abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196703414
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:39 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze durven niet eens de grens te sluiten want dat is niet 'des Nederlands'. Laat staan dat de winkels gaan sluiten omdat aan de overkant een lockdown is.

Er zullen wel weer van die lachwekkende marechaussees aan de grens gezet gaan worden die Duitsers gaan smeken om terug te gaan.
Tja, dat ze dat niet durfden was vrij logisch. De Duitse deelstaten aan de andere kant van de grens hadden al laten weten daar weinig in te zien. En als je al weet dat je een week later daar op de stoep staat in je zoektocht naar IC bedden, dan kun je ze beter niet tegen de haren instrijken.
pi_196703417
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja klopt, Lewis Hamilton en al die voetballers uit de eredivisie liggen nu nog aan de zuurstof.
Van Willem II is er eentje op de IC belandt. En nu?
pi_196703420
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Duitsland nu echt in lockdown tot 10 januari. Zeggen ze, dat zal wel ergens maart worden. Zullen wij ook wel braaf volgen.
Het is weer wachten op het seizoenseffect van warmer weer. Maar de lockdown gaat natuurlijk als het succes en de oorzaak van de dalende cijfers te boek komen te staan over een paar maanden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196703423
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:41 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Als je alleen mensen loopt te citeren zonder iets toe te voegen, geef dan gewoon een like.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 11:43:15 #180
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196703428
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Topsport is ongezond, weten we ook al heel lang.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 13 december 2020 @ 11:43:20 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196703430
quote:

[..]

Ja nogmaals, dat kan. Maar dit is niet de maatstaf.
pi_196703442
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Duitsland tot 10 januari winkels dicht.

@:WouterZwart: - Maatregelen gaan gelden tot 10 januari. Maar kunnen ook verlengd worden
- Scholen dicht. Zoveel mogelijk les op afstand.
- winkels dicht. Alleen zij die dagelijkse behoeften verkopen (supermarkt etc) mogen openblijven.
@:WouterZwart: - Mensen mogen nog maar met maximaal 5 personen uit 2 huishoudens samenkomen. (kinderen niet meegerekend)
- Met kerst (24-26 dec) mag 1 gezin nog max 4 mensen uitnodigingen. Maar alleen uit directe familiekring.
- gebruik die week tot kerstbezoek zo goed mogelijk voor lockdown.
@:WouterZwart: - Op Oud- en Nieuwjaarsdag gelden die extra contacten niet. Dan een verbod op samenkomen. .
- Vuurwerkverbod op alle plekken waar de gemeenten die afkondigen.
Verkoop ervan verboden.
@:WouterZwart: - Bedrijven wordt gevraag waar mogelijk tot 10 januari vakantie op te nemen. Of anders zo veel mogelijk thuiswerken te stimuleren.
- Financiële hulp aan getroffen ondernemingen wordt opgeschroefd.
Dank voor de toelichting.
pi_196703444
quote:

[..]

Jij bent ook nogal van de statistiek. Hoeveel in diezelfde leeftijdsgroep hebben het gehad en zijn het zonder noemenswaardige klachten doorgekomen, en hoeveel zijn er in het ziekenhuis opgenomen? Dan moet je het toch met me eens zijn dat 1 persoon van 31 statistisch niet relevant is. Het is kut voor die persoon, en het is zeker zo dat het kan, maar de kans is gewoon veel kleiner in die leeftijdsgroep.
pi_196703466
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

2 miljoen mensen hebben het al gehad volgens het RIVM. 2 miljoen mensen dus arbeidsongeschikt? Wat een ongefundeerde angstzaaierij dit zeg.
Ik vond dit behoorlijke aantallen en heb totnogtoe de ellende die dit zich dan met zich mee zou brengen indien het gros permanent klachten hield even gemist. Wat ik erover lees is vooral anekdotisch en als dit echt omvangrijk zou zijn geweest zou dit voor belachelijk grote problemen hebben moeten zorgen.
De voornaamste crisis lijkt zich toch echt binnen de ziekenhuismuren af te spelen.
I'll give you something to do
pi_196703470
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

2 miljoen mensen hebben het al gehad volgens het RIVM. 2 miljoen mensen dus arbeidsongeschikt? Wat een ongefundeerde angstzaaierij dit zeg.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 11:45:53 #186
5428 crew  miss_sly
pi_196703473
Er zit tegenwoordig een duimpje bij alle posten waarmee je kan aangeven dat je een post goed vindt. Hoef je hem niet onnodig te quoten zonder verdere inhoud 👍
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196703477
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs. Niet heel de IC ligt vol met 31 jarigen zonder obesitas.
pi_196703484
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jij bent ook nogal van de statistiek. Hoeveel in diezelfde leeftijdsgroep hebben het gehad en zijn het zonder noemenswaardige klachten doorgekomen, en hoeveel zijn er in het ziekenhuis opgenomen? Dan moet je het toch met me eens zijn dat 1 persoon van 31 statistisch niet relevant is. Het is kut voor die persoon, en het is zeker zo dat het kan, maar de kans is gewoon veel kleiner in die leeftijdsgroep.
Zeker mee eens. Maar ik word er een beetje moe van dat mensen doen alsof het alleen maar bejaarden treft. En dat we er verder dus schijt aan kunnen hebben.

Natuurlijk is de kans klein dat je zorg nodig hebt op jongere leeftijd.
  zondag 13 december 2020 @ 11:47:40 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196703501
quote:

[..]

kut voor hem
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196703506
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik blijf dit zo bijzonder vinden. De mensen die er verstand van hebben zeggen: Het loopt op de scholen zo'n vaart niet. Maar blijkbaar is de onderbuik tegenwoordig van evenveel waarde in een discussie, zeker als de onderbuik als een feit gepresenteerd wordt.

https://www.volkskrant.nl(...)lt-het-mee~b97a3c29/
[..]

Prima dat je je zorgen maakt, dat mag je uiteraard uitspreken. Maar die constante onzin over: "het ligt aan de scholen" terwijl zo'n beetje iedereen je tegenspreekt mag wel 's een keer stoppen.
En dat stelt men vast op basis van het soepel draaiende BCO? Volgens mij heeft men absoluut geen idee wat en hoe. Dan moet zo'n arts niet zoiets met zoveel stelligheid gaan brengen. Zelfs toen het BCO nog redelijk liep had men maar zicht op de herkomst van 40% van de besmettingen.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 11:48:07 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196703513
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zeker mee eens. Maar ik word er een beetje moe van dat mensen doen alsof het alleen maar bejaarden treft. En dat we er verder dus schijt aan kunnen hebben.

Natuurlijk is de kans klein dat je zorg nodig hebt op jongere leeftijd.
Beide kanten van deze stelling schiet in het extreme.

Het is extreem om te denken dat je als 20er of 30er totaal veilig bent voor het virus en de kans 0% is dat je ernstig ziek wordt. Dus either way moet je gewoon lekker proberen het niet op te lopen.

En het is net zo extreem om die gevallen die dus wel op jonge leeftijd een ernstig verloop hadden steeds uit te lichten en te doen alsof dit een soort van gemiddelde is.
pi_196703517
oh nice, Duitsland verbied ook het vuurwerk *O*
Twiddel
pi_196703521
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik vond dit behoorlijke aantallen en heb totnogtoe de ellende die dit zich dan met zich mee zou brengen indien het gros permanent klachten hield even gemist. Wat ik erover lees is vooral anekdotisch en als dit echt omvangrijk zou zijn geweest zou dit voor belachelijk grote problemen hebben moeten zorgen.
De voornaamste crisis lijkt zich toch echt binnen de ziekenhuismuren af te spelen.
Ik snap ook niet helemaal dat klachten als moeten herstellen na een longontsteking, of herstellen na op de IC te hebben gelegen toegeschreven worden aan Covid-19. Een fikse griep heb je ook even nodig om te herstellen, een longontsteking duurt zomaar een week of 6 en een IC opname kost maanden om van te herstellen.

Het is logisch dat die mensen een aantal maanden klachten hebben, dat is niet ineens uniek aan Covid-19.
pi_196703529
Zeer benieuwd in hoeverre Nederland Duitsland gaat volgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 13 december 2020 @ 11:49:55 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196703534
quote:
99s.gif Op zondag 13 december 2020 11:48 schreef summer2bird het volgende:
oh nice, Duitsland verbied ook het vuurwerk *O*
Inderdaad, corona is voor veel politici een feestje, je kunt met coronacijfers bij de hand namelijk allerlei dingen verbieden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196703543
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Zijn dan ook de winkels dicht? Hoeveel strenger is het nu in Duitsland t.o.v. Nederland?
Funshopwinkels en kappers, massagesalons enz. gaan dicht, maar winkels die levensmiddelen verkopen blijven gewoon open. Net als bijv. garages en banken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196703548
Duitsland in lockdown, hopelijk volgt Nederland snel mee
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 13 december 2020 @ 11:51:25 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196703553
Voor sommige mensen hier moet je maar hopen dat ze niet zelf straks oud zijn en zorg nodig hebben, dan draait hun mening over dit soort dingen als een blad aan een boom.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 11:51:50 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196703561
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Zeer benieuwd in hoeverre Nederland Duitsland gaat volgen.
Niet. Dan is on-Nederlands. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Waar is mijn unox muts? Ik wil schaatsen! En op klompen lopen met tulpen in mijn hand.
  zondag 13 december 2020 @ 11:51:51 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196703562
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Funshopwinkels en kappers, massagesalons enz. gaan dicht, maar winkels die levensmiddelen verkopen blijven gewoon open. Net als bijv. garages en banken.
Ik heb gelukkig net kappertje gepakt afgelopen week. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')