Ik had dit begrepen uit een andere post. En wat mij betreft is dat een prima maatregel.quote:Op zondag 13 december 2020 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Funshopwinkels en kappers, massagesalons enz. gaan dicht, maar winkels die levensmiddelen verkopen blijven gewoon open. Net als bijv. garages en banken.
Ja maar ja wat verwacht je dan? Stel dat in januari van alles dicht zit en je kunt schaatsen, dan weet je toch dat het op dat soort plekken weer druk wordt. Mensen vinden toch altijd wel iets om naartoe te gaan.quote:Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet. Dan is on-Nederlands. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Waar is mijn unox muts? Ik wil schaatsen! En op klompen lopen met tulpen in mijn hand.
Oh nee hoor, dan verlang ik wel goede zorg, maar niet ten koste van alles.quote:Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef Momo het volgende:
Voor sommige mensen hier moet je maar hopen dat ze niet zelf straks oud zijn en zorg nodig hebben, dan draait hun mening over dit soort dingen als een blad aan een boom.
En dan hebben we het niet alleen over Corona.quote:Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef Momo het volgende:
Voor sommige mensen hier moet je maar hopen dat ze niet zelf straks oud zijn en zorg nodig hebben, dan draait hun mening over dit soort dingen als een blad aan een boom.
Oh zeker, dat ben ik met je eens. Het treft volgens mij vooral mensen met een zwakker immuunsysteem, ongeacht de leeftijd. De reden van dat zwakkere immuunsysteem kunnen heel erg verschillen, maar dat lijkt me de voornaamste groep.quote:Op zondag 13 december 2020 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Maar ik word er een beetje moe van dat mensen doen alsof het alleen maar bejaarden treft. En dat we er verder dus schijt aan kunnen hebben.
Natuurlijk is de kans klein dat je zorg nodig hebt op jongere leeftijd.
Oh wacht, je nam mijn post letterlijk en serieus?quote:Op zondag 13 december 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar ja wat verwacht je dan? Stel dat in januari van alles dicht zit en je kunt schaatsen, dan weet je toch dat het op dat soort plekken weer druk wordt. Mensen vinden toch altijd wel iets om naartoe te gaan.
Zou het voor het draagvlak niet verstandiger zijn dat ook zij vanuit huis werken voor dit soort overleggen?quote:Naast de financieel-economische ministers Wopke Hoekstra, Eric Wiebes en Wouter Koolmees, zijn ook Tamara van Ark (Volksgezondheid), Ferd Grapperhaus (Justitie) en Arie Slob (Onderwijs) aanwezig in de ambtswoning van de minister-president in Den Haag.
Ik denk juist van wel. De opmerking van Rutte afgelopen dinsdag staat me nog goed bij; 'Kijk naar de rest van Europa, overal om ons heen doet men vergelijkbare maatregelen'.quote:Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet. Dan is on-Nederlands. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Waar is mijn unox muts? Ik wil schaatsen! En op klompen lopen met tulpen in mijn hand.
Het is een zondag met lange tenen.quote:Op zondag 13 december 2020 11:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh wacht, je nam mijn post letterlijk en serieus?
En dat mag jij vinden, dat staat je vrij. Ik kies ervoor meer vertrouwen te hebben in Karoly Illy dan jouw onderbuik, ik hoop dat je dat begrijpt.quote:Op zondag 13 december 2020 11:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
En dat stelt men vast op basis van het soepel draaiende BCO? Volgens mij heeft men absoluut geen idee wat en hoe. Dan moet zo'n arts niet zoiets met zoveel stelligheid gaan brengen. Zelfs toen het BCO nog redelijk liep had men maar zicht op de herkomst van 40% van de besmettingen.
Nee, dat klopt niet helemaal. Vuurwerkshows zijn verboden evenals het afsteken van vuurwerk op drukke plaatsen (lokaal aan te wijzen). Simpelweg om te voorkomen dat er te veel mensen bij elkaar komen.quote:Op zondag 13 december 2020 11:48 schreef summer2bird het volgende:
oh nice, Duitsland verbied ook het vuurwerk
Jij geeft er niet veel om, dus is het een prima maatregelen? Ik denk dat veel retailers er helaas anders over denken.quote:Op zondag 13 december 2020 11:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik had dit begrepen uit een andere post. En wat mij betreft is dat een prima maatregel.
Nu geef ik niet zoveel om kerst met allerlei tierlantijnen daaromheen.
Een ander zal wellicht rood aanlopen met deze maatregelen.
quote:Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig net kappertje gepakt afgelopen week.
*mod modus aan* -Oef ik zie het- *mod modus uit*quote:Op zondag 13 december 2020 11:57 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Het is een zondag met lange tenen.
Net zoals wanneer de coronamaatregelen je persoonlijk raken op financieel gebied of je baan kwijtraakt, dan draait je mening ook als een blad aan een boom. Lekker he als je je salaris iedere maand gestort krijgt met je toekomstbestendige baantje.quote:Op zondag 13 december 2020 11:51 schreef Momo het volgende:
Omdat het een nieuw virus is, waar nog niemand beleid voor heeft? Als er één land is wat de magische formule gevonden heeft zullen alle andere landen direct volgen. Effectief is het gewoon uitproberen wat werkt, op basis van hun ervaring met verspreiding van virussen en dergelijken.quote:Op zondag 13 december 2020 11:52 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als ze zo goed weten hoe en wat. Waarom is het beleid dan zo kanker?
Volgens mij is er uit de nodige internationale onderzoeken gebleken dat scholen wel degelijk voor besmettingen zorgen. En ook in Nederland wordt dit steeds duidelijker:quote:Op zondag 13 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf dit zo bijzonder vinden. De mensen die er verstand van hebben zeggen: Het loopt op de scholen zo'n vaart niet. Maar blijkbaar is de onderbuik tegenwoordig van evenveel waarde in een discussie, zeker als de onderbuik als een feit gepresenteerd wordt.
https://www.volkskrant.nl(...)lt-het-mee~b97a3c29/
[..]
Prima dat je je zorgen maakt, dat mag je uiteraard uitspreken. Maar die constante onzin over: "het ligt aan de scholen" terwijl zo'n beetje iedereen je tegenspreekt mag wel 's een keer stoppen.
De vergelijkbare maatregelen noemde hij ook toen je in Frankrijk met een briefje uit huis mocht terwijl wij alleen een advies hadden en de winkels open.quote:Op zondag 13 december 2020 11:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk juist van wel. De opmerking van Rutte afgelopen dinsdag staat me nog goed bij; 'Kijk naar de rest van Europa, overal om ons heen doet men vergelijkbare maatregelen'.
Ik krijg ook de indruk dat er meer Europees overlegd is om wat meer overeenstemming qua maatregelen te krijgen tussen verschillende landen.
Lees even die post terug. Er is financiële steun. Lekker gewinkeld met Black Friday?quote:Op zondag 13 december 2020 11:58 schreef groenen het volgende:
[..]
Jij geeft er niet veel om, dus is het een prima maatregelen? Ik denk dat veel retailers er helaas anders over denken.
Lang genoeg om nét de tafelpoot te rakenquote:Op zondag 13 december 2020 11:57 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Het is een zondag met lange tenen.
Ja, financiële steun die 60% van je salarissen vergoed. Je huur en abonnementen lopen gewoon door en je kunt je voorraad ook weggooien.quote:Op zondag 13 december 2020 12:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lees even die post terug. Er is financiële steun. Lekker gewinkeld met Black Friday?
Ik kan het artikel zo snel even niet vinden, maar dat gaf aan dat er door de GGD's zo'n 3% van de scholen gesloten waren doordat er besmettingen terug te leiden waren. Basisscholen en BCO's zaten rond de 1% even uit mijn hoofd. Daar heb ik toch meer vertrouwen in dan een schoolbestuurder die roept: "Mijn school is een brandhaard"quote:Op zondag 13 december 2020 12:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij is er uit de nodige internationale onderzoeken gebleken dat scholen wel degelijk voor besmettingen zorgen. En ook in Nederland wordt dit steeds duidelijker:
https://www.ad.nl/amersfo(...)van-corona~a4952084/
Over welke branche heb je het hier?quote:Op zondag 13 december 2020 12:04 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, financiële steun die 60% van je salarissen vergoed. Je huur en abonnementen lopen gewoon door en je kunt je voorraad ook weggooien.
Op welke politieke agenda staat het om zeep helpen van de economie?quote:Op zondag 13 december 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Schandalig. Corona wordt duidelijk misbruikt om de politieke agenda van bepaalde partijen er zonder al te veel weerstand er doorheen te drukken. Helaas zijn heel veel mensen blind en verdedigen dit omdat het goed zou zijn voor de volksgezondheid. De overheidspropaganda werkt op volle toeren.
Je kan er voor kiezen om dan het gesprek aan te gaan met je huurbaas om de huur tijdelijk stop te zetten.quote:Op zondag 13 december 2020 12:04 schreef groenen het volgende:
Ja, financiële steun die 60% van je salarissen vergoed. Je huur en abonnementen lopen gewoon door en je kunt je voorraad ook weggooien.
Als jij iedere maand 3000,- aan vaste lasten kwijt bent en je krijgt 2000,- terug loop je nog steeds leeg. Het duurt alleen langer. Die financiële steun dekt maar een deel.quote:Op zondag 13 december 2020 12:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lees even die post terug. Er is financiële steun. Lekker gewinkeld met Black Friday?
14.15 uur is net de F1 begonnen, die coronacijfers geloof ik welquote:Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
Jeetje.... boel boosheid hier vandaag.
Zal vast enorm verbeteren als de cijfers vanmiddag gepubliceerd zijn
De maatregelen die dinsdag afgekondigd gaan worden (wat ze ook mogen inhouden) zullen daar vast nog een schepje bovenop doen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
Jeetje.... boel boosheid hier vandaag.
Zal vast enorm verbeteren als de cijfers vanmiddag gepubliceerd zijn
Elke.quote:Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Over welke branche heb je het hier?
Ik denk eerder andersom, onmacht.quote:Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja, Rutte gooit de kappers dicht omdat hem dat een gevoel van macht geeft?
Dingen zoals het vuurwerkverbod en de reductie op alcoholverkoop. Ook denk ik dat het CDA niet heel droevig is dat de evenementensector op z'n gat ligt: https://www.metronieuws.n(...)-strijd-tegen-drugs/quote:Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op welke politieke agenda staat het om zeep helpen van de economie?
Ja, vandaar dat het land in een totale lockdown moest omdat covid daar totaal uit de hand gelopen was.quote:Op zondag 13 december 2020 09:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In Israël wonen best wel veel slimme mensen
Wordt er niet gezelliger op in dit topic vermoed ik maar zo.quote:Op zondag 13 december 2020 12:07 schreef Fred het volgende:
[..]
De maatregelen die dinsdag afgekondigd gaan worden (wat ze ook mogen inhouden) zullen daar vast nog een schepje bovenop doen.
Ik heb een tijdje terug een artikel gelezen waarin aangegeven werd dat de GGD nooit gegevens over aantallen zieke leerlingen enz. bekend maakt.quote:Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo snel even niet vinden, maar dat gaf aan dat er door de GGD's zo'n 3% van de scholen gesloten waren doordat er besmettingen terug te leiden waren. Basisscholen en BCO's zaten rond de 1% even uit mijn hoofd. Daar heb ik toch meer vertrouwen in dan een schoolbestuurder die roept: "Mijn school is een brandhaard"
Wow, je hebt het gouden ei gevonden. Hier hebben veel ondernemers inderdaad nog nooit aan gedacht.quote:Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Je kan er voor kiezen om dan het gesprek aan te gaan met je huurbaas om de huur tijdelijk stop te zetten.
De verhuurder heeft er ook een belang bij dat zijn pand op langere termijn gevuld is, veel "ondernemers" lijken dat over het hoofd te zien en betalen braaf.
Buiten op straat ook niet: ik zie het wel gebeuren dat deel van onze samenleving aanvullende maatregelen als aanleiding ziet om de straat op te gaan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:10 schreef Xqtress het volgende:
Wordt er niet gezelliger op in dit topic vermoed ik maar zo.
Verstappen zelfs op pole vandaag, dus die coronacijfers kunnen me inderdaad gestolen worden!quote:Op zondag 13 december 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
14.15 uur is net de F1 begonnen, die coronacijfers geloof ik wel
Ik heb er niet één horen klagen op tv dat-ie de huur niet kan betalen, de klagers die ik zie klagen allemaal dat ze hun spaargeld moeten gebruiken om de huur betalen...quote:Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef groenen het volgende:
Wow, je hebt het gouden ei gevonden. Hier hebben veel ondernemers inderdaad nog nooit aan gedacht.
Uiteindelijk redeneert toch vrijwel iedereen vanuit zijn/haar persoonlijke situatie en eigen belangen/opvattingen. Het is lastig objectief te zijn in deze, voor zover dat überhaupt kan.quote:Op zondag 13 december 2020 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zoals wanneer de coronamaatregelen je persoonlijk raken op financieel gebied of je baan kwijtraakt, dan draait je mening ook als een blad aan een boom. Lekker he als je je salaris iedere maand gestort krijgt met je toekomstbestendige baantje.
Daar is tot op heden weinig animo voor, zelfs op het hoogtepunt van de Viruswaanzin waanzin kwam dat niet erg ver en sindsdien is de animo alleen maar afgenomen. Op zich wel vreemd, men lijkt zich bewust van de ernst maar gedraagt zich er niet naar in andere opzichten, zo lijkt het.quote:Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Buiten op straat ook niet: ik zie het wel gebeuren dat deel van onze samenleving aanvullende maatregelen als aanleiding ziet om de straat op te gaan.
Zeker, er zullen zeker partijen zijn die dat op zich wel prima vinden. Ik denk alleen dat iedere partij het om zeep helpen van de economie en het welzijn van de bevolking een te hoge prijs vindt voor deze kleine voordeeltjes.quote:Op zondag 13 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dingen zoals het vuurwerkverbod en de reductie op alcoholverkoop. Ook denk ik dat het CDA niet heel droevig is dat de evenementensector op z'n gat ligt: https://www.metronieuws.n(...)-strijd-tegen-drugs/
Daar kijkt toch geen hond naar in een lopend gesprek?quote:Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Er zit tegenwoordig een duimpje bij alle posten waarmee je kan aangeven dat je een post goed vindt. Hoef je hem niet onnodig te quoten zonder verdere inhoud 👍
Zolang de ander zich maar aan de maatregelen houdt lijkt het devies te zijn: Het is niet druk omdat ik hier sta, maar omdat die andere honderden mensen hier staan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
Daar is tot op heden weinig animo voor, zelfs op het hoogtepunt van de Viruswaanzin waanzin kwam dat niet erg ver en sindsdien is de animo alleen maar afgenomen. Op zich wel vreemd, men lijkt zich bewust van de ernst maar gedraagt zich er niet naar in andere opzichten, zo lijkt het.
Een deel gaat al de straat op om tegen van alles wat los en vast zit te protesteren. Dit deel is echter heel heel heel klein en komt steeds niet verder dan enkele tientallen of misschien honderden. Met een volledige lockdown zullen het een paar honderd meer kunnen worden, maar denk dat je wens/hoop/inschatting van een volksopstand echt nog wel even de ijskast in kan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Buiten op straat ook niet: ik zie het wel gebeuren dat deel van onze samenleving aanvullende maatregelen als aanleiding ziet om de straat op te gaan.
Staatsgevoelige zaken, neenquote:Op zondag 13 december 2020 11:54 schreef Fred het volgende:
Rutte heeft duidelijk meer dan 3 bezoekers over de vloer vandaag:
[..]
Zou het voor het draagvlak niet verstandiger zijn dat ook zij vanuit huis werken voor dit soort overleggen?
Grapperhaus zal wat dit onderwerp betreft ongetwijfeld handenwrijvend toekijken, al nippend van zijn pilsje.quote:Op zondag 13 december 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dingen zoals het vuurwerkverbod en de reductie op alcoholverkoop. Ook denk ik dat het CDA niet heel droevig is dat de evenementensector op z'n gat ligt: https://www.metronieuws.n(...)-strijd-tegen-drugs/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |