Vergeet ook niet alle mensen die overlijden of met langdurig leed zitten omdat hun zorg is uitgesteld, maar dat heeft er verder weinig mee te maken lees ik.quote:Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja en de rest heeft gewoon levenslange klachten maar ze hebben het overleeft dus alles is goed
de restquote:Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja en de rest heeft gewoon levenslange klachten maar ze hebben het overleeft dus alles is goed
Lol echt niet.quote:Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Duitsland nu echt in lockdown tot 10 januari. Zeggen ze, dat zal wel ergens maart worden. Zullen wij ook wel braaf volgen.
Wel onderliggend lijden of niet vermeld?quote:Op zondag 13 december 2020 11:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vandaag nog een 31-jarige patiënt hier op de IC opgenomen. Geen obesitas.
Ga je nu weer terug naar BNW?
De rest 😂😂😂😂😂😂quote:Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Film kijken ookquote:Op zondag 13 december 2020 11:17 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon thuis. Hardlopen/fietsen kan buiten.
Zijn dan ook de winkels dicht? Hoeveel strenger is het nu in Duitsland t.o.v. Nederland?quote:Op zondag 13 december 2020 11:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Duitsland in lockdown. Dan gaan de winkels in NL sowieso dicht.
Woon hier in het grensgebied en anders krijg je al die Duitsers hier om te shoppen (pre corona is dat trouwens altijd andersom)
Gevalletje uitzondering. Jonge gezonde mensen worden niet massaal opgenomen, mensen met aandoeningen, bejaarden en mensen met obesitas wel. Die zijn oververtegenwoordigd zoals al vele malen naar buiten gebracht is.quote:Op zondag 13 december 2020 11:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs. Niet heel de IC ligt vol met 31 jarigen zonder obesitas.quote:Op zondag 13 december 2020 11:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar dus ook niet alleen maar hoogbejaarden of mensen met obesitas.quote:Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs. Niet heel de IC ligt vol met 31 jarigen zonder obesitas.
Ja klopt, Lewis Hamilton en al die voetballers uit de eredivisie liggen nu nog aan de zuurstof.quote:Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ze durven niet eens de grens te sluiten want dat is niet 'des Nederlands'. Laat staan dat de winkels gaan sluiten omdat aan de overkant een lockdown is.quote:Op zondag 13 december 2020 11:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Woon hier in het grensgebied en anders krijg je al die Duitsers hier om te shoppen (pre corona is dat trouwens altijd andersom)
En nu?quote:Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gevalletje uitzondering. Jonge gezonde mensen worden niet massaal opgenomen, mensen met aandoeningen, bejaarden en mensen met obesitas wel. Die zijn oververtegenwoordigd zoals al vele malen naar buiten gebracht is.
Is ook duidelijk geworden dat Rutte na gesprekken met Merkel heeft besloten tot het overleg wat nu gaande is. Winkels gaan dicht en heel veel meer ook voor dezelfde periode denk ik.quote:Op zondag 13 december 2020 11:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Worden helaas wel voldoende mensen opgenomen om de reguliere zorg te laten vastlopen, maar dat is al een paar keer gezegd geloof ik.quote:Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gevalletje uitzondering. Jonge gezonde mensen worden niet massaal opgenomen, mensen met aandoeningen, bejaarden en mensen met obesitas wel. Die zijn oververtegenwoordigd zoals al vele malen naar buiten gebracht is.
Daarentegen maakte onlangs iemand bij volgens mij Willem 2 zijn rentree, na, ik meen mij te herinneren, corona te hebben gekregen in maart.quote:Op zondag 13 december 2020 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, Lewis Hamilton en al die voetballers uit de eredivisie liggen nu nog aan de zuurstof.
2 miljoen mensen hebben het al gehad volgens het RIVM. 2 miljoen mensen dus arbeidsongeschikt? Wat een ongefundeerde angstzaaierij dit zeg.quote:Op zondag 13 december 2020 11:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Duitsland tot 10 januari winkels dicht.quote:Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zijn dan ook de winkels dicht? Hoeveel strenger is het nu in Duitsland t.o.v. Nederland?
Ik blijf dit zo bijzonder vinden. De mensen die er verstand van hebben zeggen: Het loopt op de scholen zo'n vaart niet. Maar blijkbaar is de onderbuik tegenwoordig van evenveel waarde in een discussie, zeker als de onderbuik als een feit gepresenteerd wordt.quote:Op zondag 13 december 2020 11:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als er een bom in de klas ligt, moeten de kinderen dan ook naar school? Precies. Die virushaarden die scholen heten zijn gewoon een bom onder het coronabeleid. Jij kunt wel dweilen in het museum, maar als je de schoolkraan laat openstaan dan brengt dat niks. Met alle nog grotere gevolgen nu van dien. Alles opofferen voor een paar weken "leerachterstand" is moreel gezwets, dan ga je maar door in de meivakantie.
Prima dat je je zorgen maakt, dat mag je uiteraard uitspreken. Maar die constante onzin over: "het ligt aan de scholen" terwijl zo'n beetje iedereen je tegenspreekt mag wel 's een keer stoppen.quote:Kinderarts Károly Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en lid van het Outbreak Management Team (OMT), wijst bovendien op de brandhaarden zelf, de ‘clusters’ van besmettingen die met elkaar te maken hebben. ‘Van alle clusters is maar 7 procent terug te voeren op het onderwijs, de basisscholen en de kinderdagverblijven meegerekend. Ook ik heb uiteraard alle begrip voor de onrust. Maar als je kijkt naar de besmettingen, is het niet zo dat het onderwijs een meer dan gemiddelde rol speelt bij besmettingen.
Gelukkig niet, maar stop te pretenderen dat dit enkel stokoude mensen treft. Er zijn honderden/duizenden gevallen bekend van vitale 40/50/60ers die het dus niet na kunnen vertellen of de rest van hun leven zwaar gehavend door moeten.quote:Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs. Niet heel de IC ligt vol met 31 jarigen zonder obesitas.
quote:Op zondag 13 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gebeurt ook wel dat iemand er soms langer last van heeft.quote:Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daarentegen maakte onlangs iemand bij volgens mij Willem 2 zijn rentree, na, ik meen mij te herinneren, corona te hebben gekregen in maart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |