abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196703576
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Funshopwinkels en kappers, massagesalons enz. gaan dicht, maar winkels die levensmiddelen verkopen blijven gewoon open. Net als bijv. garages en banken.
Ik had dit begrepen uit een andere post. En wat mij betreft is dat een prima maatregel.
Nu geef ik niet zoveel om kerst met allerlei tierlantijnen daaromheen.
Een ander zal wellicht rood aanlopen met deze maatregelen.
  zondag 13 december 2020 @ 11:53:07 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196703578
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Niet. Dan is on-Nederlands. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Waar is mijn unox muts? Ik wil schaatsen! En op klompen lopen met tulpen in mijn hand.
Ja maar ja wat verwacht je dan? Stel dat in januari van alles dicht zit en je kunt schaatsen, dan weet je toch dat het op dat soort plekken weer druk wordt. Mensen vinden toch altijd wel iets om naartoe te gaan.
  zondag 13 december 2020 @ 11:53:12 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196703580
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef Momo het volgende:
Voor sommige mensen hier moet je maar hopen dat ze niet zelf straks oud zijn en zorg nodig hebben, dan draait hun mening over dit soort dingen als een blad aan een boom.
Oh nee hoor, dan verlang ik wel goede zorg, maar niet ten koste van alles.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196703594
quote:
Voor sommige mensen hier moet je maar hopen dat ze niet zelf straks oud zijn en zorg nodig hebben, dan draait hun mening over dit soort dingen als een blad aan een boom.
En dan hebben we het niet alleen over Corona.
pi_196703598
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zeker mee eens. Maar ik word er een beetje moe van dat mensen doen alsof het alleen maar bejaarden treft. En dat we er verder dus schijt aan kunnen hebben.

Natuurlijk is de kans klein dat je zorg nodig hebt op jongere leeftijd.
Oh zeker, dat ben ik met je eens. Het treft volgens mij vooral mensen met een zwakker immuunsysteem, ongeacht de leeftijd. De reden van dat zwakkere immuunsysteem kunnen heel erg verschillen, maar dat lijkt me de voornaamste groep.

Als jij een gezonde twintiger, dertiger of veertiger bent heb je over 't algemeen weinig te vrezen van het virus zelf. Tuurlijk zullen er enkele uitzonderingen zijn, maar die kans is erg klein. Mocht dat gebeuren is het heel kut, maar dan zijn je kansen om te herstellen nog steeds erg groot.

Dat is waar ik moeite mee heb, dat is waar de tendens (weer) naar aan het verschuiven is. Ik ben van mening dat de zorg meer hulp nodig heeft, en dat doe je niet alleen maar door meer te verbieden. Zolang de vaccins niet breed uitgerold worden moet de binnenkomende ruimte vergroot. In Rotterdam zijn ze tijdje bezig geweest met thuis herstellen met monitoring, dat is weer helemaal stil komen te liggen volgens mij.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 11:54:15 #206
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196703599
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja maar ja wat verwacht je dan? Stel dat in januari van alles dicht zit en je kunt schaatsen, dan weet je toch dat het op dat soort plekken weer druk wordt. Mensen vinden toch altijd wel iets om naartoe te gaan.
Oh wacht, je nam mijn post letterlijk en serieus? :D
  zondag 13 december 2020 @ 11:54:15 #207
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703600
Rutte heeft duidelijk meer dan 3 bezoekers over de vloer vandaag:

quote:
Naast de financieel-economische ministers Wopke Hoekstra, Eric Wiebes en Wouter Koolmees, zijn ook Tamara van Ark (Volksgezondheid), Ferd Grapperhaus (Justitie) en Arie Slob (Onderwijs) aanwezig in de ambtswoning van de minister-president in Den Haag.
Zou het voor het draagvlak niet verstandiger zijn dat ook zij vanuit huis werken voor dit soort overleggen?
So we just called him Fred
pi_196703618
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Niet. Dan is on-Nederlands. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Waar is mijn unox muts? Ik wil schaatsen! En op klompen lopen met tulpen in mijn hand.
Ik denk juist van wel. De opmerking van Rutte afgelopen dinsdag staat me nog goed bij; 'Kijk naar de rest van Europa, overal om ons heen doet men vergelijkbare maatregelen'.

Ik krijg ook de indruk dat er meer Europees overlegd is om wat meer overeenstemming qua maatregelen te krijgen tussen verschillende landen.
pi_196703638
quote:
11s.gif Op zondag 13 december 2020 11:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh wacht, je nam mijn post letterlijk en serieus? :D
Het is een zondag met lange tenen.
pi_196703643
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

En dat stelt men vast op basis van het soepel draaiende BCO? Volgens mij heeft men absoluut geen idee wat en hoe. Dan moet zo'n arts niet zoiets met zoveel stelligheid gaan brengen. Zelfs toen het BCO nog redelijk liep had men maar zicht op de herkomst van 40% van de besmettingen.
En dat mag jij vinden, dat staat je vrij. Ik kies ervoor meer vertrouwen te hebben in Karoly Illy dan jouw onderbuik, ik hoop dat je dat begrijpt.

Mijn dochter zit sinds mei weer op de opvang, en daar is sinds mei 1 leidster uitgevallen. Dat was doordat de partner van die leidster (die in de zorg werkt) positief getest was. Datzelfde hoor ik van vrienden en collega's die bij BCO's in de regio zitten. Al zou je alleen maar naar klachten kijken, als die leidsters ziek zijn komen ze ook niet, en zelfs het verzuim is erg laag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 december 2020 @ 11:57:48 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196703652
quote:
99s.gif Op zondag 13 december 2020 11:48 schreef summer2bird het volgende:
oh nice, Duitsland verbied ook het vuurwerk *O*
Nee, dat klopt niet helemaal. Vuurwerkshows zijn verboden evenals het afsteken van vuurwerk op drukke plaatsen (lokaal aan te wijzen). Simpelweg om te voorkomen dat er te veel mensen bij elkaar komen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196703655
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:53 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik had dit begrepen uit een andere post. En wat mij betreft is dat een prima maatregel.
Nu geef ik niet zoveel om kerst met allerlei tierlantijnen daaromheen.
Een ander zal wellicht rood aanlopen met deze maatregelen.
Jij geeft er niet veel om, dus is het een prima maatregelen? Ik denk dat veel retailers er helaas anders over denken.
- verwijderd door admin -
  zondag 13 december 2020 @ 11:58:41 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196703659
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig net kappertje gepakt afgelopen week. :)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196703665
Ik roep:LOCKDOWN !
  zondag 13 december 2020 @ 11:59:29 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703681
Rotterdam stroomt inmiddels weer vol met shoppers. ^O^

Zij gaan vast Corona verspreiden nu het nog kan kan. *O*
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 11:59:43 #216
Dick Laurent Is Dead
pi_196703683
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:57 schreef Xqtress het volgende:

[..]

*mod modus aan* -Oef ik zie het- *mod modus uit*
pi_196703684
quote:
Net zoals wanneer de coronamaatregelen je persoonlijk raken op financieel gebied of je baan kwijtraakt, dan draait je mening ook als een blad aan een boom. Lekker he als je je salaris iedere maand gestort krijgt met je toekomstbestendige baantje.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196703693
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:52 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Als ze zo goed weten hoe en wat. Waarom is het beleid dan zo kanker?
Omdat het een nieuw virus is, waar nog niemand beleid voor heeft? Als er één land is wat de magische formule gevonden heeft zullen alle andere landen direct volgen. Effectief is het gewoon uitproberen wat werkt, op basis van hun ervaring met verspreiding van virussen en dergelijken.

Doordat het al 10 maanden duurt krijg je naast puur volksgezondheid ook andere belangen, en die gaan elkaar bijten. Dat zal de komende maanden alleen maar meer worden, tot de vaccins voldoende breed uitgerold zijn dat we deze hele situatie kunnn vergeten.
pi_196703698
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik blijf dit zo bijzonder vinden. De mensen die er verstand van hebben zeggen: Het loopt op de scholen zo'n vaart niet. Maar blijkbaar is de onderbuik tegenwoordig van evenveel waarde in een discussie, zeker als de onderbuik als een feit gepresenteerd wordt.

https://www.volkskrant.nl(...)lt-het-mee~b97a3c29/
[..]

Prima dat je je zorgen maakt, dat mag je uiteraard uitspreken. Maar die constante onzin over: "het ligt aan de scholen" terwijl zo'n beetje iedereen je tegenspreekt mag wel 's een keer stoppen.
Volgens mij is er uit de nodige internationale onderzoeken gebleken dat scholen wel degelijk voor besmettingen zorgen. En ook in Nederland wordt dit steeds duidelijker:

https://www.ad.nl/amersfo(...)van-corona~a4952084/
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196703714
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk juist van wel. De opmerking van Rutte afgelopen dinsdag staat me nog goed bij; 'Kijk naar de rest van Europa, overal om ons heen doet men vergelijkbare maatregelen'.

Ik krijg ook de indruk dat er meer Europees overlegd is om wat meer overeenstemming qua maatregelen te krijgen tussen verschillende landen.
De vergelijkbare maatregelen noemde hij ook toen je in Frankrijk met een briefje uit huis mocht terwijl wij alleen een advies hadden en de winkels open.

Dat is een politiek statement om zijn zachtere maatregelen te rechtvaardigen. De buurlander zijn veel dwingender en niet vergelijkbaar met hier.
pi_196703718
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:58 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij geeft er niet veel om, dus is het een prima maatregelen? Ik denk dat veel retailers er helaas anders over denken.
Lees even die post terug. Er is financiële steun. Lekker gewinkeld met Black Friday?
  zondag 13 december 2020 @ 12:02:32 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196703728
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:57 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lang genoeg om nét de tafelpoot te raken :X :X
A murky, forgotten land.
pi_196703753
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:02 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lees even die post terug. Er is financiële steun. Lekker gewinkeld met Black Friday?
Ja, financiële steun die 60% van je salarissen vergoed. Je huur en abonnementen lopen gewoon door en je kunt je voorraad ook weggooien.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:05:01 #224
Dick Laurent Is Dead
pi_196703762
Jeetje.... boel boosheid hier vandaag.

Zal vast enorm verbeteren als de cijfers vanmiddag gepubliceerd zijn :+
pi_196703764
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij is er uit de nodige internationale onderzoeken gebleken dat scholen wel degelijk voor besmettingen zorgen. En ook in Nederland wordt dit steeds duidelijker:

https://www.ad.nl/amersfo(...)van-corona~a4952084/
Ik kan het artikel zo snel even niet vinden, maar dat gaf aan dat er door de GGD's zo'n 3% van de scholen gesloten waren doordat er besmettingen terug te leiden waren. Basisscholen en BCO's zaten rond de 1% even uit mijn hoofd. Daar heb ik toch meer vertrouwen in dan een schoolbestuurder die roept: "Mijn school is een brandhaard"
pi_196703771
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:04 schreef groenen het volgende:

[..]

Ja, financiële steun die 60% van je salarissen vergoed. Je huur en abonnementen lopen gewoon door en je kunt je voorraad ook weggooien.
Over welke branche heb je het hier?
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:05:43 #227
5428 crew  miss_sly
pi_196703778
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Schandalig. Corona wordt duidelijk misbruikt om de politieke agenda van bepaalde partijen er zonder al te veel weerstand er doorheen te drukken. Helaas zijn heel veel mensen blind en verdedigen dit omdat het goed zou zijn voor de volksgezondheid. De overheidspropaganda werkt op volle toeren.
Op welke politieke agenda staat het om zeep helpen van de economie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 december 2020 @ 12:06:08 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703787
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:04 schreef groenen het volgende:
Je kan er voor kiezen om dan het gesprek aan te gaan met je huurbaas om de huur tijdelijk stop te zetten.
De verhuurder heeft er ook een belang bij dat zijn pand op langere termijn gevuld is, veel "ondernemers" lijken dat over het hoofd te zien en betalen braaf.
pi_196703788
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:02 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Als jij iedere maand 3000,- aan vaste lasten kwijt bent en je krijgt 2000,- terug loop je nog steeds leeg. Het duurt alleen langer. Die financiële steun dekt maar een deel.
  zondag 13 december 2020 @ 12:06:13 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196703790
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef dick_laurent het volgende:

14.15 uur is net de F1 begonnen, die coronacijfers geloof ik wel

:)
  zondag 13 december 2020 @ 12:07:10 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703810
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef dick_laurent het volgende:

De maatregelen die dinsdag afgekondigd gaan worden (wat ze ook mogen inhouden) zullen daar vast nog een schepje bovenop doen.
pi_196703829
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Over welke branche heb je het hier?
Elke.
pi_196703846
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, Rutte gooit de kappers dicht omdat hem dat een gevoel van macht geeft?
Ik denk eerder andersom, onmacht.

Ik heb het gevoel dat het kabinet (net als veel andere landen) het ook niet helemaal meer weet, en dus probeert te grijpen naar zwaardere maatregelen in de hoop dat dat helpt.

Veel andere landen die 'even' een lockdown in gegaan zijn hebben daar uiteindelijk meerdere maanden in gezeten, dus het is aannemelijk dat dat hier dan ook gaat gebeuren. Oftewel, kans is groot dat we tot we vol aan 't vaccineren zijn geslagen in dezelfde soort lockdown als begin dit jaar zitten.
pi_196703853
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op welke politieke agenda staat het om zeep helpen van de economie?
Dingen zoals het vuurwerkverbod en de reductie op alcoholverkoop. Ook denk ik dat het CDA niet heel droevig is dat de evenementensector op z'n gat ligt: https://www.metronieuws.n(...)-strijd-tegen-drugs/
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196703862
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 09:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In Israël wonen best wel veel slimme mensen :)
Ja, vandaar dat het land in een totale lockdown moest omdat covid daar totaal uit de hand gelopen was.
pi_196703863
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 12:07 schreef Fred het volgende:

[..]

De maatregelen die dinsdag afgekondigd gaan worden (wat ze ook mogen inhouden) zullen daar vast nog een schepje bovenop doen.
Wordt er niet gezelliger op in dit topic vermoed ik maar zo.
pi_196703871
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan het artikel zo snel even niet vinden, maar dat gaf aan dat er door de GGD's zo'n 3% van de scholen gesloten waren doordat er besmettingen terug te leiden waren. Basisscholen en BCO's zaten rond de 1% even uit mijn hoofd. Daar heb ik toch meer vertrouwen in dan een schoolbestuurder die roept: "Mijn school is een brandhaard"
Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen waarin aangegeven werd dat de GGD nooit gegevens over aantallen zieke leerlingen enz. bekend maakt.

Schoolgaande jeugd is, vergeleken met hun percentage van de totale bevolking, oververtegenwoordigd in het percentage positieve tests en aangezien het aantal positieve tests blijkbaar nog altijd gebruikt wordt om paniek te zaaien zou sluiting van (middelbare) scholen een logische maatregel zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196703878
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef Fred het volgende:

[..]

Je kan er voor kiezen om dan het gesprek aan te gaan met je huurbaas om de huur tijdelijk stop te zetten.
De verhuurder heeft er ook een belang bij dat zijn pand op langere termijn gevuld is, veel "ondernemers" lijken dat over het hoofd te zien en betalen braaf.
Wow, je hebt het gouden ei gevonden. Hier hebben veel ondernemers inderdaad nog nooit aan gedacht.
  zondag 13 december 2020 @ 12:11:39 #239
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703883
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:10 schreef Xqtress het volgende:
Wordt er niet gezelliger op in dit topic vermoed ik maar zo.
Buiten op straat ook niet: ik zie het wel gebeuren dat deel van onze samenleving aanvullende maatregelen als aanleiding ziet om de straat op te gaan.
pi_196703887
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:08 schreef groenen het volgende:

[..]

Elke.
Elke branche kan zijn voorraad weggooien? Waarom?
pi_196703894
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

14.15 uur is net de F1 begonnen, die coronacijfers geloof ik wel

:)
Verstappen zelfs op pole vandaag, dus die coronacijfers kunnen me inderdaad gestolen worden! :P
  zondag 13 december 2020 @ 12:12:44 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703904
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef groenen het volgende:
Wow, je hebt het gouden ei gevonden. Hier hebben veel ondernemers inderdaad nog nooit aan gedacht.
Ik heb er niet één horen klagen op tv dat-ie de huur niet kan betalen, de klagers die ik zie klagen allemaal dat ze hun spaargeld moeten gebruiken om de huur betalen...
Dus dan denk ik: daar zit nog ruimte.
pi_196703915
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Net zoals wanneer de coronamaatregelen je persoonlijk raken op financieel gebied of je baan kwijtraakt, dan draait je mening ook als een blad aan een boom. Lekker he als je je salaris iedere maand gestort krijgt met je toekomstbestendige baantje.
Uiteindelijk redeneert toch vrijwel iedereen vanuit zijn/haar persoonlijke situatie en eigen belangen/opvattingen. Het is lastig objectief te zijn in deze, voor zover dat überhaupt kan.
I'll give you something to do
pi_196703929
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Buiten op straat ook niet: ik zie het wel gebeuren dat deel van onze samenleving aanvullende maatregelen als aanleiding ziet om de straat op te gaan.
Daar is tot op heden weinig animo voor, zelfs op het hoogtepunt van de Viruswaanzin waanzin kwam dat niet erg ver en sindsdien is de animo alleen maar afgenomen. Op zich wel vreemd, men lijkt zich bewust van de ernst maar gedraagt zich er niet naar in andere opzichten, zo lijkt het.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:15:02 #245
5428 crew  miss_sly
pi_196703947
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dingen zoals het vuurwerkverbod en de reductie op alcoholverkoop. Ook denk ik dat het CDA niet heel droevig is dat de evenementensector op z'n gat ligt: https://www.metronieuws.n(...)-strijd-tegen-drugs/
Zeker, er zullen zeker partijen zijn die dat op zich wel prima vinden. Ik denk alleen dat iedere partij het om zeep helpen van de economie en het welzijn van de bevolking een te hoge prijs vindt voor deze kleine voordeeltjes.
  zondag 13 december 2020 @ 12:15:16 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196703948
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Er zit tegenwoordig een duimpje bij alle posten waarmee je kan aangeven dat je een post goed vindt. Hoef je hem niet onnodig te quoten zonder verdere inhoud 👍
Daar kijkt toch geen hond naar in een lopend gesprek?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 december 2020 @ 12:15:47 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196703957
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
Daar is tot op heden weinig animo voor, zelfs op het hoogtepunt van de Viruswaanzin waanzin kwam dat niet erg ver en sindsdien is de animo alleen maar afgenomen. Op zich wel vreemd, men lijkt zich bewust van de ernst maar gedraagt zich er niet naar in andere opzichten, zo lijkt het.
Zolang de ander zich maar aan de maatregelen houdt lijkt het devies te zijn: Het is niet druk omdat ik hier sta, maar omdat die andere honderden mensen hier staan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:16:29 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196703967
quote:

[..]

Een deel gaat al de straat op om tegen van alles wat los en vast zit te protesteren. Dit deel is echter heel heel heel klein en komt steeds niet verder dan enkele tientallen of misschien honderden. Met een volledige lockdown zullen het een paar honderd meer kunnen worden, maar denk dat je wens/hoop/inschatting van een volksopstand echt nog wel even de ijskast in kan.

Volgens mij is dit vooral wensdenken, zodat je eigenlijk gevoel/mening gevalideerd wordt.
  zondag 13 december 2020 @ 12:16:46 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196703969
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 11:54 schreef Fred het volgende:
Rutte heeft duidelijk meer dan 3 bezoekers over de vloer vandaag:
[..]

Zou het voor het draagvlak niet verstandiger zijn dat ook zij vanuit huis werken voor dit soort overleggen?
Staatsgevoelige zaken, neen
pi_196703975
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Grapperhaus zal wat dit onderwerp betreft ongetwijfeld handenwrijvend toekijken, al nippend van zijn pilsje.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:17:30 #251
5428 crew  miss_sly
pi_196703984
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar kijkt toch geen hond naar in een lopend gesprek?
Dus moeten er onnodig posten worden gequote? Dat is wel fijn voor het lopende gesprek, bedoel je?
  zondag 13 december 2020 @ 12:17:30 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196703985
quote:

[..]

Ben net nog de straat op gegaan.
Met de hond.
A murky, forgotten land.
  zondag 13 december 2020 @ 12:18:14 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196703998
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Verstappen zelfs op pole vandaag, dus die coronacijfers kunnen me inderdaad gestolen worden! :P
Ja, hopelijk een keer een cleane start.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:19:01 #254
416575 crew  Evenstar
pi_196704008
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Grapperhaus zal wat dit onderwerp betreft ongetwijfeld handenwrijvend toekijken, al nippend van zijn pilsje.
Even absoluut geen aanval op jou, maar een algemene opmerking, want dit soort posts worden er meer en meer.

Kunnen wij dit soort posts aub. achterwege laten. Het voegt echt weinig toen. Laten wij proberen een beetje niveau te houden in dit topic. De komende tijd zal het echt nog veel drukker worden hier. Vooral als men strengere maatregelen af gaat kondigen. Laten wij proberen om het een beetje leesbaar/inhoudelijk te houden.
pi_196704016
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hier alleen in de zomer, maar al lang niet meer hoor. Geven het gewoon aan, alleen je hoeft niet meer zelf te tekenen.
Oh hier zetten ze het neer, en inderdaad niet meer tekenen. Dat is toch wel een wezenlijk verschil qua constactmomenten.
blablablabla
  zondag 13 december 2020 @ 12:19:58 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196704020
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:
Een deel gaat al de straat op om tegen van alles wat los en vast zit te protesteren. Dit deel is echter heel heel heel klein en komt steeds niet verder dan enkele tientallen of misschien honderden. Met een volledige lockdown zullen het een paar honderd meer kunnen worden, maar denk dat je wens/hoop/inschatting van een volksopstand echt nog wel even de ijskast in kan.
Ik zit daar totaal niet op te wachten, al was het maar omdat mijn huis grenst aan één van de hotspots om te demonstreren in Rotterdam. Ik merk wel dat er iets broeit, ik hoor meer sirenes en zie meer provocaties richting handhavers.
pi_196704025
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Even absoluut geen aanval op jou, maar een algemene opmerking, want dit soort posts worden er meer en meer.

Kunnen wij dit soort posts aub. achterwege laten. Het voegt echt weinig toen. Laten wij proberen een beetje niveau te houden in dit topic. De komende tijd zal het echt nog veel drukker worden hier. Vooral als men strengere maatregelen af gaat kondigen. Laten wij proberen om het een beetje leesbaar/inhoudelijk te houden.
Mag deze post in de OP?
Edit: En die van dat duimpje van MissSly.
pi_196704038
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Teveel offtopic en sneer-gehalte. Ik neem het mee.
  zondag 13 december 2020 @ 12:22:05 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196704050
quote:
Exclusive: Kids catch and spread coronavirus half as much as adults, Iceland study confirms

In the midst of the worst surge of COVID-19 cases in the United States, many state and local officials are again wrestling with the hot-button issue of whether to shut schools down. Now, emerging research confirms that schools aren’t the primary drivers of outbreaks, but cases will seep in and contribute to the disease’s spread whenever a country loses control of containing the pandemic.

National Geographic was given exclusive access to the results from an Icelandic study that provides definitive evidence of how much children contribute to coronavirus spread. Researchers with the nation’s Directorate of Health and deCODE genetics, a human-genomics company in Reykjavik, monitored every adult and child in the country who was quarantined after potentially being exposed this spring, using contact tracing and genetic sequencing to trace links between various outbreak clusters. This 40,000-person study found that children under 15 were about half as likely as adults to be infected, and only half as likely as adults to transmit the virus to others. Almost all the coronavirus transmissions to children came from adults.

“They can and do get infected and transmit to others, but they do both less frequently than adults,” says Kári Stefánsson, the chief executive of deCODE.

This analysis is one in a recent flurry of large-scale studies that support the conclusion that infected adults pose a greater danger to children than kids do to adults. These studies could help inform officials who are struggling to decide when, or if, to close schools, knowing that such shutdowns are harming children. In addition to vital academic lessons, schools provide many critical services to communities, so last week, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention recommended that schools should be both “the last settings to close” and “the first to reopen.”

But even if children are generally less susceptible, when infection surges in a community, the risks in schools can dramatically increase. With the U.S. failing to contain the virus on a national level, American K-12 schools have reported more than 313,000 COVID-19 cases as of December 10

[..]

Iceland never closed its elementary schools, although it did close its high schools at the peak of its first surge. Data from its wave in September support the idea that younger children are less likely to get sick or to infect others. Stefánsson is in the process of publishing these results in a peer-reviewed journal, but he says the meticulous dataset is conclusive for Icelandic transmission—“and we have turned out to be a reasonable animal model for the human population.”

Stefánsson cautions that if everything but schools and childcare centers are closed, children would then become one of the primary sources of transmission. He explains that while the individual risk might be low among youths, schools will still have outbreaks.

That means the question becomes not a scientific one, but rather what level of risk society is prepared to accept to keep children in school: “What are you willing to live with?” he asks.

[..]

In addition to the Iceland study, other research has shown that pre-pubescent kids have a significantly lower likelihood of getting sick. So, school officials need to make a distinction between younger children and adolescents.

[..]

The takeaway is that a critical shift appears somewhere between the ages of 10 and 12. Around the time of puberty, the risk of teenagers both getting and transmitting the virus increases. The COVID Monitor, a group tracking information from more than 7,000 U.S. school districts, found that high school case rates are nearly three times that of elementary schools.
https://www.nationalgeogr(...)-spread-coronavirus/
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:23:04 #260
416575 crew  Evenstar
pi_196704067
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik zit daar totaal niet op te wachten, al was het maar omdat mijn huis grenst aan één van de hotspots om te demonstreren in Rotterdam. Ik merk wel dat er iets broeit, ik hoor meer sirenes en zie meer provocaties richting handhavers.
Ja, dat geloof ik graag, maar meer sirenes en meer provocaties van vooral mensen die zich vervelen en toch altijd op zoek zijn naar iets om zich druk/boos over te maken en over te rellen is geen juiste afspiegeling van de bevolking.
  zondag 13 december 2020 @ 12:23:42 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196704073
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus moeten er onnodig posten worden gequote? Dat is wel fijn voor het lopende gesprek, bedoel je?
Zie ik beetje als het instemmende knikje in een offline gezelschap.
Heb ik iig geen last van maar kan voor eenieder anders zijn
  zondag 13 december 2020 @ 12:27:06 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704137

Aantal tests in Drenthe is in een week bijna verdubbeld lijkt het wel.
Antifa
pi_196704164
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Dan zat mijn schatting met 25-30% nog aan de lage kant als ik dit zo zie.
Dan is de stijging die we nu zien zelfs nog beter te verklaren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:32:02 #264
Dick Laurent Is Dead
pi_196704217
Ik liep bij toeval vanmorgen langs een GGD teststraat hier in mijn nieuwe woonplaats (onlangs verhuisd) en hij was uitgestorven... Enorm parkeerterrein, stonden misschien 6 a 7 auto's.
pi_196704225
Even iets positiefs wat in 2020 wel doorgegaan is, in tegenstelling tot ongeveer de rest van 2020, de nieuwe dienstregeling van de NS is vandaag ingegaan. *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196704230
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ik zou het percentage positief wel eens willen zien per dag.....daar hebben we toch veel meer aan dan het besmettingen per dag ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 13 december 2020 @ 12:33:00 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704238
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Van 5500 doordeweeks naar 8500+, als ik het zo snel even optel.
Antifa
  zondag 13 december 2020 @ 12:33:43 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704248
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik zou het percentage positief wel eens willen zien per dag.....daar hebben we toch veel meer aan dan het besmettingen per dag ?
Ja, het is heel vervelend dat we maar eens per week een goede update krijgen over het gedane aantal testen en de verhouding positief/negatief.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:34:05 #269
416575 crew  Evenstar
pi_196704255
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

53,5% meer tests, geen verdubbeling (ook niet bijna).

Als dit landelijk zo is denk ik wel dat een groot deel van de stijging hiermee verklaard kan worden. Heb jij toevallig de cijfers van de randstad bij de hand? Zien wij daar zelfde soort stijging in het aantal tests?
pi_196704256
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Helaas rapporteren ze niet het aantal testen per dag uitgezet over het aantal positief in de open data.
Dus we moeten wachten tot dinsdag daarvoor.
pi_196704269
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ik liep bij toeval vanmorgen langs een GGD teststraat hier in mijn nieuwe woonplaats (onlangs verhuisd) en hij was uitgestorven... Enorm parkeerterrein, stonden misschien 6 a 7 auto's.
Dat zegt toch niets _O-. Iedereen komt op afspraak. Zou niet best zijn als er een hele rij stond te wachten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:35:16 #272
416575 crew  Evenstar
pi_196704285
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helaas rapporteren ze niet het aantal testen per dag uitgezet over het aantal positief in de open data.
Dus we moeten wachten tot dinsdag daarvoor.
Dit blijft raar. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn om naast het aantal positieve meldingen ook gewoon het aantal tests door te geven.
pi_196704303
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef groenen het volgende:

[..]

Ach, huurbazen zijn ook redelijke mensen :Y :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_196704304
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Dus, wat is je conclusie? Het is een complot?
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:36:14 #275
Dick Laurent Is Dead
pi_196704306
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:34 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat zegt toch niets _O-. Iedereen komt op afspraak. Zou niet best zijn als er een hele rij stond te wachten.
Er zijn volgens mij tijden geweest dat er standaard de hele tijd overal rijen met wachtenden stonden bij die teststraten. Dus het zegt wel iets in mijn ogen. Maar bedankt voor je mening.
pi_196704307
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit blijft raar. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn om naast het aantal positieve meldingen ook gewoon het aantal tests door te geven.
Dat is een van de dingen die ik ook wel zou willen zien in opendata.
Maar het is anderzijds een mooi middel om te zorgen dat mensen geen andere conclusies gaan trekken.
  zondag 13 december 2020 @ 12:36:30 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704311
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

53,5% meer tests, geen verdubbeling (ook niet bijna).

Maar de jongste dagen, 10 & 11 december zitten wel op een 2x zo hoge waarde als 3 & 4 december vorige week.
Antifa
  zondag 13 december 2020 @ 12:37:24 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196704319
Evidence of Long-Distance Droplet Transmission of SARS-CoV-2 by Direct Air Flow in a Restaurant in Korea

Een nieuwe studie laat naast het bestaande werk ook zien dat verspreiding snel gaat in restaurants. En daarom is het ook niet verstandig om restaurants weer te open in de situatie waar we nu zitten.
  zondag 13 december 2020 @ 12:38:48 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196704344
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij tijden geweest dat er standaard de hele tijd overal rijen met wachtenden stonden bij die teststraten. Dus het zegt wel iets in mijn ogen. Maar bedankt voor je mening.
Je krijgt een kleine tijdslot waar je kan testen , ik had 11:06-11:09. De testraat waar ik was stonden 3 hokjes, dus in de tijd kunnen er waarschijnlijk 3 mensen getest worden.
pi_196704358
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:37 schreef Momo het volgende:
Evidence of Long-Distance Droplet Transmission of SARS-CoV-2 by Direct Air Flow in a Restaurant in Korea

Een nieuwe studie laat naast het bestaande werk ook zien dat verspreiding snel gaat in restaurants. En daarom is het ook niet verstandig om restaurants weer te open in de situatie waar we nu zitten.
Ik denk dat we zo nog wel tientallen studies kunnen bedenken waar situaties voorkomen waar je besmettingen op kunt toen, van het bushokje tot de lift, van de bezemkast tot de pantry, en van een restaurant tot een kroeg.

Het verspreid overal, in welke situatie dan ook, maar voorzorgsmaatregelen zouden nog steeds de meeste besmettingen moeten voorkomen. Maar tegenhouden doe je het nooit 100%. Wil je dat? dan moet je alles sluiten en maar hopen dat de besmettingen thuis niet uit de hand lopen.
pi_196704368
quote:

ja maar dit is in Korea..... O~)
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:42:21 #282
416575 crew  Evenstar
pi_196704405
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat we zo nog wel tientallen studies kunnen bedenken waar situaties voorkomen waar je besmettingen op kunt toen, van het bushokje tot de lift, van de bezemkast tot de pantry, en van een restaurant tot een kroeg.

Het verspreid overal, in welke situatie dan ook, maar voorzorgsmaatregelen zouden nog steeds de meeste besmettingen moeten voorkomen. Maar tegenhouden doe je het nooit 100%. Wil je dat? dan moet je alles sluiten en maar hopen dat de besmettingen thuis niet uit de hand lopen.
Het is meer een antwoord op "laten wij de restaurants maar weer openen, want daar zijn weinig (of weinig) besmettingen".

Het aantal besmettingen stijgt, ziekenhuizen liggen nog steeds vol, maar er zijn users/burgers die de restaurants weer willen openen, want daar vallen de besmettingen mee volgens hun onderbuik.

Hier een mooi artikel dat laat zien dat dat niet slim is. Je zet het nu heel makkelijk weg.
pi_196704452
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is meer een antwoord op "laten wij de restaurants maar weer openen, want daar zijn weinig (of weinig) besmettingen".

Het aantal besmettingen stijgt, ziekenhuizen liggen nog steeds vol, maar er zijn users/burgers die de restaurants weer willen openen, want daar vallen de besmettingen mee volgens hun onderbuik.

Hier een mooi artikel dat laat zien dat dat niet slim is. Je zet het nu heel makkelijk weg.
besmettingen stijgen toch alleen door meer testen ? of is dit gewoon niet waar ? ;)
pi_196704458
quote:

Maar dit is niet inherent aan het feit dat het een restaurant is. Dit kan in elke binnenruimte gebeuren lijkt me.
Ik vermoed dat dit een persoon met een buitenproportionele virale load is geweest, want als het continu zo gemakkelijk ging dan kom je echt niet uit op een R van orde grootte 1.
  zondag 13 december 2020 @ 12:47:19 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196704503
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar dit is niet inherent aan het feit dat het een restaurant is. Dit kan in elke binnenruimte gebeuren lijkt me.
Ik vermoed dat dit een persoon met een buitenproportionele virale load is geweest, want als het continu zo gemakkelijk ging dan kom je echt niet uit op een R van orde grootte 1.
Elke binnenruimte waar mensen alsnog op een redelijke afstand zitten en voor lange tijd binnen zijn ja
  zondag 13 december 2020 @ 12:48:41 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196704524
Laat ook wel zien dat de hele kerstavond op 1,5 m van je oma zitten, ook niet perse uitsluit dat je je oma niet kan besmetten.
pi_196704528
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

besmettingen stijgen toch alleen door meer testen ? of is dit gewoon niet waar ? ;)
Als het aan de overheid ligt natuurlijk niet want de burger doet het fout.
  zondag 13 december 2020 @ 12:49:21 #288
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_196704534
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef _serial_ het volgende:
Even iets positiefs wat in 2020 wel doorgegaan is, in tegenstelling tot ongeveer de rest van 2020, de nieuwe dienstregeling van de NS is vandaag ingegaan. *O*
Maar het spoorboekje van de NS is helaas dit jaar niet te koop. ;(
pi_196704536
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:48 schreef Momo het volgende:
Laat ook wel zien dat de hele kerstavond op 1,5 m van je oma zitten, ook niet perse uitsluit dat je je oma niet kan besmetten.
sommigen denken echt dat die 1.5m heilig is, omdat de regel is ......
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:51:07 #290
5428 crew  miss_sly
pi_196704557
Bo
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bovendien is de trend in de ziekenhuizen toch ook niet al te best. Zaten we vorige week nog ruim onder de 1500 op de verpleegafdeling, zitten we nu alweer rond de 1600. Idem voor de IC: van net onder de 400 naar nu bijna 500.
Een deel van de stijging in de postieve testuitslagen zal dus zeker wel toe te schrijven zijn aan het verruimde testbeleid, maar tegelijkertijd is er ook een andere trend gaande, zo lijkt het.
  zondag 13 december 2020 @ 12:51:11 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196704561
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als het aan de overheid ligt natuurlijk niet want de burger doet het fout.
Wie doet het dan fout?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196704565
quote:
Gewoon een stevige ventilator achter d'r neerzetten. Geen aerosol die daar nog tegenin zwemt.
pi_196704578
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Bo
[..]

Bovendien is de trend in de ziekenhuizen toch ook niet al te best. Zaten we vorige week nog ruim onder de 1500 op de verpleegafdeling, zitten we nu alweer rond de 1600. Idem voor de IC: van net onder de 400 naar nu bijna 500.
Een deel van de stijging in de postieve testuitslagen zal dus zeker wel toe te schrijven zijn aan het verruimde testbeleid, maar tegelijkertijd is er ook een andere trend gaande, zo lijkt het.
wat vreemd, gaan ziekenhuis opnames ook omhoog door meer testen ?
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:52:52 #294
Dick Laurent Is Dead
pi_196704583
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:51 schreef galantis het volgende:

[..]

Gewoon een stevige ventilator achter d'r neerzetten. Geen aerosol die daar nog tegenin zwemt.
En toen stierf oma alsnog aan een longontsteking omdat ze een uur lang in de loeiharde tocht heeft gezeten :D :o
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:53:24 #295
416575 crew  Evenstar
pi_196704593
quote:
Bo
[..]

Yup, helemaal mee eens. Snap die drang om het allemaal maar te downplayen ook niet zo erg. Het is een ernstige situatie en het gaat al een tijdje niet de goede kant op. Ik weet ook niet wat er moet gebeuren, maar er moet wel iets gedaan worden als wij eind december / begin januari niet nog meer in de knel willen komen qua zorg.
  zondag 13 december 2020 @ 12:53:28 #296
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704595
quote:
Bovendien is de trend in de ziekenhuizen toch ook niet al te best. Zaten we vorige week nog ruim onder de 1500 op de verpleegafdeling, zitten we nu alweer rond de 1600
Deze cijfers kloppen niet?

Antifa
pi_196704597
quote:
Veel zullen dat risico nemen. Voor een 80 plusser kan iedere kerst de laatste zijn. Ongeacht gezondheid
pi_196704625
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen waarin aangegeven werd dat de GGD nooit gegevens over aantallen zieke leerlingen enz. bekend maakt.

Schoolgaande jeugd is, vergeleken met hun percentage van de totale bevolking, oververtegenwoordigd in het percentage positieve tests en aangezien het aantal positieve tests blijkbaar nog altijd gebruikt wordt om paniek te zaaien zou sluiting van (middelbare) scholen een logische maatregel zijn.
Oké, op die manier. Bovenbouw middelbare school zou ik nog wel kunnen snappen, maar lagere scholen en KDV's lijken me niet logisch.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:56:16 #299
5428 crew  miss_sly
pi_196704637
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Deze cijfers kloppen niet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LCPS loopt altijd een beetje anders. Daar heeft Kuiper tijdens de briefing zelf nog wat over gezegd, dat dat niet de beste plek is om te zien hoe het in de ziekenhuizen gaat.

Dit is een betere link: klinisch:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

IC:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
pi_196704644
quote:
Nou, breaking news zeg. Mischien wel als ze een mondkapje opzetten want dat schijnt echt de shit te zijn.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')