normaal heel lief’
De zoektocht bleek voor even een succes, want de juiste hondeneigenar was inderdaad opgespoord. ,,Maar na het gesprek, dat zo'n tien minuten duurde, was ik eigenlijk nog bozer”, vertelt de moeder. ,,Hij kwam met dooddoeners als ‘normaal is het een hele lieve hond’. Hij leek het voorval de bagetelliseren en maakte niet een keer excuses.”

Zelf een eigenaar van een Duitse Herder, weet Marjolein dat honden zich bedreigd kunnen voelen bij onverwachte situaties. ,,Maar deze hond heeft geen waarschuwing gegeven. Het gaat hier om doorbijten en niet om een simpele uithaal die zegt ‘blijf uit mijn buurt’. Dat blijkt ook wel uit de diepe wonden in Sara’s arm.”

De hondeneigenaar kwam niet veel verder dan zeggen dat hij het vervelend vond en – misschien nog wel het meest kwalijke – hij had geen enkele moeite gedaan om de 10-jarige op te sporen. De afspraak, die ze al eerder maakten bij de politie, laten Marjolein en haar man dan ook zeker staan. ,,We hebben niet het idee dat deze meneer de ernst van de situatie inziet en willen kans op herhaling voorkomen. Sara's arm is bont en blauw en ze heeft er slapeloze nachten van. Als ze haar ogen dichtdoet ziet ze de aanval nog steeds voor zich.”

Moeder en dochter beseffen goed dat het anders had kunnen aflopen: ,,Hij had maar een centimeter verder moeten happen, dan was haar slagader geraakt.”

https://www.bndestem.nl/t(...)-nog-bozer~a8312644/
  maandag 8 maart 2021 @ 13:28:44 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198391503
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:02 schreef Nober het volgende:
Moeder van gebeten Sara (10) spoort hondeneigenaar op: ‘Na dat gesprek was ik nog bozer’

TILBURG - Sara (10) is afgelopen zaterdag zo hard gebeten door een hond dat ze nu vier hechtingen in haar arm heeft. De eigenaar verdween na het voorval snel, maar werd opgespoord dankzij buurtgenoten die de oproep van haar moeder voorbij zagen komen. ,,Na het gesprek met hem heb ik besloten om de aangifte zéker te laten staan.”
[..]

Deze is wat lastig, leer je kind vooral uit de buurt te blijven van vreemde honden. De hond was netjes aangelijnd en kon daarom ook geen kant op, toen die kids blijkbaar ongewenst op hem afkwamen.
  Spellchecker maandag 8 maart 2021 @ 13:39:32 #157
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198391665
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deze is wat lastig, leer je kind vooral uit de buurt te blijven van vreemde honden. De hond was netjes aangelijnd en kon daarom ook geen kant op, toen die kids blijkbaar ongewenst op hem afkwamen.
Gelukkig hebben ze het wel eerst gevraagd .... maar daar heeft Sara nu niks aan.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:39:52 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198405471
quote:
Herdershonden Biden weg uit het Witte Huis na bijtincident

De twee herdershonden van de Amerikaanse president Joe Biden moeten weg uit het Witte Huis, omdat een van de honden agressief gedrag vertoont tegen het personeel. De honden, Champ en Major, zijn overgebracht naar het huis van de Amerikaanse president in zijn thuisstaat Delaware.

Volgens CNN is Major, die drie jaar oud is, betrokken geweest bij een bijtincident met een personeelslid van het Witte Huis. Het zou gaan om een lid van de beveiliging. Hoe het met hem gaat, is niet bekend.

Medewerkers zeggen tegen CNN dat de hond vaker ongewenst gedrag vertoond tegen hen, zoals blaffen, springen en aanvallen. Champ is al dertien, wat oud is voor een herder, en door zijn hoge leeftijd gedraagt hij zich rustiger.

Het Witte Huis heeft nog niet gereageerd op het bericht, maar een ingewijde bevestigt tegenover The New York Times dat de honden inderdaad in Delaware zijn. Het is onduidelijk of die verhuizing permanent is of tijdelijk. Ze verblijven daar ook als de Bidens bijvoorbeeld op reis zijn.

Asielhond

De honden verhuisden vlak na het aantreden van Biden in januari naar het Witte Huis en zouden daar vrij rondlopen.

De Bidens haalden Major in november 2018 op uit het asiel. Hij was de eerste asielhond in het Witte Huis. De herders zijn regelmatig te zien op foto's die door Biden worden gedeeld op sociale media.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:03:31 #159
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198405738
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:39 schreef -XOR- het volgende:
De Bidens haalden Major in november 2018 op uit het asiel.
Awww sjielig!
Asjielhontsje!!!
  dinsdag 9 maart 2021 @ 16:14:01 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198411951
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:02 schreef Nober het volgende:
Moeder van gebeten Sara (10) spoort hondeneigenaar op: ‘Na dat gesprek was ik nog bozer’

TILBURG - Sara (10) is afgelopen zaterdag zo hard gebeten door een hond dat ze nu vier hechtingen in haar arm heeft. De eigenaar verdween na het voorval snel, maar werd opgespoord dankzij buurtgenoten die de oproep van haar moeder voorbij zagen komen. ,,Na het gesprek met hem heb ik besloten om de aangifte zéker te laten staan.”
[..]

En nu is het aftellen naar een jankverhaal van de eigenaar dat zijn lieve hond in beslag is genomen en afgemaakt. Uiteraard de schuld van deze moeder, en niet van zijn eigen gedrag onverantwoordelijkheid.
pi_198412231
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Had Major ook niet voor de gebroken voet gezorgd.
pi_198465076
Wel bizar die aflevering van Frank Visser, ik keek hem net pas.


https://www.gids.tv/video/309324/klazienaveen
pi_198465728
Ik had vorige week bijna een 'doet ie anders nooit-ervaring'.

Een vechtmachine reageerde al op 80 meter afstand op mijn Teckel.
Beest werd helemaal debiel en de vrouw die hem uitliet kon het beest amper houden en werd eigenlijk door de hond heen en weer geslingerd.

Het enige wat ik kon denken: wegwezen hier en niet panisch reageren en cool blijven.

Allang uit het gezichtsveld voor een normale hond was dat beest zich nog steeds proberen los te trekken van dat vrouwtje.

Geen muilkorf ook. En dan zo'n eigenaresse waarvan de hond bijkans meer weegt dan de eigenaresse....

Was er echt naar van.

Sprak later met een buurman en hij wist gelijk over welke hond het ging.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker vrijdag 12 maart 2021 @ 18:52:50 #164
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198465911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had vorige week bijna een 'doet ie anders nooit-ervaring'.

Een vechtmachine reageerde al op 80 meter afstand op mijn Teckel.
Beest werd helemaal debiel en de vrouw die hem uitliet kon het beest amper houden en werd eigenlijk door de hond heen en weer geslingerd.

Het enige wat ik kon denken: wegwezen hier en niet panisch reageren en cool blijven.

Allang uit het gezichtsveld voor een normale hond was dat beest zich nog steeds proberen los te trekken van dat vrouwtje.

Geen muilkorf ook. En dan zo'n eigenaresse waarvan de hond bijkans meer weegt dan de eigenaresse....

Was er echt naar van.

Sprak later met een buurman en hij wist gelijk over welke hond het ging.
De horror ... 🤐
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:00:28 #165
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198466044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had vorige week bijna een 'doet ie anders nooit-ervaring'.

Een vechtmachine reageerde al op 80 meter afstand op mijn Teckel.
Beest werd helemaal debiel en de vrouw die hem uitliet kon het beest amper houden en werd eigenlijk door de hond heen en weer geslingerd.

Het enige wat ik kon denken: wegwezen hier en niet panisch reageren en cool blijven.

Allang uit het gezichtsveld voor een normale hond was dat beest zich nog steeds proberen los te trekken van dat vrouwtje.

Geen muilkorf ook. En dan zo'n eigenaresse waarvan de hond bijkans meer weegt dan de eigenaresse....

Was er echt naar van.

Sprak later met een buurman en hij wist gelijk over welke hond het ging.
Hoop niet dat het in je vaste uitlaat gebied was... dan kun je erop wachten dat die zijn baasje een keer te slim af is.

Kijk maar uit.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:01:50 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198466061
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had vorige week bijna een 'doet ie anders nooit-ervaring'.

Een vechtmachine reageerde al op 80 meter afstand op mijn Teckel.
Beest werd helemaal debiel en de vrouw die hem uitliet kon het beest amper houden en werd eigenlijk door de hond heen en weer geslingerd.

Het enige wat ik kon denken: wegwezen hier en niet panisch reageren en cool blijven.

Allang uit het gezichtsveld voor een normale hond was dat beest zich nog steeds proberen los te trekken van dat vrouwtje.

Geen muilkorf ook. En dan zo'n eigenaresse waarvan de hond bijkans meer weegt dan de eigenaresse....

Was er echt naar van.

Sprak later met een buurman en hij wist gelijk over welke hond het ging.
In het ergste geval kun je je Teckel nog hoog optillen en hopen dat ie niet aan je eigen benen knaagt..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198466302
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:52 schreef maily het volgende:

[..]

De horror ... 🤐
Als dat beest los was gekomen hadden we geen Jeroen meer.

Het is al vaker dat Herders fel op haar reageren maar die eigenaren hebben hun beest onder controle.

Dit was een pitbull/americain bully-achtige.

@ootjekatootje, ik was bij mijn ouders even logeren dus gebeurde daar.

Maar aan reactie van buurman te zien zal het niet lang duren of dat beest komt ook in dit topic als nieuws.

Echt zo erg onverantwoordelijk dit soort mensen die een hond uitlaten waar ze geen controle over hebben.

(Jeroen gaf btw geen fuck en wandelde parmantig met haar staart in de lucht door.

Geen woef given! :7)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker vrijdag 12 maart 2021 @ 19:21:14 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198466400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Als dat beest los was gekomen hadden we geen Jeroen meer.

Het is al vaker dat Herders fel op haar reageren maar die eigenaren hebben hun beest onder controle.

Dit was een pitbull/americain bully-achtige.

@:ootjekatootje, ik was bij mijn ouders even logeren dus gebeurde daar.

Maar aan reactie van buurman te zien zal het niet lang duren of dat beest komt ook in dit topic als nieuws.

Echt zo erg onverantwoordelijk dit soort mensen die een hond uitlaten waar ze geen controle over hebben.

(Jeroen gaf btw geen fuck en wandelde parmantig met haar staart in de lucht door.

Geen woef given! :7)

Gelukkig niet in je eigen uitlaatgebied ...

Jeroentje ... once, twice, three times a lady O+
pi_198466498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

In het ergste geval kun je je Teckel nog hoog optillen en hopen dat ie niet aan je eigen benen knaagt..
Als zo'n monster losgaat dan ben ik er ook geweest.
Had al eerder gezegd dat ik niet zo bang ben van rassen die hier in dit topic oververtegenwoordigd zijn.
Dit was gewoonweg eng.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198466516
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:21 schreef maily het volgende:

[..]

Gelukkig niet in je eigen uitlaatgebied ...

Jeroentje ... once, twice, three times a lady O+
Ze deed nog net niet een extra poepje :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198466563
Het verschil ook tussen een 'merkhond' en hun baasjes of de vechtmachine.
Om verdrietig van te worden.

Met merkhond bedoel ik ook Herder-eigenaren.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198466775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Als dat beest los was gekomen hadden we geen Jeroen meer.

Het is al vaker dat Herders fel op haar reageren maar die eigenaren hebben hun beest onder controle.

Dit was een pitbull/americain bully-achtige.

@:ootjekatootje, ik was bij mijn ouders even logeren dus gebeurde daar.

Maar aan reactie van buurman te zien zal het niet lang duren of dat beest komt ook in dit topic als nieuws.

Echt zo erg onverantwoordelijk dit soort mensen die een hond uitlaten waar ze geen controle over hebben.

(Jeroen gaf btw geen fuck en wandelde parmantig met haar staart in de lucht door.

Geen woef given! :7)
Het kan zijn dat die andere hond een staart omhoog ziet als een uitdaging.
pi_198467004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het kan zijn dat die andere hond een staart omhoog ziet als een uitdaging.
En dat is een reden om je hond nagenoeg niet onder controle te houden?

Verder was mijn Teckel gewoon aan het wandelen. Ze gaf gewoonweg geen ene fuck om dat beest.
Heb ik mijn hondje toch goed opgevoed :)

Victim blaming van een Teckel. Serieus???? Na alle andere info?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198468684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

En dat is een reden om je hond nagenoeg niet onder controle te houden?

Verder was mijn Teckel gewoon aan het wandelen. Ze gaf gewoonweg geen ene fuck om dat beest.
Heb ik mijn hondje toch goed opgevoed :)

Victim blaming van een Teckel. Serieus???? Na alle andere info?
Oh helemaal niet hoor!
Als eigenaar dien je gewoon je hond onder controle te hebben.
Veelal zijn eigenaren van vechthonden sowieso mensen die geen hond zouden moeten hebben.

Wijs er alleen maar op dat de kans op een aanval wel groter is als de hond de staart omhoog heeft.
pi_198469197
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Oh helemaal niet hoor!
Als eigenaar dien je gewoon je hond onder controle te hebben.
Veelal zijn eigenaren van vechthonden sowieso mensen die geen hond zouden moeten hebben.

Wijs er alleen maar op dat de kans op een aanval wel groter is als de hond de staart omhoog heeft.
We zitten redelijk op 1 lijn :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 23:07:20 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198470923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef maily het volgende:
Heftige zaak om """speelse""" honden; ze bijten hem ook
De rijdende rechter.

Wat een idioot met dat rode vest :X
Ik sta hier toch wat anders in
Je ziet dat het geen foute honden zijn. Omstandigheden (zijn werk in het buitenland) maken dat de beesten te weinig aandacht krijgen en zo ontstaat er overlast maar die gozer houdt van die beesten al waren het z'n kinderen. ik weet zeker dat als ik z'n buurman was geweest dit heel anders was gelopen. Als die honden je kennen (als buur) krijg je ze echt wel stil als hij weg is. Met mij als buurman zou er een situatie zijn waarbij de honden kwispelend naar het hek zouden komen als ik in de tuin zou zijn en als ik ze voldoende zou kennen zou ik Mark nog wel willen helpen ook door ze zo nu en dan voor hem uit te laten.
Ik begrijp de klachten van de mensen maar heb ook enorm met Mark te doen
pi_198471159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 23:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik sta hier toch wat anders in
Je ziet dat het geen foute honden zijn. Omstandigheden (zijn werk in het buitenland) maken dat de beesten te weinig aandacht krijgen en zo ontstaat er overlast maar die gozer houdt van die beesten al waren het z'n kinderen. ik weet zeker dat als ik z'n buurman was geweest dit heel anders was gelopen. Als die honden je kennen (als buur) krijg je ze echt wel stil als hij weg is. Met mij als buurman zou er een situatie zijn waarbij de honden kwispelend naar het hek zouden komen als ik in de tuin zou zijn en als ik ze voldoende zou kennen zou ik Mark nog wel willen helpen ook door ze zo nu en dan voor hem uit te laten.
Ik begrijp de klachten van de mensen maar heb ook enorm met Mark te doen
Tuurijk is het van twee kanten niet leuk. Maar ik denk niet dat ik de verzorging van de honden van de buurman zou overnemen omdat hij halve weken in het buitenland zit. Vriendin van Mark zou dagelijks ruim aandacht besteden aan die honden maar doet dat niet. Als je er dan mee gaat bemoeien heb je het recept voor het volgende drama.

Als je niet thuis bent halve weken dan moet je gewoon geen honden willen hebben. Of een partner die er net zo voor gaat als jij. Afhankelijk van de buren wil je toch niet op de lange duur.

Dat nog even los van dat incident met die andere hond. Dat gaf sowieso al weinig vertrouwen in de zaak. een hond kan 23 uur en 59 minuten per dag lief zijn maar in die laatste minuut kan er een hoop fout gaan.
pi_198474693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Als zo'n monster losgaat dan ben ik er ook geweest.
Had al eerder gezegd dat ik niet zo bang ben van rassen die hier in dit topic oververtegenwoordigd zijn.
Dit was gewoonweg eng.
Als hondenbezitter van grote rassen ben ik doorgaans niet bang voor de hond, ook niet van staffords (al ben ik er ook niet zo van geharmeerd).
Bij mij is het de combi van hond en baas die mij af en toe de kriebels geeft.
Dat hoeft overigens niet perse een combi van vechthond met baas te zijn.
Bij ons in de wijk loopt bijvoorbeeld een agressieve labradoodle en dan is het wel geen vechthond als die hond doordraait kan deze ook veel schade aanrichten.

Ook loopt hier een dame met een Mastino. Schitterend beest en niet agressief, maar onder controle heeft ze hem ook niet. Bij haar ben ik niet zozeer bang dat de hond onze honden aanvalt, maar wel dat ik haar een keer samen met hond onder een auto zie belanden doordat ze weer eens door de wijk wordt gesleurd :{

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik niets moet hebben van Rottweilers, ongeacht de baas. En dat hebben blijkbaar meer mensen, want bij het wandelen doen mensen altijd de eigen hond vast als ik kom aanlopen met 1 van onze honden die in de verte lijkt op een Rottweiler. Als ik dan dichterbij kom en ze zien dat het geen Rottweiler is, zijn ze opgelucht en gaat de hond weer los.
pi_198620807
twitter


De oven in.
pi_198621269
Hond uit woning gehaald na ernstig bijtincident

quote:
TERNEUZEN - Hondengeleiders van de politie hebben zaterdagmiddag in Terneuzen een hond gevangen na een ernstig bijtincident. Bij het incident met de hond zijn een meisje en een man gewond geraakt.


Rond 15.15 uur kreeg de politie melding van een losgeslagen hond die mensen had gebeten bij het Anjerpad in Terneuzen. De staffordshire-achtige hond werd teruggedreven naar de woning waar hij hoort. Omdat er op de bovenste etage van die woning nog jonge kinderen aanwezig waren, werden hondengeleiders opgeroepen om de hond uit het huis te halen.

Rond 16.30 lukte het de geleiders om de hond uit de woning te halen in een kooi van een van de politiebusjes te stoppen. Waarom de hond plotseling de man en het meisje aanviel is niet bekend. De traumahelikopter werd ook nog opgeroepen voor het incident. Die assistentie daarvan was echter niet meer nodig waardoor de helikopter rechtsomkeert kon maken.

https://www.hvzeeland.nl/(...)rnstig-bijtincident/
  Spellchecker zondag 21 maart 2021 @ 17:40:10 #181
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198621917
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:59 schreef Nober het volgende:
Hond uit woning gehaald na ernstig bijtincident
[..]

Ze zijn dus zowat een uur bezig geweest om dat monster daar weg te krijgen.

Mag lijden dat die kids die boven zaten nooooit meer een hond willen.
  zondag 21 maart 2021 @ 18:14:19 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198622367
Er stond ook in het artikel dat de hond bij het gezin hoort. Dan heb je als ouders toch een goede keuze gemaakt....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker zondag 21 maart 2021 @ 18:20:52 #183
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198622485
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er stond ook in het artikel dat de hond bij het gezin hoort. Dan heb je als ouders toch een goede keuze gemaakt....
Ah het is was hun eigen hond.
Jammer dat die niet de pa heeft gepakt .....
  zondag 21 maart 2021 @ 18:42:29 #184
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198622883
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:20 schreef maily het volgende:

[..]

Ah het is was hun eigen hond.
Jammer dat die niet de pa heeft gepakt .....
Die heeft die ook gepakt...
  Spellchecker zondag 21 maart 2021 @ 18:42:49 #185
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 21 maart 2021 @ 18:46:05 #186
80382 manny
30 is best veel
pi_198622950
Ook mooi in het artikel op ad.nl

De hond was volgens de politie na de aanval nog in de woning. Op de bovenste etage van het huis zaten nog jonge kinderen, die met behulp van een ladder gered moesten worden. Nadat zij veilig waren, werd de hond afgevoerd door hondengeleiders.

Waarom de hond precies aanviel en wat er met het dier gaat gebeuren, is nog niet bekend. De politie is een onderzoek gestart naar de oorzaak van het incident.

What about: helemaal de tering schieten?

Oh nee. Wat zeg ik nu. Herplaatsen natuurlijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 21 maart 2021 @ 20:22:15 #188
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_198624623
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 17:40 schreef maily het volgende:

[..]

Ze zijn dus zowat een uur bezig geweest om dat monster daar weg te krijgen.

Mag lijden dat die kids die boven zaten nooooit meer een hond willen.
Het lijkt me voor zich spreken dat dit een enorm trauma oplevert voor deze kinderen. Zeer tragische gebeurtenis en ik word ook doodziek van mensen die blijven roepen dat dit soort honden gewoon hele lieve gezinshonden zijn als je ze goed traint. Dat is simpelweg niet waar. Ze kunnen net doen alsof, omdat ze hun baasje graag een plezier doen. Maar als de knop omgaat dan vechten ze harder en langer dan andere honden en dat loopt zelden goed af voor een kind.

Honden waar vechtgedrag jarenlang in gefokt is, zijn niet geschikt als gezinshond. Ook niet als het 'in je omgeving' al jaren goed gaat. Ingefokt gedrag kun je onderdrukken met goede training, maar de kans dat het er uit komt blijft aanwezig en de kans op agressief gedrag is bij dit soort rassen gewoon veel groter dan bij andere soorten honden.

Alle hondenrassen hebben een geschiedenis en zijn met een doel gefokt. Verdiep je daar goed in voor je een hond aanschaft. Ik heb verschillende honden gehad en altijd afgestemd op mijn gezinssituatie en de periode in mijn leven. Op dit moment heb ik bewust geen hond, omdat er geen ras past bij hoe ik momenteel leef. Dat vind ik jammer, maar ik wil geen uitlaatservices en dat soort onzin waarbij ik niet weet wat mijn hond leert en met wie hij op pad is.

Koop je een hond uit een vechtras en heb je kleine kinderen, dan heb je een verkeerde beslissing genomen. Altijd, al ben je nog zo ervaren als trainer. Net als dat je geen erfhond moet kopen als je klein woont en geen erf hebt, of geen jachthond moet kopen als je niet van wandelen houdt.
  Spellchecker zondag 21 maart 2021 @ 20:30:40 #189
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198624814
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het lijkt me voor zich spreken dat dit een enorm trauma oplevert voor deze kinderen. Zeer tragische gebeurtenis en ik word ook doodziek van mensen die blijven roepen dat dit soort honden gewoon hele lieve gezinshonden zijn als je ze goed traint. Dat is simpelweg niet waar. Ze kunnen net doen alsof, omdat ze hun baasje graag een plezier doen. Maar als de knop omgaat dan vechten ze harder en langer dan andere honden en dat loopt zelden goed af voor een kind.

Honden waar vechtgedrag jarenlang in gefokt is, zijn niet geschikt als gezinshond. Ook niet als het 'in je omgeving' al jaren goed gaat. Ingefokt gedrag kun je onderdrukken met goede training, maar de kans dat het er uit komt blijft aanwezig en de kans op agressief gedrag is bij dit soort rassen gewoon veel groter dan bij andere soorten honden.

Alle hondenrassen hebben een geschiedenis en zijn met een doel gefokt. Verdiep je daar goed in voor je een hond aanschaft. Ik heb verschillende honden gehad en altijd afgestemd op mijn gezinssituatie en de periode in mijn leven. Op dit moment heb ik bewust geen hond, omdat er geen ras past bij hoe ik momenteel leef. Dat vind ik jammer, maar ik wil geen uitlaatservices en dat soort onzin waarbij ik niet weet wat mijn hond leert en met wie hij op pad is.

Koop je een hond uit een vechtras en heb je kleine kinderen, dan heb je een verkeerde beslissing genomen. Altijd, al ben je nog zo ervaren als trainer. Net als dat je geen erfhond moet kopen als je klein woont en geen erf hebt, of geen jachthond moet kopen als je niet van wandelen houdt.
Dacht iedereen maar zoals jij ^O^
  zondag 21 maart 2021 @ 20:30:59 #190
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198624824
Dus beter niet op bezoek gaan bij mensen die een pitbull hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)kinderen-woning-hond
quote:
Een woordvoerder van de politie laat weten dat het zou gaan om een meisje van ongeveer 12 jaar oud, en een man van eind twintig. Beiden zouden niet in het pand wonen, ze zouden daar op bezoek zijn. De hond woont wel in de woning.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker maandag 22 maart 2021 @ 13:53:57 #191
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198633495
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:53 schreef maily het volgende:
Beest is afgemaakt.
twitter


  maandag 22 maart 2021 @ 14:39:36 #193
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_198634079
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het lijkt me voor zich spreken dat dit een enorm trauma oplevert voor deze kinderen. Zeer tragische gebeurtenis en ik word ook doodziek van mensen die blijven roepen dat dit soort honden gewoon hele lieve gezinshonden zijn als je ze goed traint. Dat is simpelweg niet waar. Ze kunnen net doen alsof, omdat ze hun baasje graag een plezier doen. Maar als de knop omgaat dan vechten ze harder en langer dan andere honden en dat loopt zelden goed af voor een kind.

Honden waar vechtgedrag jarenlang in gefokt is, zijn niet geschikt als gezinshond. Ook niet als het 'in je omgeving' al jaren goed gaat. Ingefokt gedrag kun je onderdrukken met goede training, maar de kans dat het er uit komt blijft aanwezig en de kans op agressief gedrag is bij dit soort rassen gewoon veel groter dan bij andere soorten honden.

Alle hondenrassen hebben een geschiedenis en zijn met een doel gefokt. Verdiep je daar goed in voor je een hond aanschaft. Ik heb verschillende honden gehad en altijd afgestemd op mijn gezinssituatie en de periode in mijn leven. Op dit moment heb ik bewust geen hond, omdat er geen ras past bij hoe ik momenteel leef. Dat vind ik jammer, maar ik wil geen uitlaatservices en dat soort onzin waarbij ik niet weet wat mijn hond leert en met wie hij op pad is.

Koop je een hond uit een vechtras en heb je kleine kinderen, dan heb je een verkeerde beslissing genomen. Altijd, al ben je nog zo ervaren als trainer. Net als dat je geen erfhond moet kopen als je klein woont en geen erf hebt, of geen jachthond moet kopen als je niet van wandelen houdt.
Een Staffordshire liefhebber vertelde me ooit eens dat je de rasbeschrijving van een Stafford eens moet lezen. Dit horen blijkbaar hondjes te zijn een slag groter dan een jack Russell. Wat er tegenwoordig verhandeld wordt als Stafford is natuurlijk lachwekkend want sommige wegen wel 30kg of meer. Je kunt je afvragen wat er allemaal voor tegenstrijdigheden doorheen gefokt zit om tot zoiets te komen. Dat is het hele probleem van dit soort honden. Jan en alleman fokt ermee want leuk de pups en brengt wat geld binnen en het enige wat ze ermee bereiken is leed, leed en nog meer leed. Voor de slachtoffers van deze honden en voor de honden zelf. Brachycefale honden zoals mopsen moeten ze direct stoppen met fokken of de King Charles Spaniel maar met dit soort honden evengoed want die zijn mentaal gehandicapt. Een keer een conflict met een andere hond kan; dat heeft elke hond wel eens (net als mensen niet iedereen is even leuk), daar vallen normaal gesproken zeker geen doden bij. Zo heeft de natuur het toch ook nooit bedoeld, welke soort is er nu zo gestoord dat hij zijn eigen soortgenoten opvreet. Geen enkele want dan hebben ze geen bestaansrecht.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  maandag 22 maart 2021 @ 14:51:14 #194
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198634238
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:53 schreef maily het volgende:
Beest is afgemaakt.
Dit zeg je heel erg goed want het was met recht een béést.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198634555
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:39 schreef Borisboemboem het volgende:
Zo heeft de natuur het toch ook nooit bedoeld, welke soort is er nu zo gestoord dat hij zijn eigen soortgenoten opvreet. Geen enkele want dan hebben ze geen bestaansrecht.
Met de rest van je verhaal ben ik het wel eens maar dit zinnetje zit je er toch redelijk naast.

Zeker als je een aquarium hebt zal je moeten constateren dat veel ouders zelfs de eigen kinderen opeten. Tevens is het verorberen van kinderen van concurrenten een kans voor je eigen genen.

Ook bij honden is kannibalisme niet vreemd. Admunson haalde de Zuidpool (en terug) door steeds meer honden als hondenvoer in te zetten. Hoe verder ze kwamen hoe minder voorraad over was, dan hou je de sleden en sledehonden over... Ja, dat gedrag hebben husky's absoluut geen moeite mee, dat doen ze zonder menselijke inmenging nog eerder.

Of te wel, kannibalisme is in de dierenwereld geen uitzondering.
  maandag 22 maart 2021 @ 15:45:09 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198635133
Het beest had drie mensen gebeten ipv twee.
https://www.telegraaf.nl/(...)rneuzen-is-afgemaakt
  maandag 22 maart 2021 @ 17:49:33 #197
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198636791
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het lijkt me voor zich spreken dat dit een enorm trauma oplevert voor deze kinderen. Zeer tragische gebeurtenis en ik word ook doodziek van mensen die blijven roepen dat dit soort honden gewoon hele lieve gezinshonden zijn als je ze goed traint. Dat is simpelweg niet waar. Ze kunnen net doen alsof, omdat ze hun baasje graag een plezier doen. Maar als de knop omgaat dan vechten ze harder en langer dan andere honden en dat loopt zelden goed af voor een kind.

Honden waar vechtgedrag jarenlang in gefokt is, zijn niet geschikt als gezinshond. Ook niet als het 'in je omgeving' al jaren goed gaat. Ingefokt gedrag kun je onderdrukken met goede training, maar de kans dat het er uit komt blijft aanwezig en de kans op agressief gedrag is bij dit soort rassen gewoon veel groter dan bij andere soorten honden.

Alle hondenrassen hebben een geschiedenis en zijn met een doel gefokt. Verdiep je daar goed in voor je een hond aanschaft. Ik heb verschillende honden gehad en altijd afgestemd op mijn gezinssituatie en de periode in mijn leven. Op dit moment heb ik bewust geen hond, omdat er geen ras past bij hoe ik momenteel leef. Dat vind ik jammer, maar ik wil geen uitlaatservices en dat soort onzin waarbij ik niet weet wat mijn hond leert en met wie hij op pad is.

Koop je een hond uit een vechtras en heb je kleine kinderen, dan heb je een verkeerde beslissing genomen. Altijd, al ben je nog zo ervaren als trainer. Net als dat je geen erfhond moet kopen als je klein woont en geen erf hebt, of geen jachthond moet kopen als je niet van wandelen houdt.
Nou, nou zeg :')
pi_198638327
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:49 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nou, nou zeg :')
Wat wil je hier nu mee zeggen?
pi_198638852
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:39 schreef Borisboemboem het volgende:

[..]

Een Staffordshire liefhebber vertelde me ooit eens dat je de rasbeschrijving van een Stafford eens moet lezen. Dit horen blijkbaar hondjes te zijn een slag groter dan een jack Russell. Wat er tegenwoordig verhandeld wordt als Stafford is natuurlijk lachwekkend want sommige wegen wel 30kg of meer. Je kunt je afvragen wat er allemaal voor tegenstrijdigheden doorheen gefokt zit om tot zoiets te komen. Dat is het hele probleem van dit soort honden. Jan en alleman fokt ermee want leuk de pups en brengt wat geld binnen en het enige wat ze ermee bereiken is leed, leed en nog meer leed.

Ook voor deze liefhebber geldt dat hij er niet zo veel van lijkt te begrijpen. Hij heeft het namelijk over twee verschillende rassen. De oorspronkelijke Staffie (Staffordshire Bull Terrier) is een kleinere hond van een kilotje of 15. Die worden nog steeds gefokt en zijn de verre oorsprong van de Amerikaanse Stafford die we hier in het topic zo vaak voorbij zien komen.

De oorspronkelijke Engelse stafford is ontstaan als kruising tussen Bulldogs en Terriers om mee te doen in hondengevechten. Later zijn er wat in Amerika terecht gekomen en daar is men met de grotere exemplaren door gaan fokken. Kruisen met van alles en nog wat en die honden werden dan ook voor van alles en nog wat gebruikt.

Maar ook weer speciale lijnen om te vechten, die Pitbull werden genoemd (dat dus eigenlijk geen echt ras is, maar een verzameling van rassoorten die onderling doorgefokt zijn). Uiteindelijk is daar in die lijnen ook ergens de Amerikaanse Stafford ontstaan. Die hond lijkt in naam wel op zijn Engelse neefje, maar qua genen zit er een wereld van verschil tussen en is het ook echt een ander ras met andere karakteristieken (uiterlijk en gedrag).

quote:
Voor de slachtoffers van deze honden en voor de honden zelf. Brachycefale honden zoals mopsen moeten ze direct stoppen met fokken of de King Charles Spaniel maar met dit soort honden evengoed want die zijn mentaal gehandicapt. Een keer een conflict met een andere hond kan; dat heeft elke hond wel eens (net als mensen niet iedereen is even leuk), daar vallen normaal gesproken zeker geen doden bij. Zo heeft de natuur het toch ook nooit bedoeld, welke soort is er nu zo gestoord dat hij zijn eigen soortgenoten opvreet. Geen enkele want dan hebben ze geen bestaansrecht.
Bij veel honden die tijdelijk populair zijn gaat het mis in de genenpool. Of het nou Labradors, Berner Sennens of in het verleden de Golden Retriever is. Vaak wordt er dan binnen de rasvereniging te laat het besluit genomen om wat relaxter om te gaan met het fokken met niet volledig raszuivere exemplaren omdat men het ras zuiver wil houden. Maar dan loop je het risico op honden met een kronkel in de kop. Ik heb zelf zo'n hond gehad, op zijn 4e al in moeten laten slapen omdat het niet verantwoord was om die hond in huis te hebben. En dat was absoluut geen vechtras, kan ik je zeggen.

Nu is dat al heel erg, maar nog veel erger zijn inderdaad de voorbeelden van honden die gewoon fysiek gehandicapt zijn omdat mensen dat 'mooi' vinden.

Als mijn eerste tip is: koop een hond die bij je leven(sstijl) past, dan is mijn tweede tip: koop een ras dat niet populair of in de mode is.
pi_198671417
Deze hond had waarschijnlijk een suiker tekort...
https://www.telegraaf.nl/(...)-lost-dodelijk-schot

Trok zo hard dat de riem brak, 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')